گفته می‌شود که...

اخبار 24 ساعت گذشته

استقبال از شیار 143 در ژاپن/ باج 200 میلیون تومانی برای حضور در یک تیم لیگ برتری/ سر مربی زن برای تیم فوتبال مردان!/ مولاوردی: مخالف تفکیک جنسیتی هستیم/ حور العین نداریم. لطفا منفجر نشوید!/ اعتراف نور چشمی تئاتر به تصورات وقیحانه اش/ مخالفان دولت همانند داعشی ها هستند! و ...
رونمایی از گنبد آهنین ایران در آینده نزدیک
برخی رسانه ها و مطبوعات انگلیسی‌ زبان، عناوین زیر را پوشش خبری داده اند:
رهبران نظامی ایران روز چهارشنبه اعلام کردند، تهران درحال آماده سازی سیستم های جدید دفاع موشکی برد متوسط و دوربرد است. این سیستم ها یادآور سیستم گنبد آهنین اسرائیل می باشند که موشک ها را در وسط آسمان و قبل از برخورد با زمین نابود می کند. به گفته فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء، رونمایی از این سیستم ها در 22 سپتامبر [31 شهریور] انجام خواهد شد.
مخالفان دولت همانند داعشی ها هستند!
در حالی که این روزها حجم مطالب تخریبی علیه منتقدان دولت افزایش یافته است، به‌تازگی یک پایگاه خبری اصلاح‌طلب در مقاله‌ای عجیب، همراه با توهین به مخالفان هاشمی رفسنجانی، آن‌ها را افرادی همانند داعش دانسته است.
روایت میرکاظمی از اختلافاتش با احمدی نژاد
سیدمسعود میرکاظمی، رییس کمیسیون انرژی مجلس و وزیر پیشین نفت مهمان برنامه این هفته شناسنامه بود. او در این برنامه از تغییرات گسترده مدیران در کمتر از یک سال در زمان وزارتش دفاع کرد و گفت که هنگام انتصاب معاونانش هم، صلاحیت آنها را به لحاظ اخلاقی با محمود احمدی نژاد چک می کرده است.
به گزارش ایرنا، وی در این برنامه هرچند بخشی از انتقادات مطرح شده نسبت به عملکرد رییس جمهور پیشین کشورمان را پوپولیستی دانست، اما به برخی اختلافات خود با محمود احمدی نژاد اشاره کرده و درباره زمینه های این اختلافات توضیح داد: «آقای دکتر احمدی نژاد و من خیلی رک و راست با هم صحبت می کردیم و در جلساتی هم که دو نفره بودیم هر دو با هم با صراحت صحبت می کردیم. اختلاف نظر بر سر افراد بود و من معاونانی را انتخاب کرده بودم که آقای دکتر می خواستند آنها را تغییر دهند و من دلیلی بر تغییر نمی دیدم. می گفتم به دور از عدالت است کسی که خوب کار می کند مشکل اخلاقی، سیاسی و مالی ندارد. تلاش زیادی هم در انجام کارهایش دارد، عوض کنیم.»
توصیه احمد خاتمی به مدافعان رفع حصر
آیت‌الله «سیداحمد خاتمی»، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: فتنه‌گران اگر به گناه خود اعتراف کنند، رأفت نظام شامل حال‌شان خواهد شد. به گزارش ایسنا، او افزود: بهتر است افرادی که برای رفع حصر تلاش می‌کنند، آنها را به اعتراف و قبول گناه ترغیب کنند.
اخرین اثر افخمی در نگاه ابطحی
محمدعلی ابطحی ضمن انتشار عکسی در اینستاگرام نوشت: دیشب رفتم سینما. شب جمعه بود و وقت فراغت. البته برای من شب جمعه هم فراغتی بود مثل بقیه شبهای هفته. فیلم قشنگ آذر، شهدخت، پرویز و دیگران را دیدم. خودش مثل اسمش طولانی بود. کار دوست خوبم بهروز افخمی. راست است که میگویند نویسنده ها هیچ داستانی را که تجربه نکرده باشند، نمی توانند بنویسند. اینجا هم کمی همین طور بود. از فیلم هایی بود که خیلی دوست داشتم. موضوعش اگر چه خیلی متفاوت نبود اما ساخت و بازی و تصویرپردازی آن خیلی خوب بود. بازی ها هم همین طور. چند وقت پیش در سینما قلهک با حضور اقای افخمی و خانم مرجان شیرمحمدی و دیگران نصف فیلم را نشانمان داده بودند و عکسی هم گرفته بودیم.
کمک شاه عربستان و دستپاچگی مفتی جهاد نکاح
مبلّغ مشهور سعودی و صاحب فتوای جهاد نکاح، پس از کمک میلیاردی شاه عربستان به ارتش لبنان، با دستپاچگی نوشتۀ خود در "توئیتر" را حذف کرد.
محمد العریفی که پس از انتساب یک فتوای جنجالی، به مفتی جهاد نکاح شهرت یافته، پس از وقایع اخیر عرسال، در دفاعی آشکار و مبالغه آمیز از تروریست های النصره و داعش، در صفحه خود در توئیتر نوشت: 100 هزار پناهنده (!) دیروز و امروز به دست ارتش لبنان و حزب الله در عرسال بمباران شدند (!)
اما پس از انتشار خبر اعطای کمک یک میلیارد دلاری حاکم عربستان به ارتش لبنان، عریفی که قافیه را بر خود تنگ می دید، به سرعت این نوشته خود را از توئیتر حذف کرد.
البته یکی از کاربران توئیتر هم پیش از آن به عریفی یادآور شده بود که «این جمله را حذف کن! پادشاه یک میلیارد به ارتش لبنان کمک کرده!»
اعتراف نور چشمی تئاتر به تصورات وقیحانه اش
فرد به ظاهر هنرمندی که نزد اهالی تئاتر به نورچشمی مدیران دولتی مشهور است و همواره از امتیازات ویژه حکومتی –مثل امکان اجرای همزمان دو نمایش- برخوردار است، به تصورات وقیحانه خودش از تئاتر اعتراف کرد.
برای بسیاری جای سوال بود که ابتذال جاری در آثار «محمد یعقوبی» از کجا ناشی می‌شود؟ وی در گفت وگوهای جدید خودش اعتراف کرده که تئاتر را شبیه به مسائل جنسی می‌داند!
او همچنین در اظهار نظر توهین‌آمیزی به مردم ایران از واکنش منفی مردم نسبت به موضوعاتی چون همجنس‌گرایی و الفاظ رکیک در تئاتر انتقاد کرده است!
یعقوبی همچنین در گفت و گوی دیگری، حجاب اسلامی را تخطئه کرده و از اینکه زنان ایرانی حجاب اسلامی را پذیرفته‌اند ابراز ناراحتی کرده است!
وی درحالی نظام حاکم بر ایران را به سانسور و اختناق متهم کرده که جزو بهره‌مندترین افراد از امکانات دولتی بوده است. البته این روال مرسوم در عرصه فرهنگ و هنر ایران است که معمولا افراد صاحب رانت و امتیازات ویژه در این عرصه، نسبت به نظام معترض‌تر هستند.
همین فرد، چندبار مقابل دوربین رسانه ملی قرار گرفته است و به اظهارنظر پرداخته است. وی همچنین به عنوان مدرس تئاتر نیز امکان ارائه نقد و نظر داشته است.
افشاگری تحلیل‌گر انگلیسی و عصبانیت سفیر سعودی
 «دیوید هرست» نویسنده و تحلیل‌گر امور غرب آسیا و شمال آفریقا، به‌تازگی در مقاله‌ای با عنوان «حمله به غزه با فرمان پادشاه سعودی» در یک روزنامه انگلیسی، به انتقاد از موضع عربستان در قبال جنگ علیه غزه و حمایت مقامات سعودی از حمله رژیم صهیونیستی به این منطقه به‌منظور خلاص شدن از جنبش حماس پرداخت که با واکنش شاهزاده محمد بن‌نواف ‌بن‌عبدالعزیز، سفیر سعودی در انگلیس، روبه‌رو شد. سفیر سعودی به‌شدت به دیوید هرست حمله کرد و این مقاله او را دروغ محض و بی‌اساس دانست و گفت: عربستان از ملت فلسطین حمایت می‌کند و ادعای حمایت عربستان از حمله اسرائیل [رژیم صهیونیستی] به غزه، یک سخن وقیحانه و زشت است. اما دیوید هرست نیز به نوبه خود در مقاله دیگری در پایگاه هافینگتون پست به اظهارات سفیر سعودی در لندن پاسخ داد و بخش دیگری از رابطه عربستان سعودی با مسئولان رژیم صهیونیستی را برملا کرد. دیوید هرست در این مقاله خطاب به سفیر سعودی در لندن گفت: «برای انسان بسیار دشوار است که سفیر عربستان در لندن باشد زیرا مجبور خواهد بود «چیزی را که نمی‌توان انکار کرد، انکار کند.» حمله به غزه با حمایت عربستان صورت گرفت و این امر را نمی‌توان انکار کرد؛ اما بدتر از آن، این است که یکی از همکاران تو نظری برخلاف تو بیان کند. این همکار، همان برادر رئیس تو در وزارت خارجه است. حالا می‌خواهید چکار کنید شاهزاده نواف؟ هرست این مطلب را در اشاره به مقاله اخیر شاهزاده ترکی فیصل، رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان، در روزنامه سعودی الشرق‌الاوسط بیان داشت که برادر سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان سعودی است. شاهزاده ترکی فیصل در این مقاله از جنبش حماس انتقاد کرده بود. هرست در مقاله خود در هافینگتون پست همچنین در اشاره به سیاست یک بام و دو هوای مسئولان سعودی و حمایت ظاهری از ملت فلسطین و روابط پنهانی با رژیم صهیونیستی، این سؤالات را مطرح کرد که واقعیت کجاست؟ آیا عربستان از حق فلسطینی‌ها در مقاومت در مقابل اشغال‌گری حمایت می‌کند یا از محاصره تحمیلی مصر و اسرائیل علیه نوار غزه تا اینکه این منطقه خلع سلاح شود؟ آیا اسرائیل در نسل‌کشی دست دارد یا مبارزان فلسطینی که باید خلع سلاح شوند؟ تکلیف خودتان را روشن کنید و تصمیم بگیرید که عربستان چه می‌خواهد؛ زیرا نمی‌توان دوپهلو حرف زد. نمی‌توانید از یک‌سو، سوگند وفاداری به مسئله فلسطین بخورید و از سوی دیگر، سیگنال‌های مخفی برای به قتل رساندن ملت فلسطین به اسرائیل بفرستید. هرست همچنین ادعای سفیر عربستان در لندن درباره نبود تماس و ارتباط بین عربستان و رژیم صهیونیستی را رد کرد و خطاب به شاهزاده محمد بن‌نواف‌ بن‌عبدالعزیز گفت: به ما بگو بین شاهزاده بندر بن‌سلطان، مشاور ویژه ملک عبدالله پادشاه سعودی و تامیر باردو، رئیس موساد، در نوامبر گذشته در هتلی در بندر عقبه اردن چه گذشت؟ وی تأکید کرد: عربستان حامی فعال ادامه این جنگ وحشیانه علیه غزه است.
جاسوسی اسرائیل از برنامه هسته ای ایران
سرویس های جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا با کمک سرویس جاسوسی ارتش اسرائیل معروف به « 8002 » در حال عملی کردن طرح هایی برای جنگ سایبری علیه ایران، سوریه و حزب الله هستند.
این روزنامه فلسطینی در ادامه می نویسد: این سرویس های جاسوسی از به دست آوردن اطلاعات زیادی در خصوص برنامه های هسته ای ایران خبر دادند. همکاری سرویس های جاسوسی اسرائیل و آمریکا بر برنامه های هسته ای ایران متمرکز شده است و در کنار این ماموریت اطلاعات مربوط به رهبران سوریه و تلاش های هسته ای این کشور و همچنین اطلاعات مربوط به حزب الله لبنان و بر نامه های نظامی آنها را رصد می کنند و در اختیار هم دیگر قرار می دهند.
این سرویس های جاسوسی که همواره در حال تبادل اطلاعات با موساد و سیا هستند کلیپ هایی مربوط به نیرو گاه های هسته ای ایران و رزمندگان سپاه پاسداران را در اختیار هم دیگر قرار داده اند و عملیات جنگ الکترونیکی بر علیه ایران راه انداخته اند.
حور العین نداریم.
لطفا منفجر نشوید!
یک جوان تروریست عربستانی که "حور العین" را در خواب دیده بود، خود را در عملیاتی انتحاری در یمن منفجر کرد!
این جوان که "عبد الرحیم العتیبی" نام داشت و عضو گروهک "قاعده الجهاد فی جزیره العرب" بود، در آغاز هفته جاری و پیش از هلاکت خطاب به همقطارانش گفته بود که "حور العین" را در خواب دیده که او را به انجام عملیات انتحاری تشویق کرده اند!
به نوشته روزنامه رأی الیوم، تروریست های همدست العتیبی در نوشته های خود در توییتر آورده اند که انگیزه و مشوّق وی برای انجام این عملیات، دیدن حور العین در خواب بوده است. عتیبی پیش از آن که به یمن برود، چندین ماه در کنار تروریست های "انصار الشریعه"، از شاخه های القاعده در سوریه، جنگیده بود و سپس به یمن رفت تا به گروهک "قاعده الجهاد فی جزیره العرب" ملحق شود.
سرکردگان گروهک های تروریستی، خانوادۀ کشته های خود را با بیان رؤیاها و خواب هایی که به آنان نسبت داده می شود، تسکین می دهند و مدعی می شوند که کشته های خود را در خواب دیده اند، در حالی که لباس های سپید بر تن دارند و در باغ های بهشت از نعمت ها برخوردارند(!) آنها تاکید بسیار دارند که این رؤیاهای ساختگی حتما برای بازماندگان تروریست های مقتول نقل شود.
انتقاد مایلی‌کهن از علی دایی و رویانیان
محمد مایلی‌کهن سرمربی سابق تیم‌ملی‌ پس از مدت ها غیبت در عرصه رسانه به عنوان یکی از میهمان مناظره در شبکه اول سیما درباره مسائل روز فوتبال ایران گفت‌وگو کرد. مایلی‌کهن در بخشی از حرف هایش گفت: واقعیت فوتبال ما چیزی است که در جام‌جهانی دیدید، ما فوتبال را تبدیل به میدان جنگ کرده ایم. برزیل در جام‌جهانی 7 گل می‌ خورد اما حتی یک پوست تخمه هم داخل زمین پرت نکردند. اینجا اما هیچ کس طاقت شکست ندارد.
مایلی‌کهن با دفاع از کلیات فوتبال گفت: البته ما اصلا در فوتبال ایران بخش خصوصی نداریم و همه به نوعی وابسته به دولت هستند. اما من روی این اعداد و ارقام حرف دارم، ممکن است که این عدد، عدد زیادی باشد ولی در مقایسه با پول هایی که در جاهای دیگر در حوزه فوبال پرداخت می‌ کنند رقم رقم بالایی نیست. ضمنا فوتبال یک تابلوی بزرگ دارد. ما ممکن است کره و ژاپن را هر از چندگاهی یک ـ صفر ببریم اما می‌ شود به من بگویید که در صنعت چند ـ هیچ به اینها می‌ بازیم؟
مایلی‌کهن مشکل اصلی فوتبال ایران را نابلدی مدیرها دانست و گفت: یک مدیری آمده و یک مربی 5 میلیارد پول داده. خب اگر به من و شما هم این پول را بدهند، مگر ما بدمان می‌ آید بگیریم. موضوع این است که این مدیر مشخص نیست با چه مبنایی اقدام به بستن این قرارداد کرده و تازه مسئله این است که مربی وقتی در محل تمرین حاضر می‌ شود درگیر کارهای تجاری اش است و حواسش جمع کار نیست.
مایلی‌کهن در پایان درباره عقد قرارداد 2 میلیون دلاری با کی‌روش را یک کار اشتباه دانست و گفت: کی‌روش قبل از قرارداد با ایران از همه جای دنیا پیشنهاد داشت اما حالا می‌ گویند او مادرزاد ایران را دوست داشته.ما در جام جهانی ضعیف ترین نمایش ها را داشته ایم و در این شکی نیست .
مولاوردی: مخالف تفکیک جنسیتی هستیم
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور گفت: طرح تفکیک جنسیتی مورد تائید معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیست و دولت یازدهم نیز با آن مخالف است.شهیندخت مولاوردی در گفت وگو با ایرنا، افزود: گرچه برخی دستگاه ها و ارگان ها اقدام به تفکیک جنسیتی پرسنل زن و مرد خود کرده اند، این طرح به صورت سلیقه ای اجرا شده و مورد تائید دولت نیست.
کوثری: به دنبال نصف کردن حق ماموریت مسئولان هستیم
اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی دانشجویان در مسجد دانشگاه علم و صنعت با بیان این که رفتار و گفتار مسئولان هم نوعی جهاد است، گفت: انتظار نظام و مردم و ولایت این گونه است که مسئولان، طبقه پایین را رها نکنند.به گزارش فارس، وی گفت: باید اختلاف مزایا از بین برود و همان طور که جوانان انقلابی به اردوهای جهادی می روند، به دنبال این هستیم که حق ماموریت مسئولان به منظور سازندگی کشور نصف شود.
خداداد عزیزی: ما راه دروغ گفتن را باز می کنیم
جعفرزاده در برنامه مناظره تلویزیونی پیرامون هزینه کردن دولت در فوتبال خلاف جلالی معتقد است ما راهی جز عدم دخالت دولت نداریم.
خداداد هم موافق جعفرزاده است. او می‌گوید:«در سال حدود 800 میلیارد در فوتبال خرج می شود. به 8 نفر مورد اعتماد دولت یکی 100 میلیارد بدهند و بگویند باشگاه را بسازید و هزینه کنید. علاقه مردم روز به روز کمتر می شود به فوتبال و هزینه ها روز به روز بیشتر می شود. مگر می شود آندو 1.4 میلیارد بگیرد و امسال 1 میلیارد بگیرد. ما راه دروغ گفتن را باز می کنیم. به اعتقاد من راهکار است، ولی این سفره ای که پهن شده خیلی پربرکت است! همه حرف من این است دولت پولش را دور می ریزد! این پول هیچ نفعی برای مردم و فوتبال ندارد.»
ازدواج عجیب مردی با معشوقه مرده اش
یک مرد تایلندی به نام «چادیل دفی» طی پیامی از دوستان خود دعوت کرد تا روز 4 ژانویه در مراسم ازدواج خود و همسر مرده اش حضور پیدا کنند.
این ازدواج در یکی از مناطق شمال تایلند صورت گرفت. در این مراسم چادیل 28 ساله با جسد نامزدش «سارینا کامسوک» که وی قبل از مرگ 29 سال داشت ازدواج کرد. گفتنی است سارینا بر اثر سانحه ی تصادف در شب سال نو میلادی به شدت زخمی شده و به یکی از بیمارستان های تایلند منتقل شد اما به دلیل ازدحام جمعیت دیر به ICU منتقل شده و جان خود را از دست داد.
این دو قرار بود ازدواج کنند اما به دلیل ادامه تحصیل چاریل به تعویق افتاده بود.
سر مربی زن برای تیم فوتبال مردان!
کورین دیاکره که اخیرا به عنوان سرمربی تیم کلرمون فرانسه انتخاب شده است روز گذشته برای نخستین بار روی نیمکت این تیم نشست و تیمش را کوچینگ کرد. کلرمون در دسته دوم لیگ فوتبال فرانسه بازی می کند. این برای نخستین بار در تاریخ فوتبال است که یک زن عهده دار هدایت یک تیم مردانه می شود.
نام کورین دیاکره را باید در تاریخ ورزش نوشت. او نخستین زنی در تاریخ فوتبال دنیاست که هدایت یک تیم حرفه ای مردانه را بر عهده گرفته است.
تیم او در نهایت با نتیجه دو بر یک مقابل برست مغلوب شد تا این مربی زن کارش در فوتبال مردان را با شکست آغاز کند.
 اعلام جنگ علیه شیعیان
یکی از خطیبان جمعه شهر "تلمسان" دومین شهر بزرگ الجزائر، علیه شیعیان علناً اعلام جنگ کرد. این خطیب وهابی گفت: در زمانی که امت عربی و اسلامی در شرایط سختی به سر می‌برند برخی جزائری‌ها را می‌بینیم که فریب دعوت گرویدن به تشیع را خورده‌اند و شیعه شده‌اند. به گزارش شیعه نیوز وی افزود: اگر این افراد از فتنه‌های خود در جامعه الجزائر دست بر ندارند او در صورت نیاز اسامی آنها را فاش خواهد کرد تا اقدامات لازم انجام شود. چندی پیش نیز یک حزب سلفی الجزائر موسوم به "جبهه بیداری آزاد" با افتتاح یک خط هوایی میان ایران و الجزائر مخالفت کرد و آن را عاملی برای نشر تشیع اعلام کرد. عبدالفتاح حماش، رهبر این حزب سلفی مدعی شد افتتاح این خط هوایی، مانند افتتاح خط آتش بر روی مردم الجزائر است! سال گذشته تنها چند روز پس از اعلام جنگ سلفی‌های الجزائر علیه نشر تشیع در این کشور، دولت الجزائر نیز به صورت رسمی مبارزه علیه انتشار تشیع در این کشور را اعلام کرد. وزیر امور دینی الجزائر "بوعبدالله غلام الله" در یک اعلام موضع رسمی گفت: به هیچ عنوان اجازه انتشار تشیع در این کشور را نخواهیم داد و با جدیت هرچه تمام‌تر با هرگونه تلاشی در این راستا مبارزه خواهیم کرد. رسانه‌های مختلف از یک حرکت سازمان یافته توسط نیروهای امنیتی الجزائر خبر می‌دهند، این نیروها تمام کتاب‌هایی که تنها گمان می‌رود مربوط به شیعیان باشد را از کتاب خانه‌های عمومی جمع‌آوری کرده‌اند.
تصمیم یک وزارتخانه درباره گروه های وایبری کارمندان
پس از اطلاع مسئولان یکی از وزارتخانه های اقتصادی مبنی بر تشکیل تعدادی گروه در شبکه های اجتماعی تلفن همراه مانند وایبر با نام های مرتبط با این وزارتخانه و عضویت پرسنل این دستگاه، دستورالعملی خطاب به کارمندان و مدیران این نهاد صادر شده است که تشکیل گروه با اسامی چون کارمندان وزارتخانه یا عناوین مرتبط با نام این دستگاه و رد و بدل شدن هرگونه اطلاعات و تصمیمات اداری، ممنوع و خاطیان طبق مقررات مربوط به تخلفات اداری جریمه خواهند شد.
باج 200 میلیون تومانی برای حضور در یک تیم لیگ برتری
یکی از بازیکنان جوان فوتبال مدعی شده که برای حضور در یک تیم مطرح لیگ برتری 200 میلیون تومان به اسم سرمربی از او پول گرفته شده است.
در این روزها که لیگ برتر آغاز شده دوباره حرف و حدیث های فراوانی در مورد برخی از مربیان مطرح شده است. یکی از بازیکنان مطرح فوتبال ایران که خیلی زود در فوتبال ایران نامش بر سر زبان ها افتاد و خیلی زود هم از گردونه خارج شد  در یک جمع خصوصی مدعی شد که برای اینکه به تیم مطرح لیگ برتری برود مجبور به پرداخت 200 میلیون تومان باج شده است! این بازیکن( آقای ح) مدعی شد که به اسم سرمربی مطرح این پول را از او گرفتند تا او بتواند پیراهن تیم محبوب دوران کودکی اش را بر تن کند و زمانی که این پول پرداخت شد خیلی راحت به آرزویش در فوتبال رسید اما بهای رسیدن به آرزویش خیلی گران بوده!
جالب است که این مربی همواره مدعی است که هیچ دخالتی در امور مالی بازیکنان و باشگاه ندارد اما یا این حرف مربی خلاف واقع است یا اینکه برخی نزدیکانش حسابی از دوستی با او سوء استفاده می کنند و هر کاری می خواهند انجام می دهند که این مسئله هم به اختیار تامی است که به این شخص نزدیک به مربی داده شده است.
 جنایات تازه داعش
با ادامه حملات داعش، شرایط در برخی مناطق شمال غربی عراق، بحرانی شده و در حالی که پیش از این اعلام شده بود جان حدود 50 هزار نفر از مردم منطقه سنجار در معرض خطر است برخی سایت ها و خبرگزاری های عراقی دیروز از مرگ 300 کودک بر اثر مصرف برگ های غیر بهداشتی درختان ارتفاعات محاصره شده سنجار در شمال عراق خبر دادند. به گزارش ایرنا، این کودکان متعلق به خانواده های آواره ایزدی هستند که از ابتدای هفته گذشته پس از سقوط شهر سنجار به دست داعش، به کوه های منطقه پناه برده و به محاصره افتاده اند.
در گزارشی که شفق نیوز به نقل از شاهدان منتشر کرده، گفته شده که این کودکان در 48 ساعت گذشته جان باخته اند. گزارش های دیگری نیز از ارتفاعات سنجار دریافت شده مبنی بر این که به تعداد تلفات افراد سالخورده، افزوده شده است. آخرین گزارش ها حاکی از مرگ بیش از 50 پیرزن و پیر مردی بود که نتوانستند در کوه ها دوام بیاورند. همچنین به گزارش مهر به نقل از النشره، هلکرد حکمت، سخنگوی نیروهای پیشمرگه اعلام کرد: سد موصل مجددا از پنجشنبه شب به دست گروه تروریستی داعش افتاده است. در همین حال وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (جمعه) اعلام کرد که هواپیماهای نظامی آمریکا، پایگاه های توپخانه ای گروه تروریستی داعش در شمال عراق را هدف حمله خود قرار دادند.
هشدار درباره شرط مبهم پرداخت تسهیلات ارزی به تجار و تولیدکنندگان
بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد مسئول مشخص شده که طبق آخرین مصوبات صندوق توسعه ملی، تاکید شده است که آثار ریسک نوسانات نرخ برابری ارزها در برخی موارد بر عهده استفاده کننده از تسهیلات این صندوق خواهد بود که این شیوه اجرا باعث خواهد شد بخشی از تجار و تولیدکنندگان جرات استفاده از این تسهیلات را پیدا نکرده و بخشی دیگر نیز در آینده با مشکلات ناشی از تبعات این نوسانات مواجه و دچار دردسرهای عدیده شوند.
استقبال از شیار 143 در ژاپن
نمایش فیلم «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار در هیروشیما با استقبال خوب ژاپنی‌ها مواجه شد. این فیلم در جشنواره صلح و دوستی ایرانیان به مناسبت سالگرد بمباران اتمی هیروشیما در این شهر به نمایش درآمد.
براساس گزارش منابع خبری از هیروشیما، نکته جالب توجه در جریان نمایش این فیلم، واکنش‌ها و گریه مردم ژاپن بعد از اکران این اثر بود که نشان می‌داد با مفاهیم آن ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند.
پس از نمایش این فیلم، نرگس آبیار صحبت کرد و ضمن ابراز همدردی با مردم ژاپن در سالگرد بمباران اتمی هیروشیما به جنایت‌های اخیر رژیم اشغالگر اسرائیل در غزه اشاره کرد و گفت: در همین دنیا و در برابر دیدگان ما کسانی هم هستند که حیات خود را با ستاندن جان انسان‌ها و کودکان بیگناه غزه پیوند زده‌اند و با این فکر باطل به گستردگی جغرافیایی خود می‌اندیشند. آنها نمی‌دانند که برای ماندگاری باید بر دل‌ها حکومت کنند نه زمین‌ها؛ و این شهرک‌ها و خانه‌هایی که بر زمین‌های آغشته به خون مردمان مظلوم فلسطین بنا می‌کنند، هیچگاه محل امنی نبوده و نخواهد بود و هرکس در آن سکنی گزیند، خواب آرامی را تجربه نخواهد کرد.
تشریح آخرین وضعیت پرونده‌ صبا آذرپیک
سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی، وکیل صبا آذرپیک، گفت: موکلم دو پرونده دارد و پرونده اول وی با عنوان اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب تشکیل شده که مربوط به سال 89 است و این پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران ارسال شده است .پرونده دیگر خانم آذرپیک در مرحله تحقیقات مقدماتی و در دادسراست که از اتهامات موکلم در این پرونده اطلاعی ندارم و بنده معتقدم که باید هرچه‌سریع‌تر این دو پرونده با هم تجمیع شوند. او درباره آخرین وضعیت پرونده حسین نورانی‌نژاد، دیگر موکلش گفت: موکلم به شش‌سال حبس محکوم شده بود که تقاضای تجدیدنظر نسبت به رای صادره را ارایه دادیم.
تا یک هفته فرصت دارید به رئیس جمهور پیامک بزنید
بسته طنز خبری " حساس نشو " که پنج شنبه ها ساعت ۲۰ از شبکه ی خبر پخش می شود، در اقدامی در آستانه ی آغاز یک سالگی آغاز به کار رسمی دولت، از مردم خواست در یک جمله با رئیس جمهور صحبت کنند.
مخاطبان به مدت یک هفته فرصت دارند تا با ارسال جملات خود به شماره 1000602 با رئیس جمهور به صورت مستقیم صحبت کنند.
پیام های مردمی، از طریق این برنامه به دست رئیس جمهور خواهد رسید.
بازگشایی سفارت انگلیس، به‌زودی
کاردار غیر مقیم ایران در انگلیس، با بیان اینکه سفارت انگلیس در تهران به زودی بازگشایی می‌شود، گفت: همچنین همه بخش‌های سفارت ایران در انگلیس در آینده‌ای نزدیک فعال می‌شود. محمدحسن حبیب‌ا...‌زاده با اشاره به روند مذاکرات میان ایران و انگلیس برای بازگشایی سفارت این کشور در ایران افزود: بازگشایی این سفارتخانه در چارچوب دیپلمایتک در حال انجام است و بازگشایی سفارت انگلیس در آینده‌ای نزدیک بعد از مذاکرات انجام می‌شود. وی با اشاره به بازگشایی بخش کنسولی سفارت ایران در انگلیس در اسفند ماه سال گذشته، تصریح کرد:‌ هم‌اکنون سفارت در حال ارائه خدمات کنسولی به هموطنان است و به زودی سایر بخش‌های سفارتخانه نیز فعال می‌شود.
اخبار روزانه:
   * شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین، طی خطبه‌های نماز جمعه دیروز بحرین، از رژیم آل‌خلیفه خواست تا نحوه ترکیب‌بندی واقعی وزرای کنونی را توضیح دهد و اعلام کند که نسبت خانواده حاکم با دو طایفه سنی و شیعه چقدر است. رهبر شیعیان بحرین درباره باطل کردن شناسنامه شهروندان بحرینی به دست رژیم آل‌خلیفه اظهار داشت: در شرایطی که هیچ مانعی برای باطل کردن شناسنامه شهروندان وجود ندارد، این اتفاق در حال رخ دادن است و هر شهروندی که دولت از او راضی نباشد، در معرض این تهدید قرار دارد. وی تأکید کرد: اتفاقاتی که در حال روی دادن است، هیچ تناسبی با دستورات دینی، قوانین عادلانه و منافع ملی ندارد.
   * خالد البطش، یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در نوار غزه، در گفت‌وگو با المیادین اعلام کرد: ما به‌منظور احقاق حقوق ملتمان، در قاهره هستیم و هدفمان توقف حملات و رفع بی‌بازگشت محاصره غزه است. این رهبر جهاد اسلامی گفت: موضوع بنادر و فرودگاه، حق مردم فلسطین است که از آن عقب‌نشینی نخواهیم کرد. البطش گفت: سرسختی اسرائیل و تلاش این رژیم برای نادیده گرفتن و برآورده نکردن خواسته‌های مشروعمان به‌وضوح ملاحظه می‌شود.
   * معاون سابق سازمان انرژی اتمی به‌تازگی در گفت‌وگویی با اشاره به برداشته شدن تحریم قطعات هواپیما از طرف غرب گفت: سؤال این است که آیا یکی از این قطعات وارد ایران شده است؟ در شرایطی که حتی یکی از این قطعات هنوز وارد ایران نشده است، طرف غربی می‌گوید تحریم را برداشته‌ام؛ اما با این حال، تعهدی برای رسیدن این مقدار قطعه هواپیما به ایران ندارد. وی در ادامه نیز گفت: البته طرف غربی تعهد نکرده است که این مقدار فلان موضوع را بابت این مقدار فلان عمل ایران آزاد کند؛ اما ما تعهد کرده‌ایم که این مقدار اورانیوم را از بین ببریم و یا رقیق کنیم!
*جوانان معترض مغربی پیراهن لیونل مسی، بازیکن تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا را در اعتراض به کمک مالی وی به رژیم صهیونیستی آتش زدند. این در حالی است که مسی خبر کمک به صهیونیستها را تکذیب کرده است.

* روزنامه «پاییس» چاپ اسپانیا با انتشار گزارشی مدعی شد که یک شهروند اسپانیایی که اخیراً به سوریه رفته و به گروهک تروریستی - تکفیری داعش پیوسته، یک کمربند انتحاری به عنوان هدیه به همسرش داده است.

*اقبال شاکری عضو کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران با اشاره به توقف دو طبقه کردن بزرگراه‌های پایتخت گفت: قرار نبود پس از پروژه طبقاتی صدر، مشابه این پروژه در پایتخت اجرایی شود.

* شرکت ماناس ایرویز قرقیزستان در تلاش است تا یک هواپیمای ایرباس 340-300 را که پیشتر تحت اختیار یک شرکت پاکستانی بوده، خریداری و به ایران اجاره دهد. این هواپیما پیشتر تحت اختیار شرکت پاکستانی ایربلو قرار داشته است. ماناس ایرویز در نظر دارد این هواپیمای را به شرکت ماهان ایر ایران اجاره دهد.

* محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس گفت: اجرای طرح تکریم بانوان از سوی شهرداری حرکتی صحیح بود که مورد حمایت مجلس شورای اسلامی نیز قرار گرفته است. وی با بیان اینکه فرهنگ جداسازی محیط کار مردان و زنان باید نهادینه شود، افزود: متأسفانه برخی از مسؤولان دولتی به دلایلی خجالت می‌کشند تا از این اقدام شهرداری تهران حمایت کنند.

* علی بهبهانی فرزند سیمین بهبهانی درباره جدیدترین وضعیت جسمی این شاعر پیشکسوت گفت: شایعه شده که مادرم فوت کرده است، اما این خبر درست نیست و برخی در حال هوچی‌گری هستند.

* یک منبع آگاه در استان دیالی اعلام کرد که اعضای داعش 25 خانه را در منطقه السعدیه در این استان تخلیه کرده‌اند تا آنها را به نزدیکان و وابستگان خود که در خارج از این منطقه به سر می‌برند، اهدا کنند!

* سرهنگ جمال نیک‌جو جانشین فرمانده انتظامی شرق استان تهران از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با بدپوششان در منطقه توریستی تنگه واشی خبر دادوگفت: برهمین اساس و بنابر تدابیر فرمانده انتظامی شرق استان تهران، طرح ارتقای امنیت اجتماعی از صبح دیروز با کمک بسیج منطقه فیروزکوه اجرایی شد.

* روزنامه هندو نوشت: پلیس هند در ادامه بررسی پرونده توزیع پیراهن هایی با آرم داعش، یک نفر را در جنوب این کشور دستگیر کرده است. تحقیقات بیشتر درباره پیراهن های دارای آرم داعش که جوانان جنوب هند با آنها عکس انداخته و سپس در فیس بوک منتشرکردند، مشخص کرد متهم اصلی یک حامی فعال این گروه تروریستی است که سعی می کرده مغز جوانان مسلمان هندی را برای جنگ شست وشو دهد.

* محمد پرورش مدیرعامل آبفای استان تهران از قطع آب مشترکان پرمصرف از امروز، شنبه، بین ساعت 10 تا 17 خبر داد.
* اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران استان قزوین، بیشترین زمینه فساد موجود در کشور را از نوع اقتصادی برشمرد و گفت: نیروی انتظامی نیازمند تقویت ساختارهای خود برای مبارزه با فساد می باشد.

* منابع خبری اعلام کردند که داعش پس از تحت کنترل گرفتن سد موصل، آب شرب این شهر را قطع کرد.شاهدان عینی گفتند که افراد مسلح وابسته به داعش آب شهری را از جایی که کل شهر موصل را تغذیه می‌کند قطع کردند و این امر به دلیل بسته شدن مسیر آب ورودی به شبکه آبرسانی، از سد موصل است.

* هوشنگ خندان‌دل معاون عمرانی وزیر کشور گفت: در حال حاضر شهرداری‌ها بیش از سه برابر نیاز واقعی خود نیروی انسانی دارند و در بین دستگاه‌های اجرایی شهرداری‌ها بیشترین نیروی انسانی مازاد را در اختیار دارند.

* منصور حقیقت‌پور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد شکاف نسل‌ها و هویتی در جامعه تهدیدی فراتر از جنس امنیتی است که اگر به هوش نباشیم، می‌تواند این تهدید جامعه ما را به سمت آسیب سوق دهد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین از پیشنهاد تولید سریال صفویه خبر داد و بیان کرد: بنده این پیشنهاد را به رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کردم .


https://shoma-weekly.ir/ShR5Vt