گفتگوی ویژه

حرکت در گام دوم انقلاب برای تشکیل جامعه نمونه اسلامی سرشار از رفاه و زندگانی شاد

در این نشست که به دعوت خانه احزاب ایران انجام شد دبیران کل احزاب و تشکل های اصولگرا، اصلاح طلب و مستقلین حضور داشتند.

اولین سخنران این نشست دکتر بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی بود.

متن کامل این سخنان را پیش رو دارید:

ما مسلمان هستیم، مسلمان هم مسئول و مکلف است. (کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته) تکلیف را هم، مبانی اسلامی، مصالح مسلمین، وظایف روزمره و حال و آینده، رهنمودهای ولی فقیه و ولی امر مسلمین و وسع مکلف تعیین می کند.

درگام دوم انقلاب هستیم؛ در گام اول زیر ساختها، استقرار نظام اسلامی، ابزار اقتدار، تثبیت استقلال و آزادی، نظام جمهوری مردم سالارانه ولایی، تربیت مدیران و تجربه آزمون ها و خطاها به مدد الهی و به خوبی انجام شد و امروز ایران اسلامی دارای اقتدار و قدرت موثر در منطقه و جهان شده است و خدا را شاکریم به این همه.

گام دوم باید برای تکامل امور، تشکیل جامعه نمونه اسلامی سرشار از رفاه و زندگانی شاد و سعادتمندانه دنیوی و اخروی باشد و دولت کریمه اسلامی و تمدن نوین اسلامی که با یاری دولتمردان و فعالان سیاسی و فرهنگی و اقتصادی احزاب و همه مردم انجام شود.

ولی امر مسلمین در رهنمودهای راهبردی در پیام نوروزی و سخنرانی مشهد و در جمع مسولان نظام در ماه مبارک رمضان موضوع تحول را به صورت جدی مطرح و مطالبه فرمودند.

تعریف تحول هم از دیدگاه مقام معظم رهبری که در سالگرد ارتحال امام (ره) در سال 99 تبیین فرمودند این است که« تحول یعنی به حال برتری و با شکل واضحی دست یافتن.» یعنی یک جهش، یک حرکت بزرگ در زمینه های مختلف، تحول یعنی اجتناب از تحجر، اجتناب از پافشاری بر مشهودات غلط،معنای تحول اینهاست؛ مردمی کردن امور بویژه اقتصاد، مهار تورم، رشد تولید، وحدت و همبستگی، بصیرت در برابر توطئه های دشمنان را هم تکلیف فرمودند.

احزاب هم موظفند این رهنمودها را در درون مجموعه خود به اجرا در آوردند. آحاد مردم و هر فرد مسلمان ایرانی هم در نظام اسلامی باید به این رهنمودها توجه کند و دولت محترم هم در برابر ولی امر و ملت مسلمان و بزرگ ایران مسئولیت امور حکمرانی را دارند؛ حق الرعیه علی الوالی و حق الوالی علی الرعیه، متقابلا باید رعایت و ادا شود.

وزارت محترم کشور و برادر ارجمند جناب آقای دکتر وحیدی هم تکالیف مهم و ویژه دارند. درگام دوم انقلاب همه جریانات و تشکل های سیاسی با سلایق مختلف که زیر یک پرچم هستند، اسلام، ولایت فقیه و قانون اساسی را قبول دارند، باید با همگرایی و تعامل بیشتر، مددکار و کمک حال حاکمیت و دولت باشند. ان شاءالله