گفتگوی ویژه

نفوذ با تغییر ملاکها زمینه ساز فتنه است

یکی ازعوامل اصلی بوجود اورنده فتنه، همین نفوذ است، زیرا نفوذ خود یکی از عوامل اصلی و موثر در فتنه است، نفوذ با تغییری که در اذهان افراد ایجاد می کند، ملاکها را تغییر می دهد و همانظور که مقام معظم رهبری مکررا فرموده اند، عوامل نفوذی به گونه ای در ارکان نظام و حکومت رسوخ می کنند که باورهای حکمرانان و مدیران را موذیانه تغییر می دهند و از این طریق زاویه ایجاد و کلا فرد را از اهداف نظام دور می کنند و این گونه است که فتنه بوجود می آید
احمد علی مقدم؛ عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در گفتگو با نشریه شما در خصوص سکوت برخی اصلاح طلبان پس از فتنه سال 88، مواردی را متذکر شد، مشروح گفتگو را در ذیل بخوانید:

*سکوت اصلاح طلبان در قبال حوادث سال 88 جای تامل دارد، مسکوت گذاشتن جریان فتنه را از سوی آنان چگونه ارزیابی می کنید؟

بر طبق فرمایش مقام معظم رهبری، باید ابعاد پنهان فتنه سال 88 را برای نسل جوان کشور بازگو و مطرح شود، در حالی که فتنه گران و حامیان انان به هیچ عنوان دلخوش و تمایلی ندارند که ابعاد فتنه بازگو شود و می گویند: آن دوران گذشت و تمام شد، مقام معظم رهبری مکررا طی فرمایشاتی با این مضمون دارند که باید فتنه وابعاد آن را مرتبا برای نسل جوان بازگو کرد، برای اینکه مردم و نسل جوان بدانند که فتنه گران چه کردند و چه اهدافی برعلیه نظام و انقلاب در سر داشتند.

اصلا بحث انتخابات مولد جریان فتنه نبود، بلکه انتخابات بهانه ای بود زیرا اهداف اصلی فتنه گران بر سر بر اندازی نظام شکل گرفت و بر اساس اطلاعاتی که از فتنه گران کسب کردیم، نقشه و استراتژی آنها برای فتنه، بر اساس دستورالعملهای صادر شده، اجانب و دشمنان نظام صورت گرفت و کاملا مشخص بود چه نقشه هایی برای نابودی نظام در سر دارند.

متاسفانه اهل فتنه و حامیانشان تا کنون از فتنه برائت نجستند و هیچ کدام این کار را انجام ندادند و جالب است که متاسفانه اکنون بعضی از آنها در منصب قدرت هستند و با اظهار تاسف اینکه دولت روحانی بسیاری از افراد اهل فتنه و افرادی که هنوز دست از حمایت سران فتنه برنداشته اند را به عنوان همکار خود در مصدر کار قرار داده است.

جای هیچ گونه توجیه ای برای این قضیه وجود ندارد، افرادی که برائت از فتنه نجستند و هیچ صحبت و یا اعلام موضعی مبنی بر اینکه فتنه را محکوم کنند، از آنان شنیده نشد، هنوز هم با کمال وقاحت از فتنه حمایت می کنند و در حال حاضر هم دم از رفع حصر می زنند، حامیان فتنه متاسفانه هنوز در مسئولیت های مختلف نظام بر سر کار هستند. سوالی که انقلابیون از دولت روحانی دارند، این است که چرا باید این افراد در مصدر کار قرار بگیرند؟ جای تعجب است که آقای روحانی با وجودی که در فتنه از آن حمایت نکرد. سوال نسل انقلابی نظام از آقای روحانی آن است که چطورحامیان فتنه را زیر بال و پر خود نگه داشته است؟ و می گویند چگونه آقای روحانی از مواضع خود 180 درجه عدول کرده است؟ به خود می گویند آیا روحانی فعلی همان شخص سال 88 است؟

*در مجلس دهم شاهد رای دادن به وزرایی بودیم که در فتنه حضور اساسی داشتند، عبور از خط قرمزهای نظام را چگونه برآورد می کنید؟

در این دولت آقایان وزرا و مسئولینی که در قبال فتنه سکوت اختیار کرده و یا حامی فتنه بوده اند، با عناوین مختلف بصورت لفظی استراتژی خود را تغییر دادند و دم از ولایت می زنند که بگویند ما مطیع ولایت ورهبری هستیم و به نظر می رسد، این اعمال صرفا برای وانمودکردن تغییر استراتژی می باشد و گرنه این افراد همان افرادی هستند که با حمایت و یا سکوت خود فتنه را تشدید کردند، به اعتقاد بنده سکوت در فتنه، یا موضع خاصی راجع به فتنه نگرفتن و یا هیچ برائتی از فتنه نجستن، خود حمایت از فتنه تلقی می شود و جالب است که اینها مرتبا دم از رهبری و ولایت هم می زنند، این هم خود یک استراتژی جالبی است. باید از آنها سوال کرد شما که اینقدر دم از رهبری و ولایت می زنید، در واقع تا چه اندازه در جهت اهداف، رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری قدم برداشته اید و چه میزان فرمایشات معظم له محقق شده است، آیا به همان میزان که اظهار می دارید اطاعت از مقام معظم رهبری دارید؟

*یک سری افراد در قبال فتنه سکوت اختیار کردند و باعث تقویت آن شدند، نظر جنابعالی در این خصوص چیست؟

سکوت خود مبین حمایت است، به هر حال انسان نسبت به مسائل موضع دارد و دارای نظر است، حالا یا از دید مثبت برخوردار است و یا دید منفی، به نظر بنده آن شخصی که در مورد فتنه سکوت کرده و می کند، در واقع با سکوت خود فتنه را حمایت کرده است. پس خاموشان در قبال فتنه، همانانند که فتنه را تلویحی تایید کردند. زیرا سکوت معنایی جز این ندارد. تنها افراد فرصت طلب برای بهره برداری به هنگام از فتنه سکوت اختیار می کنند و به همین دلیل نمی توانند، موضع بگیرند، و گر نه موضوع بسیار روشن و شفاف است.

برای انقلابیون نظام و اشخاص ولایی تکلیف است که فتنه را برای مردم بازگو کنند، از دستآوردهای انقلاب مراقبت کنند، زیرا نفوذ در ارکان نظام بود که فتنه را بوجود آورد. تا زمانی که این انقلاب و نظام وجود دارد، همواره در معرض خطر نفوذ و فتنه قرار دارد.

لایه های پنهان فتنه در جای جای کشور، هنوز ادامه دارد و در حال حاضر یکی از عوامل به وجود آمدن فتنه نفوذ است و نفوذ خود مقدمه بروز فتنه است، دلسوزان نظام، مدیران و مسئولان نظام باید بسیار مراقب نفوذ دشمن و عوامل آن در داخل کشور باشند، زیرا ممکن است در گوشه گوشه کشور، ادارات و سازمانها عوامل نفوذ وجود داشته باشد و نفود خود را هر روز با یک ترفند جدید صورت می دهند.

*برخی اصلاح طلبان بدنبال ایجاد رفرم هستند، تا چه حد زاویه گرفتن با نظام می تواند در ایجاد فتنه نقش داشته باشد؟

شخصی که با نظرات مقام معظم رهبری و انقلاب زاویه می گیرد در واقع سنگ جلوی راه اهداف نظام می اندازد، این شخص با اهداف نظام، توصیه های مقام معظم رهبری و ولایت فقیه تخاصم دارد، طبیعتا می تواند از عوامل بروز فتنه باشد و به سهولت چنین شخصی در دامن فتنه گرفتار می شود، اگر قرار است به اهداف عالیه نظام دست پیدا کنیم و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی داریم و معتقدیم باید به نقطه تعالی در نظام برسیم، باید اطاعت محض از ولایت فقیه داشته باشیم و هیچ راهی جز این وجود ندارد، زیرا تنها راه موفقیت، پیشرفت و تعالی است. زاویه داشتن نسبت با نظام و انقلاب، نمی تواند ما را به اهداف برساند، بلکه برعکس ما را از اهداف دور می کند، اشخاص زاویه دار نه تنها در جهت اهداف نظام حرکت نمی کنند بلکه در مخالفت با آن ره می پیمایند و به همین دلیل زاویه می گیرند.

*نفوذ به چه میزان می تواند موجب بروز فتنه شود؟

اصلا یکی ازعوامل اصلی بوجود اورنده فتنه، همین نفوذ است، زیرا نفوذ خود یکی از عوامل اصلی و موثر در فتنه است، نفوذ با تغییری که در اذهان افراد ایجاد می کند، ملاکها را تغییر می دهد و همانظور که مقام معظم رهبری مکررا فرموده اند، عوامل نفوذی به گونه ای در ارکان نظام و حکومت رسوخ می کنند که باورهای حکمرانان و مدیران را موذیانه تغییر می دهند و از این طریق زاویه ایجاد و کلا فرد را از اهداف نظام دور می کنند و این گونه است که فتنه بوجود می آید.

https://shoma-weekly.ir/P3cwzN