گفته می‌شود که...

آمریکایی ها ورزش وسطی را ربودند!/ انتقاد پرویز پرستویی از منتقدان قالیباف/ رادیو اسرائیل از جنتی شاکی شد/ صید ماهی توسط شوکر،سم و انفجار!/ «اسد» در تهران، لطیفه ای صهیونیستی است/ پنجمین پست ترکان و ....

بقایی قول برگرداندن 16 میلیارد را داد

شنیده شد که چند روز پیش به دستور سرپرست دیوان محاسبات، دیوان مکلف به پیگیری ماجرای 160 میلیارد ریال می‌شود. الف نوشت؛ به همین دلیل سه نفر از کارشناسان مالی نهاد ریاست‌جمهوری که از این ماجرا اطلاع داشتند احضار می‌شوند و با همکاری آنها، مشخص می‌شود که این مبلغ با دستور احمدی‌نژاد و بقایی روز 12 مرداد از حساب ریاست‌جمهوری خارج شده است. حمیدرضا بقایی زمانی که از پیگیری‌های دیوان مطلع می‌شود با این کارشناسان تماس می‌گیرد و اعلام می‌کند که ما 16 میلیارد تومان را به حساب دولت بر می‌گردانیم ولی تا این لحظه هنوز مبلغی برگردانده نشده است.

سایت آیت الله هاشمی: امام شدیداً نسبت به تخریب دولت تذکر داده‌اند

یکی از پایگاه‌های اینترنتی نوشت: به‌تازگی سایت آیت‌الله هاشمی در قسمت «موزه مطبوعات» صفحه‌ای از روزنامه کیهان را منتشر کرد که امام شدیداً نسبت به خط تخریب دولت تذکر داده‌اند و با این کار، به دنبال به نقد کشیدن نشریات منتقد دولت رفت؛ اما واکنش به این سایت هم جالب بود. یکی از کاربران در کامنتی نوشت:«به آقای رفسنجانی باید عرض کرد، امام، حمایت از دولت را برای همیشه عنوان کرده بودند نه برای دوره خاصی! در دولت آقای احمدی‌نژاد شما نه تنها این کار را نکردید، بلکه دولت را با عوامل خود تضعیف کردید. یکی دیگر نوشت: «دولت الآن فقط دولت است آقای هاشمی؟! انحصارطلبی تا کی؟

فلسطینی‌ها گوگل را هک کردند
تسنیم: فعالین هکری توانستند صفحه محلی گوگل فلسطین را هک کرده و روی آن پیامی که خواهان حذف اسراییل از نقشه‌های گوگل و درج عنوان فلسطین بود، درج کنند.

وبلاگ نویس هتاک با مجمع تشخیص مرتبط است؟!

مدتی است که یک وبلاگ‌نویس نزدیک به یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به بهانه دفاع از برخی افراد در وبلاگ خود بی‌محابا به شخصیت‌های مختلف کشوری حمله و توهین می‌کند، گفتنی است این فرد به‌تازگی در راهروهای مجمع تشخص مصلحت نظام رفت و آمد زیادی پیدا کرده است.

آمریکایی ها ورزش وسطی را ربودند!
داژبال یا وسطی از بازی‌های بسیار قدیمی متعلق به ایرانیان است. خواستگاه اصلی این ورزش در زمان‌های دور ایران بوده است، اما به دلیل ضعف مدیریت در وزارت ورزش و جوانان، آمریکایی‌ها این ورزش را به نام خود ثبت کرده‌اند و مانند هندی‌ها که کبدی را به نام خود زده‌اند‌ آنها نیز این ورزش را از ما ربوده‌اند. در این بازی هر تیم دارای چهار بازیکن اصلی و دو بازیکن ذخیره است که در دو نیمه پنج دقیقه‌ای با یکدیگر پیکار می‌کنند و بازیکنان یک تیم در وسط قرار می‌گیرند که می‌بایست خود را از خطر برخورد توپ از طرف حریف دور کنند و همچنین می‌توانند با گرفتن توپ (گل) به وسیله دست‌ها اقدام به اخذ یک امتیاز نمایند.
وب سایت روزنامه نیویورک تایمز هک شد
ایسنا: وب‌سایت روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز برای دومین‌بار در ماه جاری میلادی از دسترس خارج شد. مسؤولان این روزنامه اعلام کردند، این وب سایت هدف یک حمله مخرب قرار گرفته است.

اختلاف اصلاح طلبان بر ای شهرداری محسن هاشمی

یک منبع آگاه از شکاف بین اصلاح‌طلبان و ریزش آرای محسن هاشمی بین اعضای اصلاح‌طلب شورای شهر خبر داد. این منبع آگاه ‌ درباره انتخاب شهردار از سوی اصلاح‌طلبان،‌ اظهار داشت: عدم اجماع اصلاح‌طلبان موجب ناراحتی محسن مهر علیزاده شده است و وی از سردرگمی اصلاح‌طلبان انتقاد کرده است.

هیولاهایی عجیب که بیخ گوشتان است
آویزه های گوش و زیورآلات تزئینی برای نرمه گوش (قسمت گوشتی پایین گوش) خطرناک محسوب می شود. گفتنی است گوشواره ها مستقیما باعث آسیب رساندن به نورون های مغزی شده و به مغز صدمه می رسانند. بررسی ها نشان می دهند، گوشواره ها حداقل باید روزی یک ساعت به گوش آویزان باشند، در غیر این صورت هوش و ذکاوت را کاهش می دهند و باعث آسیب رساندن به سیستم شنوایی گوش شما می شود
روزنامه نزدیک به مشایی دادگاهی می‌شود
شنیده شد که جلسه رسیدگی به پرونده روزنامه‌های «هفت صبح» و «بامداد» روز یکشنبه - 11 شهریورماه - در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران با حضور هیات منصفه مطبوعات برگزار می‌شود. ایسنا نوشت؛ در ادامه رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی در دادگاه کیفری استان تهران، قاضی سیامک مدیرخراسانی یازدهم شهریورماه را برای رسیدگی به پرونده‌های روزنامه‌های «هفت صبح» و «بامداد» تعیین کرده است. پرونده روزنامه‌های مذکور به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی تشکیل شده است.

شایعه رحلت آیت‌ا... سیستانی تکذیب شد
شنیده شد که در پی انتشار شایعه رحلت آیت‌ا... سیستانی در عراق، یک منبع نزدیک به دفتر این مرجع تقلید شیعیان خبرهایی در این‌باره را تکذیب کرد. فارس به نقل از پایگاه خبری «الصباح الجدید» نوشت؛ شایعاتی که از یک هفته پیش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و در افواه مردم در عراق می‌گردد و در آنها شایعه رحلت آیت‌ا... سیستانی در اثر کما ارائه شده همگی کذب است. بنابر این گزارش، منابع خبری دیگر نیز با اعلام این خبر، اعلام کردند این شایعه روز گذشته منتشر شده و آیت‌ا... سیستانی روز دوشنبه از ساعات اولیه صبح تا زمان بسته شدن دفتر ایشان بیش با بیش از 800 زائر دیدار داشته است.

جمعی از کارگران مقابل مجلس
شنیده شد که جمعی از کارگران مخابرات روستایی به‌دلیل آنچه عدم اجرای بند 86 قانون بودجه 92 می‌خواندند، صبح دیروز مقابل مجلس تجمع کردند. ایسنا نوشت؛ جمعی از کارگران مخابرات روستایی از استان‌های همدان، کرمان، یزد و شهرستان‌های کنگاور و بهاباد با تجمع مقابل مجلس، خواستار اجرای بند مذکور بودجه 92 شدند. در بند 86 قانون بودجه سال جاری آمده است: «صندوق تأمین‌اجتماعی موظف است کارگزاران و پیمانکاران حقیقی و افراد حقوقی و سایر افرادی که به ‌عنوان کارگر یا تحت هر عنوان دیگری طرف قرارداد مخابرات روستایی می‌باشند، را پس از واریز حق بیمه سهم کارگر توسط کارگزار و پیمانکار(کارگر) و تا زمان فروش سهام مدیریتی براساس قانون تأمین اجتماعی و قانون کار تحت پوشش بیمه قرار دهند. حق بیمه سهم کارفرما تا سقف دو هزار و چهارصد میلیارد (000/000/000/400/2) ریال از محل ردیف 74 550000 جدول شماره(9) این قانون تأمین می‌شود.

لغو واردات یکهزار خودرو توسط دولت یازدهم
شنیده شد که یکی دیگر از مصوبه‌های دولت دهم لغو شد. خراسان نوشت؛ درحالی بر اساس مصوبه شماره «۲۳۴۵۴۴/ت۴۸۱۷۶هـ» که در تاریخ30 بهمن سال گذشته به تصویب هیات دولت دهم رسیده بود، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجوز ورود و ترخیص هزار دستگاه خودروی خارجی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی را اخذ کرده بود که این موضوع پس از بررسی توسط مدیران دولت یازدهم، بر اساس ابلاغیه اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور به دستگاه‌های مربوطه لغو شد.

احضار مدیر اسبق روابط عمومی دادستانی کل
شنیده شد که محمدصالح نقره‌کار به دادسرای اوین احضار شد. به گزارش ایسنا به نقل از امید، وی پیش‌تر مدیر روابط عمومی دادستانی کل کشور بود که اکنون به حرفه وکالت مشغول است. نقره‌کار در سال 88 و 89 به خاطر حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم بازداشت شده بود. از علت احضار وی اطلاعی در دست نیست.

طرح ممنوعیت عزل و نصب توسط سرپرست وزارتخانه در مجلس!
شنیده شد که رئیس کمیسیون آموزش مجلس، از یک طرح دو فوریتی در مجلس به منظور ممنوع شدن عزل و نصب در وزارتخانه‌ها توسط سرپرست خبر داد و گفت: این طرح برای همه از جمله وزارت علوم است. محمد مهدی زاهدی افزود: نمایندگان مجلس در حال تهیه طرح دو فوریتی هستند که بر اساس آن، سرپرستان وزارتخانه‌ها تا زمان فعالیت در این سمت، حق عزل و نصب مدیران و تغییر در مصوبات وزیر پیشین را ندارند.
وی اضافه کرد: صبح دیروز، نمایندگان در صحن مجلس در حال امضا و تهیه طرحی بودند که بر اساس، سرپرستان وزارتخانه‌ها در طول سه ماه فعالیتی که در این دستگاهها دارند، اجازه عزل و نصب همچنین اعمال تغییرات در مصوبات وزیر پیشین را نداشته باشند. وی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح در واکنش به عزل و نصب‌های صورت گرفته در وزارت علوم است یا خیر، تاکید کرد: این طرح برای تمام وزارتخانه‌ها از جمله وزارت علوم است. به گفته زاهدی، دو فوریت این طرح یکشنبه آینده در صحن علنی در معرض رای قرار می‌گیرد.

پنجمین پست ترکان
فرارو: اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور و رئیس دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد،با حفظ سمت سرپرستی معاونت بین الملل، شورای عالی ایرانیان، دبیرخانه جنبش عدم تعهد و سازمان فضایی را بر عهده گرفت.

انتقاد پرویز پرستویی از منتقدان قالیباف
جهان: پرویز پرستویی، بازیگر محبوب سینما در واکنش به اظهارات برخی افراد مبنی بر اینکه قالیباف در زمان تصدی شهرداری در امور فرهنگی فعالیت چشمگیری نداشت، گفت: خوب است در گفتارمان کمی انصاف به خرج دهیم و وجدان داشته باشیم و بدانیم یک روز باید در محضر خداوند متعال پاسخگو باشیم. قالیباف یک مدیر فرهنگی قوی است.


گزینه اصلی معاونت سیاسی وزارت کشور
شنیده شد که یک منبع آگاه تأکید کرد «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور با "کاظم جلالی" نماینده شاهرود، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، برای پذیرش قائم‌مقامی وزیر و معاونت سیاسی وزارت کشور مذاکره کرده است.مشرق نوشت؛ وی با اشاره به جلسه اخیر رحمانی فضلی با کاظم جلالی در هفته گذشته در دفتر وزیر کشور، گفت: «مذاکرات خوبی بین دو نفر انجام شده است و دکتر جلالی نیز مخالفتی ابراز نکرده اما پذیرش این مسؤولیت را موکول به موافقت مجلس و ریاست آن کرده است
این منبع آگاه افزود: «رحمانی فضلی برای اقناع علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، تماس‌هایی با وی داشته است که این رایزنی‌ها همچنان ادامه داردوی تصریح کرد: «لاریجانی معتقد است جلالی به عنوان رئیس فراکسیون اکثریت و رئیس مرکز پژوهش‌ها و نیز به عنوان نماینده‌ای فعال در صحن و کمیسیون، بهتر است در مجلس بماند اما اگر رایزنی‌های رحمانی فضلی با لاریجانی درباره خروج جلالی از مجلس و ورود وی به دولت به نتیجه برسد، استعفای وی باید در صحن علنی به رأی گذاشته شود که کسب آرای موافق نمایندگان برای این استعفا کمی دشوار به نظر می‌رسد

اظهارنظر توفیقی درباره دانشگاه احمدی‌نژاد
جعفر توفیقی درباره اقدامات وزارت علوم برای راه‌اندازی دانشگاه احمدی‌نژاد به مهر، گفته: وزارت علوم برنامه خاصی برای این دانشگاه ندارد و هر درخواستی که از این دانشگاه می‌رسد طبق روال و ضوابط بررسی و پیگیری می‌شود.سرپرست وزارت علوم درباره دانشگاه احمدی‌نژاد، گفته: مطالبات دانشگاه احمدی‌نژاد در وزارت علوم پیگیری می‌شود.

لغو ناگهانی جلسه رسیدگی به اتهامات یک وزیر
به گزارش مهر جلسه رسیدگی به اتهامات حیف و میل بیت‌المال یکی از وزرای اقتصادی دولت تدبیر و امید که مربوط به سالیان گذشته است، قرار بود روز سه‌شنبه در دادگاه کیفری شعبه ۷۶ استان تهران به ریاست قاضی خراسانی برگزار شود که بنا به دلایلی، لغو شد. اتهام حیف و میل بیت‌المال این وزیر به موضوع شکایت سازمان بازرسی کل کشور در سالیان گذشته مربوط می‌شود.

حضور «فاطمه هاشمی» در دادسرا
فاطمه هاشمی در شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر شد.به گزارش ایسنا، فاطمه هاشمی در بدو ورود به دادسرای عمومی انقلاب تهران در رابطه با دلیل حضورش در دادسرا، گفته: در احضاریه دلیلی که برای احضار ذکر شده، صرفا ارائه پاره‌ای از توضیحات بود و مطلب دیگری نوشته نشده بود.فاطمه هاشمی درباره اینکه چه چیزی می‌تواند دلیل احضارش باشد؟ گفته: فکر می‌کنم در رابطه با صحبت‌هایی که راجع به عدم مدیریت آقای لاریجانی در مجلس کرده‌ام احضار شده باشم. مهدی هاشمی،‌ سیدمحمود علیزاده طباطبایی و هوشنگ پوربابایی نیز به همراه فاطمه هاشمی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران حاضر شدند.

حاجی‌بابایی: فقط دو درصد انتقادات را قبول دارم
سایت خانه ملت نوشته:وزیر سابق آموزش و پرورش با بیان اینکه تنها 2 درصد از نقدها به عملکرد خود را می‌پذیریم، گفته: کیفیت گچ کلاس نمونه‌ای از نقد به اجرای نظام 6-3-3 بود.

تجمع کارگران مخابرات روستایی مقابل مجلس
ایسنا: جمعی از کارگران مخابرات روستایی به دلیل آنچه عدم اجرای بند 86 قانون بودجه 92 می‌خواندند، صبح دیروز مقابل مجلس تجمع کردند.

طرح حمله به سوریه در واشنگتن پست!
الف: روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در اقدامی عجیب با انتشار نقشه‌ای، طرح احتمالی حمله نظامی واشنگتن و متحدانش به سوریه را به تصویر کشید.
4
گروهک نظر کرده شبکه دولتی انگلیس
یک عضو گروهک ملی- مذهبی با انتقاد از سخنان رئیس جمهور درباره عملکرد احزاب، خواستار امکان تجدید حیات گروهک نهضت آزادی و احزاب منحله مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب) شد.حسن روحانی در مراسم معارفه وزیر جدید کشور تصریح کرده بود که بحث‌های حزبی، بیشتر بحث‌های قبیله‌ای و انتخاباتی است و غیر از آن، معمولاً کرکره احزاب پایین است. به گفته روحانی «ما تحزب واقعی در کشور نداریم».
وبسایت بی‌بی‌سی فارسی در واکنش به این سخنان از قول مرتضی -ک مدعی شد گروه‌هایی نظیر نهضت آزادی، ملی- مذهبی، حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب ملتزم به قانون اساسی بوده اما سرکوب و از فعالیت منع شده‌اند.عضو متواری گروهک ملی- مذهبی که در پاریس اقامت دارد مدعی شده نگاه اخیر روحانی موجب رنجش طیفی از حامیان وی خواهد شد و انتخاب رحمانی فضلی برای وزارت کشور بازتاب‌دهنده همین نگاه وی است.
یادآور می‌شود گروه‌های احزاب منحله مورد اشاره هر کدام در مقاطع مختلف به اعتبار تحرکات ساختارشکنانه و توسل به آشوبگری، خشونت خیابانی و همکاری با گروه‌های برانداز خارج‌نشین از فعالیت محروم شده‌اند.احزاب و گروهک‌های منحله یاد شده نقش پررنگی در فتنه‌انگیزی 4سال پیش و همچنین تلاش برای ممانعت از برگزاری انتخابات در دهه گذشته داشتند و از سوی مراجع قانونی ذی‌ربط منحل شده‌اند. فشار بر دولت و وزارت کشور برای از سرگیری فعالیت این گروهک‌ها در جهت سربازگیری دوباره، از اهداف افراطیون مدعی اصلاحات به شمار می‌رود.

بسیج اصناف: به بدحجاب‌ها جنس نفروشید
فارس: غلامرضا حسن‌پور اشکذری، جانشین سازمان بسیج اصناف کشور با اشاره به نقش اصناف در مقابله با بدحجابی گفت: اصناف باید به افراد بدحجاب جنس نفروخته و یا بی‌محلی کنند.

شکایت یک نماینده مجلس از زریبافان
فرارو: غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده مجلس از تصمیم خود برای طرح شکایت علیه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دادسرای ویژه کارکنان دولت خبر داد.
رادیو اسرائیل از جنتی شاکی شد
رادیو اسرائیل از مواضع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شاکی شد.این رادیو با بیان اینکه «دولت ایران عوض شده اما در فرهنگ و هنر بر روی همان پاشنه سابق می‌چرخد»، اظهارات علی جنتی در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر را از آن جهت که به واقعیت تهاجم فرهنگی اشاره کرده مورد تخطئه قرار داد و گفت: اظهارات وزیرجدید فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در این دیدار به مقدار زیادی موجب دلسردی شد و در واقع گفت که با روی کار آمدن دولت جدید چیز زیادی تغییر نخواهد کرد. او ترجیح داد دوباره از تهاجم فرهنگی غرب سخن بگوید و آب پاکی را روی دست برخی هنرمندان بریزد. او تازه این رفتار را «سر دادن ترانه وحدت» نامیده است.
رادیو رژیم صهیونیستی می‌افزاید: انتظار این بود که ممیزی و رفتارهایی که موجب خارج‌نشین شدن هنرمندانی نظیر بهرام بیضایی شد، برچیده شود اما اظهارات و رفتار علی جنتی دلسردی زیادی ایجاد کرده است. او سیاست‌زدگی را آفت بزرگ هنر دانسته و گفته که هنر عرصه سیاسی‌کاری و حزبی کاری نیست. او همچنین می‌گوید «از اصحاب فرهنگ و هنر می‌خواهم منافع ملی (بخوانید جمهوری اسلامی) را بر منافع شخصی مقدم بدانند چون همه مدیون خون شهیدان هستیم».

«اسد» در تهران، لطیفه ای صهیونیستی است
ایرنا: سیدعباس عراقچی، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره اخبار منتشر شده در برخی از رسانه های خارجی مبنی بر ورود رئیس جمهور سوریه به همراه خانواده‌اش به تهران گفت: این موضوع بیشتر به لطیفه ای صهیونیستی شباهت دارد که آن را تکذیب می‌کنم.

اقدام عجیب پرسپولیس برای بازیکن جنجالی!

قاسم دهنوی در شرایطی هنوز در هتل زندگی می کند و هزینه های اقامت او توسط باشگاه پرداخت می شود که از سوی دیگر خبر می رسد برای او آپارتمانی اجاره شده است. به این ترتیب باشگاه پرسپولیس برای اقامت این بازیکن دو جا هزینه می کند و گویا این مسأله از نظر کادر سرپرستی سرخپوشان هم بلامانع است که این روند ادامه دارد.

به نظر می رسد از این دست مسائل مالی به کرات در حوزه تیم پرسپولیس وجود دارد. این اولین بار نیست که خبر می رسد آپارتمانهایی در سطح شهر تهران در اجاره باشگاه پرسپولیس است که هیچکس در آن اقامت نمی کند البته شاید پرسپولیسی ها بگویند این پول را از دولت نمی گیرند و خودشان صلاح می دانند که چگونه عمل کنند. شاید از نظر حقوقی این مسأله درست باشد، اما به هر حال چنین بی نظمی هایی بطور غیر مستقیم تأثیر خود را روی عملکرد یک تیم باقی می گذارد.

علت تجمع مقابل استانداری همدان
الف: کلاهبرداری 50 میلیارد تومانی یک نمایندگی شرکت سایپا در همدان تجمع مال‌باختگان در مقابل در استانداری همدان را به دنبال داشت.
55
دقیقه تعجیل در آغاز جنگ جهانی دوم!
یک توپچی آلمانی که اولین گلوله‌های جنگ جهانی دوم را شلیک کرده، از دروغ آدولف هیتلر، رهبر نازی‌ها در مورد زمان آغاز این جنگ سخن گفته و آنرا 55 دقیقه زودتر دانسته است. هرمان گردائو، ملوان 100 ساله آلمانی در زمان جنگ اشلسویگ هولشتاین نازی‌ها که یک پایگاه نیروی دریایی لهستانی را در روز اول سپتامبر 1939 هدف قرار دادند، یک توپچی 26 ساله بود.گردائو اظهار کرد: «هیتلر به جهان اعلام کرد که بمباران در ساعت 5:45 صبح آغاز شده اما این درست نیست. جنگ در ساعت 4:50 صبح آغاز شد و من آنجا بودم.ما به قدری نزدیک بودیم که از دست دادن آن غیرممکن بوده است. من همراه سرخوشی از پیروزی بودم. ما همه تحت تاثیر رژیم نازی بودیم اما من در کل به جنگ اشتیاقی نداشتم. کمی بعد تنها وحشت حکمفرما بود.» گردائو در عوض به یک زیردریایی نظامی آلمانی موسوم به یوبوت اعزام شد و در سال 1943 مدال صلیب آهنی را به دست آورد. گردائودر سال 1945 اسیر شد و پس از آن بر روی کشتی‌های غیرنظامی به کار پرداخت. وی اکنون در یک آسایشگاه در هامبورگ زندگی می‌کند.
صید ماهی توسط شوکر،سم و انفجار!
باشگاه خبرنگاران: احمدرضا لاهیجان زاده، مدیرکل محیط زیست خوزستان با اشاره به صید بی رحمانه ماهی ها گفت: برخی صیادان بی رحمانه به وسیله شوکر الکترونیکی. سم وانفجار طعمه خود را صید می‌کنند که از ابتدای سال تاکنون آمار قابل توجهی از متخلفین دستگیر شده از این قبیل بوده است.

روحانی‌سنج فیلتر شد

سایت اینترنتی روحانی سنج به آدرس http://rouhanimeter.com امروز فیلتر شد.، این سایت که ظاهرا توسط ایرانیان خارج از کشور راه‌اندازی شده درصدد بررسی تحقق شعارهای روحانی در صدروز اول کاری‌اش است، فیلتر شده است.
پارسینه درباره این سایت که به «روحانی‌سنج» معروف شده است نوشت: همزمان با آغاز روزهای کاری دولت تدبیر و امید، موسسه «گفتگوی جهانی» کانادا با همکاری «دانشکده امور جهانی دانشگاه تورنتو» و وزارت خارجه کانادا بخشی از سایت خود را برای بررسی عملکرد حجت الاسلام روحانی در 100 روز اول کاری وی اختصاص داد.
در قسمت توضیحات این بخش از سایت که با عنوان «گفتگوی جهانی برای آینده ایران» به دو زبان فارسی و انگلیسی راه اندازی شده، آمده است: «ما برآنیم تا در طول 100 روز نخست ریاست جمهوری حسن روحانی و پس از آن٬ بر نحوه اجرای وعده‌های وی نظارت و کیفیت پیگیری و تحقق آن‌ها را بازتاب دهیم

اخبار کوتاه:

* دکتر علی مطهری، ادعای دکتر نصر مبنی بر توصیه شهید مطهری به وی برای پذیرفتن مسئولیت دفتر فرح پهلوی را رد کرد. دکتر نصر در مصاحبه با "مهرنامه" درباره پذیرش ریاست دفتر همسر شاه معدوم گفته است: "تنی چند از آقایان علمای بنام آن زمان در مورد پذیرفتن این نوع مشاغل به من اصرار می‌کردند. اسم آنها را نمی‌خواهم ببرم و فقط یکی را نام می‌برم که آن هم مرحوم مطهری است." به گزارش انتخاب، فرزند شهید مطهری درباره این ادعا گفت: این سخن با آنچه اینجانب از پدرم در این موضوع شنیده‌ام سازگار نیست و لاجرم یکی از این دو باید خلاف واقع باشد. از جمله زمانی که استاد مطهری عکس آقای دکتر نصر را درحال تعظیم در مقابل فرح در صفحه اول روزنامه کیهان دیدند جمله‌ای در نکوهش ایشان گفتند که قابل نقل نیست. یا در جای دیگر فرمودند: "دکتر نصر تحت فشار همسرش که دائم به او می‌گفت تو از اقران خود عقب ماندی، این پست را پذیرفت."

*
از اردبیل خبر می‌رسد علیرغم اعتراضات مردم این شهر به ورود گردشگران بدحجاب و حضور مردان با وضعیتی نامناسب و زننده در خیابانها در فصل گرما طی سال‌های اخیر، امسال ظاهر شدن افراد بدکاره بعنوان واسطه‌های مکانهای توریست پذیر افزوده شده است. به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی، امسال جوانانی در خیابانهای مناطق توریستی بخصوص شهر توریستی سرعین آزادانه از جنس مخالف برای صرف غذا در رستورانها و استراحت در اقامتگاههای مورد نظر خود دعوت می‌کنند. استان اردبیل یکی از استانهای پرجاذبه با هویت فرهنگی و مذهبی است، ولی متأسفانه در سالهای اخیر به دلیل کم توجهی مسئولین ذیربط و رفتار ناشایست عده‌ای گردشگران وجهه مذهبی منطقه خدشه‌دار ‌شده است.

*
در پی چاپ مطلبی در ستون جهت اطلاع با مضمون کلاهبرداری 50 میلیارد تومانی نمایندگی سایپا در شماره دیروز روزنامه، شرکت خودروسازی سایپا توضیحی ارسال نموده که متن آن از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد: "نمایندگی شرکت سایپا با کد 2409 در استان همدان به دلیل تخلف از 9 ماه قبل لغو امتیاز گردیده است و این مرکز از آن تاریخ هیچگونه ارتباط کاری با شرکت سایپا نداشته است، لازم به ذکر است پس از لغو امتیاز نمایندگی از سوی سایپا محل این نمایندگی از سوی نماینده سابق به اشخاص دیگری اجاره داده شده است که این موضوع توسط مستاجر رخ داده و اینگونه که در خبر نیز آمده است ربطی به نماینده سابق شرکت سایپا ندارد."

https://shoma-weekly.ir/paJOIS