گفته می‌شود که...

ادعای جدید آلمان در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران/دستور فرمانده کل سپاه برای تأمین امنیت مناطق مرزی‌/افزایش حداکثر ۲۵ درصدی قیمت خودرو در پاییز/چه کسانی باید برای انتخابات ریاست جمهوری استعفا دهند؟/معاون صدام مرد/دیدار دو اسطوره بیکار و ...

ترامپ یا بایدن فرقی نمی‌کند؛ مهم حمایت از اسرائیل است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «قصد ندارم درباره انتخابات آمریکا و رئیس‌جمهور آینده این کشور پیشگویی کنم. من در گذشته اختلافاتی با دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا داشته‌ام، از این رو حمایت هر کدام از این دو حزب برای رژیم اسرائیل مهم تلقی می‌شود».

ادعای جدید آلمان در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان که با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص طیفی از موضوعات، از جمله برنامه هسته‌ای ایران، دیدار و گفت‌وگو داشت، از ایران خواست تا به تعهداتش ذیل برجام کاملاً پایبند باشد. وی از حصول پیشرفت در خصوص دسترسی به نیروگاه‌های هسته‌ای خبر داد که مدعی شد ایران آنها را اعلام نکرده است.

ازدواج با یک جسد!

حسن رحیم‌پورازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در صفحه توئیترش نوشت: «سال گذشته چند استاد دانشگاه سوربن میهمان بنده بودند. از تولد یک نسل روشنفکر فرانسوی سخن گفتند که کتمان و سرکوب می‌شود؛ گلیست، کاتولیک، ضدآمریکایی، آنتی صهیونیسم، طرفدار انقلاب ایران و گرایش به شرق، منتقد وجه ماسونی اخلاق‌گریز و دین ستیز انقلاب فرانسه که هایجک شد. به نقش ولتر، کندورسه، میرابو، دانتون و... در انقلاب فرانسه و نقش فرانکلین و پل جونز و... در تدوین قانون اساسی آمریکا توجه می‌دادند که همه فراماسون بودند و کارکرد لژ فرانسه و انگلیس در انحراف انقلاب مشروطه و تشکیل رژیم پهلوی. گفتند دراتاق پشتی دموکراسی، لایه اول و دوم حکومت فرانسه در قبضه ماسون‌ها و صهیونیست‌‌هاست. اسلام‌ستیزی کنونی، ریشه‌های صلیبی و قرون وسطایی دارد. مکرون تنها یکی از میوه‌های آن است. سرکوب و سانسور تظاهرات میلیونی پاریس علیه همجنس بازان تا جلیقه زردها، برای پیشگیری از انقلاب دوم فرانسه است. پرسیدند چرا جمهوری اسلامی، دشمنان خود را نمی‌شناسد؟ آیا نمی‌دانید شبکه ایرانی ماسون‌ها هنوز فعال است؟ تعجب می‌کردند که شارلی ابدو با حمایت دولت فرانسه به پیامبرتان فحش می‌دهد و دولتمردان ایران در ملاقات با آنان از خنده ریسه می‌روند! به راستی چرا در اروپا، منطق به طِقطِق افتاد؟ آزادی بیان اعتراض به صهیونیسم، بد و آزادی فحاشی به اسلام، خوب است. عمل داعشی ضد شرق، خوب و ضد غرب، بد است. گویا مدرنیته، سخت‌افزار دارد و نرم‌افزار، کم آورده. پس غرب‌باوران حکومت ایران، دیر رسیده‌اند. سهم‌شان، ازدواج با یک جسد!
اشاره به یک رویه قانونی خلاف شرع

«آیت‌الله رئیسی»، رئیس قوه قضاییه با طرح این سؤال که یک جوان چگونه ماهی یک سکه مهریه بدهد؟ افزود: «اجماع همه علما بر عدم جواز بازداشت افراد معسر در پرداخت مهریه است».
دستور فرمانده کل سپاه برای تأمین امنیت مناطق مرزی‌

«حسین سلامی»،‌ فرمانده کل سپاه از مناطق مرزی رود ارس و درگیری‌های جنگ قره‌باغ در مرز ایران با جمهوری آذربایجان و ارمنستان بازدید کرد و ضمن رصد آخرین تحرکات موجود در منطقه، دستورات لازم را برای تأمین بیشتر امنیت مناطق مرزی صادر کرد.

۲۷ هزار میلیارد در «حساب خاص» رئیس‌جمهور

«محمد حسینی» مشاور رئیس دیوان محاسبات کل کشورگفت: «تنها در سال ۹۸ بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان به حساب خاص رئیس‌جمهور از فروش فرآورده‌های نفتی واریز شده که ۱۲۰ میلیارد تومان از این محل به دانشکده شهید بهشتی اختصاص یافت. نخستین خزانه، خزانه کل کشور بوده که مدیریت آن با وزارت امور اقتصادی و دارایی است. در دو سال اخیر خزانه‌ای به نام سازمان هدفمندی یارانه‌ها ایجاد شده است. خزانه سوم با نظر رئیس‌جمهور در وزارت نفت ایجاد شده که صرفاً به «حساب خاص» بر اساس دستور مستقیم رئیس‌جمهور اختصاص دارد.» بر اساس اعلام یک نماینده مجلس، علاوه بر «حساب خاص» که در روزهای اخیر جنجال‌برانگیز شد، عملکرد مالی نهاد ریاست‌جمهوری از سال ۹۲ تا ۹۹ از محورهای در دستور کار مجلس برای تحقیق و تفحص است.
اگر ایران بود، آمریکا چه می
کرد

«استفان والت»، تئوریسین آمریکایی می‌گوید: «اگر چنین میشد پمپئو از محکوم کردن مکرر این اقدام ایرانیها هرگز دریغ نمی‌کرد، اما این همان کاری است که ترامپ انجام داده است». اشاره والت به سیاست ضد مهاجرتی ترامپ در سال ۲۰۱۸ است که خانواده‌های زیادی را از فرزندانشان جدا کرد که هنوز والدین ۵۴۵ کودک پیدا نشده است.
بازداشت چندین کارمند سازمان ثبت و وکیل متخلف

رئیس سازمان ثبت اسناد خبر داد: «با همکاری مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه، ۳۸ نفر از کارکنان خاطی سازمان و همچنین ۴ وکیل که اقدام به دلالی در حوزه مرکز مالکیت معنوی می‌کردند، دستگیر شده‌اند».
افزایش حداکثر
۲۵ درصدی قیمت خودرو در پاییز

مطابق با نرخ تورمی بخشی که بانک مرکزی اعلام کرده خودروسازان مجاز به افزایش حداکثر ۲۵ درصدی در قیمت محصولات در ۳ ماهه سوم سال جاری شدند.

آقای حجاریان! این همه تناقض‌گویی و تشتت از کجا می‌آید؟

یک کانال اصلاح‌طلب در مطلبی خطاب به حجاریان، از «تناقض‌گویی‌ها و تشتت‌های» او در مطالب و تحلیل‌هایش شدیداً انتقاد کرد. در بخشی از این مطلب آمده است: «حجاریان را چه می‌شود؟ چرا بر یک ایده استوار نمی‌ماند؟ چرا در تشتت و تناقض‌گویی گرفتار آمده است؟ از میل و اراده‌ او به «تقریر حقیقت» چندی نگذشته، از لوله‌کشی آب تهران توسط مهندس بازرگان در زمانه خفقان عهد پهلوی بهانه می‌جوید تا تنها راه ممکن برای سیاست‌ورزی را در «تقلیل مرارت» بجوید. از میل به تعیین تکلیف و تعیین حد و مرزهای مشخص و معین برای اصلاح‌طلبی اندی نگذشته؛ خود را به آب و آتش می‌زند که تعریفی دست‌وپا کند برای اصلاحات در شکل و گونِ طیفِ پر طول و درازِ «از لبه وضع موجود تا لبه دگرگونی». از یقین به اینکه «اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان دیگر نمی‌توانند همزمان روی دو صندلی بنشینند و هم این باشند و هم آن» تا شک و تردید در امکان از قوه به فعل در آمدن مرام و مسلکِ چنین پروژه‌ای و اظهار اینکه اگر چنین پروژه‌ای را پروژه انفعالی بنامند، چندان هم از حقیقت دور نگفته‌اند.» تناقض‌گویی‌های امثال حجاریان که مدعی خلق تئوری‌های جدید بر جامعه ایران هستند، از این ناشی می‌شود که تئوری‌های خود را در خلأ و بدون درک عمیق از وضعیت اجتماعی ابداع می‌کنند و در ادامه سعی بر اصلاح آن دارند که نتیجه این تئوری‌های بی‌پشتوانه، «آب در هاون کوبیدن» است.
وزیر کار کرونا گرفته است؟

سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ابتلای شریعتمداری به کرونا گفت: آقای وزیر مشکوک به کرونا است و هنوز جواب تست ایشان نیامده است.علی بابایی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره علت عدم تشکیل جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفته بود:محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیماری کرونا مبتلا شده و برای همین جلسه امروز تشکیل نشد.این درحالی است که حامد شمس سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با ایلنا، گفت: آقای شریعتمداری مشکوک به کرونا است. ایشان تازه تست داده‌اند و منتظر جواب است
اتهام بزرگ به کی‌روش

ایمان فرزین، ناظر سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا و مترجم آیین نامه‌های انضباطی فیفا با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: کی‌روش شیاد بود و با پرداخت پـول بـازیکن به تـیم مـلی دعـوت می‌کرد. او افزود: بازیکـنانی بـوده‌اند که با پرداخت پـول به تیم ملی می‌آمدند و در جام جـهانی و جام ملت‌های آسـیـا حضور داشتـنـد. من بـه دلیـل مـعذوریـت قـضـایی و حـقـوقـی نمی‌توانم اسامی آن‌ها را بگویم، اما یک روزی حقایق روشن خواهد شد..
چه کسانی باید برای انتخابات ریاست جمهوری استعفا دهند؟

معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه اگر انتخابات ریاست جمهوری به هر علت به مرحله دوم موکول شود، قاعدتاً باید زمان برگزاری آن، هفته بعد از ۲۸ خرداد باشد که آمادگی داریم در ۴ تیر برگزار کنیم، اظهار داشت: رئیس ستاد انتخابات در پاسخ به این پرسش که استعفای مقامات داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در چه سطحی و از چه زمانی الزامی است تاکید کرد: طبق قانون، مسئولان اجرایی و نظارتی موظف هستند از سمتشان استعفا دهند و قاعدتاً از وقتی فرآیند این انتخابات آغاز می‌شود، داوطلبان باید استعفا دهند.جمال عرف ادامه داد: به عنوان نمونه اگر وزیر کشور یا هر یک از اعضای شورای نگهبان یا در هر یک از سطوح مختلف این دو دستگاه بخواهند داوطلب انتخابات شوند، برای داوطلبی باید استعفا دهند. البته نمایندگان مجلس طرحی ناظر بر این موضوع دارند که طبق آن درپی تعیین زمان جدیدی برای استعفای داوطلبان هستند که هنوز مصوب و ابلاغ نشده است و تا آن زمان، قاعدتا طبق قانون قبل عمل خواهیم کرد.رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این پرسش که آیا نمایندگان مجلس نیز ملزم به استعفا هستند تاکید کرد: این الزام، صرفا منحصر به متولیان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یعنی عناصری است که مسئولیت امور اجرایی و نظارتی انتخابات را به عهده دارد.

معاون صدام مرد

برخی مـنابع خـبری عراقی از مـرگ «عـزت الـدوری» مـعـاون صـدام دیـکـتـاتور پیـشـین عراق بعد از سال‌ها فراری بودن خـبـر داده‌اند. به نوشته السومریه نیو، سایت‌های نزدیک به حزب منحله بعث عراق جزئـیـات بـیـشـتـری در ایـن باره ارائه نکرده‌اند. سایت «شـفـق نـیـوز» دیـگر سایـت عــراقی اسـت کـه خـبـرمـرگ الـدوری را به نقل از سایت‌های نـزدیـک به حزب منـحله بـعـث منتـشر کرده است. شـفق نیـوز هـمـچـنـیـن نـوشـتـه که یک منـبـع بـه سایـت «سی ان ان» نوشته اسـت الـدوری روز یـکشـنبه در گـورسـتـانی اعلام نشده در استـان صـلاح الـدیـن با حـضـور تـعـدادی از بـسـتـگانش دفن شده است.

دیدار دو اسطوره بیکار

علی دایی و فرهاد مجیدی دو ستاره سابق تیم ملی ایران و پرسپولیس و استقلال که رابطه دوستانه‌ای از گذشته با هم دارند، با هم دیدار کرده‌اند. دایی که این روزها کاملا فاصله‌اش را از فوتبال حفظ می‌کند، خیلی وقت‌ها میزبان دوستان و چهره‌های مطرح ورزش و دیگر عوالم است. او یک میهمان کاملا ویژه داشته است؛ فرهاد مجیدی اسطوره‌ها آبی‌ها و مربی سابق استقلال که او هم بعد از جدایی از این تیم روزهای گذشته را در سکوت سپری کرده است. دایی که یک تاجر جدی و موفق است در روزهای دور از فوتبال گویا بیشتر تمرکزش را روی رستورانش گذاشته و در این مدت کسانی مثل محمدرضا گلزار و علیرضا حقیقی نیز در این رستوران به دیدنش رفته‌اند.

نامه عمران‌خان به مدیر فیس‌بوک

نخست‌وزیر پاکستان از مدیر فیس‌بوک خواسته است نسبت به حذف مطالب مرتبط با اسلام‌هراسی از این شبکه اجتماعی اقدام کند. عمران‌خان در نامه‌ای به «مارک زاکربرگ» از او خواسته مانع انتشار مفاهیم و محتوای اسلام‌هراسی و نفرت علیه اسلام در این شبکه اجتماعی شود. به نوشته عمران‌خان، انتشار مطالب توهین‌آمیز و اسلام‌هراسانه در این شبکه باید ممنوع شود. وی تصریح کرد: دنیا نباید منتظر بماند تا قبل از ممنوعیت اسلام‌هراسی، کشتار و ظلم به مسلمانان که در کشورهایی مانند هند و جامو و کشمیر اشغال شده ادامه یابد.

اخبار روزانه:
*
«سرلشکر باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در نشست ویدئوکنفرانسی کمیته پدافند غیرعامل وزارت کشور، هدف دشمن از افزایش فشارها بر ایران را پذیرش سیاست‌های تحمیلی آمریکا از سوی ملت ایران دانست و افزود: «آنها می‌خواهند ایران را پای میز مذاکره بکشانند و نتیجه این مذاکره از قبل مشخص شده است و آن تسلیم ایران در مقابل آمریکاست
*
عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی درباره استعفایش از دولت هم می‌گوید: استعفایم از دولت به دلیل پافشاری بر روی مواضعم بود. من طرفدار سیستم بازار رقابتی و تعامل مثبت و سازنده با جهان بر اساس منافع ملی بودم و هستم و وقتی دیدم دولت نمی‌تواند این سیاست را اجرایی کند، وظیفه اخلاقی‌ام بود که از دولت جدا شوم و جدا شدم.
* دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: رفتار نابخردانه مکرون در اسلام‌ستیزی علنی نشان از خامی او در سیاست دارد.علی شمخانی در توییتر نوشت: رفتار نابخردانه مکرون در اسلام‌ستیزی علنی نشان از خامی او در سیاست دارد وگرنه در سودای رهبری بر اروپا به اسلام جسارت نمی‌کرد. پیشنهاد می‌کنم بیشتر تاریخ بخواند و به حمایت آمریکای در حال افول و صهیونیسم رو به اضمحلال دلخوش نباشد
.

* سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای با محکومیت شدید اقدام رئیس‌جمهور فرانسه در حمایت از توهین به پیامبر اسلام(ص)؛ اسلام‌ستیزی را پروژه شکست‌خورده، اما شتاب‌دهنده به افول گریزناپذیر آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست.
* گزارش یک نهاد دولتی نشان می دهد یک مسئول ارشد دولتی طی هفته های گذشته خطاب به تعدادی از اعضای کابینه گفته است "در هیچ حوزه ای با تعطیلی، نه سلامت تضمین خواهد شد و نه (این کار) سبک مناسبی از زندگی خواهد بود
". این مسئول ارشد دولتی همچنین از مخاطبان خواسته است «به کمک نخبگان و اندیشمندان، برای سبک جدید زندگی نقشه راه و پیشنهاد عملی ارائه کنند چراکه تعطیل کردن فعالیت ها، جز خسران و پسرفت، عایدی ندارد

* آیا اوامر ولی‌فقیه برای همه مسلمانان الزام­آور است یا فقط مقلدین او ملزم به اطاعت هستند؟ پاسخ: بر اساس مذهب شیعه همه مسلمانان باید از اوامر ولایى ولی‌فقیه اطاعت نموده و تسلیم امرونهی او باشند و این حکم شامل فقهاى عظام هم مى‏شود، چه رسد به مقلدین آنان؛ التزام به ولایت‌فقیه قابل‌تفکیک از التزام به اسلام و ولایت ائمّه معصومین (علیهم‌السلام) نیست.

https://shoma-weekly.ir/q3nhcy