گفته می‌شود که...

آغاز کار دانشگاه احمدی نژاد از بهمن ماه/ واردات گوشت‌های رادیواکتیوی؟!/ توضیح سپاه درباره حادثه کرج/ قول جان کری به اسراییل/ امتناع مراجع از پذیرش توفیقی/ روایتی از دعوتنامه حج ملک عبدا.../ دلارهای تقلبی بر سر هواداران پرسپولیس در قم و ...

آغاز کار دانشگاه احمدی نژاد از بهمن ماه

دانشگاه احمدی نژاد در ترم بهمن ماه در سه رشته اقتصاد، مهندسی و پزشکی دانشجو خواهد پذیرفت. روسای این دانشکده ها به ترتیب سید شمس الدین حسینی وزیر سابق اقتصاد، عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر سابق کار و محمد رضا شمس اردکانی رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران خواهند بود.

کروبی به سرعین رفت
محمدتقی کروبی٬ فرزند مهدی کروبی، خبر داد که پدرش با توصیه پزشک معالج به مدت سه روز به منطقه سرعین اردبیل برده شد.
محمدتقی کروبی٬ فرزند مهدی کروبی، در یادداشتی در صفحه فیس‌بوک شخصی‌اش نوشته است که پدرش هفته گذشته با توصیه پزشک معالج برای هواخوری و استفاده از آفتاب به مدت 72 ساعت به منطقه سرعین اردبیل برده شد.
به گزارش سحام نیوز، محمدتقی کروبی در صفحه فیس‌بوک شخصی‌اش همچنین نوشته است که فرزندان کروبی در سالروز هفتادوششمین سال تولد پدرشان با او دیدار کرده‌اند. او توضیح داد که وضعیت جسمی پدرش خوب است
توهین بزرگ بی بی سی فارسی به ملت ایران
بی بی سی فارسی از گفت و گوی اختصاصی این شبکه با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داده است.
مشروح این مذاکره هنوز پخش نشده؛ اما سایت بی بی سی فارسی نوشته است: «بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در مصاحبه اختصاصی با بی‌بی‌سی فارسی خطاب به حسن روحانی گفت اسرائیل را به بازی نگیرد. او همچنین تاکید کرد که برنامه غنی سازی اورانیوم ایران باید به طور کامل برچیده شود
در حالی که ملت ایران کشوری به نام اسرائیل را نمی شناسند و سال هاست علیه اشغال کشور فلسطین شعار "مرگ بر اسرائیل" سر داده اند؛ بی بی سی فارسی که برخلاف نامش رسانه ای انگلیسی است، با چنین شخصی مصاحبه اختصاصی ترتیب می دهد.
گرچه مصاحبه اختصاصی با نتانیاهو، برای خارج کردن او از انزوا ترتیب داده شده است؛ اما توهین بزرگ بی بی سی فارسی به ملت ایران محسوب می شود.
بی بی سی فارسی در برنامه صفحه2 دیشبش هم از شخصی به نام "پنهاسی" که از او با عنوان "مدیر کل سازمان دوستی ایران و اسرائیل" یاد می شد، دعوت کرده بود. پنهاسی در این برنامه، بدون اشاره به اشغال سرزمین های اشغالی توسط صهیونیست ها در توهین آشکار دیگری گفت:
«
همان طور که در زنده یاد انور سادات گفتند اگر از من دعوت شود حاضرم به اورشلیم بیایم و جناب مناخیم بگین از ایشان دعوت کرد و در نهایت به توافق دو کشور[مصر و اسرائیل] انجامید، همان طور که زنده یاد رابین برای صلح با اردن و مراکش پیش قدم شد؛ من هم از روحانی دعوت می کنم یک پیام جدی نه فقط به آمریکا بلکه به اسرائیل بفرستد و به عنوان مثلث ایران، اسرائیل و آمریکا سر میز مذاکره بنشیند.»[!]

بدهی 260 میلیون تومانی ریاست جمهوری به صندوق دولت
بر اساس بررسی های یک نهاد مسئول در دولت، مطالبات صندوق کارکنان دولت از دستگاههای مختلف میلیاردها تومان است و نهاد ریاست جمهوری نیز جزو بدهکاران مهم این صندوق به شمار می رود که در سال 88 بالغ بر 34 میلیون تومان، سال 89 بالغ بر 100 میلیون تومان، سال 90 بالغ بر 27 میلیون تومان و در سال 91 بالغ بر 94 میلیون تومان به این صندوق بدهکار است که جمع این مبالغ بیش از 260 میلیون تومان می شود.

لغو بخشنامه دولت دهم درباره ورود داروهای حیوانات
در حالی که بر اساس ابلاغیه تیرماه امسال دولت دهم به وزارتخانه ها و سازمان‌های مربوطه، تعرفه های واردات دارو برای حیوانات اهلی، ماهی، زنبورعسل، حیوانات آزمایشگاهی و باغ وحش توسط کمیسیون ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، تعیین خواهد شد، بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مدیر ارشد دولتی به وزارتخانه های جهاد کشاورزی، دادگستری، کشور و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور این بخشنامه لغو شده است.
ادعای نتانیاهو برای دیدار و ملاقات با روحانی
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با طفره رفتن از پاسخگویی درباره زرادخانه هسته‌ای اسرائیل اعلام کرد در صورت پیشنهاد، دیدار و ملاقات با رئیس جمهور جدید ایران را در نظر می‌گیرد.
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مدعی شد،شاید انتخاب حسن روحانی فرصتی جدید برای دیپلماسی باشد و وی دیدار و ملاقات با روحانی را در نظر می‌گیرد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با این شبکه رادیویی داخلی آمریکا افزود، برای من داشتن نشست و ملاقات مهم نیست. من مشکلی برای روند و پروسه سیاسی ندارم.وی گفت، من هیچ پیشنهادی برای داشتن ملاقات و دیدار با روحانی نداده‌ام. اگر پیشنهادی به من ارائه شود، آن را در نظر خواهم گرفت ولی این مساله مهمی نیست. اگر من با چنین افرادی روبرو شوم این سئوال را در برابر آنان مطرح خواهم کرد: آیا شما برای متوقف کردن کامل برنامه خود آماده هستید؟ چون شما نمی‌توانید به برنامه غنی سازی اورانیوم ادامه دهید.

واردات گوشت‌های رادیواکتیوی؟!
علی ایرانپورعضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس-در واکنش به احتمال ورود گوشتهای آلوده به رادیواکتیو از اکراین، گفت: حتی ورود بسیار کم این نوع گوشتهای آلوده به کشورمی تواند سلامت کل افراد جامعه را به خطر بیاندازد به همین جهت کمیسیون کشاورزی مجلس صحت واردات گوشتهای آلوده به رادیواکتیو از اوکراین را بررسی می کند.
وی درپاسخ به این مطلب که متأسفانه سازمان دامپزشکی کشور از چند ماه گذشته برسراعطای مجوز به واردات گوشت از اوکراین در حال مذاکره است و احتمال ورود گوشت هایی که این بارخطر آلوده بودن به رادیواکتیو را دارد مطرح شده است، به طوری که ورود احتمالی محصولات گوشتی اوکراینی به کشور در حالی مطرح شده که حتی کشورهای همسایه اوکراین از جمله روسیه به علت باقی ماندن اثرات حادثه چرنوبیل که انفجار در راکتورهسته ای و انتشار تشعشع رادیواکتیو بوده است حاضربه خرید هیچ محصولی ازاین کشورنیستند، گفت:با توجه به اینکه سرانه مصرف گوشت قرمز درکشور حدود یک میلیون و 200 هزار تن است، میزان تولید سالیانه این ماده پروتئینی حدود 900 تا 950 هزار تن برآورد شده که ازاین میزان حداقل 250 هزار تن کسری محاسبه شده است که برای جبران این کسری بالغ بر 80 درصد به واردات گوشت قرمز از کشورهایی چون برزیل صورت گرفت.

ظریف، صدای آمریکا را به هم ریخت
برنامه های یک طرفه و همراه با فحاشی صدای آمریکا (voa)، صدای کارشناس این شبکه را هم درآورد.
در برنامه صفحه آخر این شبکه، که به دلیل مذاکرات وزیر خارجه ایران با وزیر خارجه آمریکا، به آقای "محمد جواد ظریف" اختصاص داشت، مجری و یکی از کارشناسان برنامه که عضو سازمان منافقین است، طبق روال برنامه های این شبکه، حملات شدیدی را علیه ظریف و جمهوری اسلامی داشتند. حملات آن ها به قدری شدید بود که یکی از کارشناسان صراحتا و کارشناس دیگر تلویحا علیه آن موضع گرفتند.
مهدی فلاحتی که معمولا نقش مجری گری بیشتر برنامه های voa را برعهده دارد، در مقدمه سخنانش گفت: «کمال و صادق خرازی و محمد جواد ظریف به تیم نیویورکی ها مشهورند. منظور از این اصطلاح، آن است که این آقایان در دوره رفسنجانی سعی کردند مناسبات دیپلماتیک با آمریکا را یاد بگیرد و با رسانه ها و لابی های ایران در آمریکا ارتباط برقرار کند و با چگونگی کار کردن با رسانه های آمریکا آشنا شود. ظریف الان دارد مشی نیویورکی ها را پیش می برد؛ یعنی تنها روشش را تغییر داده استوی در ادامه از این که ظریف و روحانی برای نظام جمهوری اسلامی فعالیت می کنند، به شدت انتقاد کرد و آن ها را متهم به "فریب" دادن غرب کرد. فلاحتی درباره حجت الاسلام روحانی نیز گفت: «قبل از شروع بحث یک نکته ای را بگویم. آقای روحانی همیشه از مسؤولان حکومتی بوده که شعارش دشمنی با شیطان کوچک و بزرگ بوده است. آقای روحانی شعار "مرگ بر آمریکا" را عامل وحدت جناح های مختلف نظام می دانست و شاید همچنان هم بداند. آقای روحانی در تبلیغات انتخاباتی اش گفت که هدف از مذاکرات هسته ای در دوره خودش، خریدن وقت بوده؛ یعنی به اسم دیپلماسی خدعه کردند

 استانداران چگونه انتخاب می‌شوند؟
خبر اول اینکه در اثنای انتخاب استانداران کشور توسط وزارت کشور، مجید انصاری که معاونت پارلمانی رئیس جمهور را برعهده دارد، یکی از شیوه‌های برگزیدن استانداران جدید را بازگو کرد. او گفته است: در دولت آقای‌ هاشمی، آقای خاتمی و آقای احمدی‌نژاد، مرسوم نبود که برای تعیین استانداران از نمایندگان استعلام شود. اما وزیر کشور کنونی سعی می‌کند که نظرات نمایندگان را بگیرد اما استانداران در برابر دولت پاسخگو هستند و نمایندگان باید این موضوع را بپذیرند. وی در برنامه تلویزیونی «دیروز، امروز، فردا» همچنین گفت: ا‌ن‌شاءلله بعد از هفته تعطیلی مجلس، سه وزیر باقیمانده معرفی خواهند شد. رئیس جمهور مشغول بررسی است.

سحرخیز آزاد شد
در تحولی تازه و پس از آن که نزدیک به 15 نفر از زندانیان زندان اوین و برخی زندان‌های دیگر در هفته‌های گذشته آزاد شده بودند، عیسی سحرخیز از روزنامه نگاران اصلاحطلب نیز از زندان آزاد شد. یک مقام مسئول در سازمان زندان‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر افزود: سحرخیز پنجشنبه شب آزاد شد.

توضیح سپاه درباره حادثه کرج
شنیدیم که یکی از اخبار مورد توجه در آخر هفته گذشته موضوع جان باختن یکی از اعضای سپاه پاسداران در کرج بود. این خبر با گمانه‌زنی‌های مختلفی رو‌به‌رو شد تا آن که گروهی موسوم به «انجمن پادشاهی ایران» مسئولیت این واقعه را برعهده گرفت. با این وجود اما سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران در واکنش به بیانیه این گروه مبنی بر پذیرفتن مسئولیت ترور این فرد توسط انجمنی موسوم به انجمن پادشاهی ایران گفت: مسأله اصلاً ترور نبوده و این گروه‌ها به دنبال سوء استفاده در این قضیه هستند. وی در گفت‌وگو با ایسنا، با تایید فوت یکی از اعضای سپاه کرج گفت: پلیس در حال بررسی علت فوت این فرد است.
قول جان کری به اسراییل
وزیر خارجه آمریکا که به همراه چاک هیگل، وزیر دفاع برای دیدار با همتایان ژاپنی به توکیو سفر کرده، گفت :آمریکا فقط بر پایه مجموعه اقداماتی که همه را مطمئن کرده باشد تصمیم خواهد گرفت: "امنیت اسرائیل در درجه اول اهمیت است و ما کاملا در این باره جدی هستیم."
به گزارش بی بی سی جان کری تاکید کرده است: "پرزیدنت اوباما و من بارها گفته‌ایم که با حرف تغییر ایجاد نمی شود و فقط عمل می تواند شرط کافی باشد، عملی که تمام دنیا متوجه شود راهی برای رسیدن به سلاح هسته ای وجود ندارد و امکان این وجود ندارد که همه ناگهان بفهمند که این سلاح ساخته شده است."

رسایی، مسئول مبارزه با فساد در فوتبال
محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 در گفت‌وگو با ایسنا در مورد راهکارهای مجلس در برخورد با رشوه و فساد در فوتبال گفت: کمیسیون اصل ۹۰ در اولین جلسه خود برای موضوع مبارزه با رشوه بحث‌های مقدماتی را مطرح کرد. جلسه‌ای که چهار ساعت به طول انجامید و مسئولیت پیگیری این پرونده به رسایی به عنوان رئیس کمیته سلامت اداری کمیسیون داده شد. پورمختار همچنین در مورد آخرین وضعیت پرونده مربوط به بابک زنجانی با توجه به جلسات برگزار شده در کمیسیون اصل ۹۰، گفت: ما در حال حاضر مشغول اطلاعات‌گیری و جمع‌آوری در این خصوص هستیم.

امتناع مراجع از پذیرش توفیقی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جعفر توفیقی روز پنج‌شنبه به دیدار برخی مراجع تقلید و علمای قم رفت و در این میان دیدارهایی نیز با برخی از مراجع تقلید همچون آیت‌الله وحید خراسانی، آیت‌الله نوری‌همدانی و آیت‌الله موسوی‌اردبیلی داشتند. اما بنا به این گزارش، برخی اقدامات سیاسی و به دور از شعار اعتدال‌گرایی جعفر توفیقی از جمله برکناری حجت‌الاسلام و المسلمین شریعتی از ریاست دانشگاه علامه طباطبایی موجب شد که آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی با رویه وی مخالف باشند و از پذیرش وی امتناع ورزند.
گسترش آموزش شورشیان سوری توسط سازمان سیا
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت، همان طور که مقامات امریکایی درباره کمک برای تقویت شبه نظامیان معارض در سوریه می‌گویند، ماموران سیا انتظار می‌رود هر ماه چند صد شبه نظامی را آموزش دهند.
این روزنامه امریکایی می افزاید، مقامات امریکایی نگران آن هستند که شبه نظامیان مبارز علیه دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، به سرعت در درگیری های سوریه قدرت را از دست بدهند و شکست بخورند.
یکی از مقامات امریکایی که می‌خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با واشنگتن پست گفت، سیا در تلاش برای دو برابر کردن شمار شبه نظامیانی که مورد آموزش قرار می‌گیرند، در هفته های اخیر تیم های شبه نظامی بیشتری به پایگاه های سری در اردن اعزام کرده است. این شبه نظامیان پس از آموزش، تسلیح شده و به سوریه اعزام می‌شوند.
به گفته مقامات کنونی و پیشین امریکایی، سازمان سیا امسال حدود یک هزار شبه نظامی معارض را آموزش داده است.
چرا آمریکایی‌ها ترک تابعیت می‌کنند؟
شمار آمریکایی هایی که در سال جاری میلادی ترک تابعیت کرده‌اند به رقم بی سابقه‌ای رسیده است. تصور می شود یکی از دلایل عمده آن وضع یک قانون جدید مالیاتی باشد که بسیاری از آمریکایی‌های مقیم خارج را نگران کرده است. ترک تابعیت، موضوع ساده ای برای شهروندان آمریکایی نیست ولی موضوعی است که بسیاری از آنان یا در فکرش هستند یا آن را عملی کرده‌اند.
به گزارش بی بی سی، در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، تعداد شهروندان آمریکایی که ترک تابعیت کرده اند به 1131 نفر رسید؛ در حالی که در همین مدت در سال 2012، تنها 189 آمریکایی ترک تابعیت کرده بودند. البته با توجه به این که نزدیک به 6 میلیون از اتباع آمریکا در خارج از این کشور زندگی می کنند این رقم چشمگیر نیست ولی به هر حال نشان دهنده افزایش قابل توجه آمریکایی هایی است که گذرنامه آمریکایی خود را پس داده اند. این آمار توسط اداره ثبت فدرال آمریکا تهیه شده و با وجود این که دلیلی برای این افزایش آورده نشده، تصور می شود مسئله مالیات عامل مهمی باشد.

منتفی شدن انتصاب عارف به ریاست مرکز تحقیقات
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، انتشار اخباری درباره انتصاب دکتر عارف به سمت رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از آن صورت گرفت که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در گفت‌وگویی با دکتر عارف، نظر وی را در این باره جویا شده بود. اما اطلاعات جدیدتر حاکی از آن است که این انتصاب منتفی شده است. بنابر این اطلاعات، با توجه به عدم توافق روی گزینه‌ای به عنوان رئیس جدید مرکز تحقیقات استراتژیک، احتمالا روش اداره این مرکز به قبل از انتصاب دکتر روحانی به ریاست این مرکز در سال 1384 بازخواهد گشت. بنابر اساسنامه مرکز تحقیقات استراتژیک، مسئولیت اداره این مرکز برعهده رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و وی قائم‌مقامی را در این مرکز منصوب می‌کند.

زریبافان به دادگاه نرفت
رئیس هیات تفحص از بنیاد شهید به تشریح آخرین وضعیت تفحص از بنیاد شهید پرداخت. به گزارش تسنیم، امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس و رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید و امور ایثارگران به تسنیم گفت: اعضای کمیته‌های مختلف تحقیق و تفحص مشغول بررسی فساد مالی در بنیاد شهید هستند ولی ما نمی‌خواهیم که فضا ملتهب شود. حتی دادگاه آقای زریبافان را احضار کرد، اما او حضور پیدا نکرد. اما به گزارش تسنیم، زریبافان در پاسخ به مسائل مطرح شده گفت: اگر چنین درخواستی صورت بگیرد قبل از آن دادگاه برای ارائه توضیحات از ما دعوت می‌کند ولی چنین چیزی نبوده است.
دیدارهای محرمانه اسراییل با اعراب علیه ایران
سایت المنار نوشت: شبکه دوم تلویزیون اسرائیل گزارش کرد که نشست های میان مسئولان اسرائیلی و مقام های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در هفته های اخیر افزایش یافته است و هدف از این دیدارها ، هماهنگی تلاش ها و اقدامات ضد ایران و نیز نزدیک شدن این کشورها به آمریکا است.
بر اساس این گزارش، نشست های مسئولان اسرائیلی با آن دسته از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برگزار می شود که اسرائیل با آن ها روابط دیپلماتیک ندارد. طبق گزارش العالم، شبکه دوم تلویزیون رژیم اسرائیل خاطرنشان کردکه از جمله علل برگزاری این نشست ها ، علاوه بر تبادل پیام ها میان اسرائیل و مسئولان کشورهای حوزه خلیج فارس، نگرانی از موفقیت تهران در آنچه که این شبکه آن را "فریب دادن" دولت آمریکا از سوی ایران و سوق دادن دولت اوباما به سمت امضای توافقی که ازهم پاشی برنامه هسته ای ایران را دربرنداشته باش، عنوان کرد.
دراین گزارش با بیان اینکه " همه جزئیات را نمی توان فاش کرد " ، آمده است آنچه قطعی به نظر می رسد ، این است که چند نفر از شخصیت های بلندپایه حاشیه خلیج فارس به تازگی "وارد اسرائیل شده اند تا به شکل محرمانه ، راه های هماهنگی تلاش ها برای اتخاذ تصمیمات و اقدامات ضد ایران را بررسی کنند.
به موجب این گزارش ، این مسائل تا کنون علنی نشده است ؛ اما رویکرد و هدف از برگزاری این جلسه ها و سفرها ، تشکیل جبهه جدیدی است که می توان آنرا جبهه " نگرانی ها " نامید که " بنیامین نتانیاهو " نخست وزیر رژیم اسرائیل درصدر تاسیس کنندگان آن قرار دارد و هدف از تشکیل آن ، ایجاد مانعی مستحکم در مقابل ایران با مشارکت تعداد زیادی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است.

تکذیب ممنوعیت تکبیر در نماز جمعه مشهد

شنیده شد که دفتر امام جمعه مشهد مقدس، شایعات مبنی بر ممنوعیت تکبیر در نماز جمعه این شهر را تکذیب کرد. تسنیم نوشت؛ دفتر امام جمعه مشهد مقدس و ستاد برگزاری نمازجمعه این شهر، شایعات مربوط به ممنوعیت تکبیر درنماز جمعه را تکذیب کرد.

 

بوی گلاب و زعفران در نیویورک
بوی گلاب و زعفران بویی نیست که انتظار داشته باشید از یک مغازه‌ی پیتزافروشی به مشامتان رسد. اما عابرانی که از کنار یکی از شعبه‌های "پیتزا پارادایز" در شهر نیویورک رد می‌شوند، به جز بوی سالامی و سس گوجه، بوی گلاب و زعفران نیز به مشام‌شان خواهد خورد.
پیتزافروشی "پارادایز" یک گوشه‌ی مغازه‌ی خود را به مرد ایرانی‌ای اجاره داده است که غذاهای خوش‌رنگ و بوی ایرانی می‌پزد و اسم بساط کوچک غذافروشی‌اش "تست آف پرشیا" است. سعید پورکای، در حالی که لباس آشپزی بر تن دارد هر روز چند نوع خورشت، برنج زعفران‌زده‌ی ایرانی، آش رشته‌ی پروپیمان و آبگوشت و غذاهای دیگر ایرانی می‌پزد.
سعید پورکای نزدیک به 20 سال روبروی این پیتزافروشی، یک مغازه‌ی کوچک خدمات پرینت و اسکن داشت. یک روز اما تصمیم گرفت از شریک خود جدا شود تا به دنبال کاری رود که او را خوشحال می‌کند. منوی غذای این دکه‌ی کوچک و خوش‌آب و رنگ ایرانی متغیر است. یک روز قیمه بادمجان، روز دیگر خورشت فسنجان و گاهی خورشت قورمه‌سبزی و لوبیا پلو. آش رشته‌ی پرطرفدار این دکه اما دیگر عضو ثابت منوی غذای روزانه شده است.

روحانی، معاون نظارت مسجد جمکران شد

شنیده شد که با حکم تولیت جدید مسجد مقدس جمکران، معاونین اجرایی، فرهنگی و نظارت این مکان مقدس منصوب شدند. در این احکام جداگانه آقایان حاجی‌زاده، تکیه‌ای و روحانی به ترتیب به‌عنوان معاونین اجرایی، فرهنگی و نظارت مسجد مقدس جمکران منصوب شدند. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران طی حکمی احمد حاجی‌زاده‌قمی را به سمت معاون اجرایی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه‌ای را به سمت معاونت فرهنگی و همچنین سیدمرتضی روحانی را به سمت مدیریت نظارت این مکان مقدس منصوب کرد.

سقوط هواپیمای تفریحی در رامسر

شنیده شد که یک هواپیمای سبک تفریحی حین پرواز خاموش شده و در محوطه فرودگاه رامسر سقوط می‌کند. خلبان این هواپیما محمد نیاستی بوده و خلبان و مسافرش، هر دو سالم هستند. فارس نوشت؛ این هواپیما که برای تفریح و سرگرمی استفاده می‌شد پس از برخاستن و قبل از فرود بر سقف یکی از منازل واقع در محوطه فرودگاه سقوط کرده است. موتور هواپیما حین پرواز چند بار خاموش کرده و خلبان پس از چندین بار استارت زدن مجبور به بازکردن چتر نجات هواپیما شده است.

شهردار زاهدان انتخاب شد

شنیده شد که رئیس شورای شهر زاهدان گفت: با نظر اعضای شورای شهر شهردار زاهدان انتخاب شد. عبدالناصر گرگیج بیان کرد: دکتر سیدمسلم سیدالحسینی به‌عنوان شهردار زاهدان انتخاب شد. وی افزود: سیدالحسینی پیش از این شهردار شهر تایباد بوده است.

روایتی از دعوتنامه حج ملک عبدا...

شنیده شد که مشاور فرهنگی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار مطلبی اعلام کرد که پادشاه عربستان نامه جالبی را برای آیت‌ا... هاشمی ارسال کرده است. غلامعلی رجایی نوشت؛ «سه‌شنبه بود که شنیدم ملک‌عبدا... پادشاه عربستان سعودی برای حج امسال از آیت‌ا... هاشمی دعوت کرده است. یکی از اعضای دفتر می‌گفت در این چند سال این سومین دعوت ملک عبدا... از آقای هاشمی است. هنوز معلوم نیست آیت‌ا... به این دعوت چه پاسخی خواهند داد. باید صبر کرد. همه چیز محتمل است. نکته مهمی که نظر مرا جلب کرد این بود که ملک عبدا... که علاقه و اعتماد خاصی به هاشمی دارد، در تعبیری بسیار عاطفی وکم‌نظیر در پای نامه خود نوشته و امضا کرده است: اخوک عبدا... (برادر تو عبدا...). باید قدر این اعتمادها را بسیار دانست.»

 کشف حجاب به روشی جدید!
دوران دفاع مقدس با تمام سختی‌ها برکات و آثار مثبت بزرگی نیز برای کشور داشت که یکی از این آثار و برکات آن واکسینه بودن تقریباً صددرصدی جامعه در برابر بسیاری از تهاجمات فرهنگی بود که این روزها درحال دست و پنجه کردن با آن هستیم.
هرچه بود و هر چه شد از خیروشر گذشت تا اینکه گفتمان جدیدی با عنوان روابط آزاد بین دختر و پسر در اوایل دهه 70 در روزنامه‌ها وسریال‌ها به راه افتاد؛ همزمان با این گفتمان جامعه سنتی و مذهبی ما مواجه شد با هجوم هدف‌دار انواع لباس‌های مردانه و بخصوص زنانه‌ای که هیچ گونه سنخیتی با عرف و عقایدمان نداشتند.
چادر تبدیل به مانتو و مانتوها روزبه روز کوتاه‌تر شد، روزی آستین مانتوها به بالای مچ انتقال یافت و روزی دیگر آستین مانتوها با دکمه به بالای آرنج؛ جوراب‌های ساق بلند زنانه از جامعه جوراب زنانه خداحافظی کرد و جایش را به جوراب‌های مچی داد،
دشمن چقدر لطیف عمل می‌کند، یادم هست درست بعد از ورود جوراب‌های مچی به بازار و حذف جوراب‌های ساق بلند، مد جدیدی به بازار شلوار زنانه آمد که به شلوارهای کوتاه معروف شدند؛ تا اینجای کار دشمن توانسته بود پروژه کشف حجاب رضاخانی‌اش را با شکستن حدود شرعی در رعایت پوشش زنانه به پیش ببرد.
اوایل دهه 80 موج هجوم فیلم‌های مختلف هالیوودی و بالیوودی مستهجن به کشور همزمان با اکران برخی فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی که موضوع اصلی آن عشق بود و پسری گیتار به دست و دختری زیبا آغاز شد.
با ورود ماهواره به حریم خانواده‌ها کم کم پازل تهاجم خاص فرهنگی بر پایه سوءاستفاده از غرایز انسان‌ها و بخصوص نسل جوان کامل شد تا ما را به این فکر وادار کند که ظاهراً دشمن به دنبال اندلسی (اسپانیای قدیم) دیگر در این برهه از زمان است.
اندلسی که روزگاری به عنوان یکی از پیشروان فرهنگی و علمی جهان اسلام درآمد و سال‌ها بعد با هجوم فرهنگی دشمن از درون پاشید و شد اسپانیای امروزی که به دفعات اسلام ستیزی خودش را به اثبات رسانیده است.
جامعه آنروز اندلس جامعه‌ای جوان بود؛ یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها هم در از هم پاشیدن چنین جوامعی با بافت جوان و مذهبی ورود از راه غرایز جنسی است؛ متأسفانه دشمن نیز پروژه‌های خود را بر این مبنا در کشور ما و در بسیاری از جوامع مذهبی و سنتی در حال پیگیری است.
این همه مد و ترویج پوشش‌های بدن نما، مانتوهای کوتاه و حریر، شلوارها و تی‌شرت‌های کوتاه مردانه و ساپورت‌ها ، برنامه‌های ماهواره و مطالب مندرج در سایت‌ها هدفی بجز این ندارد که جامعه جوان در حال پیشرفت‌مان را به اندلسی دیگر تبدیل کند.
بازیکنی که حاضر نشد نوشیدنی مرگ را تبلیغ کند
فواد احمد بازیکن مسلمان تیم ملی کریکت استرالیا از پوشیدن پیراهنی که تبلیغات یک نوشیدنی حاوی الکل بر روی آن نقش بسته است امتناع کرد و مسئولان این تیم موافقت کردند تا وی با پیراهنی بدون این تبلیغات در مسابقه تیم ملی استرالیا مقابل انگلستان شرکت کند.
فواد احمد به روزنامه دیلی تلگراف استرالیا گفت: من هرگز در زندگیم نوشیدنی حاوی الکل ننوشیده ام و بنا بر اعتقادات اسلامی خود، هرگز پیراهنی که تبلیغات این چنین نوشیدنی هایی بر روی آن نقش بسته شده باشد را نخواهم پوشید.
وی در ادامه فزود: دین اسلام مصرف، خرید و فروش مسکرات را ممنوع کرده است و من نیز از اعتقادات دین خود پیروی خواهم کرد.

چند میلیون دختر آماده ازدواج داریم؟

شنیده شد که یک آسیب شناس اجتماعی با اعلام اینکه ۱۱ میلیون دختر آماده ازدواج داریم؛از شیوع پدیده پیر دختری در ایران خبر داد و گفت: ۴ تا ۶ میلیون پیردختردر کشور وجود دارند که این می‌تواند تبعات اجتماعی بدی را برای جامعه رقم زند. «سلام نو» نوشت؛ دکتر مجید ابهری با بیان اینکه این دختران به این نتیجه رسیده‌اند که ازدواج به درد آن‌ها نمی‌خورد افزود: ۴۰ درصد دختران مجرد ایرانی به مرحله تجرد کامل رسیده‌اند که عوامل زیادی دراین زمینه نقش داشته است. وی با تاکید بر افزایش آماردختران مجرد و آماده ازدواج ، دلایل مختلفی مثل مشکلات اقتصادی ، تورم و گرانی ، اشتغال ؛ گرانی مسکن و حس عدم مسئولیت پذیری پسران از نظر رفتاری را از موانع اصلی ازدواج خواند.

سنایی سفیر ایران در روسیه؟

شنیده شد که سفیر ایران در مسکو اعلام کرد که کمتر از یک ماه دیگر به دلیل پایان ماموریتش به عنوان سفیر ایران در مسکو، روسیه را ترک می‌کند. محمود رضا سجادی در صفحه خود در شبکه اجتماعی لیو ژورنال گفت: تقریبا 20 روز بعد به دلیل پایان دوره ماموریت خود به عنوان سفیر، روسیه را ترک می‌کند. وی ادامه داد: مدت سفارت وی رو به پایان است و مجبور است تقریبا 20 روز بعد روسیه زیبا و مردم خوب آن را ترک کند. به نوشته این خبرگزاری، طبق اطلاعات یک منبع دیپلماتیک ایرانی ممکن است مهدی سنایی، نماینده مجلس و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه به سمت سفیر جدید ایران در مسکو منصوب شود

گزینه‌های استانداری ۵ استان کشور

شنیده شد که گزینه‌های جدی استانداری ایلام، گلستان، سمنان ،گیلان و فارس مشخص شدند. بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها گزینه‌های جدی استانداری‌های ایلام، گلستان، سمنان، گیلان و فارس مشخص شدند. 1- احمد مجیدی، معاون فعلی وزیر راه و شهرسازی اهل اراک به‌عنوان استاندار گلستان به دولت معرفی شده است. 2-جعفر علی‌زاده، معاون فعلی وزیر راه و شهرسازی به‌عنوان استاندار گیلان به دولت معرفی شده است. 3-محمد وکیلی، شهردار شهرهای شیراز، مشهد مقدس به‌عنوان استاندار سمنان به دولت معرفی شده است. 4-محمدرضا مروارید، معاون سازمان راهداری در زمان اصلاحات نیز به عنوان استاندار ایلام به دولت معرفی شده است. 5-سیدمحمد احمدی، معاون سیاسی استانداری فارس در زمان تصدی ابراهیم انصاری‌لاری برای تصدی پست استانداری این استان به دولت معرفی شده است. محمد احمدی، معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس در دوران اصلاحات و فرماندار اسبق لارستان است. در سوابق گزینه جدی استانداری فارس، فرمانداری مرودشت، شیراز و آباده نیز وجود دارد.

دروغی که با پرچم امام حسین(ع) ساختند
شهر القصیر یکی از شهرهای سوریه است که تنوع مذهبی در آن از شیعه و سنی گرفته تا مسیحیان و دیگر اقشار غیر مسلمان در آن دیده می شود. پیروان ادیان و مذاهب مختلف تا قبل از شورش های 2 سال گذشته تروریست ها با صلح و آرامش در کنار هم در حال زندگی بودند.
با آغاز پیشروی های ارتش سوریه و شکست های اخیر تروریست ها، رسانه های عربی همانند 2 سال گذشته به یاری شورشیان آمده و با ساختن دروغی تازه، سعی می کنند تا شاید در این نفس های آخر شورشیان، آتش جنگ مذهبی را روشن کنند، کاری که در دو سال گذشته هر چه زدند به در بسته زدند. ادعای دروغین شبکه های العربیه و الجزیره درباره برافراشته شدن پرچم یاحسین بر فراز مسجد "عمر بن خطاب" در شهر القصیر سوریه، با انتشار ویدیویی برملا شد.
شبکه تلویزیونی المنار با پخش فیلمی پرده از دروغ رسانه های عربی حامی تروریست های سوریه برداشت.
این فیلم نشان می دهد که چند جوان پرچم "یاحسین(ع)" را بر فراز مسجد امام حسن (ع) در القصیر برافراشتند، امری که نشان می دهد هدف از انتشار خبر اول، ایجاد تفرقه و تحریک احساسات مذهبی بوده است. در بخش دیگری از این ویدیو، گلدسته مسجد امام حسن (ع) در القصیر و تفاوت فاحش آن دو مسجد از نظر مهندسی و معماری و شکل گلدسته ها مسجد دیگر نشان داده شده است.
گفتنی است مسجد امام حسن مجتبی(ع) در جنوب و مسجد عمر بن خطاب در شمال شهر القصیر و به فاصله 2 کیلومتر از همدیگر قرار دارند. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان نیز در سخنرانی روز جمعه خود فیلم اول را دروغین نامید و هدف از آن را فتنه انگیزی میان سنی و شیعه در جهان اسلام دانست.
تذکر فوری به مداح خوش صدا
حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان در کتاب خاطرات خود از دوران حضور امام در نجف اشرف، تعریف می کند:
حضرت امام(ره) در نجف اشرف، معمولا برای شهادت ائمه در منزل روضه و ذکر مصیبت داشتند که آقای کشمیری آن را انجام می داد؛ اما برای شهادت زهرا(س) سه روز آن هم دو بار، در فاطمیه اول و دوم.
در ولادت معصومین(ع) نیز جلوس داشتند و گاهی هم مداحان اهل بیت، شعر می خواندند. ظاهرا در 20 جمادی الثانی 1388 قمری که سالروز ولادت حضرت زهرا(س) بود، طبق معمول حضرت امام(ره) در حیاط منزلشان که حدود چهل متر مربع مساحت داشت و آکنده از جمعیت بود، جلوس کرده بودند. در آن روز یکی از مداحان ایرانی که بسیار خوش صدا بود و تازه به عراق آمده بود، اجازه گرفت وشروع کرد به خواندن قصیده ای درباره حضرت زهرا(س) تا رسید به بیتی که برای بالا بردن مقام حضرت زهرا(س) بوی تحقیر برخی از انبیای عظام از آن استشمام می شد.
در حالی که جمعیت سراپا گوش بودند، حضرت امام قبل از آنکه جمله تمام شود، ناگهان با لحنی تند فریاد زدند: «آقا این چه حرف هایی ست، می خوانید.
آقا این مطالب را نخوان» (نقل به مضمون) و به این ترتیب با وجود علاقه و ارادت فوق العاده ای که به حضرت زهرا(س) داشتند و در ذکر مصیب ایشان حتی یک لحظه نمی توانستند از گریه و ریختن اشک، خودداری کنند، برای یک لحظه هم نتوانستند شکستن مرزهای الهی را با کوچک شمردن انبیا به خاطر حضرت زهرا(س) تحمل کنند و بدون رودربایستی با این که میزبان جلسه بودند و مداح میهمان بود، بی درنگ و در میان جمع و در وسط جمله با قاطعیت او را نهی کردند.

واردات محرمانه چند صد تن طلا به ایران
رئیس سابق بانک مرکزی ایران گفت: 6 سال پیش به صورت محرمانه چند صد تن طلا را برای ذخایر 10 تا 15 سال آینده به کشور وارد کردیم. محمود بهمنی اظهار کرد: باید پذیرفت که کشور ما در تحریم خاصی به سر می‌برد و این تحریم‌ها در نقل و انتقالات پولی ما بی‌تاثیر نبوده است. وی با اشاره به اینکه دوران سختی را در خصوص عدم خرید نفت یا با خرید هر 6 ماه یکبار با 20 درصد کاهش پشت سر گذاشته‌ایم، بیان کرد: ما توانستیم با بودجه 103 میلیاردی کشور را اداره کرده و با مدیریت در منابع برای سالیان سال سرمایه را نگاه داریم. مشاور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: در 6 سال پیش زمان بحث تحریم و هنگام شرکت در نخستین اجلاس جهانی حدود چند صد تن طلا را به صورت محرمانه برای ذخیره 10 تا 15 سال وارد کشور کردیم.

پروژه میلیاردر معروف نشست کرد
فرهنگ نیوز: پروژه تجاری اداری خیابان ایران زمین واقع در شهرک قدس(غرب) تهران، متعلق به بابک زنجانی وهلدینگ سورینت به دلیل نشست زمین و تخریب قسمتی از پروژه و خیابانهای اطراف متوقف شد.

هشدار مشاور روحانی
مهر: مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور هشدار داده، چهار سال آینده روزهای سختی برای کار جویان خواهد بود و بیکاری به عنوان یک معما و تهدید بزرگ، کشور را آزار خواهد داد.

مترجم روسای جمهور ایران در نیویورک
عصرایران: بنفشه کینوش شهروند ایرانی تبار ساکن سانفرانسیسکو آمریکا در سال های گذشته مسؤولیت ترجمه سخنرانی ها و مصاحبه های روسای جمهور ایران ( خاتمی، احمدی نژاد، روحانی) در سفر به نیویورک را بر عهده داشته است.

ورود نماینده سیاسی آمریکا به ایران
منابع رسمی تایید کرده اند که ولفگانگ آمادنوس برولهارت مدیرکل خاورمیانه وزارت امور خارجه سوئیس بامداد 10 شهریور 1392 (31 اوت 2013) وارد تهران شده است.برخی کارشناسان در تهران می گویند این سفر را باید ادامه سفر سلطان قابوس پادشاه عمان و جفری فلتمن معاون سیاسی بان کی مون و معاون سابق وزرات خارجه امریکا به تهران دانست.
سوییس حافظ منافع امریکا در ایران و کانال رسمی انتقال پیام های ایران وامریکا به یکدیگر در تمامی سال های پس از انقلاب اسلامی بوده است. از این منظر، سفر به برولهارت به ایران را باید «ورود سومین فرستاده مستقیم امریکا» تحلیل کرد.
برخی کارشناسان عقیده دارند دولت موظف است هم درباره علت افزایش رفت و آمد واسطه ها و هم درباره محتوای پیام های مبادله شده شفاف سازی کند. در عین حال، این احتمال وجود دارد که هدف از این سفر انتقال پیام هایی به آمریکا درباره خطرات شدید آغاز درگیری نظامی با سوریه باشد.


تصویر روحانی روی جلد مجله تایم
تسنیم: هفته نامه آمریکایی تایم شماره آخر خود را به موضوع هسته‌ای ایران اختصاص داده و عکس رئیس جمهور کشورمان را در روی جلد آن منتشر کرده است.

این مسایل طبیعی است
خبرآنلاین: سید محمد غرضی در خصوص پرتاب کفش به سوی رئیس جمهور هنگام بازگشت از سفر نیویورک گفت: در جامعه‌ای که این همه آزادی وجود دارد پرتاب کفش، تخم‌مرغ و گفتن حرفهای نامربوط خیلی طبیعی به نظر می‌آید، چرا که فاعلان این افعال زمانی به این اقدامات دست می‌زنند که منطقشان وجهه اجتماعی لازم را پیدا نکرده است.

دلارهای تقلبی بر سر هواداران پرسپولیس در قم
کاروان تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل شلوغ بودن مسیر تهران _ قم ساعت 19 و 40دقیقه با یک دستگاه اتوبوس به قم رسید و به هتل پارسیا محل اقامت خود رفت اما این موضوع در شرایطی بود که پرسپولیسی‌ها مقابل هتل پارسیا با دیدن حدود 1000 هوادار مشتاق این تیم که یکپارچه دایی و بازیکنان را تشویق می‌کردند غافلگیر شدند.
به همین دلیل حدود 25 دقیقه طول کشید تا پرسپولیسی‌ها به داخل هتل پارسیا رفتند اما نکته جالب این بود که تعدادی از هواداران دلار‌های تقلبی را بر سر هواداران پرسپولیس می‌ریختند و همین موضوع باعث تعجب همگان شده بود.

دستگیری پسرک دیپلم فروش
سرهنگ سیدموسی حسینی، رئیس پلیس فتا فارس گفت: زنی 43 ساله ساکن شیراز با مراجعه به پلیس فتا استان از سایتی که در قالب فروش مدرک دیپلم از وی مبلغ 3 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود، شکایت و خواهان رسیدگی به این موضوع شد.
وی اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا طی رصدهای خود در فضای مجازی سایت مذکور را مورد بررسی قرار داده و شخصی را که در آن سایت اقدام به فروش مدرک تحصیلی می‌کرد را شناسایی کردند.
رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: در ادامه جهت تکمیل مستندات، استعلامی از بانک مربوطه در رابطه با شماره حساب مندرج در سایت که متعلق به فروشنده مدرک بود، گرفته و صحت اطلاعات بدست آمده تائید شد.
سرهنگ حسینی به پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا گفت: متهم در این پرونده 3 میلیون تومان از شاکیه برای جعل مدرک دیپلم دریافت کرده بود، نهایتاً متهم پرونده دستگیر و در تحقیقات انجام گرفته به جرم خود اعتراف کرد.


کار گذاشتن تراشه در مغز قرضاوی
العالم: حسن یوسف هنرمند مشهور مصری با انتقاد شدید از شیخ یوسف قرضاوی (مفتی مصری الاصل قطر) گفت: قرضاوی یا مُرده و یا رژیم صهیونیستی تراشه‌ای در سرش جاسازی کرده، چرا که وی اکنون بازگوکننده افکار و نظرهای رژیم صهیونیستی است.

احتمال محاکمه غیابی خاوری
باشگاه خبرنگاران: ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: چنانچه خاوری برای رسیدگی به اتهاماتش به ایران بازنگردد، محاکمه به صورت غیابی انجام خواهد شد.

 

اخبار کوتاه:

در جلسه اخیر اصلاح طلبان طرح تشکیل شورای فرماندهی به تصویب رسیده است. اعضای جلسه پیشنهاد داده اند آقایان خوئینی ها، هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی، حسن روحانی و محمد خاتمی اعضای شورای مرکزی آن باشند. برخی اعضا با اشاره به اختلافات عمیق و کهنه ای که میان این گزینه های پیشنهادی وجود دارد تشکیل این شورا را ناممکن می دانند.
*
خوانندگان روزنامه در تماس با ستون جهت اطلاع خبر دادند روز پنجشنبه آقای محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور سابق را در خیابان‌های شمال تهران درحالی که با یک پژو پارس و چند خودروی اسکورت درحال سفر شهری بود دیدند که به رسم همیشگی وانمود می‌کرد به ابراز احساسات کسانی که در خودروهای خود بودند پاسخ می‌د‌هد. جالب اینکه براساس همین خبر،‌ علاوه بر خودروی چراغ چرخان پلیس و پلیس موتورسوار، چندین نفر در 4 خودرو احمدی نژاد را اسکورت می‌کردند. آقای احمدی نژاد در آغاز ریاست جمهوری خود در سال 1384 گفته بود فقط با یک پژوی 405 رفت و آمد خواهد کرد!
*
شنیده ایم آقایان محمد جواد ظریف، محمود سریع القلم و حسام الدین آشنا ماموریت داشته اند متن سخنرانی های دکتر حسن روحانی را در سفر نیویورک تهیه و تنظیم نمایند.

*
یکی از وزرای دولت یازدهم از مدیران صداوسیما خواسته است برای وی ساعتی را جهت ارائه تفسیر قرآن مقرر نمایند.هنوز پاسخی به این درخواست داده نشده است.

*
هاشمی رفسنجانی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت از تماس تلفنی روحانی و اوباما و همچنین مذاکره ظریف و جان کری اظهار خوشنودی کرده و آن را از عنایات خداوند در حق ملت ایران دانسته است. هاشمی تاکید کرده ما نباید دیگر به دوران گذشته برگردیم.
*
وزیر سیاحت مصر اعلام کرد روابط گردشگری با ایران به طور کامل متوقف شده است. به گزارش سایت روزنامه مصری الاهرام، هشام زعزوع، دلیل توقف روابط گردشگری با ایران را با مسائل امنیت ملی مصر در کنار مخالفت بخش‌هایی از جامعه مصر مرتبط دانست. وزیر سیاحت مصر ادامه داد: در دولت سابق مصر، با مقررات و چارچوب‌های معینی با بازگشت گردشگران ایرانی به مصر موافقت شد. به رغم اعمال محدودیت‌هایی بر گردشگران ایرانی در مصر، تهران با این مقررات و محدودیت‌ها موافقت کرد بطوری که بارها برنامه‌های توریست‌های ایرانی تغییر داده می‌شد و آنها تحت بازرسی‌های دقیقی قرار می‌گرفتند. الزعزوع اضافه کرد: گردشگری ایران به دلیل مشکلات سیاسی و امنیتی که برای مصر ایجاد می‌کند متوقف شده است. برخی از گروه‌های اسلامگرا مخالف گردشگران ایرانی‌اند که در رأس آنها سلفی‌ها هستند. آنها به دلیل گسترش تفکرات شیعه، اعتراض می‌کنند. وی تاکید کرد: دولت مصر به طور رسمی به وزارت گردشگری مصر دستور داده است تا اطلاع بعدی، ارتباطات گردشگری با ایران متوقف شود.


*
به دنبال بروز برخی ناهماهنگی ها در تیم اقتصادی دولت، محمد نهاوندیان از سوی حسن روحانی مامور هماهنگی میان وزیران اقتصادی و دستگاه های مربوطه شده است. سخنان سیف رئیس بانک مرکزی درباره قیمت دلار با انتقادهای گسترده ای در دولت و رسانه ها همراه بود.

*
شنیده ایم رضا صالحی امیری سرپرست وزارت ورزش و جوانان با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس و در پاسخ به انتقاد برخی نمایندگان مبنی بر ارتباط نزدیک وی با خانواده هاشمی رفسنجانی گفته است:" بنده چنانچه وزیر ورزش و جوانان شوم مسوولیتی به فرزندان  هاشمی رفسنجانی در وزارتخانه نخواهم داد."

*
از خانم ها سلطانخواه معاون علمی و فناوری و مجتهدزاده رئیس مرکز امور زنان برای حضور در هیات دولت دعوت به عمل نمی آید. تاکنون خانم ها اعظم السادات نوری، سمیه طهماسبی و شهیندخت ملاوردی برای ریاست مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به دکتر روحانی معرفی شده اند که مورد موافقت قرار نگرفته اند.

*
در جریان ملاقات های دکتر روحانی و ظریف با مقامات کشورهای دنیا در نیویورک، بیشترین دیدارها با مقامات کشورهای اروپایی و کمترین متعلق به کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین بوده است. این معادله در جریان سفرهای احمدی نژاد نسبت عکس را دارا بود.

*
در جلسه برخی اعضای مجمع روحانیون درباره چگونگی در دست گرفتن مجلس خبرگان مباحثی مطرح شده است. یکی از اعضا با اشاره به ترکیب 90 نفره مجلس خبرگان، گفته است:" 30 نفر از آقایان به صورت سنتی رای می آورند و ما باید روی 60 نفر بقیه سرمایه گذاری کنیم. از همین الان باید سراغ روحانیون جوان و درس خوانده که هم خط ما هستند برویم و آن ها را برای استان های مختلف آماده نماییم."

*
شنیده ایم سیاست های کلان مربوط به اقتصاد مقاومتی در مجمع تشخیص مصلحت به تصویب رسیده و برای اعلان نظر و ابلاغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است.

*
هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پیشنهاد یکی از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد مبنی بر به تاخیر انداختن عزل فرهاد دانشجو گفته بود: "زمانی شما در اکثریت بودید و دور شما بود و زورتان رسید و این انتصاب را انجام دادید و الان هم دور ماست و ما اکثریت هستیم و می خواهیم با توجه به شرایط جدید رئیس جدید انتخاب نماییم."

*
محمد باقر قالیباف موجی از جابجایی ها را در شهرداری تهران کلید زده است . مدیران وی در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، زیبا سازی، اداری مالی، طرح و برنامه ریزی، فرهنگسراها، شهرسازی ، عمرانی و شهرداران مناطق با تغییرات و جابجایی های عمده ای روبرو خواهند شد.

*
پس از انتقال اعضای گروهک منافقین از پادگان اشرف به پایگاه لیبرتی، موجی از فرار منافقین آغاز شده است. تاکنون بیش از 30 منافق فراری خود را به منطقه "مهاجر" رسانده و از مقامات عراقی خواسته اند آنها را به ایران یا یکی از کشورهای اروپایی انتقال دهند.

https://shoma-weekly.ir/uPTm1E