گفته می‌شود که...

احتمال تغییر در تیم مذاکره کننده وجود ندارد/زنگ خطر جمعیتی در ایران/نماینده مجلس: کنکور تا سه سال آینده حذف خواهد شد/دود غلیظ در شهر اهواز، ناشی از حریق هورالعظیم در عراق است/ویزای سفر زمینی به عراق برای کاروان‌ها برداشته شد/ترکیه به هواپیمایی «معراج» اجازه سوخت‌گیری نداد و...

لعنت بر بانیان تحریم!

این روزها، سیزدهمین سالگرد انتخابات 1388 است. هر وقت یادتان رفت که بانیان و کاسبان واقعی تحریم‌ها چه کسانی بودند، حتماً گزارش 28 مهرماه 1388 روزنامه آمریکایی را بازخوانی کنید. لس‌آنجلس تایمز، به نقل از «جان هانا» مقام آمریکایی خبر داده بود: «مطمئناً پیامی که از گردهمایی فعالان اپوزیسیون ایران- که در میان آن‌ها افراد نزدیک به رهبری جنبش سبز حضور داشتند- شنیدم، این بود که تحریم باید اعمال شود و باید هرچه شدیدتر باشد؛ تحریم باید به‌صورت شوک‌ وارد شود که فلج کند و نه به‌صورت واکسن!». رئیس‌جمهور سابق کشورمان مهرماه 1399 گفته بود، «آمریکایی‌ها اعلام کردند ده‌ها میلیارد دلار به ایران لطمه زدیم. آن‌ها در کاخ سفید با تحریم ضد انسانی، جلوی دارو و مواد غذایی را گرفتند و بزرگ‌ترین توحش را انجام دادند. مردم اگر می‌خواهند برای کمبود و مشکلات لعن و نفرین کنند، آدرس جنایات، کاخ سفید در واشنگتن است». ملت ما بر همین اساس، دولتمردان آمریکایی را لعنت می‌کنند؛ اما ضمناً لعنت منافقینی را که گرای تحریم‌ها را به دشمن دادند، فراموش نمی‌کنند.
احتمال تغییر در تیم مذاکره کننده وجود ندارد
بنابر اطلاع از یک منبع ارشد در وزارت امور خارجه، هیچ برنامه‌ای برای تغییر در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان وجود ندارد
. به‌نظر می‌رسد انتشار شایعه استعفای علی باقری از سوی دشمنان ملت ایران با هدف توقف روند نزولی قیمت ارز و تکه‌ای از پازل بزرگ فشار حداکثری غرب علیه کشورمان است.
مجله آمریکایی: ایران بهتر از عربستان است

«نیوزویک» نوشت: «رئیس‌جمهور آمریکا به‌جای پرواز به ریاض و در آغوش گرفتن بن سلمان باید هر کاری که لازم است برای بازگشت تولید نفت ایران انجام دهد. جو بایدن چقدر طلای سیاه می‌تواند از عربستان استخراج کند؟ هرچقدر که باشد مسلماً کمتر از آن رقمی است که پس از احیای روابط با ایران عایدش خواهد شد. باید گفت ایران در زمینه حقوق اساسی و مدنی، بهتر از عربستان است. هیچ عذر و بهانه اخلاقی وجود ندارد که عربستانی‌ها را بر ایرانی‌ها ترجیح دهیم.

ایرانی‌ها
۷۳۶ خانه در ترکیه خریدند
آمار‌های رسمی نشان داد که فروش املاک مسکونی ترکیه در ماه می بیش از دو برابر شد، زیرا تعداد خریداران جهش یافت و روس‌ها برای دومین ماه متوالی در صدر خریداران قرار گرفتند. شهروندان روسیه در ماه می با ۱۲۷۵ خانه در صدر فهرست قرار گرفتند. پس از آنان ایرانیان و عراقی‌ها به ترتیب با ۷۳۶ و ۶۱۷ خرید خانه در رده‌های بعدی قرار گرفتند. بر اساس داده‌ها، روس‌ها و اوکراینی‌ها بیش از ۲۵ درصد از فروش به خارجی‌ها را تشکیل می‌دهند.
رشد
۴۰ درصدی صنعت گردشگری ایران در سال 2021

«علی بهادری‌جهرمی» روز گذشته در توئیتی اعلام کرد: تازه‌ترین گزارش نهادهای بین‌المللی نشان می‌دهد صنعتگردشگری ایران که سال ۲۰۲۰ منفی ۴۵درصد بوده، در ۲۰۲۱ با رشد ۴۰ درصدی، به ۲۰۲ هزار میلیارد تومان رسیده است. وی افزود: میزان اشتغال در این صنعت نیز 5.1 درصد افزایش داشته است و گردشگران خارجی 2.5 میلیارد دلار در ایران خرج کرده‌اند.

قیمت بنزین در کشورهای عربی چند است

پایگاه خبری گلوبال پترول اعلام کرد: «جنگ روسیه و اوکراین فشار‌ها را بر اقتصاد جهانی تشدید کرده و منجر به افزایش نرخ تورم و افزایش قابل‌توجه بهای سوخت شد و میانگین قیمت بنزین در جهان را به مرز 1.44 دلار رسانده است. در جهان عرب، مراکش با قیمت هر لیتر 1.68 دلار (54.632 تومان) در صدر فهرست گران‌ترین بهای بنزین در کشور‌های عربی قرار دارد و پس‌ازآن اردن با اختلاف جزئی 1.66 دلار (54.305 تومان) در هر لیتر در رتبه دوم قرار دارد».

رفتار اجتماعی در برابر افزایش خبر بد

بر اساس نظر کارشناسان، یکی از راه‌های تسکین دردها و عوارض ناشی از اخبار منفی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی به‌وفور یافت می‌شود، اجتناب از خواندن اخبار به صورت کلی است. بر اساس پیمایش خبرگزاری انگلیسی رویترز در ۴۰ کشور جهان، ۳۸ درصد از پرسش‌شوندگان در مواجهه با اخبار منفی، نخستین راهی که در پیش می‌گیرند؛ این است که اخبار نمی‌خوانند. نکته قابل‌توجه این است که این آمار در سال ۲۰۱۷، ۲۷ درصد بوده و ظرف پنج سال، ۱۱ درصد رشد داشته است. هر چه اخبار منفی بیشتر، اجتناب از خبرخوانی بیشتر! نکته قابل‌توجه دیگر، صدرنشینی برزیل، بریتانیا و آمریکا در این فهرست است. بر اساس این پیمایش، ۵۴ درصد برزیلی‌ها، ۴۶ درصد بریتانیایی‌ها و ۴۲ درصد آمریکایی‌ها اخبار نمی‌خوانند. به‌ویژه باید توجه کنیم این رقم در سال ۲۰۱۷، با اختلاف پایین‌تر بوده است؛ یعنی صرف‌نظر از درصد فراگیری شبکه‌های اجتماعی، خبرخوانی ضرورتاً فعالیت سیاسی نیست و به توسعه اقتصادی و سیاسی کمک نمی‌کند.
سیگار امسال چقدر افزایش قیمت داشت؟

رئیس انجمن تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات دخانی از افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت سیگار در پی افزایش عوارش گمرکی و مالیات خبر داد و خواستار بهبود وضعیت تامین ارز مواد اولیه دخانیات برای تامین بازار و جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت شد.
زنگ خطر جمعیتی در ایران

طبق آمارها جمعیت ۴۹-۲۵ ساله ایران در سال‌های آینده رو به کاهش خواهد نهاد و ظرف دو دهه آتی با ۵ میلیون نفر کاهش به ۳۰ میلیون خواهد رسید. کاهش جمعیت جوان ۲۹-۲۵ ساله به معنی بسته شدن پنجره (فرصت) جمعیتی ایران تا سال ۱۴۲۰ شمسی خواهد بود که توسعه و نرخ رشد اقتصادی و متغیرهای اقتصادی و همه بازارها، به‌ویژه بازار نیروی کار، بازار مسکن و بازار کالاهای مصرفی را تحت تأثیر جدی قرار خواهد داد.
رونمایی نماینده مجلس از گزینه‌های تصدی وزارت کار: خودم هم هستم
!
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره بهتر شدن عملکرد دولت بعد از ترمیم کابینه اظهار کرد: قاعدتا تغییرات برای بهتر شدن است و دوستانی که تشریف می‌آورند حتما باید تغییر و تحول جدی برای بهتر شدن حرکت قطار دولت انجام دهند. ضمن آنکه مجلس بجد و با دید کارشناسی اوضاع را بررسی خواهد کرد تا خدای نکرده افراد ضعیفی متولی کار‌های بزرگ نشوند. وی درباره مطرح شدن نام بذرپاش و حاجی بابایی به عنوان گزینه‌های احتمالی برای وزارت کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: نام من، آقای محمد عباسی و آقای امیرآبادی هم مطرح است، اما این‌ها گمانه زنی رسانه است، باید منتظر ماند و دید آقای رئیس جمهور چه کسی را به عنوان وزیر پیشنهادی کار، تعاون و امور اجتماعی به مجلس معرفی می‌کند.

سهم محصولات کشاورزی در سبد صادراتی کشور

رئیس اتاق بازرگانی کشور گفت: «در بین گروه‌های کالایی مختلف محصولات غذایی و کشاورزی، بیشترین صادرات ایران متمرکز بر میوه و آجیل با سهم ۴۵ درصد، سبزیجات با سهم ۱۳ درصد، محصولات کنسرو شده با سهم ۱۰ درصد، محصولات لبنی، عسل و تخم مرغ با سهم ۵.۸ درصد که بیش از ۷۵ درصد محصولات غذایی را به خود اختصاص می‌دهد، است.
نماینده مجلس: کنکور تا سه سال آینده حذف خواهد شد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از حذف کنکور تا سه سال آینده خبر داد و گفت: مافیای کنکور باعث شده است برخی افراد هزاران میلیارد تومان به جیب بزنند. حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این که مجلس چه برنامه‌ای برای کنکور دارد و آیا حذف می‌شود، اظهار داشت: در این بازه زمانی مشخص شده است که کنکور باید حذف شود. وی افزود: مافیای کنکور باعث شده است برخی افراد هزاران میلیارد تومان به جیب بزنند. به همین دلیل در مجلس یک بازه زمانی مشخص شده است تا زیرساخت‌ها و مقدمات برای حذف کنکور پیگیری و فراهم شود. عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اجرای این طرح مافیای کنکور حذف می‌شود، تصریح کرد: مسئولان مربوطه قول داده‌اند تا سه سال آینده کنکور حذف شود. البته هر ساله نسبت معدل نسبت به سال قبل افزایش پیدا می‌کند، اما علی‌رغم این تصمیمات نگرانی‌هایی نیز وجود دارد، چون برخی از دانش‌آموزان مستعد توانایی‌های مالی ندارند و بی‌عدالتی‌ها رخ می‌دهد.

توصیف آمریکا از زبان کلینتون و بایدن؛ دموکراسی در «مرز نابودی» و «مردمی افسرده»!

«بیل کلینتون» رئیس‌جمهور دوره‌های گذشته آمریکا در وصف حال‌وروز این روزهای کشورش که مهد دموکراسی به شمار می‌رود، می‌گوید: «شاید ده‌ها سال دموکراسی خود را از دست بدهیم. هرگز تا به این حد نگران ساختار حکومت دموکراتیک آمریکا نبوده‌ام». «بایدن» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا نیز جامعه آمریکایی را این‌گونه می‌بیند: «مردم آمریکا پس از دو سال آشفته با همه‌گیری کرونا، واقعاً افسرده هستند. نیاز افراد به سلامت روان بیشتر شده چون مردم شاهد تغییر همه‌چیز هستند». به‌راستی کشوری با این حجم از مردم افسرده، نظام حکومتی ناکارآمد و مسائل عدیده اجتماعی که یک رقم آن حجم بالای به‌کارگیری سلاح گرم و کشت و کشتار در شهرهاست، می‌تواند نماد بشر امروزی به‌عنوان الگوی زندگی خوب باشد؟
محیط زیست: دود غلیظ در شهر اهواز، ناشی از حریق هورالعظیم در عراق است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز، با اشاره به انتشار دود غلیظ در سطح شهر اهواز گفت: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که احتمالا این دود، ناشی از آتش‌سوزی بخش‌هایی از تالاب هورالعظیم در کشور عراق است. علی بنی عگبه در خصوص علت دود غلیظی که از جمعه شب تاکنون در برخی مناطق اهواز منتشر شده است، اظهار کرد: بر اساس پایش‌های میدانی، مشکل خاصی در اهواز رخ نداده و در سطح شهر منشأیی برای این دود پیدا نشده است.

وی افزود: تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که احتمالا این دود، ناشی از آتش‌سوزی بخش‌هایی از تالاب هورالعظیم در کشور عراق است که در پی خشکی بخش عراقی تالاب هورالعظیم چند روزی است این بخش دچار حریق شده که با کنترل مسیر حرکت دود می‌توان گفت دودی که بخشی از اهواز را فرا گرفته، ممکن است ناشی از این مساله باشد. وی افزود: با توجه به متفاوت بودن نوع دود و بوی ناشی از حریق سایت دفن زباله صفیره اهواز، این دود ناشی از آتش‌سوزی در سایت دفن زباله اهواز نیست.

ویزای سفر زمینی به عراق برای کاروان‌ها برداشته شد

ویزای سفر زمینی به عراق از دیروز به‌صورت رسمی برداشته شد و زائران می‌توانند در قالب کاروان‌های زیارتی از طریق مرز زمینی سفر کنند. سازمان حج و زیارت استان ایلام با اعلام این خبر، افزود: «مرزهای شلمچه و مهران فقط برای عبور کاروان‌ها باز است و زائران به صورت انفرادی به مرزها نروند.
مرگ پزشک آبادانی ارتباطی به حادثه متروپل ندارد

شب گذشته خبری مبنی بر سقوط یک پزشک اورژانس آبادان از طبقه هشتمِ برجِ محل زندگی خود منتشر شد و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفته بود، دکتر علامه به دلیل شدت جراحت وارده از سقوط از ارتفاع در دم جان باخت. این حادثه که علت آن توسط کارشناسان ناجا در دست بررسی است، برای ضدانقلاب بهانه‌ای شد تا ادعا کنند دکتر علامه همان کسی است که هویت جسد حسین عبدالباقی را در نیمه‌شب نخست حادثه متروپل تاییده نکرده است و این‌گونه به مخاطب القا کردند که این پزشک به همین دلیل کشته شده است. دانشگاه علوم پزشکی آبادان در واکنش به این شایعه‌سازی‌ها بیانیه‌ای صادر کرد که مرگ پزشک آبادانی ارتباطی به حادثه متروپل ندارد.

خودزنی مزدوران ترکیه در سوریه

گروه‌های «الجبهه الشامیه» و «احرار الشام» که از تروریست‌های وابسته به ترکیه هستند، در استان حلب به جان هم افتادند و درگیری آن‌ها بیش از ۷ کشته و ۱۵ زخمی داشته است.
ترکیه به هواپیمایی «معراج» اجازه سوخت‌گیری نداد

پرواز شرکت هواپیمایی معراج در مسیر استانبول - تهران، بعد از ۸ ساعت تاخیر، برای سوخت‌گیری در تبریز فرود اضطراری داشته است. به گفته مسافران این پرواز، هواپیمای شرکت معراج قرار بود در ساعت ۹ صبح به تهران پرواز داشته باشد، اما به علت نقص فنی و عدم سوخت‌گیری در استانبول، بعد از ۸ ساعت اجازه پرواز گرفت و بعد از گذشت یک ساعت، مجبور شد در فرودگاه شهید مدنی تبریز فرود اضطراری برای سوخت‌گیری داشته باشد. به گفته مسافران این پرواز، ترکیه اجازه سوخت‌گیری به این شرکت هواپیمایی را نمی‌داد. دیروز هم پرواز یکی از شرکت‌های هواپیمایی در مسیر مشهد - استانبول، بعد از گذشت ۹ ساعت تاخیر، اجازه پرواز به استانبول را دریافت کرده بود

مواد شوینده ۱۵ درصد گران‌تر شد
رئیس انجمن صنایع شوینده، آرایشی و بهداشتی گفت: در موضوع قیمت مواد شوینده تصمیم گیرنده نهایی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است که براساس تصمیم آن‌ها اقلام شوینده تا ۱۵ درصد افزایش قیمت را داشته که از دو روز گذشته اعمال شده است. در روزهالی اخیر شاهد نابسمانی و اخبار ضد و نقیض در مورد نحوه و میزان افزایش قیمت مواد شوینده بودیم، به طوری که رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد شوینده و پاک کنندگان روز پنجشنبه گفت که انجمن صنایع شویندگان با توجه به بالا رفتن هزینه‌های سربار، نرخ ارز و مشکلات در تامین مواد اولیه تقاضای افزایش ۳۰ تا ۸۰ درصدی نرخ مواد شوینده را کردند، اما سازمان حمایت با این تقاضا موافقت نکرد. تقاضای این انجمن برای افزایش نرخ مواد شوینده به این شرح است؛ افزایش ۷۰ درصدی نرخ مواد شوینده دستی، افزایش ۶۵ درصدی نرخ مواد شوینده ماشینی، افزایش ۶۰ درصدی نرخ مایعات دستشویی و ظرفشویی، افزایش ۵۰ درصدی نرخ شامپو و سایر محصولات شوینده، افزایش ۸۰ درصدی نرخ صابون و خمیر دندان.
اخبار روزانه:
*
شهر هامبورگ آلمان برای «سید سلیمان موسوی» معاون مرکز اسلامی در این شهربه اتهام یهود ستیزی و آن چه حمایت از سازمان‌های تروریستی خوانده، مهلت سه ماهه به منظور ترک این کشور تعیین کرده است. پارلمان آلمان پیش از این فعالیت شاخه سیاسی حزب ا... لبنان را در این کشور ممنوع اعلام کرده بود
.
*محمد جواد لاریجانی می گوید: آقای رئیسی سیاست خارجی ما را به سمتی می‌برد که شایسته ما و مبتنی بر یک کشور قوی است و ما در همکاری و گفت‌وگو را هم به روی کسی نبسته‌ایم. حتی بر روی امریکایی‌ها هم نبستیم و به آن‌ها گفتیم یک تعهدی کردید و باید انجام دهید؛ لذا این دولت، دنیا را محصور در امریکا و فرانسه ندیده است که اگر با ماکرون صحبت کند خوشحال شود و بگوید کار تمام شده است؛ هرچند او هم سیاستمدار قوی در جهان غرب نیست
.
* آیت‌الله جنتی: باید در راستای اهداف تلاش کنیم و مردم را در درجه اول در داخل و خارج از کشور با اسلام و انقلاب آشنا کنیم. البته ما کمبود‌ها و کوتاهی هم داریم، اما وظیفه ما معرفی اسلام در معنای اخص آن یعنی اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام انقلابی است. تمام کشور‌های اسلامی ادعای اسلامی بودن دارند و کمابیش هم کار‌هایی را انجام می‌دهند لذا تا زمانی که روحیه انقلابی در میان مسئولین و مردم نباشد، اسلامی در کار نیست؛ این نوع اسلام، اسلام آمریکایی است
.
* عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد ساخت هشت فروند هواپیمای مسافربری از سوی بنده مطرح شد و رئیس جمهور پاسخ داد؛ انشاءالله. حسینعلی حاجی دلیگانی گفته است: رئیسی در جلسه‌ای که بنده نیز در آن حضور داشتم عنوان کرد که شرکت هسا می‌تواند هواپیمای مسافربری هم بسازد که مقامات این شرکت گفتند: بله
* وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در توئیتی از زندگی لاکچری برخی از روحانیون انتقاد کرد. عزت الله ضرغامی نوشت: در نشست روحانیون اصفهان گفتم، رفتار قلیلی از روحانیون حکومتی و سبک زندگی لاکچری آنان مردم را نسبت به روحانیت بدبین می‌کند. از این حیث به اکثریت روحانیون به ویژه طلاب کم بضاعت حوزه‌های علمیه ظلم می‌شود. از این دیدگاه خیلی استقبال کردند
.
* کامران سلطانی‌زاده دبیرکل کانون صرافان ایران با اشاره به نرخ ارز در بازار توافقی اظهار داشت: بر اساس معاملات صورت گرفته، در حال حاضر نرخ ارز در بازار توافقی معادل هر دلار
۲۹ هزار تومان برای خرید صرافان ۲۹ هزار ۳۰۰ تومان برای عرضه صرافان است. روز معاملاتی گذشته این رقم معادل ۳۰ هزار تومان برای خرید صرافان و ۳۰ هزار ۳۰۰ برای عرضه صرافان بود.
* مدیر کل دفتر حقوقی و قرارداد‌های سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد
: سازمان امور مالیاتی کشور در سال ۱۴۰۰ و بر اساس سیاست‌های جدید سازمان، علیه برخی اشخاص حقوقی که با نحوه فعالیت خود موجبات فرار مالیاتی خود و دیگران و همچنین معوق ماندن وصول مالیات را فراهم کرده‌اند، اقدام به طرح شکایت در مراجع قضایی کرده است. وی با اشاره به یکی از پرونده‌های بزرگ فرار مالیاتی که با پیگیری‌های حقوقی و قضایی مستمر نهایتا منجر به صدور دادنامه محکومیت و رای مجازات کیفری شد، گفت: با مکاتبه اداره کل امور مالیاتی جنوب استان تهران، احدی از مودیان مالیاتی با فعالیت گسترده اقتصادی و بدهی مالیاتی قطعی معوق نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان معرفی شد که علیرغم استفاده از تمامی ظرفیت‌ها از جمله واحد اجرائیات، امکان وصول مالیات فراهم نشده بود. وی افزود: پیگیری قضایی سازمان در نهایت منجر به صدور رای دادگاه کیفری مبنی بر دو سال حبس تعزیری مجرم مالیاتی شد.
* تورم منطقه یورو در ماه گذشته مطابق با برآورد اولیه، بیش از چهار برابر هدف بانک مرکزی اروپا
(ECB) با تاکید بر برنامه‌های این بانک برای افزایش نرخ بهره در ماه آینده برای مهار رشد بی‌رویه قیمت‌ها، به رکورد ۸.۱ درصد رسید.
* پس از جذب سرمایه قابل‌توجه برای رتبه‌بندی در میان با ارزش‌ترین محصولات سرمایه‌گذاری، بیت‌کوین بر اساس ارزش بازار از
۱۰ دارایی برتر جهان خارج شد، زیرا این ارز دیجیتال پرچمدار همچنان در یک بازار بسیار پرنوسان حرکت می‌کند. داده‌های ارائه شده توسط شرکت مارکت کپ نشان می‌دهد که بیت‌کوین با ارزش بازار ۳۹۰ میلیارد دلار، اکنون در رتبه ۱۶ قرار دارد و موقعیت خود را نسبت به دارایی‌های مالی سنتی معروف از دست داده است. در سال گذشته، بیت‌کوین جایگاه خود را در ۱۰ گروه برتر حفظ و در عین حال موقعیت خود را به‌عنوان یکی از دارایی‌های با بهترین عملکرد در دهه گذشته تثبیت کرد. کوین گزارش کرد، به‌طور خاص، طلا با ارزش بازار ۱۱ تریلیون دلار با ارزش‌ترین دارایی باقی مانده است. قابل‌ توجه است که هر دو دارایی در بازار با تورم بالا فعالیت می‌کنند، اما طلا دست بالا را حفظ کرده است.
* بانک مرکزی در گزارش جدید خود درباره تغییرات نرخ سود بین بانکی اعلام کرد که این نرخ در هفته منتهی به
۲۶ خرداد ماه رشد ۰.۱۱ درصدی داشته و به رقم ۲۰.۶۸ درصد رسیده است. نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به ۱۹ خردادماه ۲۰.۵۷ درصد و در هفته منتهی به ۱۲ خرداد ۲۰.۵۵ درصد بود. گفتنی است، این نرخ از چهارم آذر ماه سال قبل به سطح ۲۱ درصدی ورود کرده بود، ولی از نیمه دی ماه کاهشی شد و به سطح ۲۰ درصدی بازگشت که به نظر می‌رسد با حداقل تغییرات ممکن در محدوده ۲۰ درصدی در حال تثبیت است.

https://shoma-weekly.ir/U3NVYj