گفته می‌شود که...

اسباب‌کشی تهرانی‌ها به جنوب پایتخت/خارجی‌ها چند برابر ایران در ترکیه سرمایه‌گذاری کردند؟/فعال اصلاح‌طلب: از مردم فاصله گرفته‌ایم!/هزاران تن کالای اساسی در آستانه فاسدشدن/موش و گربه بازی آمریکا و اروپا در شورای امنیت/اعتراف سناتور آمریکایی: دولت بعدی برجام را پاره می‌کند و ...

اسباب‌کشی تهرانی‌ها به جنوب پایتخت

به دنبال رشد قیمت مسکن در مناطق میانی و شمالی پایتخت آمار‌ها و گزارش‌های میدانی از افزایش نسبی معاملات در دو منطقه پرتراکم واقع در جنوب غرب و جنوب شرق تهران عمدتا با هدف خرید واحد‌های زیر یک میلیارد تومان حکایت دارد به طوری که منطقه ۱۵ از رتبه یازدهم در سال گذشته به رتبه ششم معاملات شهر تهران در سال ۱۴۰۰ رسیده است
علت مذاکرات بی‌حاصل چیست؟ تعلل آمریکا یا زیاده‌خواهی ایران!

«کریس ناینهام» عضو ارشد بزرگ‌ترین ائتلاف ضد جنگ انگلیس (Stop the war coalition) در یادداشتی نوشت: جو بایدن مانند رهبران جهان در کتاب ۱۹۸۴ «جرج اورول» گمان می‌کند که جنگ، باعث ایجاد صلح می‌شود. یکی از وعده‌های انتخاباتی او این بود که برجام، توافق هسته‌ای که سال ۲۰۱۵ با رهبران ایران حاصل شد اما دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ بی‌ملاحظه‌ از آن خارج شد، احیا کند؛ اما یکشنبه‌شب بایدن دستور حملات هوایی را علیه آنچه پنتاگون مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه و عراق می‌نامد صادر کرد». وی افزود: «با توجه به اینکه آمریکا به‌صورت یک‌جانبه از برجام خارج شد، احیای آن همواره نیازمند اعتمادسازی از سوی دولت جدید آمریکا بود؛ اما در عوض ما شاهد مجموعه‌ای از تأخیرها و تحریک‌ها علیه دولت ایران بوده‌ایم. به‌رغم شش دور گفت‌وگوهای مستمر و فشرده، طرف‌ها هنوز به توافق نرسیده‌اند. این در حالی است که جو بایدن هنوز سیاست فشار حداکثری و تحریم‌های ترامپ علیه ایران را آسان نکرده است. بایدن شرط کرده که برای پیشرفت مذاکرات وین، ایران اولین گام را بردارد و سیاستش در خاورمیانه را تغییر دهد؛ اما این یک فاجعه است؛ چون ایران حاضر به پذیرش مذاکرات با آمریکا در قبال مسائل منطقه‌ای نیست.
خارجی‌ها چند برابر ایران در ترکیه سرمایه‌گذاری کردند؟

برآوردها نشان می‌دهد، میزان سرمایه گذاری انجام شده در ترکیه و در سال ۲۰۲۰، حدودا هشت میلیارد دلار بوده که شش برابر ایران به شمار می‌رود. این در حالی است که در ترکیه نیز میزان سرمایه گذاری خارجی حدودا ۱۵ درصد کاهش یافته است.سهم سرمایه گذاری خارجی در کل سرمایه ثابت ناخالص ترکیه نیز حدودا ۳.۵ درصد است که سه درصد بیشتر از ایران است. با این وجود ترکیه نیز در مقایسه با عملکرد سال‌های گذشته خود، افتی قابل توجه را ثبت کرده است.

فعال اصلاح‌طلب: از مردم فاصله گرفته‌ایم!

«اشرف بروجردی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده روحانی در شورای فرهنگی- اجتماعی زنان و خانواده که در دی‌ماه سال گذشته مدعی شده بود «اعتماد مردم نسبت به اصلاح‌طلبان از بین نرفته» و «جامعه تمایل بیشتری به اصلاح‌طلبان دارد»، اکنون انتقاداتی به جریان اصلاحات وارد کرده و گفته است: «لازمه ادامه حیات اصلاح‌طلبان در گام اول بازتعریف آسیب‌های وارده به مجموعه حرکت اصلاح‌طلبی است». می معتقد است: «یکی از ضعف‌های اصلاح‌طلبان این بود که فاصله‌شان با مردم زیاد شده بود. در انتخابات سال ۹۶ چون اکثر مردم نمی‌خواستند کاندیدای اصولگرایان رأی بیاورد، پشت آقای روحانی ایستادند. ما حتی با دانشگاهیان هم ارتباط قدرتمندی نداشتیم. با اساتید دانشگاه نیز گزینشی برخورد می‌کردیم.
حسینعلی شهریاری: گفتیم مرزها را ببندید، کسی گوش نکرد

حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت مجلس می‌گوید، سوء مدیریت عامل اصلی به وجود آمدن این وضع بحرانی در استان سیستان و بلوچستان است؛ «با توجه به اینکه ما مرز ۱۲۰۰ کیلومتری با کشور افغانستان و پاکستان داریم، افغانستان هم با هندوستان همسایه است و خطر ورود دلتا ویروس به شرق کشور و از آنجا هم به کل کشور وجود دارد. به همین خاطر من در نامه‌ای به رییس‌جمهور هشدار دادم و خواستم مرزها را ببندند. رییس‌جمهور ما را به وزیر بهداشت و وزیر کشور ارجاع دادند اما متاسفانه وزارت کشور نتوانست محدودیت‌های جدی در سیستان و بلوچستان ایجاد کند و همین موضوع باعث شد که دلتاویروس وارد سیستان و بلوچستان شود. همه این‌ها به خاطر سوء مدیریت است، شاید فکر نمی‌کردند که این اتفاق بیفتد.» او می‌گوید سرایت این ویروس۱۳ برابر بیشتر از سایر ویروس‌هاست و به همین دلیل برای اولین بار آمارابتلا و مرگ و میر در این استان بالا رفته است؛ «همه تخت‌ها پر شده است و نگرانیم که در دوهفته آتی که تعداد بیماران بیشتر خواهد شد اگر نتوانیم تخت، دستگاه ونتیلاتور و اکسیژن به اندازه کافی تهیه کنیم، جان بیشتری از مردم به خطر بیفتد

پرونده حقوق بشری آمریکا در آفریقا

پرونده جنایات دولت‌های مختلف آمریکایی در اقصی نقاط جهان سیاه و سرشار از کشتار و خونریزی بوده است. برخی از آمار رسمی از این جنایات هولناک انسانی عبارت‌اند از؛ سودان از 1955 تا 1972: 750 هزار کشته؛ نیجریه از 1967 تا 1979: 2 میلیون کشته؛ آنگولا از 1980 تا 1988: 700 هزار کشته؛ موزامبیک از 1980 تا 1988: 1 میلیون کشته؛ اوگاندا از 1971 تا 1978: 300 هزار کشته؛ بروندی 1972: 250 هزار کشته؛ بروندی 1993: 200 هزار کشته؛ سودان از 1983 تا 2000: 2 میلیون کشته؛ زئیر/کونگو از 1997 تا 2003: یک‌میلیون و 750 هزار کشته‌شده در جنگ و حدود 5 میلیون نفر جان‌باخته از گرسنگی؛ روآندا، 1994: 800 هزار کشته و 4 میلیون آواره؛ لیبریا از 1980 تا 2001: 250 هزار کشته، یک و نیم میلیون بی‌خانمان و 300 هزار کودک یتیم؛ سومالی از 1991 تا 1992: 350 هزار نفر از گرسنگی مردند و یک و نیم میلیون نفر آواره شدند؛ آنگولا از 1993 تا 1994: 100 هزار کشته و 2 میلیون آواره؛ این کشتارها همچنان ادامه دارد!
توضیح متفاوت یک نماینده درباره طرح مجلس برای فضای مجازی

جواد نیک بین»، عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم کاشمر در مجلس در رابطه با "طرح صیانت از فضای مجازی" گفت: طرح مجلس با موضوع صیانت از حقوق شهروندی متناقض نیست، آنچه که در فضای مجازی پخش شده با آنچه که واقعیت دارد کاملا متفاوت است. آنچه که در فضای مجازی پخش شده برداشت های برشی از یک طرح ناقص است که در مجلس های گذشته بوده و ارتباطی هم به مجلس یازدهم ندارد، هنوز طرح جامع و کامل بارگذاری نشده که آقایان در مورد آن بحث می کنند. ما در توسعه فرهنگی به دنبال محدود کردن فضای مجازی پلت فرمهای مجازی نیستیم. احتمال دارد با این طرح بعضی از فضاها قانونا آزاد شوند، مانند تلگرام و توئیتر.او در پاسخ به این سوال که یعنی می فرمایید این طرح منجر به رفع فیلتر توییتر و تلگرام می شود!؟ گفت: قطعا و قرار نیست با وی پی ان ها برخورد شود. نیک بین بیان کرد: هنوز طرح در اخیار نمایندگان قرار نگرفته و فقط اصل 85 شدن آن به رای گذاشته شده است.


رئیسی به قولش عمل کرد؛ مردم برای تشکیل دولت کمک کنند
!

رئیس‌جمهور منتخب سامانه‌ای را برای مشارکت مردم در معرفی اعضا و مدیران دولت سیزدهم معرفی کرد. در این سامانه از همه مردم دعوت شده تا چنانچه فردی را در تراز دولت مردمی می‌شناسند نسبت به معرفی وی اقدام کنند. این سامانه با آدرس yaran.raisi.ir/managers در دسترس عموم قرار گرفته است.
پیش بینی «گلوبال تایمز» از روابط دولت رئیسی با چین و روسیه

گلوبال تایمز روزنامه چاپ حزب کمونیست چین نوشت: وقتی صحبت از سیاست خارجی دولت رئیسی می شود باید به بررسی برخورد او با غرب پرداخت. در این رابطه انتظار می رود که رئیسی در دفاع از منافع اقتصادی و امنیتی ایران موضع سختی را در پیش بگیرد. به طور مثال، وی در ژانویه 2020 گفت که ایران قصد دارد از رئیس جمهور وقت آمریکا یعنی دونالد ترامپ در رابطه با ترور ژنرال قاسم سلیمانی شکایت کند. در ژانویه 2021 ، رئیسی در مراسمی به مناسبت یک سالگی ترور سلیمانی در تهران هشدار داد که قاتلان سلیمانی در امان نخواهند بود.در ادامه این مطلب آمده است: رئیسی گفت: تصور نکنید رئیس جمهور آمریکا که به عنوان یک قاتل ظاهر شده یا دستور به یک قتل داده است، از اجرای عدالت مصون خواهد بود. هرگز این طور نیست و هیچ جرمی در روی زمین بدون عقوبت نخواهد بود.همچنین باید دقت داشت که رئیسی اهمیت زیادی برای تقویت همکاری های امنیتی و روابط مذهبی با کشورهای اسلامی قائل خواهد شد و به مسئله اسرائیل و فلسطین نیز توجه زیادی خواهد کرد.صرف نظر از خط مشی وی، اولویت اصلی رئیسی رسیدگی به مشکلات معیشتی ناشی از تحریم های ایالات متحده است. اگرچه وی مواضع محکمی گرفته و احتمال دیدار با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را رد می کند، اما این بدان معنا نیست که دولت او سیاست مقابله ای رادیکالی علیه واشنگتن را اتخاذ می کند. در واقع، پس از روی کار آمدن رسمی دولت جدید رئیسی انتظار می رود که اصولگرایان در ایران به دنبال یک توافق هسته ای جدید باشند.رئیسی به طور رسمی به عنوان رئیس جمهور ایران در 3 آگوست، هنگامی که در روابط ایالات متحده و ایران احتمالات زیادی مطرح است، آغاز به کار می کند. در مجموع، خواه دولت رئیسی این حقیقت را بپذیرد یا نه، واشنگتن همچنان یک عامل مهم و حتی اصلی تأثیرگذار بر منافع داخلی و دیپلماتیک ایران خواهد بود.

عامل کشنده‌تر از کرونا در آمریکا

نتایج نظرسنجی مشترک «اِی‌بی‌سی نیوز» و موسسه «لارجر ریسرچ اسوشیتس» نشان داد تنها ۳۸ درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد دولت در قبال میزان جرم و جنایتی که در این کشور رخ می‌دهد، رضایت دارند. درنتیجه سوء عملکرد دولت‌های سرمایه‌دار، جامعه آمریکایی با یک همه‌گیری خطرناک‌تر از کرونا مواجه شده است.‌ آمارها نشان می‌دهد با آنکه آمریکا حدود ۵ درصد از جمعیت دنیا را شامل می‌شود، نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است.‌
هزاران تن کالای اساسی در آستانه فاسدشدن

معاون فنی گمرک خبر داد: «۸ هزار تن کالای اساسی در استان گیلان مشمول ارز ترجیحی متعلق به ۲۲ صاحب کالا بیش از ۸ ماه رسوب کرده است. همچنین در انبارهای مازندران نیز ۹۰ هزار تن کالای اساسی در محدوده زمانی ۸ ماه تا ۱۳ ماه رسوب کرده است. با توجه به گرمای شدید هوا این اقلام در آستانه فساد قرار گرفته‌اند». دلیل اصلی رسوب این کالاها، عدم ارائه کد رهگیری بانک مرکزی و... عنوان شده است.

موش و گربه بازی آمریکا و اروپا در شورای امنیت

در جلسه اخیر شورای امنیت، پرونده هسته‌ای ایران و برجام موضوع بحث اعضا قرار گرفت. در این جلسه نماینده آمریکا با طرح اتهامات بی‌اساس فرابرجامی، تلاش داشت دولتش را محق خروج از برجام و تحمیل تعهدات فرابرجامی به ایران بداند. این نماینده افزود: «فراتر از مسائل هسته‌ای، حمایت ایران از تروریسم، نیروها و پرسنل دیپلماتیک آمریکا و شریکانمان در منطقه را تهدید می‌کند. از همه ابزارهایمان برای مقابله با فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران استفاده می‌کنیم. ایران همچنان مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ که از این کشور می‌خواهد هیچ اقدامی در ارتباط با موشک‌های طراحی‌شده برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای انجام ندهد، رعایت نمی‌کند. نماینده اتحادیه اروپا نیز همچون گذشته، در موضعی هماهنگ با آمریکا گفت: «گام‌های هسته‌ای ایران نگرانی‌های عمده‌ای در زمینه‌های منع اشاعه ایجاد می‌کنند. ایران باید با آژانس انرژی اتمی همکاری کند. در مذاکرات وین پنجره محدودی پیش رو داریم که نباید از دست بدهیم». در مقابل، نمایندگان روس و چین به حمایت از موضع ایران در خصوص برجام پرداختند؛ نماینده چین از لزوم تعهد آمریکا مبنی بر عدم خروج مجدد از برجام تأکید کرد و نماینده روسیه متذکر شد که گام‌های هسته‌ای ایران، واکنشی مشروع به اقدامات ضدبرجامی آمریکا و شرکای اروپایی آن است. نماینده روسیه در شورای امنیت گفت: «دولت بایدن فشار حداکثری علیه ایران را ادامه داده است. مسائل مثل امنیت منطقه خارج از چارچوب برجام هستند. اگر هدفتان توافق با ایران است، دیوسازی از این کشور را متوقف کنید. ایران، یک شریک تمام‌عیار است که منافع، نگرانی‌ها و برداشت‌های خود از مخاطرات امنیتی را دارد».
اعتراف سناتور آمریکایی: دولت بعدی برجام را پاره می‌کند

«تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در واکنش به درخواست تضمین ایران درباره عدم خروج دوباره واشنگتن از برجام، مدعی شد این فقط یک راه دارد؛ بایدن توافق هسته‌ای ایران را به‌عنوان معاهده (به کنگره) ارائه کند که این کار را نخواهد کرد، زیرا می‌داند مخالفت حداکثری دوحزبی وجود دارد. هر توافقی که به شکل معاهده نباشد، در دولت بعدی آمریکا پاره خواهد شد».

از پیشنهاد روسیه در مورد افغانستان تا نگرانی از طالبان!

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت، روسیه بر این باور است که افغانستان باید یک دولت ائتلافی جدید با حضور نمایندگان تمامی احزاب سیاسی ازجمله طالبان ایجاد کند و این تنها راه برون‌رفت از بحران کنونی در این کشور محسوب می‌شود. سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز با درونی توصیف کردن درگیری طالبان با دولت مرکزی افغانستان، بر تلاش‌ها جهت عدم گسترش درگیری‌های درون افغانی به مرزهای همسایگی، تأکید کرد و درعین‌حال افزود: «نمایندگان طالبان اعلام کرده‌اند که تمایلی برای روابط خصمانه با کشورهای همسایه ندارند. برآوردهای ما هم مؤید این مطلب است که طالبان چنین قصد و تمایلی ندارد». سران پارلمان‌های کشورهای آسیای میانه در نشست مجمع بین پارلمانی امنیت دسته‌جمعی که روز پنجشنبه در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان برگزار شده بود، افزایش تحرکات نظامی طالبان در شمال افغانستان را برای امنیت منطقه نگران‌کننده خوانده و از طالبان خواسته‌اند به میز مذاکرات صلح بازگردند. در این نشست، روسای مجلس نمایندگان کشورهای افغانستان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان، روسیه، صربستان و بلاروس شرکت کرده بودند.
تماس دفتر رئیسی با چهره‌های اصلاح‌طلب

غلامحسین کرباسچی و جواد امام، دبیران کل دو حزب اصلاح‌طلب از تماس دفتر ابراهیم رئیسی با آن‌ها خبر دادند و گفتند به بسیاری از احزاب اصلاح‌طلب زنگ زده‌اند. پیش‌ازاین احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار نزدیک به نهضت آزادی، در کانال تلگرامی خود از تماس دفتر ابراهیم رئیسی با او برای ارائه پیشنهادات و انتقادهایش خبر داد. بعد از او نیز احسان مازندرانی، از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب در توئیتی از تماس دفتر رئیسی با تعدادی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب گفته بود.
وابستگی
۹۰ درصدی به واردات آچار

رئیس اتحادیه ابزار فروشان تهران با بیان این که ابزار شامل آچار، لوازم جوش و برش و ابزار آلات برقی، بادی و تراش است، اظهار کرد: بیش از یک سال و نیم است که واردات آچار ممنوع است، این در حالی است که فقط ۱۰ درصد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و کفاف مصرف را نمی‌دهد. «فریدون غمام نو» اظهار کرد: مسئولان در حالی به تولید داخل اکتفا می‌کنند که واردات کل ابزارآلات دستی که شامل آچار‌های استراتژیک مورد استفاده در هواپیما و صنایع حساس کشور است ممنوع شده است.
نفوذ «مأموران ایران» در گروه‌های مجازی اسرائیلی

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی مدعی شد؛ نیروهای امنیتی ایران به گروه‌های کوچک واتساپ، کانال‌های تلگرامی و برنامه‌های پیام‌رسان فعالان اجتماعی اسرائیلی نفوذ کرده‌اند. نیویورک‌تایمز نوشته است؛ دریکی از نمونه‌هایی که در این گزارش ذکرشده، «مأموران مخفی ایران» با حضور دریکی از کانال‌های تلگرامی معترض به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، در لحظه اعلام پایان دوره نخست‌وزیری او، تصویری فتوشاپ‌ شده را در این گروه منتشر کردند با این مضمون که «نتانیاهو باید زندانی شود». این تصویر سپس توسط هفت هزار دنبال کننده کانال به‌سرعت در فضای مجازی پخش شد.

چوب حراج شورای شهر به اموال مردم تهران

درحالیکه فعالیت شورای پنجم شهر تهران یک ماه دیگر به اتمام می‌رسد، اعضای شورا تازه واگذاری املاک شهرداری را آغاز کردهاند و این موضوع با نقدهای فراوان مواجه شده است. ۸ تیر، لایحه «تعیین تکلیف املاک و اموال غیرمنقول واگذارشده شهرداری در شورا تصویب شد که به گفته «آروین» عضو فعلی شورا این لایحه مجوز فروش و واگذاری ۱۷۰ ملک، بدون اصل و قاعده است. به گفته «نژاد بهرام» عضو دیگر شورا، یک ملک نیز به فدراسیون فوتبال به‌صورت ۲۵ درصد نقد و مابقی اقساط ۵ ساله واگذار شده است. لایحه احداث و تکمیل پروژههای نمایشگاه شهر آفتاب نیز در جلسه شورا تصویب شد. سخنگوی شورا این لایحه را چوب حراج به اموال شهرداری خواند و «هاشمی» رئیس شورا گفت که در حال واگذاری شهر آفتاب با تخفیفات عجیب‌وغریب هستیم و آبروی ما با تصویب این لایحه میرود. سروری، عضو منتخب شورای ششم در واکنش به واگذاریهای دقیقه نودی گفته، بر اساس منطق، واگذاریها نباید در این زمان انجام شود. مصوبات خلاف مصلحت تهران را متوقف میکنیم.
اعلام زمان تحلیف منتخبان میان‌دوره‌ای مجلس

عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: مراسم تحلیف منتخبان میان‌دوره‌ای مجلس پس از تایید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود. علیرضا سلیمی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم، درباره زمان برگزاری مراسم تحلیف منتخبان میان‌دوره‌ای مجلس گفت: شورای نگهبان و وزارت کشور باید طی نامه‌ای به مجلس صحت انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس را تایید کنند. وی با بیان اینکه پس از ارجاع این نامه مراسم تحلیف نمایندگان جدید برگزار می‌شود، افزود: اگر شورای نگهبان، نامه تایید صحت انتخابات میان‌دوره‌ای را به مجلس ارجاع دهد، در نخستین جلسه علنی پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود مراسم تحلیف منتخبان میان‌دوره‌ای مجلس برگزار می‌شود.

‌اخبار روزانه:
*
یک مجری انگلیسی در واکنش به توقیف سایت‌های خبری جبهه مقاومت، ازجمله سایت خبری پرس‌تی‌وی ایران، گفت: «آمریکایی‌ها مثل دزد دریایی، سایت‌های ایرانی را دزدیدند همان‌طور که طلای ونزوئلا و نفت سوریه را سرقت می‌کنند! مجری شبکه راشاتودی در واکنش به انسداد ده‌ها سایت خبری جبهه مقاومت از سوی آمریکا افزود: «اگر دولت آمریکا تلاش می‌کند شما را ساکت کند، مطمئن باشید که کار درستی انجام می‌دهید».
*دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام خبر کشفیات 90 درصدی تریاک جهان توسط کشورمان، گفت: «علی‌رغم همه تحریم‌ها و شرایط کرونایی، ایران تنها کشوری است که در ارتقای مقابله با مواد مخدر در همه بخش‌ها موفق عمل کرده است
».
*هزاران نفر از مردم بغداد در مراسم تشییع پیکر شهدای الحشدالشعبی حضور یافتند. در این مراسم شخصیت‌ها و فرماندهان مقاومت عراق نیز حضور یافتند. حاضران با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، جنایت اشغالگران آمریکایی در حمله بامداد دوشنبه به مواضع الحشدالشعبی را محکوم کردند. آن‌ها از گروه‌های مقاومت عراق خواستند «پاسخی ویرانگر» به این اقدام آمریکا بدهند
.
*سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد: «بانک‌ها هر از چند گاهی لیستی برای ما می‌فرستند که ما نمی‌دانیم لیست همه بدهکاران است یا بخشی از آن‌ها. اقداماتی انجام دادیم و بخش زیادی از معوقات بانکی وصول شد. اینکه صرفاً به ما یک لیست بدهند کافی نیست، باید بدهکاران با ارقام بیشتر و میزان وثایق آن‌ها را به ما اعلام کنند. مواردی داشتیم که شبکه بانکی با اکراه به میدان آمده است و در بسیاری از موارد با گزارش ضابط پرونده را آغاز کردیم
».
*

* مأموران امنیتی روسیه از حملات گروه تروریستی داعش در مسکو و استان آستاراخان پیشگیری کردند که در حین دستگیری تروریست‌ها، یکی از اعضای داعش کشته شد. دو تن از اعضای داعش که تبعه روسیه بودند به دستور سرکرده‌های این گروه، حمله با اسلحه خودکار و سلاح به مردم در مسکو و استان آستاراخان را برنامه‌ریزی کرده بودند.

*بانک مرکزی ونزوئلا به دنبال شکست در حل مشکل تورم فراگیر در این کشور با چاپ اسکناس‌های بزرگ تر، تصمیم گرفته شش صفر از واحد پول بولیوار را از ابتدای ماه اوت بردارد. به گزارش بلومبرگ، ونزوئلا آماده می‌شود یک بار دیگر صفر‌های ارز ملی خود را در تلاش برای ساده کردن نقل و انتقالات روزانه که به ندرت در ماشین حساب جا می‌شود یا نیاز به چندین بار تغییر کارت اعتباری برای تکمیل خرید دارد، بردارد. به این ترتیب ارزش یک دلار به جای ۳۲۱۹۰۰۰ بولیوار حال حاضر، برابر با ۳.۲ بولیوار خواهد بود.
*اجران اروپایی اعلام کردند: ایران برای خرید
۶۰ هزار تن گندم نانوایی در مناقصه بین المللی شرکت کرده است. به گزارش «هلنیس شیپینگ»، تاجران اروپایی اعلام کرده اند که ایران برای خرید ۶۰ هزار تن گندم نانوایی در مناقصه بین المللی شرکت کرده است. محموله‌هایی که طرف‌های ایرانی به دنبال خرید هستند برای ماه‌های آگوست و سپتامبر است. چندی قبل رئیس دفتر رئیس جمهور اعلام کرد: امسال خرید تضمینی گندم به ۵ میلیون تن می‌رسد که سال گذشته ۸ میلیون تن خریداری شده بود و دولت تصمیم گرفته است مابه التفاوت این رقم را وارد کند. سال گذشته هم دولت حدود ۳ میلیون تن گندم وارد کرده بود و برخی کارشناسان پیش بینی می‌کنند که امسال دولت حداقل باید ۵ میلیون تن گندم وارد کند تا نیاز کشور تامین شود.

https://shoma-weekly.ir/OKuT7A