گفته می‌شود که...

آموزش پخت غذاهای حرام در سایتهای اسلامی/ روزه‌داری یک سرباز برای محو فساد/ جذب نیرو در پارتی مختلط/ از معاونت مطبوعاتی تا مزدوری!/ قبرفروشی سرپرست تیم لیگ برتری / رکورددار جهانی آخرالزمان/ محاکمه به اتهام مصاحبه با العالم! و...

پرسش قابل‌تأمل!
وب سایت ضدانقلاب خودنویس نوشت: یکی از بارزترین مؤلفه‌های فعالیت سیاسی برخی زندانیان، ارسال پیام‌هایی از درون سلول در شرایطی است که از بیرون خبر ندارند! برای نویسنده این سؤال جدی سرجای خود باقی است که افرادی نظیر آقا مصطفی تاج‌زاده، چگونه می‌توانند از مسائل روز آگاه باشند، بی آنکه سایت‌ها و رسانه‌های مختلف را بررسی کنند و شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای را ببینند؟ در ادامه این مطلب آمده است: سایت‌هایی که پیام‌های این افراد زندانی را منتشر می‌کنند، بی آنکه شرایط این دوستان را کاملاً توضیح دهند، باید بررسی کنند که چنین معجزه‌ای چگونه واقع شده است! نویسنده خودنویس تصریح کرد: البته سؤال بنده به هیچ وجه ربطی به سؤال‌های رسانه‌های حاکمیت ندارد؛ اما مایل هستم بدانم که اطلاعات به‌روز یک زندانی سیاسی که اغلب درون سلول انفرادی است، چگونه «به‌روز» می‌شود و چگونه می‌تواند این همه به بیرون نامه‌نگاری کند! علت حساسیت و مشکوک شدن رسانه‌های ضدانقلاب نسبت به فعالیت‌های تاج‌زاده از این جهت است که در بحبوحه آشوبگری فتنه‌گران، ویدئوی اظهارات وی در زندان و خطاب به برخی دوستانش نظیر رمضان‌زاده و صفایی فراهانی منتشر شد که تأکید می‌کرد: برای بنده که تجربه انتخابات رو دارم، می‌دونم که در انتخابات تقلب نشده. ممکنه که یک میلیون عقب جلو شده باشه ولی ما نتیجه انتخابات را باختیم؛ حالا به جای 25 میلیون و 14 میلیون، شاید 24 میلیون و 15 میلیون مثلاً [نسبت آرای احمدی‌نژاد و موسوی ] ولی انتخابات را باختیم.»

علت برکنار شدن رئیس دانشگاه الازهر
باشگاه خبرنگاران: منابع خبری اعلام کردند که شیخ احمد الطیب شیخ الازهر رئیس دانشگاه الازهر را به دلیل مسمومیت غذایی گسترده دانشجویان این دانشگاه از سمت خود برکنار کرده است.

رکورددار جهانی آخرالزمان
هارولد کمپینگ، یکی دیگر از کشیشان صاحب‌نام امریکاست که او هم مانند رابرتسن طرفداران زیادی در بین معتقدان مذهبی مسیحی این کشور دارد. آقای کمپینگ اما رکوردی دارد که در نوع خود بی‌نظیر است: او تا همین امروز سه مرتبه پایان دنیا را پیش‌بینی کرده است:‌ اولین بار در سال 1994/1373 که قرار بود در تاریخ 6 سپتامبر آن سال دنیا به پایان برسد. اما نه عمر دنیا تمام شد و نه روی هارولد کمپینگ. البته 18 سال طول کشید تا یک بار دیگر او جرات کند و چنین ادعایی را مطرح کند. این بار قرار شد که درروز 21 می 2011/ 1 خرداد 1390 دنیا تمام شود و 200 میلیون مسیحی به آسمان رفته و با خداوند دیدار کنند و بعد از این صعود بزرگ، زمین به گوی عظیمی از آتش تبدیل شده و با نابود کردن باقی جمعیت زمین، خود نابود شود. آن تاریخ هم ‌گذشت و دنیا نابود نشد، اما هارولد با گذشت چند روز دوباره وارد صحنه شد و با اعتماد به نفس مخصوص به خود اعلام کرد که پایان دنیا قطعی است، فقط در تاریخ اشتباه شده و به جای 21 می، در روز 21 اکتبر 2011 / 1 آبان 1390 دنیا تمام می‌شود. صدالبته که آن تاریخ هم گذشت !
پیوند قلب گاو به انسان
یک زن بریتانیایی یکی از نخستین افرادی است که از یک جراحی پیشگامانه برخوردار شده و بافتی از قلب یک گاو برای بازسازی کبد وی مورد استفاده قرار گرفت. این جراحی که از آن با عنوان پیوند عضو از حیوان به انسان یاد می شود، اندام حیوان اهدا کننده به طور کامل برداشته می شود.

من هم نامزد شدم
جهان:سید محمد بیاتیان رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان با شعار «‌انقلاب در مدیریت با حضور نخبگان نسل سوم» برای تصدی پست ریاست جمهوری دور یازدهم کشور اعلام کاندیداتوری کرد.

جذب نیرو در پارتی مختلط
رفتار غیر متعارف برخی خبرنگاران اصلاح طلب در شبکه‌های اجتماعی چنان زننده و تاسف بار می‌شود که سوالهای بسیاری در میان کاربران ایجاد می‌کند‌. این رفتارهای غیر اسلامی با استقبال رسانه‌های ضد انقلاب مواجه است.
طیفی از نویسندگان اصلاح طلب که در فتنه 88 فعال بوده‌اند‌، در قالبی دیگر در نقش عوامل جریان ضد فرهنگی غرب به دنبال تئوری‌های باطل این جریان عمل می‌کنند. رفتار سازمان دهی شده این افراد که با تبلیغ و پیگیری اهداف ضد فرهنگی عملا به مهره‌های عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده‌اند، به طور کامل خوراک ضد تبلیغی علیه نظام برای رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فراهم می‌آورد .

هواپیمای نخست‌وزیر کویت را می زنیم!
فارس:در آستانه سفر نخست‌وزیر کویت به بغداد،«عزت الدوری» معاون دیکتاتور معدوم عراق تهدید کرد که هواپیمای نخست وزیر کویت را که قرار است به زودی به بغداد سفر کند، هدف قرار دهد.

از معاونت مطبوعاتی تا مزدوری!
علی‌اصغر رمضان‌پور، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت محمد خاتمی، چندی است به دلیل پرداخت نشدن حقوقش در تلویزیون رها، از این شبکه جدا شده است. این جدایی و بیکاری، او را همچون دیگر فراریان و ضدانقلاب خارج‌نشین در اروپای گرفتار در بحران اقتصادی به‌شدت در مضیقه و تنگنا قرار داده است. در همین راستا وی تلاش کرد تا با انتشار مقاله در وب‌گاه بی‌بی‌سی فارسی امرار معاش کند؛ اما به‌دلیل بی‌محتوا بودن مقاله‌اش مسئولان بی‌بی‌سی فارسی مقاله وی را منتشر نکردند. رمضان‌پور سرخورده، سعی کرد روحیه از دست رفته خود را با انتشار مقاله‌اش در فیس‌بوک جبران کند. پس از این بی‌توجهی‌ها به معاون مطبوعاتی خاتمی و همچنین فشار سنگین ناشی از زندگی در اروپا، وی به سایت روزآنلاین می‌پیوندد و جیره‌خوار سرویس جاسوسی هلند می‌شود؛ اما هزینه اندک روزآنلاین کفاف زندگی وی را نمی‌دهد، در نتیجه وی کاسه‌ گدایی خود را در مقابل گروهک تروریستی منافقین می‌گیرد و طی مقاله‌ای در همان سایت، برای تروریست‌های منفور مظلوم‌نمایی می‌کند. وی با دریافت اندکی پول از منافقین نه‌تنها وطن‌‌فروشی کرده که پای خود را بر روی خون پاک 12 هزار کودک و زن و جوان و پیری گذاشته که به دست این گروهک تروریستی به شهادت رسیده‌اند.

توضیحات دفتر محمد خاتمی درباره دیدار علت برگزار نشدن دیدار نوروزی وی
متن توضیحات دفتر سید محمد خاتمی بدین شرح است:در روزهای اخیر پیامک‌های متعددی در خصوص دیدار نوروزی با رئیس جمهوری سابق ایران در دفتر ایشان منتشر شده و در برخی از این پیامک‌ها خبر از اتخاذ مواضع سیاسی و انتخاباتی از سوی سید محمد خاتمی داده شده است.به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند دیدار نوروزی جناب آقای سید محمد خاتمی با اقشار مختلف مردم سالهای گذشته در جمعی معدود در دفتر ایشان برگزار می‌شد که امسال به دلیل قرار گرفتن در ایام فاطمیه و احترام به این روزهای عزیز دیدار عمومی برگزار نمی‌شود.
دفتر سید محمد خاتمی، همچنین با مشکوک خواندن این پیامک‌ها و تبلیغات صورت گرفته در خصوص دیدار نوروزی با جناب آقای سید محمد خاتمی که متاسفانه توسط بعضی خیرخواهان ناآگاه و مغرضان آگاه به آن دامن زده می شود، تاکید می‌کند که تنها مجرای رسمی اطلاع رسانی درباره اخبار و برنامه‌ دیدارها و مواضع رئیس جمهوری سابق کشورمان، سایت رسمی و دفتر ایشان می‌باشد

 10 سال زندان به بهانه ارتباط با ایران
عصرایران:یک منبع قضایی در بحرین گفت:شعبه نخست دادگاه عالی جنائی تجدیدنظر با صدور حکمی، محکومیت 10 سال زندان یک شهروند بحرینی را به اتهام انتقال غیرقانونی اطلاعات به ایران تایید کرد.

روزه‌داری یک سرباز برای محو فساد
یک سرباز پلیس ولایت «بلخ» افغانستان با نیت از بین رفتن فساد اداری در این کشور از 10 ماه پیش تاکنون روزه گرفته است.به گزارش فارس، این سرباز درخصوص انگیزه خود برای این تصمیم گفت: از اینکه افغانستان به عنوان فاسدترین کشور جهان معرفی شده است، رنج می‌برد.وی تأکید کرد: اگر مسئولان دولت به تعهدات خود برای از بین بردن فساد عمل کنند، تمام مشکلات افغانستان حل خواهد شد.این پلیس انتظامی افغان که در شهر «مزار شریف» خدمت می‌کند، «نظام الدین» نام دارد و از 10 ماه پیش تا کنون روزه گرفته است تا بتواند مسئولان دولتی را متوجه فساد اداری کرده تا به شکل جدی برای از بین بردن این معضل مبارزه صورت گیرد.این نظامی افغان گفته است: تا زمانی که فساد اداری از بین نرود و امنیت سراسری در افغانستان تأمین نشود به روزه گرفتن ادامه خواهد داد.

رونالدو:صهیونیست‌ها قاتلند
ایسنا:کریستیانو رونالدو،ستاره رئال ‌مادرید در اظهارنظری بازیکنان رژیم صهیونیستی را «قاتل» نامید.
وی گفت: تماشاگران اسرائیلی برای من منفورترین تماشاگران به شمار می‌آیند.
نمی‌توانم آنها را تحمل کنم. پیراهن خود را با افراد قاتل عوض نخواهم کرد.

آگهی فروش برادر توسط خواهر !
هرکسی یک برادر شیطان و بازیگوش داشته باشد میداند در کودکی آرزو کرده است برای رهایی از دست او وی را به یک خانواده دیگر بسپارد.
اما یک دختر نوجوان در ایالت آلاباما امریکا به قدری از دست برادرش خسته شد که طی یک آگهی عجیب فروش او را در اینترنت به قیمت 1200 دلار حراج کرد.
این دختر که نامش فاش نشده است طی یک آگهی فروش با مضمون ” یک موجود شیطان به یک خانه گرم احتیاج دارد و در عوض از شما نگهداری میکند” به همراه عکس برادرش که به نظر 12 ساله میرسد در یک بازار اینترنتی به حراج گذاشت. اما به محض انتشار این آگهی پلیس در جستجوی خانواده ای برآمد که فرزندشان را حراج کرده بودند تا علت این کار را جویا شود. با شناسایی عکس این پسر بچه پلیس طی دو روز این خانواده را پیدا کرد و متوجه شد تمام این کارها زیر سر دختر خانواده بوده است.
پلیس میگوید خانواده ها باید بدانند چنین کارهایی جرم محسوب میشوند و با آنها برخورد قانونی خواهد شد . البته هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است که پلیس با این دختر چه برخوردی داشته است.

ممنوع‌الخروج شدن مشرف
رجا:یک روز پس از آنکه دادگاه پاکستان طی حکمی «پرویز مشرف»، رئیس‌جمهوری سابق این کشور را از ترک این کشور منع کرد، دولت پاکستان نیز وی را ممنوع الخروج کرد.پرویز مشرف با اتهاماتی از جمله ضعف دولتش در تامین امنیت «بی‌نظیر بوتو»، نخست‌وزیر سابق پاکستان مواجه است.

آموزش پخت غذاهای حرام در سایت اسلامی
از نظر حکم اسلام و فقها، خوردن گوشت حیوانات دریایی حرام است مگر ماهیان پولک (فلس) دار و میگو، که از این دسته استثناء شده اند. و خرچنگ چون فلس ندارد و از چنین ویژگی برخوردار نیست، خوردنش حرام است.
نکته جالب اینکه سایت تبیان متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی در بخش اشپزی خود آموزش پختن خرچنگ را ارایه می دهد در حالیمه در همین سایت مطالبی با مضمون حرام بودن این حیوان دریایی امده است. ادرس اینترنتی این مطلب:http://www.tebyan-zn.ir/News-Article/cooking_nutrition/2010/11/27/12613.html

نمایندگان مسلح مجلس
استفاده از سلاح کمری در میان نمایندگان مجلس ملی ترکیه نسبت به دوره های گذشته بیشتر شده است.
بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی وزارت کشور ترکیه، 256 نفر از مجموع 548 نماینده مجلس ملی ترکیه از پلیس امنیت آنکارا مجوز حمل سلاح دریافت کرده اند اما بر اساس قوانین ویژه امنیتی مجلس اشاره ای به نام نمایندگان مسلح صورت نگرفته است.
وطن برای انتشار این خبر، تیتر"مجلس ملی ترکیه یا تگزاس" را برگزیده و به این نکته اشاره کرده که استفاده از سلاح کمری در میان نمایندگان مجلس ملی نسبت به دوره های گذشته بیشتر شده است.

وزیر اماراتی دور برداشت
شفاف:عبدا... بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات در مصاحبه ای با خبرگزاری رسمی قطر ادعا کرد:از جمله اشتباهاتی که ایران مرتکب شده است اشغال جزایر سه گانه، عدم وجود اهداف و جزئیات واضح درباره برنامه هسته ای اش و دخالت در امور داخلی برخی از کشورهای عربی است.

چای خورترین مردم دنیا را بشناسید
نوشیدنی چای به جرات محبوب ترین نوشیدنی جهان است. نوشیدنی ای که بر حسب اتفاق در چین کشف شده است.
این نوشیدنی در بسیار از کشورها به حدی از محبوبیت رسیده است که ساخت و پرداخت آن با مناسبات آیینی در هم پیچیده است.
در ایران، ترکیه و کشورهای عربی تقریبا روز بدون چای را نمی توان متصور شد و جالب این است که این کشورها از پر مصرف ترین کشورهای مصرف کننده چای هستند.
البته فرهنگ مصرف چای و نوع دم کردن آن هم در سرانه مصرف مهم هستند. در کشور ما مصرف چای سیاه رواج دارد البته مصرف چای سبز نیز با کشف خواص درمانی آن رواج پیدا کرده است.
اما در کشوری مثل ترکیه نوشیدن چای با استکان و نعلبکی مخصوص حتی وارد جاذبه های گردشگری شده است البته در کشور ما نیز قهوه خانه ها که در واقع جایی برای نوشیدن چای هستند! هم در ارایه نوعی خاص از مناسک چای نوشی نقش دارن که می تواند جاذبه گردشگری باشد

شغل جدیدی برای ما درست شد
خبرآنلاین:سوسن شریعتی دختر دکتر شریعتی درباره پیامکهایی که در خصوص دکتر شریعتی منتشر می شود گفت: اولین پیامک برای من این بود: «هرچی جمله خفنه مال منه! دکتر علی شریعتی». و بعد تبدیل شد به موج.
وی افزود: البته در این مدت شغل جدیدی هم برای ما درست شد و آن پاسخ به سوالاتی در باب صحت و سقم این جملات بود.وی افزود:واکنش همه اعضای خانواده به این پیامک‌ها اغلب خنده بوده.

جمع آوری کلاه‌خود های بنای ضد ایرانی
فرارو:کلاه‌خود های بنای ضد ایرانی «قوس النصر» در بغداد که صدام دیکتاتور معدوم عراق آن را نماد پیروزی بر ایرانیان می‌خواند از آن حذف گردید.

احمق ترین دزد جهان
«زیگفریدکی» آلمانی سارق مسلحی بود که بعد از دستگیری روزنامه‌های زیادی به او لقب احمق‌ترین دزد دنیا را دادند. او تصمیم گرفته بود، از بانکی که همیشه در مسیر محل کارش می‌دید سرقت کند اما قبل از انجام این کار، هیچ تحقیقی درباره بانک مورد نظرش انجام نداده بود.او با گذاشتن ماسک و حمل یک اسلحه اسباب بازی به بانکی رفت که 17 سال پیش بسته شده بود و مدت‌ها بود به یک مرکز فزیوتراپی تبدیل شده بود و کارکنان آن فراموش کرده بودند که تابلوی بانک را از سردر ساختمان بردارند.با این حال این سارق مسلح به سمت صندوقدار فزیوتراپی رفت و موفق شد 342 یورو از صندوقدار بدزد. بعد از اینکه زیگفرید پول را گرفت و خارج شد و به سمت اتومبیل رفت، متوجه شد که فراموش کرده است اسلحه‌اش را از روی پیشخوان صندوقدار بردارد. از آن‌جا که اثر انگشتش روی این اسلحه وجود داشت مامورین پلیس به سرعت او را از روی اثر انگشتش شناسایی و دستگیر کردند. زیگفرید به تحمل 7 سال زندان محکوم شد.

محاکمه به اتهام مصاحبه با العالم!
العالم:یوسف المحافظه مسوول دیده بان حقوق بشر بحرین قرار است به دلیل مصاحبه با شبکه العالم محاکمه شود!.

فوتبالیست ایرانی که پیراهن مارادونا را از تنش درآورد و فرار کرد!
پیراهن دیگو مارادونا یکی از باارزش ترین یادگاری‌های گلزن سابق تیم ملی است.به گزارش نامه، یکی از مهاجمان گلزن پیشین فوتبال ایران کریم باوی است که بیشتر دوران بازیگری خود را در دو باشگاه فوتبال شاهین و پرسپولیس سپری کرده است.وی مدت زیادی در تیم ملی نبوده و تنها 23 بازی برای تیم ملی انجام داده اما در این مدت 10 گل به ثمر رسانده که آمار خوبی است و یکی از بهترین سرزنهای تاریخ فوتبال ایران به شمار می رود.باوی که دو ترکش در بدنش دارد خاطره ای جالب از رویارویی با مارادونا نقل کرده است. وی گفت: در یک بازی دوستانه در عربستان دو تیم ستاره های فوتبال خاورمیانه و آمریکای جنوبی برگزار شد و از من نیز دعوت کردند. مربی ما تله سانتانا، مربی وقت عربستان بود. نیمه دوم به زمین رفتم و دو تا بار با ضربه سر تیر دروازه حریف را به لرزه درآوردم.وی ادامه داد: دقایق پایانی که نزدیک شد از داور خواستم چند ثانیه مانده به پایان بازی به من خبر دهد. فکر می کرد تاکتیکی برای گلزنی دارم. وقتی با اشاره به من فهماند که به زودی سوت را می زند به جای اینکه بروم سمت دروازه حریف، به سمت مارادونا دویدم و هر جا می رفت مانند سایه دنبالش بودم. همه تعجب کرده بودند. داور که سوت را زد، دست انداختم پیراهن مارادونا را از تنش در آوردم و به سمت رختکن فرار کردم. بنده خدا کاملا متعجب شده بود. هنوز هم این پیراهن از مهمترین داشته های ورزشی ام است.

خیزش نهضت کاندیداتوری در کشور
الف:مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند گفت: ما در روزهای پایانی سال 91 شاهد جنبش کاندیداتوری در کشور بوده‌ایم و من فکر می‌کنم این بار در انتخابات ریاست جمهوری رکورد خواهیم زد!

خرید سه ویلا در شمال و خرید و فروش سنگ مرمر توسط یک بازیکن معروف!
یکی از بازیکنان تیم معروف علاوه بر خرید 3 ویلا در شمال، به خرید و فروش سنگ مرمر نیز مشغول است.به گزارش حدید نیوز؛ این بازیکن سال گذشته در تماس با دوستان خبرنگارش مدام می گفت من پول ندارم سوسیس و کالباس بخرم! چک‌هایم برگشت خورده و پول سفر ندارم اما کاشف به عمل آمد که او از ابتدای فصل جاری سه ویلا در شمال کشور قولنامه کرده و علاوه بر این برای پر کردن اوقات فراغتش سری هم به بازار سنگ مرمر زده و آنجا هم سرمایه‌‌گذاری خوبی کرده است! بازیکن مورد نظر اشتهای عجیب و غریبی هم دارد به طوری که وقتی تیم... به سفر تبریز رفت 3 پرس غذا سفارش داد و البته همه را هم خورد. بعد از 2 روز وقتی سرمربی تیم متوجه این ماجرا شد، گفت: «حق نداری روزی یک وعده بیشتر غذا بخوری و لیست غذاها را هم باید به من نشان بدهی!» بازیکن مورد نظر هفته گذشته 120 میلیون دیگر از تیمش گرفت و با آن یک سری دیگر از چک‌هایش را که بابت خرید ویلا در مازندران داده بود پاس کرد. جالب این که او بلافاصله مصاحبه‌ای انجام داد و کادر فنی و مدیریتی تیمش را از خود رنجاند.

 فقیرترین رئیس جمهور جهان
در حالی که بسیاری از رهبران کشورهای جهان از فاش کردن حقوق ماهیانه خود ، خودداری می کنند، خوزه موخیکا رئیس جمهور سابق اروگوئه نه فقط مبلغ دستمزد خود را فاش کرد، بلکه اعلام کرد ماهیانه ۹۰ درصد از دستمزد خود را به موسسه های خیریه اهدا می کند.به گزارش شبکه خبر، به همین علت وی لقب فقیرترین و در عین حال بخشنده ترین رئیس جمهور جهان را گرفت. خوزه موخیکا که اکنون ۷۶ سال دارد، با لوسیا توپولانسکی، همسر خود که عضو سابق مجلس سنای این کشور بود، از سال ۲۰۱۰در یک روستا زندگی می کند.لوسیا نیز مانند همسرش خوزه موخیکا ۹۰ درصد حقوق ماهیانه خود را از طریق موسسه های خیریه به محرومان و نیازمندان اهدا می کند.خوزه در مصاحبه با روزنامه "ال موندو" اعلام کرد: حقوق ماهیانه او، ۱۲هزار و پانصد دلار است که ۱۱ هزار و دویست و پنجاه دولار آن را اهدا می کند و فقط با هزار و دویست و پنجاه دلار زندگی خود را می گذراند.به نوشته روزنامه "ال موندو"، گران ترین دارای خوزه، خودروی فولکس واگن مدل بیتل است که قیمت آن در بازار آن کشور، فقط ۱۹۴۵ دلار است.

آمار تکان‌دهنده از خشونت علیه زنان
شبکه خبری فرانس 24 در گزارشی به آخرین وضع پرونده دختری که اخیرا قربانی خشونتهای جنسی در هند شده بود، اشاره کرد.
در آخرین تحولات این پرونده پدر دختر هندی از دادگاه رسیدگی کننده به موضوع، تقاضای صدور حکم اعدام برای متجاوزان کرده است.
این در حالی است که بنابر آخرین نتایج بررسیهای صورت گرفته در هر 20 دقیقه به یک زن در هند تجاوز صورت می گیرد که آماری بسیار تکان دهنده و وحشتناک است.

دیپلمات سعودی باید محاکمه شود
باشگاه خبرنگاران:محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به حادثه تصادف دیپلمات سعودی با یک شهروند ایرانی در کشورمان که منجر به قتل شده، گفت:اخراج دیپلمات سعودی که موجب مرگ شهروند ایرانی شده کافی نیست و این فرد باید طبق قانون مجازات اسلامی ایران محاکمه و مجازات شود.

هواپیمای مجلل شخصی با درآمد یک ریالی
شاهزاده بن طلال، نخستین و بزرگترین هواپیمای شخصی از نوع "ارباس - ای 380" را سال آینده میلادی تحویل خواهد گرفت.
به نوشته "عربین بیزنس" این هواپیمای جت که به نام "کاخ پرنده" شهرت یافته است، چهار تخت خواب مجلل، یک وان حمام، فضایی برای حمل خودرویی بزرگ از نوع "رولز رویس"، اتاق کنفرانس، سالن جشن، پنج لژ ملوکانه و یک اتاق نماز الکترونیکی خواهد داشت که به صورت خودکار با هر چرخش هواپیما به سمت قبله می چرخد.علاوه بر این امکانات، در این هواپیما، آسانسوری تعبیه شده است که طبقه های سه گانه هواپیما را به یکدیگر مرتبط می کند.گزارش ها حاکی از آن است که این هواپیما بالغ بر 485 میلیون دلار ارزش دارد و نخستین هواپیما از این نوع است که به عنوان هواپیمای خصوصی فروخته می شود. با این حال انتظار می رود در مراحل آینده، پس از تحویل آن به شاهزاده عربستانی، درخواست تولید چنین هواپیمایی افزایش یابد.این در حالی است که روزنامه "سبق"، این شاهزاده را ثروتمندترین مرد عرب نامید و نوشت: بن طلال مدعی است که سالانه فقط یک ریال عربستان درآمد دارد.

سرپرست تیم لیگ برتری قبرفروشی می کند!
فوتبال ایران روزهای عجیبی را تجربه می کند و هر روز خبرهای جالبی از آن به گوش می رسد.
اگر چه هر سال پول های کلانی به دست افراد فوتبالی می رسد؛ اما کمتر فوتبالی است که با پول بدست آمده کاری انجام دهد که به نفع جامعه باشد و اشتغال زایی کند. عموما به دلالی و فعالیت های این چنین روی می آورند که عملا نفع چندانی در چرخه تولید ندارد.
به طور مثال، یکی از اهالی فوتبال سرمایه بیست سال حضور در این رشته را به قهوه خانه تبدیل کرده است و با پولی که از ورزش بدست آمده قلیان به جوانان می دهد! اما در این بین، یکی از اهالی منشوری این رشته دست به نوآوری جالبی زده است.
یک سرپرست لیگ برتری وارد تجارت قبر شده و به پیش فروش انها مبادرت می ورزد! وی با این عمل، آنها را سال ها بعد و با قیمتی گزاف به فروش می رساند. این سرپرست تخصص ویژه ای در قبر و مکان های ویژه بهشت زهرا دارد و می تواند بهترین ها را در اسرع وقت برای مردگان فراهم کند.
این سرپرست سابقه حضور در تیم های صنعتی را دارد که در دوره ای شائبه هایی درباره منشوری شدنش نیز به گوش رسید. وی هم اکنون در راسته قبر فروش ها فعال است.
 

اخبار کوتاه
* خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، رژیم حاکم بر قطر را بزرگ‌ترین حامی تروریسم در منطقه به‌ویژه در سوریه دانست که در راستای سیاست‌های ویرانگر آمریکا حرکت می‌کند. اقدام غیرقانونی سران عرب در دادن کرسی دولت سوریه به مخالفان سوری در اتحادیه عرب، با خشم و انزجار سوری‌ها روبه‌رو شده است. خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) در این باره نوشت: امیر شیخ‌نشین قطر، بزرگ‌ترین بانک حمایت از تروریسم در منطقه است که ریاست اتحادیه عرب را با نفت و پول حرام به چنگ آورده است. وی از کشورهای استعمارگر در شورای امنیت خواست به سوریه حمله کنند و قطعنامه‌ای صادر کنند که مجوز دخالت در سوریه را فراهم کند. این رسانه آورده است: امیر شیخ‌نشین قطر که بزرگ‌ترین پایگاه آمریکا را در کشورش جای داده است و روابط نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارد، فراموش کرده است که زمان یکجانبه‌گرایی آمریکا و استفاده از شورای امنیت برای تحقق طرح‌های استعمارگرایانه به پایان رسیده است.

* مجید محتشمی، سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان، در گفت‌وگویی گفت: در جلسه اخیر جبهه اصلاح‌طلبان مباحث مختلفی درباره کاندیداهای احتمالی اصلاح‌طلبان مطرح شد که عموم مذاکرات و بحث‌های داخل این جبهه بر نامزدی آقایان کواکبیان، کمالی، اسحاق جهانگیری و عارف متمرکز شد؛ البته اگر چهره‌های جدید در آینده برای کاندیداتوری مطرح شوند، مورد بررسی قرار خواهند گرفت. وی افزود: تمرکز فعلی جبهه اصلاح‌طلبان بر روی چهار ضلعی است که به صورت رسمی یا تلویحی اعلام کاندیداتوری کرده‌اند؛ بنابراین تلاش ما این است که کنگره بزرگ اصلاح‌طلبان را در 30 فروردین برگزار کنیم. این فعال سیاسی تصریح کرد: جبهه اصلاح‌طلبان در حال رصد برنامه‌ها، دیدگاه‌ها، اندیشه‌ها و سخنرانی‌های این چهار کاندیداست و در کنگره ذکر شده که نظر نهایی خود را بر روی یک کاندیدا اعلام خواهد کرد.

* مفتی مصری «وحید عبدالسلام بالی» عضو مجلس شورای علمای سلفی مصر، در یک نوار ویدئویی در یوتیوب، فاش می‌کند که رئیس‌جمهور مصر «محمد مرسی» به نیروهای امنیتی این کشور دستور مستقیم داده تمام شیعیانی را که به تبلیغ این مکتب می‌پردازند، دستگیر کند. بالی افزود: شیعیان قصد دارند مذهب و عقیده‌شان را در مصر منتشر کنند و بر ماست که عوام و خواص مصر را از این موضوع آگاه کنیم و خطر شیعیان را به آن‌ها گوشزد کنیم. وی گفت: اگر شیعیان بخواهند به مصر وارد شوند، فرودگاه‌ها را می‌بندیم و مانع از ورود آن‌ها می‌شویم. چندی است که احزاب سلفی مصر، حملات ضدشیعی خود را تشدید کرده‌اند و به بهانه‌های مختلف شعار«شیعه در مصر، نه» را سر می‌دهند.

https://shoma-weekly.ir/w2as0w