گفتگوی ویژه

کودک سوزی کار هر روز عربستان است

عربستان با این نوع محکوم کردن باید شرمنده باشد. برای اینکه حالا اگر در آنجا یک کودک سوخته شده است، اینها هر شب و هر روز ده‌ها کودک را می‌سوزانند و آتش می‌زنند. مگر بمب‌های آنها وقتی سر زن و بچه می‌ریزد، کودکان نمی‌سوزند؟ مگر آتش نمی‌گیرند؟ اینها خودشان هر روز کودک‌کشی و کودک‌سوزی می‌کنند. چطور می‌خواهند محکوم کنند و چطور روی‌شان می‌شود که محکوم کنند.

زین العابدین امیری - ماجرای کودک سوزی جدید در فلسطین که در ادامه کودک کشی های رژیم صهیونسیتی در فلسطین رخ داد، واکنش خفیفی از طرف برخی جوامع را در پی داشت. از جمله بیانیه سازمان ملل بود که خیلی نرم و آرام صادر شده بود. شاید ترس غربی ها این است که در فلسطین و بعد از این جنایت، یک انتفاضه جدید راه بیفتد. با فضل الله فرخ عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفتگو کرده ایم.

***

کودک سوزی که در فلسطین اتفاق افتاد می تواند آغاز یک انتفاضه جدید در فلسطین و پایان کار اسرائیل باشد؟

البته این مسائل تازه‌ نیست. یعنی از روزی که رژیم جعلی اسرائیل به وجود آمده، نظیر این‌گونه اعمال را داشته است. آنچه که جای تأمل دارد سکوت مجامع بین‌المللی و کشورهای اسلامی و آنهایی است که دم از حقوق بشر می‌زنند که با ‌چنین جنایاتی صدایی از آنها در نمی‌آید. البته اسرائیل و عربستان سعودی دوقلویی هستند که به وسیله استعمار به وجود آمده‌اند و همه می‌دانیم پایه‌گذاری آنها به وسیله انگلستان بوده است. از روزی هم که این دو رژیم به وجود آمدند و اصلاً ابتدای وجودشان با جنایت، کشتار، قتل‌عام و ظلم شروع شده است و جنایات مختلفی انجام داده‌اند. الان عربستان در یمن و رژیم صهیونیستی در فلسطین در حال جنایت هستند و مسئله‌ای است که دل هر کسی که واقعاً انسان باشد و انسانیت داشته باشد از شنیدن این خبر می‌سوزد و فریادش بلند می‌شود. نمی‌دانم آقایانی که متأسفانه گاهی دم از حقوق بشر می‌زنند و جمهوری اسلامی را به عدم رعایت حقوق بشر متهم می‌کنند، الان چگونه چشم‌ها و گوش‌های خود را می‌بندند و چرا با این مسائل برخورد نمی‌کنند و این‌طور ساکت نشسته‌اند؟ در هر حال اینها هر روز دنبال توطئه و جنایت تازه و جدیدی هستند و از اینها هم نمی‌توان توقعی غیر از اینها داشت. یعنی جانی و جنایتکار جنایت می‌کند. تأسف از کسانی است که تماشاگر این قضیه هستند و روی آن سرپوش می‌گذارند و چشم‌های‌شان را به روی این مسائل می‌بندند. الان همان‌طور که امام امت فرمودند اسرائیل غده سرطانی است و هر چه که از آن بگذرد این غده چرکین‌تر و نفرت، جنایت و ضرر آن در وجود انسان بیشتر می‌شود. اینها هم همان غده سرطانی هستند که استعمار در دنیای اسلام به وجود آورده است و روز به روز این غده سرطانی به جان دنیای اسلام می‌افتد و هر روزی به یک شکل. یک روز قتل‌عام می‌کند، یک روز آتش می‌زند و روز دیگر جنایت می‌کند. لذا از اینها جز این انتظار نیست. معلوم است انسان از غده سرطانی چه انتظاری دارد. انتظار بهبود و بهتر شدن ندارد، جز اینکه روز به روز توسعه پیدا کند و ضرر بیشتری بزند. باید به حال کسانی که تماشاگر این قضیه هستند و گاهی حتی سکوت و حمایت می‌کنند و نام آنها هم مسلمان است و در کشور اسلامی هستند و یا آنان که دم از حقوق بشر می‌زنند تأسف خورد. وگرنه از جانی و جنایت‌کار انتظاری جز جنایت نمی‌رود.

در مورد این کودک‌سوزی در میان کشورهای اسلامی چند کشور مواضع خیلی خفیفی گرفتند، از جمله وزیر خارجه عربستان بیانیه‌ای داده و این قضیه را محکوم کرده است. در حالی که شاهدیم خود عربستان در یمن چه فجایعی انجام می‌دهد و چه حمایت‌هایی از سوی اسرائیل داشته است. فکر می‌کنید آیا این یک تاکتیک از طرف عربستان است؟

عربستان با این نوع محکوم کردن باید شرمنده باشد. برای اینکه حالا اگر در آنجا یک کودک سوخته شده است، اینها هر شب و هر روز ده‌ها کودک را می‌سوزانند و آتش می‌زنند. مگر بمب‌های آنها وقتی سر زن و بچه می‌ریزد، کودکان نمی‌سوزند؟ مگر آتش نمی‌گیرند؟ اینها خودشان هر روز کودک‌کشی و کودک‌سوزی می‌کنند. چطور می‌خواهند محکوم کنند و چطور روی‌شان می‌شود که محکوم کنند.

حالا آن علی‌الظاهر یک کودک‌سوزی و یک خانه‌سوزی بوده است، ولی اینها هر روز و هر شب دارند کودک‌سوزی و جنایت می‌کنند و آتش بر سر زنان و کودک می‌ریزند. از وقتی که عربستان شروع به این جنایت کرده است تا کنون صدها کودک زیر آتش اینها سوختند. مسئله بسیار دلخراش است. اکثر شهدای یمن زن و کودک هستند.

سازمان ملل راجع به کودک‌سوزی بیانیه‌ای را صادر کرد که چندان شدت و حدّت نداشت و تنها برای رفع تکلیف بود. قبلاً ما فجایع شدیدتری از اسرائیل دیده بودیم که سازمان ملل برای آنها بیانیه نداده بود. فکر می‌کنید دلیل اینکه این بار سازمان ملل بیانیه داده چه بوده است؟ آیا می‌خواهد جلوی انتفاضه فلسطین را بگیرند و به نوعی فلسطین را آرام کنند؟

عملی که اینها انجام دادند چنان خشم فلسطینی‌ها را برانگیخته کرده است که درصدد انتقام هستند و آنها وحشت کردند و با این حرف‌ها می‌خواهند شاید یک‌مقدار آرامشی به این برافروختگی فلسطینی‌ها بدهند و اینها را آرام کنند. و الا سازمان ملل، آمریکا و اسرائیل همه دست‌های‌شان در یک کاسه است و همه در این جرائم شریک و همکار هستند. اگر هم سازمان ملل قطعنامه‌ای صادر کند که بارها هم صادر شده است، کوچک‌ترین ارزش اجرایی ندارد. اسرائیل کدام ‌یک از قطعنامه‌های سازمان ملل را اجرا یا به آن توجه کرده است؟ هیچ توجهی نکرده است. لذا همه اینها با هم هستند و دست‌های‌شان در یک کاسه است و با کمال تأسف دنیا باید بفهمد این سازمان ملل، سازمان ملل نیست و شورای امنیت هم شورای امنیت نیست. اینها همه ابزار دست استعمار هستند.

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هم گفته است بابت این کودک‌سوزی به دادگاه لاهه شکایت می‌کنیم. فکر می‌کنید این شکایت به ‌جایی می‌رسد؟

خیلی بعید است. حالا به کجا می‌خواهد برود؟ تا به حال این شکایت‌ها به کجا رسیده است؟ امروز دنیا واقعاً دنیای زور است و هرکس بتواند از خودش دفاع و مقاومت کند می‌تواند تا حدودی حرف خود را پیش ببرد و الا این سازمان‌ها همه نشان داده‌اند هیچ ‌کدام اثر اجرایی ندارند و هیچ‌ وقت سابقه ندارد که یک‌ بار اینها حق مظلومی را از ظالم گرفته باشند.

ادامه روند مبارزه فلسطین را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

همان راهی که مقاومت پیش روی اینها گذاشته و همان راهی که حزب‌الله و امام رفته است. اینها همه باید متحد شوند و همان راه مقاومت را در پیش بگیرند. ما دیدیم سال‌های سال از طریق سازش بزرگ‌ترین رهبر اینها که یاسر عرفات بود، با اینها کنار آمد و سازش کرد، نتیجه چه شد؟ سادات با اینها سازش کرد، نتیجه چه شد؟ چه فایده‌ و نفعی بردند و چه امتیازی توانستند بگیرند؟ حال آنکه تمام امتیازات را دادند و هیچ امتیازی نگرفتند. فقط می‌بینیم تنها موضوعی که توانسته است امتیاز بگیرد و حرف خود را مقداری ثابت کند و مقابل دشمن بایستد، مقاومت و راه مقاومت بوده است که مقاومت حزب‌الله و حماس، اسطوره شکست‌ناپذیری اسرائیل را از بین برد و راه هم همان است. امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هم همین را بارها فرموده‌اند که این غده سرطانی است و باید از بین برود. سازش کردن، شکایت و این حرف‌ها به جایی نمی‌رسد.

در مورد سیاست های اسرائیل فکر می‌کنید، واقعاً از توافق‌نامه‌ای که بین ایران و کشورهای 1+5 شده خوشحال است؟

اینها علی‌الظاهر گاهی اظهار عصبانیت و گاهی اظهار رضایت می‌کنند. این مسئله هنوز به جایی نرسیده و روی کاغذ است. باید ببینیم در عمل چه در می‌آید. در عمل شاید خدای ناخواسته باعث خشنودی آنها شود و ممکن است طوری شود که باعث اذیت و ناراحتی آنها شود. در عین حال آمریکایی‌ها مرتب در حال شعار و صحبت کردن هستند که متحد و مدافع کامل اسرائیل هستند و طبق اظهارات خودشان هیچ وقت راهی را نمی‌روند و قدمی برنمی‌دارند و امضایی نمی‌کنند که باعث تضعیف اسرائیل شود یا صدمه و ضرری به اسرائیل بخورد. حرف و نظر اینها این است، ولی رهبر انقلاب ما فرمودند این قطعنامه چه امضا شود چه نشود، امنیت اسرائیل تأمین نخواهد شد.

ما از دشمن انتظاری نداریم. امیدواریم مسلمان‌ها آگاهی و بصیرت پیدا کنند. مردم خود ما هم که بصیرت و آگاهی دارند، احتیاج به بصیرت و آگاهی بیشتری دارند و باید مراقب نقشه‌ها، مکر و کید دشمن باشند.


https://shoma-weekly.ir/Gf35aR