گفته می‌شود که...

اخبار ناقص و جعلی از رهبرانقلاب در یک بولتن خاص شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۳۸ سال واردات هند از ایران ۲ برابر شد بازداشت عاملان شهادت شهید یوسفی در سنندج تناقض فوتبالی رسانه های ضد انقلاب دستگیری عوامل بمبگذاری ناموفق مهرماه شیراز اقتداری از جنس بزرگمردی تکذیب صدور حکم اعدام برای دو نوجوان زاهدانی


اخبار ناقص و جعلی از رهبرانقلاب در یک بولتن خاص
مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اخبار منسوب به معظم‌له در بولتن یک رسانه خاص را غیردقیق، ناقص و جعلی توصیف کرد. فضائلی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «علاوه بر آنکه اغلب اخبار و مواضع منسوب به رهبر معظم انقلاب در بولتن خبری یک مجموعه رسانه‌ای، به دلیل غیردقیق، ناقص و گاه جعلی بودن غیرمعتبر است، باید به اغراض شوم دشمن توجه داشت که اخباری دروغ را به عنوان اخبار این بولتن محرمانه مطرح می‌کند.» به تازگی یک گروه ناشناس هکری، مدعی هک و سرقت اسناد یک خبرگزاری داخلی شد که به دنبال آن، انتشار این اسناد ادعایی، ازجمله بولتن‌های این رسانه برخی حواشی را به دنبال داشت.


شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۳۸ سال
با تلاش گروه‌های تفحص شهدا، پیکر مطهر شهید جلیل نوری، از شهدای دفاع مقدس پس از 38 سال از طریق آزمایش DNA شناسایی شد. بسیجی شهید جلیل نوری دزفولی، فرزند عبدالحمید، متولد 20 آبان ماه 1346 بود که در سن ۱۷ سالگی در عملیات بدر به فیض شهادت نائل آمد. عملیات بدر اسفندماه 1363 و در منطقه هورالعظیم اجرا شد. پیکر پاک این شهید در منطقه بر جای مانده بود که اکنون با شناسایی این پیکر، خانواده این شهید از چشم انتظاری به در آمدند.

واردات هند از ایران ۲ برابر شد

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی و صنعت هند نشان می‌دهد کل مبادلات تجاری این کشور با ایران در ۸ ماهه سال جاری میلادی به ۱ میلیارد و ۷۹۱ میلیون دلار رسیده است.


بازداشت عاملان شهادت شهید یوسفی در سنندج
سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه بیت‌المقدس کردستان از دستگیری 4 تن از عاملان به شهادت رساندن حسین یوسفی، شهید حافظ امنیت خبر دادند. در اطلاعیه این نهاد، ضمن تأکید بر اینکه تأمین امنیت مردم خط قرمز بوده و با هیچ‌یک از اغتشاشگران و برهم‌زنندگان نظم و امنیت تعارفی وجود ندارد، آمده است: «تعداد دیگری از این عوامل هم شناسایی شده و اقدامات اطلاعاتی برای دستگیری آنان در دست اقدام است.» سرهنگ شهیدحسین یوسفی از نیروهای بومی استان کردستان بود که پنجشنبه ۲۶ آبان ماه در حین عزیمت به منزل شخصی خود با ضربات چاقو و قمه اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

تناقض فوتبالی رسانه های ضد انقلاب

محمد ایمانی در کانالش با اشاره به تناقضات جریان برانداز نوشت: «بامزه نیست؟ کانال‌های رسانه‌ای و اجاره‌ای از دو هفته قبل مدعی شدند: تیم ملی، تیم ایران نیست، بلکه تیم جمهوری اسلامی است(!) برای این که بیشتر روی اعصاب مردم راه بروند، برای برد تیم ملی ابراز ناراحتی کردند، اما از باخت این تیم، ذوق مرگ شدند! با این همه، حالا سوژه جدیدی را دست گرفته‌اند و می‌گویند: «چرا کارلوس کی‌روش را جای دراگان اسکوچیچ آوردند که تیم ملی ببازد؟ اگر اسکوچیچ بود، می‌بردیم و راهی مرحله بعد جام جهانی می‌شدیم». از این همه تناقض اذیت نمی‌شوند؟! یعنی مخاطب را این قدر بی‌حافظه تصور کرده‌اند که هر توهینی را به شعور او روا می‌دارند؟ شما که با تیم انگلیس و آمریکا و عربستان بودید؛ ناگهان طرفدار تیم ملی ایران شدید؟!


دستگیری عوامل بمبگذاری ناموفق مهرماه شیراز
عوامل بمبگذاری خنثی‌شده مهرماه ۱۴۰۱ شهر شیراز با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان در اطلاعات سپاه استان فارس شناسایی و دستگیر شدند. این عوامل تروریست طی تعقیب و مراقبت در استان‌های اصفهان و فارس دستگیر شدند. این بمبگذاری ناموفق در شب وقوع حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) انجام شد. به دنبال دریافت گزارش مردمی مبنی بر رویت بسته‌ای مشکوک در یکی از معابر، تیم چک و خنثی در سریع‌ترین زمان ممکن در محل حاضر و نسبت به خنثی‌سازی آن اقدام کردند. محل این بمبگذاری خیابان معالی‌آباد شیراز بود که یکی از خیابان‌های شلوغ و پررفت‌وآمد این شهر محسوب می‌شود.


اقتداری از جنس بزرگمردی

سردار اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء(ع) گفت: می‌توانستیم رهبر یکی از این گروه‌های تروریستی را هدف قرار دهیم اما این کار را نکردیم، چون در کنار همسر و خانواده‌اش بود. توانستیم یکی دیگر از سرکردگان گروه‌های تروریستی را مجروح کنیم که در حال حاضر به بیمارستانی در اربیل منتقل شده است.


تکذیب صدور حکم اعدام برای دو نوجوان زاهدانی

​​​​​​​
دادستان زاهدان صدور حکم اعدام به اتهام محاربه برای ۲ نوجوان زیر ۱۸ سال را تکذیب کرد. مهدی شمس‌آبادی، دادستان زاهدان در این باره گفت: برخی افراد معلوم الحال در کنار رسانه‌های معارض و معاند خبری در فضای مجازی منتشر کردند و مدعی شدند که ۲ نوجوان زیر ۱۸ سال در سیستان و بلوچستان به اتهام محاربه به اعدام محکوم شده‌اند، که این مطلب کاملاً تکذیب می‌شود. وی اعلام کرد: نه تنها برای این ۲ فرد مذکور؛ بلکه تاکنون در دادگاه کیفری یک به اتهام محاربه حکم اعدامی صادر نشده و این مطلب از اساس کذب است. دادستان زاهدان تأکید کرد: فضای وحدت و همدلی حاکم در استان وفق مراد معاندین نیست و با اخبار کذب و دروغین می‌خواهند این فضا را ملتهب کنند.

وزیر اقتصاد: سهمیه واردات و صادرات ۴۰۰ دلار برای هر خانوار در سیستان اجرایی می‌شود
خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در یک برنامه خبری درباره نتایج سفر دو روزه به سیستان و بلوچستان گفت: وضعیت اقتصادی به ویژه خشکسالی در استان سیستان و بلوچستان منجر به رکود و خلوت شدن روستا‌ها شده است و برای اصلاح این موارد تصمیماتی گرفته شد. وی با اشاره به عدم اجرای کامل ابلاغیه دوازده بندی رییس جمهور در اردیبهشت ماه اظهار کرد: در این سفر متوجه شدیم بخش‌هایی از این ابلاغیه محقق نشده و به طور خاص سهمیه واردات و صادرات ۴۰۰ دلار برای هر خانوار در هر هفته اجرایی نشده بود که در این مورد وزیر صمت قول دادند، به زودی کمیسیون ماده ۱۲ مصوبه لازم را ابلاغ کند.

https://shoma-weekly.ir/NDkjKa