گفته می‌شود که...

آغاز فعالیت انتخاباتی حزب کارگزاران/ توهین شبکه "من و تو" به کُردهای ایرانی/ فرار داور لیگ برتری با چادر!/ ارائه سوره جدیدی از قرآن در شبکه ماهواره ای/ محاکمه یکی از مدیران وزارت ارشاد/ افشای تقاضای عجیب و جنجالی هافبک پرسپولیس از داور/ برگزاری شوی لباس زنانه در منزل سفیر ایران و...

روایت نیویورک تایمزاز درایت و هوشمندی رهبر انقلاب
«شرکت قدرتمندانه رئیس جمهور ایران در نشست سازمان ملل منحصراً به پشتوانه حمایت کامل رهبر عالی ایران انجام شد».روزنامه نیویورک تایمز با انتشار این تحلیل نوشت: رهبر اسرارآمیز ایران از رویکرد گشایش استقبال می‌کند اما به عنوان کسی که می‌گوید انقلابی است نه دیپلمات، به رئیس جمهور و تیم او سفارش کرده هرگز طبیعت و ذات دشمنان را از یاد نبرند. او به صراحت از نرمش قهرمانانه در جایی که بتوان نرمش نشان داد اما هرگز اهداف را زیر پا ننهاد، سخن گفت.
این روزنامه اضافه می‌کند: کارشناسان خارجی آیت‌الله خامنه‌ای 74 ساله را فردی کاملاً اسرارآمیز و زیرک، باهوش و تنها کسی که به روحانی مسئولیت پی‌گیری تعامل با آمریکا را داده است خطاب می‌کنند و در عین حال این نکته را هم یادآور می‌شوند که رهبر ایران می‌تواند حمایتش را بردارد. رهبری در نظام سیاسی پیچیده ایران، حرف آخر (فصل‌الخطاب) و تمام‌کننده را می‌زند. اگر گفت‌وگوها منجر به کاهش یا لغو تحریم‌ها شود، او اجازه ادامه راه را خواهد داد اما اگر بی‌نتیجه بماند، ‌این آزمونی برای محک زدن آمریکا خواهد بود. در هر دو صورت این امر کمک به امتیاز بیشتر رهبری نظام است. آیت‌الله خامنه‌ای به امیال و سیاست‌های آمریکا بدبین است و از سایر مسئولان می‌خواهد ماهیت دشمنی آمریکا را فراموش نکنند.

برگزاری شوی لباس زنانه در منزل سفیر ایران

طی روزهای اخیر یکی از سفارت‌خانه‌های مستقر در ایران، جمعی از همسران سفرا و همسران برخی مسئولان را به مراسم برپایی شوی لباس زنانه در منزل سفیر دعوت کرد؛ مراسمی که ورود عکاسان مرد هم به آن آزاد بود و کارکنان مرد برنامه نیز منعی برای حضور نداشتند. نکته قابل‌تأمل در این گردهمایی، این بود که اکثر خانواده‌‌های سفرای ایران و همسران مسئولان ایرانی، با چادر و حجاب کامل در این مراسم حضور یافته بودند، ولی مدل‌ها (فشن‌ها) از بین دختران ایرانی حدود 25 ساله‌ای انتخاب شده بودند که بدون حجاب، روی استیج قرمز برنامه، عرض اندام می‌کردند و عکاسان مرد نیز، این لحظات را به ثبت می‌رساندند.

روزنامه جدید کرباسچی

خبر دیگر این که شنیده‌ها حکایت از این دارد که روزنامه هم میهن که به مدیر مسئولی غلامحسین کرباسچی و سردبیری محمد قوچانی منتشر شده و در توقیف موقت به سر می‌برد در آستانه انتشار قرار دارد. این خبر را یکی از خبرنگاران نزدیک به قوچانی در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد. وی در صفحه‌اش نوشت: غلامحسین کرباسچی مدیرمسئول هم‌میهن اخیراً در نامه‌ای به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار اعلام وضعیت این روزنامه شده بود که مدیرکل مطبوعاتی این وزارتخانه در 25 شهریور ماه در پاسخ به آن نامه به استناد قانون مطبوعات اعلام کرده است انتشار مجدد هم‌میهن بلامانع است.

لغو کمک 70 میلیارد تومانی دولت به یک استانداری
در حالی که هیئت دولت دهم در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری با صدور مصوبه ای، مبلغ 700 میلیارد ریال از محل منابع مدیریت بحران کشور را در اختیار یکی از استانداری های مرکز کشور قرار داده بود تا برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود، بر اساس بخشنامه ای که اخیرا از سوی یک مسئول ارشد دولتی به دستگاههای مسئول ارسال شده، تخصیص این اعتبار لغو می شود.
آغاز فعالیت انتخاباتی حزب کارگزاران

غلامحسین کرباسچی،با اشاره به آغاز برنامه ریزی های حزب متبوعش برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: به فکر انتخابات آینده مجلس هستیم، حزب کارگزاران در تمام انتخابات ها فعال بوده و در انتخابات آتی نیز شرکت خواهد کرد. دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، تصریح کرد: صحبت هایی پیرامون برگزاری کنگره، صورت گرفته و با مساعد شدن شرایط، کنگره تا آخر سال برگزار خواهد شد اما هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست.وی با اشاره به سخنرانی دیشب حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار داشت: صحبت های دیشب رئیس جمهور همانند تمامی سخنرانی های وی نمایانگر اعتدال و پرهیز از بینش های افراطی و غیرعاقلانه است. وی افزود: برخورد اعتدال گرایانه و عاقلانه هم در داخل کشور مورد استقبال آحاد ملت قرار گرفته و هم در سطح جهانی مورد توجه مردم، سیاست مداران و محافل سیاسی قرار خواهد گرفت.

درگیری خداداد عزیزی در آمریکا و دخالت پلیس
خداداد عزیزی در سال 2000 با پیراهن تیم سن خوزه کارت قرمز گرفت و به جای ترک زمین به درگیری با داور و بازیکنان حریف پرداخت. پس از خودداری از ترک زمین، داور از دو مامور پلیس درخواست کرد که به زمین بیایند.

مجوز واردات یخچال و کاغذ برای مرزنشینان
بر اساس بخشنامه ای که اخیرا از سوی نهادهای مسئول و به استناد ماده 4 قانون مقررات صادرات و واردات و ماده 7 قانون سازماندهی مبادلات مرزی ابلاغ شده است، مقرر شده از این پس مرزنشینان بتوانند اقدام به واردات یخچال و فریزر، چرخ گوشت، ماشین لباسشویی هر کدام به تعداد یک دستگاه برای هر ده خانوار در طول یک سال، یک ست چمدان،50 کیلوگرم خوراک دام، طیور و آبزیان و نیز واردات کاغذ با تخفیف 50 درصدی کنند.

جبهه پایداری در برابر دولت هم می‌ایستد و هم کمک می‌کند
امیرحسین قاضی‌زاده سخنگوی جبهه پایداری با اشاره به هدف فراکسیون اصولگرایان به سایت هشت صبح گفته است: هدف اصلی این فراکسیون ثبات و آرامش است و در برابر دولت هم می‌ایستد و هم کمک می‌کند. سخنگوی جبهه پایداری درباره فراکسیون اصولگرایان اظهار داشت: این فراکسیون به دنیال عزل یا نصب کسی نیست و حتی دنبال تایید یا رد موضوع یا شخصی نیست. امیرحسین قاضی‌زاده با اشاره به هدف فراکسیون اصولگرایان تاکید کرد: هدف اصلی این فراکسیون ثبات و آرامش است و در برابر دولت هم می‌ایستد و هم کمک می‌کند. وی ادامه داد: فراکسیون هدفش مشخص است و طبق چارجوب تشکیل شده است و طبق همین چارچوب اعضای جبهه حرکت می‌کنند نه چیزی زیادتر و نه چیزی کمتر، نگاه‌های سیاسی نادرستی در این باره تعریف شده است.

مجلس حق ندارد
به گزارش تسنیم،الیاس نادران،نماینده مجلس در اخطار قانون‌اساسی اظهار داشت: آنچه مصوبه کمیسیون است از جهات مختلف با اصول قانون‌اساسی در تعارض است، از جمله اصل 110، 112، 75 و بند 9 اصل 3 قانون‌اساسی. چرا که براساس تفسیر شورای نگهبان و تدابیر رهبری، مجلس نمی‌تواند در مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام ورود کند.در مجمع تشخیص مصلحت نظام آیین‌نامه‌ای تصویب شد که براساس آن گردش کار و اختیار مجمع مشخص شده است و در ماده 7 این آیین‌نامه تصریح شده که در موارد اختلاف مجلس و شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصوبه‌ای خواهد داشت و این مصوبه فقط توسط خود مجمع قابل اصلاح است و مجلس اجازه ورود ندارد که این رویه تاکنون عمل می‌شده و مجلس اجازه ورود به مصوبات مجمع را نداشته است.

«
راستگو» مردانه ایستادگی کرد
پرویز سروری نماینده شورای شهر تهران در گفت‌وگو با مشرق گفت: به نظرم با شجاعتی که خانم راستگو از خودش نشان داد خط بطلانی بر روند سیاسی شورای شهر کشیدند، ایشان زنی است که مردانه مقابل زیاده خواهی‌ها ایستاد و مردانه رأی خودش را به آقای قالیباف داد و اعلام کرد نظر کارشناسی من این است و حزب هرچه می‌خواهد بگوید، من به قالیباف رسیده‌ام و بر اساس تعهد شرعی و قسمی که داده‌ام به شایسته‌سالاری رأی می‌دهم. وی ادامه داد:خانم راستگو با این اقدام شجاعانه، هم تهدید شد و هم تهمت شنید و دست آخر، اخراج شد، اما مردانه روی رأی خودش ایستاد و این آهنگ ناهماهنگ سمفونی اصلاح‌طلبان و احزاب را بر هم زد. سروری افزود: هم اینجا اعلام می‌کنیم که اگر احزاب بخواهند برای شوراها تصمیم بگیرند، با تمام قدرت جلوی این خواهیم ایستاد، هر چه می‌خواهد بشود. یعنی ما نگران شوراها نیستیم، نگران آینده سیاسی کشور هستیم که احزاب قیم‌مآبانه بخواهند از فردا در مجلس و در جاهای مختلف، نقطه‌نظرهای خودشان را به نمایندگان تحمیل کنند.

ملک عبد ا... ورزشگاه را به هم ریخت!
العالم: حضور فردی شبیه به پادشاه عربستان سعودی در میان تماشاگران یک مسابقه فوتبال در ریاض، توجه همه را به خود جلب کرد. پس از حضور این فرد در ورزشگاه ملک فهد در ریاض، تماشاگران و حتی گزارشگران فوتبال فرصت را غنیمت شمرده و با این فرد عکس یادگاری گرفتند. روزنامه المرصد نوشت: این فرد که شباهت بسیاری به ملک عبدا... دارد، عبدا... محمد نام دارد و تبعه سوریه است.

ترک سالن اشتباه بود
تابناک: یائیر لاپید، وزیر اقتصاد و امور مالی رژیم صهیونیستی و عضو کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو، از تصمیم هیأت این رژیم در سازمان ملل برای ترک سالن مجمع عمومی در زمان سخنرانی روحانی انتقاد کرد و آن را یک «اشتباه» خواند.وی در این باره اظهار داشته: «اسراییل نباید به عنوان مخالف دایمی راه حل های صلح آمیز شناخته شود. ما باید کاری کنیم که ایرانی ها مخالف صلح جلوه داده شوند. ترک سالن مجمع عمومی شبیه اقدامهایی است که اعراب در مقابل اسراییل انجام می دهند».

دادگاه با حضور رئیس قوه
ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضاییه در حاشیه‌ مراسم تحلیف کارآموزان قضایی در جمع خبرنگاران گفت: جلسات دادگاه 6 قاضی برکنار شده با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد.وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا برکناری این 6 قاضی ربطی به پرونده‌های مطرح در کشور دارد؟ گفت: خیر.

برقراری پرواز مستقیم تهران- قاهره
باشگاه خبرنگاران: خلبان حمیدرضا پهلوانی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از مذاکره ایران با کشورهای مصر و بحرین به منظور گسترش همکاری های حمل و نقل هوایی و برقراری پرواز به این کشورها خبر داد.
مرکز ترک اعتیاد مخصوص ستارگان
زک افرون، بازیگر جوان سینمای هالیوود پس از 5 ماه اقامت در مراکز ترک اعتیاد،‌ موفق شد اعتیاد به کوکایین را ترک کند.
پیش از این نیز برخی ستارگان که از اعتیاد ، افسردگی و ناراحتی های روانی رنج می برند به این مراکز مراجعه کرده اند.
اما آنها به مراکز ترک اعتیاد معمولی که افرادی از هر قشر جامعه حضور دارند ،‌نمی روند. یکی از این مراکز «ادیکشن آلپس» (Addiction Alps) در مالیبو لس آنجلس است.
فقط یک تکه زمین در این منطقه لس آنجلس میلیونها دلار ارزش دارد ، چه برسد ماهها در این منطقه اقامت داشته باشند. این مرکز در سال 2010 و صرفا برای ترک دادن ستارگان و افراد معروف و ثروتمند تأسیس شده است. تمامی وسایل راحتی و امکانات لازم در این مرکز موجود است.
ولی ستارگان برای استراحت در اتاقی بزرگ ،‌روشن و تمیز با دکوراسیون ویژه ، مصرف غذاهای مفید ، بهره گیری از هوای سواحل اقیانوس،‌ مطالعه در محیطی آرام ، ورزشهای فیزیکی ، فکری و استخر و در نهایت ترک اعتیاد در این شرایط ایده آل چقدر پرداخت می کنند؟
مرکز «ادیکشن آلپس» با ارائه چنین خدماتی 90 هزار دلار در ماه دریافت می کند که به نظر می رسد در قبال خدماتی که ارائه می دهد اندک هم باشد.
گفتنی است 60 درصد بازیگرهای سینمای هالیوود به الکل اعتیاد داشته که از میان این افراد 40 درصدشان نیز معتاد به یکی از مواد مخدر اند
تجمع یهودیان حامی ایران
ندای انقلاب: در حاشیه سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک، جمعی از یهودیان مخالف صهیونیسم با حضور در مقابل ساختمان سازمان ملل با در دست گرفت پارچه نوشته هایی حمایت خود را از مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسأله فلسطین و یهودیان نشان دادند.

گلایه طاهری درباره یک دیدار
تسنیم: حجت‌الاسلام سید علی طاهری، عضو هیأت رئیسه فراکسیون روحانیون مجلس درباره دیدار احتمالی فراکسیون متبوعش با رئیس‌جمهور گفت: اصل اضطرار این دیدار که پیش از معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس و بیان نکاتی در این باره بود، با معرفی وزرای پیشنهادی و رأی اعتماد مجلس از بین رفت و وضعیت سه وزیر باقی مانده نیز تا حدودی مشخص است. بنابراین امروز، اضطراری برای ملاقات با روحانی نداریم، ضمن اینکه گله‌مندیم که چرا این دیدار پیش از معرفی وزرای پیشنهادی انجام شد.

رأی من هم تغییر دانشجو بود
مهر: جعفر توفیقی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تغییر رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به این پرسش که رأی شما در خصوص این تغییر چه بود، گفت: رأی من برای تغییر رئیس دانشگاه آزاد مثبت بود.

نظرامام‌جمعه بغداد درباره سردار سلیمانی
جهان: امام جمعه بغداد با اشاره به شایعات مطرح شده درباره سردار سلیمانی گفت: سلیمانی افتخاری برای جهان تشیع است.

سانسور علی کریمی و معتمد اریا در تلویزیون

حرکت خیرخواهانه علی کریمی؛ فاطمه معتمدآریا، مهتاب کرامتی و تعدادی دیگر از هنرمندان کشورمان برای کمک به زندانیان دیه بازتاب های گسترده در رسانه های مختلف داشته است.این گروه دو شب پیش در سینما آزادی حاضر شدند و بلیت های فیلم دهلیز را-که به موضوع قصاص اختصاص دارد- به صورت همت عالی فروختند. حتی شنیده شده افرادی بلیت این فیلم را با قیمت های بالای 20 میلیون خریداری کرده اند تا به آنهایی که به سبب عدم توانایی پرداخت دیه پشت میله ها هستند کمک کرده باشند.
اخبار شباهنگاهی شبکه سوم سیما، شب گذشته در گزارشی کوتاه به این اتفاق فرخنده پرداخت، اما با سبک و سیاق خودش! آنها در این گزارش تنها نام مهتاب کرامتی را آوردند و تصویر او را پخش کردند و برای معرفی علی کریمی و معتمدآریا و دیگرانی که احتمالا تکرار نام شان در رسانه ملی به مذاق بعضی از بالادستی ها خوش نمی آمد از عبارت«یک فوتبالیست و چند بازیگر» استفاده کردند.
اخطار نادران به بنیاد شهید
تسنیم: الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران حقوق ایثارگران و حق ایثارگری را با حالت اشتغال تداخل داده و برخی از حقوق ایثارگران را قطع کرده، در حالی که هم حق ایثارگری و حقوق حالت اشتغال تعریف دارد.

غیبت جان کری هنگام سخنرانی روحانی
جهان: هیأت آمریکایی هنگام سخنرانی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل بدون جان کری، وزیر خارجه این کشور در مجمع حضور یافت و این در حالی است که وزیر امور خارجه کشورمان هنگام سخنرانی اوباما در این جلسه حضور داشت.

نظر زیباکلام درباره سخنرانی روحانی
فرارو: دکتر صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و تحلیلگر سیاسی گفت: «بنده گمان می کنم آقای روحانی آن مقدار که می خواست بگوید، نگفت و آن مقدار که می خواست انجام دهد، انجام نداد؛ بلکه آن مقدار که می توانست گفت و انجام داد

فرار محسن قهرمانی با چادر!

داور جنجالساز این روزهای فوتبالی ایران، صبح امروز در فدراسیون فوتبال کشورمان حضور پیدا کرد تا در مورد دیدار پر حرف و حدیث سپاهان و پرسپولیس به سوالات و ابهاماتی پاسخ دهد. محسن قهرمانی به هنگام خروج از فدراسیون با خبرنگاران مواجه شد و به همین جهت بار دیگر به درون ساختمان برگشت تا این بار به شکلی عجیب از دست خبرنگارها فرار کند.

لحظاتی بعد یک خودروی پژو با دو سرنشین خانم که ظاهرا خانواده قهرمانی بودند از پارکینگ فدراسیون خارج شد. قهرمانی روی صندلی عقب این ماشین دراز کشیده بود و یک چادر را روی خودش کشیده بود تا شناخته نشود!به نظر می رسد قهرمانی علاوه بر خلاقیت در اعلام پنالتی های خاص و بی نظیر، در تعقیب و گریز نیز دستی بر آتش دارد.

حجاب موضوعی امنیتی نیست
مهر: حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی در برنامه «یاد خدا» شبکه قرآن و معارف سیما گفت: باید بدانیم که موضوعاتی مانند رابطه دو جنس مخالف و حجاب موضوعاتی امنیتی و اجتماعی نیست که کارشناسان پلیسی و یا استاد جامعه شناسی درباره آن صحبت کنند، بلکه این موضوع، موضوعی دینی و خدایی است.

محاکمه یکی از مدیران سابق وزارت ارشاد
مهر: یکی از مدیران سابق وزارت ارشاد در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه می شود. اواخر سال گذشته شکایتی از این مدیر سابق وزارت ارشاد در دادگاه مطرح شد که در ادامه رسیدگی به این شکایت وی و پسرش دستگیر شدند. متهمان در جریان تحقیقات مدعی شدند، این شکایت به خاطر مسائل مالی مطرح شده است.

نگهداری یک زن از فرزند مرده خود در طول مدت 18 سال
تسیوری کواراتسخلیا ،مادر یونی باکاراتزه است که 18 سال پیش بر اثر سانحه ای کشته می شود و بنا به وصیت همسرش جسد فرزندش را به حالتی تازه در این مدت نگهداری کرده است.
این مادر با استفاده از روش های سنتی جسد پسرش را که در زمان مرگ 22 سال داشته را کماکان تازه نگهداری کرده است.
این زن گرجستانی که در شهر باشی گرجستان زندگی می کند ، این اقدام خود را درست ارزیابی کرده و آن را به نوعی وفای به عهدی می داند که با همسرش بسته چرا که همسر وی همواره تاکید بر آن داشته که مراقب تنها فرزندشان تحت هر شرایط باشد.
پورمحمدی: روی هوا نیستیم!
فرارو: حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی، وزیر دادگستری در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به این پرسش که آیا در وزارت دادگستری مستقر شده‌اید؟ گفت: در حال حاضر هم مستقریم و روی هوا نیستیم، اما ساختمانمان عوض می‌شود.

واکنش نتانیاهو به سخنان روحانی

بنیامین نتیانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سخنان حجت‌الاسلام حسن روحانی در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد واکنش نشان داد.به گزارش فارس، نتانیاهو در این خصوص گفت: همان طور که انتظار می رفت سخنان رئیس جمهور ایران عیب جویانه و پر از ریاکاری بود.وی افزود: رئیس جمهور ایران در حالی درباره حقوق بشر سخن می گوید که نیروهای ایران در قتل عام شهروندان بی گناه در سوریه دست دارند.نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنانی از رئیس جمهور ایران که از ترور دانشمندان هسته ای ایران به دست «جنایتکاران» انتقاد کرده بود مدعی: «روحانی در حالی تروریسم را محکوم کرد که رژیم ایران در دهها کشور در سرتاسر جهان مرتکب تروریسم است.»

دلیل شرکت نکردن روحانی در ضیافت بان کی مون

حسن روحانی رییس جمهور کشورمان و هیات ایرانی حاضر در نیویورک، در ضیافت ناهار بان کی مون دبیرکل سازمان ملل شرکت نکردند.یک عضو هیات همراه رییس جمهور در نیویورک در گفت وگو با ایسنا، با تائید این خبر گفت: بر اساس پروتکل های تشریفاتی رسمی ایران، هیأت های ایرانی در ضیافت هایی که در آن مشروبات الکلی سِرو می شود شرکت نمی کنند.وی خاطرنشان کرد: هیأت های ایرانی در گذشته هم هیچگاه در این مراسم شرکت نکرده اند. پیشتر برخی رسانه های خارجی، از محل برپایی این ضیافت به عنوان محل احتمالی اولین دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا یاد کرده بودند.

توهین شبکه "من و تو" به کُردهای ایرانی

تعدادی از سایت های خبری کُرد زبان گزارش دادند که پریسا ساوجی یکی از مجری‌های شبکه ماهواره ای من و تو که اجرای برنامه سالی تاک را بر عهده دارد، به بهانه پخش یک فیلم مستند به کُردها توهین کرده است.

ساوجی در این برنامه می گوید: « کُردها به بهانه شرافت زنان را می کشندوی در ادامه سخنانش گفت: یکی از دلایل بالا بودن آمار کشته شدن زنان در ایران کردها هستند.ساوجی همچنین گفت: شهرهای کردنشین ایران از مدنیت دور هستند.

ارائه سوره جدیدی از قرآن در شبکه ماهواره ای
شبکه های فارسی زبان وهابی مدعی تبلیغ اسلام هستند و مدعی در اختیار داشتن افرادی به عنوان "کارشناس" هستند.
این کارشناسان، مدعی تسلط بر علوم قرآن، حدیث، تفسیر و... می باشند اما تسلط آنان فقط در حد ذکر نام و عدم اطلاع آنان از محتوا است.
کارشناسان این شبکه ها برای اثبات دروغ های خود براحتی به تحریف آیات قرآن، حدیث، تفسیر، تاریخ، قانون اساسی جمهوری اسلامی و حتی فتاوای خود وهابیون نیز روی آورده اند تا مبادا تسلط پوچ آنان در برنامه هایشان زیر سوال برود.
یکی از این به اصطلاح کارشناسان شبکه های وهابی، خدمتی مجری و مدیر شبکه کلمه 1 است که برای نشان دادن تسلط موهوم خود بر آیات قرآن، سوره ها و آیات جدیدی به قرآن اضافه کرد.
وی که در برنامه پرسش و پاسخ در مقابل شبهه ی یکی از بینندگان اهل سنت در مورد جواب دادن به ادله تکفیرشیعیان توسط محمد بن عبد الوهاب درمانده شده بود در حالی که دست پاچه شده بود چندین بار آیات قرآن را غلط خواند یا آیاتی را به بعضی از سور قرآن نسبت داد که اصلا در آن سوره موجود نبود و حتی از فهم و ترجمه ابتدایی آیات نیز درمانده شد.
وی با اضافه کردن سوره "عزت" به قرآن کریم اینگونه ادامه داد:« در سوره ... عزت و در سوره جمعه و در سوره می فرماید و ان العزه لله یا در سوره منافقین «و ان العزه لله و لرسوله و لکن المنافقین لایفقهون یا لایعلمون »

افشای تقاضای عجیب و جنجالی هافبک پرسپولیس از داور

درباره کارت عمدی رضا حقیقی در برابر گسترش فولاد که او را از سفر به اصفهان و بازی دربرابر سپاهان معاف کرد تا به عروسی برادرش برسد، اخبار زیادی منتشر شده، اما جدیدترین اطلاعات درباره این ماجرا حکایت از تایید یکی از داوران لیگ برتری دارد.یکی از داوران لیگ برتری تعریف می‌کند که با محسن ترکی، داور آن مسابقه تلفنی حرف می‌زده و ترکی به او گفته: «حقیقی مدام از من می‌خواست تا به او کارت بدهم. حتی گفت ما همشهری هستیم و بیا و این لطف را در حق من بکن!» البته محسن ترکی در برابر اصرار خبرنگاران حاضر به تایید این نقل قول نشد و آن را نه تایید کرد و نه تکذیب.

رسوایی‌ اخلاقی شاهزاده قطری با دختر اسرائیلی

هفته گذشته فیلمی در فضای مجازی جهان عرب منتشر شد که در آن شاهزاده "جاسم بن حمد آل ثانی" فرزند امیر سابق قطر، یعنی برادر امیر فعلی قطر دیده می شد.در این فیلم که توسط دو خبرنگار اردنی در فضای مجازی منتشر شد، این شاهزاده قطری با دوست دختر اسرائیلی اش دیده می شود.

در همین راستا رسانه های اردنی صبح امروز فاش کردند که نیروهای امنیتی اردن بعد از شناسایی منبع اصلی انتشار این فیلم، دو خبرنگار منتشر کننده را بازداشت کردند.به گفته رسانه های اردنی، پرونده این دو خبرنگار بعد از بازداشت به دادگاه ارسال شد و قاضی پرونده فورا 15 روز حبس به عنوان حکم مؤقت برای آنان صادر کرد.

رسانه های اردنی در این باره نوشتند: اتهام این دو خبرنگار که در دادگاه مطرح شد، انتشار مطالبی که موجب بر هم زدن روابط میان اردن و کشورهای دوست بوده، عنوان شده است.گفتنی است شاهزاده "جاسم بن حمد آل ثانی" تا سال 2003 میلادی ولیعهد قطر بود اما بعد از زمان به نفع برادر شاهزاده "تمیم" که اکنون امیر قطر شده است، از پست ولیعهدی کناره گیری کرد.

افزایش 45 درصدی خودکشی
تازه ترین مطالعات حاکی از افزایش 45 درصدی میزان خودکشی در یونان طی چهار سال گذشته و در دوران بحران اقتصادی است.
گروهی از داوطلبان یونانی در روز جهانی «جلوگیری از خودکشی» تلاش کردند تا در این رابطه به شهروندان آتن آگاهی رسانی کنند.
آریس ویولاتزیس، مدیر مرکز جلوگیری از خودکشی کلیماتا می گوید: «مسایل اقتصادی تنها دلیل خودکشی نیست. یک عامل الزاما سبب ساز دیگری نیست ولی همه جا در اروپا، وقتی که بیکاری افزایش می یابد، میزان خودکشی هم بالا رفته است. به نظر می رسد که شاخص ها همزمان تغییر می کنند و گویی که با هم رابطه دارند
از سویی دیگر میزان اعتیاد به مواد مخدر هم در این کشور و به ویژه در پایتخت افزایش داشته است. شمار معتادان این کشور در حال حاضر بالغ بر 25 هزار تن تخمین زده می شود.

اخبار کوتاه:

* بحران کمبود آب شرب در شهر همدان به حدی است که مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از اتمام ذخیره آب سد اکباتان تا 45 روز دیگر خبر می‌دهد. مهندس صفرعلی کمندانی با تأکید بر اینکه ذخیره کنونی آب سد اکباتان چهار میلیون و هفتصد هزار متر مکعب است، اعلام کرد: میزان قابل برداشت سه میلیون و هفتصد هزار متر مکعب است که این مقدار آب ذخیره شده بیشتر از 45 روز نمی‌تواند آب شرب شهر همدان را تامین کند. هر چند استاندار همدان بارها در جلسات و نشست‌های سال جاری عنوان می‌کرد مردم نگران نباشند با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مشکل کمبود آب شرب در استان همدان وجود ندارد اما خجسته نماینده مردم شهرهای همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی طی چند روز اخیر در اظهارات صریح و تندی نسبت به عملکرد مدیران دولت دهم، مشکل کمبود آب در همدان را کوتاهی و کم‌کاری مدیران طی 2 سال اخیر دانست. چند سالی است طرح آب رسانی از سد تالوار زنجان به همدان در دستور کار مسئولان قرار گرفته که مردم استان همدان همچنان چشم انتظار اجرای این طرح هستند.

*
الازهر مصر درباره انتشار بعضی نسخه‌های تحریف شده از قرآن کریم در پایگاه‌های اینترنتی هشدار داد. به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع)، الازهر مصر اعلام کرد بعضی از برنامه‌های قرآن کریم که در پایگاه‌های اینترنتی و بر روی گوشی‌های اندروید نصب می‌شود تحریف شده است. مجمع مطالعات اسلامی الازهر از شناسایی آیه‌های تحریف شده در این نسخه‌های اینترنتی قرآن خبر داد. "شیخ توفیق عبدالعزیز" رئیس مجمع مطالعات اسلامی الازهر تاکید کرد: کاربران اینترنت و دارندگان گوشی‌های تلفن همراه باید از منابع قابل اعتماد نسخه‌های قرآن کریم را دریافت کنند. الازهر همچنین انتشار آیه‌های تحریف شده از قرآن کریم در بعضی پایگاه‌های اجتماعی را محکوم کرد.

* حسین کنعانی مقدم عضو جبهه ایستادگی با تکذیب تاسیس حزب توسط «محسن رضایی»، گفت: جبهه ایستادگی در نظر دارد کار سیاسی هماهنگی با مجموعه هایی که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، به رضایی رای دادند، آغاز کند.

* غلامعلی ریاحی در مطلبی طرح جرم سیاسی را پاسخی برای برخی انتقادات حقوق بشری دانسته و با وجود انتقاداتی که از بعضی مفاد آن کرده، در ابتدای نظر خود نوشته: این طرح هرچند ابهامات زیادی دارد اما نفس مطرح کردن آن در شرایط زمانی حاضر دولت روحانی را در چانه زنی با جهان غرب توانمند می کند.

* روزنامه عرب زبان الشرق الاوسط در اقدامی جالب برای مقاله ای درباره روحانی تیتر فارسی انتخاب کرده است.

* وزیرکشور در پاسخ به این سئوال که آیا از استاندار معمم و خانم ها نیز در این منصب استفاده می کنید، گفت: هنوز تصمیمی برای این موضوع نگرفته ایم ولی در استان قم بی شک استاندار معمم نیز در دستور کار است.

* جمشید مشایخی از موسفیدهای عرصه هنر با اشاره به برنامه نود گفته :گاهی اوقات که برنامه نود را می بینم هیچ درسی به مردم ایران مخصوصا به جوانان و نوجوانان نمی دهد. چرا که در آن افراد بیشتر به یکدیگر اهانت می کنند. برنامه نود در حقیقت دعوای بین ورزشکاران، فوتبالیست ها و مسئولان ورزشی است.

* محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان با حضور در منازل فیض ا... عرب سرخی و محسن امین زاده، با آنها دیدار و گفت وگو کرد.وی همچنین از تدبیر بزرگان و مسئولان ارشد نظام که زمینه آزادی زندانیان سیاسی را فراهم کردند تشکر و قدردانی کرد.

* مدتی پیش که سیدحسن نصرا... به دیدار خانواده شهید تهرانی مقدم آمده بود خطاب به خانواده این شهید اظهار کرد که در جنگ 33 روزه لبنان اگر کمک های حاج حسن تهرانی مقدم نبود قادر به مقابله با اسرائیل نبودیم.وی به پاس کمک های شهید حسن تهرانی مقدم که بیشتر در انتقال تکنولوژی و آموزش نیروهای حزب ا... نمود داشت، هدیه ای به خانواده این شهید تقدیم کرده است که با همه هدایای معمول، قدری تفاوت دارداین هدیه «پرچم حرم امام حسین (ع)» است که روی آن نوشته شده: «پرچم مبارک و مقدس آقا اباعبدا...الحسین علیه السلام» این پرچم قاب شده و در خانه این شهید روی دیوار است.

https://shoma-weekly.ir/Ws703T