گفتگوی ویژه

23سال رهبری الهی ، هوشمندانه و عادلانه

مدیریت و رهبری مدبرانه ی رهبر فرزانه و ناخدای کشتی انقلاب پس از رحلت حضرت امام(ره) وارد بیست و چهارمین سال خود می‌شود.
حمیدرضا ترقی - مدیریت و رهبری مدبرانه ی رهبر فرزانه و ناخدای کشتی انقلاب پس از رحلت حضرت امام(ره) وارد بیست و چهارمین سال خود می‌شود. رهبری‌ای که همواره چراغ راه مسئولان و مردم بوده و خبرگان منتخب ملت معظم له را همواره در طراز ممتاز از شایستگی‌ها و صفات رهبری دانسته و سکانداری ایشان در فراز و فرودها و بحران‌ها و دستیابی جمهوری اسلامی به قله‌های پیشرفت و عدالت و عبور از چالش های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و امنیتی کشور را ستوده‌اند. خبرگان رهبری که خود را موظف به حراست از جایگاه ولایت فقیه می‌دانند بر این باورند که امروز چشم همه حرکتهای اسلامی به جایگاه رهبری در ایران دوخته است.
امام خامنه‌ای مدظله العالی که پس از رحلت امام خمینی(ره) مسئولیت خطیر رهبری و زعامت انقلاب اسلامی را با وفاق همه مراجع و خبرگان و حمایت مردم بدست گرفت، توانست سنگر مستحکم رهبری را به عنوان سدی استوار در برابر توطئه شیاطین حفظ و تمامی دسیسه‌های آنها را خنثی سازند.
عبور دادن کشتی انقلاب اسلامی از میان توفان‌های جنگ خلیج فارس و توسعه کم توجه به عدالت و گرایش مجریان به اشرافی‌گری و توسعه سیاسی اصلاح‌طلبان و توطئه‌های 18 تیر و نبرد اشرافیت و جمهوریت و فتنه 88 و تومور جریان انحرافی در کنار سرعت دادن به رشد و پیشرفت علمی و تکنولوژی و ارتقاء توان دفاعی کشوردر برابر تهدیدات دشمن و اعمال دکترین موفق معظم له در سیاست خارجی و سامان دادن به سیاست داخلی کشور از طریق تنظیم رقابت جدید سیاسی در چارچوب نظام، نمونه‌هایی از کارآمدی و توانمندی شخصیت بی بدیل حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی و ولایت مطلقه فقیه در نظام سیاسی ایران است.
اگر امروز بیداری اسلامی توسط معظم له سوزنبانی می‌شود.
اگر امروز فتوای معظم له در تحریم سلاح هسته‌ای به عنوان یک تئوری متقن در نظام بین‌الملل شناخته می‌شود.
اگر امروز محبوبیت رهبری انقلاب اسلامی در جهان و ابراز کنندگان در فضای مجازی بی نظیر است.
اگر امروز هیچ شخصیتی در حد رهبری ایشان از سعه صدر و نقد پذیری در برابر مخالفان برخوردار نیست.
اگر امروز شخصیتی مخلص که در عین برخورداری از قدرت و اقتدار مثل ایشان نداریم که از سرود خواندن دیگران برای خود متأذی و از کسانی که برایش جشن تولد می‌گیرند، متشکر نمی‌شود.
و از عکس زدن‌های اسرافگرایانه در سفرها ممانعت به عمل می‌آورد و از سخنان تملق‌آمیز دیگران ابراز شرمندگی می‌کند.
اگر همه به ساده‌زیستی و دور بودن رهبری و اطرافیانش از انحرافات مالی و سیاسی اعتراف دارند.
اگر امروز دشمنان انقلاب اسلامی به نقش و اقتدار مدبرانه رهبر انقلاب در مسائل داخلی ایران و بین‌الملل اعتراف دارند.
اگر نخبگان و چهره‌های مهم سیاسی جهان در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی به هوشیاری و تسلط و دوراندیشی و عمق بینش سیاسی و اعتقادی ایشان اعتراف می‌کنند.
و اگرهای دیگر، همه بخاطر عنایت الهی به ملت ایران برای دادن چنین نعمتی به امت اسلامی است.
با وجودچنین نعمتی همانطور که وظیفه خبرگان صیانت از رهبری و جایگاه آن در جامعه و مقابله با هر گونه آسیب رسانی فکری و سیاسی به این جایگاه است؛
1- مسئولان باید برای تسریع در پیشرفت کشور هدایتهای معظم له را نصب‌العین خود قرار دهند.
2- گروه‌ها و اشخاص نباید ازرهبری برای خود هزینه کنند.
3- صدا و سیما باید در جهت تبیین جایگاه و اختیارات رهبری در جامعه اقدامات گسترده‌تر و عمیق‌تری بنماید.
4- مسئولان و جریانهایی که قصد نفوذ در ارکان قدرت را دارند از جایگاه و نقش رهبری غفلت نکنند.
5- دفاع از جایگاه رهبری در نظام سیاسی کشور از وظایف مهم نخبگان جامعه است.
6- جایگاه رهبری هوشیارمان در فرصت‌جویی و ارزش‌آفرینی سرمایه‌های فکری جامعه مورد توجه قرار گیرد.
7- علمای بزرگوار تقویت جایگاه رهبری را از وظایف خود بدانند.
8- همه بدانند که رهبری به تشخیص درست مسیر حرکت انقلاب و نظام کمک می‌کند و بدون او نمی‌شود این مسیر را درست تشخیص داد.
رهبر فرزانه انقلاب اسلامی پس از اتمام جنگ نظامی دشمن علیه ملت ایران قریب 23 سال است که فرماندهی جنگ نرم با دشمن را به دست دارند و در این مسیر ضمن خنثی‌سازی بسیاری از حملات و تهاجمات نرم دشمن علیه نظام اسلامی، ملت ایران را به بصیرت و آگاهی فزاینده‌ای در مقابله با توطئه‌ها و طرح‌های نرم دشمن رسانده‌اند.
رهبری از نگاه مشاهیر جهان
پوتین رئیس جمهور روسیه: من مسیح را در رهبری ایران دیده‌ام.
دبیر کل سابق سازمان ملل: تا کنون شخصیتی به سیاست‌مداری و هوشمندی (رهبری انقلاب اسلامی) ندیده‌ام.
خانم رایس، وزیر خارجه قبلی آمریکا: رهبر ایران می تواند نقشه‌هایی را که بهترین ذهنها با صرف بیشترین بودجه‌ها در زمانی بسیار طولانی کشیده و مجریانی ماهر اجرای آن را به عهده گرفته‌اند، با یک سخنرانی یک ساعته خنثی کند.
سید حسن نصرالله: ما با شخصیتی عظیم و استثنایی روبرو هستیم، که بسیاری در میان امت چیزی در باره او نمی‌دانند. این رهبر در میان امت و حتی در ایران مظلوم است.
به اقرار سازمان سیای آمریکا در روزنامه نیویورک تایمز، مقام‌های پیشین آمریکا و البته کارشناسان ایرانی مراکز امنیتی این کشور می‌گویند، آیت الله خامنه‌ای با جدیت و قدرت به آرمانهای مرحوم روح‌الله خمینی پای‌بند است و با جایگاه مذهبی بالا و معتبری که دارد، به خوبی توانسته مانعی بلند بر سر اهداف و منافع غرب در منطقه خاورمیانه باشد. استقامت آیت‌الله خامنه‌ای بر مواضع ضد آمریکایی موجب شده تا همگان بفهمند که او هرگز زیر فشارهای سیاسی تن به مذاکره و کوتاه آمدن از مواضع خود به ویژه در مذاکرات اخیر نمی دهد. مدیر بخش روان‌شناسی سیاسی دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا در باره شخصیت رهبر ایران گفته است؛ او همیشه به عنوان یک متعادل کننده در فضای داخلی ایران عمل کرده است و با هوشمندی خاصی توانسته ایران را در زیر تمام فشارهای تحریم، فشار سیاسی، آشوبهای داخلی و حتی سایه جنگ، تبدیل به یک مشکل بزرگ برای آمریکا و خاورمیانه و حتی فراتر از آن بکند.
یک استاد خاورمیانه‌شناسی در آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در باره رهبر معظم انقلاب گفته؛ او واقعاً فردی متفاوت است، با وجود انقلابی بودن و مخالفت با سیاستهای آمریکا، اصلاً حس نفرت را در شما بوجود نمی‌آورد و بر خلاف برخی از مذهبی‌ها، بدنبال اعمال فشار به شما برای تغییر سبک زندگی مورد علاقه‌تان نیست، آیت الله خامنه‌ای یک رهبر واقعی است.
مؤسسه کارنگی آمریکا در گزارشی به نقش آیت الله خامنه‌ای در قدرت و ثبات ایران اشاره می‌کند و می‌نویسد: شاید در دنیا هیچ رهبری نباشد که نسبت به مسائل جاری جهان به اندازه آیت الله خامنه‌ای اهمیت دهد. اما همزمان تا این حد برای جهانیان ناشناخته باشد. آیت الله خامنه‌ای به این دلیل به مقام رهبری انتخاب شد که به آرمانهای انقلابی و آموزه‌های آیت الله خمینی وفادار بود. لذا هر طرحی که آمریکائیان برای ایران طراحی کنند، محکوم به شکست است. آیت الله خامنه‌ای هرگز توافقی را که متضمن عقب‌نشینی یا پذیرش شکست باشد، نخواهد پذیرفت. او باید متقاعد شود که ایالات متحده آماده است مشروعیت نظام جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسد و به آن احترام بگذارد. آمریکا باید گونه‌ای رفتار کند که آیت الله خامنه‌ای یقین پیدا کند کاخ سفید در پی تغییر رفتار خود است، نه تغییر رژیم ایران».این قضاوتهای مشاهیر و مراکز جهانی نشان می دهد که رهبر معظم انقلاب اسلامی علی‌رغم تنوع و پیچیدگی توطئه‌های دشمنان انقلاب در ادامه راه امام خمینی(ره) و افزایش توانمندی و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی موفق بوده‌اند.


https://shoma-weekly.ir/KmnIRb