گفته می‌شود که...

آخرین درخواست احمدی نژاد/ حسن روحانی بویی از اصلاحات نبرده است! / 62 درصد مردم تهران خواستار ادامه فعالیت محمدباقر قالیباف / جک استراو در مراسم تحلیف شرکت نمی کنم / محکومیت 2ایرانی به اتهام جاسوسی در ترکیه / من خودم دانشگاه دارم و ...

خشم صهیونیست‌ها از سخنان رئیس‌جمهور منتخب

 «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی، در واکنش به سخنان «حسن روحانی» رئیس‌جمهور منتخب، گفت: روحانی زودتر از آنکه ما انتظار داشتیم، چهره واقعی خود را نمایان ساخت! وی افزود: حتی اگر روحانی سخنان خود را انکار کند؛ اما حرف‌های او روش و رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران است. نتانیاهو افزود: سخنان روحانی باید جهانی را که بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در توهم به‌سر می‌برد، هوشیار کند. حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور منتخب، که در حاشیه راهپیمایی روز قدس با خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: روز قدس از یادگارهای حضرت امام(ره) و روزی است که مردم، وحدت جهان اسلام را در برابر هرگونه ظلم و تجاوز به نمایش می‌گذارند. آقای روحانی افزود: در سایه اشغال سرزمین مقدس فلسطین و قدس عزیز، در منطقه، زخمی در بدن دنیای اسلام نشسته است. رئیس‌جمهور منتخب گفت: روز قدس در واقع یادآور حق تاریخی مردم مسلمان فلسطین است که دنیای اسلام این حق تاریخی را فراموش نخواهد کرد و در برابر ظلم و تجاوز خواهد ایستاد.

روحانی وابسته به جمهوری اسلامی است نه کسی که ما تصور می‌کردیم
«
خیر آقای روحانی آن فرد میانه‌رویی که غرب می‌پسندد نیست. او وابسته به جمهوری اسلامی است
این تحلیل را وبسایت فرانسوی مدیا پارت منتشر کرد. مدیا پارت در تحلیل خود می‌نویسد: ماه گذشته حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور ایران انتخاب شد. معنای سیاسی این رویداد چیست؟ روحانی کیست؟ برخی رسانه‌ها انتخاب او را به مانند روزنه امیدی تلقی کردند.
رسانه فرانسوی می‌افزاید: روحانی طی دهه‌ها یکی از مدیران جمهوری اسلامی محسوب می‌شده. او به مدت 15 سال دبیر شورای‌عالی امنیت ملی بوده است.
این تحلیل خاطرنشان می‌کند: حسن روحانی همواره خود را یکی از طرفداران رهبر انقلاب علی خامنه‌ای نامیده و در سال 1999، در زمان شورش‌های‌ خیابانی تهدید کرد که «عناصر فتنه‌گر» باید سرکوب شوند. اکنون نامیدن حسن روحانی به عنوان یک چهره اصلاح‌طلب و میانه‌رو قدری مبالغه‌آمیز و توهم‌گرایانه است.

آخرین درخواست احمدی نژاد

آخرین صحبت دکتر احمدی‌نژاد در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی این گونه بود: "من در پایان این جلسه آخر تقاضایی دارم؛ اگر صلاح می‌دانید با تقاضایم موافقت کنید. من می‌خواهم دانشگاهی با نام "ایرانیان" تأسیس کنم. دانشگاهی در حوزه فناوری‌های برتر مثل نانو، هسته‌ای و هوا فضا."

محکومیت 2ایرانی به اتهام جاسوسی در ترکیه
شنیده شد که دادگاهی در ترکیه دو ایرانی را به اتهام فروش اسناد محرمانه مربوط به نیروهای مسلح این کشور به افرادی در ایران به زندان محکوم کرد. به گزارش روزنامه زمان ترکیه، دادگاه شهر ارزروم ترکیه برای «شهرام ضرغام خویی» حکم 15 سال زندان، «محمدرضا علی مالک» 13 سال و چهار ماه زندان و برای «تیمور آغری» یک متهم دیگر ترک این پرونده 15 سال زندان صادر کرداین سه نفر متهم هستند که در مقابل دریافت تنها 800 لیره ترکیه اسناد محرمانه‌‌ای مربوط به نیروهای مسلح ترکیه و سازمان اطلاعات ملی این کشور و برخی سازمان‌های عمومی دیگر به افرادی در ایران فروخته‌اند. همزمان گزارش رسیده است که ۲۲ نفر از اتباع جمهوری آذربایجان روز سه‌شنبه به اتهام طراحی حملات تروریستی وهمکاری با ایران در دادگاهی در باکو محاکمه شدنددر شهریورماه سال گذشته نیز رسانه‌های ترکیه ادعا کردند ۹ جاسوس در چند شهر ترکیه بازداشت شده‌اند که یکی از این بازداشت‌شدگان تابعیت ایرانی داشته است. یکی از بازداشت‌شدگان ایرانی‌تبار به نام «یعقوب آهنو‌خوش» نیز توانسته قبل از بازداشت از مرز ترکیه به ایران فرار کند.

حسن روحانی بویی از اصلاحات نبرده است!

در جلسه‌ای که 11 نفر از اعضای مجمع روحانیون مبارز حضور داشتند، یکی از حاضران پیشنهاد دیدار اعضای مجمع با حسن روحانی را مطرح کرده و گفته است:" پس از انتخابات تشکل‌هایی چون جامعه روحانیت و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با وی دیدار کرده اند اما ما حرکتی نکرده ایم پیشنهاد می‌کنم دیداری را با وی هماهنگ کنیم" این پیشنهاد با مخالفت اکثر اعضا مواجه شد و عنصر خاکستری مجمع طی سخنانی اعلام کرد:" دیدن روحانی رفتن یعنی مشروعیت‌بخشیدن به او. روحانی از نردبان اصلاحات بالا رفت اما بویی از اصلاحات نبرده است. او نیروی حاکمیت و نظام است."

انتقادات فاطمی‌نیا از برخی رفتارها در مراسم احیا
شنیده شد که آیت‌ا... فاطمی‌نیا با انتقاد از جلسات طولانی‌مدت احیا گفت: «در جلسه‌های احیا که ۵ الی ۶ ساعت طول می‌کشد مردم را خسته می‌کنیم، وقتی رمقشان گرفته شد تازه قرآن‌ها را توزیع می‌کنیم. تابناک نوشت؛ دعای کمیل‌مان که باید 20 دقیقه طول بکشد معمولا دو ساعت و نیم، سه ساعت است. ببینید اینها روز قیامت جواب دارد، اگر صاحب شریعت بگوید چرا لطائف و ظرائف شریعت ما را در ذهن مردم ثقیل جلوه دادید، چه جواب خواهیم داد؟ می‌خواهد برود احیا، رفتنش با خودش است برگشتن با کرام الکاتبین، بابا شش ساعت هم آخر احیا می‌شود؟»

شهرداری قالیباف با 22 رای شورای شهر
گزارش‌های رسیده از شورای اسلامی شهر تهران حکایت از آن دارد که محمدباقر قالیباف دارای 22 رأی موافق برای ماندن در مسؤولیت شهرداری تهران است. برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب از حامیان جدی ابقای قالیباف در شهرداری تهران هستند.
اظهارات محبیان درمورد حضور خاتمی در مراسم تحلیف
شنیده شد که امیر محبیان روزنامه‌نگار اصولگرا در گفت‌وگویی گفت: الان اصولگرایان به هیچ عنوان دنبال سهم‌خواهی نیستند و مدعی سهم‌خواهی هم نیستند به دلیل اینکه پیروز انتخابات هم نبودند. با توجه به اینکه اکثریت مجلس دست اصولگرایان است رئیس‌جمهور مستقل که روی کار آمده در یک تعامل سعی می‌کند نظرات مجلس را جلب کند، این به معنی سهم‌خواهی نیستجام‌جم آنلاین نوشت؛ محبیان درمورد دعوت از خاتمی برای شرکت در مراسم تحلیف روحانی گفت: روحانی شخصا، از نظر روانشناسی شخصیت چالش‌برانگیزی نیست، حاشیه‌پرداز نیست، اهداف بلندی در زمینه اقتصاد و دیپلماسی دارد و خودش را درگیر حاشیه‌ها نمی‌کند. توصیه‌ام ‌ به او این است که خود را به هیچ‌وجه درگیر مسائل جزئی نکند. فرضا اگر آقای خاتمی را دعوت کرده و مجلس روی این مساله حساسیت دارد فکر می‌کنم آقای خاتمی دارای این روحیه است که برای کمک به دولت آقای روحانی، خودش در جلسه حضور پیدا نکند.

نشسته نمازخواندن احمدی‌نژاد
شنیده شد که محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری دولت دهم در نماز جمعه تهران، نماز خود را نشسته اقامه کرد. او که دولت را به حسن روحانی تحویل می‌دهد ضمن شرکت در نمازجمعه تهران سخنران پیش از خطبه‌ها هم بود که سخنرانی او درباره روز قدس و فلسطین بود. پایگاه اطلاع‌رسانی صدا و سیما درباره نشسته نماز خواندن احمدی‌نژاد نوشت؛ «نشسته نمازخواندن رئیس‌جمهوری به خاطر مشکل جسمانی است که برای او پیش آْمده است. او در این سال‌ها تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیری را در کسوت ریاست‌جمهوری از خود نشان داد که اکنون پس از گذشت 8 سال آثار این تلاش‌های بی‌وقفه در او نمایان می‌شود

خاتمی از حضور در مراسم تحلیف انصراف می دهم
سید محمد خاتمی از ترس برخورد نمایندگان مجلس با وی به عنوان یکی از بازیگران فتنه 88، از حضور در مراسم تحلیف عذرخواهی کرده است. خاتمی گفته نمی‌خواهم برهم‌خوردن مراسم زنده تحلیف به نام من تمام شود. البته خاتمی نگفته که آیا دعوتی در کار بوده که وی بخواهد انصراف دهد یا خیر؟

مسعود نیلی و سمت در کابینه روحانی

در میان تیم روحانی این پیشنهاد مطرح شده است که وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و رئیس سازمان مدیریت زیر نظر معاون اول اقتصادی فعالیت نمایند. برخی دیگر با پیشنهاد دادن "مسعود نیلی" به عنوان رئیس سازمان مدیریت، معتقدند کار هماهنگی تیم اقتصادی دولت را باید رئیس سازمان مدیریت بر عهده داشته باشد
میرتاج‌الدینی به تبریز برنمی‌گردد
شنیده شد که معاون قانون اساسی رئیس‌جمهور با بیان اینکه بعد از پایان دولت به کارهای فرهنگی و آموزشی در دانشگاه مشغول خواهم شد، گفت: اگر دانشگاه احمدی‌نژاد تشکیل شود به آنجا می‌روم .
به گزارش یکی از سایت‌های خبری آذربایجان‌شرقی از قول ‌نماینده سابق تبریز در مجلس که در حاشیه راهپیمایی روز قدس با خبرنگاران سخن می‌گفت میرتاج‌الدینی افزود: آقای احمدی‌نژاد به هر کشوری که برود همه طرفداران خود و طرفداران انقلاب اسلامی و مخالفان رژیم‌صهیونیستی و استکبار دور او جمع می‌شوند، چرا احمدی‌نژاد در دنیا این همه معروف شد چون سخن امام را تکرار کرد که رژیم‌صهیونیستی رژیم فاسق و جعلی است و باید از بین برده شود و حق مردم فلسطین که ساکنان فلسطین هستند به آنها داده شود و مردم قدس باید به خانه و کاشانه خود باز گردند.

مناظره ها ادامه دارد
مناظره‌های صدا و سیما در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سلامت و...ادامه پیدا خواهد کرد. مسؤولان صدا و سیما معتقدند نباید در سؤالات و مطالبات مردم حالت انباشتگی ایجاد شود.
انتقاد مردم دشتی به تجزیه این شهرستان
شنیده شد که در پی انتقادات شخصیت‌های مختلف شهرستان دشتی نسبت به تجزیه این شهرستان، هزاران نفر از مردم خورموج نیز با امضای 4 طومار جداگانه در محل حسینیه میرزا، مساجد الزهرا، امام رضا(ع) و جامع این شهر انتقاد خود را به تجزیه شهرستان دشتی اعلام کردند.
برازجان نیوز نوشت؛ مردم دشتی در این طومار افزوده‌اند: اکنون بروز زمزمه‌هایی مبنی بر انتزاع و تجزیه این شهرستان به گوش می‌رسد که موجبات دغدغه مردمان شریف این دیار را فراهم آورده است. این امر به یقین پیامدهایی را از نظر اجتماعی و فرهنگی به دنبال خواهد داشت و موجب محروم ماندن هر دو بخش خواهد شد. بدیهی است که نادیده انگاشتن تمام این مناسبات و پیوندها و وابستگی‌ها سبب بروز از هم‌گسیختگی فرهنگی و اجتماعی خواهد بود.

سوابق بنده نشان می‌دهد از شما حزب‌اللهی‌تر هستم
آیت‌الله مهدوی کنی در جلسه افطار اساتید دانشگاه امام صادق(ع) از برخی افراد که فقط خود را معیار انقلابی بودن می‌دانند گلایه کرده و گفته است: "عده‌ای فقط خود را حزب‌اللهی میدانند و امثال ما را انقلابی نمی‌دانند در حالی که سوابق بنده نشان می‌دهد از شما حزب‌اللهی‌تر هستم."
آیا این دستمزد 20 سال خدمت من به ایتالیا بود؟
شنیده شد که سیلویو برلوسکونی، نخست‌‌وزیر سابق ایتالیا تائید حکم زندان خود را محکوم و تاکید کرد که در مقابل نظام قضایی ایتالیا عقب نمی‌نشیند. خبرآنلاین به نقل از یورونیوز آورده است؛ پس از اینکه بلندپایه‌ترین دادگاه ایتالیا حکم زندان یکی از قدرتمندترین سیاستمداران این کشور را تائید کرد آقای برلوسکونی که همواره بر بی‌گناهی خود تاکید داشت پس از اعلام حکم دادگاه تجدیدنظر در ویدئویی 9 دقیقه‌ای گفت که 50 پرونده علیه او مصداق بارز «زورگویی قضایی» استاو گفت: «بعد از 20 سال خدمت برای کشورم و تقریبا در پایان زندگی سیاسیم، در مقابل این همه خدمات، به‌ عنوان هدیه محاکمه و تهمت به من می‌دهند؛ آن هم اتهاماتی بی‌اساس. این احکام قضایی حتی آزادی شخصی و حقوق سیاسی من را هدف قرار داده‌اند

جک استراو در مراسم تحلیف شرکت نمی کنم

جک استراو طی نامه‌ای اعلام کرده که به دلیل مشکلات خانوادگی قادر به حضور در مراسم تحلیف دکتر روحانی نیست. این نامه در پاسخ به دعوت‌نامه‌ای که برای وی ارسال شده بود نوشته شده است

ابلاغ کمک هزینه غذا وایاب وذهاب کارمندان درسال92
بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر دولت، کمک هزینه غذای روزانه کارمندان حداکثر 38 هزار ریال، ایاب و ذهاب کارمندانی که از سرویس سازمانی استفاده نمی کنند در تهران ماهانه حداکثر 800هزار ریال و در شهرهای دارای 500 هزار نفر جمعیت و بالاتر ماهانه حداکثر 530 هزار ریال و مهد کودک برای زنان کارمند به ازای هر فرزند زیر شش سال، ماهانه حداکثر 630 هزار ریال قابل پرداخت است.

کشورهای اروپایی در مراسم تحلیف شرکت نمیکنیم مگر بشرط حضور سران فتنه
به‌رغم خوش‌بینی برخی افراد نزدیک به رئیس جمهور منتخب در دعوت از کشورهای اروپایی برای شرکت در مراسم تحلیف، اتحادیه اروپا اعلام کرده نماینده‌ای به تهران نخواهد فرستاد. یک کشور فسقلی در اروپا هم شرط حضور در تهران را معلوم‌شدن تکلیف حصر دو تن از فتنه‌گران بیان کرده بود که با تودهنی مواجه شده است.
دستوردولت برای بررسی نحوه مقابله باتهدیدات زیستی
بر اساس بخشنامه جدید دولت به دستگاه‌های مربوطه که بر اساس مصوبه چندی پیش شورای آمایش سرزمین کشور صورت گرفته، قرار است به منظور محقق شدن راهبردهای توسعه بخش کشاورزی، تعدادی از دستگاههای اجرایی به تقویت و توسعه سامانه‌های پایش و مقابله با تهدیدات زیستی در مناطق مختلف جغرافیایی کشور اقدام کنند.

برنامه 100 روزه اقتصادی دکتر روحانی

شنیده‌ایم قرار است ماحصل جلساتی که از پارسال تاکنون در اتاق بازرگانی با حضور افرادی چون نهاوندیان، دانش جعفری، مسعود نیلی، موسی غنی‌نژاد و تعدادی دیگر از اقتصاددانان برگزار شده است به عنوان برنامه 100 روزه اقتصادی دکتر روحانی برای شناسایی مشکلات اقتصادی و چگونگی راه حل آن ارائه شود. اقتصاددانان حاضر در تیم روحانی معتقدند مهم‌ترین کاری که باید در گام نخست انجام دهیم آرام‌کردن فضای کشور است. ما به هیچ وجه نباید انتظار برای مردم ایجاد نماییم.

شرط حضور در مراسم تحلیف
حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفته: تردیدی وجود ندارد که مجلس با فتنه برخورد می‌کند، برای ما قابل حل نیست که عده‌ای بخواهند نظام را زیرسوال ببرند.آقاتهرانی در حاشیه شرکت در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران در مورد احتمال حضور سیدمحمد خاتمی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب در مجلس گفته: توبه می‌کند و به مراسم تحلیف می‌آید.وی گفته: اگر توبه نکند، نمی‌دانم چطور می‌شود و چطور می‌خواهد پاسخگوی مردم باشد. آن را باید از خودش بپرسید.وی گفته:برای ما قابل حل نیست که عده‌ای بخواهند نظام را زیرسوال ببرند.

62 درصد مردم تهران خواستار ادامه فعالیت محمدباقر قالیباف
بر اساس نظرسنجی صدا و سیما، 62 درصد مردم تهران خواستار ادامه فعالیت محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران شده‌اند. در این نظرسنجی افرادی چون غلامحسین کرباسچی و محسن هاشمی به عنوان رقیب قالیباف مطرح بودند.
تقدیر اعضای دولت از رئیس‌جمهور
اعضای هیات وزیران با اهدای یک جلد کلام‌الله مجید از زحمات هشت ساله احمدی‌نژاد قدردانی کردند.در پایان آخرین جلسه هیات دولت اعضای هیات دولت به رسم یادبود یک جلد کلام‌الله مجید را به منظور تقدیر از زحمات هشت ساله ریاست‌جمهوری به وی اهدا کردند.همچنین در این جلسه یک لوح تقدیر به محمود احمدی‌نژاد اهدا شد و رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت عکس یادگاری گرفتند.

دلخوری هواداران عارف از کابینه روحانی
در مراسم افطاری حامیان عارف، حاضران دلخوری خود را نسبت به معرفی اعضای کابینه دکتر روحانی ابراز داشتند و معتقد بودند زمانی که عارف از کاندیداتوری انصراف داد باید توافقنامه‌ای را با روحانی و خاتمی و هاشمی امضا می‌کردیم. پیروز این انتخابات هاشمی بود که با فشار آوردن روی خاتمی، عارف را مجبور به کناره‌گیری کردند و حالا هم بدون امتیاز دادن به وی، کابینه خود را چیده‌اند. ما باید قبل از کناره‌گیری عارف، حداقل معاون اولی و پنج وزارتخانه را می‌گرفتیم و بعد به نفع روحانی انصراف می‌دادیم.
واکنش جالب دفتر رحیمی به اظهارات اژه‌ای
دفتر معاون اول رئیس‌جمهور در نامه‌ای به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه و در پاسخ به گلایه معاون اول رئیس‌جمهور از موانع سرمایه‌گذاری در کردستان و نیز نحوه برخورد با مدیرعامل یک شرکت سرمایه‌گذار در این استان واکنش نشان داده و در متن پاسخ خود نوشته: برداشت جناب آقای محسنی‌اژه‌ای صحیح نبوده و دکتر رحیمی درخصوص دلیل بازداشت و ماهیت بزه انتسابی فرد و مسائل حقوقی و امنیتی اظهارنظر و اعتراضی نکرده است، بلکه از لزوم تلاش و تشویق برای ایجاد سرمایه‌گذاری و تسریع در حذف موانع برای ایجاد اشتغال و توسعه سخن گفته‌انددر ادامه این پاسخ آمده: سخنان معاون اول رئیس‌جمهور در حالی از سوی برخی افراد مورد هجمه و برداشت غلط قرار گرفت که متاسفانه تحلیل و نقل قول آنها منشأ سوءتفاهماتی شد تا جایی‌که خدمات بی‌نظیر دولت‌های نهم و دهم به استان کردستان نادیده گرفته شد.

من خودم دانشگاه دارم
حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بعد از دولت به هر جایی‌که بتوانم در آنجا کار کنم می‌روم در توصیه‌ای به وزیر آموزش و پرورش دولت آینده گفته: مهم‌ترین نکته‌ای که وزیر آینده باید دنبال کند نظام رتبه‌بندی معلمان است.به گزارش مهر حاجی‌بابایی گفته: هر جایی‌که بتوانم کار کنم می‌روم به قول معروف آخرش دانشگاه است.حاجی بابایی در پاسخ به این سوال آیا به دانشگاه احمدی‌نژاد می‌روید یا خیر گفت: من خودم دانشگاه دارم و عضو دانشگاه بوعلی سینا هستم.

عزم جدی حسن روحانی برای احیای سازمان ملی جوانان
در حالی که به موعد تشکیل دولت یازدهم نزدیک می شویم، خبرهای رسیده حاکی از عزم جدی حسن روحانی برای احیای سازمان ملی جوانان و انفکاک بخش جوانان از وزارت "ورزش و جوانان" است.از این رو ، قرار است در دولت جدید، این دو از هم جدا شوند و وزارت ورزش، مستقلاً به فعالیت بپردازد و امور جوانان نیز به سازمان ملی جوانان که رئیس آن معاون رئیس جمهور است، محول شود.از سعید فائقی، به عنوان اصلی ترین گزینه وزارت ورزش یاد می شود و از علی رضایی، از مدیران مجمع تشخیص مصلحت نظام که فرزند محسن رضایی است به عنوان گزینه ای برای تصدی ریاست سازمان ملی جوانان یاد می شود. همچنین با علی رضایی و سلطانی فر نیز برای تصدی وزارت ورزش و جوانان رایزنی شده است ولی هنوز گزینه نهایی که باید توسط رئیس جمهور مشخص شود، معلوم نیست.
هنوز مشاور عالی نشده‌ام
علی‌اکبر ناطق‌نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره خبر انتصابش به عنوان مشاور عالی رئیس‌جمهور یازدهم گفته: هنوز درباره انتصابم به عنوان مشاور عالی روحانی تصمیم گرفته نشده است.به گزارش تسنیم، روزهای گذشته برخی منابع خبری از انتصاب حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری به عنوان مشاور عالی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب خبر داده بودند.

جلسه روحانی با هاشمی، خاتمی و سید حسن

 در حالی که انتشار فهرست‌هایی از اعضای کابینه روحانی، انتقاداتی را در میان طیف پیروز انتخابات به وجود آورده است، سه شنبه شب حجت الاسلام روحانی نشستی با آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجج اسلام سید محمد خاتمی و سید حسن خمینی داشته است.به گزارش برخی رسانه‌ها سه شنبه شب گذشته رئیس جمهور منتخب در ادامه جلسات خود با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای انجام مشورت‌های نهایی به منزل ایشان رفته است.
در این زمان آیت الله هاشمی رفسنجانی به روحانی اظهار می‌کند که آقایان خاتمی و سید حسن خمینی نقطه نظراتی درباره کابینه دارند و سپس خاتمی و سید حسن خمینی با حضور در منزل هاشمی به بیان دیدگاه‌های خود درباره برخی افراد می‌پردازند.حجت الاسلام روحانی نیز که این روزها تحت فشار شدید از سوی افراطیون قرار دارد، دلایل خود را بیان کرده و برخی از دلایل رسیدن به فهرست کنونی را با خاتمی و سید حسن در میان می‌گذارد.این که رایزنی‌های خاتمی و سید حسن چه میزان در تغییر فهرست کابینه موثر بوده، اخبار دقیقی در دست نیست.

روزه خواری علنی در یک شرکت خودروسازی دولتی
*
هر چند روزهای پایانی ماه مبارک رمضان را پشت سر می‌گذاریم، اما نگرانی از روزه‌خوری علنی و عدم برخورد متولیان امر با این منکر آشکار هر روز بیشتر می‌شود. متأسفانه علاوه بر روزه خوری علنی در خیابان‌ها، این روزها در بعضی مراکز وابسته به دستگاه‌های رسمی نیز این منکر مشاهده می‌شود.
از جمله، مراجعین به نمایندگی یک شرکت خودروسازی دولتی در خیابان آزادی تهران با دعوت کارکنان به خوردن صبحانه در روز ماه رمضان در این شرکت مواجه شدند! این افراد در تماس با روزنامه جمهوری اسلامی خواستار نظارت مسئولان این دستگاه‌ها بر زیرمجموعه خود و برخورد قانونی نیروی انتظامی با کسانی که آشکارا روزه خوری می‌کنند شدند.

تفاوت دولت روحانی با هاشمی و خاتمی

تلویزیون آمریکا به بهانه بررسی اظهارات هاشمی رفسنجانی درباره دولت روحانی با ارائه تحلیلی به تفاوت دولت حسن روحانی با دولت های هاشمی و خاتمی پرداخت و گفت:یک تفاوت بین مشی آقای روحانی و شیوه ای که از سوی آقای خاتمی و تا حدی آقای رفسنجانی مطرح بود وجود دارد و آن این است که آنها در واقع مسیر خودشان را می رفتند و بعداً با نوعی مشکل مواجه می شدند ولی آقای روحانی تلاش می کند در کشور تنش ایجاد نشود.تلویزیون آمریکا افزود: آقای روحانی برای اینکه در کشور تنش ایجاد نشود پیشاپیش سعی می کند که از طریق گفتگو به یک راه حل بینابینی برسد، این مشی را در رایزنی هایی که در مورد کابینه کرده است می بینیم و آقای روحانی در واقع با کم کردن تنش برای ایجاد زمینه تغییر سیاست عمل می کند.

اخبار کوتاه      

* در جلسه‌ای که یازده نفر از اعضای مجمع روحانیون مبارز حضور داشتند، یکی از حاضران پیشنهاد دیدار اعضای مجمع با حسن روحانی را مطرح کرد و گفت: «پس از انتخابات تشکل‌هایی چون جامعه روحانیت و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با وی دیدار کرده‌اند؛ اما ما حرکتی نکرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنم دیداری را با وی هماهنگ کنیم.» این پیشنهاد با مخالفت اکثر اعضا مواجه شد و عنصر خاکستری مجمع، طی سخنانی اعلام کرد: «دیدن روحانی رفتن یعنی مشروعیت‌بخشیدن به او. روحانی از نردبان اصلاحات بالا رفت؛ اما بویی از اصلاحات نبرده است. او نیروی حاکمیت و نظام است!

*جمعی از سینماگران که در فتنه 88 نقش‌آفرین بوده‌اند با ارسال نامه‌ای خطاب به حسن روحانی از وی خواسته‌اند از معرفی علی جنتی برای وزارت ارشاد خودداری نماید.

*
پس از طرح نام رحمانی فضلی برای وزارت کشور، فشار افراطیون بر روحانی برای کنار گذاشتن رحمانی فضلی شدت گرفته است. افراطیون در صددند با معرفی یک عنصر همراه با خود، صندلی استانداری‌ها، فرمانداری ها و بخشداری ها را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی فتح کنند.

* گزارش‌های رسیده از شورای اسلامی شهر تهران حکایت از آن دارد که محمدباقر قالیباف، شهردارتهران، 22 رأی موافق برای ماندن در مسئولیت شهرداری تهران دارد. در عین حال گفته می‌شود بر اساس نظرسنجی صدا و سیما، 62 درصد مردم تهران خواستار ادامه فعالیت محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران هستند.

* پس از انتشار اخبار غیررسمی درباره حضور «رحمانی فضلی» برای وزارت کشور دولت یازدهم، فشار افراطی‌های اصلاحات بر روحانی برای کنار گذاشتن رحمانی فضلی شدت گرفته است. آن‌ها درصددند با معرفی یک عنصر همراه با خود، صندلی استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی فتح کنند.

* سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، ضمن حضور در جمع راهپیمایان روز قدس در بیروت، طی سخنانی، از مردم لبنان که در پاسخ به ندای امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در مراسم روز جهانی قدس شرکت کردند، قدردانی کرد. وی از کینه‌ورزی برخی کشورهای عربی علیه شیعیان به‌ویژه علیه جمهوری اسلامی ایران، به‌شدت انتقاد کرد و ادامه داد: اگر یک‌پنجم هزینه‌ها علیه ایران را برای فلسطین هزینه می‌کردند، این کشور تاکنون از بند اشغال صهیونیست‌ها آزاد شده بود.

 *افراد مسلح به تظاهرات روز قدس مردم بلوچ منطقه «کالونی» شهر کراچی پاکستان علیه رژیم صهیونیستی حمله کردند که در این حمله تروریستی، پنج تن از اعضای شرکت‌کننده در راهپیمایی زخمی شدند.

* حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، که در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران در مورد احتمال حضور خاتمی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب اظهار داشت: خاتمی توبه می‌کند و به مراسم تحلیف می‌آید. محمدرضا محسنی‌ثانی، نماینده مردم سبزوار و جغتای در مجلس نیز گفت: اگر عوامل فتنه 88 می‌خواهند دوباره وارد اجتماع شوند، می‌بایست خودشان را تطهیر کنند و بابت رفتار قبلی خودشان از مردم و مسئولان عذرخواهی کنند؛ البته باید این عذرخواهی به صورت عینی و عملی صورت گیرد.

 

https://shoma-weekly.ir/G1jnLF