گفته می‌شود که...

ابربدهکاران بانکی معرفی می‌شوند/رئیس قوه‌قضائیه: کشور را گران اداره می‌کنیم/نوسان دلار در شرایط بهبود درآمدهای ارزی!/۶ ماه تا ۲ سال حبس برای برگزارکنندگان قماربازی/گرانی قیمت خودرو رسماً کلید خورد!/پلیس: ممنوعیت تردد شبانه دیگر تأثیر ندارد، راه فرار آن را پیدا کرده‌اند و ...

دلار ۴۲۰۰ تومانی طعمه حشره‌ها شد!

طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران، هزاران تن ذرت و جو در گمرک نوشهر به دلیل تعیین تکلیف نشدن کالا طی دو سال گذشته، طعمه حشره‌ها شده است. ️حدود ۲۸۱۷ تن جو دامی متعلق که اواخر سال ۱۳۹۹ وارد و در ابتدای سال ۱۴۰۰ به گمرک اظهار شده بود، در تیرماه امسال فاسد شده است.

اقدام توهین‌آمیز فدراسیون فوتبال اردن علیه تیم ملی بانوان ایران

فدراسیون فوتبال اردن بعد از شکست تیم ملی فوتبال بانوان این کشور برابر تیم ملی بانوان ایران تحقیق درباره جنیست بازیکن ایرانی را خواستار شده است. به گزارش rumonline، تیم ملی فوتبال بانوان اردن در مقدماتی جام ملت های آسیا به مصاف ایران رفت که این بازی بعد از تساوی در وقت‌های اصلی و اضافی به ضربات پنالتی کشیده شد که در آن ایران با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی دست پیدا کرد تا جواز حضور در جام ملت های آسیا را کسب کند. اکنون خبر رسیده که فدراسیون فوتبال اردن در نامه‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا، تحقیق درباره جنسیت حداقل یکی از بازیکنان ایرانی را خواستار شده است. شاهزاده علی بن حسین رئیس فدراسیون فوتبال اردن در توییتی در این باره نوشت: «کنفدراسیون فوتبال آسیا باید در این زمینه تحقیق و تفحص کند. ما از کمیته پزشکان مستقل AFC می خواهیم که تحقیق شفاف و واضحی درباره این بازیکن ایران و دیگر بازیکنان این تیم داشته باشد؛ به ویژه اینکه تیم ملی فوتبال بانوان ایران سابقه چنین رفتارهای را دارد».
ابربدهکاران بانکی معرفی می‌شوند

وزیر اقتصاد در توئیتی نوشت: «بانکها هر ۳ ماه فهرست ابربدهکاران را در سایت خود منتشر کنند تا به‌جای اشخاص معدود، دسترسی به تسهیلات برای طیف وسیعتری از تولیدکنندگان و مردم فراهم آید». درخواست اعلام اسامی ابربدهکاران در دولت‌های گذشته نیز به انحاء گوناگون مطرح شد؛ اما این اسامی همچنان در لایه پنهان اسناد بانکی باقی مانده است. باید منتظر ماند و دید آیا بانک‌ها این بار درخواست دکتر خاندوزی را اجرا خواهند کرد یا خیر.

رئیس قوه‌قضائیه: کشور را گران اداره می‌کنیم

رئیس قوه قضائیه دیروز در نشست با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، همفکری و همکاری قوای سه‌گانه برای دیدن آسیب‌ها، شناخت مشکلات مردم و رسیدن به درک مشترک از مسائل و پیدا کردن و اجرای راه‌حل آن‌ها را از ضروریات دانست. محسنی اژه‌ای درعین‌حال با اشاره به زیاده‌روی‌ها در مخارج مدیریت کشور، تأکید کرد: «امروز قوه‌قضائیه، مجلس و دولت برخی امور را پرهزینه اداره می‌کنند که باید این نحوه مدیریت اصلاح شود. مردم در مضیقه هستند؛ تشریفات، تشکیلات و حفاظت من هم باید نسبت به شرایط مردم تغییر کند. اگر مسئولی ۴ سال پیش برای حفاظت، محل سکونت و یا دفتر کار خود هزینه‌های مضاعفی داشت باید این رویکرد تغییر کند».
طائب: اگر در مذاکرات حق ما را با صحبت ندهند، آن را با قدرت می‌گیریم

رئیس شورای‌ قرارگاه راهبردی عمار تصریح کرد: مذاکره کنندگان باید به طرفین مذاکرات گوشزد کنند که اگر در مذاکره حق ما را ندهند ما این قدرت را داریم که با زبان زور حق مان را بگیریم و در آن صورت برای آنها خیلی گران تمام می‌شود.حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اهمیت اقتدار موشکی کشور و تاثیر آن در مذاکرات بین‌المللی گفت: حتی مذاکره کنندگان قبلی نیز در مذاکرات خود با کشورهای دیگر به نقاطی می‌رسیدند که اگر قدرت موشکی ایجاد شده توسط سردار طهرانی مقدم‌ها نبود، به همان اندازه هم به آنها چیزی نمی‌دادند.وی با بیان اینکه «ظالم زیانی جز زور نمی‌فهمد چون در ذات ظالم زور است»، اظهار کرد: مذاکره کنندگان ما الان باید خط قدرت را حفظ کنند یعنی در مذاکرات به دشمن تفهیم کنند که اگر حق ما را به صحبت و عدالت ندهند، حق را با قدرت از او خواهیم گرفت. باید شرکت کنندگان در جلسات مذاکره این موضوع را بدانند؛ امروز آمریکایی ها این را فهمیدند، چون وقتی با زور به میدان آمد تا نفت نفت کش ما را بدزدد، ما با زور نفت را از آن‌ها پس گرفتیم.رئیس شورای‌ قرارگاه راهبردی عمار تاکید کرد: مذاکره کنندگان باید به طرفین مذاکرات گوشزد کنند که اگر در مذاکره حق ما را ندهند ما این قدرت را داریم که با زبان زور حق مان را بگیریم و در آن صورت برای آنها خیلی گران تمام می‌شود.
نگرانی‌ها مانع از حذف ارز ترجیحی شد

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس گفت: «دولت ممکن است مجبور شود برخی کالاهای مشمول ارز ۴۲۰۰ را از شمول آن خارج کند. البته در مورد گندم و دارو قطعی است که تا پایان سال ارز ۴۲۰۰ به آن‌ها تعلق می‌گیرد. در مورد نهاده‌های دامی باید دولت تصمیم بگیرد که قصد حذف ارز ۴۲۰۰ دارد یا خیر و اگر این تصمیم را بگیرد، از محل اعتبار ۲۷ هزارمیلیاردی، به‌صورت یارانه نقدی قصد دارد به مردم کمک کند تا بخشی از بار هزینه‌ای را جبران کند».

نوسان دلار در شرایط بهبود درآمدهای ارزی!

رئیس‌کل بانک مرکزی خبر داد: «وضعیت درآمدهای ارزی کشور و ورود ارز حاصل از صادرات به چرخه تجاری کشور نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است. بازار ارز در آینده وضعیت متعادلی را خواهد داشت». چند روز پیش نیز خبر آزادسازی 3.5 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده کشورمان و تزریق آن به اقتصاد کشور رسانه‌ای شد؛ اما بااین‌وجود نوسان بازار ارز فروکش نکرده و طی روزهای گذشته، ارز رکوردهای جدیدی را در کانال 28 هزاری ثبت کرده است. این وضعیت نتیجه شرطی‌سازی اقتصاد به مذاکره و برداشته شدن تحریم‌ها طی هشت سال سیاست‌گذاری دولت روحانی است که همچنان سایه سنگین خود بر بازار ارز و کالا را در آستانه آغاز مذاکرات جدید وین حفظ کرده است.
قوه قضائیه: فروش کیلویی موبایل، تبلت و لپ تاپ متوقف شد

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: روز پنجشنبه نشست تخصصی بررسی وضعیت و مشکلات فرایند مبارزه با قاچاق کالا و مسائل مربوط به اموال تملیکی با حضور رئیس دستگاه قضا و مسئولان ذیربط برگزار شد. در بخشی از این نشست، عباس پوریانی «حاکم شرع» سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، از یک اتفاق عجیب در امور اداری این سازمان خبر داد. به گفته پوریانی، واحد تحویل گیری در اموال تملیکی به کیلو است و حتی تلفن همراه هم کیلویی تحویل داده می‌شود. پوریانی گفت: وقتی کالایی به اموال تملیکی تحویل داده می‌شود، واحد تحویل گیری به کیلو است، مثلا ۱۰۰ کیلو موبایل تحویل گرفتیم. ۴۸ ساعت بعد و در اولین روز کاری پس از جلسه مذکور، حاکم شرع اموال تملیکی، دستور توقف فروش کیلویی کالاهایی مانند تلفن همراه را صادر کرد. در نامه ای که منتشر شده است، پوریانی با صدور دستوری، درخواست فروش ۸۳ کیلوگرم تلفن همراه را ملغی کرده و به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده، درخواست مورد اشاره را جهت اصلاح رویه و رفع نواقص اعاده می کند. در این دستور مقام قضایی، تاکید شده است، "برای مواردی نظیر تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و ...، نوع، مدل، سریال و نیز تعداد آنها باید بصورت واضح مشخص شود”. بدین ترتیب، با ورود دستگاه قضایی، فروش کیلویی و غیرحرفه‌ای کالایی مانند تلفن همراه که هر دستگاه آن با توجه به مشخصات و ویژگی‌هایش، ارزش مالی جداگانه‌ای دارد، در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی متوقف شد.
۶ ماه تا ۲ سال حبس برای برگزارکنندگان قماربازی

نمایندگان مجلس تعیین کردند که هر شخص، مکان یا هر نوع فضای حقیقی یا مجازی برای قماربازی، شرط‌بندی یا برگزاری بخت‌آزمایی دایر یا اداره کند، به حبس درجه ۶ محکوم شود. چنانچه برای انجام جرائم مذکور یا از طریق ارتکاب آن‌ها وجه، مال، منفعت، خدمت یا امتیاز مالی کسب کرده باشد، علاوه بر حبس درجه ۵، به ضبط مال و جزای نقدی معادل ۲ تا ۵ برابر عواید حاصل از جرم نیز محکوم می‌شود.

گرانی قیمت خودرو رسماً کلید خورد!

دبیر انجمن قطعه‌سازی کشور با اعلام خبر گرانی خودرو طی روزهای آینده، در خصوص دستور اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر عدم افزایش قیمت خودرو، گفت: «اصلاح قیمت خودرو مصوبه سران قوا را دارد و رئیس‌جمهور نیز در آن جلسه حضور داشتند اما در حقیقت مشکل را فقدان مصوبه ستاد تنظیم بازار دانسته، بدان ایراد وارد کردند. اصلاح شیوه قیمت‌گذاری خودرو اجتناب‌ناپذیر است؛ زیرا موجب ورشکستگی و توقف تولید قطعه‌سازان و خودروسازان و نارضایتی متقاضیان واقعی می‌شود. در روزهای پیش‌ِرو، ان‌شاءالله جلسه تنظیم بازار تشکیل و این مصوبه صادر و مشکل رفع می‌شود». دیروز رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: «نظارت بر همه قیمت‌گذاری‌های جدید در ستاد تنظیم بازار متمرکز شود. در خصوص تعیین قیمت خودرو نیز موضوع باید تحت مدیریت ستاد تنظیم بازار پیگیری شود». رئیسی در ادامه نگرانی خود از تأثیر گرانی کالاهایی مثل خودرو بر سایر بازارها را با این بیان ابراز کرد که «دستگاه‌ها به‌گونه‌ای عمل کنند که تغییر قیمت در یک بازار بر بازارهای دیگر تأثیر منفی نگذارد و از ایجاد شوک در قیمت‌ها و بازارها جلوگیری شود».
تداوم همکاری‌ها تحت هر شرایطی

«الکساندر میخیِف» مدیرکل «روزوبرون‌اکسپورت» صادرکننده تسلیحات روسیه، در نمایشگاه هوایی دبی ۲۰۲۱ در امارات به خبرنگاران گفت: «با توجه به چشم‌انداز همکاری‌های نظامی-فنی با ایران، پاسخ به این نکته ضروری است که تحت هر شرایطی همکاری‌ها با رعایت دقیق موازین قانونی دو کشور، تعهدات بین‌المللی طرف‌ها و موازین قوانین بین‌الملل حفظ خواهد شد». پیش‌ازاین، «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران گفته بود، دو کشور در حال مذاکره در مورد طیف وسیعی از محصولات نظامی با توجه به لغو محدودیت تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران هستند.
پلیس: ممنوعیت تردد شبانه دیگر تأثیر ندارد، راه فرار آن را پیدا کرده‌اند

سردار محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران درباره طرح ممنوعیت تردد شبانه نیز گفت: اصالت طرح ممنوعیت تردد شبانه به دوره شیوع و پیک کرونا برمی‌گردد، دروهمی‌های خانوادگی و تراکم جمعیت در حمل و نقل عمومی بیشترین سرایت کرونا را داشت لذا کارشناسان حوزه بهداشت و درمان طرح مذکور را پیشنهاد داده و این طرح نیز در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شد، اکنون محدودیت شبانه در حوزه ترافیک آسیب ایجاد کرده و مردم نیز از این طرح ناراضی هستند؛ اما ما منتظریم دوستان در شبکه بهداشت و درمان درباره تأثیر این محدودیت بر سرایت کرونا اظهار نظر شفافی داشته باشند و این موضوع در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری شود. این مقام انتظامی با بیان اینکه طرح ممنوعیت تردد شبانه دیگر تأثیرگذار نیست، گفت: این طرح اثر خودش را در مقطعی گذاشت، اکنون ترددهای شبانه خیلی کم نشده، راه فرار آن را پیدا کردند، مجوزهایی اخذ شده، خیلی‌ها به راحتی 10 شب به بعد تردد می‌کنند همچنین نواقصی نیز در سیستم‌ها و سامانه‌ها وجود دارد و تردد شبانه در مقطعی از جغرافیای تهران کنترل می‌شود.
سورپرایز برای ارتش رژیم صهیونیستی

هکرهای عصای موسی در حملات سایبری به سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی، ۲۲ ترابایت اطلاعات نقشه‌های سه‌بعدی این رژیم را به دست آوردند که قسمتی از آن‌ها را منتشر کردند. اطلاعات مکان‌های مختلف با دقت ۵ سانتیمتر ازجمله آن‌هاست که در دسترس همگان قرار گرفته است. این یعنی در هر جنگ آینده، این رژیم به‌شدت در برابر ضربات دقیق مهاجمان، ضعیف و شکننده خواهد بود. این تیم هکری همچنین وعده داده سورپرایزی برای ارتش رژیم اشغالگر دارد.

‌اخبار روزانه:

*نرخ دلار در بازار آزاد، دیروز با کاهش ۱۳۷ تومانی روبه رو شد و تا بعد از ظهر، به ۲۸ هزار و ۵۰۳ تومان رسید. به موازات، سکه امامی با کاهش ۱۲۱ هزار تومانی، ۱۲ میلیون و ۵۵۶ هزار تومان ارزش‌گذاری شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۶ هزار تومانی، به یک میلیون و ۲۷۱ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.
*رجانیوز وصیتنامه نویسنده مبارز انقلابی و منتقد حوزه عدالت، استاد حیدر رحیم پور ازغدی را منتشر کرد. در بخشی از این وصیت‌نامه آمده است: «تصمیم گیران کشور را دعوت می‌کنم به خواندن آن نقد‌ها که در این
۴۰ سال از باب نصیحت ائمه مسلمین کردم و آن هزاران برگ که با سه قوه و دانشگاه و حوزه، باخون دل نوشتم تا بفهمند تولید کار و شغل، بدون اصلاحات انقلابی نمی‌شود و تا ادارات دولتی و دستگاه قضا، بازنگری و بازسازی نشوند، بخدا سوگند انقلاب اسلامی در خطر است و ناکارآمدی و بی‌عدالتی، علاج نمی‌شود
*همایون سامه یح، نماینده کلیمیان ایرانی در مجلس در گفتگو با فارس گفت
: رژیم صهیونیستی امروز با نفوذ در فدراسیون‌های ورزشی و میادین جهانی در این حوزه سعی دارد تا با اعمال فشار علیه ورزشکاران ایرانی به زعم خود موفقیت‌هایی را کسب کند. سامه یح همچنین با تقدیر از اقدام ورزشکاران ایرانی و سایر کشور‌ها در عدم رویارویی با نمایندگان رژیم صهیونیستی، خاطر نشان کرد که جامعه کلیمیان ایران از این روند حمایت می‌کند.
*روزنامه کیهان در واکنش به مصاحبه یک سایت خبری با یکی از صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی نوشت: تلاش رژیم صهیونیستی برای اثرگذاری بر افکار عمومی ایرانیان که از طرق مختلف - از میادین ورزشی گرفته تا هنری و... - عجیب نبوده و نیست، اما آنچه جای تعجب دارد این است که چگونه یک رسانه رسمی داخلی وارد این بازی شده و عملاً به ابزاری در این بازی تبدیل می‌شود؛ اینکه چه کسانی و از چه طریقی این مأموریت را به سایت «انصاف‌نیوز
» (!) سپرده‌اند، جای تأمل و پیگیری دارد.
*سردار سلیمانی اضافه کرد: بسیجیان در فضای مجازی نیز حضوری فعال دارند، به نحوی‌ که تاکنون
۹۸۲ گردان سایبری شهرستانی و دو هزار و ۵۰۰ گردان سایبری حوزه‌محور راه‌اندازی شده است؛ علاوه بر این در «جهاد تبیین» نیز نیروهای بسیجی در فضای مجازی نقش‌آفرینی می‌کنند، به نحوی که بیش از چهار میلیون در «شبکه ثامن» عضو هستند.

https://shoma-weekly.ir/BNIzk7