گفته می‌شود که...

آغاز حمله به شورای نگهبان!/ حمله شیطان پرستان به بنرهای مذهبی/ نظر محسن رضایی در باره ی انتقال قدرت/ کاهش ارتباط مشایی و احمدی نژاد/ تاکید روحانی بر استانداری نجار/ توهین دبیر تحریریه روزنامه قانون به رسانه های اصولگرا به بهانه توقیف روزنامه آسمان!/ دخالت حزب منحله مشارکت در عزل و نصب‌های دولت و....

علت مرگ خواهر شهید لاجوردی
پیکر خواهر شهید لاجوردی دادستان اسبق انقلاب چهار شب پیش، در حالی که در پتو پیچیده شده بود، در منطقه دشت مزار دماوند پیدا شد. بررسی‏های اولیه نشان می‏دهد ضربه به سر علت مرگ وی بوده است. رضا ریوندی فرمانده انتظامی شهرستان دماوند به فارس گفته که فردی به اتهام قتل خواهر شهید لاجوردی دستگیر شده اما اتهام هنوز ثابت نشده است. حسین لاجوردی، فرزند شهید لاجوردی گفته که مقتول 70 سال سن داشته و دارای موقعیت اجتماعی مطلوب و استاد بوده؛ همیشه در منزل وی باز بوده و کلاس‌های مختلف دینی و مذهبی در منزلشان برگزار می‌شده است.

آغاز حمله به شورای نگهبان!

ششمین کنگره حزب اراده ملت روز جمعه در مجتمع فرهنگی ورزشی تلاش با حضور بسیاری از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب، برگزار شد. حضور پررنگ نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس ششم، از حاشیه‌های ششمین کنگره حزب اراده ملت بود. سیدحسین موسوی‌تبریزی، دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و دومین سخنران این نشست با حمله به شورای نگهبان گفت: آن‌هایی با رأی مردم مخالفند که براساس شایسته‌سالاری نمی‌توانند جایگاهی داشته باشند؛ بنابراین به دنبال انسداد اراده ملت هستند و برای اینکه انتخاباتی نباشد، راهی درخصوص شورای نگهبان و احراز صلاحیت درست کرده‌اند تا بتوانند افرادی را که در بین مردم جایگاهی ندارند، به جایگاهی برسانند.»!

دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه در قانون اساسی هرگز مسئله احراز صلاحیت وجود نداشته است، گفت: «موضوع احراز صلاحیت در شورای نگهبان بعد از فوت حضرت امام صورت گرفت و ما شاهدیم که آنان در محافل خصوصی خود چه می‌گفتند و چرا این مسئله را به وجود آوردند.» موسوی تبریزی احراز صلاحیت‌های شورای نگهبان را نوعی جلوگیری از شایسته‌سالاری(!) عنوان و تصریح کرد که آنان می‌خواهند آزادی مردم را در چارچوبی خاص محدود کنند. طبق قانون اساسی، وظیفه شورای نگهبان نظارت بر انتخابات است نه نظارت بر منتخبان و نامزدها. چرا که نظارت کردن بر نامزدها در قانون اساسی وجود نداشت؛ اما بعد از رحلت امام، آن را تفسیر کردند و گفتند که نظارت بر منتخبان هم جزو اختیارات شورای نگهبان است و شورای نگهبان باید کار احراز صلاحیت‌ها را انجام دهد.

وی در پایان از حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی و مجمع تشخیص مصلحت نظام خواست که به موضوع ورود کنند تا آنچه در مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره انتخابات و احراز صلاحیت‌ها تصویب شده است، اجرایی شود. فخر‌السادات محتشمی، همسر مصطفی تاج‌زاده هم که به مراسم آمده بود، در انتهای برنامه شروع به اظهار سخنان جنجالی درباره زندان‌ها کرد به گونه‌ای که بسیاری از جمعیت حاضر دور وی جمع شدند.

توهین فوق العاده زننده دبیر تحریریه روزنامه قانون به رسانه های اصولگرا به بهانه توقیف روزنامه آسمان!

مسعود کاظمی دبیر تحریریه روزنامه قانون و مدیر سایت قانون آنلاین در صفحه فیس بوک خود نوشته است : چرا حالا یادتون افتاده بگید خود بچه های آسمان گاف داده اند من این مواضع را عقده گشایی می دانم.

دبیر تحریریه روزنامه قانون که به نظر می رسد به شدت از توقیف روزنامه توهین کننده به ارزش های الهی و دینی مسلمانان عصبانی است در ادامه با خطاب قرار دادن رسانه های ارزشی و اصولگرا همچون :فارس، تسنیم، رجا و جهانیوز و.. که با رجعت به وظیفه ذاتی خود پیرامون اقدام توهین امیز روزنامه آسمان به آموزه های دینی دست به روشنگری زده اند با بکارگیری کلمه ای فوق العاده زشت و زننده به این رسانه ها توهین کرد.

با نگاهی به فیس بوک دبیر تحریریه روزنامه قانون می توان به خوبی به ادبیات تند و تیز این فرد در مواجه با مسائل پیرامون خود آشنا شد بطوریکه حتی برخی از دوستان وی نیز نسبت به پرخاشگری و ادبیات نامناسب این فرد مدعی روزنامه نگاری معترض شده اند.

تقدیر فیس بوکی ابتکار از روحانی

رئیس سازمان محیط زیست در صفحه فیس بوک خود به تقدیر از سخنان رئیس جمهور در مورد هوای پاک پرداخته است.

معصومه ابتکار در صفحه فیس بوک خود نوشت:

دفاع رئیس جمهور در جلسه دولت روز چهارشنبه از حق مردم در بهره مندی از هوای پاک عالی بود. ایشان ضمن تشکر از وزارت نفت برای بهبود کیفیت بنزین تاکید کردند این روند باید تا رسیدن به وضعیت مطلوب سوخت در کشور ادامه پیدا کند. همچنین از وزیر صنایع خواستند که صنایع و تولیدات آنها به ویژه خودروسازان، خود را با ضوابط و مقررات هوای پاک انطباق دهند. ایشان همینطور از شهرداری و دستگاههای دیگر خواستند با قوت در این زمینه حرکت کنند.
موضوع افزایش تراکم ساختمان ها در تهران که با اصرار رئیس دولت قبل به افزایش ناگهانی یک یا دو طبقه به تراکم مجاز تهران بدون توجه به نظرات کارشناسی و عوارض منفی این مسأله برای شهر در سال ٩٠ اتفاق افتاده بود، نیز در جلسه دیروز مورد بحث قرار گرفت.

سوء استفاده بی بی سی از الفاظ بکار رفته در یک سریال ایرانی

وجود بعضی تعابیر نامناسب در مجموعه تلویزیونی "دوران کهن" در مورد بختیاری‌ها، بنگاه سخن پراکنی بی‌بی سی را به تکاپو انداخت تا این موضوع را دستاویزی برای دامن زدن به قوم گرائی در ایران نماید. تلویزیون بی‌بی سی در برنامه‌ای که دیروز به همین مناسبت ترتیب داد با افرادی از ایرانیان مقیم انگلیس، آمریکا و فرانسه درباره این موضوع گفتگو کرد. جالب توجه اینکه این افراد در اظهارات خود مطالب دلخواه مجری تلویزیون بی‌بی سی را نمی‌گفتند ولی وی تلاش می‌کرد آنها رابه گفتن مطالب مورد نظر خود وادار نماید و از زبان آنها چنین وانمود کند که نظام جمهوری اسلامی ایران اقوام ایرانی را مورد اهانت و تحقیر قرار می‌دهد! غافل از اینکه مردم ایران از اقوام مختلف به نظام جمهوری اسلامی وفادارندو به درستی می‌دانند که غفلت یک فیلم نامه نویس را نه به حساب تلویزیون می‌توان گذاشت و نه مسئولین کشور. بدین ترتیب، بی‌بی سی با چنین برنامه هائی، در واقع آب در هاون می‌کوبد.

دخالت حزب منحله مشارکت در عزل و نصب‌ها
محمد محمد‌رضایی نماینده اصلاح‌طلب دور ششم مجلس با انتشار مطلبی در صفحه شخصی فیس‌بوکش از عزل و نصب‌ها در استان کردستان انتقاد کرد. وی نوشت: متاسفانه عدم تفاهم فعالان سیاسی و تک روی طیف {منحله} مشارکت، ستاد انتخاباتی آقای روحانی بدون اعتنا به نظر دیگر گروه‌ها باعث شد به این انتظار جامه عمل پوشانده نشود؟

افخمی گزینه جدی ریاست دانشگاه تهران

به دنبال برکناری فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران بازار گمانه زنی ها در رابطه با رییس آینده این مرکز آموزشی و علمی شدت گرفته و از هر گوشه و کنار اسمی به گوش می رسد. اما در این بین یک نام طی چند روز آینده بیش از دیگران تکرار شده است. دکتر افخمی رییس فعلی مرکز لغت نامه دهخدا که پیشتر و در دوران اصلاحات ریاست دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران را برعهده داشته است. نام این فارغ التحصیل زبان شناسی از فرانسه در حالی این روزها بر سر زبان ها است که پیشتر از دکتر نیلی و دکتر رحیمیان نیز نامبرده می شد اما اخبار تازه تر حکایت از کناره گیری این اساتید از رقابت حکایت می کند. گفته می شود جدی ترین نامزد ریاست دانشگاه تهران طی هفته آینده و به همین منظور دیداری با یکی از مشاوران ارشد رییس جمهور و وزیر علوم خواهد داشت. هدف از این دیدار آشنایی بیشتر با دیدگاه های این نامزد ریاست دانشگاه و همچنین تبادل افکار عنوان شده است. دکتر افخمی به همراه دکتر شفیعی کدکنی تنها اساتید تمام دانشگاه تهران در حوزه ادبیات تلقی می شوند.

در خواست حامیان روحانی برای تعطیلی دو برنامه "صرفا جهت اطلاع" و " حساس نشو"

یکی از حامیان روحانی با ارسال نامه ای به مدیران صدا و سیما خواستار تعطیلی دو برنامه "صرفا جهت اطلاع" و " حساس نشو" شده است. بهانه تعطیلی این دو برنامه، استفاده از خبرهای غیر معتبر و ایجاد تشویش اذهان عمومی در آنها عنوان شده است.

ابهام درباره مجوزهای دو رییس جمهور به یک دانشگاه

بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، در حالی که با ابلاغ محمود احمدی نژاد رییس جمهور سابق کشورمان، مقرر شده بود دانشگاه صنایع و معادن با همه دانشجویان، اموال و دارایی ها از وزارت صنعت به وزارت علوم منتقل و اراضی دانشگاه به فروش برسد، اما حجت الاسلام روحانی رییس جمهور فعلی با تایید پیشنهاد وزیران عضو کمیسیون لوایح، مصوب کرد که حق بهره برداری از ۱۰ هکتار از اراضی شمیرانات تهران برای احداث این دانشگاه به وزارت صنعت واگذار شود.

حمله شیطان پرستان به بنرهای مذهبی

اخیرا در برخی نقاط شهر تهران و برخی کلان شهر‌ها کشور، جریانی سازمان یافته اقدام به مخدوش کردن و از بین بردن اعلامیه‌های مذهبی می‌کند. برهمین اساس دیده شده که، تعدادی از افراد این جریان بنر‌ها و اعلامیه‌های مربوط به مراسمات مذهبی، احادیث نبوی و ائمه(ع) در سطح شهر را پاره و بعضا بر روی آن‌ها آرم‌های شیطان پرستی و تصاویر ناشایست و زننده‌ای حک کرده‌اند.
این افراد که اکثرا بنر‌ها و مطالب مذهبی و اسلامی را تخریب می‌کنند به نظر می‌رسد جزء عناصر وهابی باشند که علاقه‌ای به دین مبین اسلام و مبانی آن ندارند و با آن تقابل می‌کنند. در برخی موارد در مرکز و شرق تهران دیده شده که با شابلن‌های مخصوص لوگو های خاص همجنس بازان و شیطان پرستان نیز بر روی بنر‌های مذهبی حک شده که این مسئله خود اهانتی علنی به شیعیان و مسلمانان است.

محاکمه مجدد نسرین ستوده
ایرنا: جلسه رسیدگی به پرونده ابطال پروانه وکالت نسرین ستوده وکیل دادگستری فردا در شعبه اول دادگاه انتظامی وکلا برگزار می‌شود.دادسرای اوین به نمایندگی از دادستانی تهران از دادگاه انتظامی وکلا درخواست ابطال پروانه وکالت نسرین ستوده را کرده است.

کناره گیری عارف و امدن خاتمی در صحنه

پس از کناره گیری عارف از بنیاد باران، محمد خاتمی حضور پررنگ تری در جلسات این بنیاد دارد. در یکی از جلسات این بنیاد با اشاره به لزوم برنامه ریزی بلند مدت برای رسیدن به اهداف مورد نظر، به ارزیابی عملکرد مدارس غیر انتفاعی اصلاح طلبان همچون مدارس سلام و همچنین دلایل تاسیس دانشگاه ایرانیان توسط احمدی نژاد پرداخته شد و پیشنهاد شده این بنیاد نیز اقدام به راه اندازی مدارس غیر انتفاعی با هدف کار فرهنگی و سیاسی بلند مدت نماید.

نظر محسن رضایی در باره ی انتقال قدرت

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه ما از نظر انتقال قدرت بین نسلی در کشور ضعیف هستیم افزود:دو اصل مهم در اداره کشور است یکی انتقال قدرت بین نخبگان و دیگری انتقال قدرت بین نسل ها که ما در هردو ضعیف هستیم در انتقال قدرت بین نسل ها ضعیفتر ولی انشالله فکری شود تا به طور اصولی این مسئله حل شود.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره مذاکرات وین گفت: مرحله سخت مذاکرات آغاز شده و همه باید از نظر روحی و معنوی و تخصصی به مذاکره کنندگان کمک کنیم.

وی در مورد انتقادش از عدم وجود نیروهای جوان در دولت نیز گفت: کلا ما از نظر انتقال قدرت بین نسلی در کشور ضعیف هستیم یعنی دو اصل مهم در اداره کشور است یکی انتقال قدرت بین نخبگان و دیگری انتقال قدرت بین نسل ها که ما در هردو ضعیف هستیم در انتقال قدرت بین نسل ها ضعیف‌تر ولی انشالله فکری شود تا به طور اصولی این مسئله حل شود.

طرح میانجی گری روحانیت برای تطهیر خاتمی کلید خورد

پس از ناکامی اصلاح طلبان در عملیات تطهیر خاتمی و دیدار وی با مراجع عظام تقلید، برخی نزدیکان وی طرح دیدار و میانجیگری آیات عظام شبیری زنجانی، جوادی آملی و امامی کاشانی را مطرح کرده و در دستور کار قرار داده اند.

مرگ بر آمریکا مثل اعوذباا... من‌الشیطان رجیم است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: مرگ بر آمریکایی که ملت ایران طی 35 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گویند، مثل اعوذباا... من‌الشیطان الرجیم است. حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی گفت: نباید فراموش کنیم سلطه‌گران منافع سرشار را از یاد نبرده‌اند و به دنبال آن هستند که این منافع را به قیمت نابودی استعداد جوانان و آینده این کشور بر ثروت و قدرت خود بیفزایند.

کمک 600 میلیارد ریالی دولت به تعزیرات حکومتی

بر اساس مصوبه روزهای اخیر هیئت دولت که توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به وزارت دادگستری ابلاغ شده به منظور تحقق مأموریت های سازمان تعزیرات حکومتی و جبران کسری بودجه این سازمان، مبلغ 600 میلیارد ریال از محل وجوه واریزی به خزانه بابت اخذ جرایم غیرصنفی به این سازمان تخصیص داده می شود تا برای ماموریتهای خود هزینه کند.

شروع فعالیت جدید اصلاح طلبان در اینترنت

در جلسه اصلاح طلبان مطرح شده است حالا که راه اندازی شبکه تلویزیونی خصوصی منع قانونی دارد باید تمهیدی بیندشیم و پروژه بالا بردن سرعت اینترنت در کشور را اجرا نماییم تا بتوانیم از طریق شبکه مجازی اقدام به نمایش فیلم ، مصاحبه ، خبر و گزارش نماییم.هزینه این پروژه بیش از 2 میلیارد دلار ارزیابی شده است.

400 نامه یک نماینده به استاندار
یک نماینده مردم استان خراسان شمالی در مدت حدود 105 روز، 400 بار به مدیریت ارشد استان نامه نگاری کرده است. سیدعلی اکبر پرویزی استاندار خراسان شمالی گفته که در تمام این نامه‌ها درخواست‌های میلیاردی برای اجرای برخی طرح‌های عمرانی در سطح استان مطرح شده که در شرایط کنونی قابلیت اجرایی ندارد. حال آنکه تنها درخواست‌هایی در حد مقدورات و در چارچوب قانون قابلیت بررسی دارد. آقای استاندار به ایرنا گفته که نمی‌شود کارهای مدیریتی را با توهمات و احتمالات پیش برد.

اصلاح‌طلبان به‌دنبال حذف جریان اصولگرایی بودند
علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: در جریان دوم خرداد که اصلاح‌طلبان پیروز شدند این جریان تصور کرد که برای همیشه اصولگرایان را از صحنه خارج کنند اما این حرف، حرف درستی نبود چراکه از بین رفتن جریان دیگر نه مصلحت و نه امکان‌پذیر است بنابراین صحیح این است که هر دو جریان باشند.

هفته نامه ی اقتصادی حامیان احمدی نژاد راه اندازی شد

یکی از حامیان احمدی نژاد به نام (ع-د) به زودی یک هفته نامه اقتصادی راه اندازی خواهد کرد. قرار است این هفته نامه ضمن پاسخگویی به انتقادهایی که از عملکرد اقتصادی دولت احمدی نژاد می شود، به نقد رویکردها و عملکرد دولت یازدهم بپردازد.

6 سال حبس و 10 سال تبعید برای سعید مدنی

یک عضو شورای فعالان ملی مذهبی و پژوهشگر اجتماعی با تایید حکم اولیه، در دادگاه تجدیدنظر به تحمل 6 سال زندان و 10 سال تبعید به بندرعباس محکوم شد. به گزارش بهار نیوز، سعید مدنی، که دی ماه سال 1390 دستگیر و از آن تاریخ بازداشت است و بر اساس حکم دادگاه تجدید نظر، باید چهار سال دیگر از حکم حبس خود را در زندان بندرعباس بگذراند.

حکم اولیه سعید مدنی با وجود اعتراض وکیل، در دادگاه تجدیدنظر تغییری نکرده است. او پیش‌تر هم در سال 1373 زمانی که سردبیر مجله ایران فردا (به مدیرمسئولی مرحوم مهندس عزت‌الله سحابی) بود و همچنین در سال 1379 به اتهام همکاری با شورای فعالان ملی-مذهبی بازداشت شده بود.

احتمال بازداشت مرتضوی
نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس در رابطه با پرونده تامین‌اجتماعی گفته: این پرونده از مجلس به قوه قضاییه ارجاع داده شده است و ما دیگر نقشی در این پرونده نداریم. وی با اشاره به احتمال بازداشت مرتضوی ادامه داد که این اتفاق با توجه به نظر بازپرس این پرونده ناممکن نیست.

کاهش ارتباط مشایی و احمدی نژاد

شنیده ایم میزان حضور مشایی در ساختمان دانشگاه ایرانیان کاهش یافته، بگونه ای که در هفته های اخیر به ندرت در کنار احمدی نژاد مشاهده شده است.یکی از دلایل تعطیلی جلسه وزرای سابق دولت دهم در ساختمان لادن، حضور مشایی در جلسات بود.

گام اول اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در فراز پایانی ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» آورده‌اند: « لازم است قوای کشور بی‌درنگ و با زمان‌بندی مشخص، اقدام به اجرای آن کنند و با تهیه قوانین و مقررات لازم و تدوین نقشه راه برای عرصه‌های مختلف، زمینه و فرصت مناسب برای نقش‌آفرینی مردم و همه فعالان اقتصادی را در این جهاد مقدس فراهم آورند تا به فضل‌الهی، حماسه اقتصادی ملت بزرگ ایران نیز همچون حماسه سیاسی در برابر چشم جهانیان رخ نماید.»

در فراز فوق، اصول کلی چگونگی اجرای این ابلاغ آمده است که همگی به عهده مسئولانی است که در این امر، وظیفه‌ مشخصی دارند. در این میان، سه نکته اساسی وجود دارد که توجه و پرداختن به آن‌ها در موازات برنامه‌ریزی برای اجرای این ابلاغ، به موفقیت آن کمک می‌کند. این سه نکته عبارتند از: 1- جایگاه اقتصاد در یک نظام سیاسی با تأکید بر انقلاب اسلامی؛ 2- وضعیت فعلی اقتصاد ایران و مسائل پیرامونی آن؛ 3- گم نکردن راه و منحرف نشدن از مسیر.

با توجه به تفصیلی بودن پردازش سه نکته فوق، به‌اختصار به نکته سوم اشاره‌ای می‌شود. سلیقه‌ای بودن تفکر و عمل اقتصادی، از ویژگی‌های اقتصاد ایران پس از انقلاب است که خساراتی را به پیکره نظام و اقتصاد کشور وارد کرده است. به نظر می‌رسد از شروط اولیه موفقیت اقتصاد مقاومتی که امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) سیاست‌های کلی آن را ابلاغ کردند، تشکیل کمیته‌ای تخصصی است که وظیفه آن، تنها مراقبت از نحوه اجرا و تطبیق برنامه‌ها با سیاست‌های کلی باشد تا از رسوخ هرگونه سلیقه نظری و عملی در این سیاست‌ها که آفت بزرگ چنین اقدامات کلانی است، جلوگیری‌ کند.

رئیس جدید کتابخانه ملی منصوب شد

حجت‌الاسلام حسن روحانی طی حکمی سیدرضا صالحی‌امیری را برای چهار سال به ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزید. در حکم رئیس‌جمهور آمده است: «در اجرای تبصره2 ماده5 قانون اساسنامه کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و بند3 مصوبه مورخ 2/6/1381 شورای‌عالی اداری و تأیید هیات امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با عنایت به تعهد و تجربیات ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به مدت چهار سال به‌عنوان «رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران» منصوب می‌شوید.»
مرندی:موسوی و کروبی هنوز روی حرف‌ خود ایستاده‌اند
خبرآنلاین: علیرضا مرندی، نماینده تهران در مجلس در مورد اتفاقات سال 88 با بیان اینکه نقطه‌نظرات مهندس موسوی چندان موافق نظرات مقام رهبری نیست اما فکر نمی‌کردم چنین اتفاقاتی بیفتد، گفت: متاسفانه موسوی و کروبی اظهار ندامت نکردند و هنوز روی حرف‌های خود ایستاده‌اند.

اعتراض اصلاح طلبان به غیبت خاتمی در راهپیمایی 22 بهمن

شنیده ایم در جلسه ای که اصلاح طلبان داشته اند نسبت به غیبت خاتمی در راهپیمایی 22 بهمن اعتراض کرده اند. در این جلسه خطاب به خاتمی گفته شده :" عدم حضور شما در راهپیمایی 22 بهمن با توجه به صدور بیانیه مجمع روحانیون در دعوت از مردم برای شرکت در این راهپیمایی ، یک چهره دوگانه از مجمع روحانیون و شخص شما در میان رسانه ها و افکار عمومی برجای گذاشت.

تاکید روحانی بر استانداری نجار

در جلسه اصلاح طلبان مشهد مطرح شده که آقای روحانی روی استانداری نجار تاکید دارد و ما هم نمی توانیم نظر وی را تغییر دهیم، بنا بر این باید تمرکز خود را روی عملکرد صولت مرتضوی بگذاریم و نقاط ضعف وی را در شهرداری مشهد برجسته و نگذاریم مدیران اصولگرا در این شهر حضور پررنگ تری در مناصب بالای اجرایی داشته باشند.

نگرانی ایران از تحولات اوکراین

سخنگوی وزارت خارجه از تحولات اخیر در اوکراین ابراز نگرانی کرد. مرضیه افخم با اشاره به تحولات اوکراین گفت: مداخله خارجی در تحولات اوکراین می‌تواند اختلافات را تعمیق و اوضاع را وخیم‌تر سازد. وی کشته‌شدن جمعی از مردم و نیروهای دولتی اوکراین در جریان تحولات اخیر را تاسف‌بار خواند و افزود: امیدواریم آشتی ملی و تفاهم بین دولت و مخالفان هرچه زودتر برقرار و بحران کنونی خاتمه یابد.
هیچ مشورتی با من نشده است
آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد با بیان اینکه برای انتخاب استاندار خراسان رضوی هیچ مشورتی با ما نشده است، گفته: دولت به فکر یک استانی که در پیشانی این مملکت است، نیست.

عصبانیت اصلاح طلبان از احمد دنیا مالی

اصلاح طلبان از بازپس گیری استعفای احمد دنیا مالی به شدت عصبانی هستند و می گویند برنامه ریزی ما برای رسیدن به مرحله استیضاح قالیباف با 21 رای در حال اجرایی شدن بود که این پروژه با بازپس گیری استعفای دنیا مالی ناکام ماند. اصلاح طلبان همچنان به دنبال شهردار شدن محسن هاشمی در تهران هستند.

قهر سریع القلم از مطالعات ریاست جمهوری

شنیده ایم محمود سریع القلم در جلسه چهارشنبه شورای سیاستگذاری مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری حاضر نشده و از این مرکز خداحافظی کرده است. علت قهر سریع القلم را اظهارات حسام الدین آشنا عنوان کرده اند که در نامه ای به رئیس صدا و سیما عنوان کرد سریع القلم جزو مشاوران رئیس جمهور نبوده و نیست. انتشار تصاویری از محمود سریع القلم در حالتی که کروات ذارد و به عنوان مشاور رئیس جمهور در اجلاس داووس شرکت کرده بود باعث ایجاد این اختلافات و تنش ها شد.

پاسخ به ادعاها درمورد خلیج‌فارس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جزایر سه‌گانه ایرانی از قدیم‌ متعلق به ایران بوده است و هرگونه ادعایی مبنی بر مالکیت آنها با پاسخ جدی ایران مواجه خواهد شد. عوض حیدرپور اظهار کرد: برای ادعاهای مطرح‌شده از طرف کشورهای بیگانه نظیر قطر و سایر کشورهایی که گاه و بیگاه ادعاهایی را علیه منافع ایران طرح می‌کنند، نباید ارزشی قائل شد. وی تصریح کرد: اگر این کشورها به شناسنامه خودشان مراجعه نمایند، خواهند دید که در کشورهایی نظیر قطر و کویت حتی بسیاری از سکنه‌ای که امروزه بومی این کشورها هستند دارای اصالتی ایرانی‌اند. این عضو مجلس اضافه کرد: اگر گاه رفتاری از این دولت‌ها مشاهده می‌شود که این رفتار در تعارض با تمامیت ارضی ایران است باید این برخورد را رفتاری از طرف یک دولت که می‌خواهد خود را به هر نحوی در مجامع جهانی مطرح کند تعبیر کرد و این سخنان ارزشی بیشتر از این ندارد.

بهبود شرایط سکونت مهدی کروبی

حجت الاسلام و المسلمین سیدهادی خامنه‌ای دبیر کل مجمع نیروهای خط امام در تماسی تلفنی ضمن جویا شدن از آخرین وضعیت مهدی کروبی برای وی آرزوی سلامتی و بهبودی و نسبت به پایان شرایط این سال‌ها اظهار امیدواری کرد.
در این تماس تلفنی فاطمه کروبی اطلاعاتی از آخرین وضعیت حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی ارائه کرده و از انتقال وی به منزل شخصی خود در جماران و بهبود شرایط سکونت خبر داد.

ذخیره ی طلای کشور چقدر است؟

شنیده ایم میزان ذخیره طلای کشور به رقم بیسابقه ای در طول تاریخ کشور رسیده است. بر اساس گزارش صندوق بین المللی پول، در حال حاضر میزان ذخیره طلای ایران بیش از 800 تن و ذخیره ارزی کشور نیز بیش از 110 میلیارد دلار است.

اعزام هیات آزادی سربازان گروگان

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور از اعزام هیاتی به بلوچستان پاکستان جهت مذاکره برای آزادی سربازان گروگان گرفته‌شده خبر داد. علی عبداللهی گفت: ما در حال پیگیری اقدامات لازم برای آزادی 5 سرباز گروگان گرفته‌شده هستیم و در این راستا از روز 30 بهمن‌ماه هیاتی از استانداری سیستان و بلوچستان با مسئولیت معاونت امنیتی استانداری و با حضور نمایندگان دستگاه‌های دیگر به بلوچستان پاکستان رفته‌اند و در حال مذاکره برای آزادی سربازان هستند. وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چه گزارش‌هایی از اقدامات این هیات به دست رسیده است؟ به بیان این نکته بسنده کرد که دراین‌باره به موقع اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

اخبار کوتاه:

* روزنامه «العرب» چاپ لندن که به مراکز تصمیم‌گیری در عربستان سعودی و امارات متحده عربی بسیار نزدیک است، در شماره اخیر خود نوشت: «مسئولان عربستان سعودی به شیخ «تمیم بن‌حمد آل‌ثانی»، امیر جوان قطر، نامه‌ فوری حکومت سعودی را تحویل داده‌اند که در آن، آل سعود، آل‌ثانی را تهدید کرده است که اگر دوحه به سیاست‌هایش در حمایت از جماعت اخوان‌المسلمین ادامه دهد، ریاض را به بازنگری در سیاست‌هایش واخواهد داشت و چه‌بسا ممکن است به تعلیق روابط دوجانبه منجر شود.»!

* به دلیل مشکلات عدیده شهر تهران، قرار شده از قالیباف و استاندار تهران برای شرکت در جلسات هیات دولت بیشتر دعوت به عمل آید.هفته گذشته برای اولین بار از قالیباف برای شرکت در جلسه هیات دولت و بررسی مشکلات شهر تهران دعوت شد.

*
گزارش ها از نوار غزه حاکی از بستن شدن کانال های این منطقه دارد. پس از کودتای نظامیان در مصر و به قدرت رسیدن ژنرال السیسی، تمام کانال هایی که از مصر برای غزه دارو و غذا و لوازم ضروری می بردند مسدود شده و فلسطینی ها در مضیقه بسر می برند. گفته می شود این شکل از سخت گیری حتی در زمان حکومت مبارک هم سابقه نداشته است.

* شنیده ایم یکی از دلایل لغو اجرای افزایش قیمت بنزین از اول اسفند سال جاری، نظرات مخالف اکثر استانداران بود که جهت مشورت به تهران فراخوانده شده بودند.

* شنیده ایم دولت یازدهم نیز تاکنون مطالبات شهرداری را بابت اداره و گسترش مترو نپرداخته است. در دولت گذشته نیز به تسهیلات مصوب و قانونی کمک دولت به مترو پرداخت نمی شد.

* در اتفاقی نادر برخورد یک دستگاه خودرو حمل بار مسافر فرودگاه یزد با بال هواپیما در باند فرودگاه سبب شد خلبان پس از بررسی وضعیت بال هواپیما، مسافرگیری را متوقف و اعلام کند پرواز این هواپیما در چنین شرایطی امکان‌پذیر نیست.

* منابع ترکیه‌ای اعلام کردند بتازگی مقاماتی از ایران به ترکیه سفر کرده‌اند تا دارایی‌های رضا ضراب، تاجر ایرانی بازداشت شده در مورد پرونده فساد اقتصادی در این کشور را پس بگیرند.

* وب سایت آنلاین آموزشی ارتش آمریکا (us.army.mil) پس از نفوذ گروهی از هکتیویست‌های ناشناس و دسترسی به نام کاربری و کلمه عبور پنل مدیریتی، به مدت 4 ساعت از کار افتاد.

* خبرها حاکی است فعالیت واحد آکسفورد دانشگاه آزاد اسلامی در انگلیس هنوز به صورت رسمی آغاز نشده و پذیرش دانشجو در این واحد جنجالی منوط به از سرگیری روابط بین ایران و انگلیس است.

* خبرها حاکی است رهبر جوان کره شمالی حدود 386 میلیون پوند در یک سال برای پرداخت اقلام لوکس هزینه کرده است. این اقلام شامل پیانو، خودرو و هزار سالن تئاتر خصوصی است و این دوبرابر هزینه‌ای است که پدر وی کیم جونگ ایل در سال صرف می‌کرد.

* سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در چهارمین یادواره فرهنگی و دومین مراسم اعطای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون که در قرارگاه شهید مسعودیان شهر اهواز برگزار شد با تاکید بر اینکه باید به نظام آموزشی توجه داشت، گفت: فرهنگ جامعه پزشکی ما به خاطر سیاستهای غیرمطلوب و ناصحیح مشکل دارد و البته نمی‌توان یک روزه، یک شبه و با چوب و چماق آن را تغییر داد، بلکه باید صبوری به خرج داد.

* مجمع روحانیون به‌رغم عدم حضور سران این گروه در راهپیمایی 22بهمن، از حضور مردم در این مراسم تقدیر و تشکر کرد!


https://shoma-weekly.ir/s4MMjO