گفته می‌شود که...

اختلاس در نصف جهان!/ روزه‌داری یک سرباز برای محو فساد/3 سیاست دانشگاه آزاد در انتخابات پیش رو/ مشایی همچنان در دفتر رئیس جمهور/ توهین و آزار مسافران ایرانی در فرودگاه دوحه/ حکمی شبیه متن زیارت‌نامه! و ...

حکمی شبیه متن زیارت‌نامه!
  محمدحسین صفار هرندی در نشست پرسش و پاسخ جمعی از مردم رشت درباره تغییر و تحولات اخیر در دولت، با ابراز ناخرسندی شدید از عدم ثبات و آرامش در سال پایانی دولت دهم تصریح کرد: رهبری سال گذشته وقتی که مجلس به‌دنبال استیضاح تعدادی از وزیران بود، تأکید کردند در این فرصت باقی‌مانده از عمر دولت به صلاح نیست؛ قاطبه نمایندگان مردم هم تبعیت کردند. مجلس به‌دنبال رهنموردهای رهبری از استیضاح وزیران در سال آخر دولت دست برداشت ولی متأسفانه هم‌اکنون خود دولت به جان اعضای آن افتاده، آن هم وزارت‌خانه‌هایی مانند وزارت ارتباطات که به‌دلیل رکن بودن در حکومت‌های فعلی نباید آن را شوخی گرفت.
صفار هرندی خاطرنشان کرد: برای معاون اول رئیس‌جمهور دولت دهم خیلی بد است که جلوی رسانه‌ها بگوید تا احمدی‌نژاد هست، وزیر بهداشت هم بر سر کار خواهد بود و بعد از یک هفته خانم دستجردی عزل می‌شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: به وزیر بهداشت فشار وارد کردند که معاونت، آقای دکتر لاریجانی را برکنار کن؛ ولی با مقاومت خانم دستجردی به دلیل حرمت نگه‌داشتن به تجربه و علم معاونش، در پرداخت ارز برای خرید و تأمین دارو وی را در تنگنا می‌گذارند که مردم احساس کنند وزیر بهداشت بلد نیست کار بکند.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی مدعی شد: این گونه اقدامات دولت سبب شد که خانم دستجردی بگوید بانک مرکزی به من پول نداده دارو وارد کنم و در نهایت هفته گذشته توسط رئیس‌جمهور عزل می‌شود.
وی در پاسخ به سؤال دیگری که - تأثیر مشایی بر احمدی‌نژاد چیست – متذکر شد: چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. حکم رئیس‌جمهور برای مشائی جهت تصدی سمت ریاست دبیرخانه جنبش غیرمتعهدها که تاکنون باعث بروز بحث‌های زیادی شده فقط در زیارت‌نامه‌ها و برای معصومین(ع) به کار رفته است.

اختلاس در نصف جهان!
  به گزارش رسیده «ع. ک» یکی از مسئولان سابق کشوری است که در چندین استان کشور مسئولیت‌های مهم داشت. وی پس از کناره‌گیری از فعالیت‌های سیاسی، با استفاده از ارتباطات گذشته خود، فعالیت‌های اقتصادی گسترده‌ای را آغاز کرد. وی مدتی مدیر عامل و عضو هیئت مدیره یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ساختمانی بود. نامبرده در سال ۸۹ در پی تخلفات عدیده با روی کار آمدن هیئت‌مدیره جدید از این سمت عزل شد و با شکایت مردم و هیئت مدیره جدید، چندی پیش به اتهام اختلاس بازداشت شد؛ اما با ارتباطات خود که از گذشته داشت، با فشار برخی مقامات یکی از استان‌ها، با قرار وثیقه آزاد شد.
گفتنی است در اکثر تخلفات وی، مدیرعامل سابق بانک صادرات استان اصفهان «م‌.م.ر» که یکی از اعضای هیئت مدیره سابق آن شرکت بوده نیز نقش مؤثری داشته و در اسناد موجود، نام و امضای وی وجود دارد. شنیده شده این آقا دارای تابعیت اروپایی نیز هست؛ از این رو این احتمال وجود دارد که هر لحظه خاک کشور را ترک کند و به جرگه دیگر فراریان خارج‌نشین بپیوندد!

فلسفه در عمل‌گرایی سیاسی!
  سخنگوی دولت در پاسخ به این سؤال خبرگزاری فارس که آیا تغییرات در مجموعه هیئت دولت ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر، ‌گفت: بنیاد عالم بر اساس تغییر و حرکت است. «غلامحسین الهام»سخنگوی دولت در حاشیه همایش سالروز تنقیح  هفته گزینش به فرمان امام راحل در مورد اینکه آیا تغییر وزرا در مجموعه هیئت دولت ادامه پیدا خواهد کرد یا خیر، گفت: اساس و بنیاد عالم بر تغییر و حرکت است و این در نظریه حرکت جوهری ملاصدرا نیز به‌‌وضوح بیان شده است. بنابر این گزارش، در طی یک ماه گذشته هیئت دولت با چند تغییر اساسی روبه‌رو شده که از جمله آن می‌توان به برکناری وزیر ارتباطات و فناوری و انتصاب نیکزاد به سرپرستی این وزارت‌خانه و همچنین برکناری مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد. برخی اخبار از ادامه تغییرات در مجموعه هیئت دولت و وزرا  حکایت دارد. در همین راستا، علی ایرانپور، عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط حاکم نشان می‌دهد که روند تغییر و جابه‌جایی وزرا، ادامه خواهد داشت و این روزها اخباری در رابطه با احتمال تغییر وزرای جهاد کشاورزی و کشور به گوش می‌رسد؛ اما باید به این نکته هم توجه داشت که برنامه‌های عجیب و غریب و غیرقابل پیش‌بینی در این دولت زیاد است و هر لحظه باید در انتظار اتفاقات عجیب‌تر و جدیدتر بود.

خاتمی:‌ شرایط اگر این طور باشد می‌آیم
اخیراً در جلسه‌‌ای برخی معاونین وزرای دولت اصلاحات با سید محمد خاتمی دیدار داشته و با اشاره به صحبت‌های برخی از اصولگرایان طی روزهای اخیر خواهان حضور وی در انتخابات شده اند و تاکید کرده‌اند این صحبت‌ها چراغ سبز نظام به شما برای حضور در انتخابات است که خاتمی در پاسخ به این درخواست گفته است اگر شرایط به همین شکل پیش رود حتماً می‌آیم.
 
اردوهای مختلط در دستور کار برخی تشکل‌ها
پس از اعلام ممنوعیت برگزاری اردوهای مختلط توسط گروه‌ها و تشکل‌های دانشجویی و همچنین تفکیک کلاس‌های دروس عمومی، برخی از تشکل‌های دانشجویی با راه انداختن اردوهای مختلط، به نوعی مقاومت در مقابل دستورالعمل‌های مربوط به اردوهای مختلط‌ دست زده‌اند. در سال جاری تحصیلی، اردوهای مختلط دانشجویی غیرآشکار در برخی از دانشکده‌ها و دانشگاه‌ها روند رو به رشدی داشته است.

اولویت جریان اصلاحات از نگاه عبدالله نوری
به ‌دنبال دیدار جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب، شامل دانشجویان دانشگاه‌های آزاد، دانشگاه سهند، دانشگاه تبریز و دانشجویان آذربایجانی دانشگاه تهران با عبدالله نوری در راستای شرکت در انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهوری، وی در سخنانی مدعی شد: «این مسئله، اولویت اصلی جریان اصلاحات نیست. مهم این است که بتوان به سازوکاری برای همکاری و بهبود فضای همزیستی سیاسی رسید.» وی تاکید کرده است که ما فکر می‌کنیم صندوق رأی در این کشور به‌سختی به دست آمده است و نباید به‌راحتی آن را از دست دهیم.وی افزوده است که  اوضاع اقتصادی کشور خیلی بحرانی است و یک برنامه اقتصادی خوب، می‌تواند مردم را به حضور در انتخابات ترغیب کند.

عصبانیت تروریست‌ها از بسیجیان اهل سنت
گروهک تروریستی حرکت انصار ایران طی بیانیه ای با عصبانیت از عضویت جوانان اهل سنت در بسیج، از خانواده ها خواست که مانع از حضور فرزندانشان در بسیج شوند. فعالیت برخی بسیجیان اهل سنت سیستان و بلوچستان در تامین امنیت منطقه بازتاب خوبی در میان مردم داشته است.شایان ذکر است در این زمینه اخیرا دو مولوی بسیجی به عنوان کارشناس مذهبی در برنامه «مهرء هنگین» که به زبان بلوچی از شبکه استانی هامون پخش می‌شود تاثیر مثبتی در جامعه داشته است.تداوم حضور مؤثر برخی از بسیجیان اهل سنت، به ذائقه اعضای گروهک‌های تروریستی که فعالیت‌های خود را به نام اهل سنت و به کام دشمنان انجام می دهند خوشایند نمی‌باشد و آنها را تهدید می‌کنند.

افزایش کنسرت زنان و خوانندگی یک بازیگر زن
به‌تازگی تبلیغات کنسرت‌های زنان در مجله‌های داخلی و محیط اینترنت افزایش پیدا کرده است. مؤسسه‌های خصوصی بعد از اجرای زنان و خوانندگان خانم، لوح فشرده آن را که حاوی صدا و تصاویر است به بیرون منتقل می‌کنند.گفته می‌شود اخیراً برخی مجلات نیز تبلیغات این گروه را به عهده گرفته و منتشر می‌کنند.در یکی از این تبلیغات که روی جلد مجله «‌م» چاپ شده بود، آمده است: «یکی از برترین ترانه‌های سال 90 با خوانندگی ب.ب».

احمدی نژاد نمی پذیرد
مهر:صادق زیباکلام گفت: آنچه مشخص است اینکه احمدی نژاد کسی نیست که به این سادگی ها مانند خاتمی و رفسنجانی بپذیرد که دیگر در مملکت کاره‌ای نیست.

هواداران قالیباف در فیس بوک
انعکاس: هواداران قالیباف- که از نامزدهای جدی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به شمار می رود- وارد شبکه اجتماعی فیس بوک شدند.

قهرمان جهانی که همچنان فلافل می فروشد!
صادق پاکدامن پس از 20 سال حضوردر ورزش شهرستان و استان فکر می کرد با این مدال طلای جهانی مورد حمایت قرار بگیرد اما طبق روال معمول در استان بوشهر، تنها همان روز نخست که از مسابقات جهانی وارد فرودگاه بوشهر شد تعدادی از مسئولان با انداختن دسته های گل به گردن وی وگرفتن چندین عکس درحالت های! مختلف درکنارقهرمان طلایی استان و ارسال به مطبوعات وسایت های خبری حمایت خود را اینگونه نشان داده و بعدها پاکدامن ماند و یک بدن مصدوم.
شاید خیلی ها فکر می کردند این ورزشکاربا کسب طلای جهانی به طورحتم آینده ای روشن درانتظار خواهد داشت اما پاکدامن که در سال گذشته دکه ای فلافل فروشی داشت حال همان دکه را هم ندارد و تبدیل به یک چرخ یا گاری برای حمل وسایل ولوازم شغلش! شده است.

جایزه جهانی برای رکوردشکنی جراح ایرانی
دکتر جباروند، رئیس بیمارستان فارابی، با بیشترین عمل جراحی قوز قرنیه با استفاده از حلقه‌های داخل قرنیه در جهان، موفق به دریافت جایزه معتبر Innovation Award از اتریش شد. حلقه داخل قرنیه سبب کاهش میزان آستیگماتیسم، نزدیک بینی و اعوجاج‌ های نوری می‌ شود.

توهین و آزار مسافران ایرانی در فرودگاه دوحه
  چندی پیش خبری مبنی بر مشکلات مسافران ایرانی در فرودگاه قطر ازجمله مشکلاتی در نحوه جابه‌جایی، صدور ویزا و اسکان در هتل‌های این کشور منتشر شد. به گفته برخی مسافران ایرانی که در فرودگاه دوحه با این مشکلات مواجه شدند، مسئولان ایرانی در سفارت ایران در قطر، در جریان مسائل پیش‌آمده قرار گرفته‌اند؛ اما تاکنون آن‌طور که شایسته بوده، موضوع را پیگیری نکرده‌اند. تعدادی از مسافران ایرانی که به قطر رفت‌وآمد دارند، در تماس با خبرنگاران، در مورد نحوه برخورد مسئولان قطری چنین گفتند: طبق قوانین هواپیمایی در قطر، در پروازهایی که با انتظار بیشتر از هشت ساعت همراه است، مسافران با داشتن ویزای موقت، امکان اسکان در هتل‌های این کشور را خواهند داشت؛ اما در تأخیر پروازهای ایرانی‌ها در فرودگاه قطر که بعضاً به‌دلیل مشکلات سیاسی رخ می‌دهد، مسافران ایرانی با پروازهایی که نزدیک به بیست ساعت معطلی دارند، اجازه خروج از فرودگاه را هم ندارند و امکان استقرار در هتل‌ها نیز برایشان میسر نیست!
   وی ادامه داد: اگرچه امکان انتقال به هتل از طریق ویزای موقت صورت می‌پذیرد و صدور ویزای موقت بیشتر از ده دقیقه زمان نمی‌برد؛ اما مسافران ایرانی بعد از استقرار در فرودگاه، از دیگر مسافران جدا می‌شوند و به‌صورت توهین‌آمیز پس از معطلی به سالن ترانزیت منتقل می‌گردند و باوجود تعهد خطوط هوایی قطر به مسافران، ویزای موقت برای مسافران ایرانی صادر نمی‌شود.
   این مسافران ایرانی تصریح کردند: مقامات قطری به ما اعلام کرده‌اند به‌دلیل مشکلات سیاسی، اداره ویزای قطر اجازه استقرار در هتل را به مسافران ایرانی نخواهد داد. به‌همین دلیل، خروج از فرودگاه نیز برای مسافران مقدور نیست. گفته می‌شود این برخوردهای زشت با مسافران سوری نیز انجام می‌گیرد.

محکومیت فرد ارسال کننده پیامک موهن علیه رییس جمهور
بر اساس شکایت و پیگیری های معاونت حقوقی ریاست جمهوری، فردی به نام "م. ک" ساکن یکی از استانهای شمالی کشور به اتهام ارسال پیامک های توهین آمیز علیه محمود احمدی نژاد رییس جمهور کشورمان، به 500 هزار ریال جزای نقدی محکوم شده است.
تصمیم هیئت تطبیق قوانین درباره مصوبه دولت برای استخدام خارج از ضابطه در نهاد ریاست جمهوری واستان ها واطلاعیه دولت
مصوبه هیئت وزیران برای استخدام ۱۵۰۰نفر از کارکنان نهاد ریاست جمهوری خارج از ضوابط قانون استخدامی با اختیار تام بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور و همچنین اعطای اختیاراتی مشابه به استانداران واکنش هایی را برانگیخت.احمد توکلی نماینده تهران در این باره از رئیس مجلس خواست تا مانع از اجرای مصوبه اخیر دولت شود.
 وی همچنین افزود: بخشنامه ای در ادامه این مصوبه خطاب به وزیران و استانداران صادر شده است که اختیارات فراقانونی نظیر استخدام بی ضابطه به آن ها می دهد.حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان نیز در واکنش به این مصوبه از احتمال ارتباط اظهارات اخیر احمدی نژاد علیه عملکرد گزینش ها با چنین تصمیماتی سخن گفت.در همین حال مهر شامگاه روز گذشته خبرداد:هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین این مصوبه را بررسی وآن را مغایر با قانون دانست . هم زمان پایگاه اطلاع رسانی دولت با قانونی دانستن این مصوبه مستندات خود را در این باره منتشر کرد.

نامه نمایندگان 24 روستا
جهان:شنیده شده نمایندگان 24 منطقه و روستا با امضای توماری به احمدی‌نژاد خواستار رفع مشکلشان شده اند.

جواب خوبی با بدی
الف:اسماعیل کوثری، نماینده مجلس گفت:حرف من این است که آقای احمدی‌نژاد به طور واضح با سپاهی‌ها مشکل دارد و به هیچ وجه نمی‌خواهد با آنها همکاری کند. سپاه تا آنجا که بنده مطلع هستم، دست احمدی‌نژاد را خیلی جا‌ها گرفته است، اما وی جواب خوبی را با بدی داد.

مردم خواستار مسئولان ولایت‌مدار هستند نه ولایت شعار
حجت الاسلام سید احمد خاتمی‌در یادواره 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی با تاکید اینکه مردم خواستار مسئولان ولایت مدار و نه ولایت شعار هستند، گفت: در حالی که رهبری انقلاب بر لزوم اجتناب از اختلاف افکنی تا زمان انتخابات ریاست جمهوری امر کرده‌اند، مردم ولایت مدار تحرکات مسئولین را رصد کرده و میزان ولایت مداری آنها را مد نظر قرار می‌دهند. وی نکته دوم در برابر فتنه های پیش رو را تعیین مواضع در راستای موضع‌گیری ولایت و رهبری عنوان کرد و افزود: در فتنه های آتی نیز تنها کسانی از فتنه ها به سلامت عبور می‌کنند که در مسیر موضع رهبری قرار داشته باشند.

مشایی همچنان در دفتر رئیس جمهور
در پی تغییر رئیس دفتر رئیس جمهور و جایگزینی سید حسن موسوی به جای اسفندیار رحیم مشایی، شنیده های فارس حکایت از آن دارد که مشایی هنوز در دفتر رئیس جمهور حضور دارد و بخشی از فعالیت‌های خود را در این دفتر انجام می‌دهد.

اولویت جریان اصلاحات از نگاه عبدالله نوری
به ‌دنبال دیدار جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب با عبدالله نوری در راستای شرکت در انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهوری، وی در سخنانی مدعی شد: «این مسئله، اولویت اصلی جریان اصلاحات نیست. مهم این است که بتوان به سازوکاری برای همکاری و بهبود فضای همزیستی سیاسی رسید.» وی تاکید کرده است که ما فکر می‌کنیم صندوق رأی در این کشور به‌سختی به دست آمده است و نباید به‌راحتی آن را از دست دهیم.
وی افزوده است که اوضاع اقتصادی کشور خیلی بحرانی است و یک برنامه اقتصادی خوب، می‌تواند مردم را به حضور در انتخابات ترغیب کند. همچنین اخیراً سعید حجاریان در جلسه‌ای گفته است: باید روی تشکیل اتاق فکر و پارلمان اصلاحات سرمایه‌گذاری کنیم و این، دو‌کارکرد برای ما دارد: 1 - ایجاد شبکه‌های جدید اجتماعی، 2 - تأمین هزینه‌های سیاسی به این معنا که هزینه‌های سیاسی تنها روی یک نفر و یک عده خاص نباشد.

3 سیاست دانشگاه آزاد در انتخابات پیش رو
فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی‌در گفت و گویی خبر داد: سه اصل مهم برای فعالیت های انتخاباتی تشکلهای دانشجویی این دانشگاه تعریف شده که ملزم به رعایت آن در فرآیند فعالیتهای انتخاباتی پیش رو هستند. وی با تاکید بر اینکه هر فردی که در دانشگاه آزاد می‌خواهد فعالیت انتخاباتی داشته باشد باید در تشکلها عضو شود، گفت: نخست اینکه ما منعی برای تشکلها که از کاندیداها دعوت کنند تا برای شناخت و بصیرت بیشتر دانشجویان به دانشگاهها بیایند، قرار نداده ایم، همه کاندیداهایی که بعداً معرفی شوند یا از هم اکنون استعداد این را دارند که وارد این زمینه ها شوند می‌توانند که به دانشجویان با فرصتهای برابر، شناختی از خود ارائه دهند.

ادعای بمبگذاری در جلسه ‌رسایی‌
گروه سیاسی: خبرگزاری رجا در خبری جالب توجه مدعی شد، جلسه سخنرانی حمید رسایی در جمع مردم اصفهان تهدید به بمبگذاری شد.این جلسه قرار بود دیروز ساعت 30/18 در مسجد الغفور اصفهان برگزار شود.

ماموریت خاتمی به حجاریان
فاطر:برخی اخبار از تدوین مانیفست اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم توسط سعید حجاریان و به درخواست خاتمی حکایت می‌کند.

هیچ خطیبی حق ندارد له یا علیه نامزدی سخن بگوید
حجت‌الاسلام دعاگو در بررسی جایگاه خطیبان جمعه با توجه به نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، گفت: ائمه جمعه شخصیت‌های فرهنگی-سیاسی فراجناحی هستند، هیچ خطیبی حق ندارد در خطبه‌های نماز جمعه له یا علیه نامزدی سخن بگوید، وظیفه آنها بیان شاخصه‌های عمومی‌و شرایط قانونی برای احراز منصب ریاست جمهوری، آگاهی‌بخشی و روشنگری است.
وی افزود: نامزدهای تأیید صلاحیت شده به لحاظ احراز شرایط مندرج در قانون اساسی برابرند؛ لذا هیچ‌کس حق ندارد نامزدهای تأیید صلاحیت شده را به عدم شایستگی متهم کند. تضعیف و تخریب کسانی که شورای نگهبان شایستگی‌شان را برای تصدی ریاست جمهوری تأیید کرده است، مخالف شرع و قانون و تقابل آشکار با عزت و اعتبار ملی و قانون اساسی است.

سیاست سرزمین سوخته
خبرآنلاین:احمد توکلی، نماینده مجلس گفت: گویا رئیس جمهور می‌خواهد در این 6-5 ماه آخر دولت همه نظامات اداری کشور را بر هم بریزد و سرزمین سوخته تحویل بدهد.

من هم می‌آیم
فارس:صفر نعیمی‌رز نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: حضور در صحنه انتخابات یک تکلیف است و اگر فضا ایجاب کند،به عنوان سرباز ولایت داوطلب انتخابات ریاست جمهوری می‌شوم.

جنایات اعضای تیپ خالد بن ولید با استفاده از کودکان
اعضای تیپ خالد بن ولید وابسته به ارتش آزاد سوریه در حمص کودکان را نیز شریک جنایات خود می‌کنند. تازه‌ترین کلیپ متعلق به این گروه تروریستی تکفیری که بر روی اینترنت قرار گرفته است صحنه‌ای را نشان می‌دهد که افراد وابسته به ارتش آزاد سوریه ساطوری به دست یک کودک 10 ساله داده‌اند و از او می‌خواهند گردن یکی از طرفداران بشار اسد را بزند. با قطع شدن سر فرد مذکور، اعضاء وابسته به ارتش به اصطلاح آزاد سوریه حاضر در صحنه فریاد "الله اکبر" سر می‌دهند!

محمدرضا رحیمی جواب انتقادات حجت الاسلام نقویان را داد
 محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور، با انتقاد از اظهارات حجت الاسلام نقویان که ادعای ساده زیستی رئیس‌جمهور را با همراه بردن 120 نفر در سفر نیویورک در تضاد دانسته بود، این اظهارات را خلاف واقع و از مصادیق فتنه دانست. به گزارش "شفاف" رحیمی با اشاره به موارد دیگری از انتقادهائی که به دولت و رئیس‌جمهور می‌شود گفت: "این قبیل مسائل زیاد داریم. هر چیزی را نباید گفت و هر عاقلی این حرف را قبول دارد. متأسفانه برخی از افراد، مردم را مأیوس می‌کنند. اکنون در شرایطی که گرانی است و قیمت‌ها دو سه برابر بیشتر شده،‌ حال یک خانواده ضعیف این حرف‌ها را بشنود چه می‌گوید و چه برداشتی می‌کند؟"

کاریکاتورهای جدیدی از پیامبر اسلام منتشر می کنیم
در آستانه سالروز رحلت پیامبر اکرم، بار دیگر تحرکات عناصر معاند غربی برای اهانت به ساحت مقدس آن حضرت شروع شده است. مجله فرانسوی "شادلی ابدو" در تازه‌ترین شماره خود نوشت در نظر دارد کاریکاتورهای موهنی درباره پیامبر اسلام منتشر کند. این مجله اعلام کرده این کاریکاتورها را روز چهارشنبه (فردا) به چاپ خواهد رساند. مسلمانان فرانسه در برابر این خبر عکس‌العمل نشان داده و نسبت به عواقب این اقدام هشدار داده‌اند. در تابستان گذشته، انتشار یک فیلم از طریق اینترنت علیه پیامبر اکرم، عکس العمل‌های شدیدی را در سراسر جهان برانگیخت.

تیمم را معرفی می‌کنم
باشگاه خبرنگاران:محمد شریعتمداری وزیر بازرگانی دولت اصلاحات در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شما به عنوان داوطلب انتخابات تیم همراه خود را معرفی خواهید کرد؛ گفت: در زمان مشخص برنامه و تیمم را معرفی می‌کنم.

پورمحمدی به جمع 2+1 اضافه میشود؟
تعامل نیوز:خبرها حاکی است مقرر شده از میان آقایان لاریجانی، پورمحمدی، متکی و باهنر یک نفر به ترکیب سه نفره ائتلاف 1+2افزوده شود.

پیوند قلب گاو به انسان
یک زن بریتانیایی یکی از نخستین افرادی است که از یک جراحی پیشگامانه برخوردار شده و بافتی از قلب یک گاو برای بازسازی کبد وی مورد استفاده قرار گرفت. این جراحی که از آن با عنوان پیوند عضو از حیوان به انسان یاد می شود، اندام حیوان اهدا کننده به طور کامل برداشته می شود.

روزه‌داری یک سرباز برای محو فساد
یک سرباز پلیس ولایت «بلخ» افغانستان با نیت از بین رفتن فساد اداری در این کشور از 10 ماه پیش تاکنون روزه گرفته است.به گزارش فارس، این سرباز درخصوص انگیزه خود برای این تصمیم گفت: از اینکه افغانستان به عنوان فاسدترین کشور جهان معرفی شده است، رنج می‌برد.وی تأکید کرد: اگر مسئولان دولت به تعهدات خود برای از بین بردن فساد عمل کنند، تمام مشکلات افغانستان حل خواهد شد.این پلیس انتظامی افغان که در شهر «مزار شریف» خدمت می‌کند، «نظام الدین» نام دارد و از 10 ماه پیش تا کنون روزه گرفته است تا بتواند مسئولان دولتی را متوجه فساد اداری کرده تا به شکل جدی برای از بین بردن این معضل مبارزه صورت گیرد.این نظامی افغان گفته است: تا زمانی که فساد اداری از بین نرود و امنیت سراسری در افغانستان تأمین نشود به روزه گرفتن ادامه خواهد داد.

فوتبالیست ایرانی که پیراهن مارادونا را از تنش درآورد و فرار کرد!
پیراهن دیگو مارادونا یکی از باارزش ترین یادگاری‌های گلزن سابق تیم ملی است.به گزارش نامه، یکی از مهاجمان گلزن پیشین فوتبال ایران کریم باوی است که بیشتر دوران بازیگری خود را در دو باشگاه فوتبال شاهین و پرسپولیس سپری کرده است.وی مدت زیادی در تیم ملی نبوده و تنها 23 بازی برای تیم ملی انجام داده اما در این مدت 10 گل به ثمر رسانده که آمار خوبی است و یکی از بهترین سرزنهای تاریخ فوتبال ایران به شمار می رود.باوی که دو ترکش در بدنش دارد خاطره ای جالب از رویارویی با مارادونا نقل کرده است. وی گفت: در یک بازی دوستانه در عربستان دو تیم ستاره های فوتبال خاورمیانه و آمریکای جنوبی برگزار شد و از من نیز دعوت کردند. مربی ما تله سانتانا، مربی وقت عربستان بود. نیمه دوم به زمین رفتم و دو تا بار با ضربه سر تیر دروازه حریف را به لرزه درآوردم.وی ادامه داد: دقایق پایانی که نزدیک شد از داور خواستم چند ثانیه مانده به پایان بازی به من خبر دهد. فکر می کرد تاکتیکی برای گلزنی دارم. وقتی با اشاره به من فهماند که به زودی سوت را می زند به جای اینکه بروم سمت دروازه حریف، به سمت مارادونا دویدم و هر جا می رفت مانند سایه دنبالش بودم. همه تعجب کرده بودند. داور که سوت را زد، دست انداختم پیراهن مارادونا را از تنش در آوردم و به سمت رختکن فرار کردم. بنده خدا کاملا متعجب شده بود. هنوز هم این پیراهن از مهمترین داشته های ورزشی ام است.

مختار در هیچ جای تاریخ بیل نمی زد
به گزارش گروه فرهنگی مشرق - مهدی ارگانی عضو شورای طرح و برنامه ریزی سیما نسبت به تحریفی بودن برخی سریال های مطرح تلویزیون واکنش های تندی نشان داد و در مورد مجموعه تاریخی مختار نامه گفت:آقای میر باقری دوست ماست اما باید تعداد اسب، نور لباس و بازیگران را کنار بگذارد و بعد میزان غلط های تاریخ اش را ببیند تا بفهمد چقدر با استاندارد فاصله دارد.
-من چهار سال در مورد تاریخ جاهلیت مطالعه کردم اما هرگز در جایی از آن ندیدم که مختار بیل زده باشد. اصلا چنین کاری در شان اون نبود. چون نوعی دنیا دوستی به حساب می امد.

اخبار کوتاه
* طی روزهای گذشته طرحی به‌عنوان «راه سوم» برای انتخابات پیش‌رو توسط گروه مشکوکی مطرح شده که نشان از طرح‌های جدی این طیف برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری دارد. البته طرح این مسئله با انتقاد اعضای اصلی این طیف روبه‌رو شده است مبنی بر اینکه رسانه‌ای کردن این طرح نباید در حالی که زمان زیادی تا انتخابات باقی مانده است، صورت می‌گرفت.

 * باراک اوباما در تماس با مقامات کردستان عراق، از آن‌ها خواست تا در روند نزدیک شدن به ترکیه، آهسته و سنجیده حرکت کنند، چرا که این کار، مانع نزدیکی بیش از پیش نوری المالکی به ایران می‌شود. این مسئله توطئه آمریکا برای آسیب‌زدن هر بیشتر به محور مقاومت در منطقه و ایجاد موانع در همبستگی تهران و بغداد است.
*  طی روزهای گذشته اعضای گروهک پژاک با مقامات آمریکا در منطقه دیدار و گفت‌وگو کردند. در این گفت‌وگوها مقامات آمریکایی قول دادند اگر این گروهک بتواند ضربات مهلکی به ایران وارد آورد، آن را از لیست تروریستی وزارت خزانه‌داری حذف خواهند کرد!
 
 *تعدادی از محکومان امنیتی فتنه ۸۸ به دیدار یکی از محکومان مرتبط با گروهک تروریستی پژاک یعنی محمدصدیق کبودوند رفتند که دوران مرخصی خود را طی می‌کند. چندی پیش، رسانه‌های ضدانقلاب و عناصر فتنه در شبکه‌های اجتماعی تلاش کردند تا از پوشش خبر اعتصاب غذای وی، جنگ روانی را علیه نظام ترتیب دهند؛ اما عکس‌هایی که از دوران مرخصی وی منتشر شده، به‌خوبی خبر از سلامت وی در زندان دارد و معلوم شد ادعاهای دروغین فتنه‌گران مبنی بر مریضی وی در زندان فقط برای تحریک احساسات بوده است.

* به‌تازگی سعید حجاریان در جلسه‌ای گفته است: باید روی تشکیل اتاق فکر و پارلمان اصلاحات سرمایه‌گذاری کنیم و این، دو کارکرد برای ما دارد: 1- ایجاد شبکه‌های جدید اجتماعی، 2- تأمین هزینه‌های سیاسی به این معنا که هزینه‌های سیاسی تنها روی یک نفر و یک عده خاص نباشد.
   *  در پی فعال شدن هاشمی رفسنجانی برای تأثیرگذاری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و نیز فعالیت‌های تکروانه حزب کارگزاران سازندگی در این دور از انتخابات، برخی از مشاوران سیدمحمد خاتمی از این وضعیت انتقاد کرده و گفته‌اند: رفتارهای هاشمی و کارگزارانی‌ها موجب شده که علاوه بر شکل نگرفتن انسجام در میان اصلاح‌طلبان، چندپارگی در این جبهه بیش از پیش عمیق شود.
   *  روزنامه آلمانی «بیلد آم زونتاگ» نوشت: عربستان سعودی خواستار بستن قرارداد تسلیحاتی تازه‌ای با ارزش ۱۰۰ میلیون یورو با آلمان شده است. گفتنی است این کشور در مرحله اول، خواستار خرید ۱۰۰ تانک از نوع Dingo 2 است. بر اساس اخبار دریافتی، هدف عربستان از خرید این تانک‌ها، تقویت قوه دفاعی خود برای جنگ احتمالی با ایران است!
   *  در حالی علی‌اکبر ناطق‌نوری پس از مطرح‌شدن نامش به‌عنوان یکی از نامزد‌های انتخابات پیش‌روی ریاست‌جمهوری، این موضوع را تکذیب کرده که به‌تازگی یکی از پایگاه‌های اینترنتی نزدیک به وی، نام او را در نظرسنجی به‌عنوان نامزد احتمالی یازدهم دوره ریاست‌جمهوری قرار داده است! گفتنی است از ناطق‌نوری به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی برای اجرای طرح هاشمی رفسنجانی موسوم به دولت وحدت ملی! نام برده می‌شود.
   *  روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» یادداشتی را به قلم «پاتریک کاک‌برن» خبرنگار خود که به سوریه سفر کرده است، منتشر کرده و در آن، اوضاع داخل سوریه را متفاوت از آنچه در رسانه‌ها عنوان می‌شود، توصیف کرده است این روزنامه می‌نویسد: رسانه‌هایی که تصویر واقعی از سوریه ارائه بدهند به‌شدت از طرف تروریستی ضدسوری تحت فشار و تهدید قرار می‌گیرند این گزارشکر روزنامه ایندیپندنت در پایان نتیجه می‌گیرد در حال سقوط بودن اسد، فرضی اشتباه است.
   *  موج برخورد با فعالان اقتصادی و متخصصان و دانشمندان ایرانی در غرب این‌بار به اسپانیا رسید. آقای «علی‌رضا ولدخانی» مدیرعامل  و سهامدار شرکت هلی‌کوپتری «هلی‌کیش» ـ که یک شرکت خصوصی ایرانی است ـ متهم به داشتن نیت قاچاق هلی‌کوپتر از اسپانیا به مقصد ایران شده است.
   *  رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از افزایش زندگی مجردی دانشجویی در شهر تهران به‌ویژه در محلات شمال شهر خبر داد و گفت: این، پدیده جدیدی از نوع آسیب‌های اجتماعی است که پیامدهای خطرناکی دارد. «مرتضی طلایی» با بیان این مطلب افزود: ‌متأسفانه‌ گزارش‌هایی مبنی بر تشکیل زندگی‌های مجردی در شمال شهر تهران داریم که در آن دختر و پسر دانشجو بدون ازدواج رسمی زیر یک سقف زندگی می‌کنند.
   *  هیئت وزیران در روزهای اخیر در فاصله هفت ماه تا پایان کار دولت دهم مصوبه‌ای را گذراند که طبق آن، اختیار استخدام 1500 نفر خارج از ضوابط قانونی استخدام به معاون اجرایی رئیس‌جمهور داده می‌شود.



https://shoma-weekly.ir/xvD8fg