گفته می‌شود که...

آغاز بی سرو صدای فعالیت ناشر هتاک!/ دیدار اصلاح‌طلبان با هاشمی /بروز اشکال فنی در سایت ثبت نام یارانه نقدی/کاندیدا شدن محمود احمدی نژاد در مجلس/بازداشت یک پیشکسوت پرسپولیس/ کاندیدا شدن در انتخابات به دستور پیامبر/حمایت فتنه‌گران از گروهک‌‌های تروریستی شرق کشور و ...

رسیدگی مجلس به دیدار وزیر ارشاد با یکی از سران فتنه

حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، در‌باره ملاقات علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با محمد خاتمی به‌عنوان یکی از سران فتنه 88 و جلسات خصوصی با وی، اظهار داشت: اگرچه تاکنون مجلس کار خود را شروع نکرده است؛ اما نمایندگان مجلس، دیدارها و ملاقات‌های پشت پرده مسئولان با سران فتنه را محکوم می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: مجلس قطعاً به این موضوع رسیدگی می‌کند. خاطرنشان می‌شود علی جنتی به بهانه تبریک سال نو با محمد خاتمی دیدار داشته و یکی از نزدیکان وی مدعی شده که در این جلسه خصوصی در مورد شعار سال بحث و گفت‌وگو شده است. علی جنتی در پی برخی از اقدامات خود مانند تعطیلی روزنامه‌های ارزشی و همچنین اهانت برخی از روزنامه‌ها و مطبوعات به ارزش‌ها، پایش به مجلس باز شد و در نهایت به دلیل پاسخگو نبودن به پرسش‌های نمایندگان مجلس و همچنین اظهارات خود درباره رفع فیلتر فیس‌بوک، از مجلس کارت زرد دریافت کرد.

ایجاد شکل‌های غربی خانواده در معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری

شنیده‌ها حاکی است تعدادی از افراد با نفوذ در معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، برای ایجاد شکل‌های غربی خانواده در کشور برنامه‌ریزی می‌کنند. این افراد با الگو گرفتن از غرب، عامل خوشبختی خانواده‌ها را شکستن چارچوب‌های خانواده در کشور دانسته، به‌دنبال ترویج شکل‌هایی از خانواده در میان جوانان هستند که این نوع خانواده‌ها در درازمدت آسیب‌های زیادی از جمله فرزندان بدون سرپرست و تک والد را به دنبال دارند. گفته می‌شود این افراد با تشکیل جلسات متعددی در این معاونت، یکی از مشکلات اصلی خانواده‌ها را یکنواخت بودن از گذشته تاکنون دانسته و راهکار اصلی خود را ورود به خانواده‌های تک‌والد، هم‌بالین، تک‌جنسیتی و... عنوان داشته‌اند.

هاشمی رفسنجانی: از وقتی نمی ایم نماز جمعه ها سبک شده است

آقای هاشمی رفسنجانی در مصاحبه‌ای با «روزنامه آرمان» از سبک شدن نماز جمعه‌ها از وقتی که وی دیگر در نماز جمعه حاضر نمی‌شود، سخن گفته است! وی ضمن بیان مأیوس شدن از حضور در نماز جمعه گفته است: «نماز جمعه هم جایی است که باید خیلی کار بکنیم که حرف‌های درست و پخته‌ای بزنیم. مستقیم پخش می‌شود و همه دنیا نگاه می‌کنند. زیبنده نیست آدم این‌طوری حرف‌هایی بزند و نماز و جماعت و اسلام و همه این‌ها را سبک کند

حمایت فتنه‌گران از گروهک‌‌های تروریستی شرق کشور

در حالی که گروهک‌ ریگی و جیش‌العدل ارتباطات روشنی با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم سعودی دارند و گروه‌های تکفیری، آن‌ها را حمایت و تغذیه می‌کنند، پایگاه کلمه (وابسته به اردشیر امیرارجمند، مشاور فراری موسوی) و پایگاه ملی- مذهبی وابسته به عناصر فراری گروهک ملی- مذهبی در اقدامی همزمان سعی کردند این گروهک‌های تروریستی را ایرانی و بومی منطقه سیستان‌وبلوچستان جلوه دهند و به توجیه جنایت‌های تروریست‌ها بپردازند. پایگاه کلمه ذیل خبر مربوط به گروگان‌گیری مرزبانان کشورمان، با تبرئه تروریست‌های مزدور ادعا کرد مرزنشینان به دلیل گرایش‌های مذهبی و قومی و نژادی نه‌تنها در سیستان‌وبلوچستان بلکه دیگر نقاط مرزی، مورد بی‌عدالتی قرار دارند و همین باعث اقدامات خشن جدایی‌طلبانه شده است! این در حالی است که مردم شریف سیستان‌وبلوچستان اعم از شیعه و سنی برای دفاع از تمامیت ارضی و اسلام عزیز، هزاران شهید در دفاع مقدس هشت‌ساله تقدیم انقلاب کرده‌اند. در همین حال، پایگاه ملی- مذهبی نیز بدون آنکه به تزریق دلارهای نفتی به گروهک‌های تروریستی نظیر جیش‌العدل و... اشاره کند، در مطلب مشابهی ادعا کرد ریشه گروگان‌گیری، فقر در منطقه سیستان‌وبلوچستان است. این پایگاه همچنین علیه دستگاه قضایی عقده‌گشایی کرده و از مجازات اشرار و تروریست‌ها و قاچاقچیان ابراز ناخرسندی کرده است. یادآور می‌شود گروهک‌ ریگی در فتنه و آشوبگری سال 88 علناً از فتنه‌گران و سران فتنه پشتیبانی کرده بود!

به خدا قسم، به دستور پیامبر کاندیدا شده ام

با نزدیک شدن زمان انتخابات مجلس عراق، ادعاهای نامزدهای انتخاباتی نیز شکل‌های گوناگون به خود گرفته بطوری که حتی بعضی از آنها اقدام خود را به پیامبر اکرم منتسب می‌کنند!

به گزارش پایگاه خبری "عراق القانون" موفق طه العبیدی، از کاندیداهای "فهرست العربیه" در یکی از بنرهای تبلیغاتی خود نوشته است: "به خداوند متعال سوگند یاد می‌کنم که با دستور پیامبر اکرم(ص) خود را کاندید کرده‌ام". این اقدام "العبیدی" انتقادات فراوان مردم و فعالان سیاسی در عراق را در پی داشته است به طوری که بسیاری از مردم در پایگاه‌های اجتماعی مختلف آن را توهین به پیامبر اسلام و نادیده گرفتن درک و شعور مردم عراق دانسته‌اند.

بی بی سی: کلاه قرمزی،نماد نقض حقوق بشر در ایران است

بی بی سی،رسانه رسمی دولت انگلیس در گزارشی موهن سعی کرده تا برنامه تلویزیونی کلاه قرمزی را مجموعه‌ای در اعتراض به نظام حاکم بر ایران معرفی کرده و هر یک از شخصیت‌های این برنامه را نمادی سیاسی تفسیر کند!

در یکی از گزارش‌های سایت بی‌بی‌سی حتی برنامه کلاه‌قرمزی به عنوان سندی برای نقض حقوق بشر در ایران معرفی شده است! نکته عجیب این است که در هیچ یک از این گزارش‌ها، هیچ استدلال و منطقی برای چگونگی این شبیه‌سازی‌ها صورت نگرفته است.

پیش بینی بروز اشکال فنی در سایت ثبت نام یارانه نقدی
محمود خسروی، معاون وزیر ارتباطات گفت: کمبود پهنای باند و ظرفیت پایین سرورها می‌تواند چالش‌های ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی از طریق اینترنت باشد اما ما قادریم پهنای باند مورد نیاز واحد متولی اجرا را از ظرفیت 10 گیگی خود تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت متولی اجرای ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه نقدی به‌شکل آنلاین نیست، درباره مشکلات احتمالی که در زمینه هجوم کاربران برای ثبت‌نام، احتمال کمبود پهنای باند و در نتیجه قطع دسترسی‌ها به سایت در نظر گرفته شده، اظهار کرد: ما در زیرساخت مشکلی نداریم و در زمینه پهنای باند باید دید که واحد متولی اجرا، پهنای باند مناسب و مورد نیاز را دریافت کرده است یا خیر. اگر میزان پهنای باند تخصیص داده شده مناسب باشد قطعا با مشکلی در افت سرویس‌دهی مواجه نخواهیم بود اما اگر این میزان کم باشد احتمال دارد که شاهد بروز اختلالاتی در عملکرد وب‌سایت در نظر گرفته شده باشیم.

اظهارات جدید به نقل از احمدی‌نژاد

روز گذشته یک سایت خبری نزدیک به قالیباف مدعی شد احمدی‌نژاد در خوزستان لب به سخن گشوده و با همان ادبیات آشنا و همیشگی به دولت روحانی تاخته است. این سایت خبری مدعی شد که محمود احمدی‌نژاد در سفر اخیر خود به خوزستان و دیدار از مناطق عملیاتی در محافلی که در معرض سوال قرار گرفته، عبارات خاصی را در پاسخ بر زبان آورده است.

شوخی گل آقا با امام خمینی

یادم است یک زمانی امام شطرنج را آزاد کرده بودند روزنامه ‏ها نوشتند که حضرت امام فتواشان راجع به شطرنج و موسیقی... آمد. من دو کلمه حرف حساب را با فاکس می‏ فرستادم اطلاعات. آن زمان یک چیزی نوشتم که فقط هم به بیت رفت و فقط هم پیش سید احمد رفت زیر دست امام آمد و آن این بود که حضرت امام که قبلا ماهی اوزون‏برون را آزاد کرده بودند و بعدا شطرنج را آزاد کرده بودند و راجع به موسیقی هم این را گفتند و خدا ایشان را زنده نگه داشته باشد همان اصطلاحی که خود مردم گفتند که خدا ایشان را طول عمر همراه با عزت عنایت بفرماید که به تدریج کم‏کم بقیه چیزها را هم آزاد بکنند تا ما در آخر عمری یک کیفی کرده باشیم، «خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه‏دار».
آقا سید احمد به آقای دعایی گفته بودند که آقا این فاکس ما خراب شده، ایشان فرستاده بودند که آن دستگاه فاکس را درست کنند گفته بود فاکس درست شد، حالا شما یک متنی فاکس کنید که دعایی این دو کلمه حرف حساب را فاکس کرده بود. سید احمد هم بلافاصله خدمت حضرت امام برده بود که امام خندیده بودند. منتها همان یک نسخه بود و ما جز به محارم، دیگر به کسی نگفتیم.

کوچ آسمانی‌ها به هفته‌نامه جدید

خبرگزاری تسنیم نوشت:‌ تیم هفته‌نامه و روزنامه آسمان از هفته آینده با نشریه جدیدی به فضای رسانه‌ای کشور بازمی‌گردند. به نوشته این خبرگزاری، گروهی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب که پیش از این در روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌هایی نظیر شهروند امروز، ایران‌دخت و آسمان فعالیت می‌کردند، در تدارک انتشار نشریه‌ای جدید با مشی اصلاح‌طلبانه هستند.

سردبیری این نشریه برعهده محمد قوچانی سردبیر هفته‌نامه و روزنامه توقیف‌شده آسمان است. این خبر درحالی منتشر شده که جمال خندان وکیل مدافع مدیرمسئول آسمان گفته است: پرونده روزنامه آسمان هنوز در دادسراست و برای آن کیفرخواست صادر نشده است.

بازداشت یک پیشکسوت پرسپولیس

شنیده شد که در پرونده رسیدگی به تخلفات مالی باشگاه پرسپولیس پای یکی از پیشکسوتان باشگاه هم به میان آمده و او چند روز پیش دستگیر شده است. خراسان با اعلام این خبر نوشت؛ این پیشکسوت سابقه حضور روی نیمکت پرسپولیس را هم دارد.

نگرانی‌ امریکا از قرارداد نفتی ایران و روسیه
انتشار اخباری مبنی بر انعقاد قرارداد نفتی میان ایران و روسیه سبب نگرانی مقام‌های ارشد امریکا شد. به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال یک مقام ارشد امریکایی با بیان اینکه هنوز اطلاع جدیدی مبنی بر انعقاد قرارداد نفتی میان ایران و روسیه دریافت نکرده‌ایم، گفت: اما نسبت به انجام این قرارداد نگرانی‌هایی داریم. وی با بیان اینکه این قرارداد ممکن است شامل تحریم‌های امریکا باشد، ادامه داد: «اگر چنین قراردادی انجام شود مغایر با قرارداد موقت انجام شده در اواخر ماه نوامبر میان ایران و 1+5 است و ممکن است باعث اعمال تحریم‌های امریکایی به تمام افراد دخیل در این قرارداد شود
به گزارش ایسنا، ایران و روسیه مذاکرات خود را برای امضای قرارداد نفت در برابر کالا آغاز کرده‌اند. این مذاکرات میان طرفین ادامه دارد اما هنوز فهرست کالاها مشخص نیست.

احمدی‌نژاد نماینده نهاوند میشود؟

شنیده شد که مهدی سنایی نماینده پیشین نهاوند که اکنون سفیر ایران در مسکو است در صفحه فیسبوکش درباره شایعه نامزدی احمدی‌نژاد از این شهرستان نوشته است: در سفر به نهاوند از زبان افراد مختلفی شنیدم که دکتر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیشین ایران قصد کاندیداتوری انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی از نهاوند را دارد. راستش با اینکه این شایعه به شکل گسترده در نهاوند مطرح بود اما من جدی نگرفتم. آقای مهندس علیمرادیان که ایران است برای کاری زنگ زد و برای سرکشی منزلش رفتم که وقت خداحافظی گزارشی را که از یکی از سایت‌های خبری پرینت گرفته بود نشان داد. در این گزارش از قول برخی سایت‌های خبری از بازگشت احمدی‌نژاد به فعالیت‌های سیاسی در انتخابات مجلس دهم و احتمال حضور شخص وی در انتخابات میان دوره‌ای نهاوند سخن رفته بود. در هر صورت فکر کردم در صورت صحت این خبر، چه شود رقابت انتخاباتی پاییز امسال در نهاوند. البته من به دلایل متعدد هم اصل برگزاری انتخابات میاندوره‌ای در نهاوند در سال جاری و هم تحقق این شایعه را بعید می‌دانم.

ارسال پرونده فاطمه هاشمی به دادگاه تجدید نظر

هوشنگ پوربابایی، وکیل مدافع فاطمه هاشمی رفسنجانی از ارسال پرونده موکلش به دادگاه تجدید نظر خبر داد. دادگاه رسیدگی به اتهامات فاطمه هاشمی رفسنجانی هجدهم دی 92 وی را به اتهام نشر اکاذیب به شش ماه حبس که به مدت دو سال تعلیق شده، محکوم کرد.

وکیل فرزند آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به ایرنا گفته است: اواخر سال گذشته به حکم دادگاه اعتراض کردیم و پرونده برای رسیدگی به شعبه تجدید نظر ارسال شد و این دادگاه تاکنون درباره این پرونده تصمیم‌گیری نکرده است.

روایت ولایتی از خداحافظی سریع القلم

پس از رفتن محمود سریع‌القلم از مرکز تحقیقات استراتژیک و دلخوری‌های پیش آمده بین او و حسام‌الدین آشنا که پس از خط خوردن نامش از لیست مشاوران ریاست‌جمهوری ایجاد شد، زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت وی به این مرکز در سال 93 با درخواست برخی اعضا شنیده شده است.
از سویی دیگر نیز علی یونسی که معاونت فقهی حقوقی مرکز تحقیقات استراتژیک را بر عهده داشت، با اسباب‌کشی از این مرکز، به پژوهشکده تحقیقات استراتژیک دینی در قم نقل مکان کرد.
در همین زمینه علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره علت رفتن سریع‌القلم و یونسی از مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: «این افراد کار دیگری داشتند که از مرکز تحقیقات رفتند
ولایتی پیش از این نیز تصریح کرده بود: «با توجه به تغییر مدیریت، برخی افراد شاغل در این مرکز، به ریاست‌جمهوری رفته و در آنجا مشغول به کار شدند، بنابراین دیگر وقتی برای مرکز تحقیقات استراتژیک نداشته‌اند و از میان دو شغل، وظیفه دیگری را انتخاب کرده‌اند

آغاز بی سرو صدای فعالیت ناشر هتاک!

ناشر هتاک به دلیل اقدام برای انتشار کتاب‌هایی با مضمون هتاکی به اهل بیت و قبح‌زدایی از فحشا، فعالیتش از اواخر سال 1390 توسط معاونت فرهنگی وزارت ارشاد وقت متوقف شده بود. این درحالی است که این انتشارات با حمایت‌های دولتی و با استفاده از شرایط مسکوت اواخر سال و تعطیلات نوروز، فعالیت خود را دوباره از سر گرفته است.
بیژن نوباوه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، پیش از این در گفت وگویی بازگشایی نشر چشمه را برخلاف قانون دانسته بود.

نظام اسلامی به من وابسته نیست!

رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس( ۱۳۸۲.۳.۷ )در نقل خاطره‌ای بیان کردند:
امام یک وقت فرمود: «اگر من هم از اسلام روى برگردانم، مردم مرا کنار مى‌گذارند.» راست هم مى‌گفت. مردم امام را به اسلام شناختند؛ به‌خاطر فداکارى و عظمت او در راه اسلام دنبالش راه افتادند، که همه ما، بنده و شما هم همین‌طور هستیم.
اگر ما از این راه منصرف و منحرف شویم، خودمان ضرر مى‌کنیم؛ اما این حرکت و جریان راه افتاده و متوقّف شدنى نیست. حقیقتاً نظام اسلامى به ما و امثال من و شما وابسته نیست. امام یک وقت مى‌فرمود: «نظام اسلامى به من وابسته نیست!» ما واقعاً تعجّب مى‌کردیم، چون امام خالقِ این انقلاب و در واقع پدیدآورنده این نظام بود و واقعاً تفکیک بین بقاى امام و بقاى نظام هم براى ما مشکل بود؛ اما امام قُرص و محکم مى‌گفت نخیر، نظام اسلامى به من وابسته نیست.
حالا وقتى امامِ با آن عظمت، وجودش ملازم با وجود نظام نباشد و با نبودن او این مردم انقلاب و اسلام را حفظ کنند، دیگر امثال من چه جاى حرف زدن دارند که بگوییم اسلام و نظام به من وابسته است! نه؛ صدها نفر از قبیل ما باید قربان اسلام شویم؛ جانمان، مالمان، آبرویمان را بدهیم تا نظام اسلامى بماند و پایه‌هاى آن استوار شود.

شهرام جزایری مشمول عفو نشد
پس از انتشار خبر پذیرش عفو و تخفیف مجازات 920 نفر از متهمان از سوی مقام معظم رهبری، برخی سایت‌ها از احتمال آزادی «شهرام جزایری» به دلیل پایان دوره محکومیتش خبر دادند.
اما مدیرکل زندان‌های استان تهران درباره این گمانه‌زنی‌ها مبنی بر وجود نام شهرام جزایری در فهرست مشمولان عفو به مناسبت روز جمهوری اسلامی (12 فروردین) گفت: «نام شهرام جزایری در کمیسیون عفو مطرح نشده است.» به گزارش ایرنا، «محمود علیزاده طباطبایی»، وکیل شهرام جزایری هم گفته که: «رد مال موکلم به مبلغ 5/48 میلیون دلار پرداخت شده و دوران محکومیت 11 ساله وی نیز تمام شده و این موضوع از سوی اجرای احکام به دادستانی اعلام شده است.» گفتنی است جزایری سال گذشته نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه نوشته و از تمام کارهای خود اظهار ندامت و تقاضای کمک کرده بود.

دیدار اصلاح‌طلبان با هاشمی

جمعی از اصلاح‌طلبان درحالی دیروز با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند که آن‌گونه که جواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی جبهه اصلاح‌طلبان تشریح کرده است، در این دیدار اصلاح‌طلبان نگرانی خود را از مرحله دوم یارانه‌ها ابراز کردند و خواستار تحقق وعده‌های آقای روحانی شدند. موضوع انتخابات مجلس و نیز ماجرای مرزبانان ربوده شده، از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

ارجاع یک گزارش آبی به شورای عالی امنیت ملی
بر اساس یکی از بندهای تصویب شده در آخرین جلسه شورای عالی آب کشور که پیش از پایان سال گذشته به ریاست حجت الاسلام روحانی رییس جمهور کشورمان برگزار شد، مقرر شده ضمن اولویت دهی به طرح های مرزی در تامین اعتبارات لازم و اجرای آنها، وزارت نیرو گزارشی در این رابطه تهیه و به شورای عالی امنیت ملی ارائه کند.
نامه یک شهروند سنی به هموطنان: جیشالعدل از نام ما سوءاستفاده می‌کند
یکی از شهروندان اهل سنت سیستان و بلوچستان در نامه‌ای خطاب به هموطنان، از این که گروهک تروریستی جیش العدل، از نام اهل سنت برای پیشبرد مقاصد تروریستی خود سوءاستفاده می‌کند، ابراز انزجار کرد.
به گزارش عصرایران در بخشی از متن این نامه آمده است: «جیش العدل، این کارهای غیرانسانی را به اسم دفاع از مردم اهل سنت ایران انجام می‌دهد! این برای من به عنوان یک ایرانی اهل سنت بسیار سخت و سنگین است که افرادی بخواهند به اسم دفاع از من و هم کیشان من، دست به چنین جنایت‌های فجیعی بزنند
ابتکار بودجه ای دولت در سال جدید
در حالی که بر اساس بند "و" تبصره 15 قانون بودجه سال 93، دولت موظف شده بود آیین نامه اجرایی معافیت کارگاههای کشاورزی تحت شمول نظام صنفی کشاورزان از پرداخت سهم بیمه کارفرمایان را تهیه و ابلاغ کند، بر اساس ابلاغیه یک مسئول ارشد اجرایی، آیین نامه اجرایی بند 100 قانون بودجه سال 90 کل کشور، به عنوان آیین نامه این بند از قانون بودجه امسال تفویض شده است.

گفته‌های صالحی از دوران وزارت خارجه
علی‌اکبر صالحی وزیر خارجه پیشین ایران و معاون فعلی رئیس‌جمهور درباره برخی محرمانه‌ها در دوران مسئولیتش در برنامه مستند تلویزیونی دوربین دوم گفت: حضرت آقا در سخنانی اشاره کردند که دولتمردانی از دولت سابق و دولت فعلی نظرشان بر مذاکرات با آمریکا بر سر موضوع هسته‌ای است.

بنده این افتخار را داشتم که خدمت آقا برسم و با ایشان صحبت کنم. نظر ایشان این است که آمریکا قابل اعتماد نیست... با این حال در نهایت اجازه مذاکره صادر شد و در عید سال 1392 مطرح کردند که با مذاکره با آمریکا به‌طور موضوعی درباره مساله هسته‌ای مخالفتی ندارند و راه را هموار کردند و گفتند این مسیر را بروید تا اتمام حجتی باشد و مردم بدانند که نظام و دولتشان از هیچ روشی که مصلحت، حکمت و عزت در آن باشد، فروگذار نیست تا دفع شر کند و اگر طرف مقابل تمکین نکند ما اتمام حجت کرده‌ایم.

بخشنامه عجیب دولت سعودی
در بخشنامه‌ای که دولت عربستان سعودی به دفاتر رسمی ثبت احوال خود ارسال کرده، ممنوعیت استفاده از 50 نام اعلام شده است. در این بخشنامه تأکید شده است که والدین هیچ تازه متولد عربستانی‌، از این به بعد حق ندارند این 50نام را برای فرزند خود انتخاب کنند.
در این میان نامهایی به چشم می‌خورد که ممنوع شدنشان واقعاً عجیب به نظر می‌رسد، به طور مثال: ملکه، امیر، عبدالناصر و یا نبی.

احتمال تعطیلی روزنامه تهران امروز

پس از آن‌که روزنامه تهران امروز روز گذشته منتشر نشد، مدیرمسئول این روزنامه دلیل عدم انتشار تهران امروز در سال جدید را تامین نشدن کاغذ برای چاپ روزنامه عنوان کرد.

حسین قربانزاده درباره احتمال تعطیلی «تهران امروز» در صورت ادامه این وضع به مهر گفت: هیچ چیز مشخص نیست. ولی تا این لحظه متاسفانه ما نتوانسته‌ایم کاغذ روزنامه را تهیه کنیم. براساس این گزارش، روزنامه «تهران امروز» ارگان مطبوعاتی «جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی» به دبیرکلی مرتضی طلایی است.

ضارب شهید علی خلیلی متواری شد
احسان اسکندری وکیل شهید علی خلیلی و خانواده وی اظهار داشت: در حال حاضر پیگیر شکایت مجدد از بیمارستانهایی هستیم که از پذیرش علی خلیلی در شب حادثه خودداری کرده بودند.
وی ادامه داد: رضایتی که شهید خلیلی و پدرش درباره این پرونده اعلام کرده بودند، مربوط به ضربه وارده بوده است و ربطی به فوت نداشت، به همین دلیل با شهادت علی خلیلی این شکایت را دوباره پیگیری می‌کنیم.
اسکندری با بیان اینکه ضارب علی خلیلی پس از به جریان افتادن مجدد این پرونده، متواری شده است، گفت: در صحبتی که با خانواده او داشتم، آنها را متقاعد کردم که فرزندشان را برای معرفی به مرجع قضایی راضی کنند.
اتهام‌زنی امریکا به دو شرکت ایرانی و یک فرد چینی
یک فرد چینی، یک ایرانی و دو شرکت ایرانی از سوی امریکا به اتهام صادرات محصولات مرتبط با غنی‌سازی اورانیوم به ایران در فهرست تحریم قرار گرفتند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «سی هی چنگ»، 34 ساله روز هفتم فوریه در فرودگاه هیترو لندن دستگیر شد و اکنون منتظر دور دوم محاکمه خود به اتهام صدور برخی محصولات به ایران و نقض تحریم‌ها است. محصولات ادعایی نوعی از سنسورهایی هستند که می‌توانند برای سانتریفیوژها مورد استفاده قرار بگیرند.

محاکمه مامور متهم در پرونده ستار بهشتی

دادگاه مامور پلیس فتا، متهم در پرونده ستار بهشتی، روز سه‌شنبه به اتهام قتل شبه عمد در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت برگزار می‌شود. به گزارش ایرنا‏، ستار بهشتی وبلاگ‌نویسی ایرانی بود که از سوی پلیس فتا به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شد و سه روز پس از بازداشت درگذشت.

به گفته گیتی پورفاضل وکیل مدافع اولیای دم ستار بهشتی، موکلانش در دادگاه رسیدگی به اتهام قتل شبه عمد مامور پلیس فتا در این پرونده شرکت نخواهند کرد. وی تاکید کرد: اولیای دم ستار بهشتی معتقد به قتل عمد در این پرونده هستند و قتل شبه عمد را قبول ندارند.

آغاز عزل روسای دانشگاه‌ها در سال ۹۳
وزیر علوم طی حکمی حجت‌الاسلام فخرالدین اصغری آق مشهدی را به سمت سرپرست دانشگاه مازندران منصوب کرد. به گزارش مشرق، رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی حکمی حجت‌الاسلام فخرالدین اصغری آق مشهدی را به سمت سرپرست دانشگاه مازندران منصوب کرد.
در حکم انتصاب سرپرست جدید دانشگاه مازندارن، آمده است: امید است با توکل به خداوند سبحان، ماموریت و وظایف سرپرستی دانشگاه مازندران را برپایه قوانین، سیاست‌ها وبرنامه‌های مصوب به انجام رسانید.
بایسته است با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، راهبردهای دولت تدبیر و امید و جلب همکاری دانشگاهیان و صاحب‌نظران، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری ایفا نمایید.
وزیر علوم در نامه‌ای از خدمات احمد احمدپور رئیس سابق دانشگاه مازندران در زمان تصدی این مسئولیت قدردانی کرد. اصغری آق مشهدی عضو هیئت‌علمی و دانشیار حقوق دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه مازندران و مدیریت گروه حقوق و ریاست دانشکده حقوق این دانشگاه از جمله سوابق وی است.

آخرین وضعیت پرونده 2روزنامه توقیف شده
وکیل مدافع مدیران مسئول روزنامه‌های «بهار» و «آسمان» آخرین وضعیت پرونده این دو روزنامه توقیف شده را تشریح کرد. به گزارش مهر، «جمال خندان» گفته که پس از صدور حکم دادگاه درباره روزنامه بهار به رأی اعتراض کرده و پرونده برای بررسی نهایی به دیوان عالی کشور ارسال شده است.
در رأی شعبه 76دادگاه کیفری، زمان توقیف 6 ماهه روزنامه بهار اعلام شده اما در این حکم به زمان شروع توقیف اشاره‌ای نشده است. به گفته وی، پرونده روزنامه آسمان نیز هنوز در دادسرا است و برای آن کیفرخواست صادر نشده است.

دیدار محرمانه هیأت‌های فلسطینی و اشغالگران
شبکه المیادین اعلام کرد: هیأت فلسطینی به ریاست صائب عریقات و هیأت صهیونیستی به ریاست تسیپی لیونی جمعه شب به مدت 5 ساعت گفت و گوهای محرمانه و به دور از چشم رسانه ها در بیت المقدس برگزار کردند. مارتین ایندیک فرستاده آمریکا در مذاکرات سازش هم در این دیدار حضور داشته است.

روایتی ازدوران بازداشت 3 تبعه آمریکایی در ایران

سایت خبری آمریکایی «مین‌پست» در گفت‌وگویی با شین باوئر، فرد آمریکایی که همراه دو آمریکایی دیگر به نام‌های سارا شورد و جاشوا فتال، به‌دلیل ورود غیرقانونی به کشورمان مدتی در بازداشت بودند درباره آن دوره از زبان وی نوشته است که چگونه این سه نفر در زندان اوین با برخورد خوب نگهبانان و امتیازها و امکانات ویژه استقبال شده‌اند.

به گزارش سایت انتخاب او در بخشی از این گفت‌وگو تاکید کرده است: از سیاست‌های آمریکا در قبال منطقه خاورمیانه خسته شده‌ایم.

ایران مسئول بازداشت ما بود، اما آمریکا در ایجاد محیط سیاسی که به این اتفاق منجر شد، نقش داشته است. مشکل اقدامات آمریکا این است که پیامدهای سنگینی دارد که بیشتر مردم عادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

درمان خواننده تروریست در تل آویو
اخبار رسیده از بیروت پایتخت لبنان حاکی است که فضل شاکر معروف به «خواننده تروریست» که دوست و همدست أحمد الأسیر معروف به شیخ فتنه‌گر بوده، برای درمان به سرزمینهای اشغالی رفته است. گفته می‌شود، وی در حال حاضر در یکی از بیمارستانهای اسراییل بستری است و حال مناسبی ندارد.

رسیدگی به اتهامات محمدرضا رحیمی
پس از صدور کیفرخواست برای محمدرضا رحیمی و ارسال پرونده او به دادگاه کیفری استان تهران، این پرونده برای رسیدگی به شعبه 76 این مرجع قضایی ارجاع شده است.
به گزارش ایسنا، قاضی افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان از ذکر عناوین اتهامی معاون اول دولت احمدی‌نژاد و همچنین توضیح دادن درباره اینکه آیا رحیمی بیش از 20 عنوان اتهامی دارد یا خیر، خودداری کرده است. پیش از این دادستانی تهران روز شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۲ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که از محمدرضا رحیمی تحقیق به عمل آمده و در حال حاضر با صدور قرار وثیقه‌ مناسب و تأمین آن، آزاد است.
سخنگوی قوه قضائیه نیز در نشست خبری 12 اسفند در پاسخ به سؤالی درباره صحت صدور قرار مجرمیت یکی از مسئولان دولت سابق در پرونده‌های بیمه و ارز و وجود 25 یا 29 عنوان اتهامی برای او، گفت: اصل موضوع صحیح است و قرار مجرمیت برای این فرد صادر شده است، اما از شمار اتهامات مطلع نیستم و در صورت اطلاع هم نمی‌توانستم بیان کنم.

اخبار کوتاه:

*احمد ناطق‌نوری درباره نامزد شدن برادرش در انتخابات مجلس دهم گفت که برادرم گفته، در هیچ انتخاباتی نامزد نمی‌شود و وقتی بگوید نه، یعنی نه.

* اخبار رسیده از شهر کرمانشاه حاکی از آن است که دو روز پیش تعدادی از جوانان عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) هنگامی که شاهد کم‌کاری شهرداری این شهر در فاطمی کردن حال و هوای شهر بودند، در اقدامی داوطلبانه چند هزار پوستر فاطمی را در نقاط مختلف این شهر نصب کردند؛ اما تنها چند ساعت بعد از نصب این پوسترها، نیروهای شهرداری کرمانشاه به‌صورت شبانه و به‌دلایل نامعلوم اقدام به پاره و محو کردن پوسترها کردند.

*بتازگی دلالان اعضای بدن با رسم جدولی بر دیوار یکی از خیابانهای پرتردد بیماران کلیوی در تهران، به شیوه خود به ساماندهی بازار خرید و فروش کلیه اقدام کرده‌اند.

*علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به شهادت علی خلیلی طلبه ناهی از منکر، گفت: مجلس در تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر که لازمه اصل هشتم قانون اساسی است، کوتاهی کرده است. من در جریان تدوین این طرح هستم و به مشکل برخورده است، چراکه هیچ نهادی حاضر نیست مسؤولیت آن را بپذیرد.

https://shoma-weekly.ir/wsfCx5