گفتگوی ویژه

دولت برای برخورد با بی‌حجابی قرارگاه هماهنگ‌کننده تشکیل دهد

وی ادامه داد: کسی که به نظام و اسلام اعتقاد دارد اما چندان مقید نیست، نیازمند به کار فرهنگی است نه برخورد سلبی و شدید. ولی کسی که قانون‌شکنی می‌کند و عمدا در چارچوب سیاست‌های بیگانگان و براساس خط مشی دشمن عمل می‌کند، تفاوتی با بقیه قانون‌شکنان و افرادی که در پازل دشمن بازی می‌کنند، ندارند. چه حالا دست به اقدامات تروریستی بزند چه از این طریق به عنوان مقابله با ارزش‌های دینی عمل کند، هر دوی آنها یکی هستند. پس طبیعتا در رابطه با مخاطبان باید تفاوت قائل شد.

ترقی در خصوص چگونگی تشخیص این دو مورد می‌گوید: تشخیص این دو گروه نیازمند آموزش برای مجریان است و شفاف‌سازی باید صورت بگیرد. البته اکنون قشری که از روی عناد و لجبازی این کار را انجام می‌دهند، کاملا دارند خودشان را نشان می‌دهند. وبسیاری از کسانی که تابع قانون هستند تغییر کرده‌اند و تغییر روش داده‌اند و صف کسانی که از روی عناد و دشمنی حجاب را کنار گذاشته‌اند از بقیه تفکیک می‌شود و همین مقدار رفتارهای سلبی و تذکراتی که داده می‌شود، این صف را از همدیگر تفکیک می‌کند و طبیعتا هرچه جلوتر برویم، این تفکیک شفاف‌تر می‌شود.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی می‌گوید: برای برخوردها باید به چند نکته توجه کرد؛ یکی اینکه مراکز و دستگاه‌هایی که تسهیل کننده بدحجابی هستند، باید اصلاح ساختاری شوند. برای مثال پاساژها، رستوارن‌ها، سوپرمارکت‌های بزرگ و مراکز تفریحی ،کناردریا،مناطق آزاد ،باغچه رستورانهای این‌چنینی تسهیل‌کننده هستند و عوامل تسهیل‌کننده که زمینه‌ساز بی‌حجابی هستند، باید اصلاح ساختاری شوند و برایشان برنامه مجزایی طراحی شود و نمی‌شود فکر کرد با پلمب کردن مسئله حل می‌شود.

ترقی ادامه داد: نکته دیگر نوع برخورد با بی‌حجابان است که بر اساس اینکه بی حجابی از نگاه رهبری جرم سیاسی تلقی شده است و این جرم سیاسی با بقیه جرم‌های سیاسی تفاوتی ندارد، بنابراین باید برخورد با این عوامل صورت بگیرد و این هم نیازمند یک هماهنگی و هم‌صدایی در کشور است.

وی تاکید کرد: اینگونه نباشد که یک دستگاهی با این موضوع قوی برخورد کند و یک دستگاه دیگر ضعیف. همه باید یک‌صدا شوند و شل‌کن سفت‌کن کار را دچار مشکل می‌کند. مثلا در فرودگاه برخورد صورت می‌گیرد در پاساژ صورت نمی‌گیرد، یا در یک مترو برخورد می‌شود در متروی دیگر نمی‌شود، خب این باعث سوءاستفاده می‌شود و نیازمند قرارگاه هماهنگ‌کننده در دولت ودستگاههای مسئول است تا همه جا به صورت هماهنگ برخورد کنند.

ترقی همچنین گفت: ضابطین برخورد کننده هم باید مشخص شوند، چرا که هر کسی ممکن است به دلیل آموزش ندیدن، صلاحیت برخورد با این موضوع را نداشته باشد و باعث بدتر شدن وضعیت شود.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به عدم رعایت حجاب از سوی برخی بازیگران زن ، گفت: اینها خودشان مروج بی حجابی و قانون شکنی و مقابله با ارزشهای اسلامی هستند و کار کسی که می‌خواهد در مقابل جامعه اسلامی و ارزش واجب ایستادگی کند، از حرف و نصحیت گذشته است.

وی افزود: این افراد قشر هنرمند متعهد کشور را لکه‌دار می‌کنند و درحالی که ممکن است تعدادشان کم باشد، اما به سایر هنرمندان متعهد آسیب می‌زنند.


آخرین اخبار