گفتگوی ویژه

9 دی نماد قدرت سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی بود

افرادی که بارها با روش کهنه شده دروغ بزرگ سعی به پروپاگاندا داشتند و از اخبار فیک و کشته سازی، ادعای دروغین شکنجه و ربودن گرفته تا ادعای بیماری حاد رهبری و در آستانه سقوط بودن نظام برای نابود کردن سرمایه اجتماعی کم نظیر انقلاب اسلامی بهره گرفتند؛ اما 9 دی اثبات کرد آنها در کاستن از اعتماد عمومی به نظام، به تحلیل بردن مشارکت عمومی و کشتن امید، طرفی برنبسته اند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: 9 دی تجلی تداوم نقش محوری مردم در حرکت استعلایی انقلاب اسلامی است.

محمد مهدی اسلامی در گفتگو با خبرگزاری رسا، با اشاره به روش مبتنی بر بصیرت در مواجهه نظام با فتنه 88 خاطر نشان کرد: برخورد قهرآمیز با مجریان فتنه در همان روزهای ابتدایی شاید منجر به پایان سریع تر آشوب ها می شد؛ اما روش تدبیر شده از سوی امام خامنه ای موجب افزایش آگاهی عمومی درباره جنس و ریشه فتنه 88 شد؛ تا جایی که با حضور آحاد ملت، آتش به پا شده به بهانه تقلب با اشک چشم عاشقان اباعبدالله علیه السلام خاموش شد.

وی افزود: اگر به سندی که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 88 از سوی اندیشکده بروکینگز رونمایی شد، نگاهی بیاندازیم در می یابیم که سران اصلی فتنه 88، آمریکا، صهیونیسم و دیگر متحدان آنها بودند که در یک برنامه 9 بندی، آرزوی پایان انقلاب اسلامی را دنبال می کردند و برخی نقاط ضعف افرادی در داخل، موجب طمع به آنها و اعمال مدیریتی شد که هنوز بعد از 9 سال از اسب خیالشان پیاده نشده اند و توهمشان پایان نگرفته است.

اسلامی یکی از پیامدهای 9 دی را بیمه شدن انقلاب اسلامی در برابر فتنه های در نطفه خفه شده سالهای بعد دانست و تصریح کرد: هدف اصلی فتنه 88، همانگونه که در برخی شعارهای آشوبگران انعکاس داشت؛ اصل نظام بود و نگاهی به شیوه مواجهه دیگر کشورها در سالهای اخیر با کسانی که بدون قصد ساقط کردن نظام یک کشور، صرفا اعتراض های صنفی یا معیشتی داشته اند، از جمله در آمریکا، انگلیس و در تازه ترین مورد آن شیوه برخورد با جلیقه زردهای فرانسه بهتر سند برای نشان دادن میزان مدارای نظام با این پدیده در سال 88 است. این البته به دلیل ریشه مردمی انقلاب اسلامی ممکن بود که نظام بهترین حافظ را خود مردم می دانست.

مدیر مسئول هفته نامه شما، بازخوانی اسناد و خاطرات غربی درباره این موضوع را ضرورتی کمتر پرداخت شده دانست و افزود: یکی از اصلی ترین ردپاها را در میان رسانه های غربی و منابع خبری آنها در داخل کشور باید جستجو کرد. افرادی که بارها با روش کهنه شده دروغ بزرگ سعی به پروپاگاندا داشتند و از اخبار فیک و کشته سازی، ادعای دروغین شکنجه و ربودن گرفته تا ادعای بیماری حاد رهبری و در آستانه سقوط بودن نظام برای نابود کردن سرمایه اجتماعی کم نظیر انقلاب اسلامی بهره گرفتند؛ اما 9 دی اثبات کرد آنها در کاستن از اعتماد عمومی به نظام، به تحلیل بردن مشارکت عمومی و کشتن امید، طرفی برنبسته اند.

https://shoma-weekly.ir/iTH0Ee