گفتگوی ویژه

وحدت مردم افغانستان مانع سلطه‌گری دشمنان بر این کشور خواهد شد

اگر وحدت بین ملت افغانستان با همت ملت آن برقرار شود، آمریکا و دشمنان اسلام و ملت ها نمی توانند سلطه گری کنند و مردم افغانستان در بهترین شرایط به سر خواهند برد.
بادامچیان در مراسم بزرگداشت شهید وحدت ملی افغانستان گفت: اگر وحدت میان مردم افغانستان محقق شود، دشمنان نمی‌توانند به آنها سلطه‌گری کنند.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، بیست و چهارمین مراسم گرامیداشت شهید وحدت ملی افغانستان استاد «عبدالعلی مزاری» به منظور تجدید پیمان با آرمان‌های آن شهید فقید، همرزمان و همراهان وفادارش و دیگر شهدای عزیز کشور افغانستان با حضور نمایندگان و شخصیت های برجسته افغانستانی در ایران و با سخنرانی اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه اسلامی به همّتِ بنیاد شهید وحدت ملی در تهران، برگزار گردید.

این مراسم با حضور نمایندگان دفاتر مراجع عظام تقلید افغانستان در ایران، معاون بین الملل حزب مؤتلفه اسلامى، ریاست و اعضای بنیاد شهید وحدت ملی استاد عبدالعلی مزاری در تهران، علما و طلاب، مبارزین، همسنگران و هم بندان رهبر شهید و جمعی از مسئولین ورزشی، فرهنگی، هیات مذهبی، جامعه مهاجرین افغانستان و … برگزار گردید.

در این مراسم ضمن قرائت بیانیه استاد حاج محمدمحقق معاونت ریاست اجراییه دولت افغانستان و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، اسدالله بادامچیان دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی ایران و هم سلول رهبر شهید با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مزاری، وی را شخصیت ارزش مدار، متدین، صادق و دردمند، آگاه به تحولات و مسایل روز دانست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی شرکت‌کنندگان در این مراسم را به تأسی و پیروی از راه آن شهید والامقام فراخواند و گفت: اگر وحدت بین ملت افغانستان با همت ملت آن برقرار شود، آمریکا و دشمنان اسلام و ملت ها نمی توانند سلطه گری کنند و مردم افغانستان در بهترین شرایط به سر خواهند برد.

https://shoma-weekly.ir/nq6Q6F