گفتگوی ویژه

9 دی، دست خدا از آستین ملت ایران بیرون آمد

در 9 دی دست خدا از آستین ملت ایران بیرون آمد و انقلاب را از یک بحران ساختگی که قدرت های بزرگ فراهم کرده بودند، عبور داد. روز 9 دی به تعبیر مقام معظم رهبری، تجلی روح دیانت حاکم بر دل های مردم بود و این ریشه در بصیرت سیاسی مردم دارد.
9 دی سال 88 یوم الله بود. حماسه  9 دی یک واقعه ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است که بدون تردید در حرکت بالنده انقلاب اسلامی یک نقطه عطف محسوب می شود. ریشه این حماسه را باید تعمیق ایمان دینی مردم و پایبندی آنها به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و التزام عملی به ولایت فقیه دانست.
 روز 9 دی به تعبیر مقام معظم رهبری، تجلی روح دیانت حاکم بر دل های مردم بود و این ریشه در بصیرت سیاسی مردم دارد.
یوم الله 9 دی بهانه ای شد تا مردم وحدت و همگرایی خود را حول محور آرمان های مقدس امام و رهبری نشان دهند و با فریادهای بلند اعلام کنند ما پای انقلاب ایستاده ایم و هزینه این ایستادگی را هرچه باشد پرداخت می کنیم.
روز 9 دی یک فرصت بود برای کسانی که فریب فتنه گران را خوردند تا به دامن اسلام و انقلاب برگردند و از آنان تبری جویند. روز 9 دی روز اعلام اتمام حجت به مردودین و ساکتین بود.
اهمیت روز 9 دی در آن است که ما با یک «عمل بهنگام» و «تشخیص به موقع» از سوی مردم روبرو هستیم و این نکته بسیار مهمی است.
حماسه 9 دی نشان داد که انقلاب اسلامی در کشور نهادینه شده است. حماسه 9 دی نشان داد رهبری هوشمند انقلاب اسلامی با عدالت و انصاف و مهارت بسیار بالایی قدرت مدیریت هر بحرانی را دارد. فتنه سال 88 نشان داد که مردم و رهبری در کشور در قالب مفهوم امت و امامت قادرند هر مشکلی را حل کنند.
اما رویش های انقلاب اصلا قابل مقایسه با ریزش های آن نیست. آنچه در روز 9 دی 88 مشهود بود حضور چشمگیر نسل سوم انقلاب بود. نسل سوم انقلاب نشان داد انقلاب را سالم تحویل گرفته و قصد دارد سالم هم به نسل بعد تحویل دهد.
وفاداران به انقلاب اسلامی در داخل و خارج به ظرفیت های نیرومند دفاع از انقلاب توسط مردم پی بردند و متوجه شدند انقلاب به نیرویی مجهز است که زوال ناپذیر است تا خدا هست انقلاب هم هست و تا این مردم به خدا اعتقاد دارند اعتقاد آنها به انقلاب اسلامی پایدار خواهد ماند.
ایران پس از فتنه سال 88 به مراتب قدرتمندتر از ایران قبل از فتنه 88 است، حوادث سال 88 نشان داد ما در وسط معرکه یک نبرد نرم علیه موجودیت انقلاب اسلامی هستیم، دشمن از غفلت برخی استفاده کرد و بر رقابت انتخابات یک پروژه ای را سوار کرد که امنیت ملی را هدف قرار داده بود.
رهبری آگاه و هوشمند انقلاب و نیز ملت  نشان دادند برای هر تهدیدی آماده هستند ولو اینکه این تهدید به واسطه خیانت یا غفلت برخی همراهان انقلاب باشد. مردم همین آزمون را در فتنه بنی صدر و غائله باند مهدی هاشمی و بی مهری آقای منتظری به انقلاب و مردم مشاهده کرده بودند و در کنار امام (ره) ماندند و دشمن را روسیاه تر از همیشه نشان دادند.

https://shoma-weekly.ir/s0Bu3S