گفته می‌شود که...

اخراج "مزدک میرزایی" از ورزشگاه برزیل!/محکومیت نماینده مجلس به اتهام زمین خواری/ تذکر محرمانه جامعه مدرسین به روحانی/ علت تنگی پیراهن های بازیکنان جام جهانی/ سریع‏ترین رایانه جهان/ کسل کننده ترین شهر دنیا و....

اخراج "مزدک میرزایی" از ورزشگاه برزیل!

در جریان دیدار تیم‌های ایران و بوسنی و در بین دو نیمه پلیس به داخل ورزشگاه آمده و مزدک میرزایی را از ورزشگاه بیرون کرد.

نکته قابل توجه اینکه مزدک میرزایی هم آی دی کارت داشت و هم بلیت این دیدار را، اما چون باکس مخصوص برای گزارش این دیدار خریداری نشده بود، اجازه گزارش مستقیم از برزیل را پیدا نکرده و حق گزارش نیافت.

محکومیت نماینده مجلس به اتهام زمینخواری
سایت «الف» از محکومیت یک نماینده مجلس به اتهام «زمین خواری» خبر داد. بنا بر این گزارش این نماینده، قطعه زمینی ۸ هکتاری در بلوار ساحلی بابلسر بابت کارهای کتابخانه، زمین بازی و پارک خریداری کرده و به اشخاص حقیقی و حقوقی ثالث فروخته، دادگاه پس از کارشناسی موضوع و استعلام رأی به ابطال قرارداد و خلع ید را صادر کرده است.

سیستم ماهواره‌ای فرقه شیرازی در قم!

شبکه های فرقه شیرازی با هزینه میلیون ها دلاری اداره می شوند و گزارش های مختلفی از تامین مالی آنها از سوی برخی دولت های اروپایی منتشر شده است.
اما فارغ از این موضوع، فعالیت و ارتباط ماهواره ای آزادانه صادق شیرازی و عواملش در قم با این شبکه ها که رسما تفرقه افکنی بین شیعه و سنی و ایجاد چند دستگی را در دستور کار قرار دارند، تعجب برانگیز است.

در واقع روشن نیست که چرا هیچ نظارت قانونی بر این ارتباطات ماهواره ای تفرقه افکن که با هزینه های سنگین و به مدد دستگاه های پیشرفته صورت می گیرد - و استفاده از آنها نیازمند اخذ مجوز است-، اعمال نمی شود.از سوی دیگر، یاسر الحبیب، داماد مجتبی شیرازی برادر آقای صادق شیرازی در یکی از همین شبکه های ماهواره ای، ملت عراق را به تجمع در مقابل بیت آیت الله سیستانی تحریک می کند به این بهانه که این مرجع تقلید با فتوای جهاد، مسلمانان را مقابل هم قرار داده است.
این رفتار در عین حال که اذعان ناخواسته به رویکرد اشتباه فرقه شیرازی در تفرقه افکنی بین شیعه و سنی است، در واقع حمایت رسمی از گروهک تروریستی داعش هم هست زیرا خلاف ادعای فرقه شیرازی و به تصریح اهل سنت و تشییع، داعشی ها نه شیعه هستند و نه سنی. این گروهک تروریستی در هفته های اخیر علیه هر دو مذهب مسلمان مرتکب جنایات متعددی شده اند.

تاکید «کری» بر جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران

وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگویی با شبکه خبری فاکس‌نیوز گفته است که ایالات متحده در چند جبهه درگیر است که یکی از این حوزه‌ها، فعالیت هسته‌ای ایران است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی در واکنش به نظرسنجی هایی که نشان می دهد رضایت مردم آمریکا از سیاست خارجی دولت کاهش یافته، اعلام کرد: من به نظرسنجی ها کاری ندارم!

جان کری در آستانه دور نهایی مذاکرات هسته ای ایران و 1+5، در این گفت وگو بر ادامه تلاش ها برای جلوگیری از برنامه هسته ای ایران تأکید کرده است.

تذکر محرمانه جامعه مدرسین به روحانی

آیت‌الله یزدی دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم در گفتگو با سایت حوزوی مباحثات گفت: «در این اواخر، جامعه مدرسین چند تذکر به رئیس‌جمهور محترم داده است. ولی من مطمئنم اگر آقای رئیس‌جمهور توجه نکند، همین جامعه مدرسین، همین مواردی که محرمانه و فوق محرمانه تذکر داده شده است را ممکن است رسما تذکر بدهد. روزی هم ممکن است رودرروی همدیگر قرار بگیرند. نمونه‌هایی در دوره احمدی‌نژاد وجود داشت و اقدامات لازم انجام گرفت
وی در بخش دیگری از این مصاحبه اظهار کرد: همان روحانیونی که کمک کرده بودند و برای آقای احمدی‌نژاد از آبرویشان مایه گذاشته بودند، به او تذکر دادند ولی گوش نکرد. در حقیقت در ماه‌های آخر، اعتبار او به سختی آسیب دید. همان روحانی محترمی که واقعا برای روی کار‌ آمدن آقای احمدی‌نژاد هزینه کرده بود و شخصیت و آبرویش را صرف کرده بود، وقتی دید که حرف گوش نمی‌دهد، همان روحانی محترم وارد بحث شد و گفت برای من احمدی‌نژاد ملاک نیست، دین خدا ملاک است. شنوندگان متوجه شدند که احمدی‌نژاد تا زمانی که با مسائل دین، همراه باشد با او همراه‌اند

بررسی پرونده دانشگاه «ایرانیان»
پرونده دانشگاه « ایرانیان» در جلسه سه‌شنبه گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این دانشگاه توسط رئیس دولت قبل راه‌اندازی شده و وزارت علوم با اشاره به نقص قانونی در ثبت این دانشگاه، بارها درباره فعالیت«غیر قانونی»‌اش هشدار داده است. به گزارش مهر، پس از مدت‌ها «منصور کبگانیان» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی از ورود این شورا به موضوع دانشگاه ایرانیان خبر داد و گفت: یک گزارش مکتوب و مفصل که توسط وزارت علوم آماده شد، در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و افراد نظرات خود را اعلام کردند اما به دلیل غیبت وزیر علوم در این جلسه، مقرر شد در جلسه دیگری با حضور وزیر علوم مباحث ادامه یابد. به گفته وی «در جلسات پیشین هم گزارش دیگری از دانشگاه ایرانیان مطرح شده و کم کم در حال نزدیک شدن به جمع ‌بندی نهایی در این باره هستیم

اولویت اصلی دشمن، سپاه‌هراسی است
فرمانده سپاه قدس گیلان درباره پروژه «سپاه‌هراسی» اظهار داشت: امروز اولویت اصلی دشمن پروژه سپاه هراسی است و برای تخریب سپاه تمام امکانات خود را به کار گرفته‌اند اما غافلند از آنکه ابتکار عمل همواره در اختیار سپاه است. چرا که سپاه یک نهاد مردمی و برخاسته از بطن ملت است. سردار هامون محمدی ادامه داد: از آنجا که هدف سپاه، خدمت به مردم است لذا دشمن شکست خواهد خورد و رسالت روابط عمومی‌ها در سپاه نیز بیان همین خدمات ارزشمند است و انعکاس اخبار نیز باید با رویکرد اقناعی باشد تا مخاطب همراه ما شود. وی در راستای موج تخریب سپاه توسط دشمنان افزود: دشمن حتی به تخریب کلی سپاه اکتفا نکرده و گاه توسط نیروهای داخلی خود با بیان نظرسازی‌های دروغین دنبال کمرنگ کردن و به انزوا کشیدن سپاه است و نظام را از پنانسیل ارزشمند سپاه تهی کند، اما (انشاا...) نخواهد توانست.

شهادت 3 مامور ناجا در کرمانشاه
مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری کرمانشاه گفت: سه نفر از نیروهای انتظامی شهرستان ثلاث باباجانی به شهادت رسیدند. شهریار حیدری گفت: در این اقدام متاسفانه 3نفر از نیروهای انتظامی این شهرستان که فرمانده پاسگاه انتظامی نزدیک تازه آباد، جانشین وی و یکی از ماموران پاسگاه بودند به شهادت رسیده‌اند. وی ادامه داد: باتوجه به نوع اقدام و نحوه حمله به اتومبیل نیروی انتظامی احتمالا این اقدام از سوی اشرار انجام شده است.

افشای یک رانت میلیاردی دیگر در دولت قبل
عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی، مجلس از رانت خواری میلیاردی یک شرکت انحصاری وارد‌کننده خوراک دام و طیور خبر داد و گفت: با وجود لغو امتیاز این شرکت و قرار گرفتن نام آن در فهرست سیاه وزارت صنعت، به دلیل وجود لابی‌هایی همچنان این سوء‌استفاده‌ها از بیت المال ادامه دارد. «سید محمد سادات ابراهیمی» در گفت‌و‌گو با خانه ملت، از رانت میلیاردی در واردات محصول دی ال متیونین (زمینه خوراک دام و طیور) توسط یک شرکت انگلیسی خبر داد و با یادآوری این‌که این شرکت با استفاده از ارز مرجع در سال‌های گذشته نسبت به واردات این محصول اقدام ‌کرده است، تصریح کرد: در حالی که باید هر کیلو از این محصول مطابق ارز مرجع 6900 تومان در بازار عرضه می‌شد اما با قیمت 30 هزار تومان به فروش رسیده است.

آماده‌باش ارتش در مرزهای غربی
روز گذشته معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش از آماده‌باش این نیرو در مرزهای غربی و جنوب غربی کشور خبر داد. ایسنا نوشت؛ امیر سرتیپ علی آراسته صبح دیروز در مراسم تجلیل از ورزشکاران نزاجا گفت: نیروی زمینی ارتش در مرزهای غربی و جنوب غربی کشور در حالت آماده‌باش است. وی با بیان اینکه «هم‌اکنون فرمانده نیروی زمینی ارتش و معاونان وی در بخش‌های غربی و جنوب غربی کشور حضور دارند»، گفت: بحمدا... با تدابیر فرمانده نیروی زمینی ارتش اقدامات بسیار خوبی در این منطقه انجام شده است.

اشتون در جستجوی توافق در کوتاه ترین زمان

مایکل مان، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است: اشتون تلاش خود را بر توافق ایران و 1+5 در سریع ترین زمان متمرکز کرده است.

به گزارش نسیم، سخنگوی کاترین اشتون این مطلب را در پاسخ به این پرسش که با توجه به این که مسئولیت کاترین اشتون به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ماه های آینده به پایان خواهد رسید، آیا این موضوع تاثیری بر روند مذاکرات ایران و 1+5 خواهد گذاشت یا نه، مطرح کرد. وی گفت: مهم ترین چیز این است که این توافق، توافقی خوب و قدرتمند باشد.

محکومیت اقدامات تروریستی در لبنان
سخنگوی وزارت خارجه ایران اقدامات تروریستی در مناطق مختلف جمهوری لبنان را که از سوی ایادی صهیونیستی در منطقه بوقوع پیوست، به‌شدت محکوم کرد. مرضیه افخم گفت: روند گسترش خشونت و افراط‌گرایی در منطقه که از بحران مهندسی شده سوریه نشات می‌گیرد، در راستای خدمت به اهداف و طرح‌های تجاوزکارانه صهیونیسم است. وی تاکید کرد: بی‌تردید ملت‌های منطقه به‌ویژه ملت مقاوم لبنان با حفظ وحدت و انسجام ملی و عزمی راسخ، توطئه‌های رژیم صهیونیستی را در پوشش افراط‌گرایی و فرقه‌گرایی در منطقه همانند گذشته خنثی خواهند کرد.

2 گزینه برای ریاست دانشگاه شریف

جلسه شورای دانشگاه صنعتی شریف با حضور 40 نفر از اعضای هیأت علمی این دانشگاه برگزارشد و دو گزینه به عنوان ریاست دانشگاه صنعتی شریف اعلام شدند.

به گزارش مهر، مسعود نیلی و محمود فتوحی فیروزآباد از اعضای هیأت علمی دانشگاه شریف برای ریاست دانشگاه از سوی رییس شورا به وزیر علوم معرفی شدند.

مسعود نیلی، مشاور رییس جمهور در امور اقتصادی است و فتوحی هم عضو انجمن مهندسان برق و الکترونیک جهان است.

آلمان خواستار گفت‌وگوی تهران و ریاض
وزیر خارجه آلمان، تهران و ریاض را به انجام مذاکرات مستقیم تشویق کرد. فرانک والتر اشتاین‌مایر در گفت‌وگو با روزنامه‌ آلمانی بیلد از ایران و عربستان خواست تا برای پایین کشیدن فتیله بحران در عراق به انجام مذاکرات مستقیم بپردازند. وی گفت که بدون ایجاد تفاهم میان تهران و ریاض حل این مشکل امکان‌پذیر نخواهد بود. اشتاین‌مایر تاکید کرد که مذاکرات دو کشور به ایجاد ثبات و آرامش در عراق کمک خواهد کرد.

چرا پیراهن بازیکنان جام جهانی تنگ است؟
مساله علمی پشت تنگ بودن پیراهن ها وجود دارد و همه شرکت ها از جمله نایک، آدیداس و پوما استایل خاص خود را ارائه داده اند.یکی از دلایل اینکه پیراهن ها بسیار تنگ هستند، این است که کمپانی های پویا و آدیداس در داخل پیراهن ها نوارهای الاستیکی تعبیه کرده اند. طبق گزارش شرکت پوما، نوارهای موجود در قسمت جلویی پیراهن ها باعث آرام تر شدن بدن و توانایی تنفس عمیق تر می‌شود. ضمنا وجود این نوارها باعث می‌شود که عضلات شکمی تعادل و استقامت بیشتری داشته باشند.در قسمت پشت این پیراهن ها نیز نوارهای الاستیکی وجود دارند که باعث استقامت بیشتر عضلات کمر و شانه ها می‌شوند. نوارها باید دقیقا سرجای خود قرار بگیرند و به اندازه کافی به بدن ورزشکار بچسبند.تنگ بودن پیراهن ها تنها به دلیل وجود نوارهای الاستیکی نیست. تنگ بودن پیراهن، آستین ها و شورت ورزشی باعث افزایش گردش خون در بدن می‌شود. ضمنا اگر ورزشکاران آسیب ببینند، تنگ بودن لباس می تواند به ریکاوری آنها کمک کند.با وجود تنگ بودن لباس ها کمپانی های نایک و پوما از تکنولوژی استفاده کرده اند که احساس گرما در لباس ها کمتر می‌شود. لباس های جدید کمپانی ها سبک تر از قبل هستند و توانایی دفع عرق را دارند.


نامه ۱۶۰ استاد دانشگاه به روحانی
۱۶۰ استاد دانشگاه در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستار بازنگری در فرایند تدوین و تصویب سرفصل‌ها و عناوین رشته علوم سیاسی شدند. به گزارش «فصل اعتدال»؛ این نامه که فعلا ۱۶۰ استاد آن را امضا کرده‌اند با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور در جمع دانشگاهیان نوشته شده و تعداد امضاهای آن در حال افزایش است. این تعداد امضا بیانگر وحدت نظر دنشگاه به ویژه اساتید رشته علوم سیاسی در این باره است و بیانگر نگاه عمومی دانشگاه به ضرورت‌های این بازبینی است.

دفاع از حضور مشروط زنان در ورزشگاه
نماینده ارومیه در مجلس از حضور زنان در ورزشگاه‌ها به صورت مشروط، دفاع کرد. «نادر قاضی‌پور» در گفت‌وگو با نامه نیوز گفت: اسلام حساب و کتاب دارد و باید طبق آن عمل کنیم. در بعضی ورزش‌ها مانند ورزش‌های آبی، اسلام قطعاً مانع حضور زنان در ورزشگاه خواهد شد و همه هم این مسأله را قبول دارند اما در بعضی ورزش‌ها مانند کاراته که لباس پوشیده است، حضور زنان ایرادی ندارد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این‌که کشتی‌گیران‌ دارای مرام خاصی هستند، ادامه داد: اگر از کشتی‌گیران، بپرسید آنان مخالف حضور زنان در ورزشگاه هستند و خودشان اجازه نمی‌دهند زنان به استادیوم بیایند.

نظر آشنا درباره مشکل بدحجابی

حسام الدین آشنا، سرپرست مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری از بررسی مساله حجاب در این مرکز با حضور حدود 30 نفر از افراد حقیقی و حقوقی مسئول و فعال در حوزه عفاف و حجاب خبر داده و درباره نتیجه این جلسه گفته است: مشکل در این زمینه عمیق تر از آن است که با یک قانون یا یک تقسیم کار اداری و به صورت دستوری از بالا به پایین حل شود. او یک روز پس از کارت زرد نمایندگان مجلس به وزیر کشور، به ایسنا گفته که مشکل حجاب با کارت زرد حل نمی شود.

سریع‏ترین رایانه جهان
یک کامپیوتر چینی برای سومین بار متوالی به عنوان سریع‌ترین کامپیوتر جهان انتخاب شد. سازمان بین‌المللی تاپ 500 تازه‌ترین جدول رده‌بندی 500 ابرکامپیوتر جهان را منتشر کرد و در این میان ابرکامپیوتر چینی به نام "تیان هه 2" با سرعتی نزدیک به دو برابر ابرکامپیوتر آمریکایی "تیتان" برای سومین بار متوالی قهرمان شد. این رده بندی هر شش ماه یک بار منتشر می‌شود و از ژوئن سال گذشته تا کنون کامپیوتر "تیان هه 2 " با سرعت 3386 میلیارد بار در ثانیه مقام اول را از آن خود کرده است. به غیر از فناوری تراشه، بیشتر قطعات این کامپیوتر در چین تولید می‌شود. بر اساس این رده‌بندی، کامپیوتر آمریکایی "تیتان" نیز برای سومین بار متوالی در مقام دوم جای گرفت.گفته می‌شود کامپیوتر "تیان هه 2" به تدریج در پروژه‌هایی مانند زیست شناسی، علم مواد، هواشناسی و اقتصاد مرتبط به برنامه‌ریزی کشور و معاش انسان، نقش برجسته‌ای ایفا می‌کند. چین همچنین با این ابرکامپیوتر خدمات عالی ریاضی را نیز در اختیار موسسات پژوهشی خارجی قرار می‌دهد.

ورود نخستین قطعات هواپیما به کشور
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ورود نخستین قطعات هواپیما به کشور خبر داد و گفت: از این پس هر ماه تعدادی هواپیمای جدید به ناوگان کشور اضافه می‌شود. علیرضا جهانگیریان افزود: نخستین محموله از قطعات هواپیمایی وارد کشور شد و موتورهای تعمیر شده هواپیما هفته آینده وارد کشور می‌شود. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره خرید هواپیماهای جدید اظهارکرد: هواپیماهای جدید در حال خرید و ورود به کشور است و هر ماه یک تعدادی از هواپیماها به ناوگان هوایی کشور اضافه می‌شود. جهانگیریان افزود: از ابتدای سال تاکنون 6 فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی ایران اضافه شده است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا هواپیماهای وارداتی به کشور نو خواهد بود گفت: هواپیمای نو نیست، اما از نوع هواپیماهای جدید است که هر ماه یک تعداد به ناوگان هوایی کشور وارد می‌شود.

جنتی: ماهیت فیلترینگ را همه قبول دارند

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که ماهیت فیلترینگ مورد قبول همه است، گفت: اختلافی که امروز وجود دارد مربوط به جزئیات است، این اختلاف نظر حتی در بین کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ نیز وجود دارد.

به گزارش مهر، وی در حاشیه امضای تفاهم نامه با معاونت علمی فناوری رییس جمهور بیان کرد: امروز با استفاده از فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهواره ها می توانیم به تمام خانه ها نفوذ کنیم و تاثیر خود را از طریق برنامه های فرهنگی بگذاریم. نباید وضع را به گونه ای رقم بزنیم که شبکه های اجتماعی فقط محلی برای تاخت و تاز سکولارها باشد.

امام حسن(ع) و فتح آفریقا
امام مجتبی (ع) نه تنها در بین علمای شیعه بلکه در میان مورخین و دانشمندان اهل سنت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و درباره فضائل و مناقب ایشان کتاب‌های بسیاری نوشته شده و شاعران شیعه و سنی اشعاری را نیز سروده‌اند. برای برخی کوته‌فکران، شبهه‌ای به وجود آمده که مثلاً شجاعت امام حسن (ع) کمتر از دیگر ائمه اطهار بوده است. برای اینکه نادرستی این پندار مشخص شود باید گفت از صفات بارز همه ائمه، اولیا‌ءالله و حتی متقین (ع) شجاعت بود که قدرت‌های پوشالی بشری در نظر آنها بسیار ناچیز بوده است. در جلد دوم تاریخ یعقوبی و همچنین ابن شهرآشوب، آورده‌اند که امام مجتبی (ع) در جنگ جمل در رکاب پدر خویش امیرالمومنین (ع) در خط مقدم جبهه می‌جنگید و از یاران دلاور حضرت علی (ع) سبقت گرفته و حملات سختی را به سپاه دشمن وارد می‌ساخت. ابن اثیر در کتاب «کامل التاریخ» می‌نویسند: او وقتی وارد کوفه شد هنوز ابو موسی اشعری روی کار بود و امام حسن مجتبی متجاوز از 9 هزار نفر به شهر کوفه گسیل داشت. بنابراین آن حضرت در بسیج عمومی نیروها در جنگ صفین، مردم کوفه را به جهاد در رکاب علی (ع) و سرکوبی خائنان دعوت کرد. هاشم معروف‌الحسینی می‌نویسد امام حسن (ع) به همراه برادرش امام حسین (ع) در فتح شمال آفریقا با 10 هزار نفر شرکت کردند.

مظلوم نمایی به سبک «پرز

رییس رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست تلاش کرده تا سیاست نخ نمای مظلوم نمایی را دنبال کند و در همین خصوص ادعا کرده است: ما ایران را تهدید نمی کنیم بلکه ایران ما را تهدید می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شیمون پرز که دیروز وارد واشنگتن شده، در این مصاحبه در اظهارنظری مداخله جویانه مدعی شده ایرانی ها کمبود انرژی ندارند که به دنبال انرژی هسته ای اند!

قالیباف: مقابل زیاده خواهی می ایستیم

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران گفت که در مقابل همه تخلفات و زیاده خواهی برخی افراد خواهیم ایستاد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج شهرداری تهران، قالیباف در جمع فرماندهان، مدیران و معاونان بسیج شهرداری تهران اظهار کرد: دست کسانی را که در شهرداری تهران به دنبال منافع خود هستند از بیت المال کوتاه کرده ایم و همین امر باعث اعتراض برخی شده است.

کسل کننده ترین شهر دنیا
نوریلسک شهری صنعتی در روسیه است . این شهر با 170 هزار نفر جمعیت یکی از نزدیک ترین شهر های دنیا به قطب شمال است.تنها راه ارتباطی مردم این شهر باخارج از آن یک ریل آهن به سمت بندر دودینکا و از آنجا راه خروجی 2000 کیلومتری درون رودخانه ینیسی ادامه خواهد داشت. بدلیل شرایط آب و هوایی پرواز های هوایی در این شهر ممکن است تا هفته ها به تاخیر بیافتد. در طول سال 7 هفته هیچ خورشیدی در آسمان دیده نمیشود و در بیشتر اوقات سال دمای هوا در آن سرد تر از 30 درجه زیر سفر است.این شهر در سال 1935 احداث شده و در حال حاضر تمامی ساکنین آن کارگران کارخانه ها و معادن سنگی این شهر هستند.بیشتر ساکنین آن دارای امراض پوستی ، سرطانی و یا خونی هستند و فقط 4درصد بزرگسالان سالم هستند.این شهر یکی از کسل کننده ترین و افسرده کننده ترین شهر های دنیا محسوب میشود . ان جا آخر دنیا است.

اخبار روزانه:

عده ای از روحانیان در ترکیه، همزمان با نزدیک شدن به ماه رمضان، با حضور در سواحل گردشگری این کشور، جزواتی حاوی توصیه هایی به منظور حفظ و رعایت شؤون اسلامی در بین زنان توزیع کردند.

یک مقام آگاه انتظامی گفت: براساس آخرین رصدها، هیچ تکفیری تاکنون نتوانسته است وارد کشور شود و ربط دادن شهادت سه نیروی پلیس در شهرستان ثلاث باباجانی کرمانشاه در حمله گروهی ناشناس به تروریستهای تکفیری، بی اساس است.

دکتر فهیمه فرهمند پور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: حضور بانوان در ورزشگاه فاقد هرگونه اولویت، عمومیت و ضرورت است.

نیروهای ویژه اطلاعات پلیس نفت جنوب عراق از کشف 50 فروند موشک گراد و کاتیوشا در غرب بصره نزدیک مرزهای عراق با عربستان سعودی، خبر داد.

جان کربای سخنگوی پنتاگون ضمن اعلام اینکه تیم مشاوران آمریکایی در عراق کار خود را آغاز کرده‌اند، گفت: روزانه 30 تا 35 پرواز بر فراز آسمان عراق خواهیم داشت تا دیدگاه بهتری از وضعیت امنیتی این کشور بدست آوریم!

سردار ذوالفقاری فرمانده مرزبانی کشور در خصوص وضعیت مرزهای آذربایجان غربی گفت: طرح انسداد مرزی در حال حاضر در 85 درصد مرزهای این استان به صورت کامل به اجرا درآمده و فعالیتهای این فرماندهی در حوزه های مختلف رضایت بخش و مؤثر است

مراسم تشییع پیکر حسین بدیع محمود، یکی از رزمندگان حزب‌ا... که طی عملیات جهادی در خاک سوریه به شهادت رسید، با حضور شیعیان ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد.

تلاش فعالان محیط زیست در معرفی 32 گونه جانور درحال انقراض در جهان در قالب یک توپ فوتبال با عنوان «توپ زیستی» که قرار بود در بازی با آرژانتین به لیونل مسی کاپیتان تیم اهدا شود، اهدا نشد.

دفتر آیت ا... سیستانی با تکذیب اینکه ایشان خواسته اند، نوری مالکی دیگر نخست وزیر عراق نباشد، اعلام کرد: ایشان به همه به یک چشم می نگرد و این ادعا ها به هیچ عنوان صحت ندارد.

متصدی معاون سازمان حفاظت محیط زیست در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر پایین بودن کیفیت بنزین وارداتی گفت: بهتر است برخی افراد جدا از اغراض سیاسی، شخصی کمی هم دلواپس سلامتی مردم باشند.

منابع موثق خبری اعلام کردند: ملک عبدا... پادشاه عربستان سعودی پس از رایزنی های فراوان و در پی فشارهای خارجی با بازگشت بندر بن سلطان به قدرت موافقت کرده است. گفته می شود، شاهزاده سعودی افراطی پس از برکناری از ریاست دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی، به عنوان مأمور پیگیری و نظارت بر پرونده عراق انتخاب شده است.

استاندار قزوین در دیدار با نمایندگان هیأتهای مذهبی استان، بر پرهیز از دامن زدن به اختلافات بین شیعه و سنی بویژه در مراسم مذهبی تأکید کرد.

روابط عمومی استانداری ایلام، اخطار دولت به استاندار این استان مبنی بر ناهماهنگی با دولت را تکذیب کرد.

جیره بندی آب در چندین کلانشهر با اولویت تهران، کرج، همدان، اهواز، مشهد و اصفهان در حالی کلید خورد که پیش از این، رئیس جمهور خواستار اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از جیره بندی آب در کشور شده بود.

پرستاران بیمارستانهای تهران در اعتراض به تحقق نیافتن مطالبات خود، صبح دیروز مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. تجمع‌کنندگان علت تجمع خود را اجرا نشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که هفت سال پیش توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شد، اعلام کردند.

https://shoma-weekly.ir/ackgje