گفتگوی ویژه

9دی نفوذیان با نقاب انقلابی گری را رسوا کرد

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کردستان گفت: حماسه نهم دیماه نمایش بصیرت انقلابی مردم بود، بصیرتی که غبارها و نقاب‌ها را کنار زد و چهره واقعی مدعیان و فتنه‌گران را نشان داد، چهره کسانی که سال‌ها با نقاب انقلابی‌گری در صفوف مردم نفوذ کرده بودند و ولایتمداری را فقط در شعار و ظاهر و نه در عمل و رفتار از خودشان بروز داده بودند.
دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کردستان گفت: حماسه نهم دیماه نمایش بصیرت انقلابی مردم بود، بصیرتی که غبارها و نقاب‌ها را کنار زد و چهره واقعی مدعیان و فتنه‌گران را نشان داد، چهره کسانی که سال‌ها با نقاب انقلابی‌گری در صفوف مردم نفوذ کرده بودند و ولایتمداری را فقط در شعار و ظاهر و نه در عمل و رفتار از خودشان بروز داده بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس در سنندج، حماسه نهم دی ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه‌ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می‌آید. حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستادند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابر تمام دنیای آنها خواهند ایستاد. روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم الله و ماندگار شد.

خبرگزاری فارس به منظور واکاوی اتفاقات فتنه 88 و حماسه 9 دی با جلیل مهدی‌عراقی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان کردستان گفت‌وگویی داشته که در زیر می‌خوانید.

فارس: فتنه 88 چگونه شکل گرفت؟

اگر بخواهیم مجد و عظمت جریان انقلابی 9 دی را بیان کنیم لازم است وقایعی که از انتخابات 22 خرداد تا هشتم دیماه سال 88 را که اتفاق افتاد تحلیل و آسیب‌شناسی نماییم تا پی ببریم که مردم قهرمان ایران چه مشت محکمی بر دهان فتنه‌گران و ایادی آنها در داخل و خارج کشور زدند و یک بار دیگر به مقام معظم رهبری لبیک گفته و انقلاب و نظام را بیمه نمودند.

پس از پایان انتخابات 22 خرداد تا تایید صحت انتخابات در تاریخ 10 تیر وقایع و اتفاقات زیادی توسط فتنه‌گران و هماهنگی با کشورهای غربی و عربی در کشور بوجود آمد و کشور را در التهاب و هیجان قرار دادند.

پس از تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان میرحسین موسوی با صدور بیانیه شماره 9 خود که می‌توان آن را به تعبیری اعلام پایان حیات سیاسی وی دانست، با اعلام آنکه خطر در پیش است دولت دهم را نامشروع خواند.

روز 18 تیرماه 88 یادآور حوادث تلخ کوی دانشگاه تهران در سال 1378 است که دست بخشی از سردمداران فتنه امروز سبز در آن حادثه تلخ نیز دیده می‌شود، حادثه‌ای که بعد از فتنه روزنامه سلام به وقوع پیوست و با فرا رسیدن سالگرد آن حادثه تلخ کودتاگران که از هر بهانه‌ای برای اغتشاش‌آفرینی در این ایام بهره جستند تلاش نمودند تا آشوب‌طلبان را در این روز به خیابان‌ها بکشانند.

روز جمعه 26 تیرماه سال 88 نیز با مشخص‌شدن اینکه نماز جمعه به امامت هاشمی‌رفسنجانی برگزار می‌شود به تدریج زمزمه‌هایی مطرح و سپس تقویت و تایید شد که موسوی، مهدی کروبی و خاتمی به همراه طرفداران خود نیز در نماز جمعه شرکت خواهند کرد.

در بیانیه موسوی که در تاریخ 25 تیر صادر شد آمده است: از آنجا که اکیدا پاسخ به دعوت همدلان و همراهان در راه صیانت از حقوق مشروع زندگی آزاد و شرافتمندانه را برخود واجب می‌دانم، در نماز جمعه در میان صف‌های شما حاضر خواهم شد و بعد از حواشی بسیار زیادی که توسط طرفداران فتنه سبز در نماز جمعه بوجود آمد مرحوم هاشمی حاضر نشد کلامی در حمایت و تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی بر زبان آورد.

مجمع روحانیون و خاتمی دو روز بعد از سخنان خطیب جمعه در 28 تیر به صحنه آمده و با صدور بیانیه‌ای ضمن حمایت از سخنان آقای هاشمی راهکار غیرقانونی رفراندوم را برای پایان دادن به مناقشات پیشنهاد دادند، همچنینی خاتمی در دیدار با خانواده بازداشت‌شدگان سیاسی اعلام کرد من به صراحت می‌گویم اتکا به آرا مردم و برگزاری همه‌پرسی قانونی تنها راه برون‌رفت نظام از بحران فعلی است در صورتی که پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی از صلاحیت‌ها و اختیارات رهبر و مجلس شورای اسلامی است و احزاب و گروه‌های سیاسی صلاحیت پیگیری این مساله را ندارد (اصل 110 و 59 قانون اساسی)

یکی دیگر از اقدامات سلسله‌ای ستاد جنگ روانی کودتاگران برای ایجاد شوک موقت به جریان رو به زوال فتنه سبز، برگزاری تجمعات غیرقانونی به بهانه برگزاری مراسم چهلم کشته‌شدگان حوادث اخیر بود، در همین راستا موسوی و کروبی طی نامه‌ای به وزیر کشور خواستار دریافت مجوز برای برگزاری مراسم یادبود جان باختگان حوادث اخیر شدند.(روز پنجشنبه 8 مرداد)

فارس: گویا آنها تلاش داشتند که راهپیمایی روز قدس را هم تحت الشعاع قرار دهند؟

روز قدس 27 شهریور اولین راهپیمایی سراسری و میلیونی بود که بعد از انتخابات 22 خرداد برگزار می‌شد، فتنه‌گران و احزاب و گروه‌های سیاسی طرفداران آنان چند روز مانده به راهپیمایی با صدور بیانیه‌ها طرفداران خود را تشویق می‌کردند که در راهپیمایی روز قدس شرکت نمایند، جریان فتنه‌گر یا تحریفی آشکارا تلاش می‌کرد تا جمعه را روز ایران و نه روز قدس بنامد و مساله قدس را موضوعی انحرافی مطرح کند.

تجمع چند صد نفری اغتشاشگران که جرات حضور در صفوف ملت را نداشته و در شهر تهران در حواشی منطقه راهپیمایی گرد هم آمده بودند نیز قابل توجه بود، به گفته شاهدان برخی از این سبزپوشان که گویا فراموش کرده بودند در ماه رمضان قرار دارند با بطری‌های آب به راهپیمایی آمده بودند.

شعارهای مطرح شده توسط هواداران سران کودتا که مدعی تداوم خط امام بودند نیز پوچی این جریانت را نشان می‌داد، شعار «نه غزه، نه لبنان، فقط فلات ایران» و همچنن تاکید بر شعار مرگ بر روسیه و مرگ بر چین به جای شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل از جمله این شعارهاست که ماهیت ضد انقلابی و نفاق‌گونه این جریان را به خوبی عیان می‌سازد، اینکه چطور مدعیان خط امام همچون موسوی،کروبی و خاتمی در چنین تجمعاتی حاضر شده و این افراد را هواداران خود می‌خوانند و به آنها افتخار هم می‌کنند جای سوال داشت؟

روز قدس اولین فرصت برای مقابله همه جانبه ملت در سراسر کشور با این جریان نفاق بود، صحنه‌ای که در یکسوی آن اغتشاش‌گران و منافقین قرار داشته و در سوی دیگر صفوف به هم پیوسته ملت، صحنه‌ای که خط نفاق هیچگاه جرات حضور در آن را نیافت و با حضور همه جانبه ملت به محاق رفت.

فارس: آیا فتنه‌گران برای 13 آبان هم نقشه‌ای داشتند؟

از آنجا که حضور میلیونی ملت مسلمان ایران در راهپیمایی قدس مجالی برای شنیدن صدای اسلام امریکایی که شعار نه غزه، نه لبنان، فقط فلات ایران سر داده بود، نداد این مسئله سران کودتای مخملین را بر این داشت تا با اعلام وضعیت اضطراری به چاره‌ای برای جلوگیری از زوال فتنه سبز بیندیشند، این چنین بود که عملیات روانی رسانه‌ای عظیمی برای خروج از وضعیت کما توسط فتنه‌گران در روز 13آ ماه شروع شد، مروری بر حجم برنامه‌ای پخش شده از رادیوها و تلویزیون‌های بیگانه در تبلیغ این روز و همچنین حجم گسترده سایت‌ها و وبلاگ‌های ساخته شده توسط کودتاگران که اخبار روز 13 آبان را پخش می‌کردند حکایت از عزم جدی فتنه‌گران برای به خیابان کشاندن هواداران خود بود.

به مناسبت 13 آبان بیانیه شماره 14 موسوی نیز پخش شد، وی در تحلیلی عجیب و وارونه حضور امام را دنباله‌رو دانشجویان فاتح لانه جاسوسی معرفی کرده بود و نوشته بود: ظاهرا این دانشجویان بودند که خود را پیرو خط امام می‌خواندند اما در واقع این امام بود که حرکت آنان را دنبال نمود.

موسوی در ادامه تلاش کرد تا با ساختن پیشینه تاریخی جعلی برای فتنه سبز آن را با نهضت مردم در 13 آبان 42 پیوند زند و اقدام برای براندازی نظام اسلامی را در ادامه حماسه دانشجویان پیرو خط امام تحلیل کند اما با مروری بر حوادث اتفاق افتاده، روز 13 آبان را می‌توان روز شکست نهایی کودتای سبز دانست، روزی که فتنه‌گران علی رغم تبلیغات فراوان از آوردن حداقل هواداران خود به خیابان ناتوان بودند.

فارس: سران فتنه در هفته بسیجچه طرحی اجرا کردند؟

موسوی در هفته اول آذر به مناسبت هفته بسیج بیانیه شماره 15 خود را منتشر کرد و تلاش کرد تا با تفاوت قایل شدن بین بسیج امروز و بسیج دوران حضرت امام، بسیج را به فاصله گرفتن از انتظارات امام متهم نماید و دفاع حضرت امام از بسیج را خنثی کند اما باز موفق نشد.

فارس: سران فتنه از پتانسیل 16 آذر هم استفاده کردند برنامه‌ آنها در این روز چه بود؟

از فردای بازگشایی دانشگاه‌ها در مهر 88 آنگاه که ایجاد آشوب و بلوا به بهانه سالروز تولد سران فتنه سبز(موسوی، کروبی و خاتمی) با آشکار شدن دروغ بودن سالروز تولد آنها در مهرماه بی‌ثمر ماند، همه نگاه‌های فتنه‌گران برای همراه‌سازی دانشگاه و جنبش دانشجویی به روز 13 آبان دوخته شده بود وقتی سران فتنه در 13 آبان هم شکت خوردند نظرات خود را به 16 آذر دوختند و در این فرصت به مقاله نویسی، صدور بیانیه، دعوت به اغتشاش و کشاندن هواداران به خیابان‌ها پرداختند و در 15 آذر، شانزدهمین بیانیه موسوی در رابطه با روز دانشجو صادر شد در این بیانیه موسوی تلاش می‌کرد تا با ادبیاتی به ظاهر خیرخواهانه تخریب نظام اسلامی و اهداف کودتای مخملین را دنبال نماید.

خط نفاق که از همه ابزارها برای تحقق اهداف خود بهره می‌گیرد تلاش نمود تا با تبلیغات گسترده‌ای اندک هواداران خود را راضی کند تا در شب عید غدیر (14 آذر) و شب 16 آذر به پشت بام رفته و فریاد الله اکبر سر دهند.

آنچه در 16 آذر سال 88 اتفاق افتاد این بود که درحالی که رسانه‌های اپوزیسیون تلاش گسترده‌ای را برای ایجاد هماهنگی مخالفین در دانشگاه‌های کشور به کار بسته بودند اما آنچه در روز 16 آذر به وقوع پیوست خط بطلانی بر آخرین تلاش فتنه‌گران در ایجاد آشوب در دانشگاه‌ها بود، در این روز تجمع پرشمار و چندین برابری دانشجویان دانشگاه‌های اصلی تهران مانع ایجاد ناآرامی در این دانشگاه‌ها شد.

فارس: فتنه‌گران پروژه محرم را به چه دلیل طراحی کردند؟

بعد از شکست اقدامات فتنه‌گران در طرح شعارهای انحرافی در رو قدس و به خیابان کشاندن هواداران در 13 آبان، ناکامی در به تسخیر درآوردن دانشگاه در 16 آذر وهمچنین فضای ایجاد شده در جامعه ناشی از خشم و انزجار ملت نسبت به توهین‌کنندگان به ساحت مقدس حضرت امام خمینی(ره) که توسط حامیان فتنه‌گران سبزپوش صورت گرفت این گروهک را در وضعیت بغرنجی قرار داد و به دلایل متعددی پروژه محرم سبز به شکست انجامید و موجب عصبانیت آنان شد و تصمیم گرفتند هتک حرمت عاشورا را در دستور کار منافقین قرار دهند، صبح روز عاشورا درحالی که اغلب عاشقان حسین بن علی(ع) در قالب هیت‌های مذهبی مشغول عزاداری بودند آشوب‌ران خیابان انقلاب و آزادی را به محلی برای حرمت‌شکنی روز عاشورا و ایجاد اغتشاش و تخریب اموال عمومی تبدیل کردند.

فارس: حماسه 9 دی چطور شکل گرفت؟

در حالی که کینه و نفرت ملت به اوج خود رسیده بود بعدازظهر روز چهارشنبه نهم دی‌ماه در تهران و دیگر شهرها به عنوان روز برائت از منافقین تعیین شد، ملت خداجوی از سراسر کشور آماده حرکت شدند و خیابان‌ها ساعت‌ها قبل از آغاز رسمی مراسم مملو از اقشار مختلف مردم بود در این روز میلیون‌ها عاشق اباعبدالله الحسین(ع) به خیابان‌ها ‌آمدند تا ارادت خود را به امام شهیدان نشان داده و از دشمنان ایشان اعلان انزجار کنند.

راهپیمایی روز 9 دی را می‌توان یکی از باشکوه‌ترین تجمعات در تاریخ انقلاب اسلامی دانست، نهم دیماه نمایش بصیرت انقلابی مردم بود، بصیرتی که غبارها و نقاب‌ها را کنار زد و چهره واقعی مدعیان و فتنه‌گران را نشان داد، چهره کسانی که بخاطر رسیدن به قدرت از هیچ تلاشی حتی ضربه‌زدن به ریشه‌های انقلاب و ارکان رکین نظام اسلامی دریغ نکردند، چهره کسانی که سال‌ها با نقاب انقلابی‌گری در صفوف مردم نفوذ کرده بودند و ولایتمداری را فقط در شعار و ظاهر و نه در عمل و رفتار از خودشان بروز داده بودند، یقینا بزرگترین پیام حماسه نهم دی ضرورت بصیرت‌مداری و پرهیز از غفلت بوده، هست و خواهد بود.

https://shoma-weekly.ir/XcEKSP