گفتگوی ویژه

هیچ‌گاه مسئولیت‌های مانع نقش همسری و مادری ایشان نشد

ایشان با وجود مسئولیت‌های سنگین اجتماعی در همسرداری، فرزندداری، مدیریت امور خانه و ارتباط با اقوام، دوستان و آشنایان کم‌نظیر بودند و هیچ‌گاه وظایف و مسئولیت‌های بیرون از منزل ایشان را از وظیفه و نقش مادری و همسری غافل نکرد.
حمید کلابی سنجانی، همسر مرحومه فاطمه رهبر راجع به ویژگی‌های آن مرحومه به خبرنگار نما گفت: ایشان انسانی متعهد و پایبند به اصول و ارزش‌های نظام و شخصیتی بسیار وارسته و دیندار و متدین بودند. الگوهای ایشان در زندگی حضرت فاطمه‌زهرا(س) و حضرت زینب(س) بودند و به اهل‌بیت(ع) اقتدا می‌کردند. ایشان آگاه و عامل به دین در جهت کسب رضای الهی بودند.

وی در خصوص شخصیت ایشان اظهار کرد: مرحومه رهبر شخصیتی سیاسی، تشکیلاتی و شفاف، با روحیه انقلابی و شجاع و با تفکر ارزشی و اخلاق‌مدار و مؤدب بود. ایشان دلسوز، مردمی، محبوب و درد آشنای جامعه، به‌خصوص محرومین بود. ایشان بسیار پرتلاش و خستگی‌ناپذیر و تأثیرگذار و منشأ خدمات شایسته‌ای در عرصه‌های مختلف کشور و بسیجی، جهادی و ولایی تمام عیار بود.

همسر مرحومه رهبر اضافه کرد: ایشان شخصیتی مدیر، پیگیر و برنامه‌محور بود، به‌خصوص وقتی که مسئولیت معاونت حمایت و سلامت خانواده در کمیته امداد خمینی را داشتند.

وی تأکید کرد: مرحومه فاطمه رهبر در خدمت به محرومین و مظلومین بسیار کوشا و پیگیر بود.

کلابی سنجانی بیان کرد: ایشان شخصیتی علمی و فرهیخته در محیط دانشگاه بود و به غیر از تدریس در دانشگاه فعالیت‌های جنبی هم در دانشگاه داشتند که بسیار اثرگذار بود.

وی اشاره کرد: ایشان شخصیتی معنوی داشت و مفتخر به خادمی صحن علی بن موسی‌الرضا(ع) هم شد.

همسر مرحومه رهبر تصریح کرد: فاطمه رهبر ولایت‌مدار بود و لحظه‌ای از ولایت‌مداری و تفکر بسیجی و جهادی زاویه نگرفت. شاخص ایشان در اقداماتشان بیانات مقام معظم رهبری و تمامی تلاششان این بود توصیه‌های مقام معظم رهبری را پیاده کنند. تحت هیچ شرایطی با هیچ کس معامله نکردند و هیچ رانتی دریافت نکردند.

وی اشاره کرد: جالب است بدانید ایشان در ظهر عاشورای سال 1343ﻫ.ش متولد شدند و وفاتشان مصادف با روز تولد امیرالمؤمنین(ع) 13 رجب بود.

کلابی سنجانی در خصوص مرحومه رهبر در قامت همسر گفت: ایشان با وجود مسئولیت‌های سنگین اجتماعی در همسرداری، فرزندداری، مدیریت امور خانه و ارتباط با اقوام، دوستان و آشنایان کم‌نظیر بودند و هیچ‌گاه وظایف و مسئولیت‌های بیرون از منزل ایشان را از وظیفه و نقش مادری و همسری غافل نکرد.

وی بیان کرد: مرحومه فاطمه رهبر در چهار دوره‌ای که برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند (دوره‌های هفتم، هشتم، نهم و یازدهم) رتبه اول را در بین بانوان کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی آوردند. ایشان در سه دوره‌ای که نماینده مجلس بودند نایب رئیس کمیسیون بودند.

همسر فاطمه رهبر در پایان خاطرنشان ساخت: مرحومه رهبر در عین داشتن مسئولیت‌های مختلف اجتماعی و سیاسی از نظر خصوصیات اخلاقی، دینداری و پاک و عفیف بودن این پیام را به همه زنان مسلمان می‌دهند که ما می‌توانیم حجاب داشته باشیم و نقش کلیدی هم در جامعه داشته باشیم.

https://shoma-weekly.ir/9dk3bL