گفته می‌شود که...

از شکایت رحیمی تا برکناری سفیر قرقیزستان/ رسوایی جنسی تروریست‌ها در سوریه/ انگشت آقای کارگردان قطع شد/ آزادی برخی از متهمان ارزی/ اختلاف نظر دولت و مجمع بر سر باغ ارکیده/ هنوز هم از سر کوچه احمدی‌نژاد خرید می‌کنند!/ منافقین اینبار در آغوش شاهزادگان عرب/ پیشنهاد احمدی‌نژاد به احمدی مقدم چه بود؟ و ...

برنامه‌های ضد انقلاب خارج‌نشین
  یکی از روحانیون وابسته به اردوگاه اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با یکی از نشریات کشور با افشای برنامه‌های جدید ضدانقلاب خارج‌نشین، مهم‌ترین برنامه آن‌ها را، فشار بر جمهوری اسلامی برای رفع حصر از سران فتنه در آستانه ۲۵ بهمن دانست! وی اضافه کرده است که حلقه خارج‌نشین جریان فتنه در خارج، اقدامات متعددی همچون راه‌انداختن تظاهرات وسیع در کشورهای خارجی و تجمع مقابل مراکز سازمان ملل و سفارتخانه‌های ایران در پایتخت‌های مهم اروپایی و آمریکایی طراحی کرده و قرار است با تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا و پارلمان اروپا و سیاست‌مداران مطرح آمریکایی و اروپایی و احمد شهید (گزارشگر ویژه سازمان ملل) و رهبران چند کشور همسایه و دوست ایران مذاکره ‌شود تا آن‌ها هم آزادی از حصر خانگی موسوی و کروبی را از حکومت ایران درخواست کنند
گفتنی است معمولاً بسیاری از تجمعات ضدجمهوری اسلامی ضدانقلاب خارج‌نشین بین 50 تا 100 نفر شرکت‌کننده دارد. نامه فتنه است. به همین دلیل برای آنکه آبروریزی نشود، برخی گروه‌های مخالف نظام مانند منافقین، فقرای کشورهای اروپایی را با پول و پذیرایی، تشویق به شرکت در این تجمعات می‌کنند از این رو ما بارها می‌بینیم که سیاه‌پوستان مو فرفری تا اروپایی‌های مو طلایی و چشم آبی به نام معترضان ایرانی در این تجمعات شرکت داده شده‌اند!

رسوایی جنسی تروریست‌ها در سوریه
  ارتش سوریه اعضای یک گروه افراط‌گرای مسلح را در یک مراسم فحشای جمعی در شهر «ادلب» بازداشت کرد اعضای این گروه تروریستی افراطی موسوم به «جبهه النصره» وابسته به شبکه اخوان‌المسلمون در سوریه به رهبری فاروق طیفور در یک رسوایی جنسی شرم‌آور دست داشتند. بر این اساس اطلاعات پایگاه خبری «خبر پرس» لبنان، یک گروه 20 نفره از افراد مسلح این گروه تروریستی به سرکردگی ابواحمد التمیمی در یک مراسم فحشا با حضور 30 زن از اعضای این گروه و گروه موسوم به ارتش آزاد دست داشتند؛ همچنین برخی از اعضای گروه 30 نفره، زنان به اسارت گرفته شده سوری هستند.
 ارتش سوریه در عملیاتی ویژه این افراد را به همراه سرکرده آن‌ها در شهر ادلب در شرایطی شرم‌آور بازداشت کرده است. محل بازداشت سالنی در شهر ادلب بوده و تروریست‌ها از رفتار شرم‌آور خود فیلم و عکس تهیه می‌کردند. بر اساس بازجویی از بازداشت شدگان به ویژه التمیمی 40 ساله که تبعه سعودی است مشخص شده که 15 تن از این تروریست ها خارجی هستند؛ همچنین برخی از زنان بازداشت شده نیز سعودی هستند.پیش از این نیز شورشیان مسلح در سوریه رسوایی‌های اخلاقی متعددی داشتند که نمونه بارز آن عبدالرزاق طلاس در شهر حمص و همچنین یک سرهنگ فراری ارتش در لاذقیه بود.

پیشنهاد افزایش حقوق و مزایای کارمندان جزایر سه گانه
بر اساس گردش کاری که یکی از مدیران نهاد ریاست جمهوری به مسئولان ارشد دولتی ارائه کرده، قرار است کارشناسان معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت، شرایط افزایش حقوق و مزایای کارمندان حاضر در جزایر سه گانه را بررسی و در صورت مطابقت آن با قوانین، برای تصویب به دولت ارائه کنند که این پیشنهاد مورد موافقت مسئولان عالی رتبه اجرایی کشور قرار گرفته است.

ادعای عجیب
فرارو: صدیق صدیقی،سخنگوی وزارت داخله‌ افغانستان مدعی شده است:زن پلیسی که یک پیمانکار آمریکایی را در کابل کشته است، یک ایرانی است که 10 سال پیش به کمک شناسنامه‌ جعلی که شوهرش برایش فراهم آورده بود، وارد افغانستان شده است.

سخنان توکلی بحران ساز است
ایرنا:مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اظهارات احمد توکلی در جلسه غیرعلنی مجلس مبنی بر توقف اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها، بحران ساز و در راستای منویات فتنه است.

پیگیری برخی اعضای کابینه برای تشکیل یگان حفاظت از اوقاف
برخی از اعضای کابینه پیشنهاد بررسی تشکیل یگان حفاظت وقف در سازمان اوقاف و امور خیریه را به دفتر هیئت دولت ارائه داده و تاکید کرده اند با توجه به گستره موقوفات عام و خاص در کشور، صیانت از این مناطق همچون مراکز میراث فرهنگی کشور ضروری است. همچنین در بخش دیگری از این پیشنهاد، استفاده از تجهیزات الکترونیکی و سامانه های مراقبتی برای صرفه جویی در هزینه و نیروی انسانی مطرح شده است.

قصور 50 درصدی کارخانه تولیدکننده پژو
شنیده شد که معاون عملیات پلیس‌راه کشور از سوختن سه سرنشین پژو در نتیجه انفجار این خودرو خبر داد. ایسنا نوشت؛ سرهنگ صمد اسفندیاری با بیان اینکه در ساعت 8 صبح سه‌شنبه یک فقره حادثه در محور یزد به طبس به وقوع پیوست، گفت: این خودرو سواری پژو پس از برخورد با تریلر دچار حریق شد و سه سرنشین این خودرو در آتش سوختند و بررسی کارشناسان تصادفات نشان داد که بی‌احتیاطی از جانب راننده پژو بر اثر انحراف به چپ 50 درصد علت وقوع حادثه بود.
وی افزود: کارشناسان تصادفات همچنین کارخانه تولیدکننده خودروی پژو را نیز در این تصادف به دلیل عدم‌رعایت نظامات دولتی به علت نقص ایمنی در سیستم سوخت‌رسانی را 50 درصد مقصر اعلام کرد.

توصیه برادرانه خاتمی
ایسنا:سید محمد خاتمی، رئیس بنیاد باران، با توصیه به اصلاح‌طلبان در خصوص گشودن باب تعامل و گفت وگو با عقلای اصولگرا، گفت: نباید اصولگرا و اصلاح طلب را به طور مطلق مقابل هم قرار دهیم.

تشخیص ما چیز دیگری بود
مهر:کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پایداری درپاسخ به سوالی درباره جایگاه غلامحسین الهام در جبهه پایداری و حضور وی در کنار رئیس جمهور به عنوان سخنگوی دولت گفت: آقای الهام تلقی اش این است که حضورش در دولت به خدمت رسانی بیشتر منجر می‌شود، ما به تشخیص وی احترام می‌گذاریم هرچند تشخیص ما چیز دیگری بود.

 از شکایت رحیمی تا برکناری سفیر قرقیزستان
شنیده شد که رئیس‌جمهور قرقیزستان حکم برکناری «مددخان شریمکلف» سفیر کشورش در جمهوری اسلامی ایران را صادر کرد. فرارو نوشت؛ شریمکلف براساس شکایت محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور ایران که چندی پیش در نشست نخست‌وزیران سازمان همکاری‌های شانگهای در بیشکک حضور یافته بود، برکنار شده است.
مقام عالی ایرانی در دیدار با مسئولان قرقیزی اعلام کرد که سفیر این کشور در جمهوری اسلامی بابت هر ویزا مبلغ 200 دلار درخواست کرده و به‌علاوه از برخی از تجار ایرانی تقاضای اعطای هدایایی نظیر مبل را کرده است. در ادامه آمده است پس از دریافت چنین اطلاعاتی و آن هم از طرف رحیمی در رابطه با عملکرد شریمکلف در این کشور، دولت قرقیزستان حق نداشت بیش از این وی را در این پست نگه دارد. درحالی رسانه‌های قرقیزی این خبر را پخش کردند که بخش مطبوعاتی ریاست‌جمهوری قرقیزستان ضمن تایید صحت آن از شرح تفسیر دلایل برکناری شریمکلف خودداری کرد.

انهدام شبکه «حلقه ای‌ها» در شیراز
الف: سردار سیروس سجادیان فرمانده انتظامی فارس از شناسایی و انهدام یک شبکه انحرافی با عنوان «عرفان حلقه» در شیراز توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این استان خبر داد.

پشیمان نیستم
جهان: ارسلان رضایی پدر ارغوان رضایی تنیسور‌ ایرانی‌الاصل تیم ملی زنان فرانسه گفت:موضوع تقدیر از رئیس‌جمهور برایمان گران تمام شد اما من هیچ وقت از این اقدام پشیمان نیستم.

انگشت آقای کارگردان قطع شد
شنیده شد که بازی مهران مدیری در سریال قلب یخی منجر به حادثه‌ای شد که وی را مجبور کرد تا با دستکش در سریال جدیدش مقابل دوربین برود. ایسنا نوشت؛ در یکی از سکانس‌ها که سکانس پرزحمت و پرهزینه‌ای بود، پای مدیری می‌لغزد و او برای حفظ تعادل به شیشه‌های شکسته چنگ می‌اندازد و ناگهان انگشت کوچک دست راستش قطع می‌شود.
مدیری درگیر و دار فیلمبرداری، با وجود قطع انگشت، بازی در سکانس را به پایان می‌رساند. بعد از آن تازه گروه، متوجه ماجرا می‌شوند و مدیری و انگشتش را به بیمارستان می‌رسانند. انگشت مدیری پیوند زده می‌شود اما حس و عصب آن بازنمی‌گردد. از این‌رو شما در عکس‌های منتشرشده از سریال «ویلای من» می‌بینید که مهران مدیری دستکش سیاه چرمی به دست دارد.
البته عکس‌هایی که در آن مدیری دستکش به دست ندارد هم گویای این قضیه هست و مشخص است که انگشت قطع شده همچنان در پانسمان و بانداژ است.

حمله اینترنتی به شرکت توانیر بندرعباس
شنیده شد که مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان با اشاره به حملات سایبری علیه واحدهای صنعتی کشور از خنثی‌سازی حمله اینترنتی به شرکت توانیر بندرعباس طی ماه‌های اخیر خبر داد.
شفاف نوشت؛ علی‌اکبر اخوان در یک نشست خبری اظهار کرد: دشمنان در راستای ایجاد اخلال، همواره از طریق شبکه اینترنت درحال حمله به واحدهای صنعتی ایران هستند؛ به‌عنوان نمونه شرکت توانیر بندرعباس که یکی از تولیدکنندگان انرژی برق استان و حتی استان‌های همجوار به حساب می‌آید، در ماه‌های اخیر مورد حمله اینترنتی قرار گرفته است. وی با اشاره به ورود کرم‌های اینترنتی همانند استاکس‌نت‌ در ماه‌های اخیر به کشور، افزود: این ویروس حتی به برخی از صنایع تولیدی هرمزگان نیز نفوذ کرده بود که با تدابیر به‌موقع جلوی پیشرفت آن گرفته شد.

نامه 5 فراری برای مصری ها
رجا:محسن کدیور، عبدالعلی بازرگان، حسن یوسفی اشکوری، محمود صدری و صدیقه وسمقی از عناصر ورشکسته سیاسی با انتشار نامه ای به «رهبران ملت مصر» از آنها خواستند اسلام را به سیاست راه ندهند.

درخواست ذوالنور از سه قوه
ایرنا:حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در نشست سیاسی بصیرت در مسجد انصارالحسین قم با بیان اینکه همه مشکلات را به گردن دولت نیندازیم، گفت: امروز هر سه قوه باید در کارزار اقتصادی حضور جدی داشته باشند تا ضعف در برخی قوانین اقتصادی و برخی سوء مدیریت ها را برطرف کرده و با اخلالگران اقتصادی برخورد کنند.

آزادی برخی از متهمان ارزی
شنیده شد که رئیس کمیسیون اصل ۹۰ از مخالفت این کمیسیون با قرائت گزارش اخلالات ارزی، جلسه ویژه با رئیس کل بانک مرکزی و آزادی تعدادی از اخلالگران ارزی خبر داد.
تسنیم نوشت؛ علی پورمختار همچنین این‌گونه از دستگیری ۹۰ اخلالگر بازار ارز گفت و اینکه این دستگیرشدگان از سیستم بانکی و دستگاه‌های دولتی نبوده‌اند: برخی از این بازداشت‌شدگان که از دلالان و صرافان بودند، با قرار وثیقه آزاد شده‌اند و برخی نیز هنوز در بازداشت هستند؛ عمده این اخلالگران در آشفتگی‌های بازار نقش داشتند و دست به سوءاستفاده‌ زده بودند که نیروهای امنیتی با شناسایی این افراد با آنها برخورد کردند.

شکایت هتل مشهور از خلف وعده دستگاه‌های اجرایی
شنیده شد که یکی از هتل‌های پایتخت از دولت شکایت کرد. مشرق نوشت؛ یکی از هتل‌های معروف پایتخت که میزبان تعدادی از مهمانان و جلسات مسئولان اجرایی طی سال‌های اخیر بوده است، با اقامه دعوا در یکی از مجتمع‌های قضایی تهران، خواستار پرداخت بدهی‌های برخی دستگاه‌های اجرایی که بالغ بر دهها میلیون تومان است، شده که براساس این شکایت، برای تعدادی از مسئولان اجرایی برگه احضاریه صادر شده است.

اختلاف نظر دولت و مجمع بر سر باغ ارکیده
شنیده شد که باغ ارکیده هم بین دولت و مجمع فاصله‌ انداخت. مشرق نوشت؛ یکی از مسئولان نهاد ریاست‌جمهوری چندی پیش در نامه‌ای به مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار بازپس‌گیری املاکی مانند باغ ارکیده واقع در منطقه سعدآباد تهران به شماره پلاک ثبتی 3698/2 شده که از سال ۱۳۷۶ و با تائید رئیس دفتر رئیس‌جمهور وقت، به‌منظور بهره‌برداری در اختیار این مجموعه قرار گرفته اما مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرده که با توجه به موافقت مسئولان وقت، این ساختمان‌ها تا زمانی که مورد نیاز مجمع باشند، در اختیار آنها خواهد بود.

این مسأله تأیید نشده است
جهان:مهدی اخوان بهابادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در نشستی خبری اعلام کرد که دفتر مقام معظم رهبری اطلاعیه‌ای مبنی بر تأیید صفحه فیس‌بوک منتسب به مقام معظم رهبری منتشر نکرده است.

رحیمی بر کرسی نجار می‌نشیند!
شنیده شد که در محافل سیاسی گمانه‌زنی‌هایی درباره تغییرات قریب‌الوقوع در کابینه مطرح است. خبرآنلاین بر اساس یکی از این گمانه‌ها، نجار از وزارت کشور عزل و محمدرضا رحیمی معاون اول فعلی احمدی‌نژاد به عنوان سرپرست وزارت کشور منصوب و برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی می‌شود.
گفته می‌شود پیش‌بینی دولتی‌ها این است که با توجه به نزدیک بودن انتخابات، رحیمی از سد مجلس خواهد گذشت.

رسول جعفریان رفت
شنیده شد که رئیس مجلس در حکمی محمدحسین رجبی‌دوانی را به‌عنوان رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس معرفی کرد. ایسنا نوشت؛ علی لاریجانی طی حکمی محمدحسین رجبی‌دوانی را به‌عنوان رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسنادمجلس معرفی کرد و از زحمات حجت‌الاسلام رسول جعفریان تقدیر و تشکر کرد.

هنوز هم از سر کوچه احمدی‌نژاد خرید می‌کنند!
اعتدال نوشت: حجت‌الاسلام سید محمدمهدی پورفاطمی نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم مشکلات زیادی دارند و حتی مشکلات روستاییان نیز زیاد است؛ این مقدار یارانه ای که می دهند تنها دو برابرش صرف هزینه قبض آب و برق می شود و مردم نمی توانند قبوض دیگر گاز و غیره را پرداخت کنند؛ هزینه‌ها بالا رفته است بلیت‌ها گران شده و طبیعی است مشکلات مردم بسیار زیاد شده است؛ اما آقایان نمی خواهند بپذیرند.
پورفاطمی گفت: وقتی بانک مرکزی آمار درستی ارائه نمی‌کند و از سوی دیگر رئیس‌جمهور هم مشاوران خوبی ندارد که به وی خیانت می‌کنند و وضعیت مردم را نمی‌گویند، احمدی‌نژاد هم اینگونه حرف می زند یا شاید هم هنوز از کوچه رئیس‌جمهور خرید می‌کنند.

از احمدی‌نژاد حمایت کردیم چون هاشمی مقابلش بود
انتخاب نوشت: علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالی درباره علت حمایت از احمدی‌نژاد در انتخابات سال 84 گفت: شما ببینید ما در مقابل چه کسی از احمدی‌نژاد حمایت کردیم. ما هشت سال در دوران سازندگی تجربه آن شخص را داشتیم. ‏وی همچنین درباره حمایت از احمدی‌نژاد در انتخابات سال 88 گفت: ‏ باز هم باید ببینید ما در مقابل چه کسی از احمدی‌نژاد حمایت کردیم؛ کسانی که ادعای قانونگرایی داشتند اما پیش از شمارش آرا ‏به‌دنبال قانون‌شکنی بودند. آیا ما باید به‌دنبال سراب می‌رفتیم؟

منافقین اینبار در آغوش شاهزادگان عرب
برخی سران شورای مرکزی منافقین موسوم به «شورای مقاومت» طی دیدار با تعدادی از شاهزادگان عربستان سعودی توافق کردند تا گروه جدیدی از باقی‌مانده‌های خود در کمپ «لیبرتی» را برای ایجاد «کارگروه تخصصی درباره شیعیان جهان» به‌کارگیری کنند. این گروهک مزدور قرار است این بار در آغوش شاهزادگان عرب مأموریت خود را در قالب تیم‌های تحقیقاتی و عملیاتی با تأسیس پایگاه اینترنتی و شبکه‌های ماهواره‌ای شروع کند.

پیشنهاد احمدی‌نژاد به احمدی مقدم چه بود؟
جهان:سردار احمدی مقدم فرمانده ناجا گفت: آقای رئیس جمهور در همان شرایط فتنه 88 بعد از انتخابات رسما اعلام کردند که ما با شکل اجرای قانون عفاف و حجاب مخالفیم و اعلام کردند که نیروی انتظامی تحت امر ما نیست.
البته نگفتند خودسر عمل می‌کنیم، لطف کردند گفتند نیروی انتظامی تحت امر ما نیست. خب معلوم است که ما خودسر نیستیم و سرخود هم عمل نمی کنیم. قانونی است که باید اجرا شود و نیروی انتظامی مسوول اجرای آن است. همان موقع ایشان(احمدی نژاد) با بنده صحبت کردند و پیشنهادشان این بود که می‌گفتند؛ متخلفین از عفاف و حجاب، همین تیپ های مانکنی پراکنده در خیابانها را چهار گروه کنیم و برخورد با آنها نیز متناسب با گروهی باشد که در آن قرار دارند.

حامی فیلم ضدایرانی به سرکارش بازگشت!
رجا:علی‌رغم ادعای استعفا یا برکناری یکی از مدیران سیما فیلم به واسطه تولید «یک خانواده محترم» در این مرکز، مدیر به سر کار خود برگشت.

وزارت علوم دانشجوی ستاره‌دار ندارد
تابناک: دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در وزارت علوم بحث ستاره شدن دانشجویان به هیچ وجه وجود ندارد.

سپر موشکی از ترس ایران!
قدس آنلاین:نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا برای حفاظت از شهرهای ساحل شرقی آمریکا بویژه نیویورک و واشنگتن دی سی در حال بررسی طرح ایجاد سپر موشکی هستند که هزینه آن دست کم 5/8 میلیارد دلار پیش بینی می‌شود.این نمایندگان مدعی شده اند که ایجاد سپر موشکی به منظور حمایت از شهرهای ساحل شرقی آمریکا در برابر موشک های قاره پیمایی است که ایران احتمالا تا سال 2015 خواهد ساخت!

سفیری که قصد بازگشت به تهران ندارد
یکی از سفرای کشور در خارج از کشور علی‌رغم گذشت پنج سال از مأموریتش و با اینکه چند گزینه برای تصدی این سمت در نظر گرفته شده و 2 گزینه نیز در این مدت آگرمان (موافقت کشور میزبان) از دولت پذیرنده دریافت کرده‌اند، ولی به نظر می‌رسد سفیر کنونی قصد واگذار کردن این سمت به شخص دیگری را ندارد و مأموریتش را دوباره تمدید کرده است. به نوشته خبرگزاری‌ها وی که در سال 1386 به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران منصوب شد در طی این مدت خدمات شایانی در راستای گسترش و تقویت روابط دو کشور داشته، اما اصرار بر حضور وی در مقام سفیر ایران در دوشنبه موجب بروز ابهامات و سؤالاتی شده است.

انتشار نرم افزار چندرسانه‌ای "روز بصیرت"
نرم افزار چند رسانه ای «روز بصیرت» در چند بخش مختلف طراحی شده که موضوعاتی همچون «بصیرت در قرآن و کلام اهل بیت(ع)»، نقش ولایت فقیه در حفظ نظام اسلامی، دشمن شناسی و مقابله با آن و وقایع نگاری اتفاقات دوران فتنه می پردازد.
 در یکی از بخش های مهم این نرم افزار پرداختن به انتخابات یازدهم و دلایل اهمیت انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 است.در این مجموع از حضور افرادی همچون آیت ا... احمد خاتمی، آیت ا... صدیقی دکتر صفار هرندی، دکتر رجبی دوانی و دکتر کوشکی استفاده شده است.

بازار داغ فساد اخلاقی در "صدای آمریکا"
گروه تحقیق و نظارت بر بخش فارسی صدای آمریکا پس از یکسال تحقیق، گزارشی را در خصوص اخراج این مجری به کنگره ایالات متحده آمریکا تحویل داد که در آن دلایل اخراج ذکر شده است. در این گزارش به موضوع همیشگی فساد در مدیریت بخش فارسی صدای آمریکا اشاره و صراحتاً به این موضوع تأکید شده است.
در بخشی از گزارش گروه تحقیق و نظارت بر بخش فارسی صدای آمریکا آمده است که بحث فساد در مدیریت بخش «فارسی صدای آمریکا» تازگی ندارد و تمام بخش های دولت آمریکا، وزارت خارجه، وزارت دفاع، کنگره آمریکا و حتی کاخ سفید هم در جریان این موضوع قرار دارند و خواهان برخورد با ریشه فساد در این سرویس خبری هستند.

شعارهای مشایی‌ که قرار است دل و رأی مردم را ببرد!
«پیش به سوی فتح خیبر»، «مظلوم‌تر از بهشتی، خدوم‌تر از رجایی»، «زنده باد بهار»؛‌ اینها شعارهایی‌است که گفته می‌شود قرار است به وسیله آن‌ها «اسفندیار رحیم مشایی» دل و رأی مردم را ببرد! وبلاگ‌هایی که باعنوان «حامیان اسفندیار رحیم مشایی» به نشر اخبار و اطلاعات می‌پردازند با طرح چنین شعارهای از ضرورت حضور مشایی در انتخابات صحبت می‌کنند. همچنین به نظر می‌رسد یک تیم رسانه‌ای با انتشار نظرسنجی‌هایی (که اعتبار علمی آن مورد تردید است) «رحیم مشایی» را در صدر انتخاب مردم! معرفی کرده و به دنبال القای محبوبیت این فرد به جامعه است.  

قتل جوان 18 ساله کرد توسط گروهک تروریستی پژاک
 گروهک تروریستی پژاک یک جوان کُرد به نام «دلشاد پیروزی» ۱۸ ساله و ساکن روستای «گرویشی» از توابع شهرستان سردشت واقع در استان آذربایجان غربی را در منطقه «قانکای بریندان» از توابع شهر سردشت به بهانه ممانعت از پرداخت باج به قتل رساند! این گروهک تروریستی، کمک مالی و نقدی به پژاک را از وظایف کُردها و خود را از مدافعان حقوق ملت کرد می‌دانند، تا این گروهک بتواند به بقا و به‌اصطلاح به مبارزات! خود در راستای اهداف فرقه یعنی آزادی و رهایی ملت کرد ادامه دهد و در صورت عدم پرداخت مبالغ تعیین‌شده شخص را به خیانت متهم کرده و به‌قتل می‌رسانند.

اتهام‌زنی‌های جدید خاتمی!
محمد خاتمی، رئیس‌جمهور سابق روز گذشته در دیدار با اعضای ستاد برگزارکننده کنگره جبهه اصلاحات همچون روال همیشگی با سخنان دوپهلو و منافقانه بار دیگر صحت انتخابات ریاست‌جمهور آینده را پیشاپیش! زیر سؤال برده و ناظران این انتخابات را متهم به جانبداری در آن کرد. وی در بخشی از سخنانش گفت: «... امروز حتی ناظران انتخاباتی هم جانبدارانه برخورد می‌کنند. بنابراین آیا نباید جریان اصلاحات نگران وضعیت موجود و آینده انتخابات باشد؟ بدون شک این موضع‌گیری‌ها نمی‌تواند تضمین‌کننده یک انتخابات خوب و در تراز جمهوری اسلامی ایران باشد...» حال سؤالی که اینجا مطرح است این است که آیا عقلانی است که یک نظام، گروهی را که در پیشینه‌اش شورش بر آرای مردم داشته و با دروغ  تقلب، آن نظام را با چالش مواجه کرده‌ است را دوباره تأیید کند تا در انتخاباتی دیگر شرکت کنند؟! خاتمی و طیف همراه وی در فتنه 88 ماهیت اصلی و ضدنظام خود را در طرفداری از فتنه‌گران سبز که حتی به مقدسات و ارزش‌های دینی و ملی همچون حضرت امام(ره)، عاشورا و ... هم رحم نکردند،به خوبی نشان داده‌اند و جالب است که حتی تا همین امروز نیز از آن فتنه‌گری‌ها و آشوب‌ها و حتی از برخی سران فتنه چون موسوی و کروبی هم اعلام برائت نکرده‌اند، حال چگونه می‌توانند ادعای شرکت در انتخاباتی را بکنند که پیشاپیش، فتنه دیگری را با اینگونه اتهامات‌زدن‌ها، کلیدمی‌زنند؟! گر چه هستند اصلاح‌طلبانی که می‌توانند در انتخابات آتی شرکت کنند، اما واقعیت این است که حتی اعلام برائت و عذرخواهی بانیان و حامیان اصلی فتنه 88 همچون؛ محمد خاتمی، موسوی خوئینی‌ها و ... هم  نباید مجوز ورود ایشان در انتخابات یازدهم باشد، چرا که اینان آزمایش انقلابی بودن و پیرو خط امام بودن را در فتنه 88 با خیانت به امام و انقلاب و هم‌پیالگی‌ با دشمنان آشکار نظام پس‌ داده‌اند. چه تضمینی است که حضور مجدد این جریان در انتخابات آتی و شکست چندباره این جریان در انتخابات، فتنه‌ای دیگر را دامن نزند؟! در خبرها آمده‌ است که رسانه‌های غربی و صهیونیستی از همین حالا به ورود جریان خاتمی به انتخابات دل بسته‌اند. پس حضور حامیان فتنه 88 عقلاً و منطقاً به صلاح نظام و مردم نخواهد بود.

 اخبار کوتاه
* زبیگنیو برژینسکی» نظریه‌پرداز و سیاستمدار سرشناس آمریکایی و مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا به‌تازگی کتابی را در خصوص «بیداری سیاسی» نگاشته است.وی در این کتاب سه مسئله اساسی را مورد تأکید قرار داده و گفته است: «در طول تاریخ ما اینقدر بیداری نداشته‌ایم و قدرت از غرب به شرق در حال عزیمت است و قدرت گرفتن ایران و مصر افول آمریکا را دامن‌زده است.»
 
*شورای همکاری خلیج‌فارس در اقدامی که دور از انتظار نبود، به ستایش دولت بحرین و سرویس‌های سرکوبگر این کشور پرداخت و اقدامات آل‌خلیفه را در مسیر حفظ  وحدت ملی و تقویت امنیت و ثبات این کشور توصیف کرد. در بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج‌فارس از اعتراض‌های مردمی به‌عنوان فعالیت‌های تروریستی یاد شده و از آل‌خلیفه برای سرکوب آن  حمایت شده است. قیام حق‌طلبانه مردم بحرین از همان ابتدا توسط نیروهای آل‌خلیفه و کمک واحدهایی از نظامیان عربستان  و امارات سرکوب می‌شود.      
 
*فرخ نگهدار» عضو سابق سازمان چریک‌های فدایی خلق، طی یادداشتی با عنوان «انتخابات در راه است چه باید کرد؟» به بررسی وضعیت کنونی ایران و راهکارهای پیش روی ضدانقلاب در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است. وی با سیاه‌نمایی کامل در مورد اوضاع اقتصادی و بین‌المللی کشورمان با ژستی دلسوزانه می‌نویسد: «تحریم‌ها مسئله اصلی کشور است و ممکن‌ترین راه برای برداشتن آن، حضور وسیع مردم در انتخابات آتی و تشکیل یک دولت فراگیر ملی است(!)» جالب اینکه، در داخل کشور نیز بسیاری از فتنه‌گران با طرح «دولت ملی» پروژه ضدانقلاب خارج‌نشین را پیش می‌برند!
 
* تظاهرکنندگان عربستانی بار دیگر به خیابان‌های ریاض، پایتخت عربستان  آمدند و برخواسته خود مبنی بر آزادی زندانیان سیاسی تأکید کردند. بر اساس گزارش‌های رسیده یکی از معترضان برای نشان دادن نارضایتی خود از بی‌عدالتی‌های اجتماعی و سیاسی موجود در عربستان اقدام به خود سوزی کرده است.
   
*خبرگزاری فرانسه در گزارشی به وضعیت اسفناک زندانیان «گوانتانامو» اشاره کرده و گفت: «بسیاری از آن‌ها تحت شرایط بسیار سخت و به دلیل گذراندن سال‌های طولانی در زندان بدون آنکه گناهکاری آن‌ها ثابت شود، اقدام به خودکشی می‌کنند، که خودکشی زندانیان گوانتانامو بر واقعیت هولناک زندانیانی دلالت داد که به مدت طولانی بدون محاکمه و دادگاه در این زندان محبوس هستند و هیچ پایانی برای دوران حبس آن‌ها وجود ندارد.»  به تازگی جسد «عدنان فرهان عبدالطیف» در سلول وی پیدا شد، ارتش آمریکا رسماً اعلام کرد. که مرگ وی خودکشی بوده است و او هفتمین مورد خودکشی در زندان گوانتانامو بوده است.


https://shoma-weekly.ir/33D3kC