گفتگوی ویژه

هر کس شروع کننده باشد، زیر علامت سوال مردم می رود

کشورهای حامی تروریسم باید موضع خود را در برابر جنایات جنگی که از سوی سازمان ملل هم محکوم شده اعلام کنند.
‬محمد نبی حبیبی  با اشاره به اینکه ابلاغ قانون سند چشم انداز بیست ساله جمهوری اسلامی در 13  آبان 82 بوده گفت: نزدیک به 10 سال از ابلاغ قانون سند چشم انداز بیست ساله می گذرد، ضرورت دارد یک ارزیابی از عملکرد این برنامه داشته باشیم و میزان پیشرفت به درستی سنجیده شود .
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت افزود:  خداوند به دولت، ملت و رهبری هوشمند انقلاب اسلامی توفیق داده است که طی 10 سال گذشته از گردنه های  صعب العبور که در راه پیشرفت کشور پیش روی داشتیم عبور کنیم. اکنون در بسیاری از موارد هنوز به نیمه راه نرسیده از هدفهای برنامه جلو هستیم و حتی در برخی به رتبه اول در منطقه رسیده ایم اما نباید فراموش کرد که رقبای ایران نیز در حال تلاش هستند و باید برای حفظ این دستاورد ها تلاش کرد. البته در برخی زمینه ها به ویژه حوزه اقتصاد کاستی هایی داشتیم .
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: با توجه به توانمندی های ملت، کاستیهای اقتصادی را با جهاد اقتصادی به سرعت می توانیم پشت سر بگذاریم و به اهداف برنامه چشم انداز بیست ساله برسیم. اکنون ضرورت دارد ارزیابی کنیم کجا بودیم ؟ الان کجا هستیم و در انتهای برنامه به کجا خواهیم رسید.
وی با اشاره به موضوع سبک و شیوه زندگی که مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی مطرح فرمودند تصریح کرد: ما به فضل الهی در پایان برنامه بیست ساله باید یک جامعه نمونه اسلامی داشته باشیم و اسلام در همه شئونات زندگی ایرانی ما نمود و ظهور داشته باشد. لذا دستگاه های مربوطه از هم اکنون باید عملیاتی کردن سبک زندگی را در برنامه های خود ببیند؛ مثلا شورای عالی انقلاب فرهنگی این مهم را در دستور کار خود قرار دهد، رسانه ملی هم در تولیدات خود ترویج سبک زندگی اسلامی را لحاظ نماید.
حبیبی در ادامه با اشاره به مناسبات ایران با غرب و به ویژه آمریکا اظهار داشت: واقعیت این است که ما در 10 سال گذشته نیرومندتر و دشمنان ما به ویژه آمریکا ضعیف تر شده اند. سقوط چشم گیر آمریکا به لحاظ اقتدار و وجاهت جهانی سند این ادعاست. امروز دشمنان ما به بحرانهای بزرگی در درون و بیرون خود مبتلا هستند که راه حل برای برون رفت از آن ندارند.
وی اضافه کرد: تهدیدات و تحریمهای دشمن یک فرصت برای پیشرفت کشور بوده است. ما هرگز از مبارزه با آمریکا پشیمان نیستیم. مبارزه با کفر و الحاد و شرک جهانی جزو جوهره انقلاب اسلامی است و یکی از اصلی ترین شاخص های هویت اسلامی و ملی ما ستیز با برنامه های خصومت امیز آمریکا بوده است. بحمداله ملت ما از آن رو سپید بلند کرده اند.
وی افزود: ایران توانسته است جلوی یکه تازی آمریکا در جهان را بگیرد و به عنوان یک الگوی کارآمد درمنظر جهانی خود نمایی کند.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از این گفت وگو درباره پرسش نمایندگان از رئیس جمهور گفت: طرح سوال از رئیس جمهور مطابق اصل 88  قانون اساسی حق نمایندگان مجلس و پاسخ به آن تکلیف رئیس جمهور است.
وی افزود: دو سوالی که در پرسش نمایندگان مطرح شده سوالات مردم نیز هست و از باب روشنگری مفید هم می باشد، اما این سوال در فضایی مطرح شده است که قابل تامل است؛ مقام معظم رهبری در واکنش نسبت به نامه های سران قوا در سخنرانی  روز 13 آبان فرمودند " اختلافات را نباید علنی به مردم کشاند، احساسات مردم را نباید در جهت ایجاد اختلاف تحریک کرد" و نیز فرمودند " اختلاف نظر نباید با اختلاف در عمل ، گریبانگیری و مچ گیری در مقابل مردم منتهی شود" لذا در فضای چنین رهنمود هایی از رهبری معظم انقلاب، خوب بود نمایندگان، شروع کننده در این مورد نمی شدند و همان سوال را از طرق قانون دیگری پیگیری می کردند.
وی نامه سران قوا به مقام معظم رهبری مبنی بر تاکید بر وحدت قوا را یک گام مهم در ایجاد فضای آرامش توصیف کرد و گفت: فضای آرامی که پدید آمده است را باید در جهت همدلی و همفکری برای حل مشکلات مردم غنیمت شمرد. هر کس شروع کننده باشد بی تردید از سوی مردم زیرعلامت سوال می رود.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه در مورد ارتکاب جنایات جنگی توسط مخالفان دولت سوریه گفت: تروریستهایی که در سوریه علیه دولت قانونی بشار اسد می جنگند تاکنون مرتکب جنایات جنگی بسیاری شده اند. وی افزود: اقدام اخیر آنها که مستند هم بوده و از سوی سازمان ملل به عنوان جنایات جنگی تلقی شده است آبرویی برای کشورهای حامی تروریسم یعنی ترکیه ، قطر و عربستان و به ویژه برای آمریکا نگذاشته است.
وی ادامه داد: کشورهای حامی تروریسم باید موضع خود را در برابر جنایات جنگی که از سوی سازمان ملل هم محکوم شده اعلام کنند.



https://shoma-weekly.ir/oqnuoJ