گفته می‌شود که...

آخرین وضعیت شکایت از مشایی/ یک پژوهش جالب درباره منافقین/ بودجه شهرداری تهران 10برابر شهرداری لندن!/ اصلاح‌طلبان‌ بزرگ‌ترین ‌سرمایه ‌اسرائیل در ایران هستند/ سناریوی جدید الجزیره/ بازداشت یک ایرانی در جنوب آلمان/ جودو کار دست پوتین داد و ...

سناریوی جدید الجزیره
نبرد هشت روزه در باریکه غزه و کمک بدون انتظار و بی‌شائبه جمهوری اسلامی ایران به مقاومت اسلامی در این منطقه که باعث پیروزی درخشان دیگری بر دشمن صهیونیستی شد، همچنان یکی از مهم‌ترین محورهای مباحث رسانه‌ای در منطقه است. در حالی که کشورهای عربی گفتند تنها می‌توانند برای شهدای غزه اشک بریزند و اقدام دیگری نمی‌توانند انجام دهند، موشک‌ها و سلاح‌های ایرانی در غزه برای اولین بار پس از دو دهه، تل‌آویو و قدس اشغالی را هدف قرار داد، از این رو آن‌ها اکنون دنبال آن هستند که ایران را زیر سؤال ببرند و از موقعیت‌های پیش آمده در این زمینه سوء‌استفاده کنند. قطر که امیرش نقش دست اولی در ترور «احمد الجعبری» و حمایت بی‌دریغ از رژیم صهیونیستی داشته و دارد، اکنون شبکه خبری الجزیره را مأمور کرده تا در نقش یک بازجو از سران جنبش حماس بازخواست کند که آیا آن‌ها در قبال دریافت سلاح، به ایران تضمین‌هایی داده‌اند یا نه؟!
از این رو «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی حماس، با حضور در برنامه «فی العمق» شبکه الجزیره، یک بازجویی نفس‌گیر را در برابر مجری این شبکه پس داد. مجری الجزیره با طرح سؤالات هدفمند، بر آن بود تا این اعتراف صریح را از مشعل بگیرد که جمهوری اسلامی ایران در قبال کمک به مقاومت فلسطین، از حماس امتیازاتی از جمله در مورد سوریه گرفته است که در همه موارد، این رهبر حماس آن‌ها را رد کرد.

جلسه ی اصلاح طلبان برای طرح وحدت ملی هاشمی
یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، از دیدار انتخاباتی جبهه اصلاح‌طلبان با ناطق‌نوری خبر داد و موضوع این جلسه را بررسی نحوه ورود به انتخابات 92 عنوان کرد؛ این در حالی است که این دیدار در ادامه سلسله دیدار‌های اصلاح‌طلبان با هاشمی، خاتمی و سیدحسن خمینی برای تحقق طرح وحدت ملی هاشمی انجام می‌شود.

اگر انتخابات آزاد باشد موسوی هم باید نامزد شود!
«موسوی خوئینی‌ها» در اظهاراتی در جمع اعضای سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار، اعلام برائت اصلاح‌طلبان از سران فتنه را غیر ممکن دانست و موسوی، کروبی و خاتمی را رهبران جریان اصلاحات دانست. وی انتخابات آزاد در ایران را منوط به نامزدی میرحسین موسوی از سران فتنه اعلام کرد! موسوی خوئینی‌ها در این زمینه گفت: اگر انتخابات، آزاد باشد، ایشان(میرحسین موسوی) باید بتواند کاندیدا شود! حتی لازم نیست برای انتخابات از حصر هم بیرون آورده شود، فقط از داخل حصر منزلش اعلام نامزدی کند. اگر رأی آورد، از خانه‌اش برود ساختمان ریاست جمهوری و اگر رأی نیاورد، همان‌جا بماند!
موسوی خوئینی‌ها همچنین با اشاره به حوادث عاشورای سال ۸۸، ضمن حمایت از اهانت فتنه‌گران به ساحت مقدس اباعبدالله(ع)،گفت: مردم خداجو! حق داشتند که به خیمه‌ها حمله کنند همان‌طوری که آمریکایی‌ها حق داشتند به نجف اشرف حمله کنند؟! وی در این زمینه گفت: حکومت در چادرها چماق و چوب مخفی کرده بود که مردم به خیمه‌ها حمله کردند و این چماق‌ها را آتش زدند؟!

اصلاح‌طلبان‌ بزرگ‌ترین ‌سرمایه ‌اسرائیل در ایران هستند
حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: در جریان فتنه 88، نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با صراحت اعلام کرد که «اصلاح‌طلبان بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند!» و شیمون پرز، رئیس‌جمهور رژیم کودک کش اسرائیل گفت: «اصلاح‌طلبان به نمایندگی از اسرائیل با رژیم اسلامی ایران می‌جنگند!» ممکن است گفته شود که نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور رژیم صهیونیستی قصد سوءاستفاده از فتنه 88 را داشته‌اند و این اظهارات ربطی به سران و عوامل فتنه یاد شده ندارد! که در پاسخ باید گفت؛ چرا مدعیان اصلاحات نسبت به اظهارات نتانیاهو و شیمون پرز کمترین واکنشی نشان نداده و حتی به‌طور شفاهی و نه فقط به تصریح بلکه به تلویح و کنایه نیز اظهارات آنها را نفی نکردند؟!

ادامه یک بام و‌‌ دو‌ هوای ‌اصلاح‌طلبان برای انتخابات
به‌دنبال انتشار خبری مبنی بر تشکیل جلسه مجمع روحانیون مبارز پیرامون انتخابات، دبیرکل این تشکل اصلاح‌طلب در یک جمع دانشجویی اعلام کرد با حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مخالف است. موسوی خوئینی‌ها که برای اعضای حزب اسلامی کار سخن می‌گفت، افزود: حضور در انتخابات به معنای اعلام کاندیدا را من قبول ندارم. چنین حضوری منوط به دست کشیدن از اصول اصلاح‌طلبی است. وی در ادامه با بیان اینکه از فتنه88 ابراز برائت نمی‌کند،‌گفت:می‌خواهند همه چیز را از شما بگیرند تا بتوانید در انتخابات شرکت کنید؟ چه انتخاباتی؟ شما در این صورت چه خاصیّتی برای مردم دارید که بخواهید در انتخابات شرکت کنید؟ من با این تفکر که با هر قیمتی باید در انتخابات شرکت کرد مخالفم.

پیامکی که مطهری آن را تکذیب کرد
علی مطهری،نماینده مردم تهران در واکنش به برخی خبرسازی‌ها و اظهارات خلاف واقع که از قول وی درباره توقف طرح سوال از رئیس‌جمهوری مطرح شده، گفت:‌ نظرات بنده درباره این موضوع به صورت شفاف منعکس شده است و پیامک منتشر شده اساسا با سبک گفتار من سازگار نیست. وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مردم در مجلس به حکم حکومتی رهبر انقلاب پایبند هستند،گفت: موضوع نمایندگان مخالف و موافق طرح سوال از رئیس‌جمهور مشخص بود.

اولتیماتوم صدا و سیما به اصلاح‌طلبان
عصر ایران نوشت: بخش خبری ساعت 21 سیما در گزارشی با اشاره به حوادث عاشورای سال 1388 خورشیدی، اصلاح‌طلبان را متهم کرد که به رغم گذشت سه سال از هتک حرمت عاشورا در جریان فتنه، هنوز آن واقعه را محکوم نساخته‌اند.این گزارش با پخش تصاویر مات شده ای از سیدمحمدخاتمی، موسوی خوئینی و عبدالله نوری افزود: البته مردم به این افراد فرصت دائمی نخواهند داد. با توجه به اینکه بهار سال آینده، انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، این گزارش کوتاه صدا و سیما را می‌توان پیامی به اصلاح‌طلبان درباره شرط و شروط حضور آنها در انتخابات تفسیر کرد.

در آرامش به سر می‌برم
شنیده شد که عبدالله جاسبی، رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که شما هم‌اکنون مشغول چه کاری هستید؟ اظهار کرد: بنده در آرامش به‌سر می‌برم و مشغول تدریسم. وی در پاسخ به سوالی درمورد تفحص مجلس از دانشگاه آزاد هم بیان کرد: بنده درمورد این مسائل صحبت نمی‌کنم و نظری ندارم. رئیس سابق دانشگاه آزاد درمورد اخبار منتشرشده درخصوص دبیری وی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هم اضافه کرد: در رابطه با این موضوع از دیگران سوال کنید.

عبدالرضا مصری بستری شد
شنیده شد که عبدالرضا مصری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس اواخر هفته گذشته به‌دلیل عارضه آپاندیسیت در بیمارستان شریعتی بستری شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. حال عمومی سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس خوب است و بنا به گفته پزشک معالجش وی روز پنجشنبه از بیمارستان مرخص خواهد شد.

تکذیب بازداشت یک فعال سیاسی در خوزستان
شنیده شد که پلیس فتا خبر دستگیری یک فعال سیاسی در استان خوزستان را تکذیب کرد. مهر نوشت؛ در ادامه جنجال‌سازی رسانه‌ای برخی رسانه‌های بیگانه و انتشار خبری درخصوص دستگیری یک فعال سیاسی به نام امید دهدارزاده توسط پلیس فتا استان خوزستان و نامشخص بودن وضعیت این فرد، یک منبع آگاه در پلیس فتا با کذب دانستن این موضوع اظهار کرد: تاکنون فردی به این نام یا فعال سیاسی در استان خوزستان توسط این پلیس دستگیر نشده است. گفتنی است روز دوشنبه تعداد زیادی از رسانه‌های معاند خبر ازدستگیری یک فعال سیاسی توسط پلیس فتا خوزستان و انتقال او به مکان نامعلوم داده بودند.

احتمال از سرگیری فعالیت آبادگران جوان
شنیده شد که حسن بیادی، دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی با تاکید بر اینکه «جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی» از «ائتلاف آبادگران ایران اسلامی» کاملا مستقل است، گفت: گمانه‌‌زنی‌هایی مبنی براینکه «ائتلاف آبادگران» مجددا از سوی مهدی چمران برای انتخابات پیش رو تشکیل شود، وجود دارد. با اعلام این خبر از سوی دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی خبرنگاری در تماسی با دفتر مهدی چمران با این پاسخ مواجه شد: «مهدی چمران فعلا درباره این موضوع اعلام‌نظر نمی‌کنند.»

بازداشت یک ایرانی در جنوب آلمان
شنیده شد که دادستانی شهر ماینهام قرار بازداشت یک مرد ۵۴ساله ایرانی- آلمانی ساکن شهر کارلسروهه در جنوب آلمان را به اتهام ارسال فناوری ماهواره‌ای به ایران و زیرپا گذاشتن قوانین مربوط به تحریم‌ها علیه ایران صادر کرده است. انتخاب نوشت؛ این محموله ارتباط مستقیم با برنامه هسته‌ای ایران ندارد، این تاجر از سال ۲۰۱۰ یعنی دو سال پیش دست‌اندرکار فرستادن قطعات میکروویو و سلول‌های خورشید به ایران بوده است. محموله ابتدا به آدرسی در ترکیه فرستاده و از آنجا به ایران منتقل می‌شده است.
 
رای دادگاه استیناف انگلیس به نفع نصرت‌الله تاجیک
شنیده شد که یک دادگاه عالی انگلیس با صدور رایی به نفع نصرت‌الله تاجیک از استرداد او به آمریکا جلوگیری کرد. اسکای‌نیوز گزارش داد؛ نصرت‌الله تاجیک، 59ساله، دیپلمات پیشین ایرانی به تلاش برای تامین سخت‌افزارهای نظامی برای کشورش متهم است. او 6 سال قبل هدف یک عملیات‌ آمریکایی در لندن قرار گرفت و به اتهام تلاش برای صدور بدون مجوز تسلیحات دفاعی دید در شب آمریکایی به ایران تحت تعقیب قرار گرفت. وی که سفیر پیشین ایران در اردن بوده است، در سال 2006 با توطئه ماموران مخفی وزارت امنیت کشور آمریکا دستگیر شد.
 اسکای‌نیوز افزود: روند استرداد وی به آمریکا به‌دلیل نگرانی‌هایی مبنی بر اینکه اعزام او به آمریکا برای محاکمه می‌تواند به مشکلات دیپلماتیک بیشتری در روابط انگلیس و ایران منجر شود و تهدیدی برای کارکنان سفارت انگلیس در ایران باشد، با تاخیر بلندمدت و جنجال‌برانگیزی روبه‌رو شد. لرد الن موزز، قاضی دادگاه استیناف در کنار قاضی همیلتون سویینی حکم به رهایی تاجیک از استرداد داد.

بودجه شهرداری تهران 10برابر شهرداری لندن!
شنیده شد که بودجه شهرداری تهران با 3 هزار میلیارد تومان متممی که این روزها در شورای شهر در حال بررسی است تقریبا به 13 هزار میلیارد تومان در سال 91 می‌رسد. انتخاب نوشت؛ قیمت دلار در سال گذشته که این بودجه نوشته شده کمتر از هزار و 500 تومان بود. با این حساب بودجه شهرداری تهران به 10 میلیارد دلار می‌رسد. این بودجه در مقایسه با بسیاری از کلانشهرهای مدرن دنیا رقم عجیبی است.
بر اساس اطلاعات سایت شهرداری لندن مجموع هزینه‌های این کلانشهر 870 میلیون دلار است که نسبت به سال گذشته 2 و یک دهم درصد افزایش داشته است. مقایسه هزینه‌ها و درآمدهای این دو شهر بزرگ نشان از بزرگی بودجه تهران دارد. هرچند زیرساخت‌ها و امکانات شهری شهرهایی مانند نیویورک و لندن با تهران قابل مقایسه نیست و پایتخت ایران به ساخت‌وسازها بسیار بیشتری نیازمند است اما روش تامین درآمدهای شهر تهران موضوعی است که بسیاری از اعضای شورای شهر تهران هم به آن انتقاد دارند.

خبرنگاران‌ برای ‌اولین‌بار پادگان‌اشرف را دیدند
شنیده شد که تیمی متشکل از خبرنگاران و تصویربرداران رسانه‌های ایرانی و بین‌المللی با حضور در پادگان اشرف از بخش‌های آزاد شده این پادگان بازدید کردند. صراط نوشت؛ خبرنگاران رسانه‌های ایرانی و بین‌المللی که با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با دولت عراق در پادگان اشرف حضور پیدا کرده‌اند با بازدید از بخش‌های تخلیه‌شده پادگان اشرف در جریان روند اخراج اعضای گروهک منافقین از این پادگان قرار گرفتند.
 خبرنگاران خبرگزاری‌های مهر، فارس، ایرنا و رسانه‌هایی چون باشگاه خبرنگاران، شبکه اول و دوم سیما، پرس تی‌وی، به‌همراه چند تیم مستندساز بین‌المللی در این سفر که به همت موسسه راهبردی دیده‌بان، مرکز مقابله با جبهه معارض انقلاب اسلامی انجام گرفته حضور داشتند. تاکنون حدود 3100 عضو این گروهک طی
7 مرحله این پادگان را ترک کرده‌اند، اما باقیمانده آنها که نزدیک به 80 نفر هستند برای تخلیه پادگان تعلل به خرج می‌دهند.

اتهام جدید وزیر کشور ترکیه به ایران!
ادریس نعیم شاهین، وزیر کشور ترکیه. در زمان حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران در اسلامبول در حملات شدیداللحنی ایران را به حمایت از حزب کارگران کردستان ترکیه متهم کرد. به گزارش انتخاب، وی در مصاحبه‌ای که به صورت زنده از کانال تی‌ار تی، تلویزیون دولتی ترکیه پخش می‌شد، اظهار داشت: "ما اطلاع داریم که ایران به گروه تروریستی پ‌ک‌ک کمک می‌کند و اعضای این گروه که در شیندنلی و یوکسک اوبا مجروح شدند در بیمارستان‌های ایران درمان می‌شوند." ادریس نعیم شاهین گفت که علاوه بر ایران، سوریه، ارمنستان و عراق به طور فعال از شورشیان کرد حمایت می‌کنند.

آمار وحشتناک قتل بچه در روسیه بر اثر تجاوز جنسی
 در کشور روسیه در عرض 9 ماه 1292 بچه به قتل رسیده است. اکثریت این بچه‌ها بر اثر تجاوز جنسی از دنیا رفته‌اند. سایت "فاکت خبر" جمهوری آذربایجان در ادامه این خبر تکان‌دهنده نوشت: "دمیتری مدودف"، نخست‌وزیر روسیه با ابراز تاسف از چنین وقایعی خواستار تصویب و اجرای قوانین حمایتی از کودکان، تا سن شانزده سالگی شده است. این سایت همچنین نوشت: "در بین شهرهای روسیه مسکو بالاترین آمار چنین جنایاتی را به خودش اختصاص داده است". چندی پیش مجلس روسیه قانون ممنوعیت حجاب در مدارس و دانشگاههای این کشور را تصویب کرد. صاحبنظران معتقدند این جنایات نتیجه آزادی بی‌حدوحصر جنسی در جامعه، ممنوع‌کردن حجاب در اماکن عمومی، تبلیغات شو و بی‌بندوباری در رسانه‌های عمومی است.

سرکوب تظاهرکنندگان عبادت است
شیعه آنلاین گزارش داده است که شیخ «صالح الفوزان» مفتی سرشناس وهابی در جدیدترین فتوای خود، سرکوب تظاهرکنندگان معترض را عبادت و اطاعت از خدا دانسته است. وی در ادامه بدون اینکه تفاوتی میان تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز و غیر مسالمت آمیز قائل شود، آنان را «آشوبگر» نامید و گفت: هر کسی که در سرکوب این آشوبگران شرکت کند، اطاعت خداوند متعال کرده است.

ناگفته‌های سردار نقدی از دادگاه کرباسچی
سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سوالی درباره برخی شبهات دادگاه کرباسچی و بازجویی‌هایی که انجام شد به خبرگزاری دانشجو گفت: دو نامه‌ای که بنده در این مورد به قوه قضائیه نوشتم خیلی گویا و شفاف تبیین کرده است پرونده دادگاه آن زمان الان حتما در دادگاه موجود است که فکر می‌کنم حدود ۷ یا ۸ درصد آن رسیدگی شد و مفتوح است، هیچ‌کس پاسخ نداد که چرا هنوز بعد از ۱۵ سال این پرونده مفتوح است.وی افزود: بنده در آن زمان دادگاه رفتم و محاکمه شدم و پاسخ دادگاه را دادم و در نهایت همان دادگاهی که آن آقا را محکوم کرد ما را تبرئه کرد با وجود اینکه آنها از لحاظ نفوذ و موقعیت و نیز پشتیبانی قابل قیاس با موقعیت ما نبود.

ارتباط خانوادگی بارضایی سیاسی نیست
جهان:مهدی خورشیدی، داماد رئیس جمهور و معاون امور قوا و شوراهای دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مدتهای مدیدی است که بنده با آقای رضایی آشنایی دارم، اما ارتباط خانوادگی بنده با آقای رضایی سیاسی نیست و کاملاًً عاطفی و اجتماعی است؛ ضمن آنکه سابقه آشنایی پدرم نیز با وی به قبل از انقلاب بازمی‌گردد.

اقامت یک فرقه ضاله در لندن‌
خبرگزاری دانشجو:مسترهای «عرف6ان حلقه» با راه اندازی رادیو و تلویزیون اینترنتی برای تداوم فعالیت راهی انگلیس، کانون فرقه‌سازی در کشورهای اسلامی شدند.

حکم ستوده در حال اجراست
جهان:محمد جواد لاریجانی، رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در مورد نسرین ستوده گفت: وضع سلامت این فرد خوب است. در مورد اتهامات او هم باید گفت که پرونده وی تمامی مسیرهای دادسرا را طی کرده و حکم صادر شده و در حال انجام است. این متهم به تماس با افراد ضد نظام، سوء استفاده از شغل وکالت و فعالیت علیه نظام متهم شده است.

یک پژوهش جالب درباره منافقین
ایرنا:پایگاه پژوهشی diruz ایتالیا با تأکید بر اینکه گروهک منافقین بین ایرانیان حتی گروههای خارج نشین هیچ جایگاهی ندارد، این گروهک را شریک جرم صدام و منفور نزد همه مردم ایران خواند.

اصلاح‌طلبان سابقه خوبی ندارند
خبرآنلاین:محمد‌رضا باهنر، نایب رئیس مجلس گفت: اصلاح‌طلبان سابقه خوبی ندارند و کسانی که مواضع آنها در قبال فتنه 88 روشن باشد، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

نامه‌ها نظر شخص احمدی‌نژاد بود
خبرآنلاین: قاسم شعبانی، عضو هیات نظارت بر قانون اساسی با اشاره به نامه‌های ارسالی رئیس‌جمهور به رئیس قوه قضاییه گفت: نامه‌های ارسالی به قوه قضاییه بر اساس نظر شخص رئیس‌جمهور نوشته شده است.

گلایه‌ جلیلی از صدا و سیما
نسیم:وحید جلیلی، رئیس شورای سیاستگذاری سومین جشنواره فیلم «عمار» از برخورد صدا و سیما با این جشنواره در دوره‌های گذشته گلایه کرد.

قتل شیعه سوری به جرم شباهت به ایرانی‌ها
افکارنیوز:گروهک تروریستی ارتش آزاد سوریه در جنایت تازه خود، شخصی را به جرم شیعه بودن، فارسی صحبت کردن و نزدیک بودن اسمش به ایرانی‌ها به شهادت رساند.تروریستهای سوری این فرد را که «علیرضا دیانت» نام داشت به قدری کتک زدند که این شخص دچار خونریزی شد و جان سپرد.

برای آنها کارت دعوت نفرستاده ایم
مهر: پرویز سروری، قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه کسی برای اصلاح‌طلبان نه فرش قرمز پهن کرده و نه کارت دعوت فرستاده است، گفت: اصلاح طلبان به جای انجام این رفتارهای غیرحرفه ای سیاسی به آسیب شناسی عملکرد خود بپردازند.

ترک جلسه استاندار از سوی نمایندگان
مهر:در ابتدای جلسه پیگیری پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه که روز گذشته با حضور وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد، نمایندگان کرمانشاه به نشان اعتراض این جلسه را ترک کردند.
فتح ا... حسینی نماینده مجلس علت ترک جلسه را عدم دعوت استاندار کرمانشاه از مجمع نمایندگان استان برای شرکت در جلسه عنوان کرد

توقف هوشمندسازی مدارس به خاطر نوسانات ارزی
بر اساس بخشنامه مدیران کل آموزش و پرورش برخی استان‌ها، با توجه به رشد غیرمنطقی و ناگهانی قیمت ها در بازار لوازم رایانه‌ای، خرید تجهیزات هوشمندسازی مدارس مانند ویدئو پروژکتور، رایانه و برد هوشمند تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و مدارس باید از تجهیزات موجود برای تحقق این دستورالعمل استفاده کنند.

بالاخره برخی اقلام سبد کالای رمضان به تعدادی از ادارات رسید
با گذشت ماه ها از پایان ماه مبارک رمضان، برخی اجناس مربوط به سبد کالای مصوب هیئت دولت به تازگی در اختیار تعدادی از ادارات استانی قرار گرفته و آن‌ها طی روزهای اخیر اقدام به توزیع بخش دیگری از این سبد کالا به کارمندان کرده اند.

حمایت رئیس‌جمهور تونس از برنامه‌های هسته‌ای ایران
محمد المنصف المرزوقی رئیس‌جمهوری تونس روز گذشته در جریان یک کنفرانس در مرکز «چتم‌هاوس» لندن با اشاره به برنامه هسته‌ای ایران گفت که کشورش از حق کشورها برای دستیابی به تکنولوژی صلح آمیز هسته‌ای حمایت می‌کند اما این حمایت شامل تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای نمی‌شود. به گزارش عصرایران، وی همچنین درباره ماهیت پدیده خیزش‌های دو سال گذشته در کشورهای خاورمیانه عربی و شمال آفریقا گفت: این خیزش‌ها هیچ ارتباطی با ایران ندارد و ماهیتی دموکراتیک دارد. المرزوقی همچنین در ادامه درباره سوریه ضمن تاکید دوباره بر ضرورت کناره گیری بشار اسد از قدرت، خواستار قطع حمایت‌های ایران از دولت سوریه شد.

اخوان المسلمین، فراماسونراست
رئیس‌ پلیس دوبی در تازه ترین اظهارنظر خود، اخوان المسلمین را یک تشکیلات فراماسونری دانست. به گزارش شبکه العالم، ضاحی خلفان، رئیس‌ پلیس دوبی، در صفحه شخصی خود در توئیتر، ضمن ذکر انتقادات و حملات خود به جماعت اخوان المسلمین، اخوان را یک تشکیلات فراماسونری نامید و تاکید کرد: رأس هرم اخوان المسلمین، فراماسونری است. هر کس می‌تواند، خلاف این را ثابت کند. خلفان، در ماه های اخیر با اظهارات و مواضع این چنینی خود در محافل سیاسی- اجتماعی و اینترنتی مشهور شده است.

آخرین وضعیت شکایت از مشایی
حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس هشتم از اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور و بقایی مشاور اجرایی احمدی‌نژاد اردیبهشت سال گذشته به کمیسیون اصل نود شکایت کرد.
این شکایت که حدود ۳۵۰ صفحه بود از سوی نوروزی به کمیسیون اصل نود رفت اما تا پایان مجلس هشتم شورای اسلامی گزارش این شکایت و نتیجه آن قراوت نشد.
اکنون نیز در تازه‌ترین خبر محمد علی‌پور مختار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس نهم شورای اسلامی به ایلنا گفت: ‌ما در خصوص جزئیات پرونده اشخاص نمی‌توانیم اطلاعاتی دهیم ولی چنین پرونده‌ای هم در کمیسیون موجود نیست و چنین شکایتی در دست نداریم
همچنین نوروزی شاکی این پرونده نیز به ایلنا گفت: من در حوزه دیگری فعالیت می‌کنم و علاقه‌ای به پی گیری این پرونده ندارم.

جودو کار دست پوتین داد
رئیس جمهور روسیه در یک مسابقه جودو به مهرهای کمرش آسیب رسیده به همین دلیل چندین سفرش را لغو کرده است.
هک سایت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» نوشت: دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل روز گذشته، سه‌شنبه، اعلام کرد که اطلاعاتی از یکی از سرورهای قدیمی این سازمان در یک وب‌سایت متعلق به گروهی از هکرها منتشر شده است.
بر اساس این گزارش، این اطلاعات ربوده شده به همراه یک بیانیه از جانب گروه هکرها بر روی وب‌سایتی به چاپ رسیده بود که در آن بیانیه خواستار تحقیق درباره فعالیت‌های هسته‌ای اسرائیل شده بود. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که هکرها برخی از جزئیات اطلاعات تماس کارشناسانی که با آژانس همکاری داشتند را فاش کرده‌اند اما هنوز مشخص نیست که چه گروهی پشت این حمله بودند.

شکایت مدعی العموم از "یک خانواده محترم"
شنیده ها هاکی از آن است که مدعی العموم از کارگردان و تهیه کننده فیلم "یک خانواده محترم" شکایت کرده و این فیلم قرار است توسط یکی از قضات دادگستری دیده شود و در صورت تشخیص قاضی قرار بازداشت برای آنها صادر شود.

هنیه: استعفای باراک بیانگر شکست اسرائیل است
اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس دوشنبه شب در جریان بازدید از برخی موسسات رسانه ای که در جریان تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته بود، با تعدادی از اصحاب رسانه دیدار کرده و از آنها به خاطر تلاش هایشان در افشای جنایت های رژیم صهیونیستی تشکر کرد.
هنیه در این دیدار تصریح کرد اگر اخبار مربوط به استعفای باراک صحت داشته باشد، باید گفت که این مساله یکی از نتایج بزرگ پیروزی مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی و بویژه وزارت جنگ است که بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، تاکید و اصرار زیادی بر آغاز این جنگ و ادامه آن داشت

خشم اسرائیل از اعدام جاسوسان اسرائیلی در غزه
ریبون های صهیونیستی برای سرپوش گذاردن بر روی جنایات و فجایع صورت گرفته در نوار غزه توسط ارتش اسرائیل، سعی دارند اعدام انقلابی جاسوسان مرتبط با اسرائیل را اعدام مخالفان حماس نمایش دهند و از این بابت بهره برداری نمایند.
رسانه های اسرائیلی جاسوسان دستگیر شده توسط نیروهای اطلاعاتی حماس را افرادی نام نهادند که جزو مخالفان دولت منتخب حماس بوده اند.مقامات صهیونیستی نیزاعدام این جاسوسان را مغایر با قوانین حقوق بشری دانستند و آن را غیر قانونی اعلام داشتند.

دفاع چهره سرشناس وهابیت از امام حسین (ع)
شیخ 'محمد العوضی' چهره سرشناس وهابیت در عربستان سعودی، در اظهاراتی بی‌سابقه به دفاع از امام حسین علیه‌السلام پرداخت
وی گفت: برخی روایات موجود در کتب اهل سنت در تمجید "یزید بن معاویه" تعجب‌برانگیز است. برای مثال روایاتی که گفته می‌شود "حسین بن علی علیه خلیفه وقت خروج کرد مقابله با او و کشتن وی درست است" امری نادرست است. شیخ العوضی افزود: آنهایی که این روایت را قبول دارند، یا از اهل بیت نفرت دارند و ناصبی هستند و یا افرادی عوام و جاهل به شمار می‌روند. شیخ "محمدالعوضی" همچنین افزود: الامام الذهبی درباره یزید گفته "و کان ناصبیا، فظا، غلیظا، جلفا، یتناول المسکر ویفعل المنکر" (منبع: النبلاء ج 4 ص 37) یزید، ناصبی افراطی و بی‌مبالاتی بود که اهل شراب و منکرات بود.

تکذیب شایعه درخواست دستمزد استاد فرشچیان در قبال طراحی ضریح
مدیر پروژه ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع)، مباحث مطرح شده در فضای مجازی در خصوص درخواست مالی استاد فرشچیان در قبال طراحی ضریح مطهر را تکذیب و آن را خلاف واقع عنوان کرد و گفت: این مطالب کذب موجب ناراحتی شدید استاد فرشچیان شده است.
پایان بلاتکلیفی اصلاح طلبان در دی ماه
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: سرنوشت کاندیداهای اصلاح طلبان در همایش دی ماه شورای هماهنگی مشخص می شود و جبهه اصلاحات از بلاتکلیفی بیرون می آید.
 
اخبار کوتاه
* انتشار خبر کشف رمز هواپیمای بدون سرنشین170 RQ-توسط ایران، مقام‌های سیا را به‌شدت آشفته کرده است. این خبر در ایستگاه سیا در افغانستان، آشفتگی عجیبی ایجاد کرده و مقام‌های سیا دور جدیدی از بازداشت و بازجویی از کارکنان آمریکایی و افغانی این مرکز را آغاز کرده‌اند تا پی ببرند که ایران چگونه موفق به شکستن این رمزها شده است. کشف رمز این پهپاد به این معناست که ایران به تمامی اطلاعات درونی آن، که حاوی جزئیات عملیات‌های سری سیا است، دسترسی پیدا خواهد کرد.
* خبر رسیده که به‌تازگی شهر «رأس العین» در مرز سوریه با ترکیه، میدان درگیری کُردهای سوری با سلفی‌هایی که از ترکیه آمده بودند‌، بوده است و این درگیری‌ها باعث گردید که نیروهای ویژه و توپخانه ترکیه دو بار برای حمایت از سلفی‌ها وارد عمل شوند؛ ولی به علت مقاومت کُردها، عقب‌نشینی می‌کنند. ظاهراً این درگیری‌ها به برخی روستاهای کُردنشین مرزی ترکیه نیز کشیده می شود، چراکه سلفی‌های شکست خورده به روستاهای کُردنشین مرزی ترکیه فرار می‌کنند که با ساکنان این روستاها مواجه شده و ساکنان نیز به مقابله با سلفی‌ها می‌پردازند.

* جریان انحرافی در راستای فعالیت‌های انتخاباتی خود در تلاش است شورای‌عالی ایرانیان خارج از کشور را فعال کند. در همین زمینه این حلقه در حال آماده ساختن شواری‌عالی ایرانیان است تا به عنوان ستاد انتخاباتی، با بودجه بیت‌المال، همایش‌های هدفمند را برگزار کند!
* همسر و کودکان خردسال «خالد الخضیری» از بازداشت شدگان سیاسی عربستانی، به دلیل درخواست برای آزادی وی، بازداشت شدند. به گفته منابع آگاه، عربستان سعودی با بازداشت 30 هزار نفر، اکنون به رقیب رژیم‌صهیونیستی در زندانی کردن مخالفان تبدیل شده است.
* نیروهای رژیم آل‌خلیفه با یورش به منزل «سید احمد الماجد» او را بدون توجیه هرگونه اتهامی، بازداشت کردند. خانواده این روحانی بحرینی با اظهار نگرانی درباره سلامتی وی، اعلام کردند تاکنون هیچ اطلاعی از وضعیت وی ندارند. نیروهای رژیم آل‌خلیفه پس از بازداشت سید احمد الماجد، به منزلش یورش بردند و تلفن همراه، رایانه و خودروی وی را نیز توقیف کردند.
* گروهک تروریستی منافقین در سناریویی جدید، در صدد جلب توجه کردهای عراق است. بخش رسانه‌ای این گروهک با بهره‌گیری از تنش موجود میان دولت مرکزی عراق و حکومت اقلیم کردستان عراق، بیانیه‌ای در حمایت از کردهای عراق در مقابل مالکی صادر کرده است. همچنین گفته شده که ماه‌هاست این گروهک می‌کوشد با تطمیع و رشوه، شماری از اعضای پارلمان کردستان عراق و روزنامه‌نگاران و شخصیت‌های مستقل کردی را به سوی خود جذب کند.

https://shoma-weekly.ir/CS9i0u