گفتگوی ویژه

نمایندگان در خصوص گرفتاری کرونا به فکر مردم باشند نه نجات خود

سید مصطفی میرسلیم گفت: صرف تعطیلی کفایت نمی‌کند و به نوعی اظهار ضعف است. باید با آموزش مناسب جلوی بحران های دیگر را بگیریم. مردم حاضرند برای حفظ سلامتی خودشان شدت عمل پادگانی اعمال شود.
رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: اینکه نمیتوانیم لوازم اولیه را در اختیار مردم قرار دهیم فاجعه است. مگر چقدر هزینه انتقال تجهیزات به همه استانها میشود؟

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم تصریح کرد: باید با محوریت وزارت بهداشت، کار گروهی برای اداره این بحران تشکیل شود و از وزارتخانههای دیگر هم کمک گرفته شود. از خود مردم هم باید کمک گرفته شود. باید شهرهای مشکوک قرنطینه شود. باید این مسئله سریعاً مهار و کنترل شود.

میرسلیم با بیان اینکه ما بدبختانه پیشگیری را در درجه دوم اهمیت قرار داده ایم، گفت: هزینههایی که برای حوادث باید به آسیب دیدگان پرداخت شود بسیار کم است. منهای اینکه هزینه های جانی متحمل شده برای آسیبدیدگان بسیار بیشتر است.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در پایان گفت: باید تدبیر مناسب اندیشیده شود. هزینههایی که برای این کار باید شود بسیار کمتر از هزینه های درمان است. ما خودمان را آماده نکردهایم. هم در زمینه مسائل بهداشتی و فنی مهندسی باید کار انجام شود هم در زمینه مسائل قضایی. قوه قضاییه فقط کارش بررسی جرم نیست باید پیشگیری از جرم به کمک تمامی دستگاههای قضایی صورت گیرد. همچنین نباید از ابزارهای دانشی وزارت بهداشت غافل باشیم و باید با تجربه این بحران را مدیریت کنیم. مبتلایان باید به صورت تخصصی قرنطینه شوند.

همچنین میرسلیم در شبکه اطلاع رسانی خود گفت:مردم ادارۀ امور کشور را به نمایندگان خود در مجلس واگذار می کنند و از نمایندگان توقع دارند در شرائط حساس، آن نمایندگان با اولویت به فکر مردم و گرفتاریهای آنها باشند. مجلس شورای اسلامی خانۀ ملت و پناهگاه مردم است. در مورد ویروس کرونا کم کاری مجلس مشهود است، گویی نه خبری دارند و نه احساس مسئولیتی می کنند و نه بر فعالیت هایی که جسته و گریخته در کشور انجام می گیرد نظارتی دارند و شاید ترجیح می دهند قبل از مردم به فکر نجات خود باشند. هیئت رئیسه نیز انگار منفعل است. اینها با آنچه در قانون اساسی نسبت به وظایف مجلس آمده همخوانی ندارد.


https://shoma-weekly.ir/yTC8I9