گفته می‌شود که...

ادامه یک‌ماهه تفاهم، بدون تمدید آن!/هفته آینده، آغاز واکسیناسیون عمومی با واکسن ایرانی/رئیسی اموالش را اعلام کرد/موافقت چین با ۳ فرزندی/افزایش اقبال اصلاح‎طلبان به همتی/علت توقیف سریال «می‌خواهم زنده بمانم»/تولید یخچال و فریزر بیش از ۲ برابر شد و ...

ادامه یک‌ماهه تفاهم، بدون تمدید آن!

رئیس سازمان انرژی اتمی در نامه‌ای به مدیر آژانس اتمی نوشت: «ایران این‌بار تصمیم گرفته تفاهم فنی مشترک را تمدید نکند، اما باهدف تمهید فرصت بیشتر برای ایجاد پیشرفت و به نتیجه رساندن گفت‌وگوهای فنی ایران و آژانس، ثبت و نگهداری داده‌ها را برای یک ماه دیگر ادامه می‌دهد. آژانس در گزارش دیروز خود با برآورد 16 برابر شدن غنی‌سازی هسته‌ای ایران نسبت به متن برجام، اعلام کرد که از ۵ اسفندماه به داده‌های مانیتورهای آنلاین نظارت بر غنی‌سازی و مهروموم‌های الکترونیک و همچنین به اطلاعات اندازه‌گیری که توسط دستگاه‌های نصب‌شده به دست می‌آیند، دسترسی نداشته است.

تاریخ مناظرات انتخاباتی اسیر شوت شد

مدیرکل روابط عمومی صداوسیما خبر داد: «سازمان صداوسیما بر اساس برنامه‌ریزی قبلی صورت گرفته مناظرات انتخاباتی را در روزهای تعیین‌شده دوشنبه ۱۷، جمعه ۲۱ و سه‌شنبه ۲۵ خرداد انجام می‌دهد». این در حالی است که سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفته بود که برای هم‌زمانی مسابقات تیم ملی فوتبال و مناظره‌های انتخاباتی، زمان مناظره‌ها به روزهای ۱۶، ۲۰ و ۲۴ و یا ۱۸، ۲۲ و ۲۶ خرداد منتقل خواهد شد.
هفته آینده، آغاز واکسیناسیون عمومی با واکسن ایرانی

وزیر بهداشت اعلام کرد: «در خرداد و پایان بهار واکسن ایرانی آماده تزریق برای عموم مردم است و واکسیناسیون از هفته آینده آغاز خواهد شد. برای رعایت پروتکل‌ها این تزریق به شکل داوطلبانه خواهد بود. واکسن مشترک بین ایران و کوبا یکی از ممتازترین واکسن‌های دنیا است که در حال ساخت است بعدازاین واکسن، واکسن برکت است».
چرا سهامداران،‌ همتی را عامل ریزش بورس می‌دانند

عدم واریز منابع صندوق توسعه در زمان مقرر، عدم اجازه استفاده از تسهیلات برای صندوق‌ها و سبدگردان‌ها، فشار به بانک‌ها برای خرید اوراق دولت، بالا بردن نرخ مبادلات بین‌بانکی از ۸ درصد به نزدیک ۲۰ درصد برخی انتقادات فعالان بورس نسبت به عملکرد همتی است.
رئیسی اموالش را اعلام کرد

ابراهیم رئیسی با اعلام لیست اموالش تصرح کرد که فرزندانم دانشجو و ساکن تهران هستند.این داوطلب انتخابات ریاست جمهووری اعلام کرد:منزل من ۱۴۰ متر است و خودروی شخصی ندارم ولی همسرم یک خودروی ایرانی دارد.دو فرزند دختر دارم؛ یکی دوره دکترای جامعه شناسی دانشگاه تهران و دیگری لیسانس فیزیک دانشگاه شریف و ارشد علوم قرآن و حدیث.هر دو دخترم در تهران ازدواج کردند و مشغول تحصیل و زندگی هستند.

برنامه‌های جدید کاندیداها برای پس از ریاست جمهوری

رئیسی: از روز اول دولتم «مبارزه با فساد» و «ساخت مسکن» را آغاز میکنم. سالانه یک‌میلیون واحد مسکن تولید خواهیم کرد. امروز اینترنت به حق مردم تبدیل شده، باید استفاده از اینترنت برای دهک‌های پایین رایگان شود. یکی از بخش‌های مهمی که باید فعال شود دیپلماسی اقتصادی است. عمیقاً به آزادی فکر و اندیشه، آزادی قلم و آزادی بیان اعتقاد دارم و معتقدم یک جامعه وقتی بالندگی دارد که مردم به‌ویژه جوانان بتوانند آزاد باشند. رضایی: اگر مسئولان فعلی دوباره سر کار بیایند، تا پایان سال تورم ۵۰ درصد می‌شود. به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی ادامه می‌دهم؛ اما تفاوت این است دولت تا انتها و عرضه نهایی کالا فرایند را به‌طور کامل کنترل خواهد کرد. تحریم‌ها 30، 40 درصد مؤثر است که با توانمندی داخلی خنثی شدنی است. من ۱۰۰ درصد تضمین می‌کنم که می‌شود این کار (یارانه ۴۵۰ هزارتومانی) را انجام داد، بدون ایجاد تورم. مهرعلیزاده: رانت، ریشه اصلی گرانی‌ها است. با بخشنامه‌های ساده اجرایی و مختصر، در عرض یک ماه به تولید سرعت می‌بخشیم. تا پایان امسال، نرخ تورم را از ۴۶ درصد فعلی به زیر ۳۰ درصد و تا پایان دولت تک‌رقمی می‌کنیم. جلیلی: معتقدم که کشور را نباید معطل مذاکره با قاتلان حاج قاسم کرد. نتیجه آن چه شد؟ وعده ارزانی دلار با توافق را دادند اما امروز تحریم دو برابر و قیمت دلار 7 برابر شده است! در استان سیستانوبلوچستان فرصت‌های بی‌نظیری وجود دارد. کشاورزی جنوب این استان برای کشت میوه‌های گرمسیری، یکی از زمینه‌های اشتغال و جلوگیری از خروج ارز است. در دولت روحانی ۳۰۰ هزار هکتار اراضی خوزستان تصحیح شد. این کار خوب باید ادامه پیدا کند. قاضیزاده هاشمی: سالانه ۱۳۸ هزار میلیارد قاچاق در کشور رخ میدهد. اینکه نهادی فراقوه‌ای برای مبارزه با قاچاق فعالیت می‌کند و پاسخگو نیست نشان می‌دهد که ما نیازمند اصلاحات جدی در این زمینه هستیم.
شرط ایران برای داشتن مذاکرات بهتر در وین

سخنگوی وزارت خارجه درباره شرط ایران برای داشتن مذاکرات بهتر در وین گفت: برای ما آزادی اتباع به گروگان گرفته شده در ایالات متحده آنهایی که به ناحق و غیرقانونی در زندان های این کشور هستند یک اولویت قطعی است. اگر آمریکا این موضع را تسهیل کند فضای بهتری حتی در گفتگوها در وین ایجاد خواهد شد.
موافقت چین با
۳ فرزندی

رئیس‌جمهوری چین پس از چندین ماه تحقیقات و ارائه راهکارهای مختلف از سوی کارشناسان در راستای مبارزه با کاهش جمعیت این کشور، سرانجام با سیاست ۳ فرزندی موافقت کرد. نرخ باروری 1.3 کودک برای هر زن در سال ۲۰۲۰ که هم‌رتبه با کشورهای مسنی مانند ژاپن و ایتالیا است، زنگ خطر را برای چین به‌عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا به صدا درآورده است.
فعالیت نظامی علیه ایران باید افزایش یابد

رئیس مستعفی موساد گفت: «اسرائیل باید فعالیت‌های نظامی خود را علیه ایران افزایش و به مبارزه با این کشور ادامه دهد. ایرانی‌ها باید متوجه شوند که هر اشتباهی از جانب آن‌ها با پاسخ دردناکی مواجه خواهد شد».

بازی یک جریان سیاسی با منافع ملی!

طی روزهای اخیر برخی مقامات دولتی و مسئولان وزارت خارجه اظهارات خوش‌بینانه‌ای درباره مذاکرات وین مطرح کرده و حتی تلویحاً خبر از احتمال اعلام قریب‌الوقوع دستیابی به توافق کرده‌‌اند. آقای «حسن روحانی» رئیس‌جمهور صراحتاً گفته است که به‌زودی تحریم‌ برداشته‌ می‌شود. مواضع اخیر رئیس جمهور از خوش‌بینی قابل‌توجه درباره نتیجه مذاکرات وین حکایت دارد؛ به‌نحوی‌که حتی ممکن است همین دور از مذاکرات در حال انجام، دور پایانی باشد و بلافاصله با یک توافق در وین مواجه باشیم؛ اما براساس شواهد میدانی، اساساً نتیجه فعلی مذاکرات با یک توافق خوب و مناسب برای مردم ایران فاصله جدی دارد. منابع میدانی نشان می‌دهد که اگر دولت بخواهد در وضعیت و فضای فعلی مذاکرات، آن را جمع‌بندی و به‌عنوان توافق نهایی معرفی کند، قطعاً با یک توافق خوب روبرو نیستیم. بر این اساس به نظر می‌رسد، دولت قصد دارد به هر نحوی که شده و به‌ویژه با توجه به در پیش بودن انتخابات، یک توافق بد دیگر را روی میز نزاع‌های سیاسی در ایران قرار دهد و جامعه را بر اساس آن دچار ابهام و تشتت سازد. مسلّم آن است که هرگونه توافق بدی در وین باید در همان وین رد شود والّا آوردن آن به تهران و قراردادن آن روی میز منازعات، هیچ نسبتی با منافع ملی ندارد.
اعضای شورای نگهبان باید از نقدهای عالمانه و نظرات استقبال کنند

آیت الله غرویان: باید سیاست ها و روش حکومت داری به گونه ای باشد که بین مردم و حاکمیت، مردم و دولت فاصله ای نیفتد.امام همیشه نگاهشان این گونه بود که رای و اظهارنظر و انتخاب حق مردم است. امروزه می بینیم که برخی آقایان می گویند شورای نگهبان نباید نظر به مصلحت داشته باشد و تنها باید قانون را ملاک قرار دهد. غافل از اینکه حضرت امام، مصلحت را نیز قانون کردند

افزایش اقبال اصلاحطلبان به همتی

«بهزاد نبوی» در جلسات نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان (ناسا)، خطاب به برخی از اعضا گفته که اکنون سکوت پیشه کنید و نگویید می‌خواهیم انتخابات را تحریم کنیم و یا اینکه نامزد نداریم؛ بلکه باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. پیگیری‌ها حکایت از این دارد که اقبال برخی اصلاح‌طلبان به سمت عبدالناصر همتی افزایشیافته و احزابی همچون حزب کارگزاران، نیروهای خط امام و حزب ندا ظرفیت‌های خود را روانه ستاد وی کرده‌اند.
سفارت امارات در تل‌آویو رسماً افتتاح شد

روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: «با برافراشته شدن پرچم امارات در کنار پرچم رژیم صهیونیستی، سفارت ابوظبی در تل‌آویو روز یکشنبه رسماً آغاز به کار کرد».
تهیه کننده سریال گاندو در ستاد رئیسی سمت دارد؟

سخنگوی شورای هماهنگی ستادهای مردمی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی اخبار منتشره درباره ریاست تهیه کننده گاندو بر ستاد هنرمندان وی را بی اعتبار خواند و این خبر را تکذیب کرد

علت توقیف سریال «می‌خواهم زنده بمانم»

مرکز اطلاع‌رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی ناجا در پی توقیف سریال نمایش خانگی «می‌خواهم زنده بمانم»، گفت: «این سریال ایراد ماهوی، شکلی و محتوایی داشته و داستان فاقد مستندات و بر مبنای تخیلات و رؤیاپردازی نویسنده بوده که نیازمند اصلاحات اساسی است که مراتب، به عوامل و سازندگان اصلی سریال ابلاغ گردید؛ لذا علی‌رغم تعهدات اخذشده در خصوص اعمال اصلاحات، اقدامی صورت نگرفته است. ازآنجایی‌که در سکانس‌هایی از این سریال خانگی به پیشینه یک سازمان انقلابی و پیشکسوتانی که سالیان متمادی در خط مقدم صیانت و پاسداری از ارزش‌های اسلامی و انقلابی تلاش نموده و با نادیده انگاری ایثارگری‌هایشان در این سریال، به‌جایگاه و کارنامه درخشانشان توهین نیز شده است که وقایع تحریف‌شده در این سریال موجبات نگرانی و تکدر خاطر تعداد زیادی از بینندگان عزیز را فراهم آورده است. لذا، ادامه روند پخش این سریال در دست بررسی و رسیدگی است».
رونمایی طلایی از چهار گزینه پیشنهادی برای شهرداری تهران؛ قاسمی، دهقان، بذرپاش و محمد

رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت در تهران در خصوص ویژگی‌های شهردار آینده پایتخت گفت: شهردار تهران باید دارای ویژگی‌هایی مانند رویکرد اجتماعی، علم مدیریت و تخصص باشد که رستم قاسمی، سردار دهقان، سعید محمد و بذرپاش دارای این ویژگی‌ها بوده و گزینه‌ ما هستند.مرتضی طلایی در گفت‌وگو با آنا در رابطه با ارائه لیست نهایی جبهه انقلاب برای انتخابات شورای شهر تهران که بین شورای وحدت و شورای ائتلاف مشترک خواهد بود، گفت: هم عزیزان ما در شورای ائتلاف و هم دوستان ما در شورای وحدت، همه از یک جنس هستند و تفاوتی بین اعتقادات، باورها و ارزش‌های هیچ‌کدام از مجموعه دوستان ما وجود ندارد، ممکن است سلیقه‌ها متفاوت باشد و ما معتقد به این هستیم که باید منادی وحدت و همگرایی و هم‌افزایی بین این مجموعه باشیم.

چمران: آرزو می‌کنم جلیلی به نفع رئیسی کنار برود

چمران تاکید کرد: کاندیداها باید در روزهای آخر انتخابات پا روی نفس خود بگذارند و عاقل باشند و به نفع یک نفر کنار بروند؛ هر چند اگر کنار نروند رایی ندارند.او افزود: اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود یا خیر، تفاوتی در اصل موضوع ایجاد نمی کند اما امکان دارد عدد و رقم مشارکت مردم را جابجا کند.یک عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در رابطه با کناره گیری سعید جلیلی به نفع ابراهیم رئیسی گفت: آروزی من این است که جلیلی به نفع رئیسی کنار برود این دو کاندیدا هر در یک طیف هستند البته دفعه پیش هم آقای جلیلی به نفع آقای رئیسی از انتخابات کناره گیری کرد امیدواریم این بار هم در لحظات آخر تصمیمات عاقلانه ای گرفته شود.
تولید یخچال و فریزر بیش از
۲ برابر شد

ایسنا - جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در فروردین امسال، از بین ۲۴ کالای منتخب صنعتی، تولید ۲۳ کالا نسبت به ماه مشابه سال قبل بین ۵ تا ۸۰۰ درصد افزایش و تنها تولید یک کالا کاهش یافته است. از بین انواع لوازم خانگی نیز تولید انواع یخچال و فریزر، ماشین لباس شویی و کولر آبی هم در این مدت با افزایش ۱۱۵.۲، ۶۸.۹ و ۶۴.۷ درصدی مواجه بوده و تولید این سه محصول از حدود ۴۷ هزار و ۶۰۰، ۴۰ هزار و ۷۰۰ و ۶۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه در فروردین سال گذشته به ۱۰۲ هزار و ۴۰۰، ۶۸ هزار و ۷۰۰ و ۱۱۱ هزار و ۸۰۰ دستگاه در فروردین امسال رسیده است.

اخبار روزانه:
*
دولت در حالی مجوز واردات ۱۲۰ هزار تن مرغ را با ارز دولتی صادر کرده که بسیاری از مواد اولیه تولید از جمله نهاده‌های دامی به دلیل تامین نشدن ارز، امکان ترخیص از گمرکات را ندارند. دولت در تازه‌ترین اقدام، برنامه خود برای واردات مرغ را افزایش داده و بر اساس مصوبه هیئت وزیران میزان واردات مرغ با ارز ترجیحی از ۵۰ هزار تن به ۱۲۰ هزار تن افزایش یافته است. این در حالی است که کشور با محدودیت منابع ارزی مواجه است و ترخیص بسیاری از مواد اولیه تولید از جمله نهاده‌های دامی در ماه‌های اخیر به دلیل تأمین نشدن ارز، قطره چکانی بوده و نگرانی‌های بسیاری را ایجاد کرده است. در همین زمینه «ارسلان قاسمی»، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون با اشاره به این که نیاز کشور به مرغ بین ۸/۱ تا ۹/۱ میلیون تن است، گفت: ظرفیت تولید مرغ در واحد‌های تولیدی کشور بیش از ۳/۲ میلیون تن است و این یعنی ما به راحتی می‌توانیم صادر کننده مرغ باشیم.

*امیر ابراهیم رسولی، سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به جلسه یکشنبه شورا گفت: با رای اکثریت قاطع اعضا، «تعهد به لیست ائتلاف» تصویب شد. با این مصوبه کسانی که در فرآیند شرکت کرده و در لیست ۲۱ نفره حضور خواهند داشت متعهد می‌شوند تا در لیست دیگری نباشند؛ به عنوان مثال با این مصوبه آقایان چمران و سروری صرفاً سرلیست ائتلاف نیروهای انقلاب خواهند بود. رعایت حق الناس و اجرای عدالت برای کاندیداهایی که در فرآیند شرکت کردند، از مهمترین دلایل این مصوبه تلقی می‌شود
*فعال سیاسی اصلاح طلب در توئیتی نوشت: در انتخابات ریاست جمهوری از هیچ نامزدی حمایت نخواهم کرد.مصطفی کواکبیان در توئیتی نوشت: علیرغم صدور اطلاعیه حزب مردم سالاری و انتشار توئیت قبلی اینجانب برخی سوپر انقلابی های مدعی اصولگرایی!در فضای مجازی به صورت گسترده شایعاتی مبنی بر حمایت اینجانب از شخص خاصی در انتخابات ریاست جمهوری منتشر نموده اند! مجددا اعلام می کنم در انتخابات ریاست جمهوری از هیچ نامزدی حمایت نخواهم کرد
.

*سید حسن خمینی در مراسم اختتامیه دهمین رویداد طریق جاوید با بیان اینکه نمی شود برای مردم تصمیم گیری کرد، گفت: شما حق رای دارید، من هم حق دارم آن کسی که دلم می خواهد را انتخاب کنم. هر کدام که اکثریت را کسب کردیم محل اطاعت است. نمی شود تو برای من منتخب کنی و بگویی به این رای بده!
*بر اساس گزارش فوربس، یک آگهی استخدام اپل این شایعه جذاب را ایجاد کرده که این شرکت ممکن است به زودی از پرداخت ارز‌های رمز نگاری شده پشتیبانی کند
. اپل یک جای خالی کار برای «مدیر توسعه تجارت - پرداخت‌های جایگزین» اعلام کرده که یکی از شروط آن این است که داوطلبان باید تجربه کار با ارز‌های رمز پایه را داشته باشند. اگر اپل بخواهد ارز‌های رمز پایه را به طور کامل بپذیرد، یک سیگنال مثبت و قوی به بازار است.
*معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی اعلام کرد: این بانک با عاملیت شرکت شاپرک در راستای اجرای ماده
۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان تاکنون ۵/۲ میلیون ابزار پرداخت الکترونیکی را که فاقد اطلاعات هویتی کامل یا نقص در مدارک شناسایی بوده‌اند، از شبکه پرداخت الکترونیکی کشور قطع کرده است. علاوه بر این اطلاعات مرتبط با حدود ۴/۸ میلیون ابزار پرداخت الکترونیکی در بهمن سال گذشته در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته است تا این سازمان ضمن بررسی این اطلاعات درخصوص تشکیل خودکار پرونده مالیاتی برای این پذیرندگان اقدام کند.

*خط اعتبار اسنادی پروژه نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک تا تاریخ ۱۲ خرداد امسال توسط روسیه فعال و فرایند تامین مالی ساخت این نیروگاه آغاز می‌شود.

https://shoma-weekly.ir/QvhRJ6