گفته می‌شود که...

اتهام امریکا به یک ایرانی- امریکایی/السیسی با روحانی دیدار می کند/داعش وعده 50 نوع حوری به عناصر خود داد/رتبه ایران در وضعیت شادکامی؟/کاش جان بیش از چهل ایرانی، به اندازه لغو سخنرانی علی مطهری مهم بود!/ نیویورک‌تایمز: ترامپ از لغو برجام منصرف می‌شود/شاهزاده سعودی روسیه را به حمله نظامی تهدید کرد! و ...

خروج نزدیک به هزار دانشجو از کشور در سال
مؤسسه بین‌المللی آموزش آمریکا اعلام کرده است، در سال تحصیلی ۹۵ -۹۴ روزانه دو دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر کشور را به مقصد آمریکا ترک کرده‌اند. نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که این دانشجویان پس از مدت کوتاهی فارغ‌التحصیل شده و در آمریکا مشغول به کار می‌شوند؛ از این رو بخش قابل توجهی از آنان به کشور باز نمی‌گردند. با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ای مبنی بر اعزام دانشجو به‌صورت بورسیه به آمریکا ندارد، این تعداد دانشجو باید با هزینه شخصی به این کشور عزیمت کرده و شخصاً برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور اقدام کنند. از سویی، دانشگاه‌های آمریکا تنها به دانشجویان مستعد و قوی پذیرش می‌دهند؛ به همین دلیل، خروج نزدیک به هزار دانشجو تنها در یک سال از جمهوری اسلامی ایران به مقصد آمریکا باید مورد بررسی و آسیب‌شناسی جدی نهادهای قانون‌گذار، مانند کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و نهاد عالی سیاست‌گذار، مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد. از سوی دیگر، بنیاد ملی نخبگان که نهاد سیاست‌گذار و برنامه‌ریز برای سامان‌دهی به امور نخبگان در کشور است، باید پاسخگوی رشد شتابان خروج نخبگان از کشور باشد.

تلاش برخی برای عادی‌سازی واردات خودروهای آمریکایی
رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو با بیان اینکه برخی افراد تلاش می‌کنند واردات خودروهای آمریکایی را عادی جلوه دهند، گفت: نهادهای نظارتی با اظهار نظرهای نسنجیده برخورد کنند تا به ضرر منافع کشور نشود. میثم رضایی اظهار داشت: طی ماه‌های اخیر، اظهار نظر برخی افراد درباره بازار خودروهای وارداتی سبب شد خطوط قرمز نظام به بازی گرفته شود. وی در ادامه تصریح کرد: این افراد با دروغ‌پردازی و عوام‌فریبی سعی دارند خط قرمزهای نظام درباره انجام معامله با آمریکا را آن هم در شرایطی که آمریکا خلاف تعهداتش در برجام عمل کرده است، زیر پا بگذارند تا منافعی در این بخش محقق شود. رضایی خاطرنشان کرد: طی ماه‌های گذشته، این افراد با فشار بر وزارت صنعت سعی کردند واردات خودروهای لوکس با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی را آزاد کنند.
شاهزاده سعودی روسیه را به حمله نظامی تهدید کرد!
وب‌گاه «ریل‌استراتژی» در گزارشی نوشت: «ولیدبن‌طلال» از شاهزادگان رژیم سعودی ضمن ادعای اینکه نیروهای ارتش سوریه و روسیه در شهر حلب شهروندان عادی را هدف قرار می‌دهند، به دولت روسیه هشدار داد، اگر ولادیمیر پوتین درباره اوضاع سوریه به پای میز مذاکره بازنگردد، رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی را تجهیز مالی و نظامی می‌کند تا به روسیه حمله کنند. این شاهزاده سعودی در پیامی صوتی اضافه کرد: مایه خوشحالی ماست که دولت‌های عربی دیگر اسرائیل [رژیم صهیونیستی] را دشمن خود نمی‌دانند و ما باید با اسرائیل همکاری کنیم تا سوریه را از چنگ دیکتاتوری ولادیمیر پوتین نجات دهیم. بنا بر این گزارش، مقامات رژیم صهیونیستی در ماه آوریل سال جاری ضمن استقبال گرم از «ولیدبن‌طلال» در وزارت امور خارجه این رژیم، تفاهم‌نامه‌ای را با وی امضا کردند.
نیویورک‌تایمز: ترامپ از لغو برجام منصرف می‌شود
روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در تحلیلی درباره سرنوشت توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در دولت آینده آمریکا نوشته است: «با توجه به اینکه گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهند برجام در راستای منافع امنیت ملی این کشور است، رئیس‌جمهور جدید این کشور از لغو آن منصرف خواهد شد.» این روزنامه در ادامه نوشته است: «احتمال زیادی وجود دارد که آقای ترامپ پس از آنکه نشست‌های اطلاعاتی به وی نشان دهند برجام چگونه در راستای منافع امنیتی آمریکا بوده، به اهمیت دست نزدن به برجام پی ببرد.» به نوشته نیویورک‌تایمز، لابی‌گری‌های شرکت‌ها و منافع تجاری نیز ممکن است با توجه به منافعی که از دسترسی شرکت‌های آمریکایی به بازار ایران حاصل می‌شود، ترامپ را به حفظ این توافق هسته‌ای متقاعد کنند.
تعلیق مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا
پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای از کمیسیون و اعضای اتحادیه اروپا خواست تا به طور موقت مذاکره برای پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را متوقف کنند. این قطعنامه که البته لازم‌الاجرا نیست، با ۴۷۹ رأی موافق در برابر ۳۷ رأی مخالف و ۱۰۷ رأی ممتنع به تصویب رسید. در پی رأی پارلمان اروپا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، اتحادیه اروپا را تهدید کرد که مرزهای ترکیه را برای ورود مهاجران غیر قانونی به کشورهای اروپایی باز می‌کند. وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بی‌اهمیت خواندن رأی اجماعی پارلمان اروپا به تعلیق مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه، اضافه کرد: «فراموش نکنید نه من و نه مردم ترکیه تحت‌تأثیر تهدیدات پوچ شما قرار نمی‌گیریم

کاش جان بیش از چهل ایرانی، به اندازه لغو سخنرانی علی مطهری مهم بود!

یکشبه گذشته به مناسبت اربعین حسینی، کشور در تعطیلات رسمی بود؛ در بعدازظهر همین روز سخنرانی علی مطهری در مشهد مقدس لغو شد؛ در کمتر از سه ساعت فضای سیاسی کشور تحت تأثیر این ماجرا قرار گرفت و تقریبا گویی در کشور بحرانی درست شده باشد، به رئیس جمهور نامه نوشته شد؛ نمایندگان مجلس تهدید به استیضاح وزیر کردند؛ مقامات وزارت کشور از مقامات استانداری گرفته تا شخص خود وزیر کشور واکنش نشان دادند و تا شب نشده فرماندار مشهد را برکنار کردند.جمعه هم روز تعطیل بود؛ جلسه سخنرانی علی مطهری لغو نشد، ولی بیش از چهل تن از هموطنانمان در برخورد دو قطار جان خود را از دست دادند. شاید برخی از آنان در آتش سوخته باشند و آنانی نیز که در اوج هراس و نگرانی در سرمای هوا، نجات یافته اند احتمالا هنوز در شوک این رخداد باشند. در این ساعات گذشته، هنوز کسی وزیر راه را به خاطر این اتفاق وحشتناک، تهدید به استیضاح نکرده است. نمایندگانی که این روزها توئیترباز شده اند، این بار ترجیح دادند که پیام های توئیتری خود را نگه دارند برای لغو یک سخنرانی دیگر. برخی نماینده ها که هفته گذشته، برکناری فرماندار و استاندار را کافی نمی دانستند، امروز هیچ سخنی نگفتند. تفاوت برخورد نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اتفاقی که در تعطیلی هفته گذشته برای یک نماینده تهران رخ داد، با رخدادی که بیش از چهل خانواده ایرانی را عزادار کرد، در تاریخ خواهد ماند؛ در تاریخ خواهند نوشت که بین این کمتر از هفت روز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، درباره این دو اتفاق، که یکی لغو یک سخنرانی بود و دیگری کشته شدن بیش از چهل ایرانی، چه رفتاری از خود نشان دادند.در اتفاق هفته گذشته مشهد، دادستان این استان، امام جمعه مشهد، مسئول اطلاعات سپاه استان خراسان، استاندار، فرماندار و همه مقامات وزارت کشور زیر سؤال رفتند، در حادثه اخیر برای هموطنان ایرانی مان، ولی همه چیز آرام بود. هیچ کس مقصر نبود؛ احتمالا مقصر مردمی بودند که تقدیرشان بر این بود که در این رخداد جان خود را از دست بدهند!

آغوش باز ستاد اقتصاد مقاومتی برای یک شرکت بدنام خارجی!

بدون تردید، یکی از مهمترین و حساس ترین محورهای فعالیت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از زمان تشکیل این ستاد تاکنون (از اواخر شهریورماه 1394 تاکنون)، نظارت بر روند تدوین و اجرای مدل جدید قراردادهای نفتی (IPC) بوده است.مشاهدات نشان می‌دهد مجموعه تحت مدیریت معاون اول رئیس‌جمهور ماموریت یافته تا اقدامات وزارت نفت را برای امضای سریعتر قراردادهای جدید نفتی با شرکت‌های خارجی توجیه کند!در حالی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی عجله خاصی در امضای قراردادهای جدید نفتی با شرکت‌های خارجی دارد و از تلاش‌های وزارت نفت برای بازگشت شرکت بدسابقه توتال به پارس جنوبی حمایت می‌کند که انتظار می‌رفت رعایت سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در فعالیت‌های دولت، مهمترین دغدغه این ستاد باشد! رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درباره نحوه قراردادهای جدید که به نحوی حضور شرکت های خارجی را بر داخلی ترجیح می دهد و همچنان احتمال دارد منجر به محروم شدن شرکت های داخلی از حضور در مناقصه میادین بزرگ و کم ریسک کشور و تقدیم شدن این میادین به شرکت های خارجی بدسابقه مانند توتال شود، تاکنون هیچ واکنشی نداده است.

همه اصلاح‌طلبان پشت ماجرا بودند

انتشار نامه‌ای در خصوص واگذاری برخی املاک شهرداری تهران و وجود اسامی برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران در این نامه، درست در روزهایی که اعضای شورای شهر تهران آماده برگزاری انتخابات هیات رئیسه این شورا برای چهارمین و البته آخرین سال فعالیت این شورا بودند، مجالی برای یک فضاسازی تمام عیار علیه اعضای شورای شهر را فراهم آورد. معصومه آباد یکی از اعضای اصولگرای شورای شهر تهران است که نامش در این نامه منتشر شد. به معصومه آباد از پیش از انتشار رسانه‌ای لیست اسامی، موضوع لیست و تصمیم به انتشار آن اعلان می‌شود. او با ناباوری تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا از انتشار این لیست خطا جلوگیری شود. معصومه آبادعضو شورای شهر می‌گوید: به یاشار سلطانی گفتم نه مالک این پلاک ثبتی هستم نه بهره‌بردار.فهمید دروغ است؛ ولی گفت من اسامی را می‌زنم شما تکذیب کن!حکیمی‌پور و اصلاح‌طلبان به دروغ گفتند یاشار سلطانی را نمی‌شناسند.همه اصلاح‌طلبان پشت ماجرا بودند.

اسناد «کرسنت» وحشتناک است
علیرضا زاکانی می‌گوید اسناد فساد کرسنت در سازمان بازرسی در حال خاک خوردن است در حالی که این اسناد وحشتناک باید ترجمه و منتشر شود. نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با برنامه دست‌خط، با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی،‌ نظارت خود را فراموش کرده یا دستخوش سیاسی‌کاری هستند، گفت: کسی کمک کرد و کسی مسؤول شد و آن مسؤول کمک می‌کند ایشان رئیس بانک شود. رئیس بانک که شد به یک جریان فاسد وام می‌دهد؛ وامی که مجلس تصویب کرده به تولید داده شود. آن عنصر فاسد این پول را به اسم کارخانه می‌گیرد و در شمال شهر تهران برج می‌سازد. یک واحد را ۵۱ میلیارد تومان می‌فروشد. وی اشاره‌ای نیز به فساد کرسنت داشت و گفت: اسناد فساد کرسنت سال ۸۷ به سازمان بازرسی کل کشور رفت و برای مدت‌های مدیدی در این سازمان خاک خورده است. باید این اسناد را ترجمه و منعکس کنند. اسناد وحشتناک است.

قیمت تیبا و پراید در عراق چند است؟

خودروی تیبا ایرانی (طیبه در عراق) مدل 2016، مبلغ 12 میلیون دینار معادل 34 میلیون و 320 هزار تومان . یک مدل دیگر تیبا در عراق 9.5 میلیون دینار معادل 27 میلیون و 170 هزار تومان. پراید وانت سایپا 151 معادل 8 میلیون دینار معادل 22 میلیون و 880 هزار تومان است.

10 میلیون دلار برای مقابله با تهدیدهای ترامپ اختصاص دادم

سوروس فردی که در انقلاب های رنگی رخ داده در کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق بارها از وی نام برده شده است و در فتنه سال88 ایران نیز حضور داشته است و نقشه های شیطانی او برکسی پوشیده نیست این روزها مدعی مقابله با خشونت گرایی ترامپ شده است و می گوید: 10 میلیون دلار از سرمایه خود را به مبارزه با «گسترش جرایم ناشی از نفرت در آمریکا به دلیل لفاظی‌های آتشین دونالد ترامپ»، اختصاص داده‌ام. این جرایم شامل گسترش به نمایش گذاشتن صلیب‌های شکسته آلمان نازی و همچنین کشیدن نقاشی‌های افراطی در مکان‌های عمومی می‌شود. سوروس در حالیکه خود یکی از نیروهای تاریکی و شیطانی است به نیویورک تایمز افزود: با پیروزی ترامپ نیروهای تاریکی بیدار شده‌اند و ما باید به منظور مقابله با اتفاقاتی که این جا می‌افتد، کاری انجام دهیم. مطمئنا این جرایم در نتیجه کمپین انتخاباتی ترامپ شعله‌ور شده و بعد از انتخابات این آتش گسترش یافته است. این 10 میلیون دلار پول جورج سوروس قرار است به سازمان‌های به اصطلاح حقوق مدنی داده شود تا آن ها راه‌هایی را برای مبارزه با این افزایش خشونت در پیش بگیرند. پیشتر، درباره اعتراض های خیابانی در آمریکا، رسانه های این کشور از نشست حزب دموکرات با جورج سوروس برای سلب مشروعیت از «دونالد ترامپ» خبر داده بودند.

رتبه ایران در وضعیت شادکامی؟

یک گزارش بین‌المللی، با بررسی وضعیت ۱۵۶ کشور نشان می‌دهد با وجود اینکه ایران از نظر شاخص‌های «شادی» هنوز در وضعیت مناسبی قرار نگرفته و رتبه ۱۰۵ را در بین کشورهای مورد بررسی در سال ۲۰۱۶ به خود اختصاص داده، ولی طی سه سال گذشته (از سال ۲۰۱۳ به بعد) وضعیت کشور در این شاخص بهبود یافته است.

داعش وعده 50 نوع حوری به عناصر خود داد

یک منبع در شهر موصل خبر داد که خطیبان نماز جمعه در مناطق تحت تسلط داعش در شهر موصل، در دوره اخیر، موضوع خطبه را روی انواع حوری بهشتی متمرکز کرده‌اند. به گفته این منبع، سخن گفتن از حور العین در جهت افزایش روحیه اعضای داعش صورت می‌گیرد که این روزها متحمل تلفات سنگینی در مواجهه با نیروهای عراقی در بخش شرقی موصل شده‌اند.

تورم و گرانی نتیجه گران شدن قیمت ارز!
روزنامه جوان در گزارشی نوشت: عبور بهای دلار از مرز ۳ هزار و ۷۳۰ تومان در شرایطی که در رکود اقتصادی و دوران پساتحریم به سر می‌بریم از منظر کارشناسان اقتصادی به عنوان شکست سیاست‌های اقتصادی دولت معرفی شده و نوید دهنده بازگشت تورم با غول حجم نقدینگی بیش از هزار و ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی است.
به گزارش «جوان» روحانی که در مبارزات انتخاباتی خود افزایش بهای ارز را حتی در دورانی که کشور با تحریم مواجه بود ناشی از سوء مدیریت‌ها می‌دانست، امروز با گذشت بیش از ۳۸ ماه از دولتش شاهد حرکت بهای دلار به سطوحی بالاتر از ۳ هزار و ۷۰۰ تومان استاین اتفاق، بازگشت مجدد تورم را به همراه خواهد داشت زیرا پایه‌های تولید در کشور به دلیل رکود متزلزل شده است و از آنجا که به واردات نیازمندیم رشد بهای ارز افزایش بهای کالا را در بازارها به همراه خواهد داشت. هر زمانی که بانک مرکزی نرخ دلار دولتی را چند ریال افزایش داد، بهای دلار در بازار آزاد چند برابر رشد داشت و به نظر می‌رسد یک بازی در حوزه ارزی شکل گرفته است تا بهای ارز به شکل کاملاً تصنعی افزایش یابد.در این بین از زمان کاهش نرخ سود شاهد خروج منابع از بانک‌ها به سمت بازار ارز و طلا بوده‌ایم، به طور نمونه طی روزهای گذشته متواتر برخی از مشتریان بانک‌ها با روزنامه جوان تماس گرفته‌اند که بانک پول نقد نمی‌دهد و می‌گوید پول نداریم مبلغ را در کارتتان واریز می‌کنیم، بروید از سایر بانک‌ها پول نقد دریافت کنید.

چهره ضدانقلاب تغییر کرده است

فرمانده کل سپاه با اشاره به بیانات رهبری مبنی بر این‌که بسیج نقطه مقابل جریان ضدانقلاب است،‌ گفت: شناخت ضدانقلاب امروز بسیار سخت شده و با ضدانقلاب‌های مسلح اول انقلاب تفاوت دارند.سرلشگر محمدعلی جعفری سپاه صبح روز پنج‌شنبه در جشنواره مالک اشتر بسیج با بیان این‌که «بسیج شجره طیبه‌ای است که بقای انقلاب اسلامی به آن وابسته است»، اظهار کرد: انقلاب اسلامی هرچه می‌گذرد و به عمر 40 ساله خود نزدیک می‌شود عزت و عظمت آن بیشتر بر همه آشکار می‌شود و بدون تردید بسیج و بسیجیان نقش تعیین‌کننده و محوری در این توفیق و راه الهی داشته و دارند.وی افزود: بسیج بخش عظیمی از مردم مومن انقلاب هستند که دل در گرو یاری دین خدا دارند.

ابراهیم جعفری می خواهد مکه را تخریب کند!

سفیرسابق سعودی در بغداد که بخاطر اظهارات و تحرکات جنجالی و تنش آفرین از عراق اخراج شده است، درتازه ترین جنجال در شبکه های اجتماعی، وزیر خارجه عراق را متهم کرده که یک وزارت خانه عربی را گروگان گرفته است و قصد دارد مکه را تخریب کند. السبهان، به این دلیل به جعفری اتهام تخریب مکه را زده که در تلاش سعودی برای محکوم کردن نیروهای یمنی بخاطر شلیک به خاک عربستان اعلام تحفظ کرده است. وی گفته که جعفری یک وزارت خانه کشور عربی را ربوده و به گروگان گرفته است و سپس آن را یک مصیبت قلمداد کرده است. وزارت خارجه عراق 18 نوامبر جاری دربیانیه ای، تحفظ این وزارت خانه را نسبت به تصمیم سازمان همکاری اسلامی که در آن عربستان نیروهای حوثی (نیروهای مردمی یمن) را متهم به شلیک موشک به مکه مکرمه کرده بود، اعلام کرد.

مصرف بالای لوازم آرایشی کمک به چرخه اقتصاد صهیونیستی است

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه پرفروش‌ترین بازار در بازار جهانی بازار زن و استفاده‌های جنسی از آن است‌، گفت: طبق آمار گفته شده ایران یکی از پر مصرف‌ترین کشورهای وارد کننده لوازم آرایشی است و به معنای چرخاندن موتور ده‌‌ها کمپانی یهودی و صهیونیستی است‌.وی با اشاره به اینکه زن نقش اصلی در اصلاح یا فساد الگوی مصرف خانواده دارد گفت: زن می‌تواند تجمل گرایی، اسراف و چشم و هم چشمی را دنبال کند و هم می‌تواند اقتصاد خانواده، کشور و جامعه جهانی را مدیریت کند

دانشگاه‌های برتر دنیا به تحلیل پیاده‌روی اربعین روی آوردند

بزرگ‌ترین رویداد تاریخ جهان متشکل از اجتماع 20 میلیونی مشتاقان در حالی به پایان رسید که با سانسور رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جبهه غربی، عربی و عبری مواجه شد، اما این تنها بخشی از ماجرا بود؛ چراکه در گوشه‌ای دیگر برخی اخبار حکایت از برنامه‌ریزی‌های مدون استکبار جهانی نسبت به این مهم داشت. می‌نویسیم راهپیمایی اربعین حسینی اما بخوانید بزرگ‌ترین زنجیره انسانی در مسافتی تقریباً 80 کیلومتری که در تاریخ بشریت بی‌سابقه است و هرساله بیش از 20 میلیون انسان به طور خودجوش از سراسر جهان خود را به نقطه‌ای در عالم می‌رسانند تا با ریختن اشک ماتم، سنگ تمام بگذارند و جهان را به لرزه در‌آورند. محققان دانشگاه MIT امریکا با بهره‌گیری از فرصت راهپیمایی اربعین، به نظرسنجی و مطالعه زائران شیعه ایرانی و عراقی پرداختند و یک گزارش 180 صفحه‌ای از این مطالعه که اربعین سال گذشته انجام گرفت، همزمان با آغاز مراسم اربعین امسال و با عنوان «به کربلا» منتشر شد. این گزارش نشان می‌دهد که محققان این دانشگاه امریکایی معیارهای مختلفی همچون «منبع دستیابی به اطلاعات و اخبار»، «پیوندهای اجتماعی»، «تمایلات فرقه‌گرایانه»، «موضوعات جنسیتی»، «وضعیت دموکراسی در ایران و عراق»، «درگیری‌های منطقه‌ای»، «مسئله هسته‌ای ایران»، «نوع نگاه به امریکا» و «مقایسه شیعیان ایرانی و عراقی» را مورد تحقیق و بررسی قرار داده‌اند. جالب این است این تحقیق با همکاری برخی دانشگاه‌های عراقی، سازمان یونسکو و برخی ارگان‌های دیگر عراقی و بین‌المللی انجام گرفته است، اما متأسفانه در حالی که فرصت طلایی این بهره‌گیری برای محققان داخلی بیش از سایرین فراهم است، اما جز برگزاری همایش و کنگره‌های نمادین و تزهای بی‌فایده و غیر کاربردی، اقدام مؤثری صورت نمی‌گیرد. بی‌شک باید اطمینان داشت این ریز‌بینی محققان غربی و جمع‌آوری اطلاعات علمی بی‌قصد و غرض جمع‌آوری نخواهد شد و در آینده زیر بنایی برای نقشه حکمرانان آنان علیه ما خواهد شد که همواره در سر پرورش می‌دهند

تعطیلی طلافروشی‌ها در اعتراض به بالا بودن مالیات بر ارزش افزوده

در حالیکه خبرهایی مبنی بر تعطیلی مغازه‌های طلافروشی در پاساژهای تهران، نور و بازار زنجان به دلیل اعتراض به بالا بودن میزان مالیات بر ارزش افزوده مطرح شده است، اتحادیه طلافروشان تهران این موضوع را رد نکرد و رییس اتحادیه طلا و جواهر زنجان نیز تعطیلی طلافروشی‌های این استان را به دلیل بالا بودن میزان مالیات بر ارزش افزوده تایید کرد.سید محمد صفایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اعتراض بازار طلا فروشان زنجان نسبت به بالا بودن مالیات بر ارزش افزوده طلا عنوان کرد: در دو روز گذشته حدود هفت - هشت مورد برگه مالیات ارزش افزوده با مبلغ ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیون ابلاغ شده است که مربوط به سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ می‌شده است.

السیسی با روحانی دیدار می کند

"ترکی بن محمد" افشاگر سعودی در توییتر مدعی شد: «بزودی"عبدالفتاح السیسی" رییس جمهوری مصر با روحانی همتای ایرانی خود در تهران دیدار و گفتگو خواهد کرد و این دیدار در شرف صورت گرفتن است.»ترکی بن محمد در ادامه نوشت: «عربستان اینک در حال جمع آوری کردن مرید و هوادار است و به همین دلیل نماینده ملک سلمان به دیدار با عون رفت تا مسئله هدیه تسلیحاتی ریاض به ارتش لبنان را بعد از منصرف شدن آل سعود از دادن آن، مجددا پیش بکشد»وی ادامه داد: «مصر با مشاهده جنگ فرسایشی عربستان در یمن و از دست رفتن هواداران عربستان طی چرخش سیاسی، می خواهد با ایران کانال های دیپلماتیک ایجاد کند

«مقاومت» تنها نسخه نجات‌بخش در برابر تهدیدات است
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: تنها نسخه نجات‌بخش در برابر تهدیدات، مقاومت است. به گزارش تسنیم، سرلشکر محمد باقری در جشنواره مالک‌اشتر با بیان اینکه بسیج مایه عزت و اقتدار و امنیت بی‌نظیر برای کشور است، افزود: مدافعان حرم برای برقراری امنیت ایران و اسلام پیش‌قدم شدند و به شهدای مدافع حرم درود می‌فرستیم. وی تصریح کرد: نام مقاومت با بسیج عجین شده و این مشی‌ای است که در برابر بزرگ‌ترین توطئه‌های دشمن جواب داده و اکنون تنها نسخه نجات‌بخش در برابر تهدیدات است.وی با اشاره به حضور مستشاری بسیجیان در سوریه گفت: تعداد محدودی از نیروهای بسیجی به‌منظور دفاع از حرم به سوریه اعزام شدند. بسیجیان ما نخبه‌ترین رزمنده‌ها و گل سرسبد آنجا هستند. بسیجی نظامی می‌تواند گره‌گشا باشد و اگر رهبری اجازه دهند صدها هزار بسیجی می‌توانند به آن صحنه اعزام شوند..

جمع آوری 5 میلیون امضا برای بازشماری آرای انتخابات آمریکا

جیل استاین، نامزد سبزهای آمریکا با اشاره به اشکالات بسیار در برخی از ایالت ها خواستار بازشماری آرا شده است. وی کارزار آنلاینی را برای بازشماری آرا در سه ایالت میشیگان، پنسلوانیا و ویسکانسین به راه انداخته و تاکنون پنج میلیون نفر این طومار را امضا کرده اند. برای بازشماری آرا در این سه ایالت به دو و نیم میلیون دلار بودجه نیاز است و تاکنون یک و نیم میلیون دلار از این مبلغ از طریق همین کارزار اینترنتی جمع آوری شده است. همزمان، روز چهارشنبه و پس از اتمام شمارش آرای این انتخابات، فاصلۀ آرای عمومی هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب بیش از دو میلیون رای به نفع نامزد دموکرات ها اعلام شده است. تاکنون شکایت های بسیاری نیز از بی نظمی در روز انتخابات و صف های طولانی و همچنین اشکالات فنی در دستگاههای اتوماتیک رای گیری ثبت شده و بسیاری می گویند بهنگام ثبت نام نامزد خود، نام یک نامزد دیگر درج می شده است. در انتخابات ریاست جمهوری روز هشتم نوامبر، دونالد ترامپ با ۲۷۹ رای الکترال توانست بر هیلاری کلینتون پیروز و بعنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور این کشور معرفی شود.

اتهام امریکا به یک ایرانی- امریکایی

یک ایرانی- امریکایی روز سه‌شنبه به کمک برای خرید موشک‌های زمین به هوا و قطعات هواپیما برای دولت ایران و نقض تحریم‌ها در دادگاه فدرال امریکا متهم شده است. به گزارش ایلنا به نقل از «رویترز»، رضا اولنگیان ایرانی- امریکایی ۵۶ ساله، توسط بازپرس دادگاه فدرال منهتن برای چهار جرم شامل همدستی برای ارسال موشک‌های زمین به هوا به ایران تفهیم اتهام شده است. بر اساس این گزارش، حکم اولنگیان حداقل ۲۵ سال حبس و حداکثر حبس ابد خواهد بود. لی گینزبرگ، وکیل اولنگیان گفته که این حکم ناامیدکننده است و ما قصد داریم فرجام‌خواهی کنیم. به گزارش رویترز، اولنگیان در سال ۱۹۹۹ شهروند امریکا شده و در اکتبر سال ۲۰۱۲ در استونی بازداشت شده است و متعاقباً به واسطه عملیات برنامه‌ریزی شده اداره مبارزه با موارد مخدر امریکا به این کشور عودت داده شده است.

اخبار روزانه:
* منابع آگاه به روزنامه «الاخبار» لبنان گفتند، «عبدالفتاح السیسی» در پیام شدیداللحنی به «ملک سلمان» شاه سعودی به واسطه امیر کویت پیام فرستاده که در آن هشدار داده شده عربستان به دلیل دو جزیره «تیران» و «صنافیر» به مصر فشار نیاورد. السیسی در ادامه این پیام به سلمان گفته است: «ریاض باید احترام قاهره درباره دیدگاه مصر در زمینه پرونده‌های عربی و منطقه‌ای را حفظ کند؛ چون مصر کشور کوچک و دنباله‌رو عربستان نیست که ریاض بخواهد آن را اداره کند
* محمدعلی پورمختار، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به حادثه برخورد دو قطار مسافربری، گفت: توقع داریم آقای رئیس‌جمهور که در زمان لغو سخنرانی آقایی علم عزا به دست می‌گیرد، در این زمینه نیز ورود کرده و با مسببان این حادثه برخورد کند. پورمختار با تأکید بر اینکه به زودی از وزیر راه و شهرسازی پاسخ خواهیم خواست، خاطرنشان کرد: اگر پاسخ‌ها قانع‌کننده نباشد، از ابزارهایی مانند استیضاح استفاده خواهد کرد.
* بسیج مردمی عراق موسوم به حشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، ائتلاف آمریکا پس از پایان سخنرانی دیروز «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در منطقه تلعفر، محل سخنرانی وی را هدف حملات موشکی خود قرار داده است. در این بیانیه آمده، برخلاف ادعاهای برخی مبنی بر اینکه گروه‌های تروریستی، مانند داعش اقدام به شلیک این موشک کرده‌اند، این حملات از سوی آمریکا صورت گرفته است.
* «الیکیم لفنون» خاخام بزرگ رژیم صهیونیستی در منطقه شمال کرانه باختری، به حریق بزرگ در خاک فلسطین اشغالی اشاره کرد و گفت: نباریدن باران، وزش بادهای شدید و آتش‌سوزی گسترده نشان می‌دهد نتانیاهو به دلیل نیت تخلیه مناطق صهیونیست‌نشین در کرانه باختری، دچار عذاب الهی شده است.
* «جیل استاین» نامزد حزب سبز در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شکواییه‌ای را برای بازشماری آرا در ایالت «ویسکانزین» ارائه کرد. کمیسیون انتخاباتی ایالت ویسکانزین نیز اعلام کرد: کمیسیون برای بازشماری آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آماده می‌شود.

https://shoma-weekly.ir/pdw2RT