گفتگوی ویژه

پیام تسلیت دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پی شهادت جمعی از خبرنگاران افغانستان

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت شهادت جمعی از خبرنگاران افغان، برای شفای مجروحان این حادثه آرزوی سلامتی کرد.

متن پیام به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر تأثر برانگیز شهادت و مجروحیت شماری از خبرنگارانی که برای پوشش مراسم «مهدویت، و رسانه‌ ، در محل دفتر نمایندگی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی حزب تبیان و خبر گزاری آوا در مزار شریف مورد حمله انتحاری قرار گرفت موجب تألم و تأسف فراوان شد.

این اولین بار نیست که مردم بی‌گناه افغانستان و منطقه، قربانی اعمال وحشیانه غیر اسلامی و ضد انسانی می‌شوند و به نام دین، خون بی‌گناهان بر زمین ریخته می‌شود. بی‌شک این رفتارهای وحشیانه هیچ نسبتی با دین رحمانی اسلام و مرام انسانیت ندارد و اکنون آشکار شده که دشمنان اسلام طراحان و حامیان این جنایت ها علیه مسلمانان هستند و قطعا اسلام و فقه اسلامی از این جنایات بیزار است.

حزب موتلفه اسلامی این حادثه مصیبت سنگین را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) و نیز به مردم شریف و ستمدیده افغانستان تسلیت می گوید.

امید است که با طلوع فجر و فرج منجی عالم بشریت ظلمات دنیا پایان یافته و هرچه زودتر صبح ظهور بدمد، همانطور که قرآن کریم می‌فرماید : الیس الصبح بقریب

خداوند متعال، روح پاک شهدای این فاجعه را با حضرت امیرالمومنین (صلوات الله و سلامه علیه) محشور، و به مجروحان شفای عاجل عنایت فرموده و با لطف خویش دوران محنت و مصیبت این مردم شریف را هرچه زودتر به پایان برساند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی
دکتر بادام چیان

تمرکز داعش بر مرکز تبیان و خبرگزاری صدای افغاننشانگر اهمیت کار و تأثیرگذاری و بزرگی حرکت آن‌ها است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین در تماس تلفنی با رییس مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان و خبرگزاری صدای افغان(آوا)، ضمن تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت خبرنگارانی در انفجار تروریستی اخیر در دفتر نمایندگی این دو نهاد در مزارشریف و زخمی شدن جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه ای، تمرکز گروه داعش نسبت به عملکرد این دو نهاد را نشانه اهمیت کار مرکز تبیان و خبرگزاری آوا و تأثیرگذاری و بزرگی حرکت آن‌ها دانست.

دکتر اسدالله بادامچیان در این گفت‌وگوی تلفنی با حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری، ضمن اشاره به برخی رهنمودهای امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: شهادت باعث قوت و قدرت یک جریان می شود اگردشمن ما را بکشد، قوی تر می شویم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تأمین امنیت مراکز فرهنگی و رسانه ای در افغانستان، به خصوص مرکز تبیان و خبرگزاری آوا، خواستار مراقبت این دو نهاد از یک سو، و همچنین حاکمیت از سوی دیگر شد.

دکتر بادامچیان تأکید کرد که تشکیلات مرکز تبیان باید از سوی مومنان و آزادگان بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

https://shoma-weekly.ir/fJfBqu