گفتگوی ویژه

مجلس و دولت تمرکز خود را روی تحقق شعار سال بگذارند

حمیدرضا ترقی در گفت وگو با ایرنا درباره فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر همدلی و همکاری قوای سه‌گانه اظهار کرد: یکی از مهمترین نشانه‌های همکاری دولت و مجلس جلسات مشترک مساله‌شناسی میان آنها است.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، برای حل مسائل و مشکلات جامعه و مردم مکانیزمی در دولت پدید آمده و در شهرستان‌ها و استان‌ها تیم‌هایی برای مساله‌شناسی تشکیل شده‌اند تا براساس این گزارش‌ها دوطرف بنشینند و چاره‌اندیشی کنند و ببینند آیا حل مشکلات مردم نیاز به قانون دارد یا اینکه باید در اجرا حل شود.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: این همفکری دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری می‌تواند کمک بسیار خوبی در زمینه رفع مشکلات روزمره‌ای که مردم با آن سر و کار دارد بکند.

وی تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد جلسه سران سه قوا که عمدتاً برای چنین منظوری شکل گرفته و تشکیل شده است به مسائل اساسی جامعه به‌خصوص حوزه اقتصاد و سایر حوزه‌ها اختصاص پیدا کند و بر آن اساس بتواند در جهت حل مشکلات اساسی کشور تصمیمات بجا، به‌موقع و فوری را بگیرد که به رضایتمندی مردم و افزایش مشارکت در عرصه سیاسی کشور سرعت ببخشد.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره اقدامات عملی مجلس برای همکاری با سایر قوا گفت: زمانی که روسای قوا این مسائل را مطرح می‌کنند لازمه آن این است که بدنه دولت و مجلس به این شعار و تعهد پایبند باشند و اینگونه نباشد که رئیس قوه برای همراهی، هماهنگی و همکاری اعلام آمادگی کند اما بدنه آن یعنی وزارتخانه‌ها، مجلس و نماینده‌ها از این کار پرهیز کنند و کار خودشان را انجام دهند.

ترقی خاطرنشان کرد: طبیعتاً لازمه این امر هم آن است که بدنه دولت و مجلس کاملا اغنا شوند و براساس یک اغنا نمایندگان، هیات دولت، وزرا، مدیران کل و استانداران در این زمینه همکاری و همراهی لازم را داشته باشند اگر این اتفاق بیفتد و بدنه با هم همراهی کنند طبیعتا شعار روسای قوا محقق می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات اصلی کشور و فرمایش رهبری در عدم پرداختن به مسائل حاشیه‌ای ‌گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مسائل اصلی کشور در درجه اول حل مشکلات اقتصادی و اقتدار اقتصادی و معیشت مردم و جلوگیری از رشد تورم و رشد تولید است.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین هم باید از افزایش تورم جلوگیری و هم باید زمینه رشد تولید فراهم شود و در کنار آن مسائل فرهنگی به لحاظ زیرساختی مورد توجه در مرحله بعد قرار گیرد.

ترقی افزود: طبیعی است که اگر رضایتمندی مردم در این مرحله از طریق حل مشکلات اقتصادی آنها فراهم نشود ما در ارتباط با انتخابات پایان سال دچار مشکلات جدی خواهیم شد.

وی ادامه داد: به‌طور یقین توجه به توطئه‌های دشمن، رصد تحرکات دشمن و خنثی کردن آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دستگاه‌هایی که در این زمینه مسئول هستند باید اقدامات لازم را انجام دهند.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: مجلس و دولت همه انرژی و تمرکز خود را باید در جهت تحقق شعار سال و حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و رشد تولید بگذارند تا بتوانیم از شرایط کنونی عبور کنیم.