گفته می‌شود که...

آخرین خبر از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری/نامه محرمانه مشایی/ مذاکره رویانیان با ستاره سوخته/ رسوایی اخلاقی در سفارتخانه!/ ارتش سایبری ایران 13 سایت را هک کرد/ درخواست عجیب وغریب سعودیها از حجاج/ تکذیب یک شایعه توسط بازیگر معروف و ...

آخرین خبر از نتایج انتخابات ریاست جمهوری
حسنعلی نوری مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور جدیدترین نتایج آراء شمارش شده را به شرح زیر اعلام کرد:
کل آراء ماخوذه: 23 میلیون 14 هزار و 873 رای
آراء صحیح: 22 میلیون 247 هزار و 364 رای
حسن روحانی: 11 میلیون 754 هزار و 13 رای

محمدباقر قالیباف: 3 میلیون و 494 هزار و 938 رای

محسن رضایی: 2 میلیون 723 هزار و 202 رای

سعید جلیلی: 2 میلیون 593 هزار و 169 رای

علی‌اکبر ولایتی: 1 میلیون و 405  هزار و 543 رای

سید محمد غرضی: 276 هزار و 499 رای

نامه محرمانه مشایی

عباس امیری فر از نزدیکان اسفندیار رحیم مشایی مشاور رئیس جمهور، درباره رد صلاحیت مشایی و اینکه آیا وی اعتراضی کرده است گفت: آقای مشایی ادای تکلیف کردند و اعتراضی هم نکردند.
وی در پاسخ به این سوال که حامیان زنده باد بهار در کابینه بعدی چه جایگاهی دارند گفت: خودتان که گفتید بهار گذشته و تابستان آمده است، البته قطعا کسی که سیاست مدار باشد از یک عضو فعال و نیروی کارآمد استفاده می کند باید همه جا از یک سربار استفاده کرد.
امیری فر درباره نامه مشایی به رهبری گفت: نامه محرمانه است و ما هم خبر نداریم.

برنده انتخابات کسی است که ما به او رأی بدهیم

فاطمه هاشمی که در کنار برادران خود مهدی و یاسر هاشمی در حسینیه جماران حضور پیدا کرد، در پاسخ به این سوال خبرنگاران که از وی پرسیدند از نظر شما چه کسی برنده انتخابات است؟، گفت: هر کسی که ما به او رأی دهیم.
وی در پاسخ به این سوال که شما به چه کسی رأی دادید؟، افزود: آقای روحانی.

انتقاد رویانیان به رنگ استامپ انتخابات!

محمد رویانیان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در جمع پیشکسوتان این تیم پس از حضور در پای صندوق رأی گفت:
چرا استامپ آبی و صندوق شما آبی است و باید برای رأی دادن ما استامپ قرمز بیاورید.
پس از گذشت دقایقی اطرافیان خیلی تلاش کردند تا استمپ قرمز پیدا کنند اما موفق به این کار نشدند و رویانیان با استمپ آبی و با اعتراض رأی خود را داد البته در همه این لحظات رویانیان می خندید.

تکذیب یک شایعه توسط بازیگر معروف
حامد کمیلی بازیگر خوب کشورمان که چندی پیش با سریال «پروانه» به تلویزیون بازگشت موفقیت آمیزی داشت، با انتشار یادداشتی حضور در انتخابات شورای شهر تهران را تکذیب کرده؛ کمیلی در این یادداشت که در تماشا به چاپ رسیده، اینطور نوشته است: «با سلام و عرض ادب خدمت همه مردم خوب تهران چند روزی هست که تماس ها و پیامک های زیادی دریافت کردم با این مضمون که حامد جان در انتخابات شورای شهر تهران، حمایتت می کنیم!
این درحالی است که من نه برای انتخابات شورای شهر کاندید شده ام و نه علاقه ای به حضور در حوزه اجرایی سیاست دارم و فقط تبلیغات دوست عزیزی که هم نام من است، باعث بروز چنین شایعه ای شده! این فقط یک تشابه اسمی است. همین.
از این فرصت استفاده می کنم و اعلام می کنم این خبر فقط یک شایعه است و من، حامد کمیلی در انتخابات شورای شهر تهران به عنوان کاندیدا حضور ندارم.»

حاشیه‌های رای دادن احمدی نژاد
احمدی‌نژاد در هنگام حضور در صف مردم شرکت‌کننده در انتخابات حضور پیدا کرد و با مردمی که برای شرکت در انتخابات در این مسجد حضور داشتند خوش و بش کرد.
او سپس با گرفتن تعرفه انتخابات شورای شهر و همچنین ریاست‌جمهوری در گوشه‌ای خلوت به نوشتن اسامی کاندیداهای مورد نظر خود در انتخابات پرداخت.
احمدی‌نژاد برای نوشتن کاندیداهای مورد علاقه خود در انتخابات شورای شهر از لیستی که قبلا تهیه کرده بود استفاده کرد و بر اساس آن لیست کاندیدای مورد نظر خود را نوشت.
دقایقی بعد نیز معاون اول رییس‌جمهور و سخنگوی دولت در نیمکت کنار رییس‌جمهور برای نوشتن اسامی کاندیداهای مورد نظر خود حضور پیدا کردند و رحیمی نیز از روی یکی از لیست‌های انتخابات شورای شهر اسامی کاندیدای مورد نظر خود را نوشت. الهام نیز از روی برگه‌ای که قبلا تهیه کرده بود اسامی کاندیداهای مورد نظر خود را نوشت و بعضا در هنگام نوشتن آرا در حالیکه شیخان معاون ارتباط و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور در کنار او نشسته بود صحبت‌ها و مشورت‌هایی در مورد اسامی کاندیداها بین این دو انجام می‌گرفت.
احمدی‌نژاد در موقع نوشتن اسامی کاندیدای مورد نظر خود کاغذی که بر روی آن اسامی کاندیداهای خود را نوشته بود به گونه‌ای گرفته بود که کسی متوجه اسامی کاندیدایی که در حال نوشتن بودن است، نشود.

مذاکره رویانیان با ستاره سوخته
مهاجم تیم پرسپولیس روز شنبه به دیدار محمد رویانیان می رود.
کریم انصاری فرد فردا به دیدار مدیرعامل باشگاه خواهد رفت تا با رویانیان درباره ادامه حضور در جمع سرخپوشان گفتگو کند.
پیش تر اخباری مبنی بر علاقه باشگاه بوخوم به جذب انصاری فرد منتشر شده بود.

ناطق نوری تکذیب میکند
یکی از نزدیکان حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری اخبار منتشر شده از سوی رسانه ها مبنی بر اعلام موضع وی درباره برنده شدن حسن روحانی در مرحله اول انتخابات را قویا تکذیب کرد .
وی همچنین اضافه کرد وی نام هیچ کاندیدایی را درباره این موضوغ بیان نکرده است.
گفتنی است برخی رسانه ها از پیش بینی آقای ناطق نوری مبنی بر پیروزی حسن روحانی در مرحله اول انتخابات خبر داده بودند.

توزیع سررسید به نام یکی از نامزدها صحت ندارد
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: میزان درصد مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بعد از شمارش آرا اعلام خواهد شد.
سید صولت مرتضوی دبیر ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات در پاسخ به سوالی مبنی براینکه هواداران یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در برخی از شعب اقدام به توزیع سررسیدهایی به نام وی کرده‌اند، گفت: این موضوع صحت ندارد اما آن را بررسی خواهیم کرد.
وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه اعلام شده است که برخی شعب از مهرهای استفاده کرده‌اند که در آن کلمه "مرحله دوم انتخابات" حک شده است، تصریح کرد: این موضوع اصلا صحت ندارد ولی قطعا پیگیری می‌کنیم.

اخراج مجری به دلیل پرسش «خاص»
یک مجری رادیویی در استرالیا پس از مصاحبه با "جولیا گیلارد" نخست‌وزیر این کشور، از کار اخراج شد.
 به گزارش بی بی سی (BBC)، او در این گفت‌وگو که به صورت زنده پخش می‌شد، از خانم گیلارد درباره همجنسگرا بودن شریک زندگی اش پرسید.
بر پایه این گزارش، "هووارد ستلر" به خانم گیلارد گفت که «تیم متیسون» شریک زندگی اش، باید همجنسگرا باشد، چون یک آرایشگر است. گیلارد که برای هفت سال با تیم متیسون زندگی کرده، در پاسخ گفت که این نظر، یک "تعمیم نامعقول" است.
بی بی سی افزود: «شبکه رادیویی فیرفکس، ابتدا این مجری رادیو را از کار معلق و بعد اخراجش کرد. این شبکه رادیویی با انتشار یک اطلاعیه، از نوع پرسشگری "غیرمحترمانه" در این مصاحبه عذرخواهی کرد.»

خداد عزیزی درکناریک خواننده لس آنجلسی
خداداد عزیزی که برای همراهی تیم ملی به قطر رفته بود، با یکی از خواننده های لس آنجلسی عکس یادگاری گرفت.

 نام‌خانوادگی سابق حداد عادل
شناسنامه غلام‌علی حداد عادل که توسط عکاسان در حوزه رای‌گیری عکسبرداری شد نشان می‌دهد فامیل سابق او «مشهدمحمدعلی‌حداد» بوده است.

پیش بینی عارف در مورد انتخابات
«محمدرضا عارف، نامزد انصرافی جبهه اصلاح‌طلبان پیش‌بینی کرد که با توجه به حضور گسترده مردم حدود 70 درصد واجدان شرایط در انتخابات شرکت خواهند کرد.
وی در باره حضور احتمالی کاندیدای منتخبش در دور دوم گفت که در اینباره نمی‌تواند پیش‌بینی کند.»

رسوایی اخلاقی در سفارتخانه!
در یکی از یادداشت‌های فاش‌ شده در خصوص فساد اخلاقی دیپلمات‌های آمریکایی در خارج از خاک این کشور، مشخص شد که برخی از دیپلمات‌های آمریکایی در سفارت این کشور در «بیروت» به کارکنان خارجی این سفارتخانه تجاوز جنسی می‌کردند.
وزارت خارجه آمریکا در حال بررسی اتهامات سوء رفتار پرسنل خود در خارج از خاک آمریکا است.
در یکی از این اتهامات یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا در «بیروت» در تجاوز جنسی به کارکنان خارجی که به عنوان نگهبانان سفارت آمریکا در بیروت استخدام می‌شوند، شرکت داشته است.
در یکی از این یادداشت‌ها آمده است که یکی از سفرای آمریکایی که زنان روسپی را به خدمت گرفته بود، بعد از فاش شدن این یادداشت گفت که این سوء رفتارش نادیده گرفته شده است.
طبق این یادداشت، هشت نمونه از سوء رفتار دیپلمات‌های آمریکایی لیست شده است که شامل اتهاماتی درباره یکی از مقامات امنیتی وزارت خارجه آمریکا در لبنان است و همچنین شامل ادعاهایی می‌شود مبنی بر آنکه اعضای تیم امنیتی که «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا در سفرهای رسمی به کشورهای خارجه، زنان روسپی را به خدمت می‌گرفته است.

حامی کاندیدای ریاست جمهوری واردکننده خودروهای آمریکایی!
یک شرکت واردکننده داخلی که حدود دو ماه پیش از ورود قریب‌الوقوع خودروهای آمریکایی به ایران خبر داده بود در جدیدترین اقدامات خود به حمایت از برخی از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری روی آورده است.
در حالی که حدود 35 سال از قطع رابطه ایران و آمریکا می‌گذرد این شرکت تبلیغاتی را در زمینه واردات خودروهای آمریکایی به ایران از مبداء این کشور آغاز کرده است.
مسئولان این شرکت اعلام کرده‌اند که نمایشگاهی از خودروهایی آمریکایی چون کرایسلر، شورولت، جی.ام.سی و بیوک در برج نگین تهران برگزار خواهد شد؛ ادعایی که البته کارشناسان تحقق آن را غیرممکن می‌دانند.
یک واردکننده خودرو در این زمینه می‌گوید، طبق قانون واردات، تنها خودروهایی قابلیت ورود به خاک ایران را خواهند داشت که دارای نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در کشور باشند و خودروهای آمریکایی فاقد چنین شرایطی هستند.
به گفته وی، هر واردکننده‌ای می‌تواند خودروهای آمریکایی را از کشورهای همسایه جمع‌آوری کرده و وارد مناطق آزاد کند اما ورود این خودروها به صورت پلاک شده به داخل کشور امکان‌پذیر نیست.
با این حال این شرکت واردکننده تبلیغات وسیعی را در این زمینه آغاز و اخیرا نیز با حمایت از برخی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری رنگ و بوی سیاسی به اقدامات خود بخشیده است؛ اقدامی که خارج از عرف شرکت‌ها و بنگاه‌های بخش خصوصی در مواجهه با پدیده انتخابات است.
بازیگر زن معروف دچار مشکلات خانوادگی شد!
مارال فرجاد، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در مورد فعالیت های اخیر خود در حوزه تئاتر بیان کرد: قرار است در نمایشی با نام «افرای ژاپنی» به کارگردانی مسعود طیبی بازی کنم، البته این نمایش قرار بود که در خراد ماه در فرهنگسرای نیاوران به صحنه برود اما متاسفانه اجرای آن به تعویق افتاد.
وی ادامه داد: داستان این نمایش در مورد دو زوج و روابط میان آنها است که من در نقش همسر یکی از دو مرد در نمایش حضور دارم، کاراکتری که من ایفا می کنم زنی سطحی است که از طریق پول و موقعیت خود می خواهد بر شوهرش مسلط شود، این خواسته زن موجب ایجاد مشکلاتی در زندگی زناشویشان می شود. و در حقیقت این نمایش داستان انسان هایی است که سال ها در کنار یکدیگر زندگی می کنند اما دروغ را به گفتن حقیقت به یکدیگر ترجیح می دهند.

درخواست عجیب وغریب سعودیها از حجاج
مسؤولان سعودی در بیانیه ای که از رسانه‌ها و شبکه های ماهواره‌ای این کشور منتشر شده از مسلمانان در نقاط مختلف دنیا خواسته اند سفرهای خود را برای حضور در مراسم حج و یا عمره به تأخیر انداخته و یا برنامه خود را تغییر دهند.
"عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ" مفتی کل عربستان سعودی و رئیس هیأت علمای ارشد این کشور درباره این موضوع گفت: تصمیم دولت برای کاهش شمار حجاج برای چند سال، یعنی تقریبا دو تا 3 سال ضروری است، و باید این امر عملی شود زیرا این کار در طولانی مدت به نفع همگان است.
آل الشیخ درباره تصمیم مسؤولان سعودی برای کاهش تعداد حجاج داخلی و خارجی به دلیل ساخت و سازها، اظهار داشت: این برنامه های عظیم بسیار مهم و سودمند هستند و هدف از آن راحتی حجاج و فراهم کردن امکانات برای حضور همگان در مراسم است.
روزنامه "مدینه" به نقل از مفتی کل عربستان نوشت: بر همگان واجب است که به این درخواست گوش داده و عمل کنند؛ زیرا این امر به نفع همگان است .. کاهش تعداد حجاج و شرکت کنندگان در مراسم عمره طی یک یا دو سال ضروری است و باید اجرا شود.

فروش دختر 15 ساله به قیمت 8 میلیون تومان!
چندی پیش مردی با حضور در اداره پلیس آگاهی غرب استان تهران از گم شدن نامزد جوانش خبر داد و برای یافتن وی از پلیس درخواست کمک کرد.
شاکی گفت: مدتی پیش از یکی از هموطنان افغانی‌ام دختر 15 ساله‌اش را خواستگاری کردم؛ اما دختر نوجوان با این وصلت مخالف بود و به اجبار خانواده‌اش با من نامزد کرد. مدتی پیش وقتی به سراغش رفتم تا او را برای خرید به بازار ببرم، متوجه شدم چند روزی است از خانه خارج شده و دیگر بازنگشته است و خانواده‌اش هم موفق به یافتن وی نشده‌اند.
با طرح این شکایت، ماموران جستجوی گسترده‌ای را برای یافتن وی آغاز کردند. تا این‌که یک ماه پس از گم شدن دخترنوجوان اطلاع یافتند وی با یک جوان افغان ازدواج کرده و در کهریزک تهران زندگی می‌کند.
به این ترتیب ماموران با هماهنگی قضایی بازپرس شعبه اول دادسرای شهریار عازم تهران شدند و دختر نوجوان را همراه شوهرش به پلیس آگاهی شهریار منتقل کردند.
ابتدا دختر نوجوان گفت: در خانواده‌ای پرجمعیت و فقیر بزرگ شدم. چندی پیش یک مرد افغان که 20 سال از من بزرگ‌تر بود، به خواستگاری‌ام آمد، اما من تمایلی به این وصلت نداشتم و پدرم بدون آن‌که نظرم را جویا شود، در قبال دریافت هشت میلیون تومان از آن مرد افغان، مرا به او فروخت و من محکوم شدم تا آخر عمر با مردی که هیچ علاقه‌ای به او ندارم، زندگی کنم.
وی اضافه کرد: به پدرم التماس می‌کردم تا اجازه دهد در خانه‌اش بمانم و پول مرد افغان را پس دهد؟ اما به التماس‌هایم توجهی نداشت. دیگر از این وضع خسته شده بودم.
تا این‌که در این شرایط بحرانی با پسر همسایه‌مان آشنا شدم و ارتباطمان شکل گرفت. او وقتی متوجه شد خانواده‌ام مرا به مردی که 20 سال از من بزرگ‌تر است، فروخته‌اند، موضوع فرار از خانه را به من پیشنهاد کرد.
وی یادآور شد: من هم به پیشنهاد مرد جوان که به من علاقه‌مند بود و در تهران کار می‌کرد، از خانه فرار کردم و همراه او به منزل یکی از اقوامش رفتیم و به کمک وی در یک دفتر خانه عقدمان را ثبت و زندگی‌مان را شروع کردیم.
در پی اظهارات وی، شوهرش هم گفته‌های همسرش را تائید و عنوان کرد به همسرش علاقه‌مند است و حاضر به جدایی از او نیست. شبانه‌روز کار می‌کند تا هشت میلیون تومانی را که خانواده همسرش از مرد شاکی بابت فروش او گرفته‌اند، بپردازد.

والدینی که کودکشان را نابینا کردند
کودک شش ساله بوشهری که بر اثر آزار و اذیت پدر و مادرش دچار سوختگی شده بود به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر انتقال یافت.
پدر و مادر این کودک که به مصرف مواد مخدر اعتیاد دارند، این کودک را با شعله سیگار خود سوزاندند به صورتی که این کودک در بخش ICU بیمارستان بستری شده است.
این کودک یکی از چشم‌های خود را نیز از دست داده است.
رئیس پلیس آگاهی بوشهر با تائید این مطلب اظهار داشت: والدین این کودک معتاد هستند و در حالی که شیشه مصرف کرده بودند، اقدام به آزار و اذیت این کودک کرده و بدن وی را با سیگار سوزاندند.

افشای رابطه ی دختر ایرانی با شوهر کیم کارداشیان
لیلا قبادی مدل 24 ساله ایرانی الاصل اهل کانادا به تازگی ادعا کرده است که از جولای سال 2012 همراه کانی وست (همسر کیم کارداشیان) بوده است و هم اکنون نیز که کیم کارداشیان دوران بارداری اش را می گذراند، رابطه اش ادامه دارد.
او در گفتگو با مجله استار آمریکا اعلام کرد: در هفته گذشته نیز این خواننده رپ از او درخواست ملاقات کرده است.
قبادی گفت: کانی وست در رابطه با کیم کارداشیان فریب خورده است و این رابطه صرفا برای تبلیغات بوده و چندان جدی نیست.
کانی وست نسبت به این ادعا عکس العمل نشان داده و تبلیغی بودن ازدواجش با بازیگر مشهور را رد کرده است.
لیلا قبادی در توضیح افشاگری های خود گفته است: من قصد دارم خانواده کارداشیان را نابود کنم. این بد است. این بسیار بد و شرم آور است ولی اگر قرار است آنها بچه داشته باشند باید کارداشیان همه چیز را بداند.


هدیه 400 هزار تومانی احمدی‌نژاد به خبرنگاران
شنیده شد که هدیه رئیس‌جمهور به مناسبت روز خبرنگار سال گذشته به حساب خبرنگاران جامانده واریز شد. مهر نوشت؛ هدیه رئیس‌جمهور مربوط به روز خبرنگار در سال 1391 طبق فهرست دومِ ارسال شده از سوی معاونت امور مطبوعاتی و اطلا‌ع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نهاد ریاست جمهوری، پنجشنبه 23 خرداد به حساب آنها واریز شد.
هدیه مذکور آن زمان به حساب تعداد کثیری از خبرنگاران واریز شد، اما به حساب تعدادی از خبرنگاران واریز نشد و این در حالی بود که برخی افراد شاغل در رسانه‌ها که عنوان خبرنگار نیز نداشتند و در مشاغل اداری و خدماتی مشغول به کار بودند، این هدیه را دریافت کردند.

ارتش سایبری ایران 13 سایت را هک کرد
شنیده شد که گروهی با عنوان «ارتش سایبری ایران» نزدیک به 13 سایت و وبلاگ وابسته به جبهه مخالفان نظام جمهوری اسلامی را هک کرد. مهر نوشت؛ گروهی با عنوان «ارتش سایبری ایران» نزدیک به 13 سایت و وبلاگ وابسته به جبهه مخالفان نظام جمهوری اسلامی را هک کرد.

حضور عروس و داماد پای صندوق رای
شنیده شد که عروس و داماد اردبیلی دیروز قبل از حضور در مراسم عروسی خود پای صندوق‌های رأی حاضر شدند. فارس نوشت؛ این عروس و داماد دلیل حضور اول وقت خود در پای صندوق‌های رأی را تبعیت از فرمان رهبری اعلام کرده و تاکید کردند که رأی دادن در شرایط فعلی کشور یک وظیفه است.

در جلسه پنج شنبه چه خبر بود؟
شنیده شد که روز پنجشنبه خبری در برخی سایت‌ها منتشر شد که محتوای آن برگزاری جلسه میان 4 کاندیدای اصولگرا به نام‌های ولایتی، جلیلی، قالیباف و رضایی بود و آن طور که نوشتند قرار بود ماحصل این جلسه معرفی یک نفر به عنوان کاندیدای نهایی اصولگرایان باشد البته خبرگزاری‌های رسمی این خبر را منتشر نکردند.
موضوع زمانی جالب شد که سایت تابناک منتسب به محسن رضایی عصر روز پنجشنبه خبری با محتوای انتخاب رضایی به عنوان کاندیدای اجماع اصولگرایان را منتشر کرد البته حدود نیم ساعت بعد این خبر را از خروجی خود حذف کرد. البته سایتهای منتسب به قالیباف نوشتند که قالیباف هیچ گاه به نفع رضایی کنار نمی‌رود. وحید جلیلی، برادر سعید جلیلی هم در ساعت 16 دقیق بامداد پنجشنبه گفت: سعید جلیلی به هیچ وجه قصد انصراف نداشته و هر شایعه‌ای که توسط بدخواهان در ساعات باقیمانده تا انتخابات منتشر شود پیشاپیش قویاً تکذیب می‌شود.

تکذیب استعفا یکی از اعضای شورای نگهبان
عضو حقوقدان شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که در روزهای گذشته شایعه ای مبنی بر استعفای یکی از اعضای شورای نگهبان مطرح شده بود، آیا این موضوع صحت دارد و یا تکذیب می کنید؟، گفت: بنده خبر ندارم و چنین چیزی را نشنیدم. انتخاب نوشت؛ حسینعلی امیری افزود: فرایند استعفا اعضا فرایند ویژه ای است تا الان هم اگر چنین موضوعی مطرح شده بنده تکذیب می کنم.

سایت حسن روحانی رفع فیلتر شد
شنیده شد که در پی اختلالاتی که از صبح جمعه در سایت دکتر حسن روحانی پیش آمد، پس از پیگیری های انجام شده مشخص شد که این سایت فیلتر شده است و مشکل میزبانی (هاست)‌ نبوده است. با اقدامات انجام شده و درخواست موکد از مسوولین این سایت رفع فیلتر شد.گفتنی اینکه؛ طی روز گذشته تاکنون چند سایت خبری نیز مسدود شدند که تعدادی از آنها امروز مجددا قابل دسترس شده‌اند. به گفته مسئولان نظارتی بر سایت‌ها؛ دلیل عمده این فیلترینگ تبلیغاتی غیرقانونی در روز پنجشنبه بوده است.

مشایی کجا رای داد؟
شنیده شد که اسفندیار رحیم مشایی عصر دیروز در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شورای شهر تهران شرکت کرد. آفتاب نوشت؛ مشاور رییس جمهور ساعت 14 بعدازظهر دیروز با حضور در مسجد امام صادق(ع) در منطقه رستم‌آباد تهران رای خود را به صندوق انداخت. مشایی در جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ثبت نام کرده بود که از سوی شورای نگهبان صلاحیت او احراز نشد.

حسینیه ارشاد به دلیل ازدحام جمعیت به صندوق سیار نیاز پیدا کرد
شنیده شد که ازدحام جمعیت در حسینیه ارشاد تهران باعث شد که صندوق سیار برای رای گرفتن در این حوزه انتخابیه اعزام شود. فردا نوشت؛ در حسینیه ارشاد تهران از ساعات اولیه صبح صف تشکیل شد و ازدحام جمعیت باعث شد که مسئولان برگزاری انتخابات در این حوزه صندوق سیار برای اخذ رای شهروندان تهرانی درخواست کنند. بر همین اساس بعد از ساعاتی صندوق سیار 333 دقایقی برای اخذ رای از رای دهندگان در شعبه حسینیه ارشاد تهران وارد این شعبه شد

فیلتر 12 ساعته فردا نیوز
شنیده شد که سایتتحلیلی «فردا» از ساعات ابتدایی بامداد جمعه 24 خرداد از دسترس خارج شد. فارس نوشت؛ عبدالصمد خرم‌آبادی با اشاره به فیلتر شدن پایگاه خبری «فردا» اظهار داشت: این پایگاه خبری به دلیل انجام تبلیغات خارج از موعد فیلتر شده است. خرم‌آبادی اضافه کرد: از آنجایی که مطالب پایگاه خبری فردا از ۸ صبح پنج شنبه جنبه خبری نداشته و عموماً نوعی تبلیغ انتخاباتی بوده است از همین رو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اقدام به فیلتر کردن این پایگاه خبری کرد.اما این سایت پس از توقفی 12 ساعته بعدازظهر گذشته رفع فیلتر شد.

اعتراض رسمی شورای اقتصاد به اقدام یک وزارتخانه
بر اساس مصوبه رسمی شورای اقتصاد، این نهاد با بررسی نحوه فروش یک محصول خاص توسط مسئولان یکی از وزارتخانه های اقتصادی به قیمتی بسیار ارزان، ضمن اعتراض به این موضوع اعلام کرده است که شرکت مذکور حتی از ارائه پاسخ نامه ها به شورای اقتصاد خودداری کرده است و با توجه به ابهامات فراوان مزایده برگزار شده توسط وزارتخانه فوق، دستور ابطال آن‌را صادر و به دستگاههای مختلف اجرایی ابلاغ کرده است.

سفر معاون رییس جمهور به تایلند با هواپیمای اختصاصی
بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، یکی از مسئولان ارشد اجرایی با ارسال ابلاغیه ای به یکی از معاونین رییس جمهور، اعلام کرده است که هیئت دولت مجوز سفر وی به کشور تایلند با هواپیمای اختصاصی را صادر کرده است. بر اساس گزارش نهاد مذکور، تعدد سفرهای مسئولان دولتی با هواپیمای اختصاصی، اگرچه قانونی است اما با شعارها و رویکردهای اعلامی دولت در تعارض است.

رئیس کمیته تبلیغات ستاد روحانی در فسا مضروب شد
افراد ناشناس رئیس کمیته تبلیغات ستاد دکتر حسن روحانی در فسا را مضروب کردند. به گزارش خبرگزاری ایلنا، بعد از ظهر دیروز رئیس کمیته تبلیغات ستاد دکتر روحانی در شهرستان فسا از توابع استان فارس مورد حمله اسیدپاشی قرار گرفت. براساس این گزارش، یونس مهدی‌پور در مقابل هنرستان کشاورزی این شهرستان مورد ضرب و شتم عده‌ای ناشناس قرار گرفت که یکی از ضاربین با پاشیدن اسید روی صورت نامبرده موجب آسیب دیدگی و سوختگی شدید این فعال ستاد انتخاباتی دکتر روحانی گردید. مهدی‌پور برای اقدامات اولیه به بیمارستان شهرستان فسا منتقل شده است.

تکفیر یک نویسنده سنی مذهب کویتی به دلیل حمایت از شیعیان
یک نویسنده سنی مذهب کویتی به دلیل حمایت از شیعیان، تکفیر شد. این نویسنده کویتی که "طارق السویدان" نام دارد، گفته است: "حاضرم جانم را برای حمایت از شیعه فدا کنم". وی به دلیل همین سخن مورد غضب افراطیون کویتی قرار گرفته و تکفیر شده است.

https://shoma-weekly.ir/HPltc8