گفته می‌شود که...

آمریکا در پی استرداد یک ایرانی دستگیر شده در مالزی/ واکنش خاتمی به کاندیداتوری‌ عارف/ میزبان جالب توجه «مذاکرات جوی»/ فیلتر شدن یوتیوب در روسیه/ کرم حسابداری/ توزیع غذای نذری سمی میان زائران کربلا/ رضا پهلوی به درک واصل شد!!؟و ...

نشست حقوق بشر در زیر چماق دیکتاتوری شیطان بزرگ
باز هم کاخ سفید در اقدامی آشکار علیه آزادی بیان و حقوق بشر و دموکراسی نشان داد که آمریکایی‌ها تحمل شنیدن سخنان افشاگرانه کمیته حقوق بشر ایران را ندارند و لذا از موقعیت مقر سازمان ملل که در آن کشور مستقر است، سوءاستفاده شخصی کرد تا مانع حضور نمایندگان ایرانی شود که از مواضع احتمالی آنان افشاگری علیه غرب و آمریکا است. کاخ سفید در اقدامی شگفت‌انگیز و کاملاً دیکتاتورمآبانه از صدور ویزا برای نمایندگان ایرانی در نشست حقوق بشر در نیویورک خودداری کرد تا باز هم نشان دهد در سوءاستفاده از میزبانی‌اش در راستای دشمنی‌های خود بی‌نظیر است! اما شگفت‌آورتر از آنچه آمریکا انجام داد، توجیه حیرت‌آور رادیو فردا برای این اقدام بود. رادیوفردا که مدعی همیشگی آزادی بیان است (‌البته به‌دروغ و صرفاً به‌عنوان ابزارهای سیاسی) گفت: این حق آمریکاست که به هرکس دلش می‌خواهد، ویزا بدهد و به هرکس دلش نمی‌خواهد، ویزا ندهد!

شکایت عجیب یک هنرمند از کلیسا!
در ماه مارس سایت کلیسای ارتدوکس روسیه تصویر ساعت مچی تجملاتی اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس را با فتوشاپ از تصویر او محو کرده بود ، اما انعکاس تصویر ساعت مچی بر روی میز سبب افشای این مساله شد.یک هنرمند نقاش در شهر " امسک " روسیه از کلیسای ارتدوکس این شهر شکایت کرد." واسیلی ملنیچنکو " با اشاره به اینکه 15 سال است در تمامی مراسم مربوط به کلیسا و همه خیریه ها شرکت کرده و در سال بیش از 400 دلار به کلیسای شهر کمک مالی می کند ، افزود: ارباب کلیسا می گویند با کمک به کلیسا مشکلات زندگی مان حل می شود ، و خدا کمک مان می کند اما من در ازای این کمک ها نه تنها کمکی دریافت نکردم بلکه وضع زندگی ام روز به روز بدتر شد.وی افزود :"بایدمسئولان کلیسا در دادگاه ثابت کنند که خدا وجود دارد و در غیر این صورت محکوم به فریب افکار عمومی شوند و فعالیت هایشان غیر قانونی اعلام شود."هنوز کلیسای ارتدوکس روسیه به شکایت این هنرمند روس واکنشی نشان نداده اما "آندری کورایف" یکی از روحانیون ارتدوکس روسیه در واکنش به اقدام این نقاش روس گفت :"برود در دادگاه شکایت کند و به وکلا پول بدهد. این آدم های احمق را باید مجازات کرد."

پخش شیرینی در روز عاشورا
آوریل عیسایی 24 سال است که در روز عاشورا در مقابل دسته های عزاداری امام حسین(علیه السلام) شیرینی به عنوان نذری پخش می کند. آوریل در طول این سالها حاجتهای زیادی از اباعبدالله الحسین (علیه السلام) گرفته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ آوریل عیسایی از ارامنه تهران است که به شغل قنادی مشغول است. وی 24 سال است که در روز عاشورا در مقابل دسته های عزاداری امام حسین(علیه السلام) شیرینی به عنوان نذری پخش می کند. هامبیک برادر زاده آوریل نیز به او کمک می کند. آوریل در طول این سالها حاجتهای زیادی از اباعبدالله الحسین (علیه السلام) گرفته است.

دردسرهای عجیب و رنج‌آور پستچی بودن در انگلیس
شاید بسیاری تصور کنند که پستچی بودن یک شغل بی خطر است اما باید بگوییم که اگر همچنین تصوری درباره کشور انگلستان دارید در اشتباه هستید.بر اساس آمار منتشر شده توسط اداره پست انگلستان در سال گذشته 3000 مورد حمله به پستچی ها در انگلستان گزارش شده است که مربوط به حیوانات خانگی است. حملات سگها هر ساله باعث ایجاد جراحت و آسیبهای شدید روحی بر روی کارمندان پست می شود و این افراد به دلیل نوع کار خود به صورت شبانه روزی با تهدید حمله سگها رو به رو هستند.در حال حاضر اتحادیه کارگران بخش ارتباطی انگلستان به دنبال تصویب قانونی است که بر اساس آن مجازات هایی در مورد دارندگان سگهای خطرناک اعمال شود. در کشور انگلستان در حال حاضر قانونی درباره حفاظت از پستچی ها وجود ندارد و در صورتی که این اشخاص توسط سگها مورد حمله قرار بگیرند عملا امکان شکایتی برای پستچی ها وجود ندارد.
نکته جالب این است که در حال حاضر در کشورهای جزیره بریتانیا، یعنی اسکاتلند و ایرلند قوانین سختی در این مورد وضع شده و در ولز نیز قرار بر این است که قانونی در این خصوص تصویب شود اما تنها انگلستان است که در این زمینه قانونی ندارد. غیر از پستچی ها، سالانه کودکان بسیار زیادی در این کشور به وسیله سگها کشته شده و یا شدیدا مجروح می شوند.

مردم یونان به یکدیگر دارو هدیه می دهند
تقریبا از هر سه یونانی، یک نفر فاقد بیمه خدمات درمانی است و به همین خاطر، تعدادی کلینیک درمان رایگان در این کشور افتتاح شده است و برخی پزشکان نیز بطور داوطلبانه با این قبیل مراکز همکاری می کنند.به گزارش باشگاه خبرنگاران، زندگی حال حاضر مردم یونان متاثر از نداشتن پول برای تهیه مسکن، فقدان شغل و حتی ناتوانی در تامین داروهای مورد نیاز آنها است و برای مردم یونان، مدتها است که نظام بهداشت و درمان، اهمیت و جایگاه خود را از دست داده است.ردپای بحران مالی روز به روز بیشتر در جامعه یونان، مشهود می شود و مردم دیگر نمی توانند ضروریات زندگی خود بویژه داروهای مورد نیازشان را تامین کنند. به همین خاطر آنها مدتی است تصمیم گرفته اند داروهای بلااستفاده موجود در خانه های خود را به همنوعان نیازمند خود اختصاص دهند. این داروها از مسکن های ساده ضد درد تا داروهای ضد سرطان را شامل می شوند.بر اساس آمارها، روز به روز بر شمار بیمه شدگانی که با مراجعه به داروخانه ها پول کافی برای پرداخت حق بیمه خرید داروهای خود ندارند افزوده می شود. طی ماههای اخیر تاکنون 200 هزار بسته دارو در شهر آتن جمع آوری شده است که البته این مقدار نیز کفایت نمی کند.

رضا پهلوی به درک واصل شد!!؟
به گزارش ما هستیم، در تازه ترین اخبار رسیده از رسانه های اپوزسیون و صفحات مجازی سایت های اجتماعی خبر مرگ «رضا پهلوی» بیشترین توجه و تمرکز ضدانقلاب را به خود اختصاص داده است، ضدانقلاب پس از انتشار این خبر آنهم به صورت گسترده به شدت دچار تلاطم شده است گویی که مه لقا فخرآور به عنوان یکی از فعالان ضدانقلاب در فضای مجازی و ... در واکنش به این خبر پای مجاهدین (گروهک ترویستی نافقین) را به میان کشیده است و با لعن و نفرین آنها برایشان آروزی نابودی کرده است.

20 میلیون تومان جریمه برای توزیع آرد خارج از شبکه
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: در یکی از استانهای کشور141 تن آردخارج ازشبکه ازیک کارخانه تولیدآرد کشف شد و پرونده ای دراین خصوص درشعبه تعزیرات حکومتی مطرح وموردرسیدگی قرارگرفت.در این پرونده پس از انجام تحقیقات لازم وبا توجه به شواهد موجود درپرونده شعبه یاد شده تخلف انتسابی را محرزتشخیص ومتخلفان را علاوه برالزام به عرضه آرد درشبکه رسمی توزیع به پرداخت بیش از 20 میلیون تومان جزای نقدی درحق صندوق دولت محکوم کرد.

همکاری آمریکا با اسرائیل در ساخت سامانه‌های پدافندی
افزایش قدرت موشکی مقاومت در نوار غزه و لبنان، شرکتهای ساخت تجهیزات نظامی رژیم اشغالگر را برای ساخت سامانه‌های پدافندی که به زعم صهیونیستها برای ناکار ساختن موشکهای مقاومت طراحی شده است، به تکاپو واداشت. پایگاه آمریکایی "بوستون گلاب" گزارش داد؛ پس از مشخص شدن ضعف‌های سامانه "گنبد آهنین" در جنگ هشت روزه غزه، رژیم صهیونیستی با همکاری آمریکا سیستم موشکی جدیدی را با نام "عصای سحرآمیز" آزمایش می‌کند. گزارشگر کانال ده تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این زمینه گفت: شرکت ساخت و طراحی تجهیزات نظامی "رافائل" از سامانه عصای "سحرآمیز" رونمایی کرد. این سامانه به منظور مقابله با موشکهای میان برد و کوتاه برد سنگین طراحی شده است.

توزیع غذای نذری سمی میان زائران کربلا
سه زن که غذای نذری آلوده به مواد سمی میان زائران حسینی توزیع می‌کردند، در مرکز استان بابل عراق بازداشت شدند. به گزارش واحد مرکزی خبر؛ یک منبع امنیتی عراق با اعلام این که نیروهای امنیتی عراق اندکی پس از توزیع این غذاهای آلوده در شهر المسیب واقع در شمال حله، این سه زن را شناسایی کردند افزود بر اثر این اقدام غیرانسانی، یک زائر مسموم شد. این منبع همچنین از کشف دو بمب در کنار یکی از هیئت‌های حسینی و در مسیر عزاداران در استان بابل در شرق کربلا خبر داد که با هوشیاری مأموران خنثی شدند. میلیون‌ها زائر از نقاط مختلف عراق و 200 هزار نفر از 36 کشور اسلامی به منظور شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در کربلا حضور یافته‌اند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی مضروب و با اسلحه تهدید شد
قربانعلی صالح آبادی نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی هفته گذشته توسط دو نفر ناشناس با چاقو مضروب و با اسلحه تهدید شد و به بیمارستان منتقل گردید. افراد ناشناس بعد از مجروح ساختن صالح آبادی، وی را از خودروی شخصی‌اش به بیرون انداخته و خودرو را با مقداری وجه نقد به سرقت بردند. ضاربان، غافلگیرانه و هنگامی که صالح‌آبادی در میدان صنعت تهران سوار خودروی خود می‌شد وارد خودروی وی شده و با تهدید وی را به حرکت تا محلی خلوت وادار ساخته بودند. زورگیری به شیوه‌های مختلف و ایجاد ناامنی برای شهروندان مدتی است که در تهران رو به افزایش گذاشته است

شکایت ارشاد از روزنامه مغرب
اقدامات دیوانه‌وار تصمیم‌‌گیران روزنامه مغرب در توهین به افراد و گزاره‌های اعتقادی باعث شد سرانجام کاسه صبر معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد لبریز شده و از این روزنامه شکایت کند. بر اساس گفته‌های پدرام پاک‌آیین، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد، در جلسه هیات نظارت بر مطبوعات که بلافاصله بعد از تعطیلات ایام سوگواری امام حسین(ع) برگزار می‌شود، به تخلفات این روزنامه رسیدگی شده و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی، برخورد قاطع صورت می‌گیرد.
گفتنی است این روزنامه در صفحه نخست شماره روز پنجشنبه 2 آذرماه اقدام به درج کاریکاتوری از رئیس‌جمهور کرد که در آن با بی‌اعتنایی به تاکید صریح رهبر معظم انقلاب درباره وحدت قوا و ضرورت منتفی شدن سوال از رئیس‌جمهور، به اختلاف‌افکنی میان رئیس‌جمهور و دولت با تحقیر مجلس پرداخته بود. روزنامه مغرب از ابتدای انتشار تاکنون اقدام به انتشار مطالب توهین‌آمیز بسیاری کرده که با مماشات مسؤولان مواجه شده است. اما این بار این روزنامه در کنار انتشار این کاریکاتور، تیتر یک خود را نیز به شکلی بی‌پروا و دیوانه‌وار به تخریب اقدام فرهنگی راهیان نور اختصاص داده بود! گفتنی است؛ چندی پیش محمدمهدی امامی ناصری، مدیرمسؤول این روزنامه از سوی دادستانی تهران بازداشت شد که اکنون به قید وثیقه آزاد است.

شیخ‌الازهر: عاشورا به ایران نروید!
در حالی که تعدادی از علمای الازهر برای سفر به ایران برای آشنایی با مراسم عاشورا آماده می‌شدند، احمدالطیب، شیخ الازهر در دستوری از سفر آنها به ایران در ایام عاشورا ممانعت به عمل آورد. فارس به نقل از پایگاه خبری الوفد نوشت: پس از آنکه در سال گذشته تعدادی از علما و اندیشمندان مصری از دانشگاه‌های این کشور بویژه الازهر با سفر به ایران در ایام تاسوعا و عاشورا با چگونگی برگزاری این مراسم آشنا شدند، امسال، احمدالطیب، شیخ الازهر سفر علمای الازهر را به ایران ممنوع کرد.
بنابر این گزارش، این دستور شیخ الازهر پس از آن اعلام شد که دفتر حفظ منافع ایران اقدامات لازم از جمله تهیه بلیت و ویزا برای این تعداد از علمای الازهر را انجام داده بود اما آنها پس از دستور شیخ الازهر از دفتر حفظ منافع ایران عذرخواهی کردند. دکتر فرید حماده معاون رئیس دانشگاه الازهر، دکتر علوى امین استاد دانشگاه الازهر و محمود شعیب دبیرکل دانشگاه الازهر از جمله افرادی بودند که پس از دستور مستقیم احمدالطیب به دکتر اسامه العبد، رئیس دانشگاه الازهر از سفر به تهران انصراف دادند

دلیل عجیب کمبود برخی داروها در کشور
بر اساس بررسی های یک دستگاه دولتی، یکی از دلایل کمبود دارو و مواد اولیه تولید آن در شرایط فعلی در کشور، آتش سوزی های متعددی است که طی چند ماه اخیر اتفاق افتاده و خسارت های زیادی را به تاسیسات، خطوط تولید و انبارهای شرکت های واردکننده و تولیدکننده این اقلام وارد کرده و هم اکنون جبران این معضل، با دشواری و صرف هزینه و زمان قابل توجهی امکان پذیر است.
دولت درخواست دیوان محاسبات برای ارسال مصوبات هیئت عامل بانک مرکزی را رد کرد
در حالی که دیوان محاسبات کل کشور چندی پیش در نامه ای به بهمنی رئیس کل بانک مرکزی خواستار ارسال کلیه مصوبات هیئت عامل بانک مرکزی و مصوبات شورای پول و اعتبار طی سال های1389و 1390به این نهاد نظارتی شده بود، بهمنی این موضوع را به مسئولان ارشد دولتی ارجاع داد که آن ها این خواسته را مغایر با وظایف قانونی دیوان محاسبات دانستند و به رئیس کل بانک مرکزی تاکید کردند که نباید چنین اقدامی را انجام دهد...

سرنگونی 7 هواپیمای رژیم صهیونیستی
باشگاه خبرنگاران: محمود الزهار عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت مقاومت اسلامی در زمان تجاوزگری اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه 7 فروند هواپیمای این رژیم را سرنگون کرده است.

کرم حسابداری
آفتاب: شرکت سیمانتک، بزرگ‌ترین تولیدکننده نرم‌افزارهای ایمنی رایانه‌های شخصی، اعلام کرد که بدافزار تازه‌ای کشف کرده که «ناریلام» نام دارد و هدف آن صدمه زدن به پایگاه‌های داده حسابداری و مالی سازمان‌ها، به‌ویژه در ایران است.

فیلتر شدن یوتیوب در روسیه
آفتاب: سایت یوتیوب برای مدتی در روسیه از دسترس خارج شد. این فیلتر شدن پس از آن اتفاق افتاد که آژانس حمایت از مصرف‌ کنندگان روسیه لیست جدیدی از سایت‌های فیلتر شده را اعلام کرد و در میان این لیست نام سایت یوتیوب نیز دیده می‌شد اما اندکی بعد یوتیوب از لیست حذف شد.

فتوا درباره نقض آتش‌بس
مشرق: دولت قانونی فلسطین در نوار غزه با صدور حکمی، نقض آتش بس با رژیم صهیونیستی را که به هشت روز خشونت های شدید پایان داد، یک گناه دانست.

گلایه عزاداران از دانشگاه تهران
جهان: تعدادی از عزاداران حسینی از نحوه اطلاع رسانی مراسم عاشورای حسینی در دانشگاه تهران گلایه کردند. زمان آغاز مراسم در حالی ساعت 11 ظهر اعلام شده بود که این مراسم از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح آغاز و هنگام اذان ظهر پایان پذیرفت.

میزبان جالب توجه «مذاکرات جوی»
ایسنا: انتخاب قطر برای میزبانی دور بعدی مذاکرات تغییرات جوی سازمان ملل، بسیاری از فعالان محیط زیست را متعجب و شگفت‌زده کرد. این کشور کوچک، بیشترین میزان سرانه تولید گاز دی‌اکسید کربن را در جهان دارد.

ممانعت پلیس مصر از برگزاری مراسم عاشورا
فارس: با حمایت سلفی‌ها و وهابیون مصر پلیس مصر از برگزاری مراسم عاشورا در مسجد راس الحسین(ع) قاهره ممانعت به عمل آورد.

نیکزاد: شایعه است
جهان: وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم عزاداری در اردبیل گفت: بارها گفته ام حضورم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شایعه است و نباید با این شایعه‌سازی‌ها فضای جامعه را انتخاباتی کرد.

بحرین: عزاداری ممنوع
باشگاه خبرنگاران: نیروهای رژیم بحرین از شنبه شب هفته جاری طرح امنیتی خود را علیه مؤسسات و اماکن عزاداری در این کشور آغاز کرده‌اند که این طرح همچنان ادامه دارد.

گریه «اوزیل» درمرگ کودک فلسطینی
مشرق: مسعود اوزیل بازیکن مسلمان تیم فوتبال رئال مادرید وقتی تصاویر جنازه «حمید أبو دقه» کودک شهید 12 ساله در نوار غزه را دید که با پیراهن شماره 23 تیم رئال مادرید(پیراهن مسعود اوزیل) در بمباران جنگنده های اسرائیلی کشته شده بود متأثر شده و به شدت گریست.
وی در صفحه شخصی خود در سایت توییتر در این بار نوشت: بسیار تأثر و تأسف انگیزاست وقتی ببینی یک کودک فلسطینی بی گناه با پیراهن ورزشی تو کشته شود. من برای آزادی همه فلسطینیان دعا می کنم.

سخنان جالب توجه سفیر ایران در اردن
تابناک: رسانه های محلی اردن مدعی شدند مصطفی مصلح زاده سفیر ایران در این کشور در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی گفته ایران آماده است در برابر صدور مجوز تبادل تجاری و گردشگری دینی میان دو کشور، تا 30 سال نفت مجانی در اختیار اردن قرار دهد.

اطمینان خاطر معارضان به رژیم صهیونیستی
فاطرنیوز: فرمانده شورای نظامی شبه نظامیان معارض سوریه، در پیامی رسما اعلام کرد که این گروه به هیچ عنوان قصد درگیری و مواجهه با صهیونیستها را ندارد.

کاندیداتوری خاتمی،‌توهم است
حجت‌الاسلام جعفر شجونی،عضو شورای مرکزی موتلفه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه خاتمی در میان مردم مقبولیتی ندارد، گفت: اصلاح‌طلبان با مطرح کردن کاندیداتوری خاتمی نشان می‌دهند که در توهم سیاسی فرو رفته‌اند. وی به فرموده امام خمینی(ره) درباره اینکه میزان حال فعلی اشخاص است، اشاره کرد و افزود: امروز اصلاح‌طلبان نمی‌توانند در نماز جمعه حضور پیدا کنند، چون می‌دانند که مردم با لنگه کفش به سراغ آنان می‌روند با این وجود، چگونه از‌به‌دست آوردن آرای مردم صحبت می‌کنند؟

انتخابات ریاست‌جمهوری با تعدد نامزدها
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی‌گفت: پیش‌بینی می‌شود انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو با تعدد نامزدها برگزار شود. محمد دهقان در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور بجنورد در پاسخ به حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: جریان اصلاحات در زمینه انتخابات امیدوار هستند، جلسه می‌گذارند و با جدیت فعالیت می‌کنند. وی افزود: تعدادی از آنها به‌دنبال پیدا کردن کاندیدایی هستند که بتواند رای حداکثری را جذب کنند.

واکنش خاتمی به کاندیداتوری‌ عارف
محمدرضا خاتمی در حاشیه مراسم ختم مادر محمد سلامتی در گفت‌وگو با تسنیم درباره حضور محمدرضا عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: حضور آقای عارف به ما ربطی ندارد. وی درباره حضور برادرش سیدمحمد خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت که از این موضوع اطلاعی ندارد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین در پاسخ به سوالی درباره طرح دولت وحدت ملی تصریح کرد: راجع به این مسائل فکر نکرده‌ام و در اینگونه مسائل ورود هم نمی‌‌کنم.

نظر قاضی دادسرا درباره روزنامه شرق اعلام می‌شود
قاضی ناصر سراج نماینده قوه قضائیه در هیات نظارت بر مطبوعات در گفت‌وگو با مهر درباره آخرین وضعیت پرونده روزنامه شرق اظهار کرد: بعد از اعلام نظر هیات نظارت بر مطبوعات مبنی بر توقیف این روزنامه، پرونده روزنامه شرق به دادسرا رفته و دادسرا باید در این زمینه اعلام نظر کند. وی افزود: اینکه داسرا چه زمانی بخواهد درباره این روزنامه تصمیم بگیرد، مشخص نیست، اما به زودی نظر خود را اعلام خواهد کرد. سراج تاکید کرد: من نمی‌توانم فعلا و پیش از صدور رای دادسرا درباره سرنوشت این روزنامه نظری بدهم. باید دید قاضی دادسرا چه حکمی صادر می‌کند. وی تاکید کرد: هنوز حکمی برای این روزنامه صادر نشده است. هیات نظارت رای بر توقیف داده است، اما اینکه حکم توقیف باقی بماند‌یا به شکل دیگری تغییر‌کند، به نظر قاضی بستگی دارد.

ادعای اسرائیل مبنی‌بر بازتجهیز حماس با موشک «فجر 5»
روزنامه ساندی‌تایمز به‌نقل از مقامات رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران به سرعت درحال بازتجهیز حماس به قطعات موشکی است. روزنامه ساندی‌تایمز به‌نقل از مقامات اسرائیلی گزارش داد که ماهواره‌های جاسوسی اسرائیل نشان می‌دهند که راکت‌ها و قطعات موشکی جدیدی به مقصد غزه بارگیری و در حال انتقال است. براساس این گزارش، ایران دوباره انتقال و تجهیز حماس به تسلیحات مورد نیاز را آغاز کرده است. ساندی تایمز گزارش داد؛ این محموله‌ها شامل قطعات موشک فجر 5 با برد متوسط است؛ همان مدلی که در جنگ 8 روزه از غزه به تل‌آویو شلیک شد. روزنامه تایمز همچنین مدعی شده است که ایران می‌تواند موشک‌های دوربرد بالستیک خود را حتی به سودان نیز ارسال کند.

آمریکا در پی استرداد یک ایرانی دستگیر شده در مالزی
دولت آمریکا از مالزی خواسته تا ایرانی دستگیر شده در این کشور را به آمریکا مسترد کند. به‌گزارش ایسنا از مالزی و به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت آمریکا مدعی شده است که «الف.ر» که بیش از یک ماه گذشته در مالزی دستگیر شده بود، تلاش کرده تا آنتن‌های نظامی آمریکایی را به ایران صادر کند. در صورت استرداد «الف.ر» به آمریکا و اثبات جرم وی، 35 سال زندان به دلیل نقض کنترل‌های صادراتی، قاچاق و توطئه در انتظارش خواهد بود. به ادعای آمریکا، متهم و شرکت وی با نام IMI در فاصله جولای تا سپتامبر 2007 تعداد 55 آنتن نظامی را از آمریکا به سنگاپور و هنگ‌کنگ صادر کرده و قصد داشتند تا آنها را به ایران ارسال کنند.

نمونه‌برداری از جسد عرفات
مقامات فلسطینی اعلام کردند، عملیات نبش قبر یاسر عرفات، رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطینی، روز سه‌شنبه 7 آذر انجام خواهد شد. به گزارش خبرگزاری ایسنا،این اقدام با هدف انجام تحقیقات در مورد گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه در لباس‌های باقی مانده از رهبر فلسطینیان آثاری از ماده رادیو اکتیو پلونیوم ۲۱۰ دیده شده، صورت می‌گیرد. مقامات فلسطینی اعلام کردند که قرار است گروهی از کارشناسان تشخیص جرم از کشورهای سوئیس، فرانسه و روسیه آزمایش‌های مستقلی روی جسد عرفات انجام دهند.

«بنیاد باران» در انتخابات 92 فعالیت سیاسی نمی‌کند
مرتضی حاجی وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات در گفت وگو با  تسنیم با اشاره به اخبار منتشره مبنی بر نامزدی سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: بنده چنین چیزی را نشنیده‌ام و اطلاعی هم از حضور آقای خاتمی در انتخابات ندارم.وی در خصوص فعالیت‌های بنیاد باران در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، تصریح کرد: بنده مدتهاست که مدیرعامل بنیاد باران نیستم و مدیر این مجموعه تغییر کرده است.
وزیر آموزش و پرورش دولت خاتمی تصریح کرد: بنیاد باران تشکیلاتی مطالعاتی است و به هیچ وجه یک تشکیلات سیاسی نیست.وی با بیان اینکه در بنیاد باران فعالیتی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 92 صورت نخواهد گرفت، اضافه کرد: بهتر است، راجع به فعالیت‌های انتخاباتی از مسئولان بنیاد باران سوال نکنید.

یک اقدام تروریستی بزرگ در لبنان ناکام ماند
رادیو صوت لبنان اعلام کرد که مدیریت اداره اطلاعات ارتش لبنان اول هفته جاری میلادی گروهی را در لبنان بازداشت کرده است که خود را برای اقدام تروریستی بزرگ و خطرناکی آماده می‌کردند. این رادیو می‌افزاید که سازمان اطلاعات ارتش بعد از پیگیری و بازرسی از چند منطقه در بخش بقاع مرکزی گروهی را متشکل از 8 نفر بازداشت و از آنها مواد انفجاری را کشف کرده که در ساخت بمب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بازداشت شده‌ها در تحقیقات خود اعتراف کردند که برای یک عملیات تروریستی علیه دستگاه های امنیتی لبنان و برخی از شخصیت های سیاسی عالی رتبه در این کشور آماده می‌شدند.

عیادت خاندان سعودی از ملک عبدالله
اعضای بلندپایه خاندان سعودی در بیمارستان با عبدالله بن عبدالعزیز بعد از یک هفته از اجرای عملیات جراحی محکم کردن پلاتین در ناحیه بالای پشت ملاقات کردند. این خبرگزاری تصاویر برخی از مسئولان و اعضای خاندان حاکم را داخل شهرک پزشکی ملک عبدالعزیز وابسته به گارد ملی را منتشر کرد؛ بدون اینکه هرگونه تصویری را از صحنه ملاقات آنها با شاه سعودی نشان دهد.
خبرگزاری عربستان همچنین اسامی کسانی را که به آنها اجازه داده شد با شاه سعودی ملاقات کنند یا زمان مرخص شدن عبدالله بن عبدالعزیز را اعلام نکرد.

دفاع کرباسچی از اجماع اصلاح طلبان
 غلامحسین کرباسچی درباره طرح مناسک که از سوی برخی اصلاح طلبان مطرح شده است، گفت: در جریان این طرح نبوده ام اما اعتقاد دارم که استقبال از طرح هایی که سبب اجماع اصلاح طلبان می شود، ضروری است. وی درباره اظهارات حسین مرعشی گفت: در اسلام بحث ایجاد نظام از ابتدا به صورت کامل مطرح نشده است اما بر اساس نظریاتی که در این دین وجود دارد، ایجاد نظام های مختلف وجود دارد و این دین دارای نظام های مختلف است.
 وی افزود: در دین اسلام امکان تشکیل حوزه های مختلف در مسائل اخلاقی، ولایی، سیاسی و اقتصادی که تاثیرگذار هستند، وجود دارد و براساس آنها می توان قانون نوشت و نظام معنا کرد.
کرباسچی تصریح کرد: تا به این لحظه حزب کارگزاران سازندگی برای انتخابات هیچ طرحی را از جمله طرح پنجگانه که در برخی سایت های خبری مطرح بوده، ارائه نکرده است

اخبار کوتاه
* کاربر عربستانی یکی از شبکه‌های اجتماعی در اینترنت با نام مستعار «مجتهد» - که به منبع بسیاری از خبرها درباره اوضاع داخلی عربستان تبدیل شده - گفت عبدالله بن عبدالعزیز با مشکل نارسایی قلبی، کلیوی و ریوی حاد مواجه است و سرنوشت وی ظرف دو روز آینده قطعاً مشخص خواهد شد. مجتهد افزود: شاهزاده محمدبن نایف، وزیر کشور عربستان، نیروهای تحت امر خود را به حالت آماده‌باش درآورده است؛ ولی واقعیت این است که خود را برای غلبه بر رقبایش آماده می‌کند و این امر بیانگر بروز اختلافات شدید میان خاندان حاکم، در صورت مرگ شاه سعودی است.

* آقای «ک» که مسئول ارتباط‌گیری حلقه انحراف با هنرمندان است، با اشاره به برگزاری جلسات مختلف میان رهبر جریان انحرافی با برخی از هنرمندان و هنرپیشه‌های معروف گفته است: من هنرپیشه‌های خانم را با تغییر چهره، چادر، عینک دودی و... به دفتر رهبر جریان می‌برم به‌گونه‌ای که احدی هم نمی‌فهمد که این‌ها کیستند. این دیدارها در راستای همان نظام نخبگانی‌ای است که رهبر جریان، مدت‌هاست آن را تشکیل داده و قرار است در انتخابات آتی به‌نفع وی فعال شود.

* در حالی که هنوز اعتراض‌ها به پخش سریال‌های توهین‌آمیز به ایرانی‌ها و قومیت‌های ایرانی در شبکه جم‌تی‌وی ادامه دارد، مدیریت این شبکه که در اختیار سعید کریمیان و خانواده‌اش است، با پخش آگهی جدیدی اعلام کرده که می‌خواهد نمایندگان تبلیغاتی خود را در داخل و خارج از ایران گسترش دهد. جم‌تی‌وی در ادامه خواست کسانی که درصدد همکاری با این شبکه هستند، با دفتر جم‌تی‌وی در دبی تماس بگیرند تا با معرفی آن‌ها به دفتر تهران، شرایط همکاری‌شان با خانواده کریمیان فراهم شود.

https://shoma-weekly.ir/AgLkTQ