گفتگوی ویژه

چرا هنوز هم با آن شعار های فتنه گران مرز بندی نمی کنید

بنده خودم در آن راه‌پیمائی شرکت کرده بودم که همین شعار را می‌دادند. اینها سر در آخور غرب داشتند و با غربی‌ها، یعنی اروپائی‌ها و امریکائی‌ها هماهنگ بودند. آنها به خیال خامشان تصور می‌کردند می‌توانند کشوری را که بیش از 500 هزار شهید و جانباز داده است، بعد از چند سال از جنگ تحمیلی با یک شعار خام و بی‌پایه از پا در آورند. حال اینها که کاملاً با غرب هماهنگ بودند، به تنگنا افتاده‌اند. اگر مردِ کار هستند، بیایند علناً اعلام کنند که این شعار را می‌دادیم و هماهنگی می‌کردیم. عوامل مختلف این جریان بازداشت شدند. عواملی که دولت انگلیس به صحنه و میدان آورده بود. غربی‌ها هماهنگ می کردند و امریکائی‌ها پشتیبانی! دروغ شاخدار این است که می‌خواهند خودشان را مبرّا کنند. راهش این است که بیایند و توبه کنند. راه دیگری ندارند. اینها از رأفت جمهوری اسلامی بهره‌مند شدند و حالا رویشان زیاد شده است و دارند این حرکات زیگزاگی را انجام می‌دهند.
زین العابدین امیری- «مزربندی با شعار های فتنه در سال 88» این همه آن چیزی بود که در این چند سال از اصلاح طلبی که خود را جدا از جنبش به اصطلاح سبز! در آغوش نظام انداخته بود انتظار می رفت. انتظاری که هیچ گاه به سر منزل مقصود نرسید تا آن که اسرائیل آن چنان به غزه حمله کرد که دیگر هیچ انسانی! در کل دنیا نتوانست آن را نا دیده بگیرد، مگر آن که خودش از جنس صهیونیست ها بود. دیگر کسی نتوانست بگوید «نه غزه نه لبنان». این فشار در داخل باعث شد زبان ها باز شود و اصل شعار تکذیب! گفتند ما که نگفتیم! و خوب لابد فکر می کردند کسی هم نشنیده، یا اگر شنیده فراموش می کند. ولی با تمام این احوال همین تکذیبیه هم جای خوش حالی دارد اما هنوز بسیاری از شعارهای 88 باقی مانده که آن ها هم باید تکذیب شوند. توهین به امام، توهین به عاشورا، و اصل شعار تقلب... در این زمینه با ابوالفضل توکلی بینا عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه به گفتگو نشسته ایم.

***

اصلاحطلبان در سال 88 و روزهای فتنه شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» را سر میدادند. صحبتی که یکی از اعضای شاخص اصلاحطلب کرده این است که این یک دروغ شاخدار است! و اصلاحطلبها باید این را تکذیب کنند. سؤالم این است که شاید ایشان طرفداران آقای میرحسین موسوی و جنبش سبز را جزو اصلاحطلبان نمیدانند.

بنده خودم در آن راهپیمائی شرکت کرده بودم که همین شعار را میدادند. اینها سر در آخور غرب داشتند و با غربیها، یعنی اروپائیها و امریکائیها هماهنگ بودند. آنها به خیال خامشان تصور میکردند میتوانند کشوری را که بیش از 500 هزار شهید و جانباز داده است، بعد از چند سال از جنگ تحمیلی با یک شعار خام و بیپایه از پا در آورند. حال اینها که کاملاً با غرب هماهنگ بودند، به تنگنا افتادهاند. اگر مردِ کار هستند، بیایند علناً اعلام کنند که این شعار را میدادیم و هماهنگی میکردیم. عوامل مختلف این جریان بازداشت شدند. عواملی که دولت انگلیس به صحنه و میدان آورده بود. غربیها هماهنگ می کردند و امریکائیها پشتیبانی! دروغ شاخدار این است که میخواهند خودشان را مبرّا کنند. راهش این است که بیایند و توبه کنند. راه دیگری ندارند. اینها از رأفت جمهوری اسلامی بهرهمند شدند و حالا رویشان زیاد شده است و دارند این حرکات زیگزاگی را انجام میدهند.

در صحبت های ایشان آمده است که باید در اظهاراتمان به مظلومان کمک کنیم و به دیگران بفهمانیم چیزهائی که مغرضان میگویند دروغ است. به نظر شما این مظلومانی که از آنها صحبت شده است چه کسانی هستند؟

لابد منظورشان مظلومان خودشان است که گرفتار زندان شدهاند! با آن جنایات و کارهای سخیفی را که انجام دادند و بازداشت شدند! خودشان را مظلوم میگویند، والا مظلوم واقعی ملت غزه است.

ما خوشحالیم که آقایان تکذیب میکنند، ولی نکته این است که چرا بعد از پنج سال؟ چرا زودتر از این تکذیب نکردند؟

الان هم که تکذیب میکنند اعتقاد ندارند. به آدمی که اعوجاج دارد نمیشود اعتماد کرد. نظام ما بر اساس یک حاکمیت الهی است. چینشی که امام بر اساس ولایت فقیه انجام داد و فرمود این همان ولایت رسولالله است. هیچ اعوجاجی ندارد. اینها بیخود خودشان را به در و دیوار میزنند. تنها راهی که وجود دارد و اینها واقعاً میخواهند برگردند، باید توبه کنند، والا از این نوع حرکات بهرهای نمیبرند.

حالا که یکی دو نفر از اینها این جریان را محکوم کردهاند، چرا علنا خودشان را جدا نمیکنند؟ چرا به طور واضح محکوم نمیکنند؟ چرا با شعارهای فتنه به صورت روشن مرزبندی نمیکنند؟

برای این که اعتقاد ندارند. این تاکتیک اینهاست. الان هر کدامشان که به صحنه اجرائی کشور آمدهاند را میبینید که چه عقبگردی انجام میدهند. اشخاصی را انتخاب میکنند که جلوی رشد علمی ما را در دانشگاهها گرفته اند که رهبر عزیزمان این طور نگران و ناراحت هستند و نگرانیشان را بیان میکنند. اینها راهی جز این که بیایند و با صراحت و شفاف اعلام کنند و توبه کنند، چارهای ندارند. این تازه جهت دنیائی قضیه است. آن طرف مؤاخذ هستند. این آدمهائی که زدند، کشتند و تخریب کردند در مقابل خدا مسئولند و باید جواب بدهند. تازه اگر پشیمان شده باشند، توبه وجه دنیائی آن است که با صراحت باید اعلام کنند.

راه بازگشت اصحاب فتنه به دامان حکومت اسلامی چیست؟

اینها با این حرکات نیمخیز و حرفهای دوپهلو به جائی نمیرسند. مردم ما کشته دادند و در صحنه ایستادند. اینها افرادی را کشتند، تخریب کردند، زندگی مردم را آتش زدند، به نظام و رهبری ما لطمه زدند. راهش این است که بیایند و با صراحت توبه و اعلام کنند. تازه معلوم نیست باز هم آدم به اینها اعتماد پیدا کند. نظام ما الهی است. ما انسانگرا که نیستیم. حاکمیت ما الهی است و پیش خداوند مؤاخذ هستیم و باید پاسخگو باشیم. اگر میخواهند بیایند راهش این است که با صراحت توبه کنند، والا مردم ما که این همه صدمه دیدهاند، این همه تحریمهائی که به مردم ما فشار آورده، فقر بد و به عسر و حرج افتادن مردم به خاطر درست عمل نکردن این گروه است که غرب هم با اینها همصدا و همگام است. اینها در لطمه زدن به نظام با غرب همصدا شدهاند.

یکی دو تا از نکاتی که در سال 88 مطرح شد، الان کم و بیش تکذیب شده است، ولی بحث توهین به امام، تقلب در انتخابات و... هنوز هم باقی است و روی آنها مانور داده میشود.

اینها ساخته و پرداخته خودشان بود. هنوز آرا را نشمرده بودند که میرحسین آمد و اعلام کرد من برنده انتخابات هستم و اگر غیر از این باشد، یعنی تقلب شده است. این یک شعار ساخته شده است.

https://shoma-weekly.ir/qTjOqI