گفته می‌شود که...

آغاز به کار یک سایت انتخاباتی/ نوه امام کاندیدای شورای شهر/ رسایی:اعتراضات مردم در قم سازماندهی شده نبود!/ جلسه ی جوانان در درکه و دعوت از هاشمی/ حلقه انحرافی و برگزاری همایش های ایرانیان خارج از کشور/ پرونده‌ای دیگر برای مرتضوی/ تکنولوژی جدید در پیراهن های فوتبال/فیس بوک هک شد و...

هشدار شدیداللحن فعالان عربستان به شاه سعودی!
  فعالان سعودی موسوم به «یوم الکرامه» که پیش‌تر خواستار انتفاضه مردمی در روز 15 مارس آینده شده‌اند، با صدور بیانیه‌ای شدیداللحن درباره سرانجام پاسخگو نبودن واقعی به مطالبات مردمی به شاه عربستان سعودی، هشدار دادند. این بیانیه شامل هفت درخواست است که از میان آن‌ها می‌توان به پارلمان منتخب و کنار گذاشتن رئیس شورای وزیران از قدرت و تضمین استقلال دستگاه قضا و آزادی بیان و قلم و آزادی تمامی زندانیان سیاسی اشاره کرد. این بیانیه تأکید کرد: ملت عربستان در روز جمعه 11 مارس سال 2011 خواستار اصلاحات سیاسی از شما شدند و هشت هزار نفر از شیوخ و علما و فرهنگیان و شهروندان، بیانیه ملی حقوق و مؤسسات را امضا کردند؛ اما اصلاحاتی که شما به آن‌ها دادید، چیزی نبود که آن‌ها می‌خواستند. این گروه تأکید کردند: ما به یاری خدا تصمیم داریم در روز جمعه کرامت مصادف با 15 مارس به اعتصاب مسالمت‌آمیز و تظاهرات کرامت دست بزنیم تا مطالبات خود را با وجود فعالیت رسانه‌ای شدید سعودی برای تخریب وجهه‌مان برآورده کنیم.

آمریکا؛ عوامل ما را آزاد کنید!
  سایت «ایران فردا» اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای که به مناسبت فرا رسیدن سالروز حصر خانگی مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، منتشر کرده است، خواهان آزادی این سه تن (سران فتنه 88) شد، در حالی‌که زندان‌های مخفی آمریکا در جهان و زندانی‌شدن انسان‌های بی‌گناه در این زندان‌ها بدون برگزاری هیچ محاکمه‌ای، مورد انتقاد مجامع بین‌المللی است، وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای مداخله‌جویانه خواهان آزادی سران فتنه می‌شود. به‌نظر می‌رسد در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و باتوجه به انتقادات فتنه‌گران نسبت به عدم حمایت آشکار آمریکا از سران فتنه، سران ایالات متحده تلاش دارند با انتشار چنین بیانیه‌هایی، به‌نوعی نشان دهند که به فکر عوامل خود در ایران هستند و با این نمایش، با ایجاد امیدواری در دل فتنه‌گران به حمایت‌های غرب، آن‌ها را برای انتخابات آتی آماده کنند و مجدداً آن‌ها را برای بازی و نقش‌آفرینی، برای خود مهیا کنند!  بنا بر این گزارش، وزارت خارجه آمریکا همچنین در این بیانیه، مقامات جمهوری اسلامی را متهم کرده است که با بازداشت روزنامه‌نگاران، در پی محدود کردن بحث آزاد سیاسی هستند.

پس از سازمان ملل و آمریکا ،فرانسه هم از اخراج منافقین از عراق حمایت کرد
بعد از سازمان ملل و آمریکا که رای به خروج منافقین از عراق داده بودند، فرانسه نیز از خروج منافقین از خاک عراق حمایت کرد. به گزارش دیده‌بان، «فیلیپ لالیوت» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه آمادگی کشورش را برای کمک به هماهنگی با کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به منظور خروج اعضای منافقین از کمپ لیبرتی و انتقال به کشوری ثالث اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی همچنین طرح سازمان ملل برای خروج اعضای منافقین از خاک عراق را بهترین گزینه در حل این مساله خواند. پیش از این نیز سازمان ملل و آمریکا بر ضرورت اجرای طرح خروج اعضای منافقین از خاک عراق تاکید کرده بودند.

واگذاری یک ساختمان جهاد کشاورزی به شورای فرهنگی اجتماعی زنان
بر اساس بررسی کارشناسان یک نهاد نظارتی، طبق ابلاغیه چندی پیش یک مدیر ارشد دولتی حق استفاده از مهمانسرای سازمان جهاد کشاورزی استان یزد واقع در شهر تهران در اختیار شورای فرهنگی اجتماعی زنان قرار گرفته و سازمان ثبت اسناد نیز موظف به تغییر نام مالک این ساختمان شده است. بر اساس گزارش نهاد مذکور، این موضوع در حالی اتفاق افتاده که طی سالهای اخیر، همسر رییس جمهور به عنوان یکی از شرکت کنندگان فعال شورای مذکور محسوب شده و این واگذاری باعث بروز شبهاتی در تصمیم گیری اخیر دولت می شود.

آغاز رسیدگی به پرونده خرید 10 هزار تن گندم آلوده
بر اساس بخشنامه یکی از مسئولان عالی رتبه اجرایی، مقرر شده تعدادی از بازرسان دستگاههای دولتی، ضمن رسیدگی دقیق و فوری به قرارداد خریداری 10 هزار و 647 تن گندم مشکوک به آلودگی "قارچ فوزاریوم" که در آن گندم به صورت کپک زده و بادزده در می آید، مقصران این موضوع را که در سال زراعی 1389-1390 رخ داده شناسایی و به نهادهای قانونی ذی ربط معرفی کنند.

هشداردرباره انتشارغیرقانونی اوراق‌مشارکت
شنیده شد که یک نهاد نظارتی چندی پیش با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور هشدار داده است که درآمد این موضوع در قانون بودجه سال 91 پیش‌بینی نشده و فروش اوراق مذکور غیرقانونی است. خراسان نوشت: در حالی که دولت براساس مصوبه مهرماه خود، به وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ماموریت داده بود نسبت به ایجاد شرایط لازم برای عرضه باقیمانده اوراق مشارکت سال 1390 در طول ماه‌های باقیمانده از سال جاری اقدام کند، یک نهاد نظارتی چندی پیش با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور هشدار داده است که درآمد این موضوع در قانون بودجه سال 91 پیش‌بینی نشده و فروش اوراق مذکور غیرقانونی است.

جمع‌آوری مجسمه‌های بودا از فروشگاه‌ها
شنیده شد که مجسمه‌های بودا به عنوان مصادیق تهاجم فرهنگی از فروشگاه‌های کشور جمع‌آوری شد. مهر نوشت: جابری انصاری دبیر ستاد صیانت از آثار فرهنگی گفت: گشت‌های بازرسی در حوزه کنترل الواح فشرده موجود در بازار به صورت روزانه ادامه داشته و طی 5 روز گذشته تعدادی لوح فشرده غیرمجاز و همچنین محصولات آموزشی که فاقد اخذ مجوز تولید بوده‌اند از شهر تهران و شهرستان‌های اطراف جمع‌آوری شده است.

پیگیری مکرر احمدی‏‌نژاد از حال یک پلیس
شنیده شد که استاندار تهران جریان پیگیری مکرر رئیس‌جمهوری از حال مامور انتظامی مصدوم را برای مدیران دماوندی روایت کرد. فارس نوشت: مرتضی تمدن استاندار تهران گفت: البته رئیس‌جمهوری این صحنه را ندید، اما من و وزیر راه و شهرسازی به هنگام ترک شهرستان پردیس به وسیله بالگرد به مقصد اسلامشهر از این حادثه یاد کردیم. وی اضافه کرد: رئیس‌جمهوری بعد از شنیدن جریان این حادثه، سه تا چهار بار تاکید داشت که با این مأمور تماس بگیرید و احوالش را جویا شوید.

مدیری که سه‌شغله شد!
شنیده شد که طی حکمی از سوی رئیس فدراسیون قایقرانی، مسعود مهدوی‌نیا به عنوان سرپرست دبیری این فدراسیون معرفی شد. فارس نوشت؛ مهدوی‌نیا در حالی این سمت را به عهده گرفته است که هم‌اکنون رئیس کمیته آب‌های آرام و رئیس هیات استان تهران است. وی با قبول دبیری فدراسیون، در واقع سه‌شغله شد.

سیم کارت رند وقف امامزاده!
شنیده شد که مخترع روبات نمازخوان، اختراعش را وقف انرژی هسته‌ای کرد. مهر نوشت: این تنها وقف عجیب نیست. اداره اوقاف شهرستان داراب، فروردین ماه امسال یک وقف عجیب را ثبت کرده است. طبق این وقف، شخصی به نام «خلیل مرعشی» یک فقره سیم کارت با شماره رند را وقف آستان مقدس سید علاالدین حسین(ع) پیر مراد داراب کرد. شماره این سیم کارت ۰۹۱۷۷۳۲۱۰۰۰ است و حالا وقف امامزاده این شهر شده است.

ملک‌زاده چهار مدیر کل دیگر را هم برکنار کرد
شنیده شد که رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ۴ مدیر کل دیگر را برکنار کرد. فارس نوشت؛ محمد شریف ملک‌زاده، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در پی انتصابات مکرر، 4 مدیر کل دیگر این سازمان را برکنار کرد. مدیران کل میراث فرهنگی و گردشگری در استان‌های هرمزگان، ایلام، قم و بوشهر برکنار شدند.

آغاز به کار یک سایت انتخاباتی
شنیده شد که حسن سبحانی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به صورت رسمی فعالیت اینترنتی- انتخاباتی خود را آغاز کرد. فارس نوشت: این سایت قرار است آخرین اخبار و برنامه‌های سبحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم را منتشر کند. در این سایت اطلاعاتی شامل زندگینامه و سوابق اجرایی و آثار و فعالیت‌های علمی حسن سبحانی ارائه شده است.

نوه امام کاندیدای شورای شهر می‌شود؟
شنیده شد که نعیمه اشراقی نوه دختری حضرت امام خمینی(ره) که بتازگی با مصاحبه‌های مختلف در رسانه‌ها به عنوان یک چهره سیاسی فرهنگی تبدیل شده است، قصد دارد تا در انتخابات چند ماه آینده شورای اسلامی شهر تهران کاندیدا شود. سروش نیوز نوشت: اشراقی مدتی است در اظهارنظر با رسانه‌های مختلف عملکرد دولت را مورد انتقاد قرار داده و راه اصلاح و حل آسیب‌ها و مشکلات جاری را تغییر نگرش در مدیریت اجرایی می‌داند. گفتنی است انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای سراسر کشور همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری در خردادماه 92 برگزار می‌شود.

رسایی:اعتراضات مردم در قم سازماندهی شده نبود!
شنیده شد که حمید رسایی، در یادداشتی درباره حادثه اخیر قم نوشت: «اعتراضات مردم حاضر در مراسم قم نسبت به رئیس مجلس، حرکت سازماندهی شده به معنای مصطلح آن نبود.» ایسنا نوشت: رسایی این را که در برخی مصاحبه‌ها و یادداشت‌ها منتشر شده، اعتراض مردمی روز 22 بهمن به لاریجانی را اقدامی سازماندهی شده از سوی حلقه انحرافی دانسته‌اند نادرست دانست و نوشت که چنین ادعایی تحریف واقعیت و ظلم به مردمی است که در تشخیص خود برای اعتراض به مسئولی، آدرس را غلط رفته‌اند.

اقدام عجیب یک بانک غیردولتی!
شنیده شد که یک بانک غیردولتی با مسدود کردن بخشی از حقوق کارمندان خود، از آنها خواسته با این پول به سفر بروند.براساس گزارش روزنامه جوان : این بانک غیر‌دولتی چند وقت پیش با انعقاد قراردادی با یکی از شرکت‌های مسافرتی به نام «م‌»بخشی از حقوق کارمندان خود را برای انجام سفر مسدود کرده است. این بانک حدود 15 میلیون ریال از کارمندان خود را به این سفر اختصاص داده است.جالب اینکه این بانک وابسته به یک نهاد اجتماعی اعلام کرده که کارمندان تنها تا 25 بهمن‌ماه فرصت دارند از این امکان سیر وسیاحت بهره بگیرند درغیر این صورت پول به آنها عودت داده نمی‌شود. این ابتکار جالب این بانک غیردولتی درحالی است که تا چندی پیش پرداخت وام‌هایی چون مسکن و ضروری در این بانک به کارمندان به حالت نیمه‌تعلیق درآمده بود.

قوه قضائیه به پرونده مالی احمدی‌نژاد ورود کند
حسن بیادی، نایب رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگوبا هفته‌نامه آسمان درخصوص پرونده 320 میلیارد تومان هزینه کرد بدون سند شهردار پیشین گفت: به هر حال اعضایی که می‌گویند شهردار پیشین تخلف کرده باید اسناد و مدارک خود را رو کنند. من می‌گویم که فاقد سند بودن به معنای تخلف نیست. وی افزود: قوه قضائیه به پرونده مالی احمدی‌نژاد ورود کند.

دلم برای مرتضوی خیلی می‌سوزد
عباس عبدی در شماره اخیر نشریه اصلاح‌طلب آسمان و در بخش «پاسخ به پرسش‌های خوانندگان آسمان» نوشت:درباره آقای مرتضوی هم خبرش را از طریق پیام کوتاه یک خبرگزاری گرفتم، ‌من حس خاصی نداشتم شاید باور نکنید. من از کسانی هستم که خیلی خوب‌تر از آنکه فکر می‌کنید، آقای مرتضوی را می‌شناسم. اگر به نامه‌ای که از زندان نوشتم مراجعه کنید متوجه خواهید شد. هر کاری بکنم، دروغ نمی‌گویم، لذا با صداقت کامل به شما بگویم که دلم برای آقای مرتضوی خیلی می‌سوزد. او یکی از قربانیان وضع سیاسی جامعه ماست و شاید از کسانی که بیش از همه قربانی این وضع شده است. به او به چشم یک قربانی نگاه کنید.

انتقام حاج حسن را به زودی از اسرائیلی‌ها می گیریم
حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس به ایسنا گفت: اگر بخواهیم پیام واقعی شهید حاج حسن شاطری را تبیین کنیم باید بگویم که مردم ما عاشق شهادت هستند و وقتی می‌بینند درِ شهادت باز شده است، با شور و شوق بیشتری در مسیر خدمت به حزب‌الله لبنان می‌آیند، بلکه دشمن آنها را در این مسیر مقدس شهید کند. دشمنان هم بدانند که انتقام حاج حسن را به زودی از اسرائیلی‌ها خواهیم گرفت

جزئیات اخلال در زمان سخنرانی لاریجانی در قم به روایت تصویر
تعدادی از عوامل اخلال در سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم 22 بهمن قم، کسانی بودند که در مجالس سخنرانی برگزار شده توسط یکی از گروه‌های افراطی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در یکی از مساجد قم تحریک و شستشوی مغزی شده بودند.
سخنرانان این جلسات، به جای آنکه در دهه فجر از وحدت و همبستگی سخن بگویند، تا توانستند به تعدادی از مسئولین کنونی کشور از جمله رئیس مجلس حمله کردند و احساسات حاضران را علیه آنها برانگیختند. به شهادت فیلم‌هائی که از این جلسات گرفته شده و فیلم سخنرانی ناتمام رئیس مجلس در 22 بهمن، تعدادی از اخلالگران افراد تحریک شده در جلسات آن گروه افراطی بودند.

غارت منابع نفتی مصر توسط رژیم صهیونیستی
 وزیر نفت مصر از غارت 480 میلیارد دلاری منابع نفتی مصر در صحرای سینا خبر داد. بگزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از پایگاه خبری الوطن، مهندس "اسامه کمال" با اشاره به تشکیل یک کمیته فنی در وزارت نفت مصر برای بررسی میزان سرقت از منابع نفتی مصر توسط رژیم صهیونیستی گفت: براساس گزارش این کمیته میزان سرقت منابع نفتی مصر توسط اسرائیل بین سالهای 1346 تا 1356، 480 میلیارد دلار تخمین زده شده است که هرگز از سوی حکومتهای سابق مصر از جمله رژیم حسنی مبارک پیگیری نشده است. وی در ادامه افزود: ملت مصر هرگز از اعاده حقوق از دست رفته خود دست نخواهد کشید و غارت منابع نفتی خود توسط رژیم صهیونیستی را از مجرای قانونی و در دادگاههای بین‌المللی پیگیری خواهد کرد. اسامه کمال با اشاره به قطع صادرات گاز مصر به رژیم صهیونیستی افزود: درحال حاضر صدور گاز مصر به رژیم صهیونیستی متوقف شده و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

دولت مرسی مقصر نیست
شیخ‌الاسلام، مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس با اشاره به برخی بد‌اخلاقی‌هایی که طی سفر احمدی‌نژاد به مصر صورت گرفت، گفت: من بعید می‌دانم دولت مرسی نقشی در این قضایا داشته باشد و این اقدامات توسط متعصبین و معارضین سوری صورت گرفته است.

واکنش به تحریف سخنان محصولی
رجا:روابط عمومی جبهه پایداری، طی اطلاعیه‌ای ضمن گلایه از تحریف سخنان صادق محصولی در همایش 34 سال پایداری در مقابل فتنه و انحراف که در تاریخ 26 بهمن 91 برگزار شد‌ از برخی نمایندگان مجلس که بدون توجه به محتوای سخنان وی به اظهار‌نظر‌های غیر‌منصفانه پرداخته‌اند، گلایه کرد.

فیس بوک هک شد
باشگاه خبرنگاران:فیس بوک اعلام کرد که هدف مجموعه‌ای از حملات سازماندهی شده از سوی هکرها قرار گرفته است اما در این میان مدعی شده که شواهدی مبنی بر ربایش اطلاعات کاربران آن شبکه اجتماعی از سوی هکرها وجود ندارد.
گلایه های قالیباف
فارس:محمدباقر قالیباف، شهردار تهران با اشاره به اینکه از برخی گله دارم، گفت:گاهی می‌شنوم که حرف‌هایی زده می‌شود و بعضاً این حرف را به جامعه نیز می‌کشانند و در رسانه‌ها نیز مطرح می کنند که «شهرداری در این چند سال چه کاری برای مردم انجام داده است»؟

جنجال پست‌گرفتن پسر مرسی
واحد مرکزی خبر:در مصر جنجالی در رابطه با انتصاب غیرمنتظره پسر رئیس جمهور در یک سمت بالا در وزارت حمل و نقل هوایی ایجاد شده است.

زمان انتخاب نامزدی رهروان
ایسنا:بهروز نعمتی عضو هیات رئیسه فراکسیون رهروان ولایت از انتخاب نامزدی مورد نظر این فراکسیون برای انتخابات ریاست‌جمهوری در اواسط اسفند ماه خبر داد.

پیگیری پرونده‌های زمین‌خواری
باشگاه خبرنگاران:محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 با بیان اینکه مجلس پرونده‌های زمین‌خواری را پیگیری می‌کند،گفت:مجلس و کمیسیون اصل 09 پرونده‌های زمین‌خواری را پیگیری کرده و در برخی موارد با نامه‌نگاری‌های لازم خواهان تسریع در رسیدگی به این پرونده‌ها شده‌اند.

پدرم هیچ ترس و واهمه ای ندارد
خبرآنلاین:یاسر هاشمی گفت:من آقای هاشمی را از صاحبان این انقلاب می‌دانم، اگر روزی به یک جمع‌بندی برسد که بخواهد بیاید، قطعاً این تصمیم را می‌گیرد و می‌آید. هیچ ترسی و هیچ نگرانی ندارد.

پرونده‌ای دیگر برای مرتضوی
الف:محمد دهقان عضو هیات رئیسه مجلس نهم در مورد اتهامات مرتضوی گفت: ما طبق تحقیق و تفحصی که داشتیم درباره فروش سؤالات کنکور با اطلاعاتی که داشتیم برای ما مسجل بود که آقای مرتضوی در این پرونده تخلف کرده است لذا رسماً تخلف وی را در صحن علنی قرائت کردیم و پرونده‌های دیگری هم بود که البته وی هنوز محکوم نشده‌ و لذا مطرح نمی‌کنیم و ما در کل او را برای هیچ منصبی در نظام اسلامی مناسب نمی‌دانیم .اگر آقای مرتضوی با پرونده‌هایی که دارد بخواهد دوباره در هر اداره‌ای استخدام شود در گزینش رد خواهند شد.

امیری‌فر:شکایت می کنم
تابناک:حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امیری‌فر رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری با بیان اینکه «من نگفته‌ام که «زنده باد بهار» را مقام معظم رهبری به کار برده‌اند»گفت:انتساب این مطلب به من کذب محض است.

نمی‌خواهم به هیچ ائتلافی بپیوندم
باشگاه خبرنگاران :حجت‌الاسلام حسن روحانی عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به اینکه آیا به ائتلاف 1+2 خواهید پیوست یا خیر گفت: من نمی‌خواهم به هیچ ائتلافی بپیوندم.

پیگیری شکایت از رسایی
آصف:حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، حاکم شرع دادگاه ویژه روحانیت اعلام کرده است: رسیدگی به پرونده شکایت آیت ا... هاشمی‌رفسنجانی از رسایی به زودی در دستور کار دادگاه ویژه روحانیت قرار می‌گیرد.

حلقه انحرافی و برگزاری همایش های ایرانیان خارج از کشور
بر اساس اطلاعات موثق، حلقه انحرافی قصد دارد از اواسط اسفندماه همایش‌هایی را تحت عنوان همایش ایرانیان خارج از کشور، در کشورهای ترکیه، امارات، سوئد، هلند، چین، ترکیه و آلمان با اهداف انتخاباتی آغاز کند و به‌صورت سریالی ادامه دهد. گفتنی است برای برگزاری هریک از این جلسات، به‌صورت میانگین ۵۰ هزار یورو هزینه در نظر گرفته شده است.

جلسه ی جوانان در درکه و دعوت از هاشمی
روز گذشته جمعی از جوانان اصلاح طلب در منطقه درکه تهران گرد هم آمدند تا موضوع دعوت از هاشمی رفسنجانی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را کلید بزنند. در این جلسه مباحثی پیرامون تبیین ضرورت کاندیداتوری هاشمی مطرح شد و حاضران معتقد بودند هر چه سریعتر باید فضایی رسانه ای در این باره شکل بگیرد.

ملاقات 3 ساعته ی مرتضوی با اژه ای در زندان
یک منبع آگاه از ملاقات چند ساعته مابین حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه با سعید مرتضوی سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در زندان خبر داد و گفت:‌ در این ملاقات دو نفره، سخنگوی قوه قضائیه مباحثی درباره کناره‌گیری سعید مرتضوی از سرپرستی سازمان تأمین اجتماعی و وحدت بیشتر مجلس و دولت اشاره کرده است.

کسی که مردم رابه اختلاف بکشد عاقل نیست
به گزارش روزنامه تهران امروز، آیت‌الله جوادی‌‌آملی از مراجع تقلید قم در دیدار جمعی از محققین و پژوهشگران از کشورهای مختلف جهان، که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا برگزار شد، طی سخنانی به تشریح جایگاه عقل در آموزه‌های وحیانی پرداخت و گفت: جریان عقل دور از هویت انسان نیست چرا که عقل در درون هویت ماست.وی دعوت به وحدت را از مصادیق رفتار عقلایی از دیدگاه قرآن دانست و گفت: کسی که به وحدت دعوت نمی‌کند، کسی که با عمل مردم را به اختلاف می‌کشاند در فرهنگ قرآن عاقل نیست، سرّش آن است که هوس او را به سمت و سوی خاص خویش فرا می‌خواند.

احمدی‌نژاد با مدل پوتین-مدودف به ۲۰سال ریاست‌جمهوری می‌اندیشد
محمدرضا باهنر، نایب‌رییس‌مجلس با بیان اینکه احمدی‌نژاد با مدل پوتین- مدودف به 20سال ریاست‌جمهوری می‌اندیشد، گفت: دوقطبی هاشمی- احمدی‌نژاد دیگر برای دولت برش ندارد، برای همین احمدی‌نژاد دنبال ایجاد یک دوقطبی جدید است.
روزنامه "اعتماد" نوشت: باهنر که با سایت خانه ملت گفت‌وگو کرده با بیان اینکه بسیاری افراد که امروز با احمدی‌نژاد دعوا دارند وزیران دولت او بودند، افزود: متاسفانه دولت نهم و دهم در موضوع تغییر سمت مدیران خیلی خشن‌تر عمل کرد، حتی این دولت، خود اصولگراها را نیز هر از چند گاهی عوض می‌کرد. دولت آقای احمدی‌نژاد از ابتدا که بر سر کار آمد تا به حال که به ماه‌های پایانی دولت نزدیک می‌شویم، نیروهای بسیاری را تغییر داده است، جالب اینجاست که بسیاری از کسانی که با رییس‌جمهور دعوا دارند، کسانی هستند که قبل از این وزیر خود رییس‌جمهور بودند؛ ما این کار را ظلم به نظام می‌دانیم و قبول نداریم.

چه دستی در کار است که خبرها فورا به کیهان می رسد؟!
ماجرای اخراجی ها در بخش فارسی صدای آمریکا و بازتاب وسیع آن در میان رسانه های اپوزیسیون، تبدیل به یک سریال دنباله دار شده است.
روزنامه کیهان نوشت: پایگاه اینترنتی رادیو کوچه با اشاره به دور جدید اخراج گردانندگان بخش فارسی VOA نوشت: با اعلام رسمی بخش نیروی انسانی در ساعت های پایانی روز دوازدهم فوریه به کارکنان تحریریه صدای آمریکا و پس از گذشت یک سال و اندی از فعالیت «کاوه باسمنجی» در تحریریه رسانه وزارت امور خارجه آمریکا، هفته گذشته به کار وی در بخش فارسی پایان داده شد. باسمنجی روزنامه نگار پر سابقه ای است که پیشتر مدیر «بی بی سی» در واشنگتن بود. او پس از پایان ماموریت اش در آمریکا مدتی به دفتر لندن آن رسانه اعزام و سپس با توافق مدیر وقت صدای آمریکا «رامین عسگرد» به صدای آمریکا آمد. از سویی گفته می شود دیگر همکار وی «رودابه بختیار» نیز برای مدتی در بخش تحریریه هم کاری نخواهد کرد. در هفته های گذشته «کیانوش سنجری» نیز که گفته می شود به دلیل عدم توافق مالی با بخش مالی و اداری قراردادش با این رسانه ادامه نیافته، پس از نزدیک به سه سال با صدای آمریکا قطع رابطه کرده است.
اما پایگاه اینترنتی خودنویس از زاویه دیگری به ماجرا پرداخته و با عصبانیت از خبررسانی کیهان ابراز تعجب می کند که چگونه صدای اخراج ها به سرعت به کیهان رسید؟! و از این طریق می کوشد ماجرای اخراج افراد یاد شده از صدای آمریکا را در کیهان ردیابی کند و می گوید؛ فقط جمهوری اسلامی از این اتفاقات در صدای آمریکا سود می برد.

هاشمی : وقایع تلخ قم اوج بداخلاقی سیاسی بود
هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از وقوع برخی بداخلاقی‌های سیاسی در کشور بویژه حادثه 22 بهمن در قم اظهار کرد: وقایع این شهر در روز 22 بهمن، اوج بداخلاقی‌های سیاسی در کشور بود. قم، شهر مرجعیت و خیزش انقلاب اسلامی است و اتفاقات رخ داده در این شهر آن هم در روز 22 بهمن، روز جشن ملی مردم ایران به هیچ‌وجه در شأن نظام جمهوری اسلامی نبود و کام دلسوزان نظام و مردم را تلخ کرد.
روزنامه "رسالت" در ادامه نوشت، هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: ابعاد این حادثه و حوادث مشابهی که از گذشته تاکنون در نقاط دیگر کشور شاهد آن بوده‌ایم، حاکی از وجود و تقویت جریانی ناسالم از افراطی‌گری در کشور است که اگر در گذشته به طور جدی مورد بررسی قرار می‌گرفت و با علل و ریشه‌های آن برخورد می‌شد، دیگر شاهد تکرار این‌گونه بداخلاقی‌های کور سیاسی در کشور نبودیم.

دولت دنبال دوقطبی کردن فضاست
روزنامه "آرمان روابط عمومی" نوشت: رفتار دولت به‌گونه‌ای است که معتقد است به دلیل محبوبیتی که دارد، می‌تواند هر تصمیمی بگیرد و با هر تصمیم همراهی و همدلی مردم را هم با خود همراه کند. این دیدگاه پیامدهایی دارد که آثار آن در حوزه‌های گوناگون دیده می‌شود. این موضوع را در رابطه با انتخابات آینده نیز می‌توان تحلیل کرد و این سوال را مطرح نمود که آیا دولت به دنبال فضاسازی و ایجاد شرایطی است که بخواهد همچون انتخابات گذشته فضای سیاسی کشور را دو قطبی کند؟ در واقع مشاهده می‌شود کسانی به دنبال دوقطبی کردن هستند که می‌خواهند افرادی که در برخی از تصمیم‌گیری‌ها تاثیر دارند را تخریب کنند و البته تفاوتی نمی‌کند فردی که قرار است تخریب شود آیت‌ا... ‌هاشمی باشد یا حدادعادل یا قالیباف یا هرکس دیگر.

تکنولوژی جدید در پیراهن های فوتبال
انجمن بین المللی اتحادیه فوتبال(IFAB) که مسئول تدوین مقررات مربوط به فوتبال می باشد به همراه فیفا تصمیم دارند که استفاده از تراشه های الکترونیکی در پیراهنهای بازیکنان فوتبال را مجاز کنند تا وضعیت سلامت بازیکنان در زمین فوتبال را کنترل کنند .
این تراشه در یقه پیراهن بازیکنان قرار گرفته و ضربان قلب ، درجه حرارت بدن و مسافت دویده شده بازیکن را مشخص می کند . قوانین فعلی بازی فوتبال ، استفاده از هرگونه تماس الکترونیکی مابین بازیکنان و مربیان را ممنوع می کند .

اخبار کوتاه
   *  طارق ابوحذیفه‌ الشمالی» سخنگوی گروه تروریستی ارتش آزاد، اعلام کرد: ما نیمی از نیروهای خود را برای مبارزه با رهبری شیعه به عراق اعزام کرده‌ایم، زیرا آن‌ها سنی‌ها را مورد ظلم و ستم قرار می‌دهند! الشمالی افزود: برخی از تروریست‌های ارتش آزاد از مقر مرکزی در عربستان سعودی برای رفتن به عراق و کمک به مخالفان دولت عراق در الانبار دستور مستقیم دریافت کردند و از طریق اربیل وارد خاک عراق شدند. وی همچنین فاش کرد: ما دستور مستقیم کشتار شیعیان و اخراج آن‌ها از عراق را داریم، به‌خصوص پیروان جبهه صدر و حکیم که اکثریت شیعیان عراق را تشکیل می‌دهند.
   *  نشریه بلومبرگ آلمان در یادداشتی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف باوجود تحریم‌ها نوشت: باوجود اینکه تحریم‌ها دسترسی ایران به مواد خام مانند آلومینیوم و فولاد مارایجینگ را محدود کرده؛ اما باعث شده‌ که تهران «راه‌حل‌های خود را برای نو‌آوری‌های بعدی در زمینه فناوری» پیدا کند. ایران از نظر فناوری پیشرفته‌ترین کشور خاورمیانه است.
   *  به‌تازگی یکی از اعضای تشکیلات موسوم  به سازمان حقوق بشر احواز به نام  «علی.ک» که در انگلیس به ادعای خودش مشغول فعالیت حقوق بشری(!) است، بیانیه‌ای اعتراضی صادر کرده و در آن به ضدانقلاب و دیگر فعالان حقوق بشر به‌ویژه شیرین عبادی تاخته که چرا برای فعالیت‌های حقوق بشری تبعیض قائل می‌شوند؟
   *  بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی در یادداشتی نوشت که از جنبش سبز (فتنه) دیگر چیزی باقی نمانده است. این یادداشت با اظهار ناراحتی از گذشت دو سال از آخرین حضور خیابانی فتنه‌گران، آن را نشانه زوال فتنه سبز دانست و از سخنان بعضی اصلاح‌طلبان برای مرزبندی با این جنبش، ابراز نارضایتی کرد.
   *  «غیث عبدالاحد» خبرنگار عراقی که در ماه‌های گذشته بین گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه به گشت‌وگذار پرداخته، در گزارشی فاش کرد، تشکیل یک «گردان نظامی» در سوریه کار بسیار ساده‌ای است که تنها برای آغاز، به یک نیرو و ۳ تا ۴ هزار دلار سرمایه نیاز دارد. وی افزود: عناصر شبه‌نظامی نیروهایشان را از میان جوانان بیکار داخلی یا عناصر خارجی جذب می‌کنند و معمولاً از سوی کشورهای خارجی تأمین تسلیحاتی و مالی می‌شوند.
   *  بر اساس آمار وزارت دفاع بریتانیا، حدود ۴۵۰ هلی‌کوپتر و هواپیمای بدون سرنشین ارتش بریتانیا در طول پنج سال گذشته در عراق و افغانستان، به علت خرابی، سقوط یا گم شدن، از بین رفته‌اند(!) بیشترین آمار تلفات این هواپیماها مربوط به مدل «دزرت هاوک ۳» بوده است.   
   * بر اساس اخبار موثق، یکی از دلایل اصلی استعفای پاپ، تن ندادن به فشارها و خواسته‎های صهیونیست‎ها بوده است. صهیونیست‌ها از وی خواسته بودند علیه اسلام موضع‌گیری کند که وی نپذیرفت. گفتنی است پس از شش قرن، این نخستین بار است که یک پاپ از مقام خود استعفا می‌کند.



https://shoma-weekly.ir/stgwge