گفتگوی ویژه

هماهنگی و همکاری با روحانیت موجب وحدت در کل کشور می‌شود/ روحانیت سرمایه بزرگ اجتماعی در کشور ماست

مشاور شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: چون روحانیت سرمایه‌ای اجتماعی است هماهنگی و همکاری با آن موجب وحدت در کل کشور می‌شود.

حسن غفوریفرد، مشاور شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، پیرامون لزوم وحدت با محوریت روحانیت در انتخابات 1400 گفت: عموماً اصولگرایان و خصوصاً حزب مؤتلفه اسلامی، جبهه پیروان خط امام و رهبری، تشکیلات جامعه اسلامی ورزشکاران، مهندسین و دانشگاهیان از اول انقلاب و از زمان شهید بهشتی تاکنون همیشه هماهنگ با روحانیت کار کردهاند.

وی تصریح کرد: روحانیت سرمایه بزرگ اجتماعی در کشور ماست، زیرا عموماً مردم ما به روحانیت اعتقاد دارند، مخصوصاً به جامعه روحانیت مبارز که بزرگانی مثل آیتالله مهدوی کنی در رأسش بودند و الان آیتالله موحدی کرمانی و دیگران در رأسش هستند.

این مشاور شورای مرکزی حزب تأکید کرد: روحانیت به عنوان سرمایه بزرگ اجتماعی صرفاً برای انتخابات نیست که زمان انتخابات که میشود به آنها متوسل شویم.

وی افزود: اصولاً تلاش احزاب و تشکیلات سیاسی این است که از این سرمایه اجتماعی به نحو احسن استفاده کنند و همگام و همراه با آنها باشند. مرحوم عسگراولادی همواره میگفتند ما همیشه هماهنگ با روحانیت خواهیم بود. این هدف حزب مؤتلفه اسلامی و جبهه پیروان خط امام و رهبری و سایر گروههای اصولگرا بوده است. من گروهی را نمیشناسم که اصولگرا باشد و مخالف هماهنگی و همکاری با روحانیت باشد.

روحانیت سرمایهای اجتماعی است

غفوریفرد خاطرنشان کرد: چون روحانیت سرمایهای اجتماعی است هماهنگی و همکاری با آن موجب وحدت در کل کشور میشود.

وی در خصوص اینکه حاصل وحدت اصولگرایان با محوریت روحانیت در انتخابات 1400 چیست؟ مطرح کرد: باید سعی کنیم از تکثر کاندیداها بکاهیم و انشاءالله با هماهنگی با جامعه روحانیت به کاندیدای واحد میرسیم و وارد صحنه انتخابات میشویم. این موضوع دو خاصیت اصلی خواهد داشت. یکی اینکه با وحدت بین بزرگان سیاسی مملکت مردم اعتماد میکنند و طبعاً سطح مشارکت افزایش خواهد یافت. دوم اینکه شانس پیروزی افزایش مییابد.

این مشاور شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: در انتخاباتهای قبلی ما تکثر کاندیدا داشتیم و حداکثر رأی ما چهار پنج میلیون رأی بود و رأیها بین کاندیداهای مختلف شکسته میشد، ولی در سال 1396 با وحدت ناقصی که داشتیم به رأی نزدیک به 17 میلیون نفر رسیدیم. اگر یک مقدار وحدت را افزایش میدادیم حتماً برنده بودیم.

وی در پایان مجدداً تأکید کرد: مهمتر از برنده شدن در انتخابات افزایش سطح مشارکت عمومی در انتخابات است. مقام معظم رهبری دائماً بر این موضوع تأکید داشتهاند که مهمتر از اینکه چه کسی انتخاب میشود حضور پررنگ، پر نشاط و پر طراوت مردم در انتخابات است.

https://shoma-weekly.ir/0BK2P1