گفتگوی ویژه

نوشتاری از سخنگوی دولت تکرار دروغ‌های شاخ‌دار برای استمرار آشوب امام جمعه اردبیل : افتضاح رسانه‌های غرب در کشته‌سازی اردبیل حیرت‌انگیز بود امروز در اردبیل چه خبر بود؟ 7 دروغ شاخ‌دار ضد انقلاب درباره اتفاقات اردبیل خانواده پناهی: اسرا بیماری مادرزادی داشت و در بیمارستان فوت کرد آقای دایی شما شبیه دیگرانی نیستید که خود را از دریای ملت ایران جدا کردند دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند این بار در ارومیه

نوشتاری از سخنگوی دولت
تکرار دروغ‌های شاخ‌دار برای استمرار آشوب

علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت: استراتژی رسانه‌های معاند برای سلب آرامش از شهروندان ایرانی و سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت ایران به‌گونه‌ای است که یک دروغ شاخدار را آن‌قدر تکرار کنند تا جایی که حتی برای خودشان هم باورپذیر شود!

در سه هفته گذشته مصادیق زیادی را می‌توان برای این دسیسه رسانه‌ای فهرست کرد؛ بیش‌از صدها دروغ در بیست روز گذشته رسانه‌ای شد که آخرین آن فوت یک دانش‌آموز در اردبیل است، آن هم در روزی که مدرسه تعطیل بوده است!

رسانه‌های لندنی - سعودی در دو روز گذشته خبری را منتشر کردند که در آن ادعا شده بود یک دانش‌آموز دختر بر اثر حمله به مدرسه‌ای در اردبیل دچار خون‌ریزی مغزی شده و در بیمارستان جان باخته است! دروغ بودن این خبر از همان ابتدا قابل فهم بود، اما در عین‌حال بررسی مختصر نشان داد که این ادعا از اساس کذب بوده است. هم کارکنان بیمارستان مورد ادعا این خبر را تکذیب کردند و هم مدیران مدرسه و هم حتی خانواده دانش‌آموزی که ادعا شده بود فرزندشان در اثر این حمله خیالی فوت شده است. صرف نظر از اینکه اصلا مدرسه روز پنج شنبه تعطیل بوده است!

این رسانه‌ها برای لاپوشانی این آبروریزی جدید، فرد دیگری را به‌جای دانش‌آموز معرفی کردند، اما باز هم بررسی مختصر نشان داد که این فرد ادعایی هم پیش از آن در پی بستری شدن در بیمارستان از دنیا رفته است و اساسا استان اردبیل در اغتشاشات اخیر هیچ فوتی‌ای نداشته است!

با فروکش کردن سناریوهای قبلی و عدم همراهی مردم با فراخوان‌های همه‌جانبه اغتشاش، رسانه‌های معاند که به‌دنبال استمرار آشوب و بر هم زدن آرامش شهروندان ایرانی هستند، مدام سوژه‌های جدیدی می‌تراشند و آن‌قدر این دروغ را تکرار می‌کنند و بازنشر می‌دهند و برای آن مصاحبه و توییت‌های رباتی ترتیب می‌دهند تا بلکه باورپذیر شود.

هرچند قاطبه شهروندان ایرانی پاسخ معاندان را می‌دهند و اگرچه تشت رسوایی این دروغ‌پراکنی‌ها از بام به زمین افتاده و رسانه‌های معاند را رسواتر از قبل کرده است، اما شوربختانه باید نوشت که در اثر این دسیسه رسانه‌ای و فقدان سنجه راستی‌آزمایی در فضای مجازی، برخی این جعلیات رسانه‌ای را باور کرده و در قبال آن واکنش‌های احساسی نشان می‌دهند.

رسانه‌هایی که روی آرامش و پیشرفت را برای ایران نمی‌خواهند، دستورالعمل‌های ابلاغی را اجرا می‌کنند، اما تجربه ثابت کرده است که یکپارچگی ایران عزیز و وحدت ایرانیان مقابل دشمن خارجی، همیشه باعث زمین‌گیری بدخواهان ایران و ایرانی شده است، هرچند امپراتوری رسانه‌ای دروغ هر روز یک خبر کذب جدید را در بوق و کرنا کند.

===========================

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل :

افتضاح رسانه‌های غرب در کشته‌سازی استان اردبیل حیرت‌انگیز بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: افتضاح رسانه‌های غرب در کشته‌سازی روزهای اخیر در اردبیل مردم استان را حیرت‌زده کرده است.

آیت‌الله سیدحسن عاملی خطاب به مردم استان اردبیل در کشته‌سازی‌های اخیر رسانه‌های غرب اظهار داشت: شایسته است مردم استان و کشور بصیرت و هوشیاری خود را در مقابل این حرکت‌های نابخردانه غربی‌ها حفظ کنند و اجازه ندهند سوژه تبلیغاتی جدید به دست دشمنان بیفتد.

وی تصریح کرد: در یک کشته‌سازی دروغین و شایعات منتشرشده کذب، بی پایه و اساس از دیروز رسانه‌های غرب سعی می‌کنند کشته شدن یک دختر اردبیلی را به‌عنوان حرکت تحریک‌آمیز علم کنند در حالی که چنین حادثه‌ای در اردبیل رخ نداده و وقوع آن از پایه و بن و اساس دروغ محض است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مردم ما باید مقابل چنین حرکت‌های مذبوحانه دشمن، راه و تابلوی مسیر را به‌خوبی بشناسند و با بصیرت عمل کنند و اجازه ندهند از احساسات و عواطف فرزندان آنها سوءاستفاده شود.

عاملی تلاش گسترده و سهمگین دشمن را در ایجاد جنگ روانی و روحی بسیار وحشتناک دانست و افزود: در حالی که نظام غرب خود مبدأ ترور و سرکوب جریان‌های آزادیخواهی اند، امروز برای ملت ایران خط‌ونشان می‌کشند و حاکمان دست‌نشانده منطقه‌ای آنها نیز به هر وسیله و ابزاری مجهز شدند تا بمباران تبلیغاتی به‌راه بیندازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در همین کشور عربستان در یک روز با شمشیر سر 80 نفر را بریده‌اند در حالی که چنین کشورهایی به‌خاطر قتل موهوم غوغا به‌راه انداخته و به‌دنبال تزلزل باورها و اعتقادات ملت در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

آیت‌الله عاملی کشته شدن خبرنگاران و چهره‌های برجسته سیاسی را به‌عناوین مختلف در کشورهای منطقه و به‌راه انداختن حمام خون در کشورهای آزادیخواه را یادآور شد و اضافه کرد: همه این اقدامات نشان از رسوایی نظام غرب و بی پایه و اساس بودن شعارهای دروغین آنهاست که امروز برای ملت ایران اشک تمساح می‌ریزند در حالی که هزاران انسان بیگناه را در این کشور کشته‌اند.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: مکر و حیله آنها برای ملت ایران روشن است و خانواده‌های مسلمان و آزاده ایرانی هیچ وقت حرکت‌های شوم نظام استبدادی و استکباری را فراموش نخواهند کرد و قطعاً در میدان بازی آنها فریب نخواهند خورد.

==========================

امروز در اردبیل چه خبر بود؟

چند تجمع سازمان‌یافته در برخی نقاط اردبیل تنها دستاورد دروغ‌پراکنی رسانه‌های ضدانقلاب به‌ویژه تلویزیون فارسی آل‌سعود بود.

در حالی که قرعه دروغ‌پراکنی رسانه‌های ضدانقلاب به‌ویژه تلویزیون فارسی آل‌سعود به نام اردبیل افتاده بود، اما تنها دستاورد آنها از فراخوان امروز چند تجمع سازمان‌یافته در برخی نقاط اردبیل بود.

جریان سازمان‌یافته ضدانقلاب در روزهای گذشته سعی کردند آتش کشته‌سازی برای زنده نگه داشتن آشوب و اغتشاش را با ادعای فوت دختر دانش‌آموزی بر اثر جراحات ناشی از حمله نیروهای امنیتی به یک مدرسه در روز پنج‌شنبه شعله‌ور نگه دارند در حالی که آش به‌قدری شور شد که کانال تلگرامی سازنده این دروغ و رسانه دربار انگلیس بی‌بی‌سی فارسی نیز مجبور به اصلاح و عقب‌نشینی از ادعای واهی خود شدند.

پس از اینکه اعلام شد روز پنج‌شنبه مدارس تعطیل بوده است و دانش‌آموزی در مدارس نبوده است که مورد حمله قرار گیرد، خانواده دختر فوت‌شده به‌نام "اسرا پناهی" نیز اعلام کردند این دختر چندیپیش به‌دلیل بیماری قلبی و در خواب فوت کرده است، در نهایت با وجود فراخوان متعدد ضدانقلاب برای به آشوب کشاندن اردبیل تنها چند تجمع در برخی نقاط اردبیل برگزار شد.

از حدود ساعت 13، تجمع در میدان شریعتی یکی از میادین اصلی شهر اردبیل آغاز و در ادامه به‌سمت میدان امام خمینی کشیده شد.

همچنین در میدان سرچشمه، علی‌آباد و یحیوی نیز تجمعاتی پراکنده برگزار شد که در جریان این تجمعات تعدادی از افراد به ساختمان مهدیه اردبیل حمله کردند.

همزمان در برخی نقاط آشوبگران اقدام به تخریب نمای برخی بانک‌ها و ساختمان‌های اداری و آتش زدن سطل‌های زباله کردند.
تعدادی از مأموران پلیس نیز در جریان حمله آشوبگران مجروح شدند.

پس از گذشتساعاتی از تجمعات، جمعیت متفرق شد و در زمان حاضر امنیت و آرامش کامل در سطح اردبیل برقرار است.

===========================

7 دروغ شاخ‌دار ضد انقلاب درباره اتفاقات اردبیل

از روز پنجشنبه رسانه‌های ضد انقلاب با هدف برهم زدن آرامش استان اردبیل تلاش کردند سناریو نخ نمای کشته‌سازی را برای یک دانش‌آموز دختر پیاده کنند.

فارس نوشت: ضد انقلاب در همین راستا چند دروغ را برای جا انداختن سناریو خود در کنار هم قرار داده است.

۱- شبکه سعودی صهیونیستی اینترنشنال پس از اینکه یک سناریوی عجیب برای اتفاقات روز پنج شنبه اردبیل طرح می‌کند، مدعی می‌شود دختری به نام آی‌تک یا اسرا در این حادثه کشته شده است. این در حالی است که اسرا پناهی روز چهار شنبه جان خود را از دست داده است. آی تک نام دختری است که خرداد امسال جان خود را از دست داده است.

۲-امروز تصویر دختری در برخی شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های پان‌ترک منتشر شد که او را آی‌تک معرفی کردند.

جالب است بدانید این تصویر چندی پیش دختری به نام پردیس جاوید که در سنندج کشته شده است، معرفی شده بود! گرچه هیچ دختری در سنندج هم در اغتشاشات امسال کشته نشده است.

۳- شبکه سعودی صهیونیستی اینترنشنال مدعی شده اسراء دانش آموز دبیرستان شاهد اردبیل است. باید بدانیم اسرا پناهی دانش آموز دبیرستان سبلان اردبیل بوده است.

۴- بی‌بی‌سی فارسی مدعی شده است این دختر بر اثر خون‌ریزی داخلی جان باخته است. عموی اسرا پناهی در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اما اعلام کرده برادرزاده‌اش بر اثر نارسایی قلبی که به صورت مادرزادی داشته است به بیمارستان منتقل و در بیمارستان فوت کرده است.

۵- بی‌بی‌سی فارسی مدعی شد ۱۰ دانش‌آموز مدرسه شاهد اردبیل روز پنج شنبه دستگیر شده‌اند. روز گذشته اما مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بازداشت دانش‌آموزان در شهر اردبیل را تکذیب کرد.

۶- رسانه‌های ضد انقلاب روز پنج شنبه را روز حضور دختران در مدرسه اعلام می‌کند. این درحالی است که سال‌هاست مدارس کشور در روزهای پنج شنبه تعطیل است.


۷-شبکه سعودی صهیونیستی اینترنشنال مدعی شد دانش‌آموزان برای اجرای اجباری سرود سلام فرمانده ضرب و شتم شده‌اند. این در حالی است که مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل در گفت‌وگو با فارس ادعای ضرب شتم دانش آموزان را تکذیب کرده است. سلام فرمانده یک سرود برای کودکان هست و حضور دختران دبیرستانی در آن معمول نیست.

========================

خانواده پناهی:

اسرا بیماری مادرزادی داشت و در بیمارستان فوت کرد

عموی "اسرا پناهی" دختری که شبکه‌های معاند مدعی فوت او در مدرسه اردبیل بودند، گفت: "اسرا" بر اثر بیماری در بیمارستان فوت کرد.

، عموی اسرا پناهی، دختری که شبکه‌های معاند مدعی فوت او در مدرسه اردبیل بودند، در سخنانی اظهار داشت: متاسفانه این قضیه‌ای که برای برادرزاده من اسرا پناهی اتفاق افتاده در فضای مجازی رسانه ای کردند.

وی بیان کرد: از مردم خواهش می کنم خودشان را جای ما بگذارند، چرا بعضی ها در فضای مجازی در این شرایط با احساسات ما بازی می کنند.برادر من یک ماه پیش فوت کرده بود و دخترش نیز ناراحتی مادرزادی بیماری قبلی داشت.

عموی «اسرا پناهی» با بیان اینکه متاسفانه سه شب پیش ساعت 12:30 بامداد حال اسرا خراب شد و با آمبولانس به بیمارستان انتقال دادند و در آنجا فوت کرد: این موضوع به هیچ تجمع و شورشی ربط ندارد. خواهش می کنم این کارهایشان را تمام کنند. اولا بخاطر خدا و بعدش ما را درک کنند.

وی گفت: خواهشم این است که این کارها را ادامه ندهند، خانواده ما و بچه های ما اصلا به این مسائل مربوط نمی شوند. اسرا بیماری مادرزادی داشت و در بیمارستان فوت کرد. خواهش ما این است این کارها را تمام کنند.

رسانه‌های ضد ایرانی پیش از این در خبری دروغ اعلام کردند: اسرا پناهی دانش‌آموز مدرسه شاهد اردبیل بوده که در اغتشاشات فوت کرده است.

===========================

آقای دایی شما شبیه دیگرانی نیستید که خود را از دریای ملت ایران جدا کردند

اردبیل، شهر و دیار علی دایی جدیدترین هدف ضدانقلاب برای ایجاد التهاب و تحریک ترک زبانهاست. رسانه‌های ضدانقلاب که این روزها آبرو و اعتبار رسانه‌ای خود را به طور کامل حراج کرده‌اند و به صورت پر تکرار مشغول دروغ پردازی هستند در تازه‌ترین پروژه خود سراغ اردبیل رفته‌‌اند.

شگرد این رسانه‌ها استفاده از قربانیان نوجوان است. در روزهای اخیر هر کجا نوجوانی فوت کرده بلافاصله آن را به اغتشاشات ربط داده‌اند. که البته در مورد نیکا شاکرمی و سارینا اسماعیل‌زاده این دروغ‌ها برملا شد اما تازه ترین سوژه اسرا پناهی است.

این رسانه‌ها در سناریوسازی هالیودی مدعی شدند: «مسوولان مدرسه شاهد در اردبیل برای آنکه دانش‌آموزان این مدرسه را به یک راهپیمایی حمایت از نظام ببرند مجبور به استفاده از خشونت شدند. این درگیری منجر به اغتشاش دانش‌آموزان دختر این مدرسه شد و در ادامه یگان ویژه به مدرسه حمله کرد و یک دختر نوجوان به نام اسرا پناهی را به قتل رساند

هالیوودی بودن این روایت به کنار اما اصل فوت دختر دانش‌آموزی که از قضا همان روز در اردبیل فوت شد ماجرای دیگری دارد. بنا به گفته خانواده این دانش آموز، اسرا پناهی دانش‌آموز نوجوانی است که به گفته عموی خانواده بعد از فوت پدرش به علت بیماری در بیمارستان فوت کرده و اصلا دانش آموز مدرسه شاهد نبوده است وهیچ ارتباطی هم با اغتشاشات نداشته است.

پمپاژ سنگین رسانه‌های ضدانقلاب برخی را در این ماجرا به دام انداخت. از چهره‌های معروفی که ظاهرا این روایت‌سازی دروغ را باور کرده بود، علی دایی فوتبالیست پرآوازه کشورمان است. دایی در پیج شخصی خود نوشت: « سکوت ناشی از هتک حرمت به دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف که پایه های علمی و معرفتی خود را در این نهاد پرورش داده ام امروز منجر به برخورد با دانش آموزان در یکی از مدارس در زادگاهم گردیده، سکوتی که تاوان مرگ دارد و هر روز داغی دیگر بر دل جای جای ایرانم می نشاند که حکم خیانت به انسانیت و میهنم را دارد. من عضو هیچ گروهی نیستم، من جز کوچکی از این مردم شریف هستم که دغدغه‌هایشان دغدغه من است

خوب است آقای دایی به این چند مسئله توجه کنند:

آقای دایی، از دانشگاه شریف که بگذریم،‌ اردبیل شهر خودتان است و اگر جویا می‌شدید مسوولان شهر حتما برایتان توضیح می‌دادند که در این مدرسه چه گذشته است.

اینکه شما به استناد روایت رسانه‌های ضدانقلاب موضع می‌گیرید و از اصل ماجرا مطلع نیستید نه‌تنها سرمایه اجتماعی خودتان را دچار آسیب می‌کند بلکه باعث می‌شود شما شریک هر اتفاقی که در اردبیل و دیگر شهرهای کشور به سبب این موضع‌گیری غلط رقم بخورد باشید.

آقای دایی شما شبیه دیگرانی نیستید که مانند کف روی آب خود را از دریای ملت ایران جدا کردند و خود را شریک خون‌های ریخته شده در این اغتشاشات کردند. مردم ایران برای شما احترام قائلند و شما را قهرمان ملی خود می‌دانند اما فراموش نکنید قهرمان ملی دروغ نمی‌گوید.

===============================

دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند این بار در ارومیه‌/ تکذیب درگذشت یک نوجوان در اغتشاشات

فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه انتشار مطلبی در خصوص درگذشت یکی از نوجوانان ارومیه‌ای در پی تجمعات اخیر را تکذیب کرد.

سرهنگ حسن شیخ‌نژاد از نقشه شوم دشمنان در خصوص فوت نوجوان ارومیه‌ای پرده برداشت.

وی در این خصوص گفت: رسانه‌های معاند با پمپاژ اخبار دروغین بین مردم و عملیات روانی سعی در گمراهی مردم مبنی بر فوت نوجوان ارومیه‌ای به‌نام «نیما شفق‌دوست» در پی تجمعات اخیر در ارومیه را داشتند چراکه منافقان و معاندان با نیات شیطانی خود همیشه به‌دنبال ایجاد تفرقه و تشویش اذهان عمومی هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه ادامه داد: با بررسی‌‌های صورت‌گرفته مشخص شد که نامبرده حدود 3 هفته پیش به‌علت اینکه توسط سگ گاز گرفته شده بود، به یکی از مراکز درمانی ارومیه مراجعه کرد و سپس از ادامه درمان در بیمارستان خودداری کرد و در منزل تحت مداوا قرار گرفت که متأسفانه به‌علت شدت عفونت محل گازگرفتگی، در نهایت فوت می‌کند.

وی در پایان تأکید کرد: امروز پلیس اشراف کافی بر دشمنان و توطئه‌های آنان دارد و هرگز اجازه نخواهد داد که معاندان به امنیت مردم خدشه‌ای وارد کنند و قطعاً خواب و خیال خام دشمنان برای ناامنی کشور هرگز تعبیر نمی‌شود و نیروهای پلیس در صیانت از امنیت و آرامش کشور لحظه‌ای درنگ، عقب‌نشینی و یا تعلل نمی‌کنند چراکه ما سرباز ولایت و خادم مردم عزیزمان هستیم.

https://shoma-weekly.ir/LTTF3y