وی در خصوص استفاده دولت از ابزار رسانه ای در موضوع برجام، گفت: طبیعتا یکی از راهکارهایی که دولت می توانست برای انعکاس مسائل خود در مورد برجام از آن استفاده کند، همین اتحادیه رادیو و تلویزیون کشور های اسلامی و استفاده از تعاملات رسانه ای با کشور های جنبش عدم تعهد بوده است که متاسفانه هیچ سرمایه گذاری در هیچ یک از این زمینه ها انجام نداده است. وقتی رسانه ملی که ما ده ها شبکه بین المللی دارد و در فقر مالی به سر می برد و دولت هیچ کمکی نمی کند تا این خلا را پر کند، وقتی که اتحادیه رادیو و تلویزیون کشورهای اسلامی اجلاس اش در کشور ما برگزار می شود و دولت هیچ کمکی به رشد و ارتقا و تقویت این رسانه ها در کشور های اسلامی نمی کند، وقتی که از جنبش عدم تعهد برای ارتباط گیری با رسانه های کشور های غیر متعهد جهان که بیش از 160 کشور هستند، استفاده نمی کند، معلوم می شود که از این ظرفیت های استفاده نشده است. در جهان امروز می بینیم که همه از رسانه برای سلطه بین المللی استفاده می کنند اما تا به حال دولت برنامه ای برای استفاده از رسانه های دنیا برای اهداف خود تهیه نکرده است. چرا که این دولت در این حوزه اصلا برنامه ای نداشته است. این نشان دهنده این است که دولت بدنبال انعکاس برنامه های خود در رسانه های بین المللی نیست چرا که باید هزینه ای را برای این موضوع مثل دولت آمریکا بپردازد.
ترقی در خصوص راهکارهای تقویت حوزه رسانه ای دولت، گفت: دولت ارزشی برای دیپلماسی عمومی قائل نیست؛ در کشور هایی مثل چین و امریکا این موضوع مهم است. امریکایی ها هر سال بیش از هزار هیئت به کشور های دنیا می فرستند و چین در طی سال حداقل 600 هیئت به دنیا می فرستد تا حرفشان را از رسانه ها و کانال های مختلف به کشور ها برسانند. دولت ما به کدام یک از هیئات دیپلماسی یک ریال داده است تا بروند حرف ایران را به ملت های دیگر برسانند. وقتی از احزاب مختلف، نمایندگان مجلس و افراد برای دیپلماسی عمومی استفاده نشود، طبیعی است که حرف دولت به جایی نمی رسد. برای مثال شاهد هستیم که کشور آذربایجان چگونه با 300 احزاب از حزب های آسیا ارتباط برقرار می کند و حتی دعوت می کند تا در انتخابات نظارت داشته باشند. اما در کشور ما از یک هیئت هم دعوت نکرده ایم. دولت باید از این ظرفیت ها استفاده کند.