اخبار موتلفه

وحدت، بزرگترین عامل انسجام و اقتدار امت های اسلامی است

احمد علی مقدم، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در رابطه با اهمیت هفته وحدت، اظهار داشت: پیامبر مکرم اسلام (ص)؛ بزرگ ترین مایه ی وحدت در همه ی ادوار اسلامی بوده است و امام راحل با نامگذاری هفته وحدت سبب تقویت اتحاد و همبستگی مسلمانان شد تا دشمن از این اختلاف مذاهب به نفع خود استفاده نکند.

مسلمانان شد تا دشمن از این اختلاف مذاهب به نفع خود استفاده نکن.
وی با تبریک هفته وحدت و میلاد سراسر نور پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، افزود: به فرموده رهبرمعظم انقلاب: نامگذاری هفته‌ی وحدت در جمهوری اسلامی یک نامگذاری محض نیست، یک تاکتیک سیاسی هم نیست بلکه وحدت یک اصلی از اصول اسلام و یک امر قرآنی و  یک اعتقاد و ایمان قلبی است که جمهوری اسلامی به معنای واقعی، معتقد به لزوم اتحاد امت های اسلامی است.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان گفت: دشمنان جهان اسلام بزرگترین هدفشان از جنگ و فتنه میان مسلمانان، تفرقه افکنی و تضعیف اتحاد امم اسلامی است چراکه از این طرق خیلی زودتر به خواسته های نامشروع و استعماری خود می رسند بنابراین راه رسیدن مسلمین جهان به منافع مشترک، هوشیاری و مقاومت برای تحقق وحدت حداکثری است.
مقدم با تاکید براینکه هدف و نتیجه نهایی وحدت جهان اسلام، رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، عنوان کرد: حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در دیدار اخیر با علمای اهل سنت تاکید بسیاری بر واژه "امت اسلامی" داشتند و فرمودند: «امّت اسلامی» را فراموش نکنیم زیرا ما علاوه‌ی بر صفت ایرانی بودن، یک صفت بالاتر و مهم‌تری داریم و آن، مسلمان بودن و عضو امّت اسلامی بودن است.
وی مطرح کرد: معظم له در این دیدار فرمودند: تلاش دشمن برای اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی بعد از انقلاب چندین برابر شده است و علاج آن نیز تکیه بر روی وحدت است بنابراین لازمه تحقق و تقویت روزافزون وحدت اسلامی، جلوگیری از تبدیل اختلافات مذهبی مسلمانان به درگیری و دشمنی و پرهیز از تشتت امت اسلامی است و همدلی و همدردی یک راهی برای یکی شدن امت های اسلامی و نجات فلسطین است.
وی بیان کرد: پیام اسلام، پیام حفظ وحدت، امنیت و برادری در مقابل دشمنان اسلام است در واقع اتحاد بین شیعه و سنی کابوس استکبار و تروریسم است لذا مسلمین هر چند اختلافاتی هم داشته باشند و عقایدشان مخالف با یکدیگر باشد، باید با هم صمیمی و یکدل باشند تا اسلام پیروز و سربلند شود.
این فعال سیاسی ابراز کرد: همه جنگ ها و بلاهایی که بر سر مسلمین جهان می آید و همچنین نسل کشی در غزه و اشغال بیش از 70 ساله فلسطین نتیجه عدم وحدت جهان اسلام برای نابودی استکبار و استعمار جهانی است لذا وحدت، مهم‌ترین عامل اقتدار، اتحاد و انسجام امت های اسلامی برای تشکیل حکومت عدل گستر جهانی و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است.
مقدم با گرامیداشت یاد شهدای جنگ تحمیلی در رابطه با آثار و برکات دفاع مقدس، اظهار کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس، بارزترین و درخشان ترین برگ حماسه، ایثار و پایداری ملت ایران در جهان است بطوریکه الگویی برای بیداری کشورهای مظلوم منطقه شد و به دنیا ثابت شد ایران خوی تهاجمی ندارد همچنین وحدت و همدلی ارتش، بسیج مردمی و سپاه باعث دفاع پیروزمندانه کشورمان شد. 
وی با اشاره به اینکه جنگ هشت ساله، میدان انسان سازی و تربیت نسلی ایثارگر و از خودگذشته بود، اذعان کرد: عزت امروز ایران اسلامی حاصل مجاهدت ملت شریف ایران در ۸ سال جنگ نا برابر و ناعادلانه است لذا دفاع مقدس باعث ایجاد بسیج عمومی ملت و پیوند همه اقشار، تحرک عمومی، رشد خلاقیت ها، پیشرفتهای دفاعی مدرن و شکوفایی استعدادهای جوانان و تکیه بر اقتصاد مقاومتی و ظرفیت های ملی شد بنابراین تفکر انقلابی، جهادی و بسیجی سبب مقاومت در جنگ تحمیلی در برابر 80 ابرقدرت جهان شد و الان نیز این روحیه جهادی راه حل مشکلات اساسی کشور است.
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: بر مسئولان لازم است این الگوهای بارز مقاومت را برای نسل جدید تبیین کنند همچنین اتحاد و تقویت برادری ملتمان، بزرگترین دستاورد جنگ تحمیلی بود و همین وحدت و ولایت پذیری سبب شد تا کشور ما الگویی برای بیداری اسلامی شود لذا برای شکست دشمن و پیروزی امت اسلامی لازم است که این روحیه در مردم و مسئولان حفظ شود.
انتهای پیام/

https://shoma-weekly.ir/5mO1UX