گفته می‌شود که...

آمریکا در انتظار آشوب‌های اجتماعی/تحریم واتس‌آپ توسط دولت و مردم ترکیه/صبر ایران را امتحان نکنید/کابوس آمریکایی‌ها از عین‌الاسد/72 درصد مردم واکسن ایرانی را تزریق خواهند کرد/دستپاچگی مدیرکل از اخراج بازرسانش از ایران و ...

کارشناس‌محورترین مدیر

وزیر بهداشت گفت: «رهبر انقلاب در زمینه کرونا غیر از نظر ما نظر دیگری را نپذیرفتند و همواره گفتند هرچه وزارت بهداشت بگوید. ایشان یکی از کارشناس‌محورترین مدیران کشور است».

دفاع از برجام برای توقف پیشرفت‌های ایران

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد: «اگر برجام نبود ایران الآن یک قدرت هسته‌ای بود. این توافق برای امنیت ما اروپایی‌ها مهم است».

آمریکا در انتظار آشوب‌های اجتماعی

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد، به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد هواداران مسلح ترامپ قصد دارند در تمامی ایالت‌های آمریکا تظاهرات بر پا کنند. در این میان یک گروه مسلح هشدار داده است که در صورت برکناری ترامپ از قدرت، قیام عظیمی رخ خواهد داد. خبرها حاکی از آن است که نگرانی‌ها از آشوب‌های اجتماعی در مراسم تحلیف بایدن رو به فزونی است. فاکس‌نیوز در همین زمینه خبر داد: «اداره پلیس نیویورک، ۲۰۰ نیروی خود را به محل بر‌گزاری مراسم تحلیف بایدن در واشنگتن به‌منظور کمک به پلیس محلی اعزام خواهد کرد».


تحریم واتس‌آپ توسط دولت و مردم ترکیه

با توجه به تغییر سیاست‌های حریم شخصی واتس‌آپ و انتقال تمامی اطلاعات کاربران این اپلیکیشن به فیس‌بوک، دفتر رسانه‌ای ریاست جمهوری ترکیه از مهاجرت به اپلیکیشن بومی BiP خبر داده که توسط ترکسل تولید شده است. بر اساس بیانیه دفتر مذکور، اطلاع‌رسانی در مورد برنامه‌های دفتر ریاست جمهوری ترکیه ازاین‌پس به‌طور انحصاری از طریق اپلیکیشن BiP انجام می‌شود. به دنبال تغییر سیاست‌های حریم شخصی واتس‌آپ، بسیاری از کاربران این اپلیکیشن در ترکیه با استفاده از هشتگ پاک کردن واتس‌آپ، اعلام کرده‌اند دیگر از این برنامه که تحت تملک فیس‌بوک است، استفاده نخواهند کرد و آن را از روی گوشی‌ها و رایانه‌های خود پاک می‌کنند.

سال 2021، سال محور مقاومت

«عبدالباری عطوان»، تحلیلگر مشهور جهان عرب گفت: «کسی که بیشترین سود را از فروپاشی دولت ترامپ می‌برد، در وهله اول ایران و انقلاب اسلامی و از همه مهم‌تر، محور مقاومت است که به‌هیچ‌وجه در مقابل فشارهای ترامپ، تسلیم نشد. سال 2021، سال فروپاشی داخلی آمریکا و سال محور مقاومت خواهد بود».

صبر ایران را امتحان نکنید

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی از نمایش شهرهای موشکی ایران در سواحل نوشت: اگر به ماجرای نمایش تونل‌های موشکی سپاه برگردیم باید گفت طبق اظهار نظر برخی تحلیلگران نظامی این تونل‌ها اعماقی از زمین تاسیس شده که حتی با حمله اتمی هم نابود نمی‌شوند و در واقع این نمایش پیامی به کشورهای متحد آمریکا در منطقه می‌باشد که دست از تشویق ترامپ برای حمله به ایران بردارند چون حتی اگر وی حمله اتمی به ایران کند نخواهد توانست توان بازدارندگی ایران را از بین ببرد و در مقابل ایران تأسیسات حیاتی همه کشورهایی را که شریک آمریکا در این جرم می‌باشند را نابود خواهد کرد. پیغام به وضوع این است که هم آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و هم عرب‌های متحد اسرائیل بدانند ایران سال‌هاست خود را برای چنین شرایطی آماده کرده و همه سناریوها، حتی بدترین‌شان را، پیش‌بینی نموده و واکنش مناسب به آن را نیز آماده کرده‌اند. پس نباید صبر ایران را به چالش بکشند، در آن صورت ممکن است طوفانی به پا شود که همه را با هم نابود کند و این‌گونه نخواهد بود که تصور کنند ایران حتی با اصابت یک یا دو بمب هسته‌ای به خاک آن، مانند ژاپن در جنگ جهانی دوم تسلیم خواهد شد.

وزیر بهداشت دو روز قبل از سخنان رهبر انقلاب درباره واکسن چه گفت

نمکی چهارشنبه هفته گذشته در یک نشست مجازی گفته بود: ما از آمریکا و فرانسه به عنوان دو کشوری که عدم خرید از آنها مورد توجه هستند، خرید را ممنوع کرده‌ایم و برعکس، رفتیم به سراغ کشورهایی که از دیرباز با ما همکاری می‌کنند. وزیر بهداشت در پاسخ به سوال یکی از افراد در خصوص واکسن خارجی گفته: اینکه برخی عزیزان در واکسن خارجی تردید دارند، باید این نکته را عرض کنم که بنده که الان در خدمت شما هستم امکان ندارد زیربار چنین دریوزگی بروم و بگذارم جان هموطنانم در معرض خطر قرار گیرد. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم فرآورده‌ای وارد کشور شود که کیفیت پایینی داشته باشد.


کابوس آمریکایی‌ها از عین‌الاسد

یک روزنامه آمریکایی در سالگرد سیلی موشکی ایران به نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه «عین‌الاسد» در آمریکا نوشت: نیروهای آمریکایی با این که از هجوم موشک‌های ایران در عین‌الاسد جان سالم به در بردند، اما با گذشت یک سال هنوز با عواقب آن مواجه‌اند. روزنامه «واشنگتن پست» یکشنبه شب به وقت تهران گزارشی منتشر کرد که در آن برخی نظامیان آمریکایی مستقر در عین‌الاسد هنگام حمله موشکی ایران گوشه‌هایی از خاطرات تلخ خود را افشا کرد. سرگرد «آلن جانسون» با به یادآوری موج‌های انفجار ناشی از حمله موشکی ایران گفت: «هنوز اضطراب دارم و هنوز کابوس می‌بینم و صدای موشک‌ها را به خاطر می‌آورم.» سرهنگ دوم «جاناتان جردن» افسر عملیات نیروی هوایی آمریکا در عین‌الاسد گفت، نمی‌توان تصور کرد که کسی از آسیب‌های روحی و روانی ناشی از این حمله موشکی در امان مانده باشد. «درو داونپورت» پرسنل دیگر ارتش آمریکا مستقر در عین‌الاسد نیز با بازگویی گوشه‌هایی از این ماجرا گفت، اولین موشک حدود ساعت یک و سی دقیقه بامداد به وقت محلی کنار یک خودروی ضد مین برخورد کرد. وی در ادامه گفت: «ابرهای قارچی قرمز و نارنجی را به یاد می‌آورم. این یکی از بدترین اتفاقاتی بود که تاکنون مشاهده کرده‌ام

بودجه برای فروپاشی

علیرضا زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ کشور، اظهار کرد: اصلاحیه‌ای که دولت برای لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است ناقص است و نمی‌تواند مکملی برای بودجه ۱۴۰۰ باشد. در بودجه سال ۱۴۰۰ دولت، ۳۳۲ هزار میلیارد تومان کسر بودجه پیش‌بینی می‌شود که منابع در نظر گرفته شده بودجه ۱۴۰۰ نیز موهوم و غیر واقعی است. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه بودجه‌ای که به مجلس آمد بیشتر به درد فروپاشی می‌خورد تا اداره کشور، گفت: بررسی‌های اولیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ حاکی از آن بود که کلیات بودجه باید رد می‌شد تا در مرحله بعد اصلاح شود که در ادامه با نامه رهبر معظم انقلاب مواجه و اصلاح بودجه با شروط اعلامی، آغاز شد. زاکانی تصریح کرد: در مرکز پژوهش‌ها گزارش‌های متنوعی داشتیم که بودجه ۱۴۰۰ می‌بایست رد شود، اما با افق در نظر گرفته شده برای اصلاح، تصمیم گرفته شد تا بودجه، اصلاح شود و امروز مجلس باید همت عالی جهت اصلاح بودجه داشته باشد و زبان گویایی برای ارائه گزارش اصلاحات به مردم داشته باشد. وی با اشاره به اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه به گفته معاون رئیس جمهور و کارشناسان اقتصادی کاری بزرگ بود، افزود: این موضوع البته در بیانات اخیر رئیس جمهور و برخی دیگر از مسئولان دیده نشد و مجلس مصمم به اصلاح این امور است. وی گفت: میزان ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه سال ۹۸، ۱۵ میلیارد دلار بود و در سال ۹۹ به ۹ میلیارد دلار کاهش یافت که عمده آن صرف خرید نهاده‌های دامی، دارو و مواد روغنی شد که در نتیجه نادرست بودن چرخه توزیع با وجود تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی شاهد بودیم که قیمت‌های محصولاتی همچون مرغ بسیار افزایش یافت.

72 درصد مردم واکسن ایرانی را تزریق خواهند کرد

نظرسنجی مرکز افکارسنجی ایرانیان درباره واکسن کرونا:

٪۶۰ امید زیادی به تولید واکسن ایرانی دارند

٪۳۰ اعتماد خیلی زیاد به واکسن داخلی دارند

٪۷۲ واکسن ایرانی را تزریق خواهند کرد

٪۲۱ واکسن داخلی را تزریق نخواهند کرد

٪۴۰ به واکسن‌های خارجی هیچ اعتمادی ندارند

٪۵۳ گفته‌اند اگر وزرات بهداشت واکسن خارجی را تایید کند آن را تزریق خواهند کرد.

همچنین مشاهده شده که افراد گروه‌های سنی بالاتر در مقایسه با افراد جوان بیشتر پیگیر اخبار مربوط به کرونا هستند. با این وجود ۲۳.۱ درصد از افراد پیگیری بسیار زیاد، ۳۰.۴ درصد پیگیری زیاد، ۲۲.۴ درصد تا حدودی پیگیر، ۱۰.۹ درصد پیگیری کم، ۸.۵ درصد پیگیری خیلی کم و ۴.۶ درصد اصلا پیگیر اخبار مرتبط به کرونا و تولید واکسن نبودند.

جرائم برخی کشورها برای مقابله با اخبار جعلی در فضای مجازی

موضوع اخبار جعلی با توجه به گسترش وسیع رسانه‌های مجازی و کانال‌های خبری به‌خصوص در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی که محمل آسان و ارزانی برای تولید و توزیع فراهم کرده‌اند، به مسئله و چالش مهمی برای همه کشورها و کسب‌وکارها تبدیل شده است. اغلب کشورها، بخصوص کشورهای اروپایی پیشرو در فضای مجازی، اقدامات سخت‌گیرانه‌تری را آغاز کرده‌اند که جرائم تعیین شده در این خصوص، مؤید این موضوع است. برای مثال آلمان در قانون بهبود تنفیذ قوانین در شبکه‌های اجتماعی، جولای ۲۰۱۷ جریمه تا سقف ۵ میلیون یورو برای افراد حقیقی و ۵۰ میلیون یورو برای افراد حقوقی را در نظر گرفته است. فرانسه قانون نفرت پراکنی برخط را در جولای ۲۰۱۹ تصویب و شبکه‌های اجتماعی را الزام کرده است که محتواهای مخرب را ظرف ۲۴ ساعت حذف کنند و جریمه 1.4 میلیون دلاری را در صورت تخطی در نظر گرفته است. مالزی لایحه ضد اخبار جعلی را در آوریل ۲۰۱۸ ارائه کرده که بر اساس آن، اطلاعات و اخبار جعلی انتشاریافته، ۱۲۲ هزار دلار جریمه و تا ۶ سال حبس برای متخلف دارد. سنگاپور این قانون رسانه‌های اجتماعی را به قرار دادن هشدار، حذف یا اصلاح در خصوص محتوا و اخبار جعلی بر اساس دستور مقامات دولتی الزام کرده و ۷۲۰ هزار دلار جریمه برای شرکت‌ها و تا ۱۰ سال حبس و ۱۰۰ هزار دلار جریمه برای افراد در موارد نقض قانون و تشخیص آسیب رساندن به منافع ملی در نظر گرفته است.

دستپاچگی مدیرکل از اخراج بازرسانش از ایران

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با بیان اینکه ایران با سرعت زیادی در حال حرکت به سمت غنی‌سازی ۲۰ درصدی است، پیش‌بینی کرد ماهانه حدود ۱۰ کیلوگرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد در تأسیسات فردو تولید شود. «رافائل گروسی» گفت: «هنوز به من اطلاعیه‌ای از سوی ایران درباره قصد آن‌ها برای پایان دادن به دسترسی (بازرسان آژانس) ذیل پروتکل الحاقی داده نشده است. مصوبه مجلس شورای اسلامی یک قانون است و به نظر می‌رسد دولت هم در اجرای آن مصمم باشد. این برای من نگران‌کننده است. دوست ندارم در روز بیست‌ویکم فوریه از ایران بشنوم حضور بازرسان من در ایران کاهش خواهد یافت. این خبر بدی است واقعاً! باور دارم می‌توانیم تا بیست‌ویکم فوریه به‌نوعی توافق کمکی یا نقشه راه جهت اطمینان حاصل کردن از بازگشت تمام طرف‌ها به توافق هسته‌ای دست یابیم».
روایت ضرغامی از آقا اجازه‌ها

رئیس پیشین صدا و سیما با بیان اینکه من به تعبیری معمولا می‌گویم «آقا اجازه‌ها» را اصلا قبول ندارم، گفت: آقا اجازه یعنی هر کاری می‌خواهید انجام بدهید باید از یک نظر اجازه بگیرید. من بارها شده بود که راجع به موضوعات مهمی از رهبری سؤال می‌کردم یا نامه می‌دادم و مرتب هم پیگیر بودم که ایشان پاسخ بدهند و در حوزه‌ای کار من بیشتر روشن شود؛ ایشان جواب نمی‌دادند و موضع نمی‌گرفتند. یعنی من تو را آنجا گذشته‌ام که بر اساس چهارچوبی که روز اول به تو داده‌ام و در این فرآیند هر وقت لازم باشد به شما یادآوری می‌کنم، کارت را انجام بدهی نه اینکه هر روز بگویی این کار را بکنم یا نکنم. پس کسانی که دنبال این هستند که هر روز جزئیات را از رهبری بپرسند، حتما کارشان غلط است.

حذف صفحات مجازی ترامپ تلنگر خوبی است

صفحات ترامپ از تمام شبکه‌های اجتماعی حذف شد و هر اپلیکیشنی هم که به او اجازه ساخت اکانت بدهد، از فروشگاه‌های اپلیکیشن حذف خواهد شد، یعنی خفگی ۱۰۰ درصد! به دنیای دیکتاتورها خوش آمدید؛ آزادی بیان یعنی هر چیزی که برای ما خوشایند بود را آزاد هستید به هر نحوی که می‌خواهید بگویید. وضعیت امروز ترامپ ممکن است آینده ما باشد؛ وقتی پروتکل‌ها، زیرساخت‌ها، سخت‌افزارها و نرم‌افزارها هیچ‌کدام در اختیار ما نیست، به‌راحتی می‌توانند صدای ما را هم در فضای سایبر خفه کنند. قرار نیست با شبکه ملی اطلاعات با دنیا قطع ارتباط کنیم؛ مگر روسیه و آمریکا قطع ارتباط کردند؟ اتفافاً ترامپ با وابستگی به همین سیستم به‌طور کامل از شبکه‌های اجتماعی محو شد؛ تا وقتی وابسته باشیم، امنیتی در فضای سایبر نخواهیم داشت.
کلانتری: بهتر است روزی دو ساعت خاموشی داشته باشیم اما از مازوت استفاده نکنیم

عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از نظر من بهتر است که روزی دو ساعت خاموشی داشته باشیم اما از سوخت مازوت استفاده نکنیم. معاون رییس جمهوری در ادامه ضمن بیان اینکه کامیون‌ها و اتوبوس‌های فرسوده یکی از عوامل آلودگی هوا هستند که پلیس باید از تردد آن‌ها جلوگیری کند، اظهار کرد: ما تمامی ضوابط هوای پاک را به دستگاه‌های مختلف کشور اعلام کرده‌ایم. در حال‌ حاضر بیش از ۵۰ درصد اتوبوس‌های درون شهری تهران مستهلک و به‌ شدت آلاینده هستند. نتیجه تمامی این‌ها آلودگی هوا در زمان پایداری جو است. وی ادامه داد: از سویی وزیر نفت اعلام کرده است که باتوجه به افزایش مصرف گاز در کشور است مجبور است که برای تولید ۵۰۰۰ مگاوات برق در کشور از مازوت استفاده کند. این مقدار ۹ درصد برق مصرفی کشور است. از نظر من بهتر است که روزی دو ساعت خاموشی داشته باشیم اما از مازوت استفاده نکنیم. ما در زمان جنگ هم روزی ۷ تا ۸ ساعت با خاموشی مواجه بودیم.

کاسبان تحریم

«صادق زیباکلام»، چهره دانشگاهی جریان اصلاح‌طلب از فائزه هاشمی حمایت کرده و گفته «فائزه حرف دل میلیون‌ها ایرانی را بر زبان آورده که علاقه داشتند ترامپ برنده انتخابات آمریکا شود تا فشارها و تحریم‌ها بیشتر شود!». حالا معلوم شد چه کسانی حامی ترامپ بودند یا نه؟ معلوم شد چه کسانی کاسب تحریم بودند؟ معلوم شد چه جریانی و چه کسانی از تحریم‌های دشمن استقبال می‌کردند تا به مردم فشار بیاید و مردم به نظام خودشان فشار بیاورند تا انرژی هسته‌ای و قدرت دفاعی و قدرت موشکی و حضور منطقه‌ای نداشته باشد؟ حالا برای مردم روشن شده که چه کسانی در فتنه ۸۸ زمینه تحریم‌های گسترده را فراهم کردند تا از قِبَل شعار رفع تحریم‌ها، قدرت را به دست گیرند!
فریدون عباسی: بازرسان آژانس را را اخراج نمی‌کنیم، بلکه آنها را به کشور راه نمی‌دهیم

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: طبق قوانین زمانی‌که بازرس آژانس، بخواهد وارد کشورمان شود باید به وی ویزا داده شود؛ درصورتی که ممانعت به عمل آوریم از بازرسی‌های سرزده جلوگیری می‌شود. فریدون عباسی در گفت‌وگو با خانه ملت، به اظهارات پمپئو مبنی بر اینکه «اخراج بازرسان آژانس در صورت لغو نشدن تحریم‌ها تهدیدی فراتر از نقض برجام است»، اظهار کرد: دولت به سبب اینکه تحریم‌ها را لغو کند راهبردی را در پیش گرفت که پذیرش پروتکل الحاقی بود، اما غربی‌ها در همین حال نیز هیچ کدام از تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان را برنداشتند؛ برای اینکه کشورهای عضو برجام وادار به انجام تعهدات خود شوند، مجلس شورای اسلامی توقف پروتکل الحاقی را مصوب کرد که دولت باید آن را عملیاتی کند.وی تاکید کرد: هیچ وقت بازرسان آژانس را اخراج نمی‌کنیم، بلکه آنها را به کشور راه نمی‌دهیم؛ طبق قوانین زمانی‌که بازرسی، بخواهد وارد کشورمان شود باید به وی ویزا داده شود؛ پس وقتی ممانعت به عمل آوریم از بازرسی‌های سرزده ممانعت خواهیم کرد که این اقدام را نیز این مرحله به مرحله انجام خواهیم داد.

اخبار روزانه:
*
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: سازمان انرژی اتمی در راستای ماده ۵ قانون «اقدام راهبردی»، بر اساس زمانبندی در حال طراحی یک راکتور مشابه با راکتور آب سنگین اراک پیش از نوسازی است. لایحه اصلاح قانون «بکارگیری سلاح توسط مامورین نیرو‌های مسلح در موارد ضروری» نیز تصویب کمیسیون شد.
*سخنگوی وزارت برق عراق: ما در تلاش برای رفع بحران زنجیره انرژی در عراق هستیم و راستای رفع نیازهای گازی خود فقط از ایران پیشنهاد واردات گاز داشته‌ایم
.
*مشاور وزیر بهداشت: واکسن تولید مشترک ایران و کوبا اولین مرحله کارآزمایی بالینی را با موفقیت به پایان رساند
.
*در پی رسانه‌ای شدن خبر نگهداری از یک تمساح در حوضچه کوچکی در مرکز خرید اپال در غرب تهران و بازدید اداره حفاظت محیط زیست استان تهران از شرایط این گونه، رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران گفت: گونه خزنده نگهداری شده در مرکز خرید غرب تهران تمساح «کیمن» است و برای نمایش در حوضچه‌ای در این مجتمع قرار داده شده و قابل فروش نیست. محمد کرمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام شده دریافتیم که این تمساح متعلق به یک شرکت است که مجوز واردات گونه‌های خزندگان را از سازمان حفاظت محیط زیست دارد. به گفته وی، این تمساح کیمن از قاره آمریکا و کشور برزیل قانونی وارد ایران شده است. رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران در پاسخ به این پرسش ایسنا که آیا جایگاه نگهداری این گونه از وسعت کافی برخوردار است، اظهار کرد: رشد این گونه در طبیعت حداکثر به
۸۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر می‌رسد و تاکنون به حداکثر رشد خود رسیده است؛ بنابراین کوچک بودن اندازه این گونه و کم تحرکی آن باعث شده که فضای درنظر گرفته شده برای آن مناسب باشد.
*در ادامه دستگیری ‌ها در شهرداری ارومیه محمد حضرت پور شهردار ارومیه توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) بازداشت شد. یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس در ارومیه از بازداشت محمد حضرت پور شهردار ارومیه توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داد. خاطرنشان می‌شود این بازداشت در ادامه روند مبارزه با فساد توسط نهادهای امنیتی صورت گرفته و عزم جدی نیروهای قضایی و امنیتی استان در برخورد با فساد در هر رده و مقامی را نشان می‌دهد. در هفته‌های گذشته نیز چندنفر از کارکنان شهرداری توسط سربازان گمنام امام زمان (عج
) بازداشت شده‌ بودند.

* اگر مطلبی را که شخصی دیگر در کتابی یا تحلیلی آورده باشد، گوینده در سخنرانی آن را به‌گونه‌ای ذکر کند که مخاطب فکر کند این مطلب از گوینده است، حکم آن چیست؟ پاسخ: اگر انتساب مطالب دیگران به خود، موجب تضییع حقوق فرد شود، بنا بر احتیاط واجب جایز نیست.
*معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به خانواده‌ها و دانش‌آموزان درخصوص سوءاستفاده مجرمان و کلاهبرداران از آنها از طریق نرم‌افزار شاد هشدار داد. سرهنگ رامین پاشایی اظهار کرد: در این روش مجرمان در شبکه اجتماعی «شاد» اقدام به ایجاد اکانتی با نام «ربات پشتیبانی شاد» می‌کنند، سپس به منظور دسترسی به اکانت شبکه اجتماعی کاربران عمدتا با فعال‌سازی شبکه اجتماعی «روبیکا» و سایر شبکه‌های اجتماعی فعال در کشور با استفاده از شماره تلفن کاربران پیامی را با مضمون و اخطار کد دریافتی را ارسال کنند، در غیر این صورت دسترسی شما در شبکه آموزشی شاد قطع خواهد شد.

*وقتی مشخص شد، رئیس‌جمهوری فرانسه و همسرش در دوران کرونا و هنگامی که بازدید از کاخ الیزه برای عموم مردم ممنوع بود، حدود ۶۰۰هزار یورو برای تزئینات گل‌ در این کاخ خرج کرده‌اند. مردم اقدام «شرم‌آور» آنها را محکوم کرده‌اند. بودجه‌ای که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و همسرش صرف گل‌آرایی در کاخ الیزه کرده‌اند، مردم فرانسه را شوکه کرد. این زوج سال گذشته ۶۰۰هزار یورو برای گل‌آرایی در کاخ الیزه- که سکونتگاه رسمی خودشان در پاریس است- هزینه کرده‌اند.

*در حالی که یک مقام مهم دولتی، تابستان امسال باهدف تحقق دستورات ماده ۴۲ قانون برنامه ششم توسعه، از مسئولان نهاد ریاست جمهوری خواسته بود به منظور تصمیم گیری و انجام هماهنگی های لازم برای استفاده از ظرفیت مازاد صنعت دفاعی، به تشکیل قرارگاه مشارکت صنعت دفاعی در جهش تولید ملی اقدام شود، گزارش یک مقام اجرایی نشان می دهد این موضوع همچنان منتظر تصمیم گیری دولت و ابلاغ به نهادهای مربوط است.

*یک نهاد مسئول حاکمیتی با ارسال نامه ای با قید "آنی- مهم" در روزهای اخیر به تعدادی از مدیران دولتی و تشکل های صنفی، از آن ها خواسته است با توجه به فراهم شدن شرایط برای اقدام اساسی در حوزه ورود، انبار و توزیع پوشاک قاچاق خارجی به داخل کشور، برخورد جدی با این موضوع را در فازهای مختلف جغرافیایی اعم از مبادی ورودی و مرز، نقاط عمده دپو و گلوگاه های عرضه آغاز کنند و پایش همزمان فضای مجازی و حقیقی را به گونه ای انجام دهند که بساط این نوع قاچاق از کشور جمع شود.

https://shoma-weekly.ir/FQTOZn