گفتگوی ویژه

همچنان در حال مذاکره برای ائتلاف اصولگرایان در شورای شهر هستیم

بادامچیان با اشاره به اهمیت فوق العاده انتخابات شورای شهر گفت: نامزدهایی که احتمالا رد صلاحیت می شوند می توانند در این خصوص پیروی و پایبندی خود را به قانون نشان دهند.
سمیه عظیمی - انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار است همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود؛ انتخابات شوراها از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است چون قرار است مدیریت شهری کشور از این مسیر مشخص شود. برای تشریح اهمیت این مساله با اسدالله بادامچیان گفتگو کردیم.
گفتگوی روزنامه الکترونیک شما را با اسدالله بادامچیان در این زمینه می خوانید:
 
•  درباره اهمیت انتخابات شورای شهر بفرمایید و نقشی که شوراها در مدیریت اجرایی کشور به عهده دارند.
انتخابات شورای شهر، یک انتخابات مردمی در سراسر کشور است و در روستاها، شهرها و مرکزیت کشور جریان دارد.
به علت گستردگی مردمی و شرایط خاص این انتخابات، رقابت بیشتری در آنها وجود دارد و به همین جهت هم از اهمیت ویژه ای بر خوردار است.
نقش شوراها در کشور نقش بسیار تاثیر گذاری است و اگر در دست افراد نااهل بیفتد قطعا مورد سوء استفاده قرار می گیرد و اگر در دست افراد خدوم باشد محلی برای خدمت به مردم و اسلام خواهد بود.
لذا در طول برگزاری سه دوره شورای شهر، شوراهایی وجود داشته که محبوب مردم بوده اند و در عین حال شوراهایی بوده اند که کار آنها به انحلال کشیده شده است زیرا شورا را محل سوء استفاده مالی یا رساندن اقوام و نزدیکان خود به مسئولیت در کشور قرار داده اند.
با توجه به این مساله، در دوره فعلی انتخابات شوراها، احراز صلاحیت های اولیه توسط هیات های اجرایی وزارت کشور انجام شده و احراز صلاحیت های نهایی نیز توسط نمایندگان مجلس به پایان رسیده است.
از این به بعد نیز هر کسی که ممکن است ناراحتی بابت عدم احراز صلاحیت خود دارد به صورت قانونی اقدام کند؛ چراکه قانون حرف اول و آخر را می زند و صلاحیت ها نیز توسط نمایندگان منتخب ملت که البته به صورت قانونی مکلف به بررسی احراز صلاحیت نامزدهای شوراها هستند تایید یا رد شده است.
به همین جهت بهترین راه برای این مساله نیز اعلام اعتراض ها توسط مبادی قانونی است؛ نامزدها در این مساله می توانند پیروی و پایبندی خود را به قانون نشان دهند.
باید توجه داشته باشیم که کار خلاف قانون قطعا نتیجه ای در بر نخواهد داشت؛ بزرگترین مخالفت با قانون در سال 88 صورت گرفت که باعث شد آبروی برخی افراد برود و به همین دلیل هم نتوانستند برای انتخابات ریاست جمهوری فعالیتی انجام بدهند.
 
• برنامه جبهه پیروان برای ارائه لیست و حضور در انتخابات شورای شهر چیست؟
در جبهه پیروان، 31 نفر را به اتفاق آرا به عنوان فهرست واحد این جبهه انتخاب کردیم؛ در این جبهه نمایندگان 17 تشکل اصولگرا حضور دارند و از میان 400 نفر لیست واحد معرفی شده است.  برخی نیز به دلایل مختلف در لیست گنجانده نشدند.
این لیست در حال حاضر در معرض دید مردم قرار گرفته است؛ اما تبلیغات برای آن در زمان مقرر قانونی شروع خواهد شد.
 
•   برنامه جبهه برای ائتلاف و وحدت میان اصولگرایان چیست؟
ما در حال حاضر در حال گفتگو با گروه های مختلف اصولگرایی هستیم؛ امکان دارد که با برخی به اشتراک نظر برسیم و با برخی دیگر خیر.
به هر حال انتخاب به عهده مردم است؛ اما ما سعی کرده ایم در این لیست از اقشار مختلف و تخصص های گوناگون افرادی را معرفی کنیم. چراکه جبهه پیروان متشکل از کارگران، اصناف و بازار، دانشگاهیان ، بانوان ، حزب موتلفه و .... است و امیدواریم که این لیست مورد استقبال مردم هم قرار بگیرد.

https://shoma-weekly.ir/QmrLyV