گفتگوی ویژه

چه بسا مقابلین فتنه 88 امروز فتنه ساز شوند

حجت الاسلام خرسند با بیان اینکه تا وقتی نظام، حضور مردم در صحنه و رهبری را داشته باشد از هیچ گونه فتنه انگیزی خوفی نخواهد داشت گفت: درس مهم فتنه 88 این است که نظام به هیچکس اجازه فتنه انگیزی نخواهد داد.

سمیه عظیمی - مساله فتنه 92 و حضور برخی جریانات سیاسی در کشور که تلاش می کنند به این مساله احتمالی رنگ واقعی ببخشند از زبان برخی مسئولین شنیده می شود.
تا جایی که برخی افراد فتنه 92 را بسیار خطرناک تر از فتنه 88 می دانند و معتقدند آنچه که بعد از انتخابات سال 88 در کشور رخ داد و به فتنه 88 معروف شد، قرار است قبل از انتخابات 92 اتفاق بیافتد.
مساله ای که نیازمند روشنگری و افشاگری جریانات سیاسی و خواص جامعه است تا نظام اسلامی از این برهه حساس تاریخی نیز به سلامت عبور کند.
این موضوع را با حجت الاسلام محمد خرسند مطرح کردیم؛ حجت الاسلام خرسند که البته امام جمعه کازرون و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی است به انتخابات شوراها و اهمیت آن در شرایط کنونی کشور نیز اشاره ای داشت.

•طی روزهای اخیر صحبت های مختلفی درباره بروز فتنه ای جدید در آستانه انتخابات سال آینده مطرح شده است. شما این خطر را چقدر محتمل می دانید؟  
انقلاب اسلامی در حرکت به سوی کمال است، بنابراین تا این حرکت ادامه داشته باشد و بخواهد از مسیر اصلی منحرف نشود در معرض فتنه های گوناگون خواهد بود لذا ما در سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فتنه های مختلفی را پشت سر گذاشته ایم که آخرین آن فتنه 88 بود.
یکی از بهانه های فتنه انگیزی دشمنان همیشه بحث انتخابات بوده و هست؛ قطعا انتخابات آینده که البته از موقعیت حساسی نیز برخوردار است به جهت مقطع حساسی که نظام اسلامی در آن قرار گرفته که مقام معظم رهبری آن را به عنوان پیچ حساس تاریخی تعبیر کرده اند فتنه هایی را در اشکال جدیدی خواهیم دید و چه بسا کسانی که در فتنه 88 نقطه مقابل فتنه گران بوده اند در فتنه 92 فتنه ساز باشند.
البته بعضی نمادهای آن نیز از همین الان نمایان شده است؛ یکی از جریاناتی که قطعا در صدد فتنه سازی در کشور است جریان انحرافی است که متاسفانه هم در دولت حضور پررنگی دارد و هم نفوذ سیاسی، پست و پول در اختیار دارند.

•    این جریان ابزار مشخصی هم برای این اقدام دارد؟
آنها تلاش می کنند با مطرح کردن شعارها و حرف های انحرافی حتی در حوزه مسائل عقیدتی، مهدویت و ملی گرایی در کشور ایجاد فتنه کنند؛ شعارهایی که بعضا شعارها با هم متضاد هستند یعنی از یک طرف دم از ملی گرایی  و ایرانیت می زنند و از طرف دیگر دم از مهدویت و جامعه بهاری.
این یکی از فتنه هایی است که در پیش داریم؛ قطعا جریان انحرافی در صدد این است که در عرصه انتخابات تاثیر گذار باشد و مهره های خود را نیز معرفی کند.
لذا قطعا فتنه هایی خواهد بود و هر فتنه ای با توجه به شرایط ، ویژکی های خاص خودش را نیز خواهد داشت.

•    راه مقابله را چه می دانید؟
 آنچه که مهم است این که ما با تقویت روحیه ایمانی، باورهای عقیدتی،وحدت، انسجام و تبیعیت از ولایت و رهبری می توانیم از این فتنه ها عبور کنیم.
اگر این سه شاخص میان جامعه، مردم، جریانات سیاسی، نخبگان و سیاسیون کشور وجود داشته باشد با قاطعیت فتنه ها را پشت سر خواهیم گذاشت و این فتنه ها نه تنها نخواهند توانست ضربه ای به نظام وارد کنند بلکه ثمره آنها به دست آوردن کوله باری از تجربیات و پختگی برای مردم و مسئولین خواهد بود.
بنابراین ما تا حضور مردم در صحنه و ولایت و رهبری را داریم از این فتنه انگیزی ها خوفی نخواهیم داشت.

•    سال آتی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را نیز خواهیم داشت؛ شما به عنوان یک مقام مسئول در شهرستان کازرون قطعا با این مساله که برخی جریانات به دنبال استفاده حداکثری از انتخابات شوراها هستند بیشتر مواجه خواهید بود. شرایط کشور را از این منظر چطور ارزیابی می کنید؟

به هر حال انتخابات شورها نیز به عنوان یکی از عرصه های حضور مردم در صحنه و به عنوان کف مدیریت کشور که مسائل مهم اداره شهرها در آن مطرح می شود در نوع خود انتخابات مهمی است .
شاید برخی جریانات سیاسی به ویژه جریان اصلاحات چشم امیدی به انتخابات شوراها داشته باشند تا از این طریق بتوانند به عرصه حاکمیت کشور برگردند و به دنبال این هستند تا با پیروزی در این انتخابات، در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آتی به صورت پررنگ تر حاضر شوند.
اما باید گفت که در حقیقت انتخابات در جمهوری اسلامی مساله بااهمیتی است؛ علاوه بر نتیجه، آنچه که برای نظام اهیمت دارد مشارکت حداکثری و حضور مردم در صحنه است لذا همه باید تلاش کنند که این انتخابات نیز همانند ادوار گذشته از شکوه و عظمت خوبی برخوردار باشد.
نکته مهم و قابل تامل دیگر این که همه باید پای بند به قانون و مقررات کشور باشند و ساختار شکنی نکنند، درسی که ما باید از فتنه 88 بگیریم این است که نظام مدارا می کند اما اجازه ساختار شکنی و قانون شکنی به هیچ کس نخواهد داد.

https://shoma-weekly.ir/dqfnuh