گفته می‌شود که...

اخراج بخاطر پوشش “تحریک آمیز/”! مرخصی‌های تازه زندانیان حوادث انتخابات 88/ وعده‌های احمد شهید به منافقین/ برداشت سکه‌های طلا به جای سیب‌زمینی!/ کشتن ایرانیان و روس‌ها مشروع است!/محکومیت یک نماینده مجلس و....

مرخصی‌های تازه زندانیان حوادث انتخابات 88
شنیده شد که زندانیان حوادث پس از انتخابات سال 88 یکی پس از دیگری به مرخصی می‌آیند.فرارونوشت، احمد زیدآبادی ومسعود باستانی دو تن از روزنامه نگاران زندانی در زندان رجایی شهر کرج، شامگاه سه شنبه سوم بهمن به مرخصی آمدند. درادامه تلاش‌ها برای حل مساله‌ «زندانیان پس ازانتخابات» دو روزنامه‌نگار و یک فعال کارگری به مرخصی آمدند.
 مهسا امرآبادی وبهمن احمدی امویی به مرخصی آمده‌اند و بهنام ابراهیم‌زاده نیز برای ملاقات با فرزندش که به تازگی مبتلا به سرطان شده، به مرخصی آمد. بهاره هدایت، حشمت‌الله طبرزدی ومحمدصدیق کبودوند نیز هم‌اکنون درمرخصی به سر می‌برند.

آغاز فعالیت انتخاباتی شریعتمداری
جهان: دفتر محمد شریعتمداری، وزیر بازرگانی دولت سید محمد خاتمی و یکی از نامزدهای جبهه اصلاحات، محسن بهرامی را به عنوان سخنگوی رسمی فعالیت انتخاباتی خود معرفی کرد.

صحبتی از حدادعادل نبوده است
ایلنا:حجت الاسلام جلالی، عضو جبهه پایداری در مورد بررسی جبهه پایداری برای انتخابات گفت: گزینه‌هایی در حال بررسی است اما صحبتی از حدادعادل نبوده است.

ژاپن 3ایرانی را بازداشت کرد
شنیده شد که ژاپن دیروز از بازداشت دو مرد و یک زن به اتهام نقض تحریم‌های ایران و انتقال پول به یک شرکت کشتیرانی ایرانی، خبر داد. مهرنوشت، رویترز این خبر را به نقل از رسانه‌های ژاپنی منتشر کرده و در ادامه می‌نویسد: سه فرد بازداشت شده از کارکنان شرکت کشتیرانی «آژانس بن لاین» هستند که متهم به انتقال پول به یک شرکت کشتیرانی ایرانی مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران شده‌اند. آژانس بن لاین که دفتر آن در توکیو قرار دارد اتهامات وارده به این افراد را رد کرده است.
در همین رابطه خبرگزاری کیودو اعلام کرده که این نخستین بار است که ژاپن افرادی را در خصوص نقض تحریم‌های ایران بازداشت می‌کند.این سه فردبازداشت شده متهم هستند که در سال 2011 میلادی 158 هزار دلار را به یک شرکت سنگاپوری مرتبط با شرکت کشتیرانی ایران منتقل کرده اند.

بهبودی نسبی وزیر راه دولت اصلاحات
شنیده شد که وزیر راه دولت اصلاحات که به دلیل وخامت اوضاع جسمانی اش در بیمارستانی در آلمان بستری است به بهبودی نسبی دست پیدا کرده است. احمد خرم که به بیماری پارکینسون مبتلاست به دلیل اوج‌گیری این بیماری به بیمارستانی در کشور آلمان انتقال پیدا کرد و طی آخرین اخبار کسب شده به بهبودی نسبی دست پیدا کرده است. خرم پیش از تصدی وزارت راه در دولت اصلاحات، استاندار دولت هاشمی در استان همدان بود.

می خواهند رقاصی را در ایران پیاده کنند
ایرنا:آیت ا... محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت:کسانی که دم از انتخابات آزاد می زنند در صدد هستند تا صبغه اسلامی را از ایران گرفته و مسایل غیراخلاقی مانند رقص را در ایران پیاده کنند.

کشتن ایرانیان و روس‌ها مشروع است!
یکی از اعضای سرشناس شورای ملی مخالفان سوریه که از سوی آمریکا به رسمیت شناخته شده است، شهروندان ایرانی و روسی را در قلمرو سوریه اهدافی مشروع برای شبه‌نظامیان مخالف حکومت دانست.
یکی از سران «شورای ملی نیروهای مخالف و انقلابی سوریه» در مصاحبه با شبکه خبری راشاتودی تصریح کرد: «روسیه، همچون ایران از رژیم اسد با دادن سلاح و مهمات و همچنین در عرصه سیاسی حمایت می‌کند بنابراین شهروندان این کشورها برای شبه‌نظامیان در سوریه اهدافی مشروع محسوب می‌شوند.»
وی که «هیثم المالح» نام دارد مدعی شد که کنوانسیون ژنو حمله به شهروندانی را که با نیروهای مسلح دشمن همکاری می‌کنند، مجاز دانسته است. المالح در عین حال به شبه‌نظامیان مخالف حکومت سوریه توصیه کرده است که شهروندان کشورهایی را که از حکومت این کشور حمایت نمی‌کنند، نربایند.

مناظره زاکانی و خباز
فارس:علیرضا زاکانی، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی و محمدرضا خباز نماینده اصلاح‌طلب سابق مجلس با موضوع «جریان‌های سیاسی، بایدها و نبایدها» در برنامه دیروز امروز فردا مناظره می‌کنند.

دلیل تفاوت درآمد مسئولان و کارگران
شنیده شد که نماینده سابق مجلس معتقد است با مقایسهٔ حقوق نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی که رقم‌های میلیونی دریافت می‌کنند و دستمزد ۳۸۰ هزار تومانی کارگران پی می‌بریم که فاصله تصمیم‌گیران ما با آنچه از امام علی روایت می‌شود، چقدر زیاد شده است.
سهیلا جلودارزاده نماینده سابق مردم تهران در مجلس ششم با اشاره به حرکت اقتصاد کشور به سمت کم ارزش شدن پول ملی گفت: هر کسی که مختصر مطالعه‌ای در حوزه اقتصاد داشته باشد می‌داند که توزیع اسکناس بدون پشتوانهٔ تولید یعنی کاهش ارزش پول ملی. ما تجربه عراق را داشتیم. آن‌ها به جایی رسیدند که یک گونی پول ملی‌شان با چند اسکناس هزار تومانی ما برابری می‌کرد. این وضعیت ناشی از سیاست‌های غلط اقتصادی است.

وعده‌های احمد شهید به منافقین
باشگاه خبرنگاران: احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل به دنبال قرار ملاقاتهای پی در پی با عوامل منافقین، قول پیگیری خواسته‌های اعضای این گروهک را داده است.

کندشدن درباره غنی سازی در ایران
یک روزنامه آمریکایی مدعی شد ایران با کند کردن روند غنی‌سازی اورانیوم قصد دارد بن‌بست هسته‌ای با غرب را به پایان برساند.
روزنامه نیویورک‌تایمز در یادداشتی به قلم «دیوید سنگر» و «جیمز رایزن» مدعی شد بنا بر آنچه که مقامات غربی اعلام کردند، مقامات ایرانی با کندکردن روند برنامه‌های غنی‌سازی اورانیوم، قصد دارند از مقابله مستقیم با کشور‌های غربی بر سر مسئله هسته‌ای خودداری کنند.
بنا بر این گزارش، این اقدام ایران همچنین نشان از آن دارد که مقامات ایرانی تمایل بیشتری برای پایان مسئله هسته‌ای و بن‌بست با کشور‌های غربی دارند.

کمبود ۷۲ هزار مسجد در کشور
شنیده شد که رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در کشور با کمبود ۷۲ هزار مسجد مواجه هستیم.حجت الاسلام سلیمانی در نشست خبری تشریح برنامه‌های کمیته مساجد در آستانه سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی افزود: براساس اعلام سازمان اوقاف ۶۷ هزار مسجد در کشور فعال است البته در این باره مرکز آمار ایران چیزی اعلام نکرده است. وی گفت:‌ وزارت راه و شهرسازی مکلف است در شهرک‌های تازه احداث شده و بزرگراه‌های کشور مسجد احداث کند. رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: براساس برنامه پنجم توسعه سازمان شهرداری‌ها ودهیاری‌های وزارت کشور نیز موظف به ساخت مسجد در اماکن تفریحی و اقامتی در سراسر کشور است.

گلایه از حذف مستند جنگی
رجا:مصطفی رزاق‌کریمی، کارگردان مجموعه مستند خاطراتی برای تمام فصول، با 
اشاره به اینکه جهان بر موضوع جانبازان شیمیایی سرپوش گذاشته از حذف این مستند جنگی
 از بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر با 
وجود چهار رأی مثبت گلایه کرد.

اخراج بخاطر پوشش "تحریک آمیز”!
اخراج یک دستیار دندان پزشک در ایالت آیووای آمریکا بخاطر آنچه که کارفرمایش نحوه پوشش تحریک آمیز او عنوان کرده، جنجال برانگیز شد.
این زن جوان که ملیسا نلسون نام دارد، از این که دادگاه تجدید نظر هم شکایت او مبنی بر این که مورد تبعیض قرار گرفته را رد کرده، ابراز نگرانی کرده و می گوید که زندگیش نابود شده است.
ملیسا می گوید از ده سال پیش بدون هیچ مشکلی برای کارفرمایش کار می کرده ولی او از یک سال پیش شروع به انتقاد از نحوه پوشش او کرده و آن را تحریک آمیز دانسته است.

محکومیت یک نماینده مجلس
تابناک:یکی از اعضای جبهه پایداری که هم‌اکنون نماینده مجلس نیز هست، به 6ماه حبس تعلیقی از سوی دادگاه محکوم شد.رأی دادگاه به دلیل دعاوی وی بر اعتبارنامه یکی از نمایندگان پرنفوذ مجلس شورای اسلامی و اثبات دروغ بودن ادعاهای مطرح از سوی وی، صادر شد.

برداشت سکه‌های طلا به جای سیب‌زمینی!
شنیده شد که فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: کشاورزی که در حال برداشت سیب‌زمینی در زمین زراعی خود بود، 54 شیء عتیقه کشف کرد. مهدی تیموری اظهار داشت: 54 شی عتیقه در زمینی زراعی توسط مالک این زمین کشف شد که در حال برداشت محصول سیب‌زمینی بود.
وی افزود: نیروهای یگان حفاظت شهرستان بافت پس از انجام یکسری تمهیدات اطلاعاتی و عملیاتی توانستند این اشیا را که شامل 37 سکه ناصرالدین شاه قاجار، یک سکه محمدعلی شاه، سه سکه احمد شاه قاجار، 11 سکه مظفرالدین شاه قاجار، یک عدد ظرف مفرغی درب‌دار و یک ظرف سفالی کشف کنند.

مکانی بسیار خطرناک برای زنان
کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرده است که شرق کنگو به ویژه برای زنان یکی از خطرناک‌ترین مناطق جهان است. این کمیساریا تاکنون گزارش‌های متعددی درخصوص تجاوز جنسی دریافت کرده است.
شورشیان کنگو، که به گروه‌ ام 23 شهرت یافته اند همواره در این کشور متهم به تجاوز به دختران و زنان جوان بوده اند.
با این همه این اتهام حتی از ارتش دولتی نیز به دور نیست و گروهی انگشت اتهام را به سوی آنان هم نشانه می گیرند.

بازداشت رئیس سازمان نظام مهندسی استان البرز
شنیده شد که رئیس سازمان نظام مهندسی استان البرز به دادسرای کرج احضار و بازداشت شد. البرزنوشت؛ درپی پیگیرهای دستگاههای امنیتی استان درجریان پرونده جعل اسناد و دستور نقشه های صادره روز گذشته 15نفر از مطلعین و مضنوین پرونده به دادسرای انقلاب اسلامی کرج احضار و پس از ساعتها بازجویی روانه بازداشتگاه شدند.
البرز نوشت؛این پرونده توسط پلیس امنیت استان درحال پیگیری بوده که درنهایت بازجویی های صورت گرفته منجر به بازداشت رئیس سازمان نظام مهندسی استان البرز و 14نفر دیگر شد.
گفتنی است پرونده مذکور به موضوع جعل اسناد ،امضاء و دستور نقشه مرتبط است که علیرغم عدم اعلام رسمی مبنی بر میزان کسب درآمد نامشروع ازقبال آن آمارهای غیررسمی مبین این مطلب است که میلیاردها ریال درجریان این پرونده به نفع متهمین حاصل شده است. این گزارش حاکی است بدلیل وسعت تخلفات صورت گرفته و عدم تکمیل پرونده متهم اصلی آن «ب» 8ماه است در بازداشت موقت بسر می برد.

مجوز ورود 700 هزار تن کود خارجی
شنیده شد که بولتن نیوزنوشت؛بر اساس مصوبه چندی پیش هیئت دولت، وزارت جهاد کشاورزی مجاز است از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای واردات هفتصد هزار تن کود شیمیایی از نوع فسفاته و پتاسه اقدام و وزیر جهاد کشاورزی نیز موظف است گزارش پیشرفت کار را هر شش ماه یک بار به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و وزارت امور اقتصادی و دارایی ارایه کند.

خواسته جدید فتنه‌گران فراری از کشور
ندای انقلاب نوشت، در این نشست که دوم بهمن ماه در محل ساختمان شورای اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه برگزار شد، فتنه‌گران فراری از کشور خواستار دخالت شورای اروپا در امور داخلی ایران از طریق تحریم سیاسی، حمایت از پروژه انتخابات آزاد، حمایت از سران فتنه، حمایت از فتنه‌گران برای پیشبرد پروژه دموکراسی و حقوق بشر شدند.

شایعه برکناری‏ام شیطنت است
ایرنا:سیدمحمد حسینی، وزیر ارشاد درباره اخبار کنار گذاشته شدنش از مسؤولیت این وزارتخانه،گفت که اینگونه شایعه پراکنی شیطنت برخی سایت‌های خبری و رسانه هاست.
 از جزئیات این مسأله اطلاع ندارم
فرارو: عباس عبدی، فعال سیاسی درباره استراتژی حضور دولت در انتخابات آینده گفت:بنده
 از جزئیات این مسأله اطلاع ندارم، همچون 
دیگر مسایل که هیچکس از جزئیات آنها اطلاع ندارد.

انتقاد علی مطهری به سخنگوی شورای نگهبان
علی مطهری در تذکری مستند به ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس گفت: سخنگوی محترم شورای نگهبان در اظهارنظری درباره مصوبه مجلس درخصوص ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل جمله‌ای گفتند که توهین به مجلس تلقی می‌شود، ایشان گفتند: ظاهرا نمایندگان محترم بعضا فراموش کردند باید بر‌اساس عقل و اصول و قواعد شناخته شده حقوقی قانون وضع کنند نه احساسات و نگرشهای شخصی.
ایسنا نوشت، وی افزود: با اینکه من آقای کدخدایی را فرد معقول و معتقدی می‌دانم و ایشان از دوستان قدیم بنده هستند اما به نظر می‌رسد خود ایشان بر‌اساس احساسات اظهارنظر کردند و شاید هم چون این مصوبه شامل اعضای حقوقدان شورای نگهبان هم می‌شد برآشفته شدند، ولی به یاد داشته باشند که با رای همین مجلس عضو شورای نگهبان شدند.

خشم و حیرت خانواده‌ها از "رفیق فابریک"
ظهر دیروز پخش فیلم سینمایی "رفیق فابریک" از تلویزیون تهران (شبکه 5) موجب خشم و حیرت خانواده‌ها گردید. این فیلم که حتی یک دقیقه آن خالی از جملات و اشارات و رفتارهای رکیک، مستهجن و ضداخلاقی نبود، دقایقی پس از اذان ظهر درحالی پخش شد که خانواده‌ها منتظر پخش مطالبی مناسب برای ارتقاء اخلاق فرزندان خود بودند. جمع کثیری از بازیگران نمایش‌های کوچه بازاری در این فیلم عاری از هنر و خلاقیت و فاقد کارگردانی و کشش داستانی حضور دارند و خرید آن مصداق بارز دور ریختن بیت المال و اهانت به شعور و اعتقادات مخاطبان سیمای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

دولت در عالم خیال است
مهر:حجت الاسلام محمد تقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان درباره اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها گفت: دولت پولی ندارد و در عالم خیال است و با خیال نمی‌توان جامعه را اداره کرد.

پیوستن رضایی به ائتلاف سه‌گانه؟
فارس:حسین کنعانی، مسؤول کمیته سیاسی جبهه ایستادگی از حضور محسن رضایی در جلسه اخیر این جبهه و بحث درباره انتخابات آینده و پیوستن وی به ائتلاف سه‌گانه خبر داد.

افشای 400سند از دخالت‌های قطر، عربستان و ترکیه در امور سوریه
دخالت‌های قطر، عربستان و ترکیه در امور سوریه و حمایت‌های مالی تسلیحاتی، سیاسی و تبلیغاتی توسط این کشورها، در قالب 400 سند توسط ارتش سایبری سوریه افشا می‌شود. این اسناد قرار است در روزنامه لبنانی "الأخبار" منتشر شوند.

افتتاح جاده مرگ!
در سطح استان اردبیل طی چند سال گذشته طرح‌های زیادی افتتاح شده که تعدادی از آنها به دلیل اجرای با عجله صرفاً برای افتتاح سریع، مشکلات فراوانی برای مردم بوجود آورده است.
از جمله این طرحها افتتاح جاده اردبیل به سرچم است که یک سال پیش افتتاح گردیده و در بین مردم به جاده مرگ مشهور شده است. تاکنون در این جاده به علت مشکلات فنی، ریزش کوه و افتتاح ناتمام در تصادفات خونین حدود 25 نفر جان خود را از دست داده و ده‌ها نفر نیز مجروح و تعدادی معلول شده‌اند.
اخیراً پلیس راه اردبیل طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد جاده سرچم به منظور انجام اصلاحات تا مدتی مسدود است. به گفته استاندار اردبیل برای اجرای 285 طرح عمرانی در استان 34 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار تصویب شده ولی تاکنون فقط 9 میلیارد و 800 میلیون تومان تخصیص یافته است.

رأی دیوان عدالت همان است
مهر:حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضاییه گفت:رأی دیوان عدالت در مورد مرتضوی همان حکم لغو مدیرعاملی او در سازمان تامین اجتماعی بود که اعلام شد.
بسته تحریمها درشب انتخابات!
ایران هسته ای: برخی منابع دیپلماتیک گفته‌اند که آمریکا قصد دارد دقیقا درآستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران یک تحریم غیر منتظره، پر سر و صدا و بسیار خصمانه را علیه ایران به اجرا بگذارد.

مأموریت جدید منافقین
قدس آنلاین: یکی از اعضای تازه جدا شده منافقین در عراق در گفت: مسعود رجوی سرکرده منافقین دستور داده تا سرحد امکان نیروهایش به خرابکاری در کمپ لیبرتی بپردازند و تصاویری از وضعیت نامطلوب لیبرتی را منتشر کنند.
رجوی گفته که ما فقط از این طریق می‌توانیم سازمانهای بین‌المللی را تحت تأثیر قرار دهیم.

هدف احمدی نژاد از تئوری 5 برابر کردن یارانه‌ها
ــ روزنامه آرمان روابط عمومی در بخشی از یک گزارش با عنوان "پنج برابر شدن یارانه‌های نقدی؛ شعار یا واقعیت؟ " نوشت: در ماه‌های باقیمانده دولت، برخی می‌خواهند این گمانه را در بین عامه جامعه جا بیندازند که احمدی‌نژاد می‌خواست یارانه‌های نقدی را اضافه کند اما عمر کم دولت فرصت انجام این کار را به او نداد و با این اعتقاد که اگر کاندیدای دولت رأی بیاورد، حتماً یارانه‌های نقدی را پنج برابر خواهند کرد. در نتیجه رأی آنها کاندیدای مورد نظر دولت خواهد بود.

نام گداری هفته برائت و ناآگاهی برخی شیعیان

شبکه ماهواره‌ای امام حسین(ع) که از سوی بیت سیدصادق شیرازی اداره می‌شود، نهم تا پانزدهم ربیع‌الاول را به عنوان هفته برائت نام‌گذاری کرده است! این در حالی است که در آستانه آغاز هفته وحدت که از اقدامات هوشمندانه امام خمینی(ره) است، قرار داریم و جهان اسلام امروز بیش از پیش به اتحاد و همبستگی نیاز دارد. با استناد به چنین اقداماتی از برخی ناآگاهان شیعه است که مفتی‌های وهابی، کشتار شیعیان را در سراسر جهان توجیه می‌کنند.

دولت مرتضوی را جایگزین "مرتضوی" کرد
روزنامه خراسان در گزارشی نوشت: در حالی که اکثر روزنامه ها برای شماره روز سه شنبه خود با اشاره به تصمیم هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی تیتر " مرتضوی برکنار شد " را انتخاب کردند ، اما صبح سه شنبه و با اعلام انتصاب مرتضوی به عنوان سرپرست سازمان تأمین اجتماعی مشخص شد که دولت همچنان بر تصدی مرتضوی در این سازمان اصرار دارد و گویا قرار است فصل جدید داستان جنجالی این انتصاب با استیضاح وزیر کار رقم بخورد. صبح روز گذشته پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرد: وظایف و اختیارات و مسئولیت های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نصب و عزل مدیرعامل یا سرپرست سازمان تامین اجتماعی به معاون اول رییس جمهور تفویض شد و بر همین اساس ، سعید مرتضوی طی حکمی از سوی معاون اول رئیس جمهوری به عنوان سرپرست سازمان تأمین اجتماعی منصوب شد. دیوان عدالت اداری هفته قبل در حکمی با اشاره به تصریح اساسنامه سازمان تامین اجتماعی بر مرتبط بودن تخصص و مدرک تحصیلی رئیس سازمان با فعالیت های تامین اجتماعی تصدی مرتضوی را بر این سازمان مغایر قانون دانسته بود. طلایی نیک معاون نظارت قوانین مجلس نیز با اشاره به این حکم تاکید کرد : ادامه تصدی مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی تحت هر عنوانی غیر قانونی است .

فعالیت انتخاباتی ربع پهلوی
ربع پهلوی، فرزند شاه مخلوع که این روزها با حمایت بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی فارسی، فعالیت خود را در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری تشدید کرده است، در گفت‌وگویی با آن، از تلاش خود برای تغییر نظام در ایران حرف زده و ضمن لو دادن ماهیت اصلی اصلاح‌طلبان ایرانی، گفته است: «امروز بخشی از اصلاح‌طلبان دیروز که دیگر اعتقادی به اصلاح نظام ندارند، به‌نوعی می‌خواهند به این حرکت وصل شوند. بعضی از نمایندگان آنان و عوامل دیگری از آن‌ها پشتیبانی خود را از تشکیل چنین شورایی اعلام کرده‌اند و خود به‌دنبال چنین تشکلی هستند.»

اخبار کوتاه:
  جیمز بیکر» وزیر خزانه‌داری اسبق آمریکا، به‌تازگی در مقاله‌ای نوشت: «حرف من با باراک اوباما این است که اکنون کشور ما در یک بیماری اقتصادی به‌سر می‌برد و از نظر اقتصادی واقعاً ما در شکل بدی قرار گرفته‌ایم، ما دلار کافی برای ذخایر ارزی خود نداریم و به‌زودی به یونان دوم تبدیل خواهیم شد؛ رئیس‌جمهور باید در این زمینه کاری بکند.»
   *  ماموستا «حاج ملاقادر قادری» امام جمعه محبوب و مردمی شهرستان پاوه که در سالیان گذشته تلاش‌های فراوانی در حفظ آرمان‌های انقلاب و نظام و ایجاد وحدت در بین آحاد مردم مسلمان استان داشته، با نزدیک‌شدن به هفته وحدت، مورد حمله شدید برخی از شبکه‌های تلویزیونی وابسته به گروهک‌های معاند قرار گرفته است.
   *  محمد خاتمی به‌تازگی طی سخنانی با اعضای حزب اراده ملت ایران، در ساختمان بنیاد باران بار دیگر ادعای آزاد نبودن انتخابات را تکرار کرد البته وی این بار تلاش کرد واژه «مهندسی انتخابات» را جایگزین کلیدواژه انتخابات آزاد کند. وی همچنین در این جلسه با سیاه‌نمایی از وضع موجود، در بخشی از سخنانش گفت: انتخابات حق همه است، باید شرکت کرد، منتهی به شرطی که بتوان شرکت کرد!
  «رئیس حزب «الحرکه»، (هاتنوعا)» به‌تازگی افشا کرد که دولت قطر ۳ میلیون دلار از تبلیغات انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تأمین کرده است. «زیپی لیونی» همچنین افشا کرد که حزب «اسرائیل خانه ما» هم حدود 5/2 میلیون دلار حمایت مالی از قطر برای تبلیغات انتخاباتی خود دریافت کرده است. لیونی قبلاً نیز از ارتباط جنسی خود با امیر قطر برای پیشبرد اهداف رژیم صهیونیستی پرده برداشته بود!
   *  بر اساس اخبار به دست آمده، جنایات تروریست‌ها با حمایت دولت‌های آمریکا، اروپا، ترکیه، عربستان سعودی و قطر علیه ملت سوریه ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد. به‌تازگی کشورهای مذکور با ارسال جاسوس در قالب گروه‌های تروریستی به خاک این کشور، ترور چهره‌های شاخص و سرشناس سوریه را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
   *  شورای هماهنگی مخالفان دولت ترکیه با صدور بیانیه‌ای با اعتراض به جنایات تروریست‌ها در سوریه، دولت این کشور را محکوم کردند. این شورا ضمن درخواست از جامعه جهانی برای استفاده از انواع راهکارها به‌منظور تحت فشار گذاشتن ترکیه، تأکید کرد: دولت ترکیه آشکارا و آگاهانه، از انتقال تروریست و سلاح به خاک سوریه چشم‌پوشی و آن را تأیید می‌کند و این حقیقت با ادله محکم قابل اثبات است.
   *  خبرهای رسیده حاکی است «مسعود اسانلو» فعال حوزه کارگری که به اتهام تلاش علیه امنیت ملی دستگیر و روانه زندان شده بود، پس از خروج از زندان به اتفاق «مریم ضیا» همسر فردی به اسم (م .ح)، از کشور متواری شده است. مریم ضیا از فعالان اجتماعی محسوب می‌شود که در تظاهرات غیرقانونی طرفداران فتنه سبز شرکت داشت و در همین اعتراضات غیرقانونی نیز دستگیر و روانه زندان شده بود.

https://shoma-weekly.ir/PdZUXU