گفتگوی ویژه

9دی نماد تأثیر عاشورا بر زندگی مردم بود

فریاد حقیقت‌خواهی ملت ایران در 9 دی از بطن واقعه عاشورا به آسمان بلند شد و نشان داد قیام الهی امام حسین(علیه السلام) تا چه حد می‌تواند در زندگی و رفتارهای سیاسی آنان تأثیرگذار باشد.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه دشمنان در ابتدا با استفاده از بستر و زمینه انتخابات و کلید رمز تقلب، فتنه را آغاز کردند، خاطرنشان کرد: آنان قرار بود تا سقوط نظام، این مسیر را ادامه دهند اما خداوند مکر آنان را به خودشان برگرداند.

احمدعلی مقدم، به مناسبت ۹ دی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به سالروز یوم‌الله قیام دشمن شکن نهم دی ماه، نقش مردم را متذکر شد و گفت: مردم همانگونه که در به ثمر رسیدن انقلاب نقش اصلی را داشتند، برای حفظ دستآورد خود و آنچه که برای بدست آوردن نظام اسلامی خون دل خوردند و جوان دادند، یک بار دیگر به صحنه آمدند و توطئه دشمنانی که مدام ضربه زدن به نظام اسلامی را در ذهن خود می‌پروراند، را خنثی کردند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: دشمنان قسم خورده ایران، بعد از شکست مفتضحانه در فتنه 78 کوی دانشگاه، برای سنجش دوباره توان عملیاتی نفوذی‌های داخلی و ایادی و اذناب خود، با برنامه‌ریزی چند ساله و تشکیل 170 اتاق فکر و توجیه کشورهای غربی و اروپایی و جذب رسانه‌های مختلف برای تبلیغ علیه نظام، فتنه سال 88 را کلید زدند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه دشمنان در ابتدا با استفاده از بستر و زمینه انتخابات و کلید رمز تقلب، فتنه را آغاز کردند، خاطرنشان کرد: آنان در ادامه کلیت و اصل نظام را زیر سؤال بردند و حمله به نهادهای انقلابی را در دستور کار خود قرار دادند و قرار بود تا سقوط نظام ادامه دهند اما خداوند مکر آنان را به خودشان برگرداند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه مردم وقایع دردناک آن سال را فراموش نمی‌کنند اینکه آشوب‌گران وقاحت را از سر گذراندند و با حمله به مساجد و پایگاه بسیج، 12 نفر از بسیجیان را به شهادت رساندند، مطرح کرد: اما در نهایت با توهین به مقدسات اسلامی در روز عاشورا کاسه صبر مردم را لبریز کرده و گور خود را با دستان خود کندند و مردم ولایت‌مدار ایران که تاب تحمل وهن به اهل بیت را نمی‌پذیرند، قیام 9 دی را به شکل باشکوه برگزار کردند و این حضور میلیونی را در قاب رسانه‌های جهان برای همیشه ثبت و ضبط کردند.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان با اشاره به وفاداری مردم و پایبندی آنان به ارزش‌های انقلابی و هوشیاری نسبت به توطئه‌های دشمنان، عنوان داشت: مردم آگاه ایران با بصیرت و پیروی از مقام معظم رهبری نشان دادند جنس این مردم با بقیه ملت‌ها متفاوت است و دشمنی و توطئه، آنان را بیدارتر می‌کند.

این کارشناس سیاسی به رهبری خردمندانه رهبر فرزانه انقلاب در مواجهه با جریان فتنه 88 اشاره کرد و گفت: ایشان به خوبی و با کمترین خسارت به کشور توانستند، کشتی پرتلاطم انقلاب را به ساحل امن برساند و این نشان داد تا زمانی که پشت ولایت فقیه ایستاده‌ایم، انقلاب، امنیت و کشورمان بیمه است.

مقدم 9 دی را فراموش‌ناشدنی دانست و ادامه داد: باید سالروز این قیام الهی و دشمن‌شکن هر ساله مرور و برای جوانان بازگو و تأثیر قدرت و نقش مردم در خنثی کردن توطئه‌ها بازگو و بیان شود تا بدانند بازیگر اصلی تحولات داخلی تنها خود آنان هستند.

وی تأکید کرد: فریاد حقیقت‌خواهی ملت ایران در 9 دی از بطن واقعه عاشورا به آسمان بلند شد و نشان داد قیام الهی امام حسین(علیه السلام) تا چه حد می‌تواند در زندگی و رفتارهای سیاسی آنان تأثیرگذار باشد.

https://shoma-weekly.ir/xqLJJq