گفتگوی ویژه

وحدت با محوریت دین اقتدار‌ایران را افزایش داده است

در ایران در مرزهای کشور، قومیتهای مختلفی وجود دارد، اما عامل وحدت این قومیتها از اول دین بوده است و تا نهایت هم دین ان شاالله خواهد بود و همیشه بر محور دین اسلام وحدت دارند، همه قدرت و اقتدار ایران بخاطر مسئله دین است که خوشبختانه با رهبری مقام معظم رهبری و با فتوایی که در وحدت شیعه سنی داشتند، همه توطئه ها را خنثی کردند.
کشور پهناور ایران با تنوع قومیتی و همجاوری با کشورهایی که قسمتی از اقوام آنها در ایران وجود دارند، اولین عامل و پتانسیل تجزیه و تفرقه قومیتی را دارد و دشمن از حربه تجزیه طلبی قومیتها، نهایت استفاده را برای به شکست کشاندن نظام اسلامی می تواند ببرد. اخیرا دشمن در جهت نیل به این مقصود دست روی گسل قومیتی گذاشته است و در این جهت تلاش می کند. از این رو با حسن غفوری فرد از اعضاء شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، به گفتگو نشستیم و نظر وی را در این خصوص جویا شدیم وی معتقد است که عامل موثر خنثی کردن توطئه های دشمنان اسلام در تجزیه کشورهای اسلامی، وحدت همه ملت های مسلمان اعم از شیعه و سنی است.

مشروح گفتگو را در ذیل بخوانید:

اخیرا شاهد بودیم که برخی تماشاگر نماها در استادیوم آزادی شعار خلیج عربی سر دادند، دستهای پنهان در گسل قومیتی را چگونه ارزیابی می کنید؟

یکی از توطئه های همیشگی استکبار جهانی در داخل کشور، تئوری «تفرقه بیانداز، حکومت کن» بود، یکی از سیاستهای همیشگی انگلستان و آمریکا که بسیار بر روی آن کار کردند، تجریه کشورهای اسلامی از طریق تفرقه بین قومیتها بود، پادشاه عثمانی را از داخل نابود و به کشورهای کوچک تقسیم کردند.

در داخل کشور ایران قومیتهای مختلف همچون عرب، آذری، گیلکی، مازنی، لر و بلوچ وجود دارند، توطئه همیشگی دشمن تفرقه بین قومیتها بوده است و انتظار داشتند از طریق اختلاف بین آنها، نظام اسلامی را سرنگون کنند.

در اوایل انقلاب شاهد توطئه تجزیه قومیتها در داخل کشور بودیم، افرادی که به عنوان خلق عرب، پان عربیسم را ایجاد کردند و ... خوشبخاته هیچ کدام از این توطئه ها نتیجه نداد، اما دوباره امیدی پیدا کردند، متاسفانه برخی کشورهای خارجی متاسفانه در این زمینه بسیار فعال هستند و در بحث تجزیه سوریه، عراق، افغانستان و لیبی به کشورهای کوچک تلاش می کنند.

عامل موثر خنثی کردن توطئه های دشمنان اسلام در تجزیه کشورهای اسلامی، وحدت همه ملت های مسلمان اعم از شیعه و سنی است و همانطور که سالها در کمال وحدت و انسجام با همدیگر زندگی کردند و یقین داریم این نوع توطئه ها در کشور جواب نخواهد داد، چون در کشور ایران وجود ولایت فقیه و رهبری همه توطئه ها را خنثی می کند و ان شاء الله من بعد هم خنثی خواهد شد.

شعارهای استادیوم آزادی، آیا به نظر شما سازمان دهی شده و در جهت تفرقه است؟

حتما در این بین توطئه خارجی مطرح است، دشمن در این جهت بعضا برخی از ورزشکاران، روشنفکران و هنرمندان را برای همکاری با سیاستهای خود، با پول می خرد و لذا در هر جایی که ممکن است، می توانند موفق باشند، این کار را انجام می دهند، ولی تا کنون موفق نبوده اند.

در اطراف مرزهای ایران قومیتهای مختلفی وجود دارد که طی سالهای طولانی، با تجزیه شدن از ایران جدا شدند، در حالی که پیوندهای قومیتی در دو طرف مرز هنوز وجود دارد، اینکه بخواهند بحث قومیتها را با تجزیه طلبی مطرح کنند، دشمن از چه راههایی می تواند وارد شود که گسل قومیتی را ایجاد کند؟

در ایران در مرزهای کشور، قومیتهای مختلفی وجود دارد، اما عامل وحدت این قومیتها از اول دین بوده است و تا نهایت هم دین ان شاالله خواهد بود و همیشه بر محور دین اسلام وحدت دارند، همه قدرت و اقتدار ایران بخاطر مسئله دین است که خوشبختانه با رهبری مقام معظم رهبری و با فتوایی که در وحدت شیعه سنی داشتند، همه توطئه ها را خنثی کردند.

شاخص تمایز بین قومیتها وضعیت که دشمن میتواند از آن رخنه کند؟

دلیل آن وجود خرده فرهنگ ها است، که به هر حال قومیتها از جهات مختلف تفاوت دارند، مشخصات متفاوت خرده فرهنگ ها در همه جای دنیا وجود دارد و در ایران علاوه بر تفاوت خرده فرهنگ ها زبان هم به آن اضافه شده است، چون زبان محلی در قومیتهای ایرانی وجود دارد که می تواند یکی از عوامل جدایی باشد، اما زبان اصلی همه ما فارسی است که می تواند عامل وحدت باشد.

https://shoma-weekly.ir/xK85FJ