گفته می‌شود که...

استفاده دولت از نظرات عارف با یک واسطه/ انتقاد از حیف و میل بیت‌المال/ راز طول عمر مسن‏ترین فرد جهان/ خرافات جالب مردم 9 کشور در مورد سال نو/ واشنگتن تایمز: عربستان از خطر انقلاب وحشت‌زده است/ مجوز واردات دارو از 25 کشور صادر شد و ...

احتمال خداحافظی عباس عراقچی از تیم مذاکرات ژنو؟

عباس عراقچی ، سخنگوی وزارت امورخارجه در دولت دهم و عضو تیم مذاکره کننده ایران در موضوع هسته ای اخیرا مواضعی اتخاذ می کند که به دلیل سانسور و تحریف آن در خبرگزاری رسمی دولت ، به نظر می رسد که این نوع موضع گیری های وی خیلی به مذاق دولتی ها خوش نمی آید. عباس عراقچی بعداز ظهر دیروز سه شنبه به دانشگاه علم و فرهنگ …رفت و به سوالات دانشجویان آن دانشگاه پاسخ گفت.

خبرگزاری مهر بخشی از سخنان عباس عراقچی را این چنین گزارش داد:

عراقچی:موفقیت توافق ژنو مربوط به ۱۰ سال مقاومت و دستاورد مردم و مقام معظم رهبری است نه ربطی به عراقچی، نه ظریف و نه دولت دارد. دولت توانست از تیم مذاکره کننده و شرایط استفاده کرده و تلاش ها را به نتیجه برساند. دستاورد برای مردم است نباید موضوع هسته ای را در سطح مسائل فروملی و خطی قرار دهیم.

همین بخش از سخنان عباس عراقچی را به روایت خبرگزاری رسمی دولت(ایرنا )بخوانید:

عراقچی:موفقیت ایران در پرونده هسته ای و حفظ حقوق ملت ایران متعلق به نظام جمهوری اسلامی و ناشی از ۱۰ سال مقاومت مردم ایران در مقابل فشارها و تهدیدهای خارجی است. بنابراین نباید نگاه جناحی و حزبی به آن داشت.

همانگونه که ملاحظه کردید ، بنا به روایت خبرگزاری مهر ، عباس عراقچی دستاوردهای ژنو را محصول مقاومت مردم و تدابیر مقام معظم رهبری دانسته و از انتساب این دستاوردها به دولت یازدهم و وزارت خارجه آن اجتناب رفته است. حال آنکه در خبر ایرنا ، بخش مربوط به رهبر عزیز انقلاب و عدم انتساب به دولت کاملا حذف شده است.

کما اینکه چند روز قبل هم عباس عراقچی برخلاف مواضع دولتی هاو همسو با اظهارات رهبر معظم انقلاب در گفتگویی با ایسنا گفته بود: به مذاکره با ۵+۱ خوشبین نیستم.

تماس ناطق نوری با حسین شریعتمداری

بعد از انتقاد حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان به اظهارات حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری که در سرمقاله کیهان یکشنبه چاپ و منتشر شد، حجت‌الاسلام ناطق نوری در تماس تلفنی با شریعتمداری ضمن تشکر از برخورد دوستانه و مودبانه وی تصریح کرده است که «من می‌دانم شما نگران هستید که مبادا من به سوی فتنه گران بروم و با آنها پیوند بخورم ولی بنده سبزها را به خوبی می شناسم و مطمئن باشید که هرگز با طناب پوسیده آنها وارد چاه نمی شوم

برنامه‌فتنه‌گران‌ برای‌ایجاد آشوب‌در تهران!

طی روزهای اخیر برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی وابسته به فتنه‌گران و دراویش گنابادی در فراخون‌های مختلف خواستار تجمع و آشوب‌طلبی هواداران و هم‌سلکان خود در مقابل دادستانی تهران در روز ۱۷ اسفند ماه ۹۲ به بهانه حمایت از زندانیان و محکومان امنیتی و فتنه‌گر شده‌اند. فتنه گران و دراویش منحرف در فراخوان‌های مذکور ضمن حمله به دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی با دستاویز قرار دادن ادعاهایی مانند؛ مشخص نبودن وضعیت قضایی،درمانی،مرخصی و … زندانیان و محکومان امنیتی و فتنه‌گر،خواستار برگزاری تجمع غیرقانونی و آشوب‌طلبی هواداران و هم‌سلکان خود شده‌اند.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که محسن هاشمی در ۸ آذر ماه ۹۱ در گفتگو با خبرنگار سیاسی "ندای انقلاب” درباره شرایط زندگی "فائزه و مهدی هاشمی” در زندان اوین گفته بود: : « فائزه در شرایط خوبی بسر می برد و بسیار از این وضع راضی هست و گفت در جمعی که هستم روابط خوبی دارم و فرصت مطالعه برایم فراهم است و اجازه آشپزی هم به ما داده اند و فضای هواخوری بسیار خوبی داریم و به تازگی کتابی جهت ترجمه در دست دارم که خود را به آن مشغول کرده ام. فائزه در گفت و گو با من با خوشحالی گفت که امروز مسئول پخت غذا(دلمه هفت رنگ) هستم. مغازه ای برای تهیه اجناس مورد نظر در اینجا قرار دارد که تهیه مواد مورد نیاز را برایم سهل کرده است.
مهدی هم حالش خوب است، به شما هم سلام مخصوص دارد، همین هفته حاج خانم(عفت مرعشی) به دیدارش رفتند و حالش خوب است، و دو روز پیش با حاج آقا تلفنی صحبت کرد

سالگرد درگذشت مصدق در «فیس‌بوک» آلن ایر
همزمان با سالگرد درگذشت دکتر «محمد مصدق»، سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا در پست فیس‌بوکی خود به بزرگداشت نخست‌وزیر پیشین ایران پرداخت. «آلن ایر» نوشت: «امروز سالگرد درگذشت این وطن‌پرست و مبارز ملی بزرگوار، دکتر محمد مصدق، است - روانش شاد باشد. من با نقش غرب در عزل ایشان و آن فصل از تاریخ ملت ایران به‌خوبی آشنا هستم. به قول تاریخدانان؛ هیچ وقت نباید تاریخ را فراموش کرد، اما اسیر آن نیز نباید شد». «ایر» نوشته خود را با شعر «زنده است نام فرّخ نوشین روان به خیر/‌گر چه بسی گذشت که نوشین روان نماند» به پایان برده است. گفتنی است برای اولین‌بار در تاریخ ایران- آمریکا در دوره ریاست‌جمهوری کلینتون، وزیر خارجه او - «مادلین آلبرایت» - به‌دلیل نقش سرویس‌های امنیتی کشورش در کودتای 28 مرداد سال 32 عذرخواهی کرد. «باراک اوباما» نیز در تابستان گذشته در گفت‌وگو با مجله «نیویورکر» گفته بود: «یکی از اجزای ضروری دیپلماسی به‌رسمیت‌شناختن علنی حقایق تاریخی است مانند نقش آمریکا در براندازی محمد مصدق

آیت‌الله سبحانی:با هتاکی نشریات برخورد شود

آیت‌الله جعفر سبحانی گفت: با هتاکی اخیر نشریات به مقدسات اسلامی برخورد شود. به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید دیروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم افزود: برخی نشریات به مقدسات از جمله وجود امیرالمومنین(ع) و احکام نورانی قرآن توهین کرده‌اند که مایه تعجب است.

آرژانتین تفاهمنامه با ایران درباره «آمیا» را لغو می‌کند
کریستینا فرناندز کرشنر، رییس‌جمهوری آرژانتین در دیدار با رهبران مرکز یهودی آمیا از آنها خواسته بود تا پیشنهادی که با یادداشت تفاهم کنونی متفاوت باشد، ارایه دهند تا در چارچوب قانون بین‌الملل و فرآیند مقرر باشد که اجازه پیش‌روی تحقیق را بدهد. کرشنر گفت: به‌عنوان رییس‌جمهور، من متعهد می‌شوم که به این توافق پایان دهم و آنچه را که آنها پیشنهاد دادند، بپذیرم. آرژانتین در حالی می‌خواهد از این توافق کنار بکشد که اوایل سال گذشته میلادی ایران و آرژانتین توافق کردند که برای تحقیق مشترک در مورد انفجار سال 1994 مرکز یهودیان در بوئنوس‌آیرس کمیسیونی تشکیل دهند.

استفاده دولت از نظرات عارف با یک واسطه

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره گلایه‌های اخیر محمدرضا عارف از عدم به‌کارگیری وی از سوی روحانی گفت: بدون تردید آقای عارف یکی از شخصیت‌های مجرب این نظام و مورد احترام و اعتماد است و دولت خرسند می‌شود که از نظرات وی بهره‌مند شود. به گزارش تابناک، او سپس در اظهارنظری افزود: در زمان مناظره‌ها، آقای علی طیب‌نیا نماینده آقای عارف بود، از این رو وقتی آقای طیب‌نیا طرحی را در دولت مطرح می‌کند ما تصورمان این است که نظرات آقای عارف در حال مطرح شدن است.

انتقاد از حیف و میل بیت‌المال

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: امروز مردم شاهد حیف و میل بیت‌المال از سوی عده‌ای هستند و اگر این ثروت‌های خدادادی، به طور شایسته بین مردم تقسیم شود، شاهد فقر و گرسنگی در جامعه اسلامی نخواهیم بود. به گزارش ایسنا این مرجع تقلید در دیدار جمعی از پرسنل هوا فضای سپاه پاسداران، گفت: مستکبران عالم و دنیاپرستان برای رسیدن به مطامع دنیوی خود دست به هر کاری می‌زنند و از هیچ جنایتی دریغ نمی‌کنند. علوی گرگانی، خودسازی را از الزامات فرد منتظر دانست و تصریح کرد: کسی که منتظر امام‌زمان(عج) است باید صالح، درستکار و باتقوا باشد تا اگر امام عصر(عج) ظهور کردند، بتوانند ایشان را یاری و در رکابش خدمت کنند.

آماده‌باش مراکز درمانی تأمین اجتماعی در نوروز
معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی از تشکیل ستاد نوروزی مدیریت درمان در این معاونت و اداره‌کل درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی در ایام نوروز سال 93 خبر داد. به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی همتی تشکیل این ستاد را به منظور اجرای هرچه بهتر طرح آماده باش نوروزی مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی دانست و افزود: ستاد نوروزی مدیریت درمان در تمامی استان‌ها با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی به فعالیت می‌پردازد.

غذایی‌که هرگز فاسد نمی‌شود
محققان در آزمایشگاه نظامی آمریکا در ماساچوست پیتزایی پخته‌اند که تا 3سال بعد از تولید قابل‌خوردن است. «مایکل ریچاردسون»، دانشمند مواد‌غذایی در مرکز تحقیقات سربازان نظامی به آسوشیتد پرس گفت: این پیتزا کاملا طبیعی است اما مواد تشکیل دهنده موجب حفاظت آن می‌شود. هر فردی می‌تواند به سادگی این پیتزا را بپزد و به مدت 3‌سال نگهداری کند.محققان برای حفظ و نگهداری پیتزا شکر، نمک و شربت یا شیره که موجب حفظ خمیر می‌شود، همچنین سس ترشی، پنیر و دوغ برای حفظ اکسیژن و جلوگیری از ورود باکتری به آن اضافه می‌کنند. «مایکل ریچاردسون» که 2سال برای تهیه این پیتزا تحقیق کرده می‌گوید: پیتزا دومین غذای انتخابی و موردعلاقه سربازان ارتش آمریکا بعد از اسپاگتی است که از زمان جنگ در‌سال 1981 در منطقه جنگی تهیه می‌کنند و می‌خورند.

حکم جلب رضوی‌فقیه صادر شد

در حالی‌که اعتراض‌ها به اظهارات سعید رضوی‌فقیه، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در همدان ادامه دارد، دستگاه قضایی حکم جلب او را به دلیل سخنان ساختارشکنانه اخیرش صادر کرد. به‌گزارش فارس، برخی منابع آگاه از متواری شدن نامبرده پس از اطلاع از صدور حکم بازداشتش خبر دادند. رضوی‌فقیه چندی پیش طی سخنانی ساختارشکنانه در جمع گروهی از اصلاح‌طلبان استان همدان به نهادهای انقلابی نظام حمله کرده بود.

موتوسیکلت برقی سال آینده در تهران
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تکمیل بخش شمالی خط 3 مترو به طول بیش از 17 کیلومتر و ساخت 12 کیلومترخط 7 مترو و همچنین به کارگیری موتوسیکلت برقی در تهران در سال 93 خبر داد. به گزارش ایسنا سیدجعفر تشکری هاشمی با اشاره به این که سال 93 مهم‌ترین سال در سال‌های اخیر برای حمل‌ونقل شهر تهران است، بیان کرد: شهردار تهران برای سال آینده نگاه ویژه‌ای در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پیشنهاد داده است که در شورای اسلامی شهر هم به تصویب رسید.

نشست حامیان تشکیل فراکسیون اعتدال

نماینده رباط‌ کریم در مجلس گفت: اواسط هفته آینده جلسه حامیان تشکیل فراکسیون اعتدال برگزار و در این جلسه تصمیمات نهایی در این ارتباط اتخاذ می‌شود. ابراهیم نکو افزود: این جلسه که اواسط هفته آینده برگزار می‌شود، به منظور برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در مورد تشکیل فراکسیون اعتدال انجام می‌شود.

نظر صفارهرندی درباره رفع حصر

محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی با سایت مشرق، درباره موضوع رفع حصر نامزدهای معترض انتخابات 88 گفت که «برخلاف آقایی که گفته اگر می‌خواهید سرمایه‌گذاری خارجی صورت بگیرد، باید این افراد از حصر خارج شوند، من می‌گویم همه سرمایه‌های ما با توطئه‌ها و فتنه‌گری‌های این افراد در آن زمان، به باد رفت. وقتی اینها محصور شدند، کشور مقداری ثبات و آرامش پیدا کرده است، بعید می‌دانم آقای رئیس‌جمهور که مسئول ثبات و آرامش در حوزه کار اجرایی کشور است، بخواهد دوباره به آن وضع برگردد.»


15
هزار کشته طی 10 ماه حوادث رانندگی

تلفات حوادث رانندگی در 10 ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 9/5 درصد کاهش یافت و از 16 هزار و 520 مورد در 10 ماه سال قبل، به 15 هزار و 538 مورد در سال‌جاری رسید. به گزارش مهر، از کل تلفات حوادث رانندگی در 10 ماه امسال 12 هزار و هفت نفر مرد و سه هزار و 531 نفر زن بودند.

بازگشت دانشگاه ایرانیان به شورای عالی انقلاب فرهنگی

ابهام در سرنوشت دانشگاه ایرانیان همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین اظهارنظرها در این باره عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تهیه گزارش درباره دانشگاه ایرانیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: گزارش دانشگاه ایرانیان باید دوباره در این شورا جمع‌بندی شود. منصور کبگانیان در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که چه زمانی این گزارش کامل می‌شود، گفت: دستورات شورا زیاد است و باعث می‌شود این موضوع به عقب بیفتد. به محض این‌که مطمئن شویم اطلاعات کامل است، آن را مطرح می‌کنیم.

راز طول عمر مسن‏ترین فرد جهان
میسائو که در سال 1898 میلادی در ژاپن متولد شده پس از فوت «جیرئومون کیمورا»، 116 ساله در سال 2013 میلادی عنوان مسن‌ترین فرد جهان را از آن خود کرد. مسن‌ترین فرد جهان عامل طول عمر خود را خوردن «سوشی» و هشت ساعت خواب مرتب شبانه می‌داند. میسائو اوکاوا می‏گوید: در طول روز سه وعده‌غذایی می‌خورم و هر شب نیز هشت ساعت کامل می‌خوابم. همچنین خوردن «سوشی»‌ یکی از اصلی‌ترین دلایل طول عمر من است. «سوشی» خوراکی برنجی در آشپزی ژاپنی است که از ترکیب برنج پخته ژاپنی با چاشنی سرکه، چندین گونه خوراک دریایی، سبزیجات و تخم مرغ آماده شده و به صورت سرد خورده می‌شود. کارشناسان معتقدند اینکه دو رکورددار مسن‌ترین فرد در جهان از ژاپن هستند، تعجب‌آور نیست. نرخ امید به زندگی در میان زنان ژاپنی 86 سال و در میان مردان این کشور 79.6 سال است.

مجوز واردات دارو از 25 کشور صادر شد

مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو سازمان غذا و دارو گفت: درجلسه کمیسـیون قانونـــی تشــخیص صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد اولیه بیولوژیک این سازمان 25کشور به عنوان منابع مجاز جهت واردات دارو معرفی شدند. به گزارش ایرنا، مهدی پیر صالحی گفت: «اتریش، انگلیس، آلمان، اسپانیا، اسلواکی، اسلوونی، بلژیک، ایرلند، پرتغال، دانمارک، ایتالیا، جمهوری چک، سوئد، فرانسه، فنلاند، مجارستان، هلند، یونان، سوئیس، امریکا،کانادا، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و لوکزامبورگ کشورهایی هستند که می‌توان ازآنها دارو و مواد اولیه وارد کرد

آزادی 5 راننده ایرانی بازداشت‌شده در کردستان عراق

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس از آزاد شدن پنج راننده ایرانی که در اقلیم کردستان عراق بازداشت شده بودند، خبر داد و گفت: 26 راننده ایرانی همچنان در بازداشت هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، فتح‌الله حسینی نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر آنها نیز آزاد شوند.

رشد 17 درصدی بودجه دانشگاه‌ها در سال آینده
معاون اداری مالی وزارت علوم با اشاره به تصویب و ابلاغ بودجه سال 93 گفت: وضعیت بودجه دانشگاه‌ها در سال آینده چندان بهبودی نیافته است. محمد حسین امید در خصوص آخرین وضعیت بودجه دانشگاه‌ها گفت: در این بودجه وضعیت دانشگاه‌ها در سال آینده خیلی بهتر نمی‌شود، رشد بودجه دانشگاه‌ها بین 17 تا 18 درصد است.

حل معمای مرگ مرموز نهنگها
پدیده «به گل نشستن انبوه» نهنگ‌ها در دریا از زمان ارسطو تاکنون همواره ذهن افراد بسیاری را به خود مشغول ساخته و دانشمندان به تازگی آن را رمزگشایی کرده‌اند.به گل نشستن‌های انبوه این آبزیان در دوران مدرن را می‌توان به عواملی از جمله انسان نسبت داد اما تحلیل عامل رخداد چنین پدیده‌ای در میلیون‌ها سال پیش، فرآیندی دشوار است.اکنون، تیمی از دانشمندان شیلیایی و دانشگاه اسمیتسونیان، مکان بزرگی مملو از فسیل‌های باستانی اسکلت‌های پستانداران دریایی را در صحرای آتاکاما واقع در شمال شیلی بررسی کردند. این مکان، نخستین نمونه قطعی دال بر به گل نشستن‌های انبوه و مکرر پستانداران دریایی در سوابق فسیلی به شمار می‌آید.این منطقه، بازتابی از چهار رویداد به گل نشستن مجزا در طول زمان است و در تمامی آنها، عامل تکراری و مشابهی به نام جلبک‌های سمی وجود دارد. این مکان نخستین بار طی پروژه گسترش بزرگراه پان-آمریکا در سال 2010 کشف شد و سال بعد دیرین‌شناسانی از شیلی و اسمیتسونیان فسیل‌هایی را در آنجا بررسی کردند که قدمتشان به 6.9 میلیون سال پیش می‌رسد.شکوفایی جلبکی مضر در طول سواحل قاره‌ها امری معمول است و با مغذی‌های حیاتی مانند آهن که در طول فرسایش آزاد می‌شود و توسط رودهای جاری به درون اقیانوس حمل می‌شود، افزایش می‌یابد. چون رشته‌کوه‌های آند در آمریکای لاتین غنی از آهن هستند، این پدیده در طول ساحل غربی آمریکای جنوبی برای بیش از 20 میلیون سال رخ داده و شرایطی ایده‌آل را برای شکل‌گیری شکوفایی جلبکی مضر فراهم کرده است.بر اساس مطالعه دانشمندان، سموم تولیدشده توسط شکوفایی جلبکها، بسیاری از مهره‌داران اقیانوس در نزدیکی کوه Cerro Ballena در شیلی را حدود پنج تا 11 میلیون سال پیش از طریق هضم طعمه آلوده یا استنشاق، مسموم کرده و موجب مرگ سریع آن‌ها شده است.لاشه‌های این آبزیان سپس به سمت ساحل آمده و توسط امواج به لایه‌های مسطح تبدیل شده است؛ این اجساد توسط شن و ماسه دفن شدند.
5000
نیرو در یگان حفاظت محیط‌زیست کم داریم
فرمانده یگان حفاظت محیطزیست گفت:‌ در حال حاضر 5000 نیرو در یگان حفاظت محیط زیست کم داریم که باید برای جذب آن‌ها اقدامات لازم انجام شود. سرهنگ حمیدرضا خیلدار ‌افزود: به دلیل مشکلات مالی دولت این نیروها باید به صورت سالانه جذب ساختار این یگان شوند.

خرافات جالب مردم 9 کشور در مورد سال نو
مردم دانمارک عموما سال نوی خود را با شکستن بشقاب در مقابل خانه دوستانشان آغاز می کنند. هر چه بشقاب های بیشتری در مقابل خانه شما شکسته شود نشان دهنده این است دوستان بیشتری دارید. دانمارکی ها رسم دیگری هم دارند. اینکه روی صندلی بایستند و نیمه شب پایین بپرند تا ارواح خبیثه و شیطانی را از خانه و زندگی خود دور کنند و با شانس بیشتری وارد سال جدید شوند. اسکاتلندی ها اعتقاد دارند، نخستین فردی که نیمه شب از جلوی خانه شما عبور کنند، تعیین کننده شانس و موفقیت شما در سال جدید خواهد بود. امروز این رسم را جشن می گیرند و به آن "اولین قدم” می گویند. آنها به بازدید یکدیگر می روند و غذا، خوراکی یا هدایای کوچکی برای یکدیگر می برند تا سال آینده را با شادی و خوش اقبالی آغاز کنند.در شهر استونهاون، یکی از شهرهای کشور اسکاتلند، مردهای کیلت پوشیده (دامن های پشمی مردانه اسکاتلند)، در خیابان ها رژه می روند و توپ های آتشین به تیر و دیوارهای پرتاب می کنند تا روح شیطان را بسوزانند تا با آنها وارد سال جدید نشود.در اسپانیا و پرتقال مردم نیمه شب، 12 حبه انگور را روی اعداد ساعت قرار می دهند تا به رسم 12 ماه سال، برکت و شادابی بر زندگی آنها جاری باشد.در برزیل، مردمی که آمدن سال نو را جشن می گیرند، پس از نیمه شب به دریا می روند و از روی 7 موج دریا یا اقیانوس می پرند و در هر مرتبه، آرزوی خود برای سال آینده را بیان می کنند. اعتقاد دارند با این کار رویاهای آنها محقق خواهد شد.روس ها بزرگ ترین آرزوهای خود را روی کاغذ می نویسند. هنگامی که ساعت 12 نیمه شب را نشان داد، آن کاغذ را با شمع می سوزانند و خاکستر آن را داخل لیوان شامپاین خود می ریزند و می نوشند. با این کار اعتقاد دارند آرزوهایشان برآورده خواهد شد.سنت خرافی آلمانی ها برای اقبال در سال جدید، ذوب کردن سرب است. آنها سرب را در یک قاشق غذاخوری روی شعله مستقیم آتش ذوب می کنند و آن را داخل سطلی پر از آب می ریزند. وقتی فلز سرد شد و شکل گرفت، آن را خارج می کنند و شکل آن را به شانس و اقبال سال آینده خود تشبیه می کنند. شکل قلب یا حلقه نشان دهنده ازدواج هستند. شکل گوسفند نشان دهنده سفر و توپ یا دایره نشانه خوش شانسی است.یونانی ها در مراسم جشن سال نوی خود و برای خوش اقبالی، کیک ریحان می پزند. یک سکه، منجوق، خنزرپنزر ارزان داخل خمیر آن قرار می دهند. هنگامی که ساعت 12 شب شد، کیک را برش و تکه ای از آن را به هر نفر می دهند. فردی که سکه یا منجوق را پیدا کند، در سال آینده از بقیه خوش شانس تر خواهد بود.در فیلیپین مردم اعتقاد دارند هر چیز گرد و دایره ای شکل نشانه و نماد برکت و بهروزی است. به همین دلیل، فیلیپینی ها در سال نو میز را با انواع خوراکی ها و میوه های گرد تزئین می کنند.در ژاپن مردم سال نوی خود را با خوردن سوپ نودل سوبا (نودلی که از آرد گندم سیاه تهیه می شود) آغاز می کنند. بلند بودن رشته ها نودل نمادی از بلندی زندگی و رونق و روزبهی است. ژاپنی ها اعتقاد دارند باید نودل را از ابتدا تا انتها هورت بکشند و هرگز آن را نجوند یا با دندان نصف نکنند.
عملکرد احمدی‌نژاد سبب انتخاب روحانی شد
رمضان شریف مسئول روابط‌عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در نشستی با عنوان نقش رسانه و روابط‌عمومی در کارآمد نشان دادن نظام اسلامی و مقابله با عملیات روانی دشمن با بیان اینکه احمدی‌نژاد گزینه سپاه نبوده است، گفت: هر دولتی که کار و تلاش صادقانه انجام دهد، مورد اقبال مردم خواهد بود و صرفا عملکرد دولت اصلاحات، انتخاب احمدی‌نژاد بود. به گزارش فارس، او همچنین با اشاره به روی کار آمدن دولت روحانی گفت: عملکرد احمدی‌نژاد نیز باعث انتخاب روحانی شد و این سیر در آینده نیز با قضاوت و انتخاب مردم ادامه خواهد داشت. شریف با تاکید بر اینکه ما پای آقای خاتمی ایستادیم و از همه مدیران آن به غیر از وزیر ارشاد حمایت کردیم، گفت: سپاه خودش را ذیل رهبری می‌داند و با این رویکرد که دولت روحانی اقدامات خود را در محوریت رهبری داشته باشد، سپاه نهایت همکاری را می‌کند.
افزایش اعتبار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از اختصاص 2 هزار و 142 میلیارد و 988 میلیون ریال دیگر از محل تبصره(2) ماده (39) قانون مالیات بر ارزش افزوده، موضوع عوارض فرآورده‌های نفتی، در اسفند ماه سال 1392 در وجه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خبر داد.

خطرناکترین شیرینی های عید
پزشکان معتقدندکه برخی شیرینی‌ها که در سال نو برای پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند بسیار خطرناک تر از انواع دیگر هستند و باید در هنگام استفاده از آن افراد توجه کافی داشته باشند.پزشکان لیستی از خطرناکترین شیرینی‌های عید را که می‌تواند سبب مشکلات سلامتی برای افراد شود را به تازگی منتشر کرده‌اند. ، بر اساس تحقیقات صورت گرفته شیرینی‌هایی که دارای مقادیر بالای شکر و به ویژه پودر قند برای تزئین هستند جزء خطرناک ترین شیرینی‌ها برای گروه‌های پر خطر مثل افراد مبتلا به دیابت، مادران باردار و افراد مبتلا به پوسیدگی دندان هستند.پزشکان همچنین برخی از شیرینی‌ها و شکلات‌ها را که خاصیت چسبندگی دارند و به سختی از دندان‌ها پاک می‌شوند را از جمله خطرناک ترین شیرینی‌ها برای سلامت دهان و دندان معرفی کرده‌اند.پزشکان توصیه می‌کنند افراد از شیرینی‌های کم شیرین استفاده کنند و به ویژه در حجم کم و بلافاصله پس از خوردن شیرینی دندان‌های خود را مسواک بزنند و یا در صورت فراهم نبودن شرایط از مایعاتی مانند چای، آب و یا میوه‌هایی مانند خیار، برای پاک کردن دندان‌های خود به صورت موقت استفاده نمایند.
واشنگتن تایمز: عربستان از خطر انقلاب وحشت‌زده است
روزنامه واشنگتن تایمز پیش‌بینی کرد عربستان در 3 سال آینده دچار انقلاب شود و همین امر سران آل‌ سعود را به وحشت انداخته است.این روزنامه در تحلیلی می‌نویسد: ثبات عربستان به اسطوره‌ها پیوست؛ ریاض سخت متوحش از خطر انقلابی است که ایران ظرف سه تا پنج سال آینده به کمک نیروهای نیابتی‌اش در این کشور به راه خواهد انداخت. پادشاهی عربستان پیش از این به ثبات نسبی افتخار می‌کرد اما در تیررس طوفان فراگیر «بهار عرب» که حکام بسیاری را در منطقه سرنگون، اقتصادها را ویران و جنگهایی داخلی به راه انداخت؛ عربستان به طور محسوس نامتزلزل روی پا ایستاده است.
در ادامه این تحلیل آمده است: این پادشاهی، دیگر نه یکپارچه و منسجم است؛ نه با ثبات. فقط سه تا پنج سال دیگر کافی است تا شاهد آن باشیم که ثبات این پادشاهی به طور جدی از سوی نیروهای داخلی و یا خارجی متزلزل خواهد شد.واشنگتن تایمز تأکید می‌کند: امروز مهم‌ترین خطری که ریاض آن را احساس می‌کند، اهتمام ایران است تا بتواند یک انقلاب را درون خاک عربستان طراحی و هدایت کند. ایران توجیهات کافی برای این طرح خود دارد؛ انتقامجویی از موضع و رویکردهای عربستان در جنگ سوریه. در سال 2011 در جریان اعتراضات شیعیان بحرین علیه رژیم حاکم این کشور، نیروهای سعودی وارد بحرین شدند و رژیم «آل خلیفه» را در کنترل اوضاع یاری رساندند. بحرین در مرزهای شرقی عربستان واقع است. استانهای شرقی عربستان؛ منبع ذخایر سرشار نفت و تأسیسات صادرات این کشور و شیعه‌نشین‌اند. شیعیان به رژیم سعودی وفادار نیستند و قابلیت خلق یک انقلاب علیه حکومت عربستان را دارند.

اخبار کوتاه:

*جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که چه زمانی شرایط دیپلماتیک برای سفر جان کری به تهران فراهم می‌شود، گفت: چنین طرحی وجود ندارد و من هیچ پیش بینی درباره این موضوع برای آینده ندارم.

* سایت خبری روترنت رژیم‌صهیونیستی در تازه‌ترین جنگ روانی علیه ایران، در خبری مدعی شد: یک کشتی حامل سلاح ایرانی که به مقصد باریکه غزه در حرکت بوده از سوی ناوگان دریایی اسراییل توقیف شده است.

*مهدی نصیری، مسؤول پروژه ماهواره امید با بیان اینکه سه نقطه مدار خالی در فضا متعلق به ایران است که باید با پرتاب ماهواره پر شود، گفت: ایران نهمین کشور پرتابگر ماهواره در جهان است.

* آیت اللهی، مسؤول امور رسانه ای سفارت کشورمان در باکو، هرگونه ارتباط ایران با دو تبعه دستگیر شده جمهوری آذربایجان را تکذیب کردو گفت: دو نفر افراد بازداشت شده در باکو،ایرانی نبوده و هیچ ارتباطی با نهادهای امنیتی ایرانی نداشته‌اند.

* کریستینا فرناندز کرشنر، رئیس‌جمهور آرژانتین در حین سخنرانی در این کشور و تحت فشار لابی صهیونیستها گفت: آمادگی دارم تفاهمنامه کشورم با ایران برای تحقیق مشترک درباره بمب‌گذاری مرکز یهودیان در سال 1994 را لغو کنم.

*وب سایت صدای آمریکا در ادعایی عجیب از بازداشت یک خبرنگار آمریکایی توسط پلیس امنیت اخلاقی تهران خبرداد و نوشت: دبرا آیموس، خبرنگار رادیو عمومی سراسری آمریکا - NPR - گفته است که در ایران، پلیس امنیت اخلاقی که به گشت ارشاد شهرت یافته، او را چند ساعت بازداشت کرده است.

* برخی از نمایندگان پارلمان عراق تحقیق درباره توافقنامه‌ ادعایی تبادل اسلحه میان ایران و عراق را خواستار شده اند.

https://shoma-weekly.ir/LmSx0k