گفتگوی ویژه

نگرانی برای حضور متأثرین از نفوذی ها در مجلس

دشمن درصدد فرستادن افرادی به داخل مجلس است که از افکار و اندیشه های غربی تاثیر پذیرفته و از تفکرات غربی علیه انقلاب اسلامی استفاده نمایند
حمید رضا ترقی- هنگامی که نماینده منتخب مردم در مجلس قسم یاد می کند که از اسلام واستقلال واعتلای کشورو قانون اساسی دفاع کند، علاوه بر قبول وکالت مردم به عنوان نماینده نظام جمهوری اسلامی نیز قسم یاد می کند.

یکی از مهمترین وصیت های حضرت امام (ره) به همه ملت ایران تاکید به حضور و عدم ترک کردن انتخابات اعم از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بود، ایشان بر انتخاب افراد بر اساس ضوابط و قوانین بسیار تاکید می کردند.

در وصیت نامه حضرت امام در رابطه با انتخابات آمده است: باید افرادی انتخاب شوند که دلسوز مردم باشند اگر رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شایسته متعهد به اسلام و دلسوز برای کشور و ملت باشند، بسیاری از مشکلات پیش نمی آید و به راحتی رفع می شود. امام خمینی (ره) همچنین در خصوص ورود برخی افراد منحرف به مجلس فرمود اند: وصیتی که به ملت دارم آن است که با اراده مصمم و تعهد خود به احکام اسلام و مسائل کشور درهر دوره از انتخابات وکلای دارای تعهد به اسلام و جمهوری اسلامی که غالبا بین متوسطین و محرومین جامعه و غیر منحرف می باشند و در صراط مستقیم بوده و بدون گرایش به غرب و شرق و مکتب های انحرافی هستند و افراد تحصیل کرده و مطلع بر مسائل روز و سیاست های اسلامی استفاده نمایید.

ایشان در بخش دیگری می فرمایند: که حتی اگر موجب شد که در اثر سهل انگاری و بی توجهی فردی از منحرفین که تحت نفوذ غرب و شرق است به مجلس راه پیدا کرد، نمایندگان موظف هستند که آن فرد را از مجلس خارج کنند.

امام(ره) تاکید می کنند که باید با هوشیاری مراقب بود و با احساس اولین قدم نفوذی با او مقابله کرد و به آنها مهلتی برای پیاده کردن اهدافشان داده نشود.این نوع نگاه حضرت امام(ره)به مجلس نشان می دهد مجلس که نقش بسیار مهمی در تصمیم گیری های کشور دارد. اگر دراثرعدم توجه شورای نگهبان به بررسی صلاحیت ها وعدم دقت مردم در انتخاب صحیح، مجلس مکانی برای حضور افراد نفوذی شود بی شک موجب تغییر مسیر حرکت نظام وانقلاب توسط کسانی می شود که به اصول و آرمانهای انقلاب اسلامی پایبند نیستند.

ازاین رو مجلس و انتخابات مجلس از اهمیت بالایی در سرنوشت کشور برخوردار است. برخی اینگونه تصور می کنند که مجلس و نمایندگان وکلای ملت هستند نه نماینده نظام، اینگونه افراد بی تردید نظر و سخن کودکانه ای می گویند زیرا هنگامی که نماینده منتخب مردم در مجلس قسم یاد می کند که از اسلام واستقلال واعتلای کشورو قانون اساسی دفاع کند، علاوه بر قبول وکالت مردم به عنوان نماینده نظام جمهوری اسلامی نیز قسم یاد می کند.

از سوی دیگر نماینده مجلس باید پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب باشد.

بنابراین وسعت کار نمایندگان مجلس وسیع تر از این است که تنها نماینده ملت باشند وتنها از حقوق ملت دفاع کنند بلکه باید از استقلال، منافع و مصالح کشور دفاع نمایند. وظیفه بسیار سنگین و خطیری برعهده آنها قرار داده شده است که محدود به وکالت از سوی ملت نمی شود. به نظر می رسد در انتخابات آینده مردم باید علاوه بر کارآمدی نمایندگان به لحاظ توانمندی تخصصی برای بخش های مختلف تصمیم گیری در مجلس تعهد و پایبندی نمایندگان را به آرمانهای انقلاب مورد دقت قراردهند و خصوصا با توجه به اینکه دشمن درصدد فرستادن افرادی به داخل مجلس است که از افکار و اندیشه های غربی تاثیر پذیرفته و از تفکرات غربی علیه انقلاب اسلامی استفاده نمایند از این رو باید کسانی به مجلس فرستاده شوند که دارای مبانی فکری و اعتقادی شفاف بوده و به سهولت تحت تاثیرجریان های نفوذی قرارنگیرند تا سرنوشت کشور به وسیله آنها از مسیر انقلاب اسلامی منحرف نشود.

https://shoma-weekly.ir/K4CzNq