گفته می‌شود که...

آشوبگران 88 وفاداران به نظام جمهوری اسلامی؟!/ تبریک نوروزی احمدی نژاد به هاشمی/ کاندیدایی که با خواب نما شدن آمد/ ارسال انبوه پیامک های نوروزی برای یک مدیر/ تبلیغ مشایی در فرودگاه امام خمینی(ره)/ انیمیشن قالیباف در قامت میتی‌کومان و....


اعتراف به نشر اکاذیب علیه ایران و سوریه
به‌تازگی یک رسانه انگلیسی زبان به نام Scoop Independent News در پی هجمه گسترده رسانه‌ای درباره تحولات خاورمیانه، اعترافاتی از برخی مسئولان انگلیسی بدین ترتیب نوشته است: «گزارشگر اسبق سی‌ان‌ان طی اعترافی اظهار داشته من دستورهایی را برای دستکاری اخبار و بزرگنمایی وقایع سوریه و ایران دریافت کرده‌ام.» «آمبر لیون» گزارشگر ویژه سی‌ان‌ان فاش کرد طی مأموریت کاری‌اش برای این شبکه، دستوراتی را دریافت کرده است که براساس آن، موظف به انتشار اکاذیب درباره مسائل سوریه و ایران بوده است. همچنین از او درخواست شده برخی اخبار را که انتشار آن، مطلوب دولت آمریکا نیست را حذف کند. وی اظهار داشته «قالب اصلی رسانه‌های آمریکا، فعالیت عمدی در زمینه ایجاد جنگ روانی علیه ایران در اذهان عمومی است. سیاست‌های آمریکا رسانه‌های این کشور را وادار کرده تا موافقت عمومی را برای حمایت جمعی برای حمله نظامی به ایران جلب کند.» لیون همچنین فاش کرد که سناریوی مشابهی پیش از آغاز حمله به عراق نیز به کار گرفته شده بود که براساس آن، حمله به این کشور صورت گرفت. هم‌اکنون «بزرگنمایی‌های پی‌درپی رسانه‌ای» متوجه ایران و سوریه شده است.

وحشت صهیونیست‌ها از موشک‌های حزب‌الله
«ایال ایزنبر»، فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی، در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» گفت: موشک‌های حزب‌الله نسبت به راکت‌هایی که در جنگ سال 2006 (جنگ 33 روزه) علیه رژیم صهیونیستی استفاده کرد، دقیق‌تر و قوی‌تر شده است. اظهارات این فرمانده صهیونیست در حالی بیان می‌شود که سید‌حسن نصرالله، دبیر‌کل حزب‌الله لبنان، بارها اعلام کرده است که آمادگی حزب‌الله برای جنگ با رژیم صهیونیستی، از همیشه بیشتر است. ایزنبر به هاآرتص گفت: حزب‌الله می‌تواند با پنج هزار موشک که هرکدام بین 300 تا 800 کیلو وزن دارند، تل‌آویو را هدف موشکباران قرار دهد. این ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی افزوده است: بر اساس محاسبه من، روزهای نخست نبرد، روزهای بسیار سختی خواهد بود و ما اکنون روی سناریویی کار می‌کنیم که در آن، روزانه بیش از یک‌هزار موشک، رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد.

آشوبگران 88 وفاداران به نظام جمهوری اسلامی هستند؟!
به گزارش روزنامه تهران امروز، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، معترضان به انتخابات ریاست‌جمهوری پیشین این کشور را «وفاداران به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی» توصیف کرد.به گزارش شریان نیوز، به نقل از سایت رسمی دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، وی در سخنانی به مناسب سالگرد رفراندوم جمهوری اسلامی، گفته است: «معترضان یا منتقدان به نتایج انتخابات که به خیابانها آمدند، اکثریتشان به جمهوری اسلامی و قانون اساسی وفادار هستند.
یک گروه‌هایی هم می‌آیند و شعارها و خواسته‌های دیگری دارند.» هاشمی رفسنجانی حضور گروه‌ها و دسته جات مختلف در اعتراضات مردمی را با تظاهرات انقلاب اسلامی مقایسه کرده و ادامه داده است: «در آن زمان هم در میان دریای مردم که به سمت میدان آزادی می‌رفت و اکثریت راه امام و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را می‌خواستند، بودند افرادی هم که شعارهای خودشان را می‌دادند و خواسته‌های حزبی خود را مطرح می‌کردند، کسی هم مخالفت نمی‌کرد.» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران ادامه داد: «در تظاهرات سال ۸۸ هم یک عده‌ای ‌آمدند و شعارهایی دادند. اما اکثریت اعتراض‌کنندگان به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸، نظام جمهوری اسلامی را می‌خواهند و اعتراضات آنان جنبه اصلاحی دارد و با اصل مخالفتی ندارند.»

تبریک نوروزی احمدی نژاد به هاشمی
برخی اطرافیان هاشمی رفسنجانی می گویند: "آقای احمدی نژاد در تماس تلفنی با هاشمی رفسنجانی تحویل سال جدید را به وی تبریک گفته و برای او سال خوبی آرزو کرده است."

لغو سفر مشایی به 3 کشور اروپایی
برخی نزدیکان مشایی از لغو سفر وی به سه کشور اروپایی در هفته اول نوروز خبر می دهند. در این سفر قرار بود مشایی به مناسبت عید نوروز دیدارهایی با ایرانیان خارج کشور داشته باشد اما به دلایلی این سفر لغو شد. برخی کشورهایی اروپایی در ماه های اخیر از ایرانیان در بدو ورود انگشت نگاری می کنند.

ادعای فیلتر مشایی!
فرارو:سایت دولتی شبکه ایران مدعی شد که ارسال پیامک‌هایی که حاوی نام فامیل رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد است، با اختلال و فیلترینگ مخابرات روبروست.

درخواست غضنفری از نامزدها
جهان:مهدی غضنفری وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری و ضرورت استقلال ارزی ، باید نامزدهای ریاست جمهوری طرحهای خود را در خصوص تامین ارز از محل درآمدهای غیرنفتی به مردم ارایه کنند تا آنها تصمیم گیری کنند.

پناهیان:رئیس ستاد ابوترابی‌ نیستم
تسنیم: علیرضا پناهیان مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها اعلام کرد: من رئیس ستاد انتخابات محمدحسن ابوترابی‌فرد نیستم.

دستگیری ۲۰ امام زمان دروغین در قم
آرمان روابط عمومی نوشت:  یک منبع آگاه در گفت‌وگو با سایت قم فردا اعلام کرد که در یک ماهه گذشته بیش از 20 نفر با عنوان مدعیان دروغین امام زمان در مسجد مقدس جمکران دستگیر شده‌اند. برخی از افراد منحرف قصد داشتند در آستانه عید نوروز و با استفاده از شلوغی مسجد مقدس جمکران قم به مهدویت و امام عصر(عج) توهین کنند که خوشبختانه نتوانستند هیچ اقدامی انجام دهند. بیشتر افراد دستگیرشده ارتباط خود را با برخی عناصر ضددین خارج از کشور اعلام نموده‌اند این افراد در زندان هم ادعاهای واهی خود را تکرار می‌کردند. برخی از این امام زمان‌های دروغین دستگیرشده که تیم هایی را در سطح مسجد مقدس جمکران قم داشته‌اند با ایجاد شبهه در رابطه با مهدویت قصد تخریب حضرت ولیعصر(عج) را داشته و می‌خواستند به ساحت مقدس امام عصر(عج) توهین کنند که خوشبختانه با هوشیاری به موقع سربازان گمنام امام زمان(عج) در مسجد مقدس جمکران و در محوطه حیاط مسجد در حین جوسازی و طرح ادعاهای واهی دستگیر شده‌اند.

نتیجه جمع بندی کمیته راهبردی خاتمی
اعضای کمیته راهبردی محمد خاتمی که متشکل از افرادی چون حجاریان، جلایی پور، علوی تبار، عبدی و خانیکی هستند در گزارشی به جمع بندی دلایل نیامدن خاتمی پرداخته و معتقدند وی قطعا برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام نخواهد کرد. دبیری این جلسات را هادی خانیکی بر عهده دارد.

بازگشایی سفارت انگلیس در ایران
شنیده ایم دولت انگلیس تلاش دارد سفارت خود را در تهران بازگشایی نماید. رایزنی های وزارت خارجه این کشور تاکنون به نتیجه نرسیده و بعید است تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این سفارتخانه بازگشایی شود.

برگزاری میتینگ جریان انحرافی
جریان انحرافی که خود را برای یک متینگ بزرگ انتخاباتی آماده می کند، به رابطین استانی اش دستور اعزام دو تا سه هزار نفر را به تهران صادر کرده است. در این میتینگ قرار است از کاندیدای این جریان با شعارهایی چون "زنده باد بهار" در یک استادیوم ورزشی رونمایی شود. شنیده ایم پوسترها و پرچم های این مراسم سفارش داده شده است.

روزی 1000 موشک آماده شلیک به تل‌آویو
بر اساس گزارش وطن امروز، یک ژنرال ارشد ارتش رژیم صهیونیستی گفت: حزب‌الله اکنون می‌تواند با 5 هزار موشک تل‌آویو را هدف قرار دهد که این میزان 10 برابر قدرت حزب‌الله در سال 2006 است. ایال ایزنبر، فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی هاآرتص گفت: موشک‌های حزب‌الله نسبت به راکت‌هایی که در جنگ سال 2006 (33 روزه) علیه اسرائیل استفاده کرد، دقیق‌تر و قوی‌تر شده است. اظهارات فرمانده اسرائیلی در حالی بیان می‌شود که سید‌حسن نصرالله، دبیر‌کل حزب‌الله لبنان بارها اعلام کرده آمادگی حزب‌الله برای جنگ با رژیم صهیونیستی از همیشه بیشتر است.
ایزنبر به هاآرتص گفت: حزب‌الله می‌تواند با 5 هزار موشک که هرکدام بین 300 تا 800 کیلو وزن دارند، تل‌آویو را هدف موشکباران قرار دهد. ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی افزود: بر اساس محاسبه من، روزهای نخست نبرد، روزهای بسیار سختی خواهد بود و ما اکنون روی سناریویی کار می‌کنیم که در آن روزانه بیش از یکهزار موشک اسرائیل را هدف قرار می‌دهد. اسرائیل در 21 تیر‌ماه 1385 حملات همه‌جانبه خود علیه حزب‌الله لبنان به بهانه اسارت 2 نظامی اسرائیلی را آغاز کرد اما پس از 33 روز جنگ تمام‌عیار ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ با رزمندگان مقاومت حزب‌الله لبنان به زانو در‌آمد. در این جنگ حزب‌الله توانست با استفاده از جنگ نامتقارن، حریف مقتدر و تا دندان مسلح خود را شکست دهد.

حسن روحانی من ساکت فتنه نیستم
حسن روحانی در جلسه جامعه وعاظ با رد سکوت خود در دوران پس از انتخابات 88 گفته است:" من در دوران فتنه حداقل چهار بار موضع گیری کرده ام و اگر سخنان من انعکاس مطلوب و گسترده ای پیدا نکرد مسوول آن بنده نیستم."

کاندیدایی که با خواب نما شدن آمد
یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در توجیه کاندیداتوری خود مدعی شده است:" من در خواب یکی از مراجع اهل سیر و سلوک را دیدم و ایشان به من گفته تو چرا برای ریاست جمهوری ثبت نام نمی کنی؟ پس از این خواب بود که عزمم را برای ثبت نام جزم کردم."

دستور دولت برای افزایش50میلیونی تیراژ روزنامه ها
خراسان نوشت: بر اساس دستورالعملی که اخیرا توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور به حسینی وزیر ارشاد ابلاغ شده، مقرر شده است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجام یک برنامه ریزی 5 ساله، مقدماتی را فراهم کند که بر اساس آن 254 میلیون نسخه به تیراژ روزنامه های کشور طی 5 سال آینده اضافه شود که 50 میلیون نسخه از آن در سال 92 خواهد بود. همچنین مقرر شده 306 میلیون نسخه نیز به شمارگان دیگر نشریات، طی 5 سال آینده اضافه شود.

هاشمی: قطعا کاندیدا نخواهم شد
هاشمی رفسنجانی در دیدارهای اخیر خود با چهره های سیاسی گفته است:" به احتمال 90 درصد در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نخواهم شد مگر آنکه یک مطالبه عمومی در کشور شکل گرفته و بنده احساس تکلیف نمایم. هاشمی در ضمن تاکید کرده وظیفه خود را در این دوره مهیا کردن شرایط برای ورود کاندیداها به صحنه رقابت سیاسی می داند.
جریان انحرافی و تامین هزینه های انتخاباتی
جریان انحرافی جهت ایجاد انشقاق در جریان اصولگرایی به صورت مستقیم و یا با واسطه، سراغ برخی چهره های اصولگرا رفته و آن ها را ترغیب به کاندیداتوری کرده است.به این افراد وعده داده شده هزینه های انتخاباتی آنان تامین خواهد شد.

تحریم ایران انگلیس را به دردسر انداخت
شرکت انگلیسی بی‌پی اعلام کرد قصد دارد تولید گاز از میدان بروس در دریای شمال را که به دلیل تعطیلی میدان مجاورش در پی تحریم ایران صرفه اقتصادی‌اش را از دست داده است، متوقف کند. به گزارش تسنیم، شرکت بریتیش پترولیوم احتمالا زودتر از موعد تعیین شده تصمیم به تعطیلی فعالیت‌های خود در میدان گازی بروس در دریای شمال خواهد گرفت، مگر اینکه راهی برای از سر‌گیری تولید در میدان مجاور آن یعنی میدان رهوم که به دلیل تحریم‌ها علیه ایران بسته شده، پیدا شود.
بر اساس گزارش وطن امروز، بی‌پی اعلام کرده بدون استخراج گاز از میدان رهوم که می‌تواند میزان تولید گاز از این 2 میدان را به بیش از 2 برابر افزایش دهد، توجیه اقتصادی کافی برای ادامه فعالیت در میدان گازی بروس وجود ندارد. بی‌پی تولید گاز در میدان رهوم را در نوامبر 2010 به دلیل تحریم‌های غرب علیه ایران متوقف کرد. بر اساس تحریم‌ها، مبادلات مالی با یکی از سهامداران این میدان گازی که یکی از واحدهای شرکت ملی نفت ایران است، ممنوع اعلام شده است. تعطیلی زودهنگام هر میدان نفتی و گازی در دریای شمال ضربه‌ای به دولت انگلیس محسوب می‌شود که اخیرا اقدامات کاهش مالیاتی را برای تشویق به ادامه کار تاسیسات نفت و گاز فرسوده و قدیمی اجرایی کرده است. هشدار بی‌پی در حالی منتشر می‌شود که از چند روز قبل به دلیل سردی هوا و قطع پیش‌بینی نشده تولید، قیمت گاز در انگلیس افزایش یافته است. سخنگوی وزارت انرژی و تغییرات آب و هوایی انگلیس از اظهار نظر درباره راه حل دولت برای موضوع تحریم‌ها خودداری کرد.

معاون سابق:صحبت نمی کنم
فرارو:احمد شیبانی رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بنده به هیچ وجه از سمت خود به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو استعفا نکرده‌ام و قبل از تعطیلات و در آخرین روزهای سال گذشته به من گفتند که این سمت را تحویل دهم.وی در پاسخ به پرسش که علت این برکناری چه بود ادامه داد:‌ بنده تمایلی ندارم که در این مورد صحبت کنم و در مورد مشکلات دارویی کشور که سال گذشته به آن مواجه بودیم هم صحبت نمی‌کنم.

پرتاب نارنجک به مقبره کوروش
الف:هنگام تحویل سال نو، فرد ناشناسی، با پرتاب یک نارنجک دستی، که معمولا در چهارشنبه سوری استفاده می‌شود، دیوار مقبره کوروش را مورد اصابت قرار داد و آن را سیاه کرد.گفته می شود پس از انفجار نارنجک، بخشی از بدنه آرامگاه سیاه شد و فردی که قصد داشت سیاهی را تمیز کند، توسط نگهبانان پاسارگاد پایین آورده شد.به گفته یکی از فعالان میراث فرهنگی، هیچ شخصی در این ماجرا شناسایی نشد.

دردسر ارسال انبوه پیامک های نوروزی برای یک مدیر
خراسان نوشت: پس از آنکه یکی از مدیران کل مستقر در پایتخت، برای تبریک سال نو، از سامانه پیامکی سازمان خود استفاده و چندین پیامک را برای تعداد زیادی از مردم تهران ارسال کرد، بازرسان یک نهاد نظارتی در اولین روز کاری بعد از پایان تعطیلات نوروزی، با احضار وی خواستار مشخص شدن منابع مالی ارسال این پیامک ها شده اند و قرار است طی هفته جاری جلسه رسیدگی به این موضوع برگزار شود.

حذف 39 معاون و مدیرکل خراسان‌رضوی در 9 ماه
روزنامه آرمان روابط عمومی نوشت: شنیده شد که سال 91 با همه فراز و فرودها، تلخی‌ها و شیرینی‌ها و گاه گرانی‌ها که گوی نظارت و کنترل را بادلیل و بی‌دلیل از دست مسئولان ربوده بود، تمام شد. عزلی که با واگذاری کرسی استانداری خراسان‌رضوی به فروزان‌مهر و رفتن صلاحی استاندار سابق خراسان‌رضوی در چند ماه کمتر تا پایان دولت دهم امضا شد و دومینوی عزل و نصب‌ها تا روزهای پایان سال و با خبرهایی از جنس عزل و نصب معاونان استاندار خراسان‌رضوی و مدیران کل خراسان‌رضوی ادامه یافت. کمتر از 9 ماه 36 معاون و مدیرکل از جمع مسئولان استانی به وسعت خراسان‌رضوی با اطلاع و بی‌اطلاع حذف می‌شوند.

روایت باهنر از جریان انحرافی
براساس گزارش تهران امروز، محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه مهندسین اسلامی در نشست خبری گفت: جریان انحرافی را قبول ندارم. عبارت حلقه انحرافی بهتر است. این حلقه خودش مایل است که جریان و بزرگ‌تر از شکل واقعی آن نامیده شود. افراد عضو این حلقه به‌دنبال ماجراجویی سیاسی هستند و نه خردگرایی. برای همین، مواردی را در کشور با ادبیات خشن مطرح می‌کنند و رویکردشان بر اساس اتفاق نیست و بیشتر به‌دنبال شهرت هستند. آنها می‌خواهند به هر دلیلی مشهور شوند ولو اینکه به آنها فحش داده شود. این حلقه کاری از پیش نمی‌برد ولی بالقوه باید مراقب آنها بود تا ناهنجاری در کشور ایجاد نکنند اما بالفعل امکان کاری در کشور ندارند.

نظر بروجردی درمورد دیپلمات خاطی
باشگاه خبرنگاران:علاءالدین بروجردی نماینده مجلس با اشاره به سانحه تصادف دیپلمات مست سعودی با یک شهروند کشورمان گفت: بارها اعلام کردیم که در این زمینه اقدامات لازم انجام شود و برخورد جدی با دیپلمات خاطی سعودی یک ضرورت غیر قابل انکار است.

انیمیشن قالیباف در قامت میتی‌کومان
پارسینه نوشت: اخیرا یک انیمیشن برای محمدباقر قالیباف (شهردار تهران و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری) در اینترنت منتشر شده است که وی را در قامت میتی‌کومان و به همراه «علامت مخصوص شهرداری تهران» نمایش می‌دهد. نکته‌ی جالب در این انیمیشن، تقلید صدای قالیباف با «لهجه‌ی مشهدی» است.

فرار مفسر ورزشی متهم به جاسوسی
خبرنگار ورزشی که به جاسوسی علیه جمهوری اسلامی متهم شده بود از ایران گریخت و پناهنده شد.به گزارش جام، این روزنامه‌نگار و مفسر ورزشی پس از صدور قرار تامین و آزادی موقت، از ایران خارج شده و درخواست پناهندگی کرده است.این خبرنگار ورزشی به عنوان کارشناس با برنامه ورزش از نگاه و شبکه جام جم همکاری می‌کرد. وی همچنین مجری یکی از شبکه‌های رادیویی کشور بود.
او که همراه تیم‌های ورزشی ایران به عنوان خبرنگار به کشورهای مختلف اعزام شده، طی یک و نیم سال گذشته در شبکه فیزیک TV که از امارات پخش می‌شود، به عنوان تهیه کننده و مجری فعالیت می‌کرد.به نوشته جام وی به علت جاسوسی علیه جمهوری اسلامی ایران در زندان اوین حبس شده بود و پس از آزادی موقت از ایران فرار می‌کند. سروندی به بهانه کار در شبکه ماهواره ای دو ماه در امارات به سر می‌برد و یک ماه در ایران. رفت و آمدهای مکرر او بین تهران و دبی باعث تردید و سپس لو رفتن فعالیت‌های جاسوسی او شد.

نامزدی‌ام پابرجاست
فارس: مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نامزدی خود در انتخابات خرداد92، تاکید کرد: نامزدی‌ام برای انتخابات آتی ریاست‌جمهوری پابرجاست.

شوخی پورمحمدی با ده‌نمکی
باشگاه خبرنگاران:حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه فیلم رسوایی در مجموع صحنه‌پردازی‌های خوب و نتیجه‌گیری قابل قبولی داشت،‌ گفت: به آقای ده‌نمکی گفتم اگر خواستید اخراجی‌های جدید بسازید سوژه‌هایش ما هستیم که از اخراجی‌های3 هم گذشته ایم.

صدای دلخراش شکنجه پسر پدر را کشت
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: یک مرد بحرینی هنگام شکنجه پسرش به دست مأموران آل خلیفه، دچار سکته شد و جان سپرد. عبدالغنی الریس الدرازی، 65 ساله اهل منطقه الدراز پس از بازداشت پسرش "احمد عبدالغنی الریس الدرازی" به دست نیروهای رژیم آل خلیفه، برای پیگیری پرونده وی به مرکز پلیس "البدیع" مراجعه کرد که ناگهان با فریادهای دلخراش پسرش زیر شکنجه جلادان آل خلیفه مواجه گردید. به گزارش خبرگزاری ابنا، شدت فشار روحی از شنیدن صدای شکنجه شدن به قدری زیاد بود که این پدر دچار سکته شد. متأسفانه نیروهای موجود در پاسگاه پلیس نسبت به وی بی‌توجهی کردند و این شهروند بحرینی جان سپرد. حسین عبدالغنی الریس الدرازی، فرزند دیگر این شهید بحرینی چندی پیش در تیراندازی نیروهای رژیم آل خلیفه در تظاهرات مسالمت آمیز زخمی شده بود.

سخنگوی بی‌سخن دولت
تهران امروز نوشت: غلامحسین الهام در حالی آذر 91 از سوی احمدی‌نژاد به عنوان سخنگوی دولت معرفی شد که پیش از آن نیز در دولت نهم سخنگویی دولت را برعهده داشت. وی اواخر سال 84 به عنوان سخنگوی دولت انتخاب شد و ابتدا به شیوه معمول دوره‌های پیشین ریاست‌جمهوری جلسات سخنگویی هفتگی را پی گرفت اما در آغاز سال 87 در آستانه تغییرات کابینه، اخلالی در روند برگزاری این جلسات، به‌وجود آمد و سپس تعطیل شد. وی از زمان انتصابش به سمت سخنگویی در دولت دهم تاکنون در بحبوحه جنجالهای اقتصادی و سیاسی تاکنون هیچ‌گونه نشست خبری با خبرنگاران برگزار نکرده است و تنها در حاشیه برنامه‌ها مانند دیگر مسئولان به برخی سوالات خبرنگاران پاسخ می‌دهد.

نزدیکان دولت صلاحیت ندارند
خانه ملت:کمال الدین پیرموذن نماینده مجلس با ارزیابی آرایش گروههای سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری گفت:از طیف دولت برخی از افراد نزدیک رئیس جمهور که زمزمه نامزدی آنها شنیده می شود اصلا صلاحیت لازم برای مملکت داری را ندارند.

نامزدی‌ام قطعی نیست
تسنیم:علیرضا زاکانی دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی مدعی شد؛ نامزدی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری قطعی نشده است.

نظر آیت‌ا... سیستانی درباره کافی نت داری
شبستان:آیت‌ا... سیستانی در پاسخ به سوالاتی نظر خود در زمینه شغل کافی‌نت‌داری را اعلام کرد.در بخش پرسشها وپاسخهای پایگاه اطلاع رسانی آیت‌ا... سیستانی آمده است: ایشان در پاسخ به سوالی فردی در زمینه شغل کافی نت داری با توجه به اینکه اینترنت کاربردهاى مختلف (اعم از حلال و حرام) دارد، تصریح کردند:اگر بتوانید کنترل کنید که استفاده نامشروع نشود اشکال ندارد.

جهان، همان اروپاست!
جهان:مایکل مان سخنگوی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز در پاسخ به سوال خبرنگاران ایرانی در آلماتی قزاقستان درباره آنچه نگرانی جهانی درباره برنامه ایران نامید، گفت:منظور من از اجماع جهانی، کشورهای اروپایی است!

اقدام عجیب سعودیها
العالم:هیات امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی در اقدامی بسیار عجیب به زنان اجازه داد به شرط حضور یکی از محارم، اقدام به راندن موتور سیکلت کنند.

استاندار تهران چقدر حقوق می‌گیرد؟
شنیده شد که استاندار 52ساله تهران می‌گوید اگر دوباره به دوران جوانی بازگردد صد درصد در علوم زمین‌شناسی فعالیت خواهم کرد. صراط نوشت؛ مرتضی تمدن افزوده است که ماهانه 3 میلیون تومان حقوق می‌گیرم و برای ریاست‌جمهوری هم کاندیدا نمی‌شوم چون این پست در قد و قواره من نیست و باید آدم پایش را اندازه گلیمش دراز کند.

شورای شهر رشت منحل شد
شنیده شد که محمد آقاجانزاده در سیزدهمین نشست هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایات از شوراهای اسلامی گیلان اظهار کرد: با توجه به مشکلات به وجود آمده در شورای اسلامی رشت و عدم تشکیل جلسات شورا و نیز انحراف از وظایف قانونی که موجب کندی ‌کار در امور جاری شهرداری شده است، انحلال شورای اسلامی شهر رشت به تصویب هیات حل اختلاف گیلان رسید و برای تصویب نهایی به هیات مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات از شوراهای اسلامی کشور ارجاع شد.  فردا نوشت؛ وی افزود: طبق ماده 85 اصلاحی قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، پس از تصویب نهایی انحلال تا برگزاری انتخابات دوباره و تشکیل شورای جدید، استاندار جانشین آن شورا می‌شود.

تبلیغ مشایی در فرودگاه امام خمینی(ره)
شنیده شد که همزمان با آغاز سال جدید و تعطیلات نوروزی که بر حجم مسافران داخلی و خارجی به شدت افزوده شده است، از برخی مانیتورهای فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تصاویری از اسفندیار رحیم‌مشایی و جملاتی کوتاه از وی پخش می‌شود. بی‌باک نوشت؛ اگرچه برخی اتفاقات و شرایط آتی قطعا می‌تواند این عزم را متوقف نماید اما در حال حاضر از اقدامات مشایی و دولتی‌ها بوی کاندیداتوری اسفندیار رحیم‌مشایی بر مشام می‌رسد و این موضوع آنچنان قوت گرفته است که حتی عده‌ای از اعلام رسمی کاندیداتوری نیکزاد نیز تنها به عنوان به طفره بردن اذهان عمومی و احیانا محک و سنجش وضعیت رای دولت تعبیر می‌کنند.

یک وزیر دیگر کاندیدای انتخابات!
شنیده شد که اخیراً احتمال کاندیداتوری «حمیدرضا حاجی‌بابایی» وزیر آموزش و پرورش قوت گرفته و گفته می‌شود که وی نیز کاندیدای انتخابات خواهد شد. جهان نوشت؛ حاجی‌بابایی که از آبان‌ماه سال 88 با رای اعتماد مجلس هشتم وزیر آموزش و پرورش شده، در کارنامه خود سابقه چهار دوره نمایندگی مجلس (پنجم، ششم، هفتم و هشتم) از حوزه همدان و مدیرکل آموزش و پرورش همدان را دارد. وی دارای مدرک دکترای الهیات از دانشگاه آزاد است. مشخص نیست که کاندیداتوری حاجی‌بابایی در هماهنگی با مقامات ارشد دولت صورت گرفته یا وی به صورت مستقل وارد عرصه انتخابات خواهد شد.

لنکرانی پروفسور است!
روزنامه تهران امروز نوشت: یک سایت نزدیک به گروه پایداری در گفت‌وگویی با باقری لنکرانی وزیر سابق احمدی‌نژاد از وی به عنوان پروفسور لنکرانی یاد کرد! صراط نوشت: باقری لنکرانی که از او به عنوان کاندیدای نهایی پایداری نام برده می‌شود،پزشک و متخصص بیماری‌‌های گوارش و کبد است.

اعتصاب رفتگران و ایجاد بوی تعفن در شهر
اعتصاب رفتگران شهر بیل آلبا در منطقه گالیس اسپانیا که از نوزده روز پیش آغاز شده باعث شده است تا بوی تعفن این شهر کوچک را فراگیرد.
در نتیجه این اعتصاب بیش از دویست و بیست تن زباله در این شهر کوچک روی هم انباشته شده است.
تاکنون توافقی بین اتحادیه های صنفی رفتگران و کارفرمان حاصل نشده است. کارفرمایان می خواهند حقوق رفتگران را کاهش دهند و آنها نیز در اعتراض به این اقدام احتمالی، اعتصاب کرده اند.

کارتن هوگو چاوز ساخته شد
شنیده شد که یک کارتن با مفهوم دنیای معاد برای هوگوچاوز ساخته شد. سی‌ان‌ان گزارش داد: براساس این کارتن هوگوچاوز مقامات سیاسی و اجتماعی شاخص در سال‌های گذشته که در ونزوئلا نقش‌های مثبت و مؤثر همچنین از محبوبیت مردمی برخوردار بودند در بهشت به استقبال هوگوچاوز می‌روند. بر اساس این گزارش شخصیت‌های معرفی شده در این کارتون مادربزرگ هوگوچاوز همراه با ارنستو چه گوارا (انقلابی کوبایی) سالوادور آلنده (رئیس‌جمهور شیلی) اوا پرون (بانوی اول آرژانتین) آگوستو ساندینو (رهبر انقلاب نیکاراگوئه) ژنرال سیمون بولیوار (قهرمان ملی ونزوئلا) و سایر مقامات رسمی چاوز در این کارتن در مورد استقبال خود قرار دادند.
 
اخبار کوتاه:
* در تعطیلات عید، با تبلیغ گسترده برخی شبکه‌های ماهواره‌ای مبنی بر برگزاری کنسرت سه خواننده لس‌آنجلسی در اربیل عراق، جمعی از هم‌وطنانمان به منطقه کردنشین اربیل سفر کردند. فضای نامناسب و حمله برخی جوانان اربیلی به این مراسم، موجب هرج‌ومرج شد تا جایی‌که غیر اخلاقی‌ترین رفتار با برخی از زنانی که پوشش نامناسب داشتند، انجام گرفت. باوجود تلاش برخی شبکه‌های ماهواره‌ای برای آرام جلوه دادن این برنامه، شبکه من‌وتو که سردمدار این‌گونه حرکت‌های ضداخلاقی است، سعی کرد این حرکت را توجیه کند.
* بر اساس گزارش منابع آگاه، برخی مقامات غربی با برخی از حکام عرب حوزه خلیج‌فارس دیدارهای محرمانه‌ای داشتند و تصمیم دارند با ایجاد آشوب در ایران به هنگام انتخابات و به‌کارگیری مجموعه گروه‌های تروریستی، در تعدادی از شهرهای ایران عملیات خرابکاری انجام دهند. غربی‌ها از افراد ضعیف‌النفس و وابسته خارج‌نشین که در رکاب آمریکا و حکام عرب حوزه خلیج‌فارس به ایران خنجر می‌زنند، در جوسازی روانی بهره می‌گیرند و قطر و عربستان، حمایت مالی این مجموعه‌های مأمور در طرح فتنه را به‌عهده گرفته‌اند.
 *در حمله نیروی هوایی سوریه به یکی از بزرگترین کاروان های ارسالی از سوی قطر، عربستان، ترکیه ، آمریکا و متحدانش در مرز ادلب، تلفات و خسارات سنگینی به تروریست ها وارد شده است. این کاروان شامل 250 کامیون و خودروی شاسی بلند بود که در آن نیروهای تازه نفس، تجهیزات نظامی و آذوقه برای تروریست ها تدارک شده بود.
* قرار بود در روزهای اخیر سران اصلاحات ضمن دیداری نوروزی با هاشمی رفسنجانی ، از وی برای کاندیداتوری هم دعوت به عمل آورند که به دلیل تعویق سفر خاتمی از اردکان به تهران، این دیدار به زمان دیگری موکول شده است.موسوی خوئینی ها به شدت مخالف دعوت از هاشمی رفسنجانی است و او را ابزار نظام برای بر هم زدن بازی انتخاباتی اصلاح طلبان می داند.
*محمد خاتمی در پاسخ به دعوت کنندگان از وی برای کاندیداتوری گفته است:"کاندیداتوری من خلاف شعار جریان اصلاحات و خود من است که سال ها از لزوم چرخش نخبگان در کشور گفتیم و حالا بیایم دوباره پس از هشت سال کاندیدای ریاست جمهوری شوم."

https://shoma-weekly.ir/pvUTDH